Unia 12 in Leeuwarden

do vanaf 16:00
vr vanaf 16:00
za vanaf 16:00
zo vanaf 16:00

Unia12 heeft een gemoedelijke sfeer, rustieke kaart en een leuk assortiment qua wijn, bier en digestief. Op donderdag, vrijdag en zaterdag is iedereen ook van harte welkom wat later op de avond voor een gezellige borrel. Kies bijvoorbeeld voor een wijn, whisky of portproeverij of neem een borrelplank met vele leuke kaas- en vleessoorten lekker voor bij een flesje wijn of een glas port.

di vanaf 16:00

1420121259 96
1467482056 92
1540101944 88

1. J.a.vreeburg

Ge achter lezer ik was zaterdag avond bij u in de in het restaurant heb daar met 7 man gegeten was goed klopt het nu ik heb 257.00 euro betaald was dat wel goed vinden het erg hoog kunt u mij dat uitleggen met betrekking Jan Vreeburg uit Voorschoten Zuid-Holland mijn email adres is j.a.vreeburg@gmail.com

2. Een gewone maaltijd zonder veel hoogtepunten.

3. Kom graag nog een keer terug om hier te eten! Eten was heerlijk, genoten van de rust en de sfeer. Een aanrader om te gaan eten!

4. Heerlijk gegeten in dit gezellige huiskamerrestaurant.

5. John en Hanneke

Heerlijk gegeten in een zeer huiselijke ambiance...

6. Een leuk en gezellig restaurant voor een goede maaltijd met prima bediening zonder poeha en ook nog goed geprijsd.

7. Jesse Holdijk

8. Lekker eten, altijd weer verassend, geen gehaast, leuke rustige bediening, kok met fantasie. Wij komen er graag! En betaalbaar. Aanrader dus.

9. Leuke binnenkomst het ziet er gezellig uit. Helaas weinig aandacht vd ober. We besluiten na 15 min maar eens te vragen of we ook wat te drinken kunnen bestellen. We krijgen witte wijn die buiten gewoon 'over datum ' smaakt. We besluiten dit, vriendelijk, te melden. Er wordt wat gestameld, geen excuses dus we besluiten maar een wijn vd wijnkaart te bestellen. Deze is prima. Helaas na 30 min nog steeds geen menukaart gezien. Dus we vragen om wat brood.
    Uiteindelijk kunnen we iets bestellen van een menukaart die aan elkaar hangt van de 'meer' prijzen (nog nooit zoiets vreemds gezien ). We vinden het ronduit hilarisch dat er een 3 en 4 gangen menu wordt aangeboden voor (…)euro. Ik krijg een waterig spinazie soepje met kauwgom balletjes (mozzarella?)en mijn partner een proeverij van bizarre hapjes. Het hoofdgerecht is heel aardig. Bij afrekenen blijkt dat je kunt kiezen tussen contant betalen of terplekke overmaken (waar maak je dat nog mee?). Al met al voor ons geen geslaagde avond. Jammer.

10. B. Werkhoven Visser

Prima verzorgt en heerlijk gegeten. Was weer een top-avond. Krijgt zeker een vervolg.

11. Een aantal jaren terug hebben we 2 keer hier gegeten. Een keer had ik laten weten dat mijn vrouw jarig was. Wij vonden op onze tafel onverwacht een bos rode rozen. Geweldige ontvangst. Het eten was voortreffelijk en het speciaal bier ook. En inderdaad die spareribs waren overheerlijk. Als ik weer vlees wil eten, zou ik er wat meer van die lekkere saus bij willen hebben. Binnenkort ga ik mijn vrouw weer verwennen in Unia 12

12. Eigenlijk weinig nieuws in aansluiting op mijn vorige al zo lovende recensies te vermelden..
    Goede wijn behoeft immers gewoon geen krans, maar toch.. mijn laatste schrijven was alweer van zolang geleden, dat ik het wel weer eens tijd vond om deze wel zo bijzonder leuke horeca-gelegenheid nogmaals volop in het zonnetje te zetten.. vandaar, Titus en Theo, reuze bedankt voor de vele prima tafelmomenten van de afgelopen jaren, hetzij in goed gezelschap, hetzij bv met een goed boek of gewoon iets vlotter voor een voorstelling van het een of ander..
    Wat een plezierige ambiance om te mogen genieten van al het gebodene aan lekkers, overigens leuk, dat nieuwe concept, waarbij je nog steeds kunt kiezen voor het super-scherp-geprijsde zeer welverzorgde wekelijks wisselende 3-gangen-menutje, maar ook dus per gang je diner kunt opwaarderen naar keuze met diverse supersmakelijke gerecht-varianten, die dan wel wat duurder uitvallen, uiteraard..
    Last but not least, wat een geweldig goed assortiment aan diverse soorten drank..
    Aanbevelenswaardig !? Ik zou zeggen, laat U eens verrassen/verwennen..
    Sjoddy..

