• Lid sinds 12 juli 2010

Da Franco

Tegelen

Tak-Lee

Rotterdam

Ron heeft nog geen foto toegevoegd

1. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Da Franco

Ron

Bedrijf voortgezet door de zoon. Zijn er langere tijd niet geweest met die Corona plandemie. Pizza niet voorgesneden, beetje lastig voor een kind,niet? ‘t was al met al minder dan dat we gewend waren toen de “oude” er nog de scepter zwaaide. Inmiddels wel pinnen…

2. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Da Franco

Ron

Realistisch blijven, het is een klein restaurant wat door enthousiaste mensen wordt gerund. Kaart is beperkt maar voor ieder ruime keuze tussen voor, hoofd en nagerechten. Ruim voldoende uitgeserveerd en lekker authentieke Italiaanse smaak. Wij komen er graag meerdere keren per jaar. Inmiddels is de koelkast gerepareerd want de dranken waren goed gekoeld :-)

3. Ron's profielfoto

Ron

Tijdje geleden ivm met ziek kleinkind niet daar gegeten maar dit keer afgehaald.
    Er zal altijd verschil zitten tussen aan tafel of in bakjes geserveerd maar toch verrassend lekker en gemiddeld veel lekkerder dan bij veel andere afhaal-chinezen. Mij is verteld dat er veel minder olie gebruikt word. Wederom smakelijk gegeten!

4. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Ka & De Bolle

Ron

Weinig recensies, heeft een reden!?
    Simpele kaart, vlotte bediening en meer dan voldoende op je bord.
    Was erg druk en rumoerig toen wij er waren maar ja dat was de keuze van Tante die er beslist wilde eten. Gewoon doen als je trek hebt en een snelle hap wilt.

5. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Lin Wah
    Chinees-Indisch Beekbergen

Ben altijd een beetje huiverig voor een Chinees restaurant in een van oorsprong niet echt dicht bevolkte Chinese omgeving zoals in 010. Maar een kritische blik op de kaart nam die twijfel al gauw weg. Duidelijk Kantonese georiënteerde chef in de keuken, smaakvolle loempia's maakt die zeg!

Prima verzorgde complete maaltijd gehad, nagerecht hoeft voor mij niet, met smaak gegeten dan ga je dat niet teniet doen door ijs o.i.d.

Niet echt goedkoop meer zoals vroeger misschien, maar gelet op de kwaliteit van het eten is dat voor mij althans geen reden deze toplocatie over te slaan. Dus in de buurt? Aanrader!

6. Ron's profielfoto
    Chinees-Indisch Rotterdam

Hoe je het ook bekijkt, de gemiddelde babi pangang en foe yung hai afhaler zal hier ook graag terug komen. Afgelopen donderdag eindelijk weer eens kunnen gaan. "Een loempia van Ting, gaat er altijd in". Rotterdammers van boven de 50 weten wat ik bedoel. Ting is inmiddels overleden maar gelukkig hebben we Yin (met echtgenoot chef-kok). Rotterdam staat toch ook zeker bekend om zijn Chinese restaurants. Deze klasse is voortreffelijk te noemen. Misschien dat de wat afgelegen locatie je afschrikt. Niet doen, gewoon gaan en vraag aan Yin wat ze op dat moment aanbevelen. 9.3 gemiddeld krijg niet alleen met mooie ogen!

7. Ron's profielfoto
    Ron vindt de recensie door W&M voor Tak-Lee leuk
    Chinees-Indisch Rotterdam

Opnieuw fantastisch gegeten bij Tak Lee. Na een hartelijk welkom geacclimatiseerd met een goed glas wijn, gevolgd door een diversiteit aan kleine voorgerechten.

Op voorstel van eigenaresse Yin gekozen voor verse tarbot, op eigen wijze bereid door de kok met verse groenten, gember, knoflook en een lichte hoisin saus. Omdat de tarbot wordt gestoomd, moet rekening worden gehouden met een kleine wachttijd van zo´n 30 minuten. Maar het is het wachten waard: een voortreffelijk gerecht. Het gerecht staat als zodanig niet op de kaart, maar iedere wens is bespreekbaar.

Yin is niet alleen een voortreffelijke gastvrouw, maar heeft ook veel verstand van de diversiteit van de Chinese keuken. Het is dus alleszins de moeite waard om buiten de kaart om te bestellen. De persoonlijke aandacht van gastvrouw Yin doet weldadig aan en is niet hinderlijk of storend. De bekende Oosterse beleefdheid is bij haar authentiek.

Een aanrader voor hen die nog niet zijn geweest. Wat ons betreft, gaan wij binnenkort weer naar Tak Lee.

8. Ron's profielfoto
    Ron heeft gereageerd op het topic: restaurant vergeten???

Is nu nog maar één recensie van, van Herman, wtf is Herman? Hoef ook geen database punten op eet-nu profiel, wil gewoon goed en kwaliteit is dat zo gek?

9. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor China Garden

Ron

China Garden! Originele naam? Maar bestaat dan ook al lang (1980) op deze locatie, en daar zijn ze trots op - staat op de kaart.

Mijn oom kwam daar regelmatig met zijn zakenrelaties maar ga daar nooit met Chinese zakenrelaties naar toe want je verkoopt geen flikker meer... Totaal verwesterd smaakpalet. Laatste recensie uit 2014? Daarvoor 2013?? Ik twijfel, maar zolang tante nog leeft en ervan geniet, blijven we komen!

Kroepoek - 2 plakken € 3,50; Jasmijn thee 2 personen & koppen € 4,00; totale waanzin! Al met al veel te veel betaald maar tantetje die jaren lang voor "ons" heeft gezorgd want moeder bedlegerig, dus dat doen we zonder morren! En als die dan met smaak geniet is ons dat nog veel meer waard... (overigens is dat geen hint om je prijzen te verhogen!)

Locatie is vrij uniek te noemen, heeft vele malen meer potentie om er een toplocatie van te maken in plaats van deze babi-pangang; fu-yung-hai; loempia "vreetschuur" met oosters tintje...

5,3
  10. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Oeverbos

Ron

Dit management moet zich eens goed achter de oren krabben en zich afvragen of ze wel goed bezig zijn. Neem het verlies en we zijn tevreden met gemiddeld een 7, of waardeer je gasten die jouw kas spekken en geef iedereen waar ze recht op hebben voor de prijs die ze ervoor betalen.

55 man bedienen in een cluster is anders dan 55 man bedienen die niet als groep bij jou te gast zijn. En een prachtig uitzicht terwijl je zit te wachten op je drinken dat pas komt als je het bord al leeg hebt voegt weinig toe, doet eerder afbreuk...

3,7
  11. Ron's profielfoto
    Chinees-Indisch Rotterdam

Gisteren (13-12-'14) gegeten. Kwaliteit minder dan 6 maand en terug... Waarom, hoe en welke reden? Ontvangst en welkom, ambiance, Yin en collega doen je welkom voelen. Dit blijft een wereld van smaak ten opzichte van anderen... Nieuwe chef kok? Betere begeleiding! Of je man de griep? Volgende keer beter... We komen terug maar pas in het Hollands nieuwe jaar!

12. Ron's profielfoto
    Ron heeft gereageerd op een recensie van Corfu

Familie zeker? Er zijn slecht weinig recensies van recente datum die zo lovend zijn dat je er wel naar toe moet gaan. En dat prijzen je niet interesseren, het zal je maar gebeuren dat je iets uitzoekt op basis van prijs en dan bedrogen uitkomt. En er dan vervolgens niks aan doen als het gemeld wordt vind ik een grof schandaal. Als jij gaat tanken voor de geadverteerde prijs en je aan de kassa veel meer betalen ga jij ook uit je dak! Ego of niet, wie ben jij dan? ik kom er niet meer, punt uit!

13. Ron's profielfoto

Ron

Wat deze mensen presteren om aan hun gasten, en dat voel je aan het welkom, voor te zetten is echt heel erg goed!

Let wel, smaken verschillen! Mijn vrouw vind babi ketjap erg lekker, wij vragen om dat met varkenshaas te bereiden i.p.v. buikspek. Makkelijker kan niet en een kleine moeite.

Nog even dit, traditioneel bereide gerechten, dus in wok op hoog vuur, koelen sneller af dan je stamppot. Er wordt veel minder vet (olie) gebruikt, is ook niks mis mee om dat te minderen maar het koelt sneller. Daar zijn dan de rechauds voor om dat effect te verminderen. (Die zie je in China, Běijīng dan ook nergens) Het is geheel persoonlijk of je eerst wilt blazen of gewoon eten.

In één woord: bàng 棒 (tof, vet-cool!)

14. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Corfu

Ron

Toch nog eens geprobeerd om te bezien of men inmiddels geleerd heeft. Sorry, maar nee dus!
    Bediening klungelig en ondeskundig. (Ik ook met mijn rotvragen..) De prijzen op de website zijn nu inmiddels 2 jaar later nog stééds niet aangepast en dat bewijst dat ze deze recensies niet serieus nemen. Nou, dan neem ik hen ook niet meer serieus, en blijf er verre van in het vervolg. Succes op Facebook verder!

Ps. we nodigen hierbij de heer en mevrouw Peeters uit om bij mij thuis eens een souvlaki (zoals het hoort) te degusteren.

