• Lid sinds 21 februari 2012

ik hou van lekker eten+drinken.. heerlijkheden, smaaksensaties.. en de recensies van anderen geven je meestal alvast een indicatie van wat je te wachten staat..
inmiddels vind ik het zelf ook leuk om doorgaans kort mijn culinaire belevingen, bevindingen+belevenissen buitenshuis weer te geven voor weer anderen..
(in regio leeuwarden ruim genomen en regelmatig in denhaag.. en mn. van aziatische keukens intens genietend..)

Lijsten

2. Café de Bak

Leeuwarden
  3. Seoulmates

Leeuwarden

rudi reppert heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Rijnzicht

Wow.. ja, dit klinkt echt 'versassend' en meer dan 'lekkel' allemaal, ik wil ook..
    (geintje, 'moet' kunnen toch..)
    grru..

2. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor Rijnzicht leuk
    Internationaal Doornenburg

Na lovende recensies in de Telegraaf en Volkskrant eerder dit jaar werden ze deze week bij Gaultmillau verkozen tot ontdekking van het jaar, dus maar gelijk gereserveerd voor de lunch op vrijdag. Het “restaurant” is al vier generaties in het bezit van de familie. Ze zijn gestart in het veerhuis schuin aan de overzijde van het water wat toen nog de Rijn was. Na de tweede wereldoorlog, waarin het pand was plat gebombardeerd, zijn ze verhuisd naar de huidige locatie. De twee zoons die samen in de keuken staan en de vierde generatie vormen hebben drie jaar geleden het roer omgegooid met een nieuwe filosofie. De culinaire beleving staat hierin centraal met bijzondere smaaksensaties en verrassende presentaties die via een negen gangen “Innovatiemenu” worden aangeboden.

Het Restaurant is mooi gelegen in het rivierenlandschap op het splitsingspunt van Rijn en Waal, nabij natuurgebied Klompenwaard waarin de bezienswaardigheid Fort Pannerden. Parkeren kan voor de deur op eigen terrein. Je komt binnen in de serre van waaruit je een mooi uitzicht hebt over het water. Je gaat via de bar naar het modern ingerichte restaurantgedeelte met antraciet tinten. De tafels zijn alle rond en staan op royale afstand van elkaar. Boven iedere tafel een amaryllis die nog in de knop zat. We mochten een tafel kiezen, dat werd er een naast de open haard. Tijdens de lunch normaliter maximaal vier gangen, omdat het deze middag rustig was mochten we uitbreiden naar zes, fijn!

Als aperitief een Sauvignon Blanc 2016 van Chateau Sissan uit de Bordeaux die goed beviel. Twee jongens uit het keukenteam presenteerde de eerste hapjes ronde. Om te starten een broodje van merengue met koffietoets waartussen een crème van truffel en plakken verse truffel, mooi truffel aroma, prima smaak met pikante toets.
    Op een takje een krokant blaadje van pompoen gekruid met ras-el-hanout, lekker met mooie kruidentoets.
    En tussen het grind een zwarte kiezel van cacaoboter gevuld met een crème van boeren oplegkaas met gefermenteerde beukenzwammen, mooi hoog op smaak en lekker hartig.

Chef Mike Cornelissen presenteerde op een witte kool de drie bereidingen van kool. Als basis een krokantje van zuurkool, erop kimchi van Hollandse kool afgewerkt met een quenelle sorbetijs van het sap van de kimchi, verassend lekker.

Er kwam nog een trio van zeefruit. Op een schelp van de scheermes een tartaar van scheermes aangemaakt met duindoornbes afgewerkt met een takje zeebesjes, heel verfijnd.
    In de mosselschelp een zacht gestoofde mossel met toefjes gel van dashi, ijsparels van zure room en dille topjes. Je start lekker fris waarna de aangename ziltigheid van de mossel.
    Op het schaaltje tussen de schelpen een flinke parel met vloeibare vulling van oestervocht met granny smith, heerlijk.

We sloten de bourgondische parade af met een vers gebakken oliebol waarin een vloeibare vulling van ganzenlever, een delicatesse die naar meer smaakte, jammie.

