Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Terschelling West verdeeld zijn.

1. Prima! Fijne sfeer en goede bediening!

2. Waren vroeg in de avond en begon best wel beetje vol te lopen, maar wat hadden die meiden van de bediening het onder controle, en dat alles in een ontspannen sfeer, iedereen voorzien van drinken en heerlijk eten.
    Dikke duim voor het hele "plaatje".

3. Zus Van Lam

4. Lorance

Na de eerste keer vieze pizza’s mee te geven die waarschijnlijk waren gevallen in de keuken, zouden we nieuwe pizza’s meekrijgen. Helaas waren deze niet te eten door de veelste harde doorbakken boden en was de bestelling ook nog eens verkeerd waardoor we veelste veel hadden betaald. Een grote geldverspilling!

1,5
  5. Een prachtig restaurant met misschien wel de zinnenprikkelendste toiletdeuren van Nederland. Maar pas op, de sensuele dame siert het herentoilet, een vergissing is zo gemaakt! Het Raadhuis serveert Schoemrakker Bolle Bries, een mooie Stout van de Terschellinger brouwerij, dat voor zijn soort eigenlijk een te laag alcoholpercentage heeft. Ze doen aan Fingerfood, borrelhappen, en die prima zijn. Alleen 5 Samosa's, hoe moet je die delen?

6. Wie met een vroege boot op West aankomt en trek heeft in iets bestendigs kan bijna nergens terecht. Overal komt de lunchkaart pas om 10.30 Uur op tafel. Zo niet bij 't Wakend Oog. Daar kan je de hele dag alles bestellen. Nette bediening (we moesten wel direct na de bestelling betalen, deelde de dame beschroomd mee. Kan aan Oerol liggen), lekker terras met goeie kijk op aankomende passagiers (binnen is het niet bijster sfeervol), Wiener Melange-koffie met een prima tosti tonijn en mayonaise… Lekker begin van de dag.

7. marcel chenevert

8. Een mooi rustiek etablissement met bruine-kroegsfeer, loungehoek, leestafel, een lichte serre, heerlijk terras met fraai haven- en zeezicht en vrolijke dames in de bediening. Prima bitterballen en een feestelijke nacho-hap met pulled-pork, die onze mede-terrasbewoners direct inspireerde tot ook een bestelling. Zeezicht heeft tevens een dorpszicht-ingang met een paar zitjes buiten. Het fameuze Brandaanbier vonden we aan de prijs.

9. Ria Laanstra

10. janneke

Pizza binnenkant is één natte soep.
    Onze pizza's hadden in het midden een hele dunne niet gare bodem met hier en daar een stuk droge tonijn (uit blik?). Te nat in het midden, leek wel soep. Slechtste pizza die we ooit hebben gegeten. Jammer. Toch maar een pizzakok en goede oven aanschaffen! ?! ?

11. r.w. vane

Zijn geweest maar weer weg gegaan. Leek in geen geheel meer op de oude vestiging. Reservering was geen rekening mee gehouden, serveerster toonde 0,0 interesse en men wilde ons 2en aan een enorme tafel plaatsen waar we geen zin in handen dus maar voor de eer bedankt. Lijkt nu meer op een super toeristische attraktie met dito menu en lijkt in total niet meer op de oude Caracol. Teleurstellend dus. Heet nu ook De Bras dus de naam is verdwenen.

12. Goeie vlotte bediening. Heerlijk gegeten… vriendelijke sfeer. Goeie prijs/kwaliteit. Een dikke 9

13. Internationaal Terschelling West

Jan Bleeker

Heerlijk gegeten. Gezellig en een prima service.

