Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Harderwijk verdeeld zijn.

1. Pannenkoekenhuis Harderwijk

fam herben

Hele vriendelijke bediening en heel lekker gegeten.

Ondanks dat ze bijna gingen sluiten toch tot op de laatste minuut goed verzorgd. Dat noem ik hart voor je zaak hebben.

2. Al een aantal jaar gaan we hier regelmatig heen en hoewel het eerst mijn lievelingsrestaurant was, moet ik helaas zeggen dat ze de laatste tijd echt verschrikkelijk achteruit zijn gegaan qua kwaliteit & qua service.

De gerechten zijn veelal van tevoren klaargemaakt en opgewarmd, drijven in de olie, zijn niet gaar of juist overgaar. Erg jammer, maar ik ga er, na een paar keer slechte ervaringen, voorlopig niet meer heen.

4,7
  3. Eén van onze favoriete restautants in Harderwijk. De gerechten zijn tongstrelend. De wijnen zijn ook top, passen subliem bij de gerechten.

4. Het nonnetje is altijd goed voor een culinaire avond. We zijn er al diverse keren geweest.

5. Top avond gehad 2e paasdag. Lekker op het terras gezeten met hele mooie asperge gerechten. Zeker een aanrader.

6. jolanda boers

Afgelopen maandag hier heerlijk genoten van een avondje verwennerij.

Super lekkere coquilles en mooie wijnen, perfecte service.

Wij komen hier zeker nog eens terug.

7. Op 1e Paasdag hebben wij met het prachtige weer gefietst. Wij kwamen bij Da Gabriele terecht en het werd een super avond. Een verrassing was ook het welkomsthapje. Wij hoefden niet lang te wachten om te kunnen bestellen en het personeel was vlot en vriendelijk. Wij hebben heerlijk gegeten en het personeel was top. Petje af voor de leidinggevenden. Ga zo door en wij komen zeker terug.

8. Gisteravond weer eens heerlijk gegeten op het terras van Da Gabriële. Hoewel het druk was werden we goed geholpen en smaakte ons vijf gangen verrassingsmenu uitstekend. Ook de droge witte wijn viel in de smaak bij ons allen, evenals de toffees bij de koffie/thee.

Tezamen met de mooie locatie en het heerlijke weer, waanden wij ons een avond op vakantie.

Kortom, een echte aanrader, top!

9. Ruud Kasten

We hebben gisteravond in de Basiliek van het 10 gangen jubileum menu genoten. We werden van 6.30 tot 10.30 volledig in de watten gelegd. We kregen de topgerechten van de afgelopen 5 jaar voorgeschoteld. De bediening had er een hele klus aan, maar deed het fantastisch. De wijze van presentatie was top. De bediening voelde exact aan, wat onze wensen waren.

Al met al een geweldige avond, een feestje, dat we niet snel zullen vergeten. Zeker een ster waardig.

En de rekening viel achteraf erg mee.

10. Slechte service, vies brood, onhandig personeel. Absoluut geen aanrader!

11. herman

12. Jan van Ommen

Klein, gezellig maar voor en nagerecht zijn duur geprijsd. Duurde lang voordat het eten op tafel stond.

13. Het eten hier is prima, alleen het duurt erg lang voordat je geholpen wordt. Gezellig terras, maar binnen wat minder sfeer.

14. Linda van Balen

Zondagavond dachten we lekker met elkaar uit eten te gaan maar helaas viel dat erg tegen. We kregen met met z'n tweeën een 6 persoons tafel. We hadden een droge witte wijn besteld en die smaakte helemaal niet lekker terwijl je van zo'n mooi restaurant wel mag verwachten dat je een heerlijke wijn krijgt.

Je had je glas nog geen minuut leeg en er stond meteen een serveerster aan tafel of we nog een glaasje wilden en toen we zeiden dat de wijn niet lekker was kregen we er totaal geen reactie er op. We hebben toen wat anders genomen.

Ik had een ossenhaas medium gebakken besteld en ik kreeg een half medium en rauw vlees op mijn bord. We hadden het al helemaal gehad en heb doorgegeven dat het niet helemaal goed gebakken was. Ik kreeg als reactie; ohhhhhh en weg was de serveerster met de borden. We vonden het eten erg tegenvallen en de bediening overdreven en alleen maar bezig om winst te maken.

Toen we af gingen rekenen hebben we gezegd wat we er van vonden. 1 van de serveersters schrok ervan en ging direct naar de eigenaresse om dit aan te kaarten maar we hebben gezegd dat we nooit meer terug komen en zijn zo de deur uit gegaan met een dikke rekening en een teleursteling.

3,5
  15. Wat een leuk restaurantje!

We kwamen binnen en werden meteen hartelijk ontvangen. Klein restaurantje, maar zeker genoeg sfeer, typisch Italiaans.

De bediening was zeker vriendelijk, leuk personeel.

De pizza carpaccio was heel goed, ook de het ijs was lekker, maar niet typisch Italiaans ijs. Maar toch, voor deze prijzen!

Hier ga ik zeker vaker komen.

