Houtwal/ Kruithuis / Plantage / Klooster/ Vitringasingel
    LET OP VERGUNNINGSGEBIEDEN IVM BOETES !!!

Centrum/vitringasingel. Dolfinarium

Uitzonderingen

Open

• 1e Kerstdag – 25 dec

Gesloten

• 2e Kerstdag – 26 dec
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

VAN RECTORSWONING TOT RESTAURANT.
Sinds 1 September 2000 zijn Ellis en Jason Krijger trotse eigenaren van Bistro Mama's Vollen Pot, bekend als unieke, authentieke zaak.

Wij vinden het belangrijk dat onze gasten zich 'uit en toch thuis' voelen en dat proberen we zo correct mogelijk te benaderen zonder poeha. Ons motto is niet voor niets "gewoon gezellig tafelen". De menukaart, Mama's 3-gangen Menu en "buiten de kaart om" bestellen stelt een ieder in de mogelijkheid om iets naar wens te vinden. Mocht u speciale wensen hebben kunt u deze aangeven bij reserveren. Geen moeilijke gerechten met vreemde namen maar puur en terug naar de basis. Want wat is er mis met heerlijke slibtongetjes of Tournedos zonder poespas. Toiletten bevinden zich op de eerste verdieping. Voor groepen vanaf 15 personen hebben we een keuze uit een 2-tal menu's. Zie "groepmenu".
Voor info kunt u contact met ons opnemen via 0341-410041 (vanaf 14:00 uur).

WOENSDAG BIEFSTUK 15.00

Hopelijk tot "GEWOON GEZELLIG TAFELEN" .
Met gastvriendelijke groet ,
Ellis, Jason Krijger & team.

4. Betalen Master Card American Express pin Visa

1475620284 85
1511382025 83

1. Ellis

2. Hanny Kwantes

Gisteravond heerlijk gegeten met de familie.
    Was goed bereid en ook voor mijn kleinzoon hadden ze een fijn menu. Vooral de surprise was erg leuk!
    We hebben genoten! Zeker voor herhaling vatbaar!

3. Verkeerde bestelling geleverd. Geen rekening gehouden met allergieën(wel aangegeven). 4 personen maar 2 om 2 gegeten i.v.m. verkeerde levering van bestelling. Volle prijs gerekend, wel gratis drankje aangeboden. Eigenaren bleken op vakantie, maar mag geen excuus zijn. Op deze manier een ‘zinkend schip’. Erg jammer!

4. Lia van Bijsteren

1E indruk is goed.
    Voorgerecht salade weinig ingrediënten voor 7.75
    Hoofdgerecht (varkenshaas) voor de prijs iets meer vlees verwacht.
    Verder oké.

5. Van Marle

Wat een sfeervolle inrichting in een historisch pand in het centrum van Harderwijk.
    Ongelooflijk leuke persoonlijke aandacht (bij een vraag over een andere keuze binnen het standaard keuzemenu, komt de kok persoonlijk overleggen. Of een huisgemaakte limoncello als cadeautje van het huis. Of een praatje na afloop en een korte rondleiding door het pand).
    De gerechten op de kaart zijn herkenbaar en ze lijken niet bijzonder, maar de bereiding en de smaakcombinaties zijn verrukkelijk.
    Kortom, wij hebben een fijne en allesomvattende avond uit gehad. Dit restaurant gaan wij zeker aanbevelen bij vrienden en familie!

6. Liesbeth Roovers

We hadden een heel gezellige avond. Bediening zeer vriendelijk en attent (we hadden een kleine boomer bij ons en er was voor water en snoepjes gezorgd). Eten was van goede kwaliteit ( we kunnen de mosselen/scampi's van harte aanbevelen). Wij gaan zeker nog eens terug

7. Mevr. ten Hove

Altijd gezellig vertoeven. Alle medewerkers altijd erg vriendelijk en vlot. Met warm weer is het heerlijk zitten op het terras.
    Een aanrader voor een heerlijk avondje uit eten!!!

