Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leeuwarden verdeeld zijn.

1. Aangezien het bij ons favoriete restaurant in Leeuwarden op de woensdagavond zo druk was dat er geen plaats meer voor ons was, werden we doorverwezen naar In den vette Os waar Ido aan het koken was. We hebben heerlijk gegeten. En ook hier een super dag hap voor maar € 8,75. Een heerlijke karbonade en een enorme zalm moot van de gril met lekkere salade en friet. Lekker broodje met huisgemaakte kruidenboter en olijven als welkom vooraf. Wij waren weer helemaal blij!

2. ANTONIA

3. Woensdag 29 januari hebben wij gedineerd bij La Cubanita in Leeuwarden. Wij bezoeken doorgaans culinaire restaurants, maar door goede verhalen van vrienden, zijn wij toch maar eens gaan kijken. Ondanks de drukte, vooral veel studenten, hebben wij genoten. Gezellig daar. We werden gastvrij ontvangen en de gerechten volgden in vlot tempo. De tapas waren bijzonder smaakvol. Mijn vrouw, die vegetariër is, had ook voldoende keuze. Kortom, wauw, prima eetgelegenheid voor weinig geld. Aanrader!

4. Net voor de tweede keer geweest. De vorige keer was het erg chaotisch, maar dat was vlak na de opening; ik hield toen rekening met opstartproblemen. Het concept is leuk, dus wilde ik het nog een keer proberen. Helaas was het echter ditmaal niet alleen chaotisch, maar was veel van het eten slecht. Ik kom hier nooit weer. Erg jammer, want het idee is leuk.

Op ma-do onbeperkt tapas voor € 17,50 is goedkoop en ik verwacht dan ook niet veel, maar het moet bijvoorbeeld wel gaar zijn. Nadat ik de rauwe hamburgertjes terug heb gestuurd, kreeg ik nieuwe. Die waren zwart, iets gaarder, maar nog steeds rauw in het midden. Tussen de aardappeltjes zaten bakrestanten (o.a. kip). De frituurolie was duidelijk verouderd (dat krijg je ook als je oude baksels steeds mee laat bakken).

De erg jonge serveersters doen zeker hun best, maar weten niet met klachten om te gaan (een excuus is weliswaar een begin, maar een tegemoetkoming was in mijn geval wel op haar plaats geweest). Ook zijn er simpelweg te veel serveersters. Zij lopen elkaar in de weg en er zit geen systeem in.

Kortom: tijd voor een nieuw management en een frisse wind, want anders denk ik dat men in Leeuwarden snel op dit concept uitgekeken zal zijn.

4,7
  5. Sushi is redelijk. Te veel rijst, te weinig inhoud. Daarbij mag de variatie ook wel groter op dit gebied.

Tempuras en overige frituurvis is smaakloos en vet. De vis in olie, erg machtig en kan beter op smaak. Patat? Weg ermee!?

Service is wel goed. Weekend minder dan maandag tot donderdag.

Kort samengevat, prima te doen door het ontbreken van concurrentie.

6. Chinees-Indisch Leeuwarden

M'n eerste Chinees in Leeuwarden. Tijdje geprobeerd maar de kwaliteit en de smaak namen af. Reden voor mij om verder te zoeken.

Hoeveelheid vaak wel in orde, niet echt goedkoop.

Het restaurant is niet echt sfeervol.

5,9
  7. Chinees-Indisch Leeuwarden

Gelet op de recensies hier mijn afhaal gehaald.

De afhaal ziet er niet uit, een verlepte snackbar uit de jaren 90. Echter oordeel ik niet te snel. Dus toch maar wat besteld.

Kantonese nasi besteld met een loempia. Loempia gebakken in oud vet en te hard of te lang. De Kantonese nasi bleek een bak nasi met daardoor heen een verdwaalde garnaal en wat rood spek geroerd. Smaakte wel goed alleen een droog geheel, zo zonder een sausje.

Zonde, niet weer voor mij.

5,3
  8. Vorig jaar zomer dit bijzonder leuke en plezierige restaurantje n.a.v. opperbeste mosselpan ervaring al uitvoerig geprezen, bijna de hemel in.

Ditmaal n.a.v. het prima artikel in de 'Leeuwarder' eindelijk maar weer eens naar binnen gegaan, en zeer zeker niet met spijt. Integendeel, goede sfeer, beetje bar/bistro/eetcafe-achtig, uitstekende service en prijs/kwaliteit voor het gebodene dikke 10 plus..

Het concept is een meerkeuze (vis/vlees/vega..!?) 3-gangenmenu voor slechts 12 euro, ze noemen het aanschuif.. geinig, maar in deze zit je gewoon aan je eigen tafel (in je eigen goede gezelschap) en wordt je gewoon keurig netjes, zeer vriendelijk bediend.

