Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Harderwijk verdeeld zijn.

1. Roy Brouwer

26 maart 2011 wezen eten in De dolle Griet. In 1 woord Fantastisch! Waren een heerlijk weekendje weg om wat te vieren, en 's middags dachten wij van "alle gerechten 9,50?". Klinkt niet als een formule om iets te vieren.
    Maar het was bedrog. Wij hebben hier heerlijk gegeten, en ik ben kieskeurig moet ik zeggen. Leuke en aparte gerechten met mooie en smaakvolle details. De gerechten hebben een hoeveelheid tussen een normaal voor en hoofdgerecht in. En na 3 heerlijke gerechten zit je echt wel vol. De eigenaar zelf had alle touwtjes in handen en ik heb hem uiteindelijk een goed compliment gegeven over zijn formule.. Zeer leuk, lekker, betaalbaar en kwalitatief. Voor de keuken en de kwaliteit van de koks kom ik zeker nog eens terug.

Een dikke 10.

2. Ben

Zo zie je dat eerst recensies lezen ook een voordeel kan zijn.

Een gemiddelde van hoger als 8,5 na 15 recensies kon niet fout lopen, dus we besloten hier te lunchen.

Heel gezellige lokatie met een modern uiterlijk. Zeer vriendelijk personeel en fijne gezellige lounge muziek.

We gingen allebei voor een salade:

De een 'n vissalade : heerlijke gebakken gamba's met gefrituurde inktvisringen, gemarineerde zalm en een kruidige mayonaise.

De ander een ossehaasalade waarbij de ossehaaspuntjes heerlijk gebakken waren in soja en sesamsaus met knoflookpaddestoelen en bosui.

Daarnaast lekker verse stukken stokbrood met roomboter.

Ook daarna op het terras was het zeer gezellig met een lekker glaasje wijn. Wij hadden wel even gewezen op de mindere goede kwaliteit bitterballen, melig met geen vlees.

Een volgende keer in Harderwijk, dan is dit een prima lokatie.

3. Kleine eetwaren Harderwijk

Gezellig zitten op terras, en prima eten.

4. Bosch

Voorgerecht met het brood en tapas was lekker. Hoofdgerecht van saté kip en een schnitzel kon beter......

Voor de rest goede bediening.

Ziet er gezellig uit.

6,3
  5. Gisterenavond hebben wij fantastisch gegeten bij Restaurant Oost in Harderwijk. Ongelooflijk wat een mooie gerechtjes. Heerlijk van smaak en prachtig geserveerd. We hebben genoten. Het is een aanwinst voor Harderwijk. Wij komen zeker terug!

Joyce.

6. Heerlijk gegeten! Komen hier regelmatig en het blijft goed!

Zeker de tiramisu proberen!

7. Met een groep van 8 collega's hier gegeten. Eten was niet slecht, maar bood niets verrrassends. Wat opviel waren wel de slecht gevulde glazen wijn en het weinige brood dat geserveerd werd vooraf, terwijl er toch behoorlijk voor betaald moest worden. Ook werden er slechts kleine schaaltjes friet, groente en aardappeltjes geserveerd. Dit alles gaf de indruk van misplaatste Hollandse zuinigheid. Daardoor prijs-kwantiteitsverhouding onvoldoende!

5,5
  8. Vanmiddag in het zonnetje op het terras gezeten.

Heerlijke tomaten-basilicumsoep en een broodje Brie gegeten (goede aanbieding van 2,50 euro korting op een luxe broodje ;=)) en een cappuccino toe.

Die brie is echt heerlijk, er werd bij gezegd dat de Brie in een klooster gemaakt wordt, goede combinatie ook met een notenmix en honing.

Ze schenken hier Simon Levelt koffie, ik weet uit ervaring dat die erg goed is, maar dat wil nog niet zeggen dat een lunchroom er een goede cappuccino van kan maken. De cappuccino van de Bio Brunch heeft glansrijk de suikertest doorstaan.

De sfeer is hier heel relaxed, de eigenaar had ook nog even tijd voor een leuk gesprek. Blijkt dat hij, net als ik, ook muzikant is ;-)

9. Voor 4 personen gereserveerd omdat wij vorige keer 20 minuten moesten wachten, zo druk was het.

Het eten was heerlijk en de service is prima. Wij komen hier zeker voor de 3e keer naar toe.

10. Stef.!

Heerlijk en top gegeten, was super...

Bedankt...! X.

11. Lekker gegeten en de bediening is netjes, helaas geen boter oid bij de geserveerde broodjes maar de afzuiging is super slecht. Ik werd op een gegeven moment misselijk van de keukenluchten en kon bij het verlaten van het restaurant gelijk naar huis om schone kleren aan te trekken en te douchen. Helaas van de afzuiging, want ik heb wel genoten van de gerechten!

