Voordeur (betaald tot 22:00 uur)

3 min lopen

di vanaf 17:00
wo vanaf 17:00
do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

Welkom in een wereld die je nog niet kent.

Soms lijkt het alsof de tijd even stil staat. Laat jezelf betoveren door mystieke Oosterse sferen. Strijk neer in onze stijlvolle loungebanken en geniet van alle geuren en smaken die Leeuwarden Lounge te bieden heeft.

Bij een bijzondere avond horen ook hemelse tapas. Puur, vers en heerlijk om te delen. Probeer ook onze verse thee of klink op je avondje uit met een goed glas wijn.

• Buffet: € 15,00

1419448823 91
1423781908 91
1480112010 91
1519109773 79

1. We hebben hier met z'n tweëen gegeten. Prima eten, leuk geserveerd en vriendelijk personeel.
    Leuk om eens Afghaanse tapas te eten.
    En voor de cultuurbarbaren onder ons; het zijn gewoon dagelijkse ingredienten, die op een originele wijze worden bereidt.

2. Bart & Aukje

Vriendelijke bediening. Het eten is niet heel bijzonder en verrassend.

3. Fijn restaurant waar je niet alleen heerlijk kunt eten, maar ook erg fijn kunt zitten. Het restaurant doet de smaak van het Midden Oosten eer aan. Vriendelijke en vlotte service. Aanrader.

4. Lennard

Meer dan voortreffelijk Afghaans gegeten, in centrum Leeuwarden dicht bij Post Plaza. Goed concept met kleine hapjes tegen gunstige prijs.

5. Een heerlijke verassend leuke en lekkere plaats om te eten.

6. Het eten was smakelijk, maar de 6 gangen op de menu bleek in praktijk maar 3 gangen te zijn. Dat was jammer.

7. Fokko

8. Gisterenavond heerlijk gegeten. De gerechten waren allemaal heel verrassend qua smaak. Goed op elkaar afgestemd en fijne bediening. Kortom helemaal goed.

9. Met z'n drieën (samen met vrouw en zoon van 14) warm ontvangen in dit knus ingerichte etablissement met oosterse mystieke uitstraling. Omdat we hier voor het eerst zijn en geen idee hebben wat we kunnen verwachten, hebben we gekozen uit een van de mixen die op de menukaart staat. Een verrassende mengeling van gerechten wordt geserveerd in een rustig tempo zodat alle tijd aanwezig is om je in de oosterse sferen onder te dompelen. Zowel bediening als het eten waren klasse! We komen zeker terug!

10. Prima ontvangst, correcte en vlotte bediening.
    Goede uitleg bij de kaart.
    Gezellige sfeer.
    Lekker eten.

11. Wederom lekker lekker! Heerlijke Afghaanse gerechten en goede vriendelijke service, en bediening, we waren na het lezen van de recensies op eet.nu en zeker meer dan te vrede, 1 van de betere tenten hier in Leeuwarden!

12. Ik werd weg gestuurd door de bediening omdat ze vonden dat ik niet gepast was gekleed. Heel onbeschoft was het.

13. Marinka

Erg sfeervol restaurant waar je ook heerlijk kan eten.

14. R.IJdema

Tapas gegeten het is heerlijk wat een smaken alles is met heerlijke kruiden klaar gemaakt.
    Gastvrijheid hoog in het vaandel dit is toch een super restaurant.
    Wij komen zeker weer terug.

15. rein reidsma

Heerlijk gegeten. Verfijnde smaken en ook een prima bediening

16. Afgelopen weekend hebben wij hier heerlijk gegeten. Bedankt voor de gastvrijheid. Het is een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening. De Leeuwarden Lounge heeft een interessante kaart met specialiteiten uit de Afghaanse keuken. Prijs-Kwaliteit is een dikke 10. Wij komen hier zeker terug :)

17. Wij (mijn vrouw en ouders) hebben afgelopen zaterdag hier GEWELDIG gegeten! Sfeer, het eten en gastvrijheid is super te noemen. Op advies van de gastheer lieten wij ons verrassen. Wij zouden dan een tour maken door het Afghaanse menu. Mijn vrouw is vegatarisch en werd zeker niet teleurgesteld en genoot enorm van o.a. worteltapanade. Mijn pa en ik houden zeker van een stuk goed vlees en dat beviel ons ook zeer prima. Vooral het gehakt smaakte heerlijk! Hebben het avond afgesloten met een heerlijk kopje thee (vers naar keuze).

Een aanwinst voor Leeuwarden en komen zeker terug.