Ik nam om te beginnen de champignonsoep, die was zeer smakelijk, helder en rijkelijk gevuld met verse groenten en champignon, overigens na een surprise van het huis bij binnenkomst (helaas was het bijbehorende brood al opgegaan, dus kreeg ik een iets grotere portie van die hete soep, prima). Ik was pas wat later op pad gegaan, na de ergste fase van een heuse sneeuwstorm afgelopen zondagavond.. buiten frisjes en glad, genoot ik eenmaal binnen dan ook extra van mijn tafeltje aan het raam met fraai zicht op een mooi stukje Liwwadder binnenstad en van een prachtige witte wereld..

De Victoria-baars vervolgens was ook heerlijk met daarbij wat licht gekookte warme groenten, de krieltjes in een beetje botersaus en een verrukkelijke salade. De geadviseerde Sievra Salinas, Macabeo van 2012, als droge witte huiswijn liet zich ook prima smaken en bovenal uitstekend combineren met de Victoriabaars.

Het toetje leek me wat teveel van het goede worden, dus ging ik nog voor een Irish Coffee, de koffie van het huis, de Jameson op mijn rekening.. (met de verse slagroom netjes ongezoet..). Geen pin, dus mocht ik later thuis betalen, na achterlating van mijn email adres.

Heren en Jongedame in de bediening, complimenten.. en zeker tot ziens!! (enige minpuntje was het rare glas, waarin de Weduwe met een klontje ijs werd geserveerd.. en het extra schijfje citroen voor bij vis was ditmaal vergeten..)

9. rudi reppert

10. Internationaal Leeuwarden

Een fantastisch avondje uit gehad in restaurant Spiezz. Het is de tweede keer dat ik hier kom. Mijn eerste ervaring was zo goed dat we besloten zo'n avond te herhalen. Ook deze avond viel ons niets tegen. Als voorgerecht een runderlende, om je vingers bij op te eten. Daarna de 'thai-spiezz', verrukkelijk! Als dessert een crème brûlée. Precies goed. Ook de bijgerechten zijn top. Alles is vers, dat proef je. De wijnen zijn ook zeer goed. De bediening weet van alles over het eten en is zeer professioneel en vriendelijk. Qua sfeer is het ook erg gezellig ingericht en verlicht restaurant, het was alleen beide keren niet heel druk (4 tafels waren bezet, ongelofelijk weinig voor zo'n leuk restaurant). Ik verwacht dat we hier vaker gaan komen, want het behoort tot de toptenten van Leeuwarden!

11. Ik ben gisteravond bij de gezonde apotheek geweest. Een patatje met 2,75. Lekkerbek van panga 3,25, maar omdat ik hem daar op at 4 euro. Kibbeling 5,25. Je moet dus meer betalen als je daar op een houten krukje gaat zitten. Thuis aangekomen stonken we naar frituurvet. De apotheek is veel te duur. Bovendien staat er nergens aangegeven dat je meer moet betalen als je daar gaat zitten. Ik schrok me dus rot van de prijs. Ik kom hier dus echt nooit meer.

2,2
  12. Nu voor de 2e keer hier gegeten, de eerste keer waren we voornamelijk onder de indruk van de gezellige sfeer, eindelijk, Leeuwarden had er een tapas tent bij! Nu de 2e keer hier geweest, kozen het bioscoop arrangement. Tapas vielen deze keer erg tegen, kregen steeds 1 tapas en dan weer 20 minuten wachten voor de volgende kwam. Bediening was de eerste keer dat wij hier aten duidelijk nog in de opleidende fase, dit was aandoenlijk. Nu zou je echter mogen verwachten dat ze iets spontaner/vlotter werken wat niet het geval was. Aan het eind bleek ook nog eens dat de bioscoopbonnen op waren, naam en tel. is genoteerd, zou de volgende dag gebeld worden, na een week wacht ik nog steeds op een belletje.. jammer, ik zou ze wel willen toeschreeuwen: maak er wat moois van, want het concept kan leuk zijn en het zou jammer zijn als na het eerste jaar de lol bij de klanten eraf is!!

13. Ido Siderius op zijn best! Smaken kloppen gewoon, hij en zijn mensen weten wat lekker koken inhoudt. Een gezellige zaak met een heerlijke kaart in hartje Leeuwarden. Prijzen kloppen, bediening is goed en gezellig! Kortom aanrader!!

14. Het personeel was erg vriendelijk. We zaten aan een tafeltje naast het keukengedeelte en iedereen was rustig maar snel aan het werken. Ik wilde mijn keuze veranderen toen alles al in de computer stond en dat was geen enkel probleem. Ondanks dat Julia voor de snelle hap is, was dit een prettige eet ervaring. De cappucino was ook behoorlijk goed.

15. Internationaal Leeuwarden

We hebben genoten van het 5 gangen menu. Zo veel fantastische smaken op een avond. De goede bediening maakte het compleet. Wij komen zeker terug.

16. T. Groothuis

Lekker gegeten in het gezellige eetcafé. De bediening was erg vlot en vriendelijk en het eten was super. Hele leuke avond gehad!

17. Dit was 1x en nooit weer. Matige kwaliteit eten. Met weinig smaak en nog minder fantasie bereid. De konijn was zo taai dat je daar met je mes nog niet doorheen kon komen.
    Wel een gezellig tentje, dat dan wel weer.

18. Zeer slecht! Droge, koude pizza, niet te eten. Laatste keer dat ik hier besteld heb!

1,7
  19. Wij zijn meerdere keren bij SOSO geweest en wij vinden het elke keer weer top! Heerlijk eten, vriendelijke bediening in een mooi restaurant. Sinds kort hebben zij ook een Shisha Lounge geopend waar je waterpijp kan roken (voor de liefhebbers), wel erg leuk om een keer te doen. Tevens hebben we hier ook, omdat het zo goed was, een 25-jarig jubileum feest gehouden. Ook dit was tot in de puntjes geregeld.

20. Onlangs hier op zich redelijk goed pekingeend op traditionele wijze gegeten met hoisinsaus, en op mijn verzoek dus met pannenkoekjes, helaas, want zonder me daarop vooraf op te attenderen, kwam me dat achteraf voor de mini flensjes en een schaaltje verse, dungesneden groenten op ruime extra bijbetaling te staan (is elders of gewoon inclusief of wordt netjes vermeld/verteld). Ja, daar was ik bij betaling niet echt blij mee, maar was dus niks aan te doen. Enfin, ik vond de service/bediening sowieso al te wensen overlaten, naast best prijzige, maar niet nader benoemde, overigens wel zeer drinkbaar glas huiswijn. Glas kraanwater na 2x vragen uiteindelijk zelf aan de bar moeten ophalen. Bediening erg weinig aanwezig, elders groeps-drukte, verre van alert en attent. Verder overigens totaal sfeerloze standaard inrichting/aankleding. Eigenlijk absoluut niks aan, vreselijk ongezellige aangelegenheid, jammer dan. Maar smaken verschillen natuurlijk. Enfin, ik vond de prijs voor het gebodene uiteindelijk dus echt aan de veel en veels te hoge kant. Pekingeend-kenner zegt sin-jah sin-tsja. Matige, zeer matige chinees-culinaire belevenis/ervaring.

21. henriette

Het eten was er heerlijk. Vooral de biefstuk en de spareribs. Zeker de moeite waard. Voor de rest was het er knus en gezellig. De bediening was erg vriendelijk en zorgzaam. Ik ga er zeker vaker heen.

22. Hele leuke avond gehad! Bediening was heel aardig en snel, en het eten was echt heerlijk. Ik kom zeker nog een keer terug!!

23. Van het weekend aan het eten geweest bij eetcafe de lachende koe. De kwaliteit/prijs verhouding is hier zeer goed. Je krijgt voor 25 euro een 3 gangen menu waarbij ook nog het drinken bij in zit. Tenminste het bier, wijn en fris. De service in de bediening gaat ook vlot en ze zijn altijd heel vriendelijk. Alleen het was wel even schrikken toen er een menukaart vanaf het plafond ineens voor je hangt. 1 ding weet ik wel, ik kom hier zeker terug om weer te eten.

24. Afgelopen weekend hier wezen eten met mijn vriendin. We werden zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen! We hebben lekker in een lounge bank gezeten, waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken. Bij elk gerecht werd uitleg gegeven wat het was en uit welk land het kwam. We zijn hier ruim 3 uur aan het tafelen geweest!
    Ik kan een ieder dit restaurant aanbevelen! Wij komen in ieder geval weer terug!

25. Met drie vriendinnen wezen eten, we hebben een gezellige avond gehad. Snelle en vriendelijke bediening. De kaart wordt op een orginele manier gepresenteerd. Daarnaast was het eten erg lekker en mooi opgemaakt. Prijs/kwaliteit verhouding is top. Zeker een aanrader.

26. Heerlijk gegeten. Lekkerste italiaan ooit.

27. m.m. Gerges

28. Heerlijk gegeten en genoten van de tapas gemaakt van familie recepten, alles was zeer smaakvol en super lekker, de borden waren zorgvuldig en in mooie porties netjes opgemaakt opgediend, bij elk gerechtje kregen we een goede uitleg van wat het was, er hing een gezellige en gemoedelijke sfeer en het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam! Voor herhaling vatbaar! Het is een echte aanrader!

29. Thiska & Simone

We hebben ruim 5 uren getafeld! Heerlijke tapas met goeie wijn. Het was erg gezellig, we komen hier graag terug!

30. de boer reduzum

Meerdere keren gegeten... altijd gezellig en lekker eten.