• Lid sinds 21 februari 2012

ik hou van lekker eten+drinken.. heerlijkheden, smaaksensaties.. en de recensies van anderen geven je meestal alvast een indicatie van wat je te wachten staat..
inmiddels vind ik het zelf ook leuk om doorgaans kort mijn culinaire belevingen, bevindingen+belevenissen buitenshuis weer te geven voor weer anderen..
(in regio leeuwarden ruim genomen en regelmatig in denhaag.. en mn. van aziatische keukens intens genietend..)

Lijsten

Leeuwarden
  3. De Koperen Kees

Sneek
Nieuwe recensie

rudi reppert heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Istvan Smeekens

Leuke en smakelijke thematische menu's samengesteld. A.g.v. noten- en pittenallergie is het voor mijn partner nog al eens lastig om dat te bestellen wat ze graag zou willen eten. Bij Maria Louise was dit echter geen enkel probleem. Alle gerechten konden worden aangepast en de chef-kok kwam persoonlijk alles met ons doornemen om er zeker van te zijn dat er geen verkeerde ingrediënten in terecht kwamen. Daarna kwam hij ons ook nog adviseren over de wijnkeuze (daar we beiden een ander menu hadden), zodat we samen van een heerlijke fles konden genieten.
    De bediening was prima, vriendelijk en de service was perfect. Maar uiteindelijk kom je er om heerlijk te eten en dat is zeker het geval. Zowel de voor-, hoofd- als ook de nagerechten waren voortreffelijk. Complimenten en zeker een aanrader.

2. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Fa Rhodos Palace

Babis en Sotoris (!) en consorten.. Ja, altijd een geweldig goed verzorgd avondje uit eten, op z'n Grieks en overheerlijk !!

3. Hennie van Schoonhoven

Gisteren als vanouds heerlijk gegeten bij Babis en consorten. Het is altijd heerlijk om bij Rhodos te eten

4. Heerlijke mosselen gegeten in de prachtige tuin. Leuke bediening.

5. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Max voor Kota Radja leuk

Lekker rustig en goed eten en drinken, meer kan je jezelf niet op nog fitte 71 jarige leeftijd wensen.

6. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Esperanza! voor Romy's Kitchen leuk

Ik kan een heel verhaal gaan schrijven, maar dat is niet nodig.
    In korte tijd zijn we twee keer geweest en dat alleen nog maar voor de smoothies en de rosbief sandwich. (Ik zou haast zeggen: beste broodje van Volendam!)
    Romy’s kitchen is een supergezellig zaakje, met vriendelijke en bovendien zeer attente medewerkers. (Waar komt men je tegenwoordig nog achterna wanneer je je mobiel vergeet mee te nemen? Hier dus!)
    Wij hebben de mazzel dat we vlakbij wonen, maar voor iedereen van buiten, die Volendam bezoekt: Ga hier zeker even heen!

7. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Karin van Rhee voor Nihon 88 leuk

Wij hebben vandaag hier ontzettend lekker gegeten. De sushi was uitmuntend en de bediening was erg vriendelijk.
    Het is erg jammer dat wij uit Nieuwegein komen want anders was dit ons restaurant geworden waar we regelmatig waren gekomen.

8. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Leo Visser voor Nihon 88 leuk

Leo Visser

Een mooi klein restaurant dat mooi coronaproef is ingedeeld, bediening, eten en prijs zijn plezierig wat ons bij het volgende bezoek aan Leeuwarden verplicht hier weer te gaan eten.

9. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Nihon 88

Klopt.. helemaal mee eens.. en ja, ik woon dus wel om de hoek ! ai, hoera !!

10. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Nihon 88

En daar ben ik het helemaal mee eens..
    Grru

11. Ingeborg Hoogsteen

We kwamen afgelopen zaterdag gejaagd binnen. De middag ging sneller voorbij dan we hadden gehoopt en we moesten haasten om op tijd in Leeuwarden te zijn. Vanaf het moment dat we Grand Café Z binnenstapten en we de jas uitdeden, viel de haast en stress van ons af.

We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht waar het bordje met onze namen meteen voor een oprecht gevoel van welkom zorgde. De gastheer legde ons in de watten met een mini-proeverij rode wijn en ik koos een heel lekkere, de Sfinx. Mijn man koos na overleg met de gastheer voor een speciaalbiertje dat erg in de smaak viel.

We hadden zicht op de open keuken en zagen de chefs met enthousiasme en passie de gerechten bereiden. Mijn man bestelde de geroosterde pomodorisoep en vond hem erg lekker. Ik had de tom kha kai soep en ook die was overheerlijk. Als hoofdgerecht koos mijn man de Indonesische saté van kippendij en ik de 100 % runderburger met onder meer zoetzure komkommer en huisgemaakte mayonaise. Eveneens erg lekker en bovendien zo vullend dat we geen ruimte meer hadden voor een toetje. We sloten de avond met een lekkere koffie en liepen ontspannen tegen tienen weer naar buiten. We hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker gauw weer.

Door de fijne sfeer, de gastvrijheid en echt gevoel van ontspanning gingen onze gesprekken al snel niet meer over het werk of onze pubers maar over de dingen waar het in het leven echt om gaat. Aanrader!

12. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Leeuwarden Lounge

Mooie, appetijtelijke foto's.. ziet er allemaal erg lekker uit, was ook mijn culinaire ervaring aldaar telkens weer en idd. ook verder een heerlijke belevenis.. grru

13. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Leeuwarden Lounge

Mooie foto en 'smakelijke' betere recensie..

14. D.S. van Vliet

Wij hebben het combi arrangement besteld, dat was heerlijk! Een assorti aan verschillende 'tapas' kwam voorbij (op de foto is de laatste 'gang' te zien), allemaal even smaakvol en de porties zijn zeker ruim genoeg. Vooral de Mos Kadoe en Korma Zardak zijn aanraders! Verder is er een prettige sfeer en is de bediening erg vriendelijk. We komen snel weer langs!

15. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Erwin voor Nihon 88 leuk

Heerlijk gegeten! We zijn in meerdere sushi restaurants geweest, maar deze hoort bij de betere!

16. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Helen voor Leeuwarden Lounge leuk

Een heerlijke avond bij de Leeuwarden Lounge. Gezellige bediening. Leuke sfeer. Fijn plekje op de bank. Heerlijk eten. Bedankt!

17. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert is Jorrit Oudhof gaan volgen.
  18. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt De Jasmijn leuk
    Internationaal Harlingen

rudi reppert

19. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Snackbar de Noorderbrug

Gisteren maar weer eens iets opgehaald om, huiswaarts lopend vanuit het altijd zo prachtige Rengerspark, vooral in de rustige vroege avond 'n vogelgeluiden paradijsje, trek gekregen aan de waterkant op een ditmaal helaas ietwat winderig bankje bij die Noorderbrug aan de Ee op te peuzelen..
    (In m'n recensie hierboven was ik dus het woordje Ee, de naam van de rivier achter pittoresk klaarblijkelijk helemaal vergeten, ook wel Dokkummer Ee, aangezien 'hij' schitterend doormeandert richting Dokkum oa via Bartlehiem..) Mooi zicht op het groen van de Prinsentuin aan de overzijde, de stadszijde..
    Patatje met sambal prima, maar ik vond de gehaktbal maar matig op smaak en het bakje salade al helemaal fantasieloos, dat kan beter..
    Daarentegen was de Biologische droge witte wijn, die er tot mijn verrassing goedgekoeld en voor een zeer redelijke prijs ook te koop was, van een prima kwaliteit, dus toch heerlijk mogen genieten zo in het avondzonnetje.. grru..

20. Ja hoor, prima snackbar, prachtig gelegen aan die pittoreske nabij de noorderbrug, leuk uitzicht dus, zeker vanaf het leuke terrasje. Wel altijd druk met die hogeschool-studenten van allerhande nationaliteiten..
    Enfin, niet te versmaden zo'n lekker krokant gebakken raspatatje met of pinda (wel veel, helaas geen stoof..) of een of andere gewoon goed gefrituurde snack, goede service, grote porties en gunstig geprijsd.

21. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Jan quaro voor Pidokkio leuk

Jan quaro

Onze ervaring: Bediening snel en correct! Wij komen hier regelmatig, de pizza's zijn prima!

22. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van TikaFood

Beetje overbodig misschien.. maar ik vind "Tika Food" dus een absolute aanrader en onbetwiste topper om allerhande lekkers af te 'mogen' halen..

23. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door rudi reppert voor TikaFood leuk
    Internationaal Leeuwarden

Ja, minder kan ik er niet van maken! Gewoon meer dan geweldig goed verzorgde, kwalitatief hoogstaande en zo verrukkelukke 'wereldse' maaltijden, bij Caroline, een echt fantastisch super-kokkie, voor een uitermate zacht prijsje op te halen op het Molenpad, en smullen maar!
    Heerlijkheden uit de diverse 'wereldse' keukens met haar eigen draai/twist klaar gemaakt.
    Naast afhalen op woensdag Indonesisch, vrijdags Indiaas en zondags wisselend Thais, Turks, Marokkaans, Mexicaans, -en catering op aanvraag- geeft Caroline ook beregezellige workshops over deze overheerlijke 'wereld' keukens in haar groots opgezette keuken-atelier.
    Enak2 (Indonesisch voor errig lekker) zo zalig! Bestellen en afhalen maar, nog nooit spijt van. Grru. (TKB dan Sempai Jumpa = Reuze Bedankt+Tot Ziens = Tige Tank, Oan't Sjen = Sjoddy.)

24. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft een recensie geschreven voor TikaFood
    Internationaal Leeuwarden

25. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Anke Feenstra voor Thai-By-Jai leuk

Anke Feenstra

Afgehaald op afspraak ivm crisis. Wij hadden hier in hun knusse restaurant al een keer heerlijk mogen eten en ook dit keer was het genieten en al was het thuis, toch waande wij ons op exotische oorden. Dank jullie wel!

26. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Frankena voor Pidokkio leuk

Frankena

We hebben twee pizza’s besteld.
    Ze smaakten voortreffelijk en net alsof we in de pizzeria zaten. Goed heet. Hadden we niet verwacht. Complimenten. Voor herhaling vatbaar.

27. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Klaas Parlevliet voor De Sultan leuk

Klaas Parlevliet

Lekkere tapas gegeten met 4 personen. Gevarieerd en goed van kwaliteit. De anatolische linzensoep vooraf is een echte aanrader! De gastheer maakte echt even tijd voor een praatje.

28. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt De Koperen Kees leuk

rudi reppert

29. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Monique voor Leeuwarden Lounge leuk

Monique

Als je een keer wat anders wil dan standaard is dit absoluut een aanrader! Heerlijk gegeten. Alles was goed op smaak, mals en heerlijk gekruid. Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Uitleg bij gerechten was top. Gezellige lounge stijl dus ook qua ambiance een fijne plek! Ga er gewoon heen als je in Leeuwarden bent en laat je verrassen!

30. De sfeer was heel gezellig, leuke bediening.
    Goed eten.
    Zéker een aanrader.