De eerste begeleider werd met goede uitleg van de keuze door Carolien van der Velde gepresenteerd. Albariño van Castelo do Mar uit de Rias Baixas met een bloemig aroma, in de mond rijp wit fruit met aangename ziltigheid. Op het bord een mooie presentatie. Een cannelloni van gepekeld rundvlees gevuld met een Noordzeekrabsalade afgewerkt met royale portie kaviaar, ernaast “wolken” van tomaat met een vleugje aardbei, tomaat structuren en takjes vogelmuur, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van gepekelde onrijpe aardbei. Mooie smaken die ik niet allemaal samen voegde, de tomaat structuren combineerde prima met het rund, de krab met kaviaar combineerde verrukkelijk samen met de vinaigrette. De wijn was keurig in balans. (9,5)

Verder met een speciale Oostenrijkse Peregrin Riesling van Dürnberg, maar liefst 11 maanden gerijpt op droesem in grote eiken vaten, complex met tonen van tropisch fruit, beetje romig met mooie mineraliteit. Uit de keuken de topper van de middag, langoustine Indiase stijl. Een geschroeide staart op chana dal (crème van kikkererwten curry), sandwich van pompoen schijfjes met ertussen tartaar van langoustine, verder nog blokjes pompoen, toefjes pittige gel van mango (mooi hoog op smaak), gepoft Indiaas brood (Puri) en een schuimige saus van de koppen aangemaakt met gele curry. Smaken waar je blij van wordt, de Riesling bleef hiernaast keurig overeind. (9,85)

Verder met een Viognier 2016 van Domaine de Sainte Cecile, mooi rijk aroma en vol in de mond. Ernaast de surf en turf. Krokant gebakken rogvleugel met blokjes kalfswang (24 uur gegaard op 65 graden) met crème en krokantjes van aardpeer, rolletje zoet zure koolrabi en blaadjes barbarakruid, aan tafel afgewerkt met een saus op basis van karnemelk met mierikswortel en olie van het barbarakruid. De rog en kalfswang vullen elkaar prima aan de frisse saus combineerde uitstekend. De ronde tonen aardpeer zorgde voor een naadloze aansluiting met de wijn. Genieten weer. (9,6)

Door met een d'A Chardonnay Réserve van Domaine Astruc uit de Limoux, een echte allemansvriend. Op een mooi bord een zeetongfilet langzaam gegaard in het vet van lardo, erop toefjes crème en dunne plakjes verse bloemkool, toefjes crème van hazelnoot, krokantjes van de huid en een schuimige saus van gebrande boter. De tong had een prima textuur en delicate smaak die mooi samenvloeide met de smaken van het garnituur. De chardonnay sloot naadloos aan. (9,5)

Over naar zoet met met een Duitse Auslese wijn van Riesling en Silvaner die deels van bevroren druiven is gemaakt, mooie goudgele kleur, in het aroma tonen van abrikoos en honing, in de mond mooie zuren, heerlijk. Uit de keuken een goede presentatie in een kokosnoot op ijsklontje waarin een lampje. Tom ka kai, niet de soep maar wel de smaken. Als basis een mousse van kokos met kaffir limoen, erop een quenelle ijs van Tom ka kai met groene curry saus, krokantjes van de kippenhuid en dotjes gel van gember waarin gepofte wilde rijst. Wow een smaak bommetje waarnaast de wijn net overeind bleef en met zijn mooie zuren het gerecht aanvulde.(9,75)

De wijn werd doorgezet voor bij het dessert. Citrus van de wereld. Een strakke presentatie van een limoen op een bedje van sorbetijs van citroen. De limoen was gemaakt van een redelijk stevige laag cacaoboter, gevuld met een mousse van kalamansi met sap van bloedsinaasappel en kaviaar van fingerlime dat voor een aangename bite zorgde. Veel tonen van citrus met relatief weinig afwisseling. De wijn liet zich meer van de zoete kant zien en vulde het gerecht hiermee aan. Een fijne afsluiter. (9)

Bediening was uitstekend verzorgd, een hele gezellige maître die tevens als sommelière de wijnen keurig presenteerde, de gepassioneerde keukenbrigade presteerde gedetailleerd de gerechten.

We gingen natuurlijk met hooggespannen verwachtingen en dan heb je inmiddels iets in je hoofd dat niet helemaal uit komt. Het heeft er vooral mee te maken dat de gerechten minder vernieuwend waren dan verwacht. Op het gebied van beleving maken ze de belofte wel helemaal waar. De uitgebreide amuse parade met mooi smaken en versassende presentaties laat het culinaire hart van iedere bourgondiër sneller kloppen. De gerechten waren prima bereid met hoogwaardige ingrediënten en goede presentaties. Begeleidende wijnen uit voornamelijk klassieke gebieden waren zorgvuldig geselecteerd. Het was weer een geslaagde culinaire middag, bedankt!