16. Suus

Goed restaurant met zeer aangenaam personeel. Hebben er meerdere keren gegeten met onze kinderen (7 en 11) en daar zijn ze zeer gastvrij voor. De gerechten worden aangepast voor hun. Toen we een keer boven zaten met zeer luidruchtige medegasten, werd ons een tafeltje beneden aangeboden, waar we rustig het diner konden voortzetten. Echt een aanrader!

17. Chinees-Indisch Harderwijk

Mijn ervaring is absoluut niet negatief! Sim Ki staat op de 10e plek in de top 88 van Chinese restaurants, en dat proef je. Wij halen er 1 á 2 keer per maand het maandmenu. Altijd weer een verrassing en keer op keer ontzettend lekker. Het is alleen niet erg klantvriendelijk...

18. Chinees-Indisch Harderwijk

Annemiek Nugteren

19. Pannenkoekenhuis Harderwijk

Wij zijn geweest op zondag 10 april na een heerlijke dag dolfinarium.

Geweldige bediening, ondanks drukte heel begrip vol.

Complimenten.

20. Chinees-Indisch Harderwijk

Ouderwetse Chinees. Smakeloos eten, slechte kwaliteit vlees. Als dit de beste Chinees van Harderwijk is, hoe slecht moeten die anderen dan niet zijn! .

Dit was de eerste en de laatste keer dat ik hier ben geweest.

4,7
  21. Reeds diverse keren gegeten bij Oost en iedere keer is het weer een feestje. Heerlijke amuses, fantastisch eten, uitstekende wijnen, prima sfeer en betaalbaar. Trouwens: de geserveerde broodjes dien je te eten met een beetje olijfolie en dan wat zeezout...heerlijk. Een echte aanwinst voor Harderwijk e.o.

22. gerard en tineke

Een leuk, gezellig ijssalon met dit jaar een terrasje waar je lekker kunt zitten en kunt kijken naar de in en uitvarende boten. Het ijs is lekker, de keuze enorm en de koffie is lekker. Kortom, de moeite waard om eens langs te gaan. Trouwens de bediening is optimaal en het sfeertje goed.

23. Ze hebben dit jaar een terras en nieuwe smaken ijs. Erg lekker moet ik zeggen! Absoluut een goed ijssalon op een hele leuke plek!

24. Lekker eten en leuke sfeer!

25. Lekker eten, vriendelijk personeel, moeite waard om te gaan eten.

26. We hebben er kort geleden gegeten en het was echt een tegenvaller deze keer. De spaghetti marinara was droog. De tagliatelle met kreeft was droog. Op zo'n manier dat je er nou nét niet iets van zegt.

Men kwam niet vragen hoe het smaakte.

De eigenaresse keek verveeld. Ze groette niet toen wij de zaak verlieten.

We hebben bij de ober aangegeven teleurgesteld te zijn; Hij zou het doorgeven.

Gallura heeft een goede naam in Harderwijk. Ik vraag mij af: wordt men arrogant?

3,4
  27. Roy Brouwer

26 maart 2011 wezen eten in De dolle Griet. In 1 woord Fantastisch! Waren een heerlijk weekendje weg om wat te vieren, en 's middags dachten wij van "alle gerechten 9,50?". Klinkt niet als een formule om iets te vieren.
    Maar het was bedrog. Wij hebben hier heerlijk gegeten, en ik ben kieskeurig moet ik zeggen. Leuke en aparte gerechten met mooie en smaakvolle details. De gerechten hebben een hoeveelheid tussen een normaal voor en hoofdgerecht in. En na 3 heerlijke gerechten zit je echt wel vol. De eigenaar zelf had alle touwtjes in handen en ik heb hem uiteindelijk een goed compliment gegeven over zijn formule.. Zeer leuk, lekker, betaalbaar en kwalitatief. Voor de keuken en de kwaliteit van de koks kom ik zeker nog eens terug.

Een dikke 10.

28. Ben

Zo zie je dat eerst recensies lezen ook een voordeel kan zijn.

Een gemiddelde van hoger als 8,5 na 15 recensies kon niet fout lopen, dus we besloten hier te lunchen.

Heel gezellige lokatie met een modern uiterlijk. Zeer vriendelijk personeel en fijne gezellige lounge muziek.

We gingen allebei voor een salade:

De een 'n vissalade : heerlijke gebakken gamba's met gefrituurde inktvisringen, gemarineerde zalm en een kruidige mayonaise.

De ander een ossehaasalade waarbij de ossehaaspuntjes heerlijk gebakken waren in soja en sesamsaus met knoflookpaddestoelen en bosui.

Daarnaast lekker verse stukken stokbrood met roomboter.

Ook daarna op het terras was het zeer gezellig met een lekker glaasje wijn. Wij hadden wel even gewezen op de mindere goede kwaliteit bitterballen, melig met geen vlees.

Een volgende keer in Harderwijk, dan is dit een prima lokatie.

29. Kleine eetwaren Harderwijk

Gezellig zitten op terras, en prima eten.

30. Bosch

Voorgerecht met het brood en tapas was lekker. Hoofdgerecht van saté kip en een schnitzel kon beter......

Voor de rest goede bediening.

Ziet er gezellig uit.

6,3