Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rotterdam verdeeld zijn.

Wauw wat een mooi en sfeervol restaurant. Toen we het restaurant binnen kwamen waren we aangenaam verrast door de charmante entourage. Mooi ingericht, het voelt authentiek en plezierig. Erg vriendelijk personeel en heerlijk eten. Het eten zag er voortreffelijk uit en smaakte super. Je proefde de aandacht en de zorg. Het was echt een smaakbeleving! Zoveel verschillende smaken. We waren er 17.30 uur en gingen pas om 21.00 uur weg. Een hele avond heerlijk tafelen dus. Als je echt van goed Grieks eten houdt, ben je bij de Kostas de Griek aan het goede adres. Een verborgen schat aan de Hesseplaats. Wij komen zeker terug.
    Complimenten, Ben & Marijke

Heerlijke patat en snacks. Altijd zeer tevreden, beste snackbar in town. Jammer van die oer-Hollandse muziek, gelukkig nemen wij het altijd mee.

Volle bak op zaterdagavond. Reserveren is wel nodig! En dat is niet zo gek want (eerste keer voor ons) het is een gezellig restaurant met een verrassend uitgebreide kaart plus nog eens een extra uitgebreide kaart, ook voor de wildliefhebbers. Ook buiten deze menu's om nog extra's plus een waslijst aan desserts. Kortom keuze genoeg. Huiswijn uitstekend. Aardige bediening, complimenten gemaakt aan de chef. Blijken drie dames in de keuken te zijn. Gaan hier zeker terug komen!

4. Internationaal Rotterdam

Gisteren hier gegeten voor de laatste voorstelling v/d Marathon.
    Prima (vlotte) bediening en het eten was heerlijk.
    Aanrader !

5. Marokkaans Rotterdam

Nooit meer! Wat een slechte service en asociaal personeel zeg. Ik heb het dan over de dames die er werken niet de heren. Vooral één meisje is zeer respectloos en bijdehand. Zij mag wel een een schop onder haar kont krijgen en een intensieve cursus klantvriendelijkheid.

We hebben heel lang op ons eten moeten wachten, terwijl het er erg rustig was. Daarnaast kregen we ook nog eens een verkeerde bestelling. Het afruimen van de tafels duurde ook veel te lang. Personeel let niet op de klanten en vraagt ook niet of je wat wilt drinken. Je moet zelf naar ze toe lopen uiteindelijk je drankjes te bestellen.
    Het ergste van alles vond ik toch dat mijn moeder een toetje werd beloofd omdat het haar verjaardag was. Het personeel ontweek ons daarna ineens, zeer vreemd gedrag. We hebben er bij het afrekenen wel wat van gezegd maar voor ons nooit meer!

6. Internationaal Rotterdam

Donderdagavond 16 0ktober tafel besproken voor 4 personen om 18.30 Uur op de naam Voormolen. Bij binnenkomst verteld dat we om 20.00 Uur naar het Walhalla moesten naar een voorstelling, geen probleem volgens de aardige jongeman. Voorgerecht gekregen om kwart over 7 dat redelijk was, daarna om half 8 te kennen gegeven dat de tijd begon te dringen, pas om kwart voor 8 hoofdgerecht? Gekregen, een mixed grill die zo klein was en tevens alle vlees was lauw ook van mijn partner die varkenshaas besteld had, mijn indruk was dat de bestelling al een tijdje klaar stond en dat het daarna op verhitte borden geserveerd was, want de serveerster waarschuwde ons dat de borden heet waren. De borden waren heet maar ons vlees niet. We hebben wel gegeten om onze avond niet door Humphreys te laten verpesten, het toetje hebben we maar overgeslagen omdat met afrekenen mee het inmiddels kwart over 8 geworden was. We hebben kortings bonnen uitgeprint via de rente punten, maar die gaan wij niet meer gebruiken, dus als iemand ze wil hebben mail me even, wij hebben onze buik (niet ) vol van Humphreys. Peter & Ria van Helden.

Het restaurant is niet schoon! Vlekken op tafelkleden, dotten met hondenharen op de grond! Personeel prima maar wel aparte situatie bij de rekening! We bestellen een jus de orange en krijgen dat in een normaal glas! Op de rekening staat jus de orange groot, klopt dat wel mevrouw? Ja hoor dat is een grote jus de orange, het zal wel maar houden er niet het juiste gevoel aan over!

Ik heb hier heerlijk gegeten, was boven mijn verwachtingen. Het is indiaas eten met een moderne twist. Ik kom zeker hier weer terug.

Een van mijn favoriete restaurants. De eigenaar is een echte gastheer, je voelt je welkom. Personeel is super vriendelijk en attent. Gerechten zijn verrukkelijk, complimenten voor het 3 gangen Herfstmenu, wat heerlijke combinatie van smaken. De wijnen zijn ook super. Een aanrader voor iedereen die van de verfijnde aziatische keuken houdt. Een toprestaurant.