8. Heerlijk gegeten, gastvrijheid op en top, comfortabel en smaakvol.
    Kortom een aanrader!

9. Met z'n 4-en erg lekker gegeten. Goede menu-kaart. Mooie opmaak en prima porties. Gezellige vriendelijke sfeer. Kortom; wij komen terug! 😊

10. Priscilla Ploeg

Voortreffelijk eten voor een zeer redelijke prijs! Wij hebben genoten en komen hier zeker terug als we weer eens in Harderwijk zijn!

11. Ja ik moet het toch even vertellen, maar het was dankzij dit restaurant dat Valentijnsdag helemaal perfect was. Vriendelijk personeel, zeer goed eten en goede prijs/kwaliteit verhouding. We zijn met een goed gevoel vertrokken en komen hier zeker nog vaak terug. Verder nog een heel groot compliment aan de keuken. Deze mensen weten hoe het moet.

12. We werden vriendelijk ontvangen bij binnenkomst. Omdat we wat te vieren hadden, kregen we een presentje bij binnenkomst. Zoals MAMA zegt: Gewoon Gezellig Tafelen, dat was het zeker. Het eten was heerlijk. De bediening was uitstekend. Een ontzettende gezellige, ontspannen sfeer. Bij mijn dessert werd ik helemaal verrast door het personeel. Bedankt Mama en we komen zeker terug.

13. Berry de Mos

Zondag 29 januari hier gegeten met 3 personen. Sfeerloze, bijna lege zaak. Voorgerecht uiensoep was gewoon een bouillon met wat ui erin, absoluut niet hoe een uiensoep hoort te zijn. Hoofdgerecht tournedos met gorgonzolasaus, vlees was prima maar saus erg laf en de frites hadden een rare bijsmaak. Anderen hadden de kipsaté en snoekbaars wat zij ook als zeer matig beoordeelden.
    Kortom absoluut geen inspirerende keuken helaas.

14. Linda de kam

Hmm sfeer was er niet, erg oubollig. Eten op zich prima, maar menukaart was ook oubollig.

15. Frans van der Mooren

Op zaterdagavond samen met de familie Kammeraat voortreffelijk gegeten in een verrassend huiselijke omgeving. Ruime keuze, eten prima op smaak, geen lange wachttijd, aangename en plezierig "pittige" bedieners (m/v). Voor herhaling zeker vatbaar. Geen 10'en omdat dat volmaakt betekent.

16. P. de Haas

Vorige week voor de tweede keer bij dit restaurant gegeten. Ergens in juni/juli dit jaar voor het eerst geweest en dat smaakte naar meer. Speciaal vanuit het westen naar deze locatie gekomen om nogmaals te genieten van het eten; ook nu weer uitstekend gegeten. Goed vlees, maar ook het voor- en nagerecht en alle bijgerechten waren heerlijk. Ook de service was helemaal prima. Ruim een uur vertraging door files, maar daar werd door het personeel totaal niet moeilijk over gedaan. Het was allemaal geen enkel probleem en er werd nog steeds ruim de tijd gegund om te kunnen eten. Je krijgt echt waar voor je geld in een sfeervol restaurant. Een echte aanrader!

17. Petra & Ruben

'Per ongeluk' naar binnen gelopen, niet vermoedend wat er achter de gevel schuil gaat. Helemaal top! Prachtig pand! Stijlvolle inrichting. Terras/tuin er achter bleek super locatie! Vanaf de oude stadsmuur, in de laatste avondzon, schitterend en ver uitzicht. Personeel en eigenaresse: hartelijk, relaxt en leuk. En, net als de hele entourage 'stiekem' toch zeer serieus professioneel. Eten: mooi en goed en lekker! wij komen niet uit de buurt, maar komen zéker terug. :-P & ®.