5,5
  12. Hier hebben ze echt de beste pizza's! Komen hier regelmatig op woensdagavond wanneer de pizza's €6.00 per stuk zijn. Erg vriendelijke en prettige bediening. Wat ons betreft echt een aanrader!

13. Pannenkoekenhuis Harderwijk

Heerlijke pannenkoeken! We hebben de maandpannenkoek gegeten, was erg lekker! De kinderen hebben zich vermaakt met een kleurplaat. Het personeel kwam zelfs vragen of het potloden of stiften moesten zijn. Mijn complimenten!

Komen zeker nog eens terug! Echt een aanrader.

14. Geweldig eten, leuke sfeer en vriendelijke en oplettende bediening.

15. Margaretha

Stijlvol en toch geestig design-interieur, vriendelijke bediening en heerlijke lunchgerechten! Veel keus ook. Voor herhaling vatbaar!

16. Chagrijnig!? Niet mijn ervaring. Ze lachen misschien niet veel, maar zijn vriendelijk en altijd in voor een praatje. Ik vind de sfeer juist prettig. Maar goed, iedereen is anders en dus wordt het ook door iedereen weer anders ervaren.

Mooie winkel, vriendelijke sfeer en goed eten!

17. Nog niet lang in Harderwijk, maar voor ons de lekkerste pizza ooit! Wat een ontdekking! Wel wat prijzig helaas.

18. Ik bestel er bijna elke week.

Het wordt aardig snel bezorgd.

Ze zijn altijd wel aardig.

Uitstekend :)

19. inge en familie

Super!

Wij hebben lekker en gezellig gegeten samen met onze dochter van 7 jaar, met een ernstige pinda allergie.

Geweldig hoe goed daar rekening mee gehouden werd!

Zelfs de patatjes werden apart voor haar gebakken, echt geweldig.

Dat maken we niet vaak mee! We hebben genoten!

20. Is en blijft mijn favoriet restaurant.

21. Snel, vriendelijk, schoon, ruim aanbod.

22. Femke en Emile

Een weekendje weg geboekt met mijn vriend in de Veluwe (Epe) en daar hoort natuurlijk ook lekker eten bij.

Na veel restaurantjes bekijken en op internet gezocht zijn we hier terecht gekomen. We zijn ervan overtuigd dat het een van de betere restaurants is want het eten was zeker lekker maar ook weer niet super.

De amuse was te zout en het dessert was te zoet, dat gecombineerd met het feit dat er een rommelige bediening was (de eigenaar en de vrouw bediende ons allebei) zorgde tevens ervoor dat ik een roomsoep kreeg aangeboden als tussendoortje terwijl ik daarvoor had doorgegeven een lactose-intollerantie te hebben. Bij het hoofdgerecht hadden ze de kleine dingetjes weggehaald waar lactose inzat maar niet vervangen, dat was erg jammer.

De wijnen waren dan wel weer lekker en passend bij het eten dus dat was een pluspunt.

Het andere nadeel vonden mijn vriend en ik dat het erg lang duurde voordat de volgende gang kwam, we waren om 8 uur binnen en om half 10 zaten we aan het hoofdgerecht.

Alles bij elkaar was het goed maar voldeed het niet helemaal aan de verwachtingen.

23. d.vrinds

24. d.vrinds

25. d.vrinds

26. Arjan & Else - www.allesvanermelo.nl

Op valentijnsavond naar De Graaf, ook om te proeven van de sfeer, die Ermelo binnenkort ook mag ervaren...

Echt waar, dit belooft wat in Ermelo; tijd geleden dat we zo correct bediend waren in een restaurant, zo zeiden we nog tegen elkaar. Alle lastige dingen die wij wilden waren meteen mogelijk, zonder morren, heel fijn!

Bedankt en zeker tot gauw weer ziens,

Arjan & Else.

27. Pannenkoekenhuis Harderwijk

Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gegeten. (in de kerstvakantie)
    Het was op zich wel een gezellig restaurant, maar de service was echt belachelijk slecht. Ik ben nog nooit zo afgesnauwd in een restaurant, het personeel was niet klantvriendelijk, en was vooral met elkaar bezig ipv met de klant. De pannenkoeken waren opzich wel te eten, maar beetje koud geworden.

5,1
  28. Lekker terras midden in het centrum, gezellige boel. Lekker eten voor een leuke prijs.

29. de Vries

30. Goed restaurant, heerlijk gegeten. Menukaart uitgebreid, bediening erg vriendelijk. Echt top!