Slechte service en kwaliteit

Ik vind het eten heel erg lekker, ze zetten altijd percies genoeg peper op mijn bara met kip kerrie.

Heerlijk gegeten. Prima bediening en leuk om in de keuken mee te kunnen kijken.

Heerlijke verse vis! Een geweldige aanvulling voor Rotterdam. De zaak ziet er schitterend uit. Hier gaan ze me vaker zien.

Andra-Irena

Laatst weer mogen genieten van een heerlijk diner in deze mooie zaak. Bij binnenkomst werden wij hartelijk en gastvrij ontvangen in het nieuwe bar/lounge gedeelte. En ook tijdens het diner word je door iedereen die aan je tafel komt als welkome gast benaderd.

Na de verbouwing van afgelopen zomer is het restaurant binnen niet meer terug te herkennen. Het was er altijd al heel fijn maar er heerst nu zo’n heerlijke ambiance. Het is een heel luxe en warm huiskamergevoel in één; wat mij betreft hét gevoel waar je naar verlangt als je uit eten gaat.

De gerechten die Marco Somer heeft gecreëerd zijn heerlijke smaaksensaties van een hoog niveau. Bijzondere combinaties van verse ingrediënten en een zeer mooie presentatie. Allemaal kunstwerkjes die ervoor zorgen dat De Harmonie23 wat ons betreft in aanmerking komt voor een Michelin ster.

Kundig, enthousiast, vriendelijk en toegankelijk zijn woorden die mij te binnen schieten als ik terug denk aan de bediening.
    Ook de gepassioneerde sommelier Zappa maakt een uitstekende wijnkeus bij de gerechten en deelt zijn kennis op een leuke en spontane manier.

Bij goed weer kan je plaats nemen in de serene en sprookjesachtige tuin die ik wel de mooiste restauranttuin van Rotterdam durf te noemen.

En je kan er ook trouwen! Wij hebben hier een half jaar geleden ons trouwfeest gehouden.
    Iedereen van de Harmonie23 heeft ervoor gezorgd dat wij ons droomfeest hebben gekregen. Dit hebben ze professioneel en goed geregeld voor een zeer kritische bruid met een flinke eisenlijst. Alles waar we om vroegen was mogelijk en werd gelijk geregeld door Lesley. Maar het hoogtepunt dat ze verzorgd hebben was natuurlijk het eten. Onze gasten hebben het er nog over!

15. Chinees-Indisch Rotterdam

Wat hebben wij de avond in Malakka als zeer goed ervaren. Alles zag er schoon en aantrekkelijk opgemaakt uit. De gerechten waren vers en goed op smaak. De koks die bij de Live Cooking staan, maakte alles naar wens. Bediening was attent. Wij komen zeker snel terug

De beste eettent in Rotterdam. Top kwaliteit top service! Dit is de enige tent waar ik kan eten en bestellen tegen een lage prijs en beste kwaliteit. Morgenavond bestellen en alles naar wens al meer dan 15 jaar!

Waren in Hellevoetsluis geweest bij Delifrance goede ervaring.
    Hier jammer genoeg het tegenovergestelde.
    Kregen de bestelling maar moesten vragen om bestek.
    We hadden een broodje warm vlees besteld.
    Het leek of het er zo opgegooid was met rauwe paprika.
    Ze vroegen ook niet of we een bruin of wit baguette wilde.
    Het smaakte niet lekker niet opgegeten en uitgelegd.
    Hij vroeg wel of we een ander broodje wilde maar waren klaar afgerekend en weggegaan.
    Ik hoop dat ze hier iets mee doen.

Zelden zo slecht meegemaakt, o.a. patat slap en frikandel nog koud van binnen. Daarbij alles verpakt in belachelijk veel papieren zakjes om papieren zakjes.

Mieke Dekkers

Gezellig maar wat lang wachten op je drankje

20. Pizzeria Rotterdam

Vriendelijke serveerster, goed gegeten :)

Ik begrijp nu dat deze oliebollenkraam in het AD en online slechte reviews krijgt. De oliebollen hebben echt een taaie korst. Daarnaast vind ik het niet hygiënisch dat de medewerkers de oliebollen met hun blote handen pakken. Gebruik van een vorkje lijkt me een kleine moeite en is voor de klant prettiger. Helaas niet voor herhaling vatbaar.

Erg lekker gegeten bij ‘Raphael and family’! Hadden wat tijdsproblemen aan het begin, en moesten ook weer op tijd weg voor een concert in de Doelen. De keuken kon daar goed op inspelen, terwijl de zaak toch helemaal bezet was. Prima. Doen we nog eens...

23. Snackbar Rotterdam

Nikita Zapolskiy

Vertaal van English naar Nederlands

Amazing food, very good and friendly service, big portions, recommend to everybody!

Carlos Briffel

Sinds me jeugd kom ik hier eten halen. Tot heden altijd goed en lekker. Veel maaltijden heerlijk en kom er graag langs.