14. Ik was hier met een vriendin op zaterdag 28 april. We hadden er echt naar uitgekeken om hier te eten, maar het viel helaas erg tegen. Er was duidelijk te weinig personeel wat bleek uit de ontvangst (die er niet was) en uit de verdere aandacht. Op aanraden van de serveerster bestelden wij twee gangen, een eerste gang van drie gerechten en een tweede gang van vier gerechten. De gerechten waren om te delen volgens de serveerster maar dat bleek maar deels mogelijk want of veel te klein of een soepje wat lastig te delen is. De eerste gang kwam na ruim drie kwartier (in de tussentijd krijg je niets). De gerechten waren wel lekker en zagen er mooi uit, maar omdat de gerechten zo klein waren, begonnen wij toch wat honger te krijgen (en wij zijn geen grote eters). Na weer drie kwartier kwam de serveerster excuses maken dat alles zo lang duurde en bood zij ons ter compensatie een broodplankje aan. Toen dat vervolgens ook weer niet kwam hebben wij om de rekening gevraagd en zijn wij alsnog naar een ander restaurant gegaan om onze honger te stillen. Kortom een zeer teleurstellende ervaring. Ik heb hierover bericht naar de eigenaar en die gaf aan dat het restaurant nog in een opstartfase zit en dat het die zaterdag voor het eerst zo druk was. Ter compensatie bood hij ons een bosje bloemen aan. U begrijpt het al, dat is ook nooit aangekomen...

15. Van der schuit

Op 9/5 eve kopi thee en paar biertjes. Voordat we bestelden werd er kenbaar gemaakt dat het invalide toilet wel aanwezig was maar eigenlijk niet bereikbaar met rolstoel! De zaak moest dan dusdanig verbouwd word met zware platen en balken!! Zij de jonge dame 🙈Oke moest toch water kwijt dus maar beet met vriend en slepen met mij zwake been heen gegaan en diverse hindernis genomen! Tja zal te zijner tijd hopenlijk beter worde.

4,3
  16. Marteijn

Super. Vorige week op Terschelling geweest en vis gegeten. Heerlijk mals en lekker van lekkerbek tot broodje zalm. Aardige en vrolijke mensen. Volgens weer.
    Top.

17. Albert

Hele bijzondere gerechten en wijnen; echt voor fijnproevers. Minimaal 5 gangen doen. Heel vriendelijk personeel maar er waren wat details die niet goed gingen; heel veel tijd tussen de gerechten (tot een uur), vrij luide muziek waardoor je moeilijk je tafelpartner kon verstaan en apart dat je ook weer naast de menus weer hele gewone gerechten kon bestellen. Misschien nog wat zoekende naar het concept. Volgens ons was er gewoon te weinig personeel om alles keurig in goede banen te leiden. Lag niet aan personeel zelf. Die deden maximaal hun best. Prijs kwaliteit was prima! Restaurant wat nog in ontwikkeling is; keuken is wel af en uit de kunst! Complimenten daarvoor aan de koks!

18. Lang verhaal maar wel belangrijk om juiste versie te vermelden:
    We arriveerden om 18.05 Bij de Walvis, van oksn om onze laatste avond hier op Terschellibg bijzonder af te sluiten… we keken er al de hele dag naar uit…
    om 18.15 Naar binnen gegaan om te vragen of we binnen moesten bestellen (nee er komt iemand buiten opnemen), en of we konden reserveren (na 18.00 Zoals op website) voor een tafel binnen. Nee kom maar over 10 minuten binnen dan reserveren we een tafel en kunt u binnen 15-30 minuten aan tafel zitten. Snelle rekensom: tussen 18.45-19.00 Hebben we een tafel. Om 18.20 Werden idd drankjes buiten opgenomen en vroeg ik of we ook (overigens aardige en attente serveerster) bij haar een tafel binnen kunnen reserveren. Om 19.00 Vertelde ze ons dat het erg druk was binnen dus aan tafel binnen eten kon wel even duren. Verbaasd reagerend vroeg ik of dit klopte want om 18.15 Werd me binnen iets anders voorgehouden. Even later kwam ze terug en zei ze dat ik ipv tegen haar zelf naar binnen had moetn lopen want nu waren er al heel veel mensen tussen gekomen (?). 19.15 Gecheckt binnen bij barman: hoe lang nog? : Nog 6 wachtenden voor u, lukt niet om voor 19.45 Te eten. Op mijn vraag hoe dat kan als ik om 18.15 Binnen vraag om te reserveren; antwoord man achter bar: u kwam niet om 18.15 Maar om 17.45 En toen kon je nog niet reserveren… vol ongeloof dat ik beticht werd van liegen (!) zei ik dat dat niet kon: om 17.40 Reed ik weg van West aan Zee! Man achter bar: nee hoor u was hier echt om 17.45!
    Om 19.45 Opnieuw naar binnen met bewijs dat ik om 18.05 Aangekomen was op het terras met tijdsmelding op fotocamera van fotos. Oh ja, zei dezelfde man achter de bar die ik nu inmiddels al drie keer gesproken had, excuses u heeft gelijk. Ik wilde hier niet meer eten en meteen afrekenen. En toen was er ineens wel plek. Nee bedankt.
    Bitterballen en inktvisringen waren heerlijk, maar om nu voor drie drankjes (waarvan 1 alcohol) en een stukje brood, bitterballen en inktvisringen 38.00 Af te rekenen en dan ook nog zo aan het lijntje gehouden te worden anderhalf uur lang, wij waren er klaar mee.