18. Wij hebben vanavond met de kinderen prima gegeten bij Mama's Vollen Pot! Komen zeker een keer terug!

19. We zijn er vorige week twee keer wezen eten, het was bijzonder lekker en smakelijk. Een echte aanrader.

20. Nathalie

Top avond gehad! Heerlijk gegeten! Oog voor detail. Wij kwamen, omdat onze zoon en een vriend van hem geslaagd is, eten bij jullie. Fijne ontvangst en super leuke attentie, vanuit jullie zelf!!
    Echt top! Dit is service! Bedankt.

21. Tineke en Vicky Schoens

Mijn dochter en ik hebben heerlijk gegeten in Mama's Vollen Pot. Ben je er in de buurt? Dan is het zeker de moeite waard om er binnen te wippen. Het is er gezellig, de bediening is vriendelijk en kundig, en - ook zeker zo belangrijk - het eten is er top! en niet duur.

22. Heerlijk gegeten, mooie en gezellige zaak, lieve mensen

23. hennie kool

Leuke zaak. Veel keus. Maar het was veels te druk. Duurde lang voordat je je eten kreeg. Vaak drie keer vragen om bijv. brood wat je besteld had. Fles water die je besteld had.
    Tevens zat er een groot luidruchtig gezelschap in dezelfde ruimte waardoor wij elkaar nauwelijks konden verstaan. Dus helaas dit keer niet heel goed bevallen. Voornamelijk vanwege de herrie. Een groot gezelschap zou toch apart moeten zitten. Eten was overigens prima.

24. Wij hebben heerlijk gegeten, de biefstuk was geweldig mals. Gewoon gezellig en goed uiteten in dit leuke tentje.

25. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was top, oplettend, vriendelijk en bekwaam!

26. janwim vd stelt

Super gezellig en zeer goed eten. Aardige bediening, er wordt goed opgelet. Zeker niet de laatste keer, raad het aan.
    Wel jammer is de parkeerplaatsen, je moet een stukje lopen. Dat komt door de gemeente Harderwijk en hun beleid, maar dat word in de zaak ruimschoots goed gemaakt.

27. Jan & Corry Ponstein

Gisteren een heerlijk dagje Harderwijk afgesloten in Bistro Mama's Vollen Pot. Uitstekend gegeten. Vriendelijke bediening. Gezellige ambiance. Onze complimenten. Was super en Is zeker voor herhaling vatbaar.

28. Heerlijk avondje

Wij hebben gisteravond voor het eerst gegeten bij Bistro Mama's Vollen Pot. We hebben echt een top avond gehad. De sfeer is gezellig en we voelden ons er gelijk thuis. Het eten was heerlijk en het hele team heeft met ons mee gedacht en de moeite genomen om voor mij de maaltijd gluten vrij te bereiden. Als we weer in Harderwijk zijn komen we hier zeker terug!

29. We came to eat here last night. We had planned to eat elsewhere, but gave it a try because it looked very inviting from the street.
    My partner ordered a coke and I, a glass of red wine. The waitress served a bottle of Pepsi. It was not cold and so we had to call her back for ice. The house wine was ok.
    My partner ordered a speciality burger. We overstated that it should be very well cooked through. I ordered a pork loin with pepper sauce.
    The main courses arrived and a few minutes later, we also were brought fries and a bowl of mixed salad. My partner cut his burger to see that it was medium rare. He really dislikes the sight of blood in meat. The blood was also on the burger bap. At the same time, I cut into the end of the pork loin and tasted a small amount of very dry meat in a congealed pepper sauce. It was awful and really difficult to swallow.
    We called the waitress to send it back to the kitchen. Another waiter asked if I like to have pork served medium rare? ... (Pork is not safe to eat unless fully cooked.) She returned a minute later with a second person and the pork loin cut in half. It was raw in the centre. She asked if I wanted this meat cooked again. But as the tail end of the loin was dried out and the centre raw, the meat was spoiled. I said no... I did not want it. My appetite completely lost from the experience. She asked if I would like a plate to eat the salad, but I neither ordered or wanted salad.
    I left the restaurant annoyed to go elsewhere. My partner stayed to get his re-cooked burger, which he did not eat as they served it back in the blood stained bun. He had eaten his fries by the time the burger came back.
    This was a nasty restaurant experience. Its a shame because it has an inviting ambience.

