• Lid sinds 21 februari 2012

ik hou van lekker eten+drinken.. heerlijkheden, smaaksensaties.. en de recensies van anderen geven je meestal alvast een indicatie van wat je te wachten staat..
inmiddels vind ik het zelf ook leuk om doorgaans kort mijn culinaire belevingen, bevindingen+belevenissen buitenshuis weer te geven voor weer anderen..
(in regio leeuwarden ruim genomen en regelmatig in denhaag.. en mn. van aziatische keukens intens genietend..)

Lijsten

Hongaarse Winkel

3. 9,1

Us Heit

Leeuwarden

rudi reppert heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Mauk's Coffee

N.b. Mauk was de roep/koosnaam van M.C.Escher, ooit in Leeuwarden geboren, vandaar en momenteel is er een grandiose expositie in het Fries Museum getiteld Escher op reis, ook aan het mooie Zaailand/Wilhelminaplein gelegen, vanaf het treinstation brengen de schitterende straattekeningen van Leon Keer je ter plekke, niet vergeten online vooraf te reserveren en om boven in het F.M. ook de expositie Phantom Limb van eigentijdsere kunstenaars geinspireerd op Escher te bezoeken en natuurlijk onderweg zo'n prima bakkie bij Mauk's Coffee te genieten..

Ja hoor, weer zo'n overheerlijke culinaire aanwinst in ons mooie stadje.. winkeltje/afhaaltentje met originele Hongaarse lekkernijen en na het (gratis) mogen proeven, was ik helemaal om.. wat een verrukkelukke Gulyash (Goulash) soep, en ook het stoofvlees, gewoon zalig.. lieve mensen, fijn sfeertje, en zeer, zeer wel betaalbaar, gewoon niet te versmaden dus, jammie2.. grru..

3. Kleine eetwaren Leeuwarden

Geweldig! Service perfect, bijzonder sfeervol. Voor het beste bakkie voor een beste prijs. Top!

4. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor Mauk's Coffee
    Kleine eetwaren Leeuwarden

5. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor Hongaarse Winkel

6. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is Rob en Els gaan volgen.

Sybe van der Ploeg

Goed eten voor herhaling vatbaar, heb zowiezo goede herinneringen aan dit restaurant,
    Zeer goed personeel daar kunnen veel restaurants een duimpje aan zuigen.
    Mvg sybe.

8. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Miranda voor Kota Radja leuk

Miranda

OMG!
    De kip con bao! Ik wist niet dat Chinees eten zo lekker kan zijn!
    De 'oudere' baas kwam gezellig een kort praatje aan tafel maken.
    Een heerlijk diner gehad daar in Leeuwarden!

9. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor Us Heit leuk
    Nederlands Leeuwarden

Wederom niks dan lof voor het Stadhouderlijk Hof! In aansluiting op mijn vorige mooie schrijven, best wel nieuwsgierig, immers andere keuken brigade, maar in die prachtige ambiance en bovenal die paradijselijke, enorm grote, groene tuin achter rondom (hoogstwaarschijnlijk een van de best bewaarde geheimen van L'den) ook nu weer overheerlijk en zeer welverzorgd mogen genieten van de bijzonder smaakvolle creaties (truffelsausje, hmmm…) en zo meer. Us Heit, tige tank, en ja, wij komen zeker terug, want dit smaakt gewoon naar meer, meer en nog eens meer. Grru.

10. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Us Heit

Hallo Anton, mijn plezierige disgenoot, ben benieuwd of jij je in mijn schrijven kunt vinden.. ja, ze schenken er naast prima huiswijnen en goedgekoeld, gratis water idd. ook het 'Us Heit' bier van de tap, zo zalig.. grru..

11. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor Us Heit
    Nederlands Leeuwarden

12. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor Restaurant De Leuf leuk

Natuurlijk ook weer een bezoek aan onze favoriet in Ubachsberg waar nu Robin van de Bunt de rol van chef op zich heeft genomen, met aan zijn rechterhand Thijs Gerards. Samen hebben ze een inspireerde reis door Azië gemaakt, de invloeden waren duidelijk in het menu aanwezig.

Het was zomers en we streken neer op de binnenplaats naast de fontein waar de platanen nog geen blad hebben. Als aperitief een Grüner Veltliner 2016 van Kellner die goed beviel. We startten met de bekende cracker met zaden. Waarna een brioche bolletje gevuld met een crème van bacon, lekker.
    Meer onder de indruk waren we van het gevulde eitje met crème van asperges, dooier en frisse kruidenjus, afgewerkt met een schuim van notenboter en aardappelkaantjes, een heerlijke smakencombinatie met prima textuur.

Verder met een krokantje van kippenhuid waarop een toefje crème van de lever en stukje Amsterdamse ui, een smaak bommetje.

De klassieker van Paul van de Bunt mocht ook niet ontbreken, de geuren en smaken van de zee, prima uitgevoerd.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, Sauvignon Blanc van Aotearoa met frisse tonen van exotisch fruit. Uit de keuken een mooie presentatie op een mooi groot wit bord. Tartaar van tonijn in een bad van ponzu afgewerkt met mierikswortelcrème, gepofte rijst en plakjes avocado. Heerlijk sappig met mooie zuren, pikante toets van mierikswortel en een crunch van rijst, indrukwekkend. (9,75)

De Keurig gebakken coquille was duidelijk geïnspireerd op Thailand en gepresenteerd in de schelp. Onder in geraspte zoetzure wortel met erop een crème van pinda met gember en groene curry, waarover een lobbig schuim van kokos. De coquille was afgewerkt met wat gemalen pinda en zeste van kaffir wat het heerlijke aroma compleet maakte. Wow een uitstekende smaakbalans met volle smaken waarbij de keurig geselecteerde Roemeense Fetească Regală Barrique 2016 van Sole naadloos aansloot. (9,85)

Chef Robin presenteerde zelf de Unagi Paling, geïnspireerd op hun eerste maaltijd in Tokio waar ze van onder de indruk waren. Een strakke presentatie op een mooi groot bord. Een stuk dikke gerookte paling gelakt met Unagi op een bedje van sojabonen compote met sesam in een bouillon van Unagi, ertussen crème van gerookte paling, afgewerkt met krokante nori. Op de houtskoolgrill een hapje met dezelfde smaken waarbij nog een bereiding van sushirijst. In de kom een sake, dat was de wens van Robin, een hele uitdaging voor de sommelier. Hij had gekozen voor een hele verfijnde en zachte sake die de smaak tussen de smaakvolle hapjes neutraliseerde. We waren wederom onder de indruk van de hele mooie smaken en sappige textuur. (9,8)

Voor bij de Tarbot een klassieke chardonnay 2014 uit Mercurey van het gerenommeerde huis Faiveley die nog even werd overgeschonken in een karaf. Op het bord een strakke presentatie. Een mooie filet van dikke tarbot in een heerlijk aangezuurde beurre blanc met dashi, erop gekarameliseerde ui en gepofte wilde rijst. Een originele smakencombinatie met hele mooie zoet zuur balans, genieten! (9,75)

Voor bij het pièce een heerlijke licht belegen Spätburgunder 2012 van het huis Salway. Uit de keuken een tweetrapsgerecht met melklam. Op het bord een stuk lamsbout, keurig gegaard met ernaast een asperge waarop een crème van champignon met gepofte quinoa en een dot frisse crème van daslook, aan tafel afgewerkt met een “romige” eigen jus. In de schaal een compote van portobello, witte asperge, crème van doperwten en stoof van de schouder, afgewerkt met een fenegriek saus en luchtig krokantje van eekhoorntjesbrood. Mooie volle smaken, goede texturen met een heerlijke wijn. (9,7)

Het dessert werd uitgeserveerd door Thijs met een goed verhaal. Gepresenteerd in een kokosnoot en geïnspireerd op de smaken van Vietnam. Bereidingen van kokos, zwarte kleefrijst en yoghurt aan tafel aangevuld met kokoswater. Mooie smaken en goede texturen, niet echt zoet. De Huxelrebe auslese van het huis Brüssel vulde het gerecht aan met zijn verfijnde zuren. (9,6)

Als afsluiter nog een krachtige Buscaglione espresso met een een vijftal prima friandises.

Bediening was de zonovergoten middag uitstekend verzorgd door een flinke brigade, leuk dat de mannen uit de keuken ook helpen bij het uitserveren. Sommelier Bas Rietrae had ditmaal twee verrassende begeleiders geselecteerd naast hele mooie klassiekers. Michelle van de Bunt draait prima mee en Sandra van de Bunt hield het overzicht.

Prijs-kwaliteitverhouding was top.

Op vakantie gaan in Azië om inspiratie op te doen is een ding, maar daarna dit op tafel zetten is een heel ander verhaal, daar is vakmanschap voor nodig, complimenten! De nieuwe signature valt bij ons helemaal in de smaak. Een beleving die de verwachtingen ruim overtrof en de favorieten rol royaal heeft waargemaakt. Mijn ontdekkring voor 2018, Bedankt!

13. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Hans voor Liuwherne leuk

Het eten was erg lekker! Gemoedelijke sfeer en mooie locatie.

14. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door R.IJdema voor Leeuwarden Lounge leuk

R.IJdema

Tapas gegeten het is heerlijk wat een smaken alles is met heerlijke kruiden klaar gemaakt.
    Gastvrijheid hoog in het vaandel dit is toch een super restaurant.
    Wij komen zeker weer terug.

15. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Bianca voor Fa Rhodos Palace leuk

Top restaurant echt heerlijk gegeten met z’n drietjes snelle service en een gezellige sfeer kortom een aanrader.

16. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door GJ voor Amfora leuk

Prima restaurant lekker gegeten en goede bediening.

17. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Erwin voor Unia 12 leuk

Heerlijk gegeten in dit gezellige huiskamerrestaurant.

18. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Grand Café De Friesche Club

Hallo Albert, helemaal mee eens.. toevallig gisteren precies hetzelfde gegeten, met heerlijk mosterd en paprika soepje vooraf en na 2 verschillende supertoetjes, btw. wist je dat achter die idd. prachtige (wedstrijd-) biljart-hal ook nog eens enkele schitterende kegelbanen liggen, en die kun je ook nog eens inclusief leuke begeleiding voor een zeer schappelijke prijs (mid-)dagje afhuren.. grru..

Grappige nostalgische ambiance met direct achter het restaurant unieke biljartzaal.
    Zeer gastvrij onthaald. Eten tamelijk klassiek, echter voorteffelijk. Echt genoten van de victoriabaars in een krokant bierbeslag jasje (dagschotel). Het runderstoofpotje werd ook zeer gewaardeerd. En de friet is het omfietsen waard!

Jolette pasma-Stadhouders

In een gemoedelijke sfeer, met fijne bediening kun je hier prima eten.
    Prijs kwaliteitverhouding is heel goed.
    De huiswijn en de koffie ook lekker.

21. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor Van der Valk leuk
    Internationaal Leeuwarden

Een gloednieuwe snelweg nabij L'den met daaraan gelegen een net zo nieuwe van der Valk.. ja, zelfde stijl, zelfde sfeer, zelfde discipline, zelfde inrichting, zelfde keuken en zo ook bediening, al met al een vertrouwd beeld, schoon, netjes en keurig gedisciplineerd.. en als je er van houdt mooie vormgeving wel, bovenal uiteraard ruime en gratis parkeergelegenheid en zo meer..
    Overigens geen verrassingen, geen overweldigende meerwaarde ofzo, noch qua uitstraling, culinair qua menu-kaart, dan wel meer dan persoonlijke benadering, gewoon lekker standaard en dus een prima plek om met een (middel)grote groep, per auto komend van her en der, af te spreken, zoals 'wij' om weer eens gezellig bij te kunnen praten, babbelen en wat dies meer zij..
    Het zgn.12 uurtje, de vegetarische salade, de diverse huiswijnen, thee's, koffie's en taartjes voldeden aan onze verwachtingen, en verder maakten we dus ons eigen plezierige gebeurentje weer eens helemaal waar, haha.. van der Valk bedankt , ja hoor, zo niks mis mee, standaard volkomen aan bepaalde wensen beantwoordend, maar dan wel in een leuke groep en bv. niet 'alleen' en zeker niet voor een romantisch avondje uit.. (met fraai zicht op die saaie snelweg..)

22. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Van der Valk

Ls. ben benieuwd wat de 'anderen' van deze notitie zullen gaan vinden.. grru..
    (reacties altijd welkom natuurlijk, haha..)

23. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Leeuwarden

24. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Olga Tadema voor Yucatan leuk
    Mexicaans Leeuwarden

Olga Tadema

Zoals gewoonlijk geweldig komen hier vakken en hebben nog nooit klachten gehad vlotte en zeer vriendelijke bediening echt een aanrader.

25. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Kota Radja

O ja.. en wat is dan wel die favoriete "Chinees" (Waar eet 'U' dan wel zoveel lekkerder "Chinees" !?) Mi. wat al (te) makkelijk om 'n (hardwerkende) horeca-ondernemer zo simpeltjes onderuit te halen.. Maar ja, smaken verschillen, tuurlijk ik vind 't er prima doorgaans heerlijk..

26. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is T.Groen gaan volgen.

We hebben hier heerlijk gegeten.
    Prima service, er werd goed rekening gehouden met onze wensen.

28. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is Ilona gaan volgen.
  29. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van It Posthus

Mooie recensie, fijne beschrijving van de smaakvolle belevenis en wat een prachtige foto's.. echt zin in gevend/krijgend in 'n bezoekje en zo'n feestje daaro..
    Ja2 ik/wij komen/gaan daarhenen tzt. inspirerende recensie, bedankt !!

30. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Ilona voor It Posthus leuk
    Regionaal Makkum

Wow, geweldig! Voor deze prijs vind je deze kwaliteit nergens (ik tot nu toe in ieder geval niet). Vegetarisch verrassingsmenu gekozen en dat was echt ongelooflijk lekker en prachtig klaargemaakt. Wat een creativiteit en goed gebruik van kleuren en smaken. Goede ingrediënten. Het wijnarrangement erbij was ook heerlijk. Uitstekende service ook en een hele fijne sfeer, mooie ambiance, lekkere stoelen, schone toiletten. Echt een ontzettende aanrader. Top. Bedankt, ga zo door! Graag tot een volgende keer, jammer dat we zo ver weg wonen. Ik had er heel wat voor over gehad om dit restaurant in de buurt te hebben.

Meer activiteiten