Op dit adres zit nu: Yasumi

U kunt op de Eewal parkeren en anders in parkeergarage Hoeksterend of Oldehove nabij het centrum.

• OV

SEMS is te bereiken vanaf het station binnen 10 minuten lopen.

• Hip
    • Luxe
    • Honden toegestaan
    • Vermaak
  6. Betalen Visa Master Card pin

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1286319651 73
1323201314 73
1692017939 75

1. Tijdje terug alweer, maar toch, wij hebben hier heerlijk gegeten en gedronken, haha.. zonder gekheid, prima sfeer, plezierige service, goed verzorgde en zeer wel smakelijke creaties..
    Concept was zoiets als je stelt je eigen menu samen aan de hand van meerdere keuzes van/op de kaart.. en ja, dat was best wel zo lekker allemaal en ook niet onbetaalbaar, integendeel, gewoon redelijk geprijsd.. daarnaast uitstekende wijnkaart en in overleg enkele daarvan dus begeleidend mogen genieten..
    Bedankt, het was culinair gezien geweldig en een meer dan plezierig avondje uit, goed voor U!!
    Sjoddy..!?

2. Top, heerlijk met zijn tweeën uit eten geweest. Beetje anders dan normaal eten, erg leuk concept qua gerechten. Dikke tien!

3. Leuke ambiance, heerlijk eten! Grappig concept maar maakt het wel prijzig. Service had iets beter gekund. Wij zaten er om 17.30 en hadden aangegeven dat we uiterlijk 20.00 uur weg moesten. Tijd genoeg zou je zeggen, maar als je dan om 19.50 uur moet vragen waar je gerecht blijft vind ik dat niet prettig. Wij hadden graag nog een dessert willen bestellen maar daar was geen tijd meer voor.

Ik zou de eigenaar willen adviseren, als je kiest voor het iets betere segment maak het dan ook helemaal af. Bijvoorbeeld, loop even mee naar de deur en zeg je gasten gedag als zij net 300 euro hebben neergelegd.

6,5
  4. Karen sikkel

5. Freerk Runia

Deze mensen hier hebben totaal geen idee wat horeca inhoud. Kortom ik kom hier nooit weer, waardeloze sfeer, en totaal niet gastvrij, ik voel me er totaal niet welkom.

5,1
  6. We hebben genoten van het 5 gangen menu. Zo veel fantastische smaken op een avond. De goede bediening maakte het compleet. Wij komen zeker terug.

7. We hebben tweede kerstdag met zijn drietjes heerlijk genoten van een vijfgangen diner. Dit gaan we zeker weer eens doen. Klasse!

8. Op tweede kerstdag hebben we echt genoten van een heerlijk 5 gangen diner bij Sems. Het eten bij Sems is echt verrassend, zoveel verschillende smaken die goed bij elkaar passen. Originele opmaak van het eten, een lust voor het oog!!
    De bediening is vriendelijk, de sfeer is relaxed. We komen zeker nog eens terug bij Sems. We zijn buitengewoon tevreden!

9. Gisteren gegeten bij Sems met 3 personen. Mooi ambiance. Leuke presentatie van hun menu en zeer toepasselijke kaart. Het is duidelijk dat het geen vreetschuur is qua portionering en service. De redelijk vele negatieve reacties over de wachttijd en portionering komen denk ik voort uit dat deze gasten een voor hun verkeerde restaurant hebben gekozen. Ik denk dat de wachttijd wel eens te lang zal kunnen zijn, gezien het feit dat het bij ons ook niet (snel) ging terwijl het heel rustig was qua gasten. Maar het stoorde ons niet. De prijs kwaliteit verhouding vind ik meer dan redelijk. Eerder aan de voordelige kant dan dat het te duur is. Prima communicatie van het menu en catch of the day. Voor mij is het een aanrader en ik ga er zeker weer heen.

10. De prijs/kwaliteitverhouding is slecht daar de hoeveelheid eten miniem is in een 5- gangen diner. In de krabsalade was de krab niet te proeven,de appel daarom te meer. De schar in het voorgerecht had de afmeting 10bij 5 cm en dat voor 2 personen . Bij het hoofdgerecht ontbrak groente en aardappel of iets dergelijks. Kortom zeer teleurstellend voor een avondje feestelijk uit. Ook de wachttijden tussen de gerechten waren zeer lang bv tussen de krabsalade en de soep 45 min.

11. Na lang niet geweest te zijn, vandaag toch maar weer eens Sems bezocht. Ondanks dat we meestal voor een menu gaan nu gekozen voor à la carte. De start van coquille en graved lachs was goed op smaak met nette kleine garnituurtjes. Carpaccio met kwartel eitjes was goed, maar iets te laag op smaak en je kon proeven dat het vlees iets aangevroren was om te snijden.
    Hoofdgerecht lamsrack: maak ik niet te veel woorden aan vuil. In 1 woord fantastisch! De tournedos was iets te gaar, maar prima op smaak. Als dessert nog een crème brulée, mooie opmaak en gelijke smaak. Ook nog een compliment voor de bediening, zeer attent en professioneel! Kortom we gaan snel weer.

12. Leeuwarden

Voor de 2de X bij Sems. Nu gasten meegenomen. Van 19.00 - 23.00! Heerlijk relaxed genoten van het 5 gangen menu met wijn arrangement. Gerechten smaken erg goed en ogen als kleine kunstwerkjes. De wijnen erg lekker en passend bij de gerechten. Het personeel vriendelijk en behulpzaam. Min puntje: ongevraagd water arrangement van 2,50 p.p.. We drinken net zo lief leidingwater. Iets wat we in eerste instantie ook meenden te drinken. En, wanneer
    de druk wat toeneemt is niet ieder personeelslid instaat om professioneel te blijven; een rustige aandachtige bediening. Nieuw bestek wordt met handschoentje aan gedekt, keurig. Maar laat dan ook het bestek vlekkeloos zijn. Al met al waren wij zeer tevreden en komen terug. Dat water trappen we natuurlijk niet nogmaals in.

