Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Leeuwarden verdeeld zijn.

We hadden om 17.00 afgesproken. De bediening was zó superlangzaam, dat we om 21.00 uur maar gewoon weg zijn gegaan. We hadden nog wel wat besteld, maar laat maar. Na 4 uren......

Leuke locatie met basic sfeer. Helaas iets te lang op het eten moeten wachten. Personeel zeer vriendelijk.

rein reidsma

Heerlijk gegeten. Verfijnde smaken en ook een prima bediening

4. Italiaans Leeuwarden

Heb een vegetarische pizza besteld, wat blijkt, bodem niet gaar en m.i. ingrediënten uit een potje, niet vers.
    Na telefonisch contact gaat men in de verdediging en wordt per direct een korting aangeboden voor een volgende bestelling die never nooit zal plaatsvinden.
    Wat blijkt, het misbaksel wordt indirect toegegeven door een korting te geven bij een volgende bestelling.
    Schaam u als (echte?) Italiaanse pizzabakker👎🏻.

5. Italiaans Leeuwarden

Dirk

Adriaan de Boer

Heerlijk gegeten, alles was gewoon goed en erg lekker. Kwamen er binnen en er was echter helemaal niemand maar gingen er met een volle maag weer vandoor. Zelden zo lekker uit eten geweest ergens! Heerlijke runder stoof, dat is er echt een aanrader.

7. TAO 8
    Sushi Leeuwarden

Bediening:
    Na 45 minuten wachten is onze bestelling niet klaar. Er waren in totaal zeven gasten in het restaurant maar wij konden wel een patatje krijgen aangezien er kinderen in ons gezelschap waren.

Smaak:
    Of je nu ervaren bent met Japans eten of nog nooit Japans hebt gegeten, dit is niet lekker en zeker niet naar de Japanse maatstaven. De bediening weet niet waar zij het over hebben bij vragen over het eten.

Prijs:
    De prijs van het eten is vele malen hoger dan in Japan terwijl de Japanse ingrediënten voor schapelijke prijzen in de groothandel te vinden zijn! Dit feit alleen al is reden om niet meer naar Tao te gaan.

Maurits Eckringa

Een betere viszaak heb ik nog niet kunnen ontdekken in Leeuwarden. Super hygiënisch en adequate productkennis.
    De hete vis is ook voortreffelijk trouwens.

Heerlijk gegeten in de prachtige opkamer. Mooie inrichting én ook nog klassieke muziek. Gastheer erg aardig. Helaas was het vlees van twee personen te droog en taai.
    Prijs kan wat mij betreft wel iets omlaag.
    Bedankt.

Afgelopen weekend hebben wij hier heerlijk gegeten. Bedankt voor de gastvrijheid. Het is een sfeervol restaurant met vriendelijke bediening. De Leeuwarden Lounge heeft een interessante kaart met specialiteiten uit de Afghaanse keuken. Prijs-Kwaliteit is een dikke 10. Wij komen hier zeker terug :)

Wederom een heerlijke ontspannen avond gehad met voortreffelijk Italiaans eten. Met liefde bereid. Zeer vriendelijke bediening! We hebben weer genoten. Ons favo Italiaans restaurant.

Marte Eveline

We hadden het Valentijn drie gangen keuzemenu zij de Varkenshaas en ik de Bavette we hebben heerlijk gegeten voor weinig geld.
    We gaan hier vaker heen een aanrader dus.

14. Nederlands Leeuwarden

Gister met valentijnsdag samen met mijn vriend bij Spinoza een hapje gegeten. Het was erg druk en het tafeltje dat we hadden zat heel erg dicht op een stel naast ons. Maar het was uiteindelijk niet heel storend.

Het restaurant is vegan vriendly en daarom zijn we hier naar toe gegaan, en het was geweldig. Echt een aanwinst voor de mensen die veganist zijn en graag eens lekker uit eten willen. Je krijgt aan tafel eerst wat nootjes en al snel je drinken. Er werd ook gevraagd of je nog extra nootjes wou. Als voorgerecht had ik de champignons met brood, een aanrader! Mijn vriend had de niet veganistische nachos als voorgerecht, wat best veel was (die zou je makkelijk kunnen delen als voorgerecht).
    Voor het hoofdgerecht kozen we beide voor de lasagne. Helemaal geweldig! Ook kregen we er sla bij. Wat niet gehoeven had was de extra aardappeltjes en groente want de lasagne was meer dan genoeg. De salade was wel lekker fris voor erbij.
    Als nagerecht heb ik gekozen voor de vegan lemon pie, die op het speciale valentijn menu stond. En die was echt fantastisch! Groot stuk taart met heel veel smaak en een goede structuur, dat geld ook voor de soja slagroom.

Leuke bediening, erg vriendelijk en snel! Leuke entourage en een fantastisch veganistisch menu. Voor de niet veganisten ook een aanrader. Enige minpuntje is denk ik dat er extra is gerekend voor de salade die je word aangeboden, kon het alleen niet terug vinden op de bon.
    Maar uiteindelijk was het nog niet duur.

Wij komen zeker terug!

Prima aanwinst, bovenal lunchroom op die prachtige hoek aan het begin van de Nieuwstad, aan de westzijde van de Liwwwarder binnenstad.. (boven alhier nog niet geweest, maar vast erg mooi uitzicht op al het groen rondom de zgn. Vrouwenpoortsbrug)
    Onlangs stond er in de Huis aan Huis een wel heel erg leuk artikel over dit laatstgeopende filiaal van dit best wel bijzondere concept.. (zie het artikel en de website verders)
    Heerlijke goedbelegde broodjes, salades en nog veel en veel meer.. maar natuurlijk ook een uitstekend bakkie koffie met zo'n lekkere mini-brownie en 'n dotje slagroom..
    Ik had eerst de pech dat mijn brownietje werd vergeten, maar bij vermelding hiervan bij betalen de mazzel, dat ik er vervolgens enkelen mee mocht nemen, erg attent..
    Sfeer, service en bediening waren echt 'toppie' zonder overdrijven bijzonder hartelijk en gastvrij,
    overigens ook netjes en schoon..
    Verheug me nu al op de zomer met het dan zonovergoten terras !! (was er 'vroeger' ook al..)
    Toen wij er waren, leek het wel jonge-moeders-met-babies+ukkies-dag, er stonden meerdere kinderwagens geparkeerd, erg geselli, die rondhobbelende, goedlachse en krijsende kleintjes..
    Slimme zet, die stempel-spaarkaart, bij maar 5 stempels al zo'n lekker bakkie van het huis..

Het eten was geweldig.
    Voor mensen met lange benen zijn de tafeltjes wat laag.

Een leuk en gezellig restaurant voor een goede maaltijd met prima bediening zonder poeha en ook nog goed geprijsd.

Onlangs bij Amfora telefonisch gereserveerd voor 7 personen, waarvan 1 in rolstoel en 1 met een specifieke voedsel allergie. Prima te woord gestaan en duidelijk antwoord op mijn vragen. Prettige ontvangst, ruime tafels met goede stoelen, prettige sfeer en goede uitleg bij de menukaart. Het eten was uitstekend, van voorgerecht tot dessert. Ook de geserveerde wijnen waren lekker. Men had goed rekening gehouden met onze vraag betreffende een specifieke voedsel allergie en hiervoor waren voldoende hierop aangepaste gerechten voorhanden. De bediening was was attent en men kwam regelmatig even vragen of alles naar wens was. Alle medewerkers van Amfora hebben hun best gedaan om ons een mooie avond te bezorgen, en dat is ze zeker gelukt. Een aanrader!

19. Pannenkoekenhuis Leeuwarden

Super leuke ervaring voor mijn dochter.
    Lekkere pannekoeken.

20. Internationaal Leeuwarden

Heerlijk gegeten en leuke bediening.

21. Pannenkoekenhuis Leeuwarden

Petra Hiemstra

Het was zoals altijd weer uit de kunst. Vanwege een concert naderhand van tevoren gereserveerd omdat onze ervaring is, dat als je niet reserveert, je er niet kunt eten omdat het vol zit.

22. Internationaal Leeuwarden

Iets nieuws op de Wortelhaven alhier om redelijk vlot een smakelijke, eenvoudige Marokkaans georienteerde plate te genieten. Merguez heb ik elders (overigens niet in L'den) lekkerder mogen genieten. Mooi ruim opgezet en goed schoon, maar toch cafetaria-achtige sfeer en dus niet echt 'smug' wel prima service en bovenal scherp geprijsd.

23. Mexicaans Leeuwarden

Hartstikke vriendelijk en open personeel! Lekker gegeten!!!

Prima 'burger' bezorgdienst. Onlangs wat grieperig, maar 's avonds toch nog trek in iets krijgend. Op aanraden van anderen, zo'n dubbele 'handmade' burger met van alles en nog wat erop en eraan laten bezorgen. Absoluut geen spijt van, integendeel uitstekende ervaring in dit genre, zeker voor herhaling vatbaar. Bijzonder smakelijk hapje, goed warm, gratis en vlot thuisbezorgd. Grru.

Gjalt Walda

26. Amerikaans Leeuwarden

Super gezellige sfeer en erg vriendelijk personeel! Het is goed eten voor een relatief goede prijs. Bediening was snel bij ons en het eten kwam niet veel later. Het was op dit moment ook niet erg druk, dus dit zal er zeker mee te maken hebben gehad.

Al om al een goed gegeten en een positieve indruk behouden.

B. de Vries

Afgelopen zaterdagavond met een groep van 6 dames gegeten bij de brasserie. Het was erg druk in de stad en de brasserie, maar er werd een mooie tafel voor ons vrij gemaakt en we hebben daarna heerlijk gegeten, gedronken en genoten van de gastvrijheid. Zeker een aanrader.

Lekker gegeten, gezellige bediening. Prima kwaliteit-prijs verhouding

29. Internationaal Leeuwarden

Alleen maar positief, gezellige sfeer. Prima bedienig en heerlijk eten.

H. van der Veen

Gezellige sfeer, goede bediening.
    Mosterdsoep was al een maaltijd; jammer dat de beenham niet meer voorradig was.
    Saté prima evenals de varkenshaas.