1320560581 61
1378920680 75
1419323825 66
1473194686 66
1504619354 59

1. Kwam er gister na een leuke dag te hebben gehad in de stad.
    Wilde graag een hapje eten, maar werd niet zo happy bij happy italy.
    Personeel leek wel wat beters te doen te hebben dan de gasten te helpen.
    Na te hebben gewacht (15 min) werd ons verteld dat we dan maar ergens anders moesten eten als we geen geduld hadden. Niet erg vriendelijk!!

2. We waren hier voor de eerste keer. Bestelling was verkeerd, pizza's niet gesneden, smaakloos. Pasta's waren wel lekker. Ik zal aanraden geen pizza te bestellen. Service was snel. Zo goedkoop is het er ook niet.

3. Het is geen sterrenrestaurant, maar je weet wat je krijgt, het is vers en spotgoedkoop. Leuke, moderne inrichting met enorme open keuken. Soms wat rumoerig bij grote drukte, maar dat hoort bij de vibe vind ik. Snelle bediening, vriendelijk (wel verwarrend dat je vaak niet kunt bestellen bij degene die serveert). De rijen bij drukte neem ik meestal voor lief, je kunt alleen reserveren als je met een grote groep komt. Persoonlijke aanrader is de pasta met geitenkaas, rucola en witte wijn. Pizza's zijn ook in orde, krokante rand. Huiswijnen oké, evenals de koffie. In de zomer ook een ruim terras, midden op de Binnenrotte.

4. Mijn vrouw wilde hier graag een keer naar toe. Bij aankomst stond er een flinke rij buiten het hek. Wij aangesloten en ik moet zeggen dat het op zich redelijk vlot ging om een plaats te bemachtigen. Eenmaal op het terras blijkt het toch echt wel een vreetschuur te zijn met veel herrie. Totaal geen sfeer te beproeven en de opstelling van de tafels is echt op de wijze van "Hoe kunnen we er zoveel mogelijk kwijt op het terras, zonder daarbij sfeer te creëren". Aan de andere kant zijn de prijzen laag en de service redelijk tot goed te noemen. Ondanks de drukte gaat het toch redelijk vlot.

We hebben eerst wat gedronken, een broodje met olie vooraf (€ 3,50, smaak stelt totaal niets voor), en uiteindelijk besloten om de bestelling in te laten pakken, want ik vond het 10x niks.
    Het eten is echt niet bijzonder, maar voor dat geld nog een 5 waard. De prijzen van drank en het broodje met olie worden overigens nergens vermeld.

Als avondeten niet echt voor herhaling vatbaar, wellicht wel als een snel tussendoortje.

5. Wijngaarden

Ik ben, op aanraden van mijn vriendin, met haar bij Happy Italy wezen eten. Ze gaat daar vaker eten. Ze was laaiend enthousiast en omdat ik haar geloofde, ben ik met haar meegegaan. Ze had niet gelogen. Wij kozen beiden voor pasta kip. Oh wat was dat zalig. Fluweel zacht, smolt haast op onze tongen. Goed op temperatuur. Ik vond het bedienend personeel heel vriendelijk. Af en toe werd ons gevraagd of wij nog iets wilden eten of drinken. Na afloop wilden de serveersters weten of het eten ons gesmaakt had. Natuurlijk had het gesmaakt. En als dat niet zo was, hadden wij dat ook eerlijk gezegd. Mijn vriendin en ik hadden mekaar zoveel te vertellen, dat de sfeer ons eigenlijk niet boeide. Wat mij wel opviel was dat de andere bezoekers best rustig waren en om een lang verhaal kort te maken, wij hebben hartstikke genoten van het geheel. Wat mij niet ontgaan was, was dat Happy Italy best veel bezoekers trekt. De bezoekers stonden geduldig buiten te wachten in de rij. Ik heb ondertussen reclame gemaakt onder collega's en familie. Waag de sprong en verbaas je.

6. Heerlijk eten en goede prijzen. De chef die er rondloopt is alles behalve vriendelijk.

We bestelden met zijn tweeën 1 pizza om te delen. We kregen de pizza geserveerd op 1 bord zonder bestek. Na iemand te hebben aangesproken werd ons vertelt dat wij maar 1 bestekset konden krijgen, voor een 2e moesten wij €3,50 servicekosten betalen. Belachelijk!

In Hendrik Ido Ambacht bestellen wij vaker 1 pizza met zijn tweeën (als lunch) en daar krijgen we netjes 2 borden en 2 besteksetjes.

Qua klantvriendelijkheid kan er een hoop verbeterd worden.

7. Van te voren had ik geen hoge verwachtingen van dit restaurant. Lange wachttijden voordat je naar binnen kon en een vreetschuur zijn geen veelbelovende recensies bij dit restaurant. Aan de andere kant hebben we ook ervaring met Simonis in Scheveningen, al zijn we er al wel vele jaren niet meer geweest.
    Ook dat is een druk restaurant en een absolute vreetschuur. Echter als je dan je bord met heerlijke vis voor je neus hebt voor een uiterst vriendelijke prijs ben je al de ellende van het wachten en de entourage alweer snel vergeten. Dus daar hoopte ik bij dit restaurant dan ook maar op.
    We waren met zijn vijven op een zondagavond tegen zes uur en het eerste wat al erg meeviel was dat er geen rij voor de deur stond. We kwamen binnen en kregen gelijk een prima tafeltje toegewezen op de eerste etage. Het restaurant is groot en leuk ingericht. Het heeft drie etages en er zijn veel tafeltjes. Deze avond was het goed gevuld, maar er waren nog wel enkele tafeltjes vrij. Verder was het allemaal ruim opgezet, kon je comfortabel zitten en viel het ook met de herrie heel erg mee. We konden elkaar goed verstaan en het restaurant maakte dus ook zeker geen vreetschuurachtige indruk. Ook de bediening was vriendelijk, snel en correct. Zeker niet van die ongeïnteresseerde jonge meiden die je bij een restaurant als dit mogelijk ook zou kunnen verwachten. Dat was dus gelijk al een een erg positieve indruk bij binnenkomst. En toen moest het eten nog komen. Ik koos voor de pizza tonno. Dat is ook nog eens één van de goedkoopste. Voor 4.75 verwachtte ik een kleine pizza. Maar het bleek tot mijn verbazing toch een grote volwassen pizza te zijn met een prima bodem en een goede en lekkere vulling van voornamelijk tonijn en ansjovis met een enkele olijf en een stuk paprika. Ik geef eigenlijk nooit extreem hoge cijfers maar deze pizza verdient qua prijs / kwaliteit verhouding absoluut een 10. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je ergens in Nederland voor minder geld een minstens zo lekkere pizza kunt krijgen. De anderen hadden voor één of twee euro meer ook pizza's of pasta's. En ook zij waren allemaal erg tevreden. Als je al zo weinig kwijt bent voor het hoofdgerecht wil je ook graag proeven van de nagerechten, en zo hebben we ook nog heerlijke taartjes en limoencello bij de espresso genomen. En de wijn nog eens bijgeschonken. Na afloop waren we met zijn vijven nog geen honderd euro kwijt. Dat is minder dan twintig euro per persoon en zonder al die extra's had dat ook 10 euro per persoon kunnen zijn. Bovendien hadden sommige van ons ook nog het restant van het eten in een happy bag meegekregen. Ik las ook ergens aan tafel iets over een 100% tevreden garantie, maar ik heb me daar verder niet meer in verdiept. Het stond wel vast dat we 100% tevreden waren. Happy Italy in Rotterdam is voor mij een superrestaurant waar niets op aan te merken was. Het spreekwoord luidt : Alle waar naar zijn geld. Maar dat is bij dit restaurant niet van toepassing. Dit is een positieve uitzondering op het spreekwoord.

8. Vanavond gegeten bij Happy Italy, vooraf wat reviews bekeken. Er zouden lange rijen voor de deur staan, nou dat moet dan wel iets bijzonders zijn. Men was snel bij ons tafeltje om een drankje op te nemen en of wij brood en olie vooraf wilden. Natuurlijk dat is toch lekker... maar nergens op de kaart staat vermeld wat het kost. (€ 3,50 voor een klein broodje met een bakje olie). Ook ontbreekt de prijslijst voor de drankjes en dat is volgens mij verplicht. Pizza van de tafelgenote was goed maar niet bijzonder (had extra peper besteld, in grote stukken gehakt en op de pizza gegooid). Waarom niet mooi fijn gesneden? Zelf een pasta gekozen met roomsaus, champignons, grote?! garnalen en peterselie. Peterselie ontbrak, zes garnaaltjes en een bak champignons om het gebrek aan garnalen te camoufleren.
    Maar nu: de spaghetti was nog niet eens al dente en de saus kwam uit een pakje en als dat niet het geval was is het heel slecht gemaakt. Je moet zelf de aandacht van het personeel trekken anders zit je de hele avond op een droogje. De entree prijs is laag maar door de bijzaken waarvan de prijzen niet vermeld staan betaal je hetzelfde als bij de concurrent maar daar is de kwaliteit een stuk beter. Daarbij de enorme herrie, kortom mij zien ze daar nooit weer....

9. Er stond een lange rij voor de deur, maar ik was snel aan de beurt. Het eten was lekker en niet duur. De service kon wel iets beter, maar ik heb genoten.

10. HappyItalyLover

11. We eten hier regelmatig (met vrienden of samen). Het bevalt ons iedere keer heel goed. Het eten is geen hoogstandje, maar het is zeker niet vies! Je krijgt gewoon een lekker/simpele pasta of pizza. Het eten wordt snel bij je gebracht (wat soms wel te snel is, maarja dat is nu eenmaal de formule) en is altijd goed warm! Het personeel is meer dan vriendelijk! Ook zijn ze allemaal echt met hun werk bezig: het de ander naar de zin maken. Je zit zelden zonder drankje. Een keer een wat mindere ervaring gehad, maar dat hebben ze meer dan keurig opgelost! Enige nadeel is dat je niet kunt reserveren, waardoor je soms wat lang staat te wachten.