13. Met grote verwachting gingen wij ons 65e verjaardag van vader vieren in Sems. Ontvangst was hartelijk, en sfeer was goed, fantastische gelegenheid. En toen ging het fout.
    Logistiek een drama. 2 uur wachten op je voorgerecht, lang wachten op wijn, (ook na herhaaldelijk vragen), brood bij de wijn of tijdens wachten (anderen hadden meer gerechten) werd met moeite geserveerd, water was onbeperkt (voor 2,50 pp) maar ze waren waarschijnlijk afgesloten want ook dat kwam pas na herhaaldelijk vragen.

Toen hoofdgerechten werden geserveerd werd dat bijna achteloos op tafel geworpen en ook pas na vragen toegelicht wat er geserveerd werd. En 20 minuten naar een leeg bord kijken is ook niet je-van-het, terwijl de ober naast ons een lege tafel opdekt!

Het eten en wijn was goed, daarom een 8. Maar voor de toekomst misschien handig om:
    - iemand alleen voor wijn te laten zorgen. "Ze eten je arm, maar drinken je rijk!". Een leeg glas is een doodzonde!
    - Heen en terugvracht voor de obers
    - Ontzorg je gasten, laat ze niet hulpober worden omdat de gast het gevoel heeft niet serieus genomen te worden.

nogmaals, ambiance, eten en drinken was goed, maar de rest.......

14. Frans van Huizen

Beste Chris & Lucienne,

Ik ben inmiddels twee maal bij jullie wezen dineren en dit was een ware sensatie. De eerste keer was met mijn vrouw en dit was zo goed bevallen dat ik de tweede keer met zakenrelaties uit het buitenland bij jullie heb gegeten.

Ik kan dit iedereen aanraden, de sfeer, ambiance en kwaliteit en zeker niet te vergeten de uitstekende en vriendelijke bediening smaken naar meer.

Wij zullen daarom komende zaterdag wederom graag bij jullie aanschuiven.

Met culinaire groet,
    Frans van Huizen

15. W. van Huizen

Beste Chris en Lucienne,

Eindelijk hadden mijn man en ik weer eens het gevoel dat we echt uit waren toen wij bij onlangs bij jullie gegeten hebben. Jullie hebben oog voor detail en voor julle gasten. Het eten was erg smakelijk. De open keuken geeft vertrouwen en zorgt voor een ontspannen sfeer. Wij komen zeker weer terug.

W v. Huizen

16. In december met een groep vrienden wezen eten.

Heerlijk gezeten in een oud pand wat erg hip en toch gezellig is ingericht met de open keuken als eye-catcher.
    Erg goed gegeten en de bediening wist over het bijpassende wijn arrangement iets leuks te vertellen.

Heb zelden zo'n uitgebreid friandise menu voorgeschoteld gekregen voor deze prijs en kwaliteit, fantastisch

Komen zeker terug!

17. Wij hebben met zn 2en (alweer een tijdje geleden hoor) hier gegeten. Na de verschillende menu's bekeken te hebben (klein beetje ingewikkeld) hebben we gezegd dat we voor het 3 gangen menu gingen (via hun site gevonden, is wat goedkoper dan a la carte). Vervolgens vroeg de serveerster wat we dan wilden van de kaart, dus wij kozen iets uit... Na overigens echt heerlijk gegeten te hebben, werd duidelijk dat ze ons niet goed had begrepen en mochten we de volle mep voor de gerechten van de kaart betalen.. Voor twee studerenden toch een beetje veel! Al met al dus heerlijk gegeten maar over de bediening ben ik niet zo te spreken, ook niet over de omgang met de gasten.

6,7
  18. Bert 22 punten

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik gewoon water wilde, maar dit is denk ik niet mogelijk bij jullie.

Wij hadden al eerder gehoord van jullie kleine porties, dachten echter dat dit bij een 6 gangen menu toch voldoende zou blijken en namen toch de gok.

Er waren meer punten waar we niet tevreden over waren, daarom lijkt één bezoek ons voldoende.

Weliswaar bedankt voor je aanbod.

Groeten,

Bert.

19. Beste Bert,

Jammer dat je niet tevreden naar huis bent gegaan. Maar ik zou graag toch willen reageren op je reactie. Ons menu is uitgebalanceerd op gewicht en de ervaring is dat het zeer zeker voldoende is. Wij hebben niet eerder dit soort reacties gekegen.

Sems werkt met een waterarrangement, wat inhoud dat je per persoon €2,50 betaald voor de gehele avond voldoende water. Wij werken met O-riginal water, gezuiverd water met mineralen dus geen kraanwater. Dus daarom werd het zonder te vragen bijgevuld.

Wij vinden het erg vervelend en willen u graag tegemoed komen, daarom willen wij u graag uitnodigen om nogmaals bij ons te komen eten voor half geld.

In afwachting van u reactie,

Met vriendelijke groet,

Jeroen Meppelink.

Bedrijfsleider restaurant Sems.

20. Stephanie

Wat een prachtige locatie maar wat een behandeling.... Buiten een bord waarop staat dat er een salade en huisgemaakte frites te krijgen zijn maar als je het op het terras werkelijk besteld wordt je weg gekeken! Ik kan me niet herinneren me eerder zo gekleineerd te voelen in een horecagelegenheid... Ik snap eindelijk waarom het terras ook met super zonnig weer ondanks de gunstige ligging vaak leeg blijft!

21. Wij hebben op oudjaarsavond 2010 bij Sems gegeten en hebben een hele leuