De Graaf van Gelre in Harderwijk

1300195838 87
1342010926 75
1418671921 82
1502302097 79

1. Op zaterdag 16 december j.l. was ik met mijn gezin (6 personen) bij de Graaf van Gelre voor een lunch. Het was erg druk. Mijn dochter en ik bestelden een broodje " Kipspek" Nadat het broodje gebracht was en na een paar hapjes bleek dat mijn kip uiterlijk er goed uit zag, maar van binnen nog erg rauw/koud was. Ik heb de serveerster geroepen en het broodje teruggegeven . Ze bood haar verontschuldigingen aan en zou een nieuw broodje laten maken. Het duurde vervolgens wel ruim 20 minuten voordat het broodje werd gebracht. Mijn gezin was al uitgegeten ik vond het niet meer leuk/gezellig om alleen te gaan eten. Tijdens het eten bleek dat bij het broodje van mijn dochter ongeveer één derde van het vlees rauw/koud was. We hebben ons beklag gedaan, de manager zou komen, maar vervolgens niets gezien/gehoord. Uiteindelijk telefoonnummer achtergelaten en ik zou worden gebeld, Nu, een week later, niets meer gehoord. Al met al helemaal niet afgehandeld zoals men zou verwachten. Wij gaan hier echt niets meer eten !!!!

2. De zondag- en maandagavond zijn traditioneel de rustigere avonden bij de Harderwijkse restaurants, dus bij de Graaf van Gelre hebben ze daarom het ‘Sharing menu’ in het leven geroepen in de hoop meer gasten te mogen verwelkomen. Wat ons betreft een hele goede zet! Voor €25,- mag je per persoon 2 voor-hoofd- en nagerechten van de menukaart kiezen en deze kun je dan met elkaar delen. Er zitten 2 drankjes p.p. bij én nog koffie of thee na. De porties zijn dan wel iets kleiner dan normaal maar wij zaten aan het einde van de avond echt bomvol. Wat een feest om alle lekkere gerechten van de kaart uit te mogen proberen, we hebben er echt van genoten!

3. Erg achteruit gegaan. Smakeloos broodje garnalen gehad vandaag.

4. Super bediening erg vriendelijk, warm onthaal. Het eten was erg goed en genoeg tijd om ervan te kunnen genieten.
    Zou er zo weer heen gaan.

M.V.G Angeline Bunschoten

5. M Van Veen

We hebben gisteren bij jullie gegeten. Wat een leuke drukke zaak is dit. En leuke vlotte bediening! Het eten was heerlijk vooral het voorgerecht trio van vis. En de rib-eye was goed gebakken. Bedankt voor de leuke avond.

6. Lekker gegeten, vriendelijke bediening.

7. de Weerdt

Heerlijk gegeten. Complimenten voor het personeel. Zowel voor die van de keuken als die van de bediening! Wij komen zeker terug!

8. Viresh Janki

Prima restaurant goede service, maar vooral klantvriendelijk. En niet vergeten, lekker eten!

9. De kwaliteit-prijsverhouding is goed. Vakkundig personeel loopt hier rond. De zaak ziet er er netjes en gezellig uit. Dit is toch wel een van mijn favoriete restaurants! Echt een aanrader.

10. Rob en Janny

Hebben met familie een top avond gehad bij De Graaf van Gelre. Heerlijk All Inclusive menu van € 30. 👍 Voor- hoofd- nagerecht van de kaart incl. 2 drankjes en koffie of thee na. Gezellige sfeer binnen of heerlijk op het terras op het historische Marktplein. Attent en vriendelijk personeel. Een aanrader dus! Doen.

11. Heerlijk terras, we werden snel geholpen, vrolijk personeel en we werden goed verzorgd. Voor een mooie prijs lekker wezen lunchen! Ik zeg super!

12. Melissa

Heerlijk gegeten bij de graaf! Zeer vriendelijk personeel, kom er zeker vaker terug! Top restaurant, vooral die zelf gemaakte arretjes cake, hmm.. Zeker een aanrader. Als je echt lekker wilt eten voor een leuke prijs kom dan naar De Graaf van Gelre.

13. Familie

Zeer slecht. Menu aangeboden voor 30 euro, inclusief 2 drankjes. Er werd niet verteld dat de drankjes niet bij het menu pasten. Dus toen we de rekening betaalden hadden we 4 maal het menu gehad zonder de drankjes. De drankjes moesten we extra betalen. We hadden eigenlijk nog 8 drankjes tegoed toen we afrekenden. We waren dus veel duurder uit om een menu te kiezen in plaats van voor-, hoofd- en nagerecht afzonderlijk. We waren zeer slecht geïnformeerd door personeel.

1,7

15. Thea Robben

Lekker gegeten, goede bediening en een fijne sfeer. Ook de prijsverhoudingen zijn zeer goed. Komen hier zeker vaker.

16. Rianne Klinge

17. Desiree Smits'

Heerlijk gegeten gisteren! De nieuwe kaart en met name de € 30 all inclusive optie is een aanrader. De bediening is enthousiast en attent. De sfeer prettig. Bij De Graaf zijn is altijd een feestje!

18. Vriendelijke jongedame die geen idee had wat er bij komt kijken om een tafel goed te bedienen. Niet het juiste bestek, geen sausjes leveren, net als haar collega's zeer sterk in het langs je tafel lopen zonder de gast aan te kijken. Nog aan de bar bij een jongeman aangegeven dat het allemaal niet zo goed gaat bij onze tafel maar dat maakte niet zoveel indruk. De tafel naast ons kregen ook niet het juiste eten en ook het visbestek lukte daar niet. Gelukkig voor de graaf van Gelre zijn veel mensen snel tevreden.. Volgende keer maar naar een echt restaurant met opgeleid personeel.

19. Gisteren heerlijk gegeten bij de Graaf van Gelre. Aanvankelijk wilde we alleen wat drinken maar het was er zo gezellig dat we ook een hapje bleven eten. Wij vroegen om donker bier met grenadine die we ook kregen. Perfect! Er zat precies voldoende grenadine in. Dit zien we nog wel eens anders. Vlotte en gastvrije bediening. Ook viel het ons op dat de seveerster de servetten die op straat gewaaid waren, netjes opruimde. Hulde ! Hier zien ze ons zeker terug !

20. Jelle 65 punten

We zijn heel regelmatig wezen eten hier. Tot nu toe alleen maar heerlijk gegeten! Verder is de service over het algemeen goed en de sfeer hebben ze daar ook goed te pakken!

Laatste keer was de bediening echter helaas nogal ongeorganiseerd bezig en gaven ze ons alleen een stukje arretjescake, terwijl we duidelijk om het arretjescakedessert (met alles erop en eraan) hadden gevraagd.

Hopelijk de eerste en laatste keer dat zoiets gebeurde, want verder heb ik over de Graaf niets te klagen!

21. Heerlijk eten.
    Snelle vriendelijke service.
    En niet duur.
    Alleen de loop paden mogen wel wat breder voor rolstoelen.

22. Gisteren hier samen met mijn vriend gegeten. Vooraf gereserveerd, gevraagd naar een gezellig tafeltje. Wij kregen verschillende opties om zelf te kiezen. Bediening was zeer vriendelijk en gastvrij. Zelden zo meegemaakt. Persoonlijk houd ik van wat privacy tijdens een etentje, dus ik was blij dat wij een tafel mochten kiezen. Er stonden een aantal tafeltjes redelijk dicht op elkaar. Prijs kwaliteit verhouding is fantastisch. We hebben heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Zelf een menu uitkiezen met ruime keuze. Ook de drank is goed te betalen. Wij hebben het erg naar ons zin gehad. Leuk voor met zijn tweeën, vrienden of familie. Het is dat wij een uur van dit eetcafé vandaan wonen, anders waren wij hier zeker met regelmaat gekomen!!

23. Ik kom hier vaker, was altijd goed. Vandaag echter werden onze bordjes van 't gebak al weggehaald toen we het amper op hadden. En de serveerster vroeg toen ook of ze de lange lepels van de macchiato ook mee kon nemen. Onze glazen waren nog half vol! Beetje rare actie vond ik dat!

24. Echt heerlijk gegeten! Zeer vriendelijk personeel. En dat voor een hele goede prijs! Alleen jammer dat de tafeltjes extreem dicht bij elkaar staan.

25. Attente, vriendelijke bediening en goed eten voor een mooie prijs. Hoofdgerecht was niet echt super warm (maar ook zeker niet koud, had iets warmer gekund). Alles heeft goed gesmaakt!

26. Marian van de Bovenkamp

Gistermiddag op terras gezeten en 's avonds gelijk maar blijven eten. Hier geen spijt van gehad. Een uitgebreide bierkaart en voor 22,50 een uitstekend 3 gangenmenu. De voorgerechten waren prima, de saté was heerlijk mals en de Vega graaf was ook heel smakelijk. De creme brulee en het chocoladetaartje waren een super afsluiting. De bediening legde alles goed uit en waren snel en vriendelijk. Als we weer eens in Harderwijk zijn weten we waar we weer gaan eten.

27. Kees 20 punten

Zondag 7 april erg lekker gegeten met z'n tweeën. De Graaf is een goede gastheer die weet wat lekker is. Voor € 22.50 een 3 gangen menu.
    'n gevarieerd voorgerecht, 3 heerlijke slibtongetjes en dan crème brûlée met ijs en slagroom. Bediening goed en vriendelijk.
    Aanrader.

28. Stefan

29. Thea Robben

Vanavond zoals altijd weer lekker en gezellig gegeten en gezeten bij de Graaf van Gelre .

30. Perfect keuzemenu gegeten voor goede prijs, snelle aardige bediening, akoestiek is minder maar verder perfect

31. Zonder te reserveren op een drukke vrijdagavond binnengelopen. Alle moeite gedaan om voor ons een geschikte tafel te vinden! Aardige bediening, snel met de drankjes, veel soorten bier van de tap en heerlijk gegeten. Al met een zeer goede ervaring, we komen hier zeker terug! Oja de spare ribs zijn erg goed ;-)

32. 2 weken geleden met 18 man gegeten met een vrijgezellenfeest. Het email contact met bedrijfsleider Jesse liep al erg prettig dus was erg benieuwd hoe het op de avond zelf zou zijn.
    Dit was super! we hadden goede reële prijsafspraken gemaakt en ik werd zelfs tussendoor nog een keer erop geattendeerd dat het allemaal klopte met de prijsafspraken.
    Alle voor en hoofd gerechten kwamen tegelijk. en de ijstaart als nagerecht was echt super!
    min puntje was dat we aan 2 tafels achter elkaar aten..
    dit bleek niet anders mogelijk te zijn.

Al met al een avond die nog beter was dan ik had verwacht!

33. Goede en prettige bediening.
    Gerechten wel aan de prijs maar wel veel waar voor je geld.

34. Geachte Roy,

Allereerst bedankt voor de door u gegeven complimenten over ons Grand Café en de service.

Ik vind het jammer dat u de, door u gegeven kritiek op deze website, niet kenbaar heeft gemaakt aan onze collega toen deze u tijdens het eten heeft gevraagd of alles naar wens was.

Graag had ik de kans gekregen om uw klacht op te mogen lossen en u, als een tevreden gast, opnieuw welkom te mogen heten in ons bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Jesse Madern

bedrijfsleider
    De Graaf van Gelre

35. Het restaurant ziet er leuk uit en goede service.
    Helaas vond ik het eten (het hoofdgerecht) zelf nogal wat teleurstellend voor een restaurant.
    Had een mixed grill besteld. Kreeg 4 stukken ongekruid of gemarineerd vlees en zonder de BBQ en knoflook saus zoals op de menukaart stond beschreven. Het kwam wel echt van de gril. Het was netjes gedecoreerd met goed bereide groente waar wel extra smaak aan zat en de kruidige aardappeltjes waren heerlijk.
    Miste helaas de smaak aan het hoofdgerecht. En als echte vlees liefhebber vond ik dat erg jammer.
    Zou hier niet gauw terug komen en al helemaal niet het de mixed grill nog eens bestellen.

36. Hier van de week met 13 personen gegeten. Erg goede service. De hoofdgerechten werden vrij snel geserveerd en waren erg lekker. We moesten wel lang op de hoofdgerechten wachten maar ook die waren goed. We hebben er uiteindelijk tot 12 uur gezeten en we hebben een supergezellige avond gehad

37. Een flinke verbetering sinds 2 jaar geleden. Goede bediening! Mijn Complimenten!

38. Komen hier heel graag voor hapje of drankje. Buitengewoon prettig en aandachtig personeel. Schone omgeving. Aanbeveling.

39. Vanavond heerlijk gegeten bij De Graaf. Vriendelijke en attente bediening. Echt een aanrader

40. De sfeer is altijd top, het personeel is klantvriendelijk. Eten smaakt goed, maar ik had een mixed grill als volwassen man en dat waren drie stukjes vlees zo groot als mijn duim. Beetje jammer, had dus nog erg honger na het eten. Voor de rest een top tent

41. Mooie zaak. Goed personeel. Lekker eten en een chef kok die goed zijn vak verstaat. Zeker de moeite en het geld waard om eens lekker en gezellig te kunnen lunchen of dineren.

42. heidi te Riele

Gisteren hebben we heerlijk gegeten in de Graaf. Een heerlijk carpaccio met vijgen en een wildragout, varkenshaas en een super lekkere tiramisu en stoofperencake. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Een avondje genieten in Harderwijk.

43. Voor het eerst hier gezeten en een vegetarische wrap besteld. Errug lekker. Nagerecht wat tiramisu en dat was echt geweldig. We waren met een stel vrouwen uit eten en we wilden eigenlijk geen nagerecht nemen omdat dat bij heel veel restaurants uit goedkoop ijs en vruchten bestaat. Maar goed toch een nagerecht besteld hier en werkelijk fantastisch... Ook de salade (tarwe en glutenvrij) zag er bijzonder groots uit. Wel geserveerd met een mandje brood, beetje raar als je tarwe en glutenvrij besteld maar het mocht de pret niet drukken. Top dus !

44. Heb nu twee keer vegetarisch menu genomen In Ermelo en vandaag in Harderwijk en vond het beide keren werkelijk erg slecht. Zou het mijn gasten niet durven te serveren.
    Beter om zo iets van de kaart te halen. Wel een keer maaltijd salade met geitenkaas gegeten, lekker, maar dat wordt in elk restaurant als vegamenu gegeven, dus niet erg spannend.
    Bediening zoals je ziet erg prettig.

45. Voor de lunch uitermate geschikt. Voor het diner minder. Stoelen zijn precies goed voor 3 kwartier a 1 uur. Dan worden ze hard en zitten niet meer lekker. Wel goed voor de roulatie, maar niet fijn voor de klant. Verder een zaak met een ziel. Muziek kan trouwens wel wat beter. Beetje sobere sfeer. Verder valt er niets te zeggen over het eten. Ze hebben een goede chef kok in dienst!

46. Annelies

Nieuwe kaart is uitstekend, beter dan de vorige kaart. (persoonlijk)Super!

47. herman

1 punt
  48. Bosch 121 punten

Voorgerecht met het brood en tapas was lekker. Hoofdgerecht van saté kip en een schnitzel kon beter......

Voor de rest goede bediening.

Ziet er gezellig uit.

49. Arjan & Else - www.allesvanermelo.nl

Op valentijnsavond naar De Graaf, ook om te proeven van de sfeer, die Ermelo binnenkort ook mag ervaren...

Echt waar, dit belooft wat in Ermelo; tijd geleden dat we zo correct bediend waren in een restaurant, zo zeiden we nog tegen elkaar. Alle lastige dingen die wij wilden waren meteen mogelijk, zonder morren, heel fijn!

Bedankt en zeker tot gauw weer ziens,

Arjan & Else.

50. Christien

Bedenk de lekkerste arretjescake die je ook hebt gehad...

De arretjescake van de Graaf gaat daar ruimschoots overheen. Hoe ze het doen... ik weet het niet. Wij nemen familie/vrienden speciaal voor deze specialiteit mee naar de Graaf (van Gelre). Nadeel is dat in overige restaurants de arretjescake nu altijd tegenvalt ;)

Prijzen van broodjes vind ik wel erg aan de hoge kant.

Warm eten nog nooit gedaan. Gaat wel een keer tijd worden...

O ja, de bediening vind ik altijd erg goed!

51. Top!

Nieuwe look erg mooi!

Nieuwe kok ook erg goed!

Geen verdere woorden voor de lezers!

Dit moet je ervaren.

52. Antoinette

Gezellig druk, attent personeel, eten prima. Voor herhaling vatbaar.

53. In één woord geweldig... personeel let heel goed op, eten van uitstekende kwaliteit.. aanrader.. gaan vanavond weer.

54. Echt verrukkelijk wat ze daar allemaal hebben.

En ze behandelen je met respect.

Heel erg klantvriendelijk!

55. Heerlijk geluncht vandaag.

Broodje knorr, al jaren op de menukaart en nog steeds even lekker.

En natuurlijk de heerlijke arretjes cake daar, ik neem altijd een plakje mee naar huis.

Doen ze helemaal niet moeilijk over, ze doen het zelfs nog in een folietje voor me.

Leuke uitstraling van zowel bediening als entourage.

De volgende keer als ik Harderwijk bezoek, ga ik hier zeker weer heen voor een kop thee of lunch!

56. Goed restaurant!

Het eten is lekker, goede bediening en je kan er leuk zitten.
    Het is mooi ingericht en je hebt nog een lekker muziekje.

57. Voor de arretjescake: er zeker heengaan.
    Ik heb in mijn leven nog nooit ergens zulke lekkere arretjescake gehad.

Ik woon nu veel verder weg en alsnog kom ik er zo vaak om dat te eten.

Sfeer is gezellig, maar om echt uitgebreid te dineren vind ik het niet de beste plaats.
    Maar om een drankje te doen met vriend(inn)en of te lunchen is het een prima plek om je prettig thuis te voelen.

58. Zoals eerder aangegeven Het Beste Grand Cafe van Harderwijk!

Afgelopen maandag met mijn vriendin gegeten. Het was weer geweldig.

59. Sinds hun de ventilatie hebben aangepast is het 100% verbeterd.Het eten is met 100% verbeterd.Voor mij en voor veel harderwijkers is het de Grand Cafe van Harderwijk.Zeker de moeite waard om het te proberen.

60. teleurstellend

61. Danielle

Het is een redelijk goed restaurant, ben alleen in de loop der tijd overgestapt naar de overkant, 'Grand cafe Hertog Karel'. Kunnen ze nog wel 't een en ander van leren. ;)