12. Eten vinden wij persoonlijk erg tegen vallen.
    Salades en antipasta 's zijn wel goed, maar de pasta's gewoon niet lekker.
    We zijn er nu 4x geweest om het toch een kans te geven, maar na vanavond gaan we echt niet meer. Blijft tegenvallen helaas.
    Kwaliteit gaat toch altijd boven kwantiteit. Personeel is wel vriendelijk en het is een mooi restaurant.

13. Dit is nou echt een leuk restaurant in Rotterdam! Zonder pretenties en gewoon gezellig. De pasta's zijn vers, kan een beetje meer zout, maar het smaakt allemaal prima.
    We zijn er nu twee keer geweest en het is gewoon top. Ook met kinderen. Bediening is super attent.

14. Snelle en heel erg klantvriendelijke bediening, het eten was heel erg goed voor zo'n lage prijs! De maaltijd salades zijn heerlijk, even als de pasta's. De keren dat ik hier ben geweest was er altijd wel een tafeltje vrij, en werden wij gelijk geholpen.

15. M 688 punten

Wijn zijn hier met een groepje vrienden wezen eten. Na korte tijd buiten in de rij gestaan te hebben, kregen we erg snel een tafel toegewezen.. En vriendelijke ontvangst. Het restaurant is sfeervol ingericht. Wel rumoerig, je kan elkaar amper verstaan onder het eten, door de drukte!! We hebben een hele leuke avond gehad.. Met lekker eten voor een goede prijs !! En dit restaurant is zeker een aanrader voor een leuke avond.. Top!

16. Ok. Het eten krijgt een 4 van mij en de sfeer een 5 want echt gezellig of bijzonder is het niet, en het eten is simpel maar best lekker. Maar het is een zaak die gespecialiseerd is in het "snel een bord pasta/pizza voor je neus zetten" recept en dat echt heel goed in de vingers heeft. Ik schrijf deze review dan ook nadat ik net bij de concurrent ben geweest. En het verschil is me duidelijk opgevallen. Prijs dus een 10 en bediening een 9.

17. MvanIwaarden

Echt super leuke tent om een hapje te eten. Je krijgt veel eten voor weinig geld. Vooral de salades zijn heeeerlijk! Hier kom ik zeker terug.

18. Ziet er gezellig uit, eten is er snel. Prijzen laag. Maar het eten is echt rond uit smerig. Salami is plastic, pasta is smakeloos, pizza is nat van het vet. 2 keer geprobeerd te eten 2 keer met honger naar huis gegaan.

19. Na het zien van de enorme rij hebben we overwogen naar een ander restaurant te gaan. Gelukkig hebben we maar 10 minuten moeten wachten. Heerlijk gegeten voor een bizar lage prijs. Niet aan te raden voor een romantisch diner met natafelen absoluut aan te raden als je geen zin hebt om te koken.

20. Eten is heerlijk!! Heel leuk concept en zeer vriendelijke bediening. Hangt een hele fijne sfeer. Zeker een aanrader!!

21. Zaterdagavond 13-08-2011 met z'n vieren heerlijk gegeten tegen een ongekend lage prijs. Wat was goed; het eten; de bediening en de accommodatie. Je moet er niet naar toe gaan als je stilletjes wilt eten. Voor een snelle en goede hap is deze tent uitstekend. Lof voor de bediening. Aart, Carla, Coen en Denise.

22. Hier laatst gegeten met vrienden. Mannelijke bediening nam ons dranken op. Pas na 20 min kregen we onze dranken: 2 wel met ijsblokjes, een niet? Dus gevraagd voor ijsblokjes. Pas na derde keer kwamen ze het brengen. Beginnersfout? Na 3 kwartier kregen we pas ons eten. Eten was goed, alleen de prijs wat aan de hoge kant. Happy italy, happy wordt ik totaal niet. Barslechte bediening. Hier kom ik nooit meer.

23. Selva Budak

Happy Italy, maar absoluut niet Happy over de bediening.

Na het debacle van vorige week, vandaag toch een tweede kans gegeven. Kan een beginnersfout zijn denk je.

Helaas met hetzelfde resultaat. Met z'n vieren 4 koffie besteld, na 30 min gekregen. Ike kan gebeuren dat het druk is. Maar dat je de bediening 1 voor 1 krijgt?! Schandalig!

Nooit meer Happy Italy!

24. Met collega's gegeten bij Happy italy. Leuke zaak maar er ging nogal wat fout met de bestellingen. Misschien beginnersfouten.

Het eten is goed voor de prijs maar niet super.

Een aandachtspunt is de bediening, tijdens het eten zijn er wel 5 verschillende serveersters langsgeweest om te vragen of het smaakt.