15. Ron's profielfoto
    Ron heeft Tak-Lee toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Chinees-Indisch
    Jacob van Campenplein 128 Rotterdam
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  16. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor Corfu

Ron

Op aanraden van bekende hier naar toegegaan met z'n vieren. Nu ik zo wat meer recenties doorgelezen heb kan ik me voor stellen dat er zo nu en dan eens wat mis moet gaan, ander zijn alle lovende kritieken uit de lucht gegrepen en van familie die er met korting kan kanen... ;-)

Wanneer wordt het bediening eens duidelijk uitgelegd dat als er om een stokbrood gevraagd wordt, je dient te antwoorden dat dat er niet is maar wel pistoletjes. Had ik het niet genomen. Maar goed de kruidenboter was van verrassend goede kwaliteit...

Daarna was het allemaal minder. Vlees dien je warm op en niet lauw of zelf in het geval van de gyros zowat koud. Gyros hoort gesneden te worden van die rechtopstaande spiezen, zoals je die ook van shoarma en doner kent. Dan is dat dus warm, deze niet en ik heb geen idee hoelang dat al geneden in een vleesbak heeft gelegen voordat werd uitgeserveerd.

Smaak, ontegenzeggelijk Grieks maar het viel ons dus tegen, jammer...

Ps; de prijzen op de website komen niet overeen met die van de kaart!

17. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor China Garden

Ron

Ok, dus nog eens een keertje gegeten bij dit restaurant.Blader maar terug voor eerdere recenties. Smaken verschillen en dat is een goede zaak. De één zal zweren bij Calvé pindakaas en de ander vindt die van Lidl prima!

Voor wie van voordelig buffet en geen hoge eisen stelt, gewoon doen! Je bent afhankelijk van wie er voor je uit de troggen schept en dat zal bij een drukke dag wat mindere kwaliteit opleveren dan op wat rustiger momenten.

Lamssaté is perfect maar voor menigeen aan de prijzige kant, ik vind dat kwaliteit best wat mag kosten. Doe eens gek en bestel het een keer, je weet niet wat je mist!

Sfeetje en bediening prima, rest van het eten krijgt gewoon een ruime voldoende. Tip: vraag om wat pittiger bereiding als je daar een liefhebber van bent. (kan dus gewoon volgens de bediening)

Gewoon een keertje doen, krijg je geen spijt van!

18. Ron's profielfoto

Ron

Heeft inmiddels een vast klantenkringetje want ook al kom er niet zo vaak, beetje uit de buurt van Venlo niet waar?, zie ik toch veel bekende gezichten. De all you can eat is zo gesteld dat als je je bordje niet leeg eet je extra betaald. Concept dat ik nog nooit eerder gezien heb, wel terecht... Chinese en Indische keuken zijn zo verschillend dat ikzelf allen maar voor Chinese gerechten kies en dan nog eens een beetje aangepast aan mijn pittige voorkeur.

Kom er graag en ga altijd met voldaan gevoel weer weg. Tot gauw!

19. Ron's profielfoto
    Ron heeft een recensie geschreven voor de Mök
    Nederlands Maasbree

Gisteren met zijn vijfen daar eens een keertje gegeten.
    Waren wat aan de vroege kant dus het was er nog leeg, later veranderde dat gelukkig wel!

Eenvoudige kaart met niet al te complexe gerechten maar voldoende keus zodat voor een ieder daar wel wat van zijn/haar gading tussenzit.

Gekozen voor de uiensoep - runderbouillon en tomatensoep.
    Heb zelf om stokbrood gevraagd, werden uiteindelijk mini harde broodjes, jammer want vers afgebakken stokbrood is vele malen lekkerder...

Kindermenu, schnitzel, haasbief met perpersaus en mixed grill besteld. Er is jammer genoeg geen keuze te maken voor sauzen bij de mixed grill, heb er eerlijk gezegd niet op gelet of om gevraagd.

De beide schnitzels en haasbief waren volgens de dames prima, de mixed grill wat minder. Algemene indruk is dat de saus wat aan de karige kant is.

Mixed grill is een typisch "test-grecht" om te bezien hoe men in de keuken zijn werk doet. Hierbij scoorden de cuisson van het entrecôtje, het vakensmedaillonnetje prima en die van het kipfiletje (iets te droog) wat minder.
    Ik miste eerlijk gezegd ook het typische grillsmaakje en zoals gezegd geen verschillende sauzen (entrecôte, vraagt om rode wijn, geen stroganoff...)

Als nagerecht voor koffie-cognac, Karamel bavarois gekozen. En de crime voor elke chef, Champagne taart besteld.

Koffie - karamel waren ok. Champagne taart kwam uit het vriesvak van de AH of Makro? Jammer...

Resumé - Voor een café-restaurant zeker niet onder de maat, je verwacht daar sowieso geen cullinaire hoogstandjes...

Als u dit leest en denkt van, nou dan ga ik wel ergens anders naar toe! Zeker niet doen, u bent zelf uw eigen deskundige en smaken verschillen en da's maar goed ook!

6,3