30. Arend Ruiter

We zijn vanavond wezen eten met 2 kinderen erbij. Hartelijk ontvangen en de kinderen mochten mee kijken in de keuken. Heel vriendelijke mensen en ontzettend lekker eten. Voor iedereen een aanrader en ook wanneer je kleinere kinderen hebt.

31. Wat een geweldig leuk restaurant. Alles klopte. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. De bediening was heel goed; ze wisten waarover ze spraken in hun uitleg bij de diverse gerechten. Van te voren hebben we doorgegeven dat een persoon van onze groep heel gevoelig is voor meerdere voedingsbestanddelen. Dit werd fantastisch opgepakt. Ook hij kon zorgeloos genieten en veilig genieten van alle lekkers

32. Mano

34. Heerlijk wild gegeten! Lekker gedronken. Super!

35. Zondag avond super lekker gegeten met vrienden bij mama's. Speciale wensen werden ingevuld, helemaal goed. Ook leuke en vlotte bediening, echt een aanrader. Maar dan komt terug je bij de auto zie je 2x € 97.- parkeer bonnen. Dit was dus ons laatste bezoek aan Harderwijk, jammer van die geld wolven.

36. Twee weken geleden gegeten bij Bistro Mama's Vollen Pot, en het was heerlijk! Veel verschillende gerechten in de kaart, voor iedereen wat wils en lekkere gerechten op het krijtbord. Alle vijf hebben we echt super gegeten! De bediening is erg vriendelijk en leuk en er hangt een gezellig sfeertje. We komen zeker nog een keer terug!

37. vlaggenhoeve

Afgelopen weekend met een grote groep gegeten in deze zaak. We hebben allemaal super gegeten, gedronken, gelachen. Lekker gezellige avond met z'n allen. Bediening ook zoals je zelden meemaakt. Heel gezellig. Roken is ook goed opgelost hier. Toppie !!

38. Rowie van der Wal

Je kan er super lekker eten. De prijs is ook wel iets meer voor de gerechten, maar je krijgt er ook veel voor! Goede bediening en de sfeer is er goed. Zeker een aanrader!

39. gerrit van der wal

Het eten in "mama's vollen pot" is heel goed. Het is goed en lekker veel. En er is een heel goede service en sfeer.
    M v g d gerrit

40. Verheugd op een gezellige avond uiteten met vrienden. Helaas voor de 2e keer hebben we heel slecht gegeten. Bediening was prima. Jammer dat dit restaurant achteruit is gegaan. Vroeger beveelde wij dit restaurant altijd aan en stond deze stip op nr 1. Tja waar is het fout gegaan??

41. b vrijbuit

Heerlijk en gezellig gegeten. Ontzettend gezellige avond gehad. Erg leuke bediening. Een echte aanrader !

42. Priscilla van Waas

Super lekker eten, goede bediening en gezellige sfeer. Wat ik persoonlijk heel leuk vind is de open keuken.

Echt een aanrader!

43. ontzettend lekker gegeten. de wild proeverij echt een aanrader, bediening was top . wíj komen hier zeker weer terug.

44. Gisteren hier lekker gegeten, vriendelijke en nette bediening. Goede menukaart met voor iedereen een keuze, en de garnituur die word geserveerd bij het diner is ook zeer goed.

45. Heerlijke avond gehad hier. Prachtig oud pand. Waren met een groepje van 12. Geen probleem. Alles lekker op tijd. Lekker buiten roken. Bediening heel gezellig en kundig. Alles netjes voor elkaar hier. Kwam boven paar keer om naar toilet te gaan en die was steeds fris en fruitig en zeker schoon. Lekkere Nobeltjes na het eten gedronken. Ik zeg ga zo door en ze zien ons zeker terug daar. Zeker als het mooi weer is, dat tuinterras is wel uitnodigend !