18. Woensdag 24 januari gereserveerd voor zaterdag 27 januari, daarna een bevestiging gekregen met dat we konden komen om vervolgens die zaterdag ter plaatse van het restaurant achter te komen dat de reservering was geannuleerd. Later keken we op de mail en zagen we dat ze ons om 16.38 een mail hadden gestuurd met dat we niet hoefden te komen. Nog geen anderhalf uur voor de gereserveerde tijd van 18.00

Dan kan je nog zo lekker eten hebben, maar als je geen manieren hebt houdt het op. Wij komen er niet meer. Schandalig.

19. 10 gangen tapas proeverij gehad met 2 personen binnen 1 uur. Eindigend met 2 gerechtjes brood en groente is een rare afsluiter. De smaak van alles is prima, de hoeveelheid echter heel teleurstellend. We waren nog lang niet voldaan, en hadden een gevoel zeker nog een keer 10 gerechtjes op te kunnen. Na ons bezoek hebben we daarom in een ander restaurant nog een uitgebreid hoofdgerecht genuttigd om aan een volwaardige maaltijd toe te komen. Hier komen we niet terug.

20. M van der Werf

We hebben heerlijk gegeten bij Leeuwarden Lounge. Heel vriendelijke ober een dikke 10.

21. Natasha Sodirijo

Met z'n vijven gister verassend kennisgemaakt met de Afghaanse keuken en allerlei bekende tapas gerechtjes. Het was een geslaagde avond. Vooral voor mijn broertje, want het was een verassing voor zijn verjaardag!

22. Superverrassend restaurant in Leeuwarden. Authentieke gerechten die bol staan van de smaak, heerlijk! Ook de gastvrijheid en de uitleg bij de gerechten maken dat je eerder het gevoel krijgt ergens op visite te zijn, dan "gewoon" uit eten. Absolute aanrader, hier rij je voor om!

23. We hebben hier met z'n tweeën gegeten en zijn er zeer positief over. Eten is erg lekker, de bediening heel vriendelijk en de prijs-kwaliteitverhouding prima. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de lamp boven onze tafel stuk was, waardoor het een beetje aan de donkere kant was, maar dat is natuurlijk een kleinigheidje. Aanrader!

24. Heerlijke smaken, oosterse fijne sfeer. Goede prijs kwaliteit, diversiteit aan lekkere hapje. Ook heerlijk vegetarische tapas. Een streling voor de tong. Zeker voor herhaling vatbaar.

25. Wij hebben hier mijn babyshower gevierd. Het eten was om vingers bij af te likken. Er werd rekening gehouden met Vega-mensen onder ons. Wij lieten ons uit het nieuwe menu verrassen en dat beviel uitstekend! De gastheren waren super! Prijs/kwaliteit=TOP! Wij komen hier dus heel snel terug en zullen Leeuwarden Lounge dan ook zeker aanraden.

26. Heel gezellige avond gehad met mijn vriendinnen. We hadden alle tijd voor elkaar in een gemoedelijke sfeer. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Echter was het soms lastig om hun aandacht te trekken (voor een nabestelling of nieuwe drankjes), ook al (of juist doordat) de zaak vrij leeg was. We waren minder dan €25 kwijt pp en gingen toch vol weg. Hier komen we nog eens terug!

27. We waren vroeg maar werden vriendelijk ontvangen. Heerlijke wijn, heerlijk eten (lekker vers, origineel en duidelijk huisgemaakt!) en een super aardige bediening. Ook toen het later wat drukker werd, was er alle tijd voor uitleg over de tapas of een persoonlijk praatje.
    We hadden samen genoeg aan één voorgerecht van verschillende koude tapas. Als hoofdgerecht 3 warme tapasgerechten besteld en ook dat was genoeg. Geen tijd meer voor een toetje, maar wij komen zeker nog eens terug! Oh ja, voor het eten, inclusief wijn en kan water waren we nog geen 37 euro kwijt. Prima prijs/ kwaliteitverhouding dus! ;-)

28. Voor de tweede keer in dit restaurant gegeten. Het was weer gezellig en leuk. Vind wel dat dit een restaurant is waar je heen gaat om lang en gezellig te zitten en een hapje te eten. Het eten komt eigenlijk een beetje op de tweede plaats, veel kleine hapjes en weinig vlees. Service en bediening zijn dik in orde!

29. Gisteren voor het eerst bij de Leeuwarder Lounge gedineerd. Heerlijk gegeten! Zelf het menu samengesteld mbv het zeer vriendelijke personeel. Echt een aanrader.

30. Chris Hiemstra

Prima eten voor een zeer schappelijke prijs.

31. anton en sylvia

Wij hebben vanavond heerlijk gegeten. Prima eten, vriendelijke bemanning. Echt een aanrader, we komen zeker terug.