13. piet sjaardema

Zeer goede prijs/kwaliteit. Het was weer een feestje om hier weer te komen eten.
    Echt een aanrader, tot de volgende keer maar weer.

14. Vond de bediening wat stroperig traag, geen menukaarten genoeg voor de gasten terwijl het niet eens druk was.
    Sfeer wel OK, maar ook niet bijzonder. Eten was goed, vond het niet echt goedkoop en de hoeveelheid hield ook niet over....

15. Lekker eten in een ontspannen gelegenheid. Dit alles voor een vriendelijke prijs.

16. Dit is al de 6e keer dat ik er ben gaan eten, dat wil wel wat zeggen dus. We hebben ook al 6 x voor het weekmenu gekozen wat telkens superlekker was en spotgoedkoop.
    Erg vriendelijk personeel. Ik heb 1 klein puntje, dat is dat wel heel vaak wordt gevraagd of het wel smaakt. Tijdens het hoofdgerecht wordt het wel 3 x gevraagd en zo wordt je telkens in je gesprek gestoord. Maar verder heb ik helemaal geen kritiek en ben ik vol lof over dit restaurant en het personeel.
    Ik hoop dat unia 12 nog lang mag blijven bestaan

17. Sytze Fennema

Jongens ga zo door!! Het eerste wat ik dacht was: Wat doen jullie hier? (goed bedoeld). Het eten was voortreffelijk, de rode wijn was een goede keuze (granage/melot). De tonijnsalade was perfect, vis-duo (menu)was eveneens perfect en mijn varkenshaas was moeilijk te evenaren. Jullie zitten op kwaliteit niet op kwantiteit!! Kortom: Een goed team en ik hoop dat jullie er lang zitten tot ieders genoegen.

Prijs/kwaliteit: Ik heb lekker gegeten, maar ik hoop dat jullie de kachel kunnen laten branden voor dit geld. Dit laatste zeg ik, omdat ik het liefste zie dat jullie niets te kort komen met zo'n inzet!!

Met vriendelijke groeten,
    Sytze Fennema
    Sondel

18. Na alle overweldigende recensies en het hoge cijfer voor dit restaurant gekozen. Geen spijt, maar ook geen tweede keer. Het restaurant is klein en als je pech hebt zit je op een oncomfortabele plek (precies naast de bar, waar de serveerster de glazen staat te wassen, dus (wij dan) niet uitgebreid gaan zitten kletsen, omdat je het idee hebt dat er steeds meegeluisterd wordt).

Aankleding doet ouderwets aan en eigenlijk is het ook wel ouderwets. Qua eten. Goed! Maar niet bijzonder, 1 in een dozijn (Vooraf: zalm tartaar en champignon's. Hoofd: steak en een mix vlees. Na: slagroom soes en een Wiskey). Bediening: goed, beleefd, vriendelijk, goede uitleg van de menu's, maar wat traag met drinken.

Conclusie: klein en knus, ouderwets en niet allemaal praktische plaatsen, vriendelijk, prima eten maar niet bijzonder of beter dan andere restaurants met 'een zelfde' kaart.

19. Weer heerlijk gegeten! We waren met 6 personen en hebben allemaal een ontspannen en fijne avond beleefd bij Unia 12. Top restaurant. Echt een aanrader voor wie gezellig en lekker wilt eten in een ongedwongen sfeer!

20. Lekker knus restaurant. Chique bediening. Sla van het menu bij diner iets te simpel qua smaak. Beetje aanmaken de volgende keer. Ik kom zeker nog een keer terug!

21. Evelien Zijlstra

Lekker gegeten. Gezellig gezeten in een klein en knus restaurantje waar je lekker ongedwongen kunt vertoeven met goede bediening en een uitstekende chef met ook nog eens een redelijk goede vocale capaciteiten op de koop toe! Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar!!

22. Heerlijk met twee personen gegeten. Uitstekende service aan tafel en een heerlijke ontspannen sfeer. De prijs die gevraagd wordt voor de mooie gerechten is goed en het eten wat je er voor krijgt is heerlijk.

Zeker een aanrader

23. W. de Boer

Vriendelijke ontvangst, gezellige sfeer, heerlijk 'aanschuifmenu' van 3 gangen waarvan de 3e gang een verrassing was, voor de eerste 2 gangen kun je kiezen uit 2 mogelijkheden. En over de prijs hoef je ook niet te klagen.

24. Heerlijk gegeten met z'n vieren. Uitstekende service en vriendelijke bediening. Dit alles voor een zeer billijke prijs.

Een echte aanrader!

