1. Van te voren had ik geen hoge verwachtingen van dit restaurant. Lange wachttijden voordat je naar binnen kon en een vreetschuur zijn geen veelbelovende recensies bij dit restaurant. Aan de andere kant hebben we ook ervaring met Simonis in Scheveningen, al zijn we er al wel vele jaren niet meer geweest.
    Ook dat is een druk restaurant en een absolute vreetschuur. Echter als je dan je bord met heerlijke vis voor je neus hebt voor een uiterst vriendelijke prijs ben je al de ellende van het wachten en de entourage alweer snel vergeten. Dus daar hoopte ik bij dit restaurant dan ook maar op.
    We waren met zijn vijven op een zondagavond tegen zes uur en het eerste wat al erg meeviel was dat er geen rij voor de deur stond. We kwamen binnen en kregen gelijk een prima tafeltje toegewezen op de eerste etage. Het restaurant is groot en leuk ingericht. Het heeft drie etages en er zijn veel tafeltjes. Deze avond was het goed gevuld, maar er waren nog wel enkele tafeltjes vrij. Verder was het allemaal ruim opgezet, kon je comfortabel zitten en viel het ook met de herrie heel erg mee. We konden elkaar goed verstaan en het restaurant maakte dus ook zeker geen vreetschuurachtige indruk. Ook de bediening was vriendelijk, snel en correct. Zeker niet van die ongeïnteresseerde jonge meiden die je bij een restaurant als dit mogelijk ook zou kunnen verwachten. Dat was dus gelijk al een een erg positieve indruk bij binnenkomst. En toen moest het eten nog komen. Ik koos voor de pizza tonno. Dat is ook nog eens één van de goedkoopste. Voor 4.75 verwachtte ik een kleine pizza. Maar het bleek tot mijn verbazing toch een grote volwassen pizza te zijn met een prima bodem en een goede en lekkere vulling van voornamelijk tonijn en ansjovis met een enkele olijf en een stuk paprika. Ik geef eigenlijk nooit extreem hoge cijfers maar deze pizza verdient qua prijs / kwaliteit verhouding absoluut een 10. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je ergens in Nederland voor minder geld een minstens zo lekkere pizza kunt krijgen. De anderen hadden voor één of twee euro meer ook pizza's of pasta's. En ook zij waren allemaal erg tevreden. Als je al zo weinig kwijt bent voor het hoofdgerecht wil je ook graag proeven van de nagerechten, en zo hebben we ook nog heerlijke taartjes en limoencello bij de espresso genomen. En de wijn nog eens bijgeschonken. Na afloop waren we met zijn vijven nog geen honderd euro kwijt. Dat is minder dan twintig euro per persoon en zonder al die extra's had dat ook 10 euro per persoon kunnen zijn. Bovendien hadden sommige van ons ook nog het restant van het eten in een happy bag meegekregen. Ik las ook ergens aan tafel iets over een 100% tevreden garantie, maar ik heb me daar verder niet meer in verdiept. Het stond wel vast dat we 100% tevreden waren. Happy Italy in Rotterdam is voor mij een superrestaurant waar niets op aan te merken was. Het spreekwoord luidt : Alle waar naar zijn geld. Maar dat is bij dit restaurant niet van toepassing. Dit is een positieve uitzondering op het spreekwoord.