46. Wij vonden het geen succes! Vieze borden, glazen en toiletten.
    Slecht onderhouden. Biefstuksalade met koude, rauwe biefstukstukjes. Niet voor herhaling vatbaar.

47. r. de burger

Wij hebben hier zeer lekker gegeten voor een redelijke prijs. Bediening was goed netjes maar ook in voor een geintje. Een restaurant om terug te komen.

48. Wij hebben afgelopen weekend in dit restaurant gegeten, na aanleiding van de recensies op o.a. Deze site. Wij waren blij verrast dat we daar zo heerlijk hebben gegeten in een heel leuk en gezellig restaurant met klasse bediening, zowel ons voorgerecht, het hoofdgerecht en het dessert waren met grote proffesionaliteit bereidt. De prijs/kwaliteit is top. Met zijn 2en hebben wij een hele gezellige avond gehad voor een wel zeer aantrekkelijke prijs en het ontbrak aan niks. Dit restaurant ziet ons zeker terug, terwijl we niet in de buurt wonen.

49. Gister een verjaardagsdiner gehad met 8 personen in deze bistro. Wij zijn hier al enkele keren geweest en het was weer een top avond! Eten was heerlijk, de bediening vriendelijk. Hoogtepunt van de avond was toch wel het doven van de lichten, waarna de bediening het dessert kwam brengen met daarop vuurwerk voor de jarige. Erg attent en zeker leuk!

Wijzelf vonden de kaart behoorlijk uitgebreid, ruime keuze!

Al met al een top avond gehad, tot volgende keer!

50. mariska ten hove

Dit is en blijft ons favoriete restaurant sinds 11 jaar. Sinds deze eigenaren erop zitten is het helemaal top. Ze hebben echt van niets een grote iets gemaakt. Altijd gezellig, altijd vriendelijk. Buiten de kaart om hebben ze altijd lekkere gerechten. Ook als het hier druk is hebben ze tijd voor je. De portie's kunnen vers bijgevuld worden zoals groente en patatjes enzo zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Nee, deze bistro snapt het echt wel. Daarom zijn ze ookal 11 jaar goed bezig. Oja even over het vorige berichtje.... t-bone en lamsrack gaan niet op dezelfde grillplaat. Ze bakken namelijk een t-bone op de grill en een lamsrack in de pan, daarna doorgaren in de oven. Alles super schoon en netjes. Wij zijn echte fans!

51. Ria 2198 punten

Gisteravond hier na een enerverende dag in het Dolfinarium gegeten. We hadden niet gereserveerd, maar had van te voren wel wat positieve ervaringen gelezen.

We kregen een tafel toegewezen helemaal achterin, waar het goed benauwd was.

De kaart was niet echt uitgebreid, maar er stond wel genoeg op om daaruit onze keuze te maken.

Ik had zelf de vleesspies, waarbij het rundvlees het minst lekker was, vreemd kruid zat er op, kip was zaaaaaalig, zeker in combinatie met de warme knoflooksaus.

De garnituren was wat magertjes wat groente betreft, maar aardappels en friet was er voldoende.

Tips ter verbetering>

Bij de stokbrood kruidenboter was er alleen keuze uit wit brood, terwijl er toch steeds meer mensen ook bruin brood willen eten, misschien toevoegen aan het menu.

En de T-bone steak van mijn vriend was op zelfde plaat gegrild als het lamsvlees, dat is dan erg zonde, wat de steak nam beetje de smaak aan van het lam.

Al met al redelijk gegeten, vriendelijke bediening. Aankleding was niet speciaal.

52. Is en blijft mijn favoriet restaurant.

53. de Vries

54. Goed restaurant, heerlijk gegeten. Menukaart uitgebreid, bediening erg vriendelijk. Echt top!

55. Gisteravond (30 dec. 2011) heerlijk gegeten in deze knusse gezellig ingerichte bistro. Naast menukaart ook op een schoolbord extra gerechten die die dag geserveerd worden. Aardige bediening.