Daarna elders voor een lager bedrag (36 euro) heerlijk en goed gegeten met zijn drieen met superaardige bediening. Ze hielden volop rekening met allergie! Dat is pas een aanrader.
    Dan kan de Walvis een geweldig uitzicht hebben maar wegens de arrogantie van de man achter de bar hoeven wij niet meer terug. Jammer. Dan liever elders met minder uitzicht!

19. Heerlijk gegeten, vlotte bediening een restaurant waar iedereen welkom is zonder chique-gedoe, echt een aanrader.

20. Ten Kate

Het restaurant is net geopend en heeft nog wat aanloop problemen. Maar de gerechten zijn fantastisch!
    Prachtig interieur. Goede bediening maar misschien een beetje te weinig personeel voor zoveel tafels. Voor in de zaak is het minder prettig zitten dan achterin.
    Heel vervelend dat ik via eet.nu een mail kreeg die alle emailadressen toonde van de andere gasten!!!

21. Michelle Fangmann

Het eten was echt geweldig!

22. Net verhuisd naar De Bras waren wij benieuwd of de hoge verwachtingen die wij van Caracol hadden ook door De Bras waargemaakt kon worden. Het eten was fantastisch, een gevarieerd 6-gangen menu met bijzondere lokale ingrediënten. De bediening was nog wat zoekende, maar dat zal ook te maken hebben met de verhuizing.
    Per saldo zeker een aanrader!!!

23. Heerlijk van een 5-gangen menu genoten. Met een passend wijnarrangement.
    Voor herhaling vatbaar!

24. Wat een feestje is het om bij El Mundo te eten! Heerlijk eten met bijzonder gastvrije dames in de bediening. Graag tot de volgende keer!

25. Brouwer

Het restaurant was gesloten en in andere vorm verder gegaan. Daar werden wij niet van op de hoogte gebracht, en dat is een gemiste kans. Verder ging er veel mis, want 'we zijn pas een week open'. Prima als een lokatie nog op gang moet komen, maar stel mensen van te voren op de hoogte, en niet pas als het mis loopt.
    Al met al een slechte ervaring.

26. Lekker gegeten goede bediening heel mooie inrichting!!

27. Claudia

Super lekker eten in een heel gezellige omgeving!

28. Start met 'n goede GinTonic met citroengras, gember en limoen. Als starter oesters van Terschelling. Daarna gerookte forel met haringkuit en geschuimde botersaus. Vervolgens steak tartare met picallly. We aten daarna skrei en sloten af met ijs van gele bes (lokale groei) met bramengelei. Bijpassende wijnen. Heerlijk gegeten op de laatste dag in de oude locatie.

29. Uitstekende chef, vriendelijke bediening. Ondanks het feit dat het rustig was vanwege het seizoen echt heerlijk gegeten. Absoluut een aanrader!

30. Frans jan de vleeschouwer

Restaurant zat vol en we hadden niet gereserveerd maar er werd meteen attent meegedacht en dus toch snel aan tafel. Top.

Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht allemaal goed voor mekaar. Smaakvol en genoeg.
    Gezellig restaurant maar wat het helemaal af maakte was echt de bediening. Twee top kanjers die het helemaal snappen, attent en meedenkend, humor en een leuke vrolijke kop.
    Baas : die meiden zijn goud waard!
    Ga zo door restaurant Storm. Dit is hoe klanten het zo graag zien en ervaren.
    Zo blijven klanten wel binnen “ stormen”! Top.