25. Internationaal Rotterdam

Wederom was het een genot om te mogen dineren bij restaurant Okay.
    Kwaliteit van het eten is perfect en top bediening.

Ik heb er heerlijk gegeten, Dit kan je nou echt traditioneel en Italiaans noemen, De sfeer uitstekend! En heel erg leuk dat je in de open keuken mee kan kijken. Ik heb erg genoten.

Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening! Zeker voor herhaling vatbaar!!

28. Chinees-Indisch Rotterdam

Super slecht eten!! Een vriendin had een Roti zonder kerriesmaak, aardappels groot en hard en zoete kip van een chinees gerecht en 4 stukjes kousenband in dikke saus van de moksimeti. Zij mogen zichzelf geen Surinaams restaurant noemen.

29. Chinees-Indisch Rotterdam

Erg lekker.

30. Internationaal Rotterdam

Meteen na de opening gelijk hoge positie gescoord in de lekker top 100. Vervolgens twee jaar achter elkaar enkele plaatsen gestegen, knap! De eigenaars Chantal de Raaf en Rolph Hensens ken ik van de periode toen ze samen bij Fred werkte. Gereserveerd voor een lunch op vrijdag.

Het indrukwekkende gebouw ligt aan de voet van de Erasmusbrug en is makkelijk te vinden. De ruimte is als een schoenendoos op zijn kant, erg hoog dus, met aan een zijde een glaswand waardoor je mooi uitzicht hebt over de Nieuwe Maas en de skyline van Rotterdam. De inrichting is redelijk basic, de ruimte wordt verdeeld door een grote bar waar tegenover de open keuken. Sfeer wordt gemaakt met enkele grote planten en laag hangende lampen.
    We werden begeleid naar een tafel aan het raam, fijn. Als aperitief een frisse witte, dit werd een Sauvignon Blanc 2016 uit de Marlborough van Bishop’s leap die erg goed beviel. De menukaart is verrassend uitgebreid, de wijnkaart heeft ruim voldoende keuze met behoorlijk wat wijnen per glas.
    Het eerste hapje was al meteen indrukwekkend. Op een mooi glazen bord met gouden rand een keurig gebakken langoustine met erop een streep gel van yuzu, ernaast zoet zure cherrytomaatjes overgoten met een lobbige saus van parmezaan waarop wat aardappelkaantjes voor de bite. Wow, veel smaakbeleving, heerlijk! (9,7)

de eerste begeleider werd keurig gepresenteerd. Een Duitse droge Silvaner Kreuznacher Vogelzang 2015 van Paul Anheuser gemaakt in een rijkere stijl met heerlijk aroma. Uit de keuken een strakke presentatie. Een lange balk tonijn, aan beide zijden geschroeid, met erop toefjes crème van avocado, blokjes watermeloen, kleine radijsjes, quenelle ijs van wasabi en een kletskopje van sesam. Verfijnde lichte smaken, waarin het wasabi ijs in positieve zin opviel. De wijn sloot naadloos aan. (9,3)

verder met Italiaans wit gemaakt van Grillo en Zibbibo 2015 van het huis Eughenès, mooi aroma in de mond sappige zuren en een klein bittertje in de afdronk. Op een heel mooi bord tartaar van ceviche gegaarde zeebaars met erop carabineros aangekleed met appel en groene asperge en afgewerkt met een vinaigrette van ponzu en dille. Een delicatesse met mooie frisse tonen die keurig combineerden met wijn. (9,5)

het pièce was een bekende combinatie uit de tijd van Fred. De TO 2013 van het huis Velich, rijke neus met geel fruit, in de mond complex met een fijne zuurgraad. Op het bord een gestapeld gerecht. Als basis citroen risotto met erop keurig gegaarde griet waarop stukjes gerookte paling en lint van venkel, het geheel was afgewerkt met een basilicum vinaigrette waarin wat jus de veau. Puur genot, net zo smaakvol als de eerste keer. (9,8)

de dessertwijn was een Australische van Trentham Estate de 'Noble Taminga' 2012. Mooie goudgele kleur, rijk aroma met tonen van exotisch fruit, geconcentreerd in de mond met een uitstekende zoet zuur balans, heerlijk. Op het bord een krokant afgebakken appeltaartje waarin voor wat extra frisheid nog wat cranberry's met erop een mooie quenelle ijs van steranijs. Een smaakbommetje waarnaast de heerlijke wijn keurig in balans was. (9,5)

als afsluiter nog een krachtige espresso met een verrassend lekkere makaron.

Bediening was zeer goed verzorgd, met gezelligheid, goede presentaties en een enthousiaste sommelier.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat, een kennismaking boven verwachting. Hier wordt op vakkundige wijze gewerkt met luxe producten die veel smaak meekrijgen. Ernaast keurig geselecteerde wijnen, ongedwongen sfeer en mooi uitzicht. Aanrader voor levensgenieters.