25. Met 7 man/vrouw gegeten bij Unia 12. Is een erg leuk restaurantje met goede bediening en heerlijk eten. Het bord is net iets mooier opgemaakt, het eten mooi gepresenteerd, netjes glazen op tafel, ziet er allemaal piekfijn uit. Dat alles in een hele gezellige, bijna huiskamer, sfeer. Het is er niet duur. Perfect restaurantje om met een klein groepje gezellig uit eten te gaan.

26. Voor gezellig eten met een klein gezelschap, kwam ik uit bij Unia12. Zeker geen spijt van. Het is een aanrader om hier te eten. Sfeervol en in de oude binnenstad van Leeuwarden.

27. We hebben heerlijk gegeten bij Unia 12. Het eten werd leuk op het bord neergelegd. De aardappeltjes, frietjes, salade en groente vulden het geheel prima aan. Super lekker eten voor een heel normaal bedrag! Dank jullie wel voor de gezellige en vooral lekkere avond.

28. Stuart Addison

The food was superb with hints of café cooking. A tip for the chef: Make the salad served with the main course as exciting as the rest...

The service was absolutely perfect. And the price was a surprise.

I would encourage everybody to try this tiny restaurant. But remember: there is only room for about 20 guests.

29. Rita Hogerhuis

Met mijn zoon spareribs gegeten. Hij was hier nog nooit eerder geweest en vond het er gezellig en sfeervol. De bediening was top. Er is oprechte aandacht voor de gast. En de spareribs vielen bijna van het bot en waren heerlijk gekruid. Ook de bijgerechten waren voortreffelijk. Kortom, Unia 12 kan ik echt iedereen aanraden.

30. de campeerders

De mosterd soep met brie, appel en rucola is een aanrader!
    Heerlijk gegeten, alles lekker vers en het was er nog gezellig ook! De kok en de bediening zijn super aardig. En de prijs... daar hoef je het echt niet om te laten.

En de fietstocht terug naar de camping? Ook te doen.

31. H.krol

Een geweldige kwaliteit voor 12 euro. Wij komen er zeker weer.

32. K.Damsma

Leuk restaurant voor een hapje buiten de deur zonder veel pretenties. De kaart is simpel, maar de prijs is o.k.

34. Zou iedereen dit prima restaurant aanbevelen. Erg vriendelijke service, prima eten en een nog veel betere prijs.

35. Lekker en genoeg eten voor een prima prijs in een gemoedelijke ambiance!

36. Pieter Koelhuis

Heerlijk eten in een fijne sfeer voor heel weinig geld. Zeker een aanrader voor iedereen!!

37. Het was niet mijn eerste kennismaking met het uitstekende Unia 12, maar wel voor mijn collega's. Gelukkig waren ze het met mij eens dat een etentje bij dit restaurant een zeer plezierige ervaring is. Gezellig, prima bediening, heerlijk eten en dat alles voor een uiterst bescheiden prijs. Kortom klasse!!

38. Een geweldige eetervaring! Hier gister gegeten met z'n tweetjes en ik kan niet meer dan lyrisch zijn... De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed. Het aanschuifmenu voor 12 euro is heerlijk op smaak, geen onnodige poespas, geen toeters en bellen... Eigenlijk niet normaal dat ze dit voor 12 euro kunnen maken; onze grote complimenten...
    Prima zaak met twee uiterst vriendelijke gastheren. We komen graag nog eens bij jullie terug!

39. el Pacho

40. Peter van Commenee

Uitstekend gegeten, van ons alle vier een dik compliment, zowel voor de verschillende gerechten als voor de bediening!

41. Gerry Bakker-van der Zwaag

Heel verrassend, bijzonder lekker en betaalbaar. Unia 12 is een absolute topper, wij zijn al in heel veel restaurants geweest maar zo lekker hebben we nog nooit gegeten. Ik zou iedereen die een restaurant zoekt willen aanraden om eens te gaan eten bij Unia 12.

Gerry Bakker-van der Zwaag

42. Stijn Vancauwenbergh

Gezellig, nostalgisch restaurantje in de sfeer van een bruine kroeg. Geen chique gedoe, niet te veel tralala, gewoon lekker eten voor een goede prijs.

De bediening was eveneens prima, aangezien we de laatste gasten waren hebben we naderhand nog een gezellige babbel gehad met chef Titus en gastheer Theo.

Kortom, het was dik in orde en als we de kans krijgen dan komen we zeker nog eens terug !

Groeten,

Stijn, Cindy, Brian & Chelsea van café 't Vervolg in Rillaar (België)

43. Niranjala

Erg leuk concept ! Gekozen voor het aanschuif menu. Alles wordt naar wens voor je gemaakt. Ik zit met een lactose allergie, zelfs daar werd rekening mee gehouden. Zeker voor herhaling vatbaar.

44. Met mijn vrouw hier heerlijk gegeten. Wat een leuke bediening. Heel persoonlijk en vertrouwd, alsof je thuis culinair eet. Al met al een onvergetelijke avond gehad en we komen zeker terug.