3. rudi reppert's profielfoto

Hallo Lara,
    Helemaal goed..
    Dankie2
    Grru..

4. rudi reppert's profielfoto

Ls.
    Eet.nu eredactie misschien kunnen in de punten beoordeling, zowel 'Service' als 'Prijs/kwaliteit' puntje lager toegekend krijgen (zie voor motivatie reacties op mijn oorspronkelijke recensie..) dus 'Service' 7 en 'Prijs/kwaliteit' 6 slechts..
    Bvd. Grru..

5. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van In Den Hoofdwacht

Hee die Tonny, haha, wat leuk, dat je op mijn recensietje(s) hebt gereageerd, en het klopt natuurlijk helemaal, dat jouw vegetarische schotel-tje, die mini-loempiatjes (de Bioburger was er immers ook al niet meer..), idd. bitter weinig voorstelde, was ik even helemaal vergeten, evenals die verdomd slechte logistiek en dat lange wachten was ik ook even kwijt (die groene salade en gebakken aardappeltjes kwamen nog net niet als mosterd na de maaltijd herinner ik me nu ineens weer, helderder..)
    Ja, ambiance/sfeer was best prima, en voor eten&drinken een ruime voldoende gemiddeld mijnerzijds is misschien ietwat geflatteerd hoog uitgevallen, maar zowel service, als prijs/kwaliteit zijn eigenlijk veels te hoog uitgevallen, elk een puntje minder, dus een 7 (ipv 8), respectievelijk een 6 (ipv 7), zou ook mi. meer gepast zijn, enfin, beste voor nu en nogmaals op naar een volgend, tevens culinair, cultureel en vriendschappelijk geslaagd uitstapje..
    (maar in Zwolle niet meer in den Hoofdwacht..)
    Grru..

6. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is Tonny gaan volgen.
  7. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Brasserie Jansen

En ook van deze leuke recensie aangaande vorig jaar ben ik benieuwd of je je erin hebt kunnen vinden.. ikzelf herinner me vooral die fraaie toiletten.. doegie2

8. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van In Den Hoofdwacht

Ik ben benieuwd of mijn plezierige disgenoot zich ook in deze bovenstaande recensie kan vinden, en op naar een volgend geslaagd -mede culinair- uitstapje dan maar weer, grru..

9. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor In Den Hoofdwacht

Onlangs, na wederom zo'n geweldig bezoek aan de Fundatie, op aanraden van een museum medewerker -van die leuke bar bovenin- alhier voor het avondmaal beland.. ja, een erg mooi historisch pand, waar echt iedere vierkante centimeter voor de horeca-klandizie is benut, je zit er dus nogal dicht opeen, beetje hutjemutje, afijn..
    Het oogde er sfeervol en het was er ook gezellig druk, bommetjevol eigenlijk, een goed teken, en we wisten toch nog een hoge tafel voor de half-open keuken -net wisseling van de wacht, een drukte van jewelste- te bemachtigen om een tijdje te mogen toeven en tafelen..
    Een met de seizoenen wisselende menukaart met meerdere kleinere gerechtjes, waarvan je er danook echt meerderen van zult moeten bestellen om enigermate 'verzadigd' te geraken, zodoende is het aldaar uiteindelijk niet bepaald goedkoop om uit eten te gaan..
    Ja, een beste drankenkaart met meerdere mooie wijnen onder de kurk en speciaal-bieren, ook van de tap..
    En dan de dis dus.. Ruim voldoende keuze uit semi-hautcuisine-ogende vlees en vis gerechtjes op die menukaart, maar voor de vegetariers was die keuze (sowieso al) beperkt en/of niet voorradig, er was 'slechts' een Bio-burger te nuttigen..
    Hoogtepunt werd danook, naast een ruime portie erg lekker gebakken aardappeltjes, gek genoeg een mooie 'groene' salade, buiten die kaart om op ons vriendelijke verzoek, want ook bij de salade-tje-s, betrof het louter en alleen variaties met vlees of vis..
    Overigens aangenaam, bediening netjes en correct, moderne ingerichting, schoon..
    Een plezierige plek dus als wijnbar, dan wel als een soort "veredeld" eetkafee-op-stand, ietwat "luxe" misschien, maar als 'gewoon' restaurant, wat ons betrof, toch wat minder geslaagd, kleinere, lekkere hapjes, soort "schotel-tje-s" hahaha... smakelijk ja, en niet onbetaalbaar, maar wel stevig aan de prijs..

10. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Café de Bak leuk

11. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Seoulmates leuk

12. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Sien voor De Yserman leuk

Lekker en betaalbaar eten in een gemoedelijke sfeer.

13. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Lazy Lemon leuk
    Internationaal Leeuwarden

14. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Myrthe Boonstra voor Garden of Asia leuk
    Chinees-Indisch Leeuwarden

Myrthe Boonstra

Zeer lekker gegeten met grote groep en prima bediend. Zeker een aanrader!

Pietje Horjus

Gezellige sfeer, lekker eten en prima service! Er was iets mis gegaan met onze reservering en geen tafeltje beschikbaar. Dat werd opgelost op een goede, vriendelijke manier: wij kregen een drankje van het huis aangeboden en konden daarna snel aan tafel. Ook daar prima service! Vriendelijk personeel, hoewel het heel druk was. Het ten was lekker en ruim voldoende. Aanrader!

16. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor Restaurant O&O leuk

Na 35 jaar de top 100 van de Lekker bereiken kwam toch een beetje als een verrassing. Ik moet bekennen dat de kookstijl de laatste jaren nog iets verfijnder is geworden en de invloed van de Franse keuken is gegroeid.
    We werden verwelkomd door de sympathieke Monica Tsang, leuk was het om sommelier Luc Linnenbank weer tegen te komen. We kregen ditmaal een tafel aan het raam in het grotere restaurant gedeelte, prima. De aperitief trolley werd voorgereden, het werd een Verdejo 2017 uit de Rueda van Félix Lorenzo Cachazo die goed beviel. Ernaast een amuse trio. Een krokant hoorntje gevuld met pompoencrème gekruid met curry waarop stukjes verse makreel, afgewerkt met foreleitjes, verfijnde smaken.
    Een savarin van pekingeend met toefjes crème van hoisin, hoog op smaak, heerlijk.
    En een kopje met gebonden bospaddenstoelensoep.

De eerste begeleider werd uitgebreid met passie toegelicht door de enthousiaste Luc. Een Spätburgunder rosé 2017 van Künstler, fris en verfijnd met tonen van aardbei en framboos. Uit de keuken een mooie presentatie uitgeserveerd door de jonge keukenchef. Plakjes sashimi van Japanse Hamachi, ernaast een ceviche dressing van ponzu met witte soja, erop een quenelle wasabi ijs, structuren van mango, papaja en tomaat en krokantjes van gepofte quinoa. Aan tafel afgewerkt met een olie van lavas. Een gerecht met veel smaakbeleving, de dressing was hoog op smaak, de wasabi was prima gedoceerd en de delicate hamachi was voortreffelijk. De wijn bleef wat op de achtergrond maar combineerde prima. Om de gang af te ronden was er een Gillardeau oester afgewerkt met Balinese oester dressing, genieten! (9,75)

Een speciale begeleider, het favoriete drankje van Mike Tsang (de zoon), pruimen sake van Heiwa Shuzō, drie jaar gerijpt. Mooie amber kleur, het aroma deed denken aan amaretto, in de mond duidelijk frisser en lager in alcohol, wow. De keuken is de uitdaging aangegaan om hierbij een passend gerecht te ontwikkelen. Een klassiek Franse terrine van eendenlever, gemarineerd in de sake waarin cacao en zacht gegaard op 54 graden. Een keurige balk met mooie marmering, erop een laag pruimen gelei en erbij ingelegde Kumquat, schijfjes pruim en dotjes gelei van chardonnay azijn. De lever was mooi hoog op smaak, de Kumquat zorgde voor een verfijnd bittertje dat de koppeling naar de sake optimaliseerde. Mijn favoriet van de middag. (9,85)

Verder met een frisse en sappige Chenin Blanc uit de Vouvray van Sables Blonds. Op een kobalt blauw bord de koningsgarnaal in tempura op een zoetzure saus waarin jonge bamboe scheuten, erop huisgemaakte kimchi, ernaast een “chipje” van de poten en een shiso blad in tempura. Mooie texturen, verfijnde smaken, de saus was lekker zuur met een toets van mango en passievrucht. De crispy pootjes smaakte mineralig. De wijn sloot naadloos aan. (9,5)

Over naar Italiaans rood, een Alberaia 2015, Sangiovese van Caciorgna Pietro, vol met cassis fruit met een vleugje hout. Uit de keuken de Anjou duif in Hong Kong stijl. Twee langzaam gegaarde borstfilets in eigen saus en een bitterbal van de bout. Het garnituur lag op een niet eetbaar blad, wat ik minder handig vond. Cilinder “lo mai kai”, ofwel kleefrijst met stukjes Chinese worst, stukjes rode biet, takje groene blaadjes en ingelegde crosne (Japanse andoorn). Apart uitgeserveerd, een schaaltje nasi kuning. De cuisson van de borst was prima, evenals de smaak, de biet en crosne paste prima. Van de rijst met worst moet je houden. De wijn was keurig in balans en vulde het gerecht aan met zijn zuren. (9,6)

De dessertwijn was iets speciaals, Trockenbeerenauslese van PMC gemaakt van Welschriesling 2015, geconcentreerd met tonen van exotisch fruit en uitstekende zoetzuur balans. Uit de keuken een tweetraps dessert. In het schaaltje een papje van rode rijst waarop zeste van limoen, quenelle kokosijs, koriander cressjes en krokantje van rijst, aan tafel afgewerkt met kokosmelk. Goede textuur van rijst, niet te zoet met lekkere toetsen van koriander en kokos. Onder de rijst kwamen we nog wat ganache van witte chocolade tegen, wat het wat zoeter maakte.
    Op de deksel verschillende structuren van lychee en witte chocolade, anijs cressjes, kokos schaafsel en krokantje van rijst. Goede toets van lychee maar voor mij wel wat zoet. De heerlijke wijn kwam iets beter tot zijn recht bij het eerste deel. (9,3)

Bediening was wederom uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor de enthousiaste Luc ondersteund door Wendy Tsang.

Het was wederom een mooie beleving en ben nog steeds onder de indruk van het foie gerecht met kumquat en pruimen sake, bedankt!

17. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Ron Donkers voor Loff leuk
    Vegetarisch Breda

Een dikke 10. Ontzettend leuk concept waarbij de koks constant bezig zijn om lekkere en vooral gezonde gerechten klaar te maken en jij vanaf een keurig net buffet je bordje kan vullen met lekkerheden. Eindelijk een restaurant die begrijpt en handelt richting gezonde voeding. Alles biologisch waardoor het ook allemaal gelijk een gezonde smaak heeft, het verschil dus tussen vulling en voeding. Heerlijk!!
    Lieve aardige mensen die er werken, je voelt je zelf gelijk welkom, leuke moderne inrichting en alles is er ook lekker schoon. We hebben er verrukkelijk en gezond (biologisch) gegeten en gaan snel een reden bedenken om weer naar Breda te kunnen gaan om onszelf te verwennen bij Loff. Wat ons betreft een unieke tent en een dikke vette 10.

Iedereen weet dat je dagelijks een paar ons groente moet eten, behalve de kok van het Eurohotel, die weet dat niet. Bij het hoofdgerecht een soort van eierdopschaaltje met groente en het voorafje was de sla ook erg mager met drie cherry tomaatjes. Kleine porties en nagenoeg geen groente. Ik kon wel bij het hoofdgerecht groente bij bestellen wat niet op de factuur kwam, dat is dan weer netjes (in mijn beleving overigens normaal). Heerlijke angus biefstuk en drie hele kleine schaaltjes verschillende aardappelgarnituur waaronder smaakloze diepvries frietjes en vette aardappel figuurtjes ook uit de diepvries. Waarom geen verse zelfgemaakte frietjes? De inrichten van hetvtestaurant en de mensen in de bediening is hetgeen wat het meest aanspreekt. Bijzonder aardige hulpvaardige mensen in het restaurant, ook bij het ontbijt. Samengevat: bediening en sfeer prima, lekkere angus biefstuk, groente ver onder de maat en aardappelgarnituur is ongezond en smaakloos.

19. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is Ron Donkers gaan volgen.
  20. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Ron Donkers voor BioToko leuk
    Indonesisch Zutphen

Vanzelfsprekend valt over smaak niet te twisten, wat mij betreft heeft iedereen gelijk als het op smaak (vind ik het lekker) aankomt. Mijn smaak hebben ze hier, heerlijk gegeten vanmiddag, complete indische rijsttafel, allemaal lekkere indische gerechten die met kennis van de indische keuken zijn klaargemaakt. HEERLIJK. En wat denk je van biologische producten en een rookvrij terras, dat zijn feiten waar ikmiets mee kan. Een leuke spontane vriendelijke bediening, leuke uitleg over het concept etc. Kortom, mocht ook jij van lekker indisch eten houden heb je hier een goede keuze… het enige wat moeilijk zal zijn is kiezen want het ziet er allemaal veel belovend uit. Wij zijn voor de rijsttafel vlees gegaan en hebben daar geen spijt van. Een dikke 9+ van ons tweetjes. Nu nog een reden bedenken om weer eens naar Zutphen te gaan, tot dan.

21. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door d.de boer voor Leeuwarden Lounge leuk

Prima ontvangst, correcte en vlotte bediening.
    Goede uitleg bij de kaart.
    Gezellige sfeer.
    Lekker eten.

22. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Sarah

Ls. Eet.nu eredactie, misschien kan in de laatste zin de 'e' achter ieder eraf..
    Bvd. Grru..

23. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor Sarah leuk
    Afrikaans Leeuwarden

Wat leuk dat er nu ook een heus Ethiopisch (Oost Afrikaans) restaurantje bij is gekomen.
    Gelegen in die van oudsher zo gezellige Grote Hoogstraat, hartje L'den dus.
    Een bijzonder vriendelijke, goedlachse eigenaresse heet je van harte welkom in haar eethuisje, ik voelde me er direct op m'n gemak, thuiskomen in soort veredelde huiskamer.
    Overheersend wit, schoon en erg netjes.
    Het klinkt er, vond ik, nog wel wat hol-lig, het is er danook misschien nog wat te leeg aan de wanden, wat mooie kleden zouden daarin mi. Voor verbetering kunnen zorgen.
    Mooie keuze mogelijkheden met meerdere groente/vegetarische en vleessoorten gerechten op de menukaart, voor elk wat wils. (Geen alcoholische versnaperingen)
    basis van de Ethiopische keuken is die grote pannenkoek van Teffmeel gemaakt, de Injera.
    Op zich al een ware lekkernij. Op een fraaie schaal uitgeserveerd met daarop dan de verkozen diverse gerechtjes. Ik had een malse, lekker pittige kippebout, heerlijk gekruid kalsvlees, linzen met kruiden mengsel en erg lekkere gemengde groenten, zalig. Smikkelen en smullen.
    Maar vooraf komt de eigenaresse eerst nog met een grote kom en een prachtige soort gieter met warm water om je handen goed te wassen, want je eet hier lekker zonder bestek met je schoongewassen handen. (Haha. Ideaal voor kinderfeestjes lijkt mij, kindermenutje ideetje?!)
    alhoewel, ietwat saai, ik de enige gast was, heb ik intens mogen genieten van de Ethiopische sfeer, fijne muziek en mijn eigen leesvoer Verloren Grond van Murat Isik, ja ook een erg mooi familieverhaal, maar bovenal natuurlijk van die verrukkelukke, en geheel anders dan gewoon zijnde, smakelijkheden met ieder lekker hapje met een stukje van de Injera!
    Reuze bedankt en tot ziens.

24. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Sarah

Ps. na het tafelen komt de eigenaresse nogmaals langs om je handen te kunnen wassen, wat een service ja.. fantastisch, waar vind je nog zoiets.. grru..
    (de eigenaresse, tevens plezierige bediening en bovenal prima kokkie, nogmaals mijn complimenten!!)

25. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor Sarah
    Afrikaans Leeuwarden

Gelegen in die van oudsher zo gezellige Grote Hoogstraat, hartje L'den dus.
    Overheersend wit, schoon en erg netjes.
    Reuze bedankt en tot ziens.

26. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt Sarah leuk

27. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Renee voor Brongers Automatiek leuk

Wat een verrassing deze zaak. We bestellen 2 hamburgers en kipburger speciaal. Echt een feestje wat er voor onze neus komt te staan. Heerlijk. Hier komen we zeker nog een keer!

28. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Kiki Bremer voor De Koperen Kees leuk
    Nederlands Sneek

Kiki Bremer

Wat een verademing, ontvangst hartelijk en spontaan. Sfeer gezellig en huiselijk. En waar je dan in eerste instantie voor komt overtreft de fantasie, en smaakpapillen. In 1 woord fantastisch. Heerlijk eten en als je dan rekening krijgt is het haast beschamend. Hoe kunnen ze voor voor dat geld zulke fantastische kwaliteitsproducten serveren. Kortom een aanrader!

Fantastisch gegeten zaterdagavond en bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel. Een aanrader. Zat er heel gezellig!

30. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor Dr. Plant leuk
    Vegetarisch Leeuwarden

Fantastisch toch! Vegan burgers overheerlijk, maar die Pindasoep (ook Vegan) onovertroffen is wel errig lekker! Gembershotje niet te vergergeten. Super2 jammie2 grru.

Meer activiteiten