• Lid sinds 21 februari 2012
  • Man

ik hou van lekker eten+drinken.. heerlijkheden, smaaksensaties.. en de recensies van anderen geven je meestal alvast een indicatie van wat je te wachten staat..
inmiddels vind ik het zelf ook leuk om doorgaans kort mijn culinaire belevingen, bevindingen+belevenissen buitenshuis weer te geven voor weer anderen..
(in regio leeuwarden ruim genomen en regelmatig in denhaag.. en mn. van aziatische keukens intens genietend..)

Lijsten

1. Proefverlof

2. Broodje Bewust

3. KRIST VIS & DIS

Leeuwarden

rudi reppert heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door GM voor Grand Café De Friesche Club leuk

Heerlijk gegeten, was keurig verzorgd, een aanrader

2. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor De Kristalijn leuk

Met hoge verwachting richting Genk, we kunnen er kort over zijn, het was helemaal volgens verwachting.
    Mooie locatie in de natuur met royale eigen parkeerplaats. Interieur is een symbiose van klassiek en modern. Zilveren couverts en mooie kristallen glazen. Ramen rondom en een grote open keuken waar we de koks in actie zien, top!
    Amuse parade was uitgebreid en verrassend lekker. Voorgerecht was ceviche van makreel met prima garnituur, ernaast een hele mooie Italiaanse begeleider.
    De topper van de middag was kabeljauw in een bouillon van Lapsang souchong met toefjes gel van calamansi en structuren van aardpeer en schorseneer. Ernaast een perfect aansluitende Torrontes 2015 van Tomero. Dit is een voor in mijn lijst, wow.
    Verder met een uitstekend gegaarde dikke tarbotfilet waarlangs spitskool, pastinaak, witlof en mosterdzaad, aan tafel aangevuld met een heerlijk frisse mosterdsaus. De sommelier had een prima Viognier 2016 van Jeanne Gaillard geselecteerd voor ernaast, genieten!
    Een mango dessert, dunne plakken en een chutney waarbij wat chili, ernaast nog structuren van chocolade. Begeleid door een heerlijke Riesling Herrenberg 2015 Auslese van Manz.
    Bediening was vlekkeloos in een ongedwongen sfeer, de sommelier heeft met vier voltreffers een dik compliment verdiend.
    Kortom een aanrader voor de levensgenieters, luxe eters en wijnliefhebbers.

3. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Renata Groen voor Azade leuk
    Turks Den Haag

Het uiterlijk doet anders vermoeden, maar wij hebben hier echt een heerlijke avond gehad. Eten was vers en heel lekker. Personeel erg vriendelijk en de Turkse muziek gezellig. Omgeving prachtig en ligging ideaal. Prijs/kwaliteit super! Wij komen hier zeker weer!

4. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Linda voor The Wolfhound leuk
    Internationaal Haarlem

Good food… good vibes… nice music.

Zaterdagavond mijn 50e verjaardag gevierd met familie onder genot van heerlijk eten, lekkere wijn, gastvrije bediening en een leuke rondleiding op de koop toe. Kortom, een bijzondere ambiance, een aanrader en reden om nog eens naar terug te gaan!

6. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Janneke Bais - Oelen voor ONS... leuk
    Internationaal Harlingen

Janneke Bais - Oelen

Heerlijk gegeten. Een heel groot pluspunt is dat Cor een fantastisch lekker veganistisch menu heeft gemaakt, variatie op het bestaande menu. Complimenten, het was super.
    Ook heel fijn dat Cor dit zo creatief heeft opgepakt, zonder vooraankondiging is het een prachtige, smakelijke en gezellige avond geworden.

7. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Lina voor Jamuna leuk

Im vindt jamuna echt geweldig. Het eten is lekker en de bediening is vriendelijk, de meesten spreken alleen wel engels(maar verstaan t dan wel weer als je nederlands terug spreekt). Veel keus voor een goede prijs! Als ik uit eten ga in leeuwarden dan ga ik hierheen, aanrader!

8. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Piet Helfrich voor Saray leuk

Piet Helfrich

Ach goede wijn behoeft geen krans. Formidabel eten met fantastische smaken. Zeer gevarieerd. Gewoon bijzonder goed. Een van de betere restaurants in Leeuwarden.

Voetbalteam Frisia 45+

Wanneer je binnenstapt wordt je hartelijk ontvangen en wordt zelfs je jas aangenomen.
    Je voelt je direct thuis in dit authentieke horecapand.
    De bediening is vriendelijk en attent.
    En dan het eten.
    Verrassend goed. Of het nu de slibtong, victoriabaars, bavette, Varkenshaas of runderstoofpot was, iedereen was lovend over de kwaliteit van het hoofdgerecht. Als bijgerechten werden frieten en een salade geserveerd. Waar je kon bijbestellen als dat nodig was.
    Ontzettend knap dat ze dit in zo'n kleine keuken kunnen waarmaken.
    De prijs is qua prijs/kwaliteit heel mooi.
    Kortom een aanrader.

10. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door marjan voor Stoof leuk
    Internationaal Sneek

Nu meerdere keren gegeten met gezin maar ook met ouders en vrienden. Het eten is altijd weer super lekker en ze zijn erg gastvrij. Leuke tent, echt een aanrader!

Heerlijk gegeten. Lekker veel groentes, gastvrij en vriendelijk, en heel bijzondere sfeer. Houden zo.

12. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Carla voor Barrevoets leuk
    Lunchroom Leeuwarden

Ik heb genoten van de salade met geitenkaas en rauwe ham en nog meer. Heerlijke combinatie met een zeer smakelijk broodje geserveerd! Prijs kwaliteit is uitstekend. Ik raad het iedereen aan die bezoekje brengt aan Leeuwarden

13. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor Ons Jongens leuk
    Nederlands Someren

Al weer ruim vijf jaar geopend en nog steeds niet in de gidsen opgenomen, verrassend. Chef Jan van de hout is samen met zijn broer Dennis gestart, hij staat inmiddels alweer enkele jaren alleen. Hij noemt zich nog gewoon een starter. Vorig jaar nog een tweede prijs behaald bij de verkiezingen van beste Europese jonge chef alwaar hij Brabant vertegenwoordigde, knappe prestatie!
    Aan zijn eigen bourgondisch Brabantse stijl wordt nog steeds steeds gewerkt, en ik moet zeggen dat er op een goede wijze met meest luxe ingrediënten wordt gewerkt. Ook wordt er zo veel mogelijk gewerkt met de speciale groentjes van Bijzonder Brabants.
    Wij voelde ons weer helemaal in de watten gelegd. Dat voor prijzen die zeer vriendelijk zijn. Aanrader voor de bourgondiërs.

14. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Gea voor Unia 12 leuk

Lekker eten, altijd weer verassend, geen gehaast, leuke rustige bediening, kok met fantasie. Wij komen er graag! En betaalbaar. Aanrader dus.

15. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Mireille voor Yugo leuk
    Fusion Sneek

Inmiddels al een aantal keer geweest, waardoor dit wel 1 van onze lievelings restaurants is geworden. Goede sushi, warme gerechten zijn altijd zeer smaakvol. Veel keuze ook met drankjes. Bestellen via tablet gemakkelijk. Daarnaast is de inrichting ook erg mooi.

16. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Fam. Camron voor Mandarin Palace leuk

Fam. Camron

Heerlijk gegeten prijs / kwaliteitsverhouding prima, geen groot restaurant maar toch gezellig, vlotte bediening echt aan te bevelen.

Marjolein ter Horst

Wij komen hier al jaren en eten er altijd heerlijk en met veel plezier en gezelligheid! De eigenaren zijn heel leuke mensen en altijd even een praatje wat wij zeer waarderen. Wij blijven naar dit restaurant komen, écht een aanrader!

18. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Marianne voor Het Graauwe Paard leuk

Het was als van “Auks” héérlijk gegeten en super gezellig!!!

19. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Hijwegen voor Lotus Sakura leuk

Met zus gegeten was voortreffelijk, ondanks dat we aan de vroege kant waren werden we aan alle kanten verwend. Vriendelijk personeel en zeer zeker een aanrader, komen zeker terug.

20. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Ike Bruinsma voor De Sultan leuk
    Mediterraans Heerenveen

Ike Bruinsma

Heerlijk gegeten met mijn man en de kinderen. Er is gevraagd naar eventuele allergieën en ook of de kinderen bepaalde dingen niet lusten, erg attent. Kinderen worden betrokken door het personeel bij de bestelling en ze kunnen rustig rondlopen in het restaurant. Niet een heel groot restaurant, toen wij kwamen , waren wij de eerste gasten. Bij vertrek , zat het restaurant vol!! Heerlijke, Oosterse smaken, had van mij nog wel iets uitgesprokener gemogen. Was aangepast aan het Nederlandse pallet.

21. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door JP voor De Brasserie Maria Louise leuk

Tijdens deze drukke tijd toch een moment gevonden om samen te kunnen tafelen.
    Nadat we een aantal keren de tip kregen om de gerechten uit jullie keuken te proberen hebben we gekozen voor brasserie Marie Louise.
    Zeker de moeite waard! Heerlijke gerechten geserveerd door de uiterst vriendelijke gastheer/eigenaar.
    Bedankt we komen zeker terug

22. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Jan Lamsma voor Pizzeria Sardegna leuk

Jan Lamsma

Leuke sfeer. Goede bediening. Pizza's waren heerlijk. Prima restaurant.

Bart Visser

Met vrienden een heerlijke stamppot prei gegeten. Bierkaart dik in orde. Dit soort beschrijvingen kom je wel vaker tegen bij goede eetgelegenheden. Wat de Friese Club echt heel bijzonder maakt is de de historie van deze zaak. Ongevraagd kregen we een rondleiding (wat we erg op prijs stelden) en proefden we iets van de grandeur van de club. Als oud-Leeuwarder heb ik bijzonder genoten. We''ll be back!!!

24. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor Meliefste leuk
    Internationaal Wolphaartsdijk

Meliefste blijft een adres waar we erg graag komen, mooie presentaties, en prima smakencombinaties, modern en licht verteerbaar met ernaast zorgvuldig geselecteerde begeleiders. Partner ditmaal voor vegetarisch gekozen, ze was erg tevreden. Bediening uitstekend verzorgd in een gezellige ambiance. Prijzen blijven vriendelijk. Aanrader voor fijnproevers en levensgenieters. Complimenten voor het gehele team.

25. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door M van der Werf voor Leeuwarden Lounge leuk

M van der Werf

We hebben heerlijk gegeten bij Leeuwarden Lounge. Heel vriendelijke ober een dikke 10.

26. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Rob voor De Yserman leuk
    Vertaal van English naar Nederlands

Amazing chef… excelent value for the money. Lamb so tender and everything is perfectly balanced in spice. Loved the gamba alioli and farmers chicken stew. Very friendly staff. Blueberry cheese cake the best and huge assortment of specialty coffees. If you are ever in Leeuwarden don't miss this place.

27. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door adriaan voor Restaurant O&O leuk

Het restaurant bestaat inmiddels 35 jaar, daar hoort een mooi Jubileum menu bij. Vorig jaar waren we aardig onder de indruk van de verfijnde Aziatische smaken dus gereserveerd voor een lunch op vrijdag.
    De verkeerssituatie voor de deur is gewijzigd (een richtings-verkeer) maar de parkeerplaats is nog van beide zijden te bereiken, fijn. We werden begeleid naar een ronde tafel aan het raam, prima. Monica Tsang kwam met de rijk gevulde aperitief wagen, ze wist onze voorkeur nog, het werd de Spaanse Godello van Lagar da Xestosa die erg goed beviel. Het menu werd nog even doorgenomen deze was op enkele puntjes aan onze voorkeuren aangepast, prima. Leuk dat Helena Tsang de gasten nog even persoonlijk kwam verwelkomen.

De amuse met Thaise invloeden opgebouwd uit vier delen kwam op tafel. Als eerste een blokje mousse van tom kha kai met gelei van rode peper in een crumble van pinda, verrassend sappig in de mond met verfijnde smaken en licht pikant, heerlijk.
    Een kopje met pompoensoep. Krokantje van zoete aardappel, verrassend. Als laatste een viskoekje van de gril met een zoet zure dip, heerlijk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de voor ons nieuwe Sommelière Lisa Snepvangers. Viognier uit de Pays d’Oc Clementine van een Belgische wijnmaker in een elegante stijl. Een tweetraps voorgerecht. Op een mooi zwart bord met reliëf, tartaar van Schotse zalm aangemaakt met een dressing van yuzu en soja, erop schuimpjes van bonito, zoetzure daikon en komkommer, plakjes radijs en kletskopjes van sesam. Delicaat met mooie texturen en frisse toetsen. Apart uitgeserveerd sushi met erop Japanse ebi garnaal op een toef wasabi crème afgewerkt met haringkuit. De sushi was licht knapperig en plakte wat aan de tanden, de smakencombinatie was uitgekiend en verrassend lekker. (9,3)

De viognier werd doorgezet voor bij het inmiddels bekende signature gerecht van de chef. Een keurig bruin gebakken coquille op een bedje van gestoomde glasnoedels met ertussen takjes zeekraal, ringen van bosui en groene sojaboontjes, erop een plakje krokant gebakken lotuswortel en takje Shiso Purple cresse. Ditmaal overgoten met een hele lekkere licht pikante dashi soja saus. Het XO gedeelte van de saus vonden we terug op de coquille. Nog steeds een delicatesse, genieten! (9,5)

Uit de Pfalz een droge Grauer Burgunder Muschelkalk 2016 van Wilhelmshof, lekker sappig en romig. Uit de keuken een proeverij van zeefruit. Siu Mai gevuld met Koningskrab en afgewerkt met forelkuit, heerlijk. Een dim-sum op basis rettich met pikante dip. In een stoommandje Bapao gevuld met Singapore chili kreeft. Het klapstuk was de grote geroosterde garnaal met heerlijke rooktoets waarbij een saus van cashewnoot en nog lekkerder chutney van mango en ananas. Om af te wisselen een schaaltje tapioca kroepoek. De wijn was hierbij keurig in balans. (9,4)

Over naar rood met een Squinzano gemaakt van Negroamaro van het huis Due Palme, zeer zacht en rond met tonen van rijp zwart fruit. Op het bord Nieuw Zeelands lamsrack gegaard in de green egg besprenkeld met Balinese saus waarbij een Spaanse padron peper en krokantje van lotuswortel. Apart uitgeserveerd gebakken trompet de la mort op een bedje van beetgare kailan. Het lam was perfect gegaard, normaal houd ik niet zo van de smaak van vet (dit was grotendeels verdwenen) maar dit combineerde ditmaal uitstekend met de heerlijke Balinese saus. Ruim voldoende afwisseling met het garnituur. De zachte wijn sloot naadloos aan en was een schot in de roos. (9,8)

De dessertwijn kwam uit India, een laat geplukte Chenin Blanc 2014 van het huis Sula, net even complexer en rijker dan de Loire wijnen die ik ken, met tonen van rijp exotisch fruit. Op een mooi groot wit bord een mooie presentatie van verschillende bereidingen van mango, passiefruit, ananas en yuzu erop een flinke quenelle heerlijk lychee-ijs en afgewerkt met een schijf Valrhona Ivoire chocolade. Een dessert waar je blij van wordt mijn lievelings-smaken in verschillende texturen. De wijn sloot hierbij naadloos aan, genieten. (9,7)

Als afsluiter nog een lekkere Nespresso met een drietal keurig gepresenteerde, lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat was het weer een mooie culinaire middag met verfijnde oriëntaalse smaken in een ontspannen ambiance met gezellige bediening. We voegen ze graag toe aan onze favorieten, bedankt!

28. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert vindt de recensie door Maurice8407 voor Full Moon leuk

Authentiek Chinees eten wat je niet overal tegenkomt. Aparte gerechten evenals de mogelijkheid voor Hotpot. Als je de standaard sushi tenten beu bent, moet je hier naar toe. Lekker eten en gevarieerd.

29. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Smakelijk
  30. rudi reppert's profielfoto
    rudi reppert heeft gereageerd op een recensie van Smakelijk

Nb. naast een bestelling laten bezorgen (on line te regelen) of zelf ophalen kun je ook gewoon ter plekke 'iets smakelijks' nuttigen in dit vriendelijk ogende eet-afhaal/bezorg-tentje, prachtig en mooi centraal gelegen in hartje Leeuwarden in een van de wel allerleukste winkelstraatjes van Nl, tw. de (oude) Oosterstraat..

Meer activiteiten