56. Een heel gezellig en gastvrij restaurant. We hadden niet gereserveerd en er was geen tafel meer vrij. We moesten minimaal een half uur wachten, maar ze stuurden ons naar Nicky's Inn, een cafeetje vlakbij, waar we wat konden drinken. We kregen daar een telefoontje dat onze tafel klaar was. Goede service! De bediening is heel persoonlijk en open. Ze schrijven geen bestelling op maar onthouden het. Het eten was lekker. Zeker een aanrader wanneer je in Harderwijk bent. Wel even reserveren op zaterdagavond!

Nicky's Inn is ook erg gezellig en een aanrader, een gezellig cafeetje voor iedereen.

57. Wij hebben hier al een aantal malen gegeten. In de tuin in de zomer, binnen in het gezellige pand. De laatste keer op de verjaardag van onze dochter met het hele gezin. De bediening hoorde dat onze dochter jarig was en verrastte ons bij het dessert met een vuurwerk op het dessert. Heel attent. Het eten is heel smaakvol, verrassend en goed. Het is onze favoriet in Harderwijk.

58. Erg lekker gegeten! Goede bediening, en heerlijk eten voor een goede prijs!

59. 31-01-2010 voor het eerst hier gegeten.

Echt top.

Bediening ok, eten super lekker, hoeveelheid ook dik in orde. Gaan hier zeker vaker eten..

Aanrader slibtongetjes, mmm.

60. Mutsenclub

Een paar x per jaar gaan we met een stel vriendinnen uit eten en we zijn al een aantal keren bij de Vollen Pot geweest. En elke keer is het weer uitstekend.

Super, een echte aanrader.

61. Al een aantal keer hier gegeten. Altijd top!

Erg goede bediening. Eten is ook super. Sfeervol restaurant.

We gaan hier zeker nog vaak terug komen!

62. Heel erg goed restaurant. Vooral de struisvogelbiefstuk (die blijft gelukkig op de kaart staan!) met rode portsaus is een absolute aanrader. Kwaliteit is elke keer gewoon goed. Open keuken is ook altijd plezierig. Bediening prima, echt gewoon een lekker avondje uit. Ook met vrienden is het dé plek om eens lekker te tafelen onder het genot van een mooi stuk vlees en een goed glas. Een stukje Harderwijk waar je echt op adem kunt komen.

63. Van Gene

64. Ons favoriete restaurant! Heel vriendelijk personeel, supersfeer en heerlijk eten. Prijzen zijn redelijk te noemen.

De salade met geitenkaas als voorgerecht is super, de wilde eendenborstfilet met cranberrysaus is fantastisch.

Klein puntje van aandacht: ze hebben nu al een hele tijd dezelfde kaart. Wellicht wordt het eens tijd voor iets nieuws?

65. L. van Krimpen

Laatst met vrienden hier gegeten. Kwaliteit, bediening en terras waren goed. De paling, gebakken mosselen, gamba's en tournedos waren om te smullen. Dat geldt ook voor de spies, maar dat was veel te veel en had iets verfijnder gekund. En dat alles voor een heel redelijke prijs.

66. Super restaurant! De bediening was top! Keuken was perfect en de wijn is heerlijk! Gezellige sfeer, komen zeker nog en keer terug!

67. We hebben heerlijk gegeten bij de bistro. Erg gezellig en sfeervol! Alleen jammer dat het vlees redelijk snel koud was.

68. restaurant doet van binnen vele malen gezelliger aan dan dat je van buiten zult denken.ontvangst is goed en professioneel.Zeer goede wijnkeuzes te maken en voor deze prijsklasse goed uitgebalanceerde gerechten.De hoeveelheden zijn prima.
    Toiletten zouden gerenoveerd mogen worden.
    Kortom..Erg goed restaurant.

69. marijke silder

"gewoon gezellig tafelen " is hun motto. Helemaal goed. mooi tuinterras zomers. authentieke zaak. heel gezellig. voor ieders smaak. heel losjes maar uiterst correct allemaal. Komen graag terug.

70. Heerlijk eten en hele aardige mensen. De sfeer is erg gezellig.