32. A. van Staveren

Heerlijk gegeten, leuke bediening, goede uitleg van de hapjes, leuk geserveerd,
    gezellig ingericht, goede prijs/kwaliteit verhouding, kortom een aanrader!

33. johan van polen

Hele gezellige sfeer, super lekker eten. De prijs kwaliteit verhouding is meer dan goed. Uitleg is leuk en wij zien zeker uit naar de eerst volgende keer dat we hier weer gaan eten.

34. W.Visser

Gisteravond, woensdag, hier wezen eten met mijn vriendin. Zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen en we hebben lekker op de loungestoelen gezeten, sfeer was zeer aangenaam en het publiek divers. Heerlijk gegeten en gedronken, bij elk gerecht werd uitleg gegeven over het gerecht en uit welk land het kwam. Ik kan een ieder dit restaurant aanbevelen en wij komen in ieder geval weer terug.

36. A.G. de Vries

We hadden hier al een keer gegeten, dat was goed bevallen en nu was het weer erg lekker. Prima bediening. En de prijs/kwaliteitverhouding is ook erg goed. Veel keuze voor vegetariërs.

37. jerien van den haak

Een gastvrije ontvangst. Lekkere loungebanken. Een mediterrane sfeer. Lekker eten met toelichting. Gezellig. En niet duur. Goed ook voor vegetariërs.

38. Je kan er heerlijk zitten, het ziet er leuk uit binnen, toen ik er was was het niet druk. Het eten is perfect, de presentatie van het bord was zeer efficient, echt de moeite waard om naar leeuwarden lounge te gaan, ik moet zeggen de ligging is iets minderomdat er 2 coffeeshops in dezelfde straat zitten waar mensen af en aan komen. Maar voor de rest een aanrader.

39. Bianca (collega's afdeling schade)

Super gezellige avond gehad met collega's. Ongedwongen sfeer, goede bediening en heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. Tot snel!

40. Erg lekker gegeten in een ongedwongen oosterse sfeer en voor een prima prijs. De wortel tapenade is een aanrader. Met visgerechten op de kaart zou het voor mij helemaal perfect zijn.

41. Erg lekker gegeten in een prima sfeer en voor een prima prijs.

42. Annet Soede

Lekker gegeten! Ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening! Aanrader

43. Afgelopen zaterdag mijn verjaardag hier gevierd. Wat een aanrader zeg! De hapjes waren om je vingers bij af te likken, vooral de geitenkaas tapenade en de wortel tapenade (moeders receptje, ik houd helemaal niet van wortel maar vond dit heerlijk!). Eigenaren en personeel zijn echte gastheren/dames. In overleg is alles mogelijk. Ik maakte me lichtelijk zorgen over de 'moeilijke eters' hoe die zouden reageren op de tapas. Ook vanuit die hoek niets dan lof! Mijn oom overweegt zelfs zijn 25 jarig jubileum van de zaak hier te gaan vieren! En voor de kinderen kwamen patatjes op tafel. Ik ga hier zeker vaker eten. Zeer geschikt voor groepen maar ook om romantisch met je partner of gezellig met wat vrienden een avond door te brengen. Kortom: sfeervol, gastvrij, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en een aanwinst voor de stad en provincie!

44. In deze uitgaansgelegenheid tellen de drie V's. Vlotte bediening, Vieze wc's en een Vlotte babbel om t allemaal goed te praten. Eerlijk gezegd het was niet mijn ding en zeker niet mijn eten, tafelgenoot was milder maar toch. De tapas 6 gangen is een herhaling maar dan in andere zakken. Deeg deeg en nog eens deeg. Geitenkaas en geitenkaas. Jammer want de rode wijn was een goede keuze. Verder was de vloer erg koud en zelfs ik als man vond het onaangenaam. Duidelijk aangegeven dat het mij niet smaakte en dat de wc's vies waren. De enige reactie: Goh u bent de enige klant die zo klaagt want alle recensies zijn zo goed! Say no more.

45. Amanda Deters

Super lekker eten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Het personeel super klantvriendelijk, en snelle service! Echt een aanrader!

46. karin van eis

Buikje vol en rond en tevreden naar huis, leuke bediening mooie entourage!

47. Afgelopen weekend hier wezen eten met mijn vriendin. We werden zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen! We hebben lekker in een lounge bank gezeten, waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken. Bij elk gerecht werd uitleg gegeven wat het was en uit welk land het kwam. We zijn hier ruim 3 uur aan het tafelen geweest!
    Ik kan een ieder dit restaurant aanbevelen! Wij komen in ieder geval weer terug!

48. Heerlijk gegeten en genoten van de tapas gemaakt van familie recepten, alles was zeer smaakvol en super lekker, de borden waren zorgvuldig en in mooie porties netjes opgemaakt opgediend, bij elk gerechtje kregen we een goede uitleg van wat het was, er hing een gezellige en gemoedelijke sfeer en het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam! Voor herhaling vatbaar! Het is een echte aanrader!

49. Thiska & Simone

We hebben ruim 5 uren getafeld! Heerlijke tapas met goeie wijn. Het was erg gezellig, we komen hier graag terug!

50. Arno Niehof

Uitstekend. Heerlijk gegeten. Mooie porties en allen zeer smakelijk, helemaal het wortelrecept.
    Ook de zoete witte wijn dronk heerlijk door. Aanrader en we komen zeker weer is.
    Bedankt!

51. Superlekker eten & enorm gastvrije en vriendelijke bediening. Keus uit verschillende kleine hapjes zodat er voor iedereen wel wat tussen zit, veel nieuwe en onbekende smaken. Heerlijk getafeld!

52. Vanaf boeking tot afrekenen even goed als verrassend.

Met vier personen een culinair verrassende avond gehad, de overeenkomstige aankondiging op de website werd voor wat ons betraft helmaal waargemaakt. Ook een pluim voor de bediening, erg service gericht bij elk gerecht wordt het netjes en geduldig toegelicht.

We hadden gekozen voor het 6 gangenmenu, voor slechts €15,- de verwachting werd meer dan overtroffen en dat voor dit geld.... In vrijwel elk gerecht staat een smaak centraal, dit maakt dat je na elke gang weer een nieuwe belevenis krijgt en dat je het niet allemaal tegelijk op tefel hebt te staan, even prettige als smakelijk en gezellig avondvullend.

Op een gegeven moment ging het even mis met het serveren van een drankje dat deels over mijn colbert ging. Werd correct op gereageerd en opgelost.

Wat mij betreft echt een aanrader voor wie wel eea gewend maar toch ook eens wat anders wil dan een klassiek voor-hoofd-na menu.

53. Lia Paulusma

Prima eetgelegenheid. Gezellig restaurantje. Ze hebben een leuk arrangement voor maar € 15,--. Voldoende tapas gegeten. Rode wijn is ook goed van smaak. Erg geschikt ook voor vegetariërs. Bediening is zeer vriendelijk en erg netjes. Absolute aanrader!

54. miranda klompstra

Wat ontzetten leuk was dit! En voor die prijs! We wel zijn redelijk wat gewend op niveau... Maar waren zeker erg verrast. Wat leuk eens iets te eten wat je thuis niet maakt... smaken erg puur goede combinatie en de gerechten zeker in balans ! top hoor ! En dan de bescheiden attente bediening die niets ontgaat wat lichaamstaal aan gaat ! Super avond gehad. Fijn 5 gangen gegeten voor 15,00 euro.

55. Jenny & Kimm

Heerlijk relaxed gegeten, gedronken en gezeten! Echt een aanrader voor iedereen!

56. John en Wypkje

Gisteren hebben we gegeten bij Leeuwarden Lounge.
    Het eten was heerlijk!
    De service was ook erg goed. Oke, een vergissing van de bediening; per ongeluk een biertje met alcohol gekregen in plaats van zonder. Het alcohol-vrije bier bleek op te zijn, dus hebben ze dat nog bij de buren opgehaald.
    De sfeer is helemaal goed! Het ziet er gezellig uit en je kunt er echt lekker 'loungen' op de banken.
    Prijs/kwaliteit is prima. Wat we hier met zn tweeen kwijt waren, ben je anders alleen wel kwijt.

Eén dingetje: ik vind het altijd wel fijn om de hele avond geholpen te worden door dezelfde persoon. We hadden nu steeds iemand anders die de gerechtjes en drinken kwamen brengen.

Verder: top! Echt een aanrader!

57. Vanavond gegeten bij Leeuwarden Lounge. Hadden heel hoge verwachtingen op grond van de recensies. Terecht: heerlijk gegeten van het verrassingsmenu. Aparte smaken. 5 verschillende gerechten. Niet echt iets voor veel-vleeseters.
    Prijs viel reuze mee: 38 euro voor menu voor 2 personen, inclusief allebei 2 glazen lekkere wijn. Een aanrader!
    Het enige minpuntje dan: Jammer dat deze zaak in zo'n achterafstraatje ligt. Maar laat je daardoor niet afschrikken.

58. De ruime 9-ens spreken eigelijk al voor zich.. smikkelen en smullen.. misschien buiten voor nog wat kaal en saai met slechts enkele houten banken en (mi. wel erg lelijke zwarte tussenschotten..), wat mooie bloemrijke, groene begroeiing zou het vast goed doen, maar binnen wel bijzonder sfeervol, fraaie zit of lig, zetels en banken met erg fraaie, prachtige kussens, je waant je gelijk in de sprookjesachtige wereld van de vertellingen van 1000 en 1 nacht.. bedoeld voor het betere loungen, plezierige muziekkeuze, mooie aankleding verder, je kunt er dan ook alleen maar wat komen drinken of van een waterpijp in uiteenlopende smaaksoorten genieten.. maar dan mis je wel wat mn. aan een verscheidenheid van velerlei lekkernijen, heerlijks en verrukkeluks.. absolute aanrader is om simpelweg je te laten verrassen door het een beetje tapasachtige menu, de zovele gangen proeverij van zalige smakelijkheden van diverse regio's in het nabije midden-oosten, zeg maar van turkije tot afghanistan, alwaar de familie van dit dus overheerlijke restaurant oorspronkelijk vandaan komt, hetgeen bv. in oma's geheime receptuur van de (mi.) ietwat (te) zoete, maar superlekkere wortelsalade in lichtpikante tomatensaus tot uiting komt.. bijzonder aangename, vriendelijke familie-mensen in de bediening, uitstekende en plezierige 'service'
    maar ook de huiswijnen waren van betere kwaliteit, wel zeer betaalbaar, bijna goedkoop en niet karig geschonken.. Enfin, nogmaals een keur aan koude en warme smaaksensaties passeert dus de revue, allemaal tongstrelende, culinaire feestjes, te veel om op te noemen, maar erg lekker was bv. het gepaneerde jonge geitekaasje met honing en walnoot, warm geserveerd, maar ook de humus, haydari en tapenade van geitenkaas met het eveneens lekker warm geserveerde turkse brood was niet te versmaden.. evenals het goedgare gekruide gehaktballetje op minibroodje.. persoonlijk had ik nog wel als gang een lamskoteletje of ander stukje vlees of vis gelust.. en misschien wel het geheel net iets teveel bladerdeegachtig.. maar ik miste eigenlijk wel een schaaltje verfrissende gemengde salade. Desalniettemin mijns/ons inziens is dit restaurant voortreffelijk en een aanwinst voor leeuwarden.. en de prijs voor het gebodene is ronduit gunstig, ja hoor, genoten.. bedankt en tot een volgende keer dan maar.. Ciao

59. Wat een genot om dit restaurant te bezoeken.
    Supervriendelijke bediening en je voelt je gelijk thuis op de lounge banken waar je heerlijk ontspannen kunt genieten.
    En genieten is het zeker vanaf de eerste t/m de laatste hapjes.
    Ook wij hadden op aanbeveling 6 verschillende tapas/mezzes voor 15 euro gekozen. Alles was werkelijk erg lekker.
    Een aanrader om dit restaurant eens te gaan bezoeken.

60. Door een tip naar dit restaurant gegaan, het viel nog beter uit dan onze hoogste verwachting. De sfeer was heel relaxt, fantastische bediening. Ik werd na een paar gerechten niet goed (niet door het eten!) en we werden heel goed en vriendelijk geholpen, ik ben buiten gaan zitten en er werden kussens en water gebracht, helaas werd het niet beter. We hebben beloofd nog een keer te komen en ik kan niet wachten want alles smaakte naar meer!

61. We hebben er gisteren 08-08-2013 gegeten en het eten was erg lekker; de sfeer was fijn en de bediening was erg vriendelijk!

62. Maurice

Het zit er heerlijk, de gastheren zijn super vriendelijk en hebben een goed gevoel voor humor, de hapjes zijn verrukkelijk en dat alles voor een goede prijs! Deze Lounge is uniek in zijn soort.

63. Eefje 84 punten

We hebben net héérlijk gegeten! Dit is een perfect restaurant voor de iets avontuurlijker eter. Heerlijke tapas en mezzes, sommige bekend andere weer door de gastheren zelfbedacht zoals de wortel tapenade. De gastheren zijn trots op hun Afghaans roots en dat proef je in het eten terug. Als we niet zo ver weg zouden wonen, dan zouden we zeker vaker terugkomen!

64. Heerlijk gegeten, goeie sfeer en de bediening was erg vriendelijk. Echt een aanrader!

65. Jannie de Jong

Geweldig! Heerlijke oosterse hapjes, aardige bediening, leuke sfeer, avond Goed afgesloten met waterpijp!!!

Top avond.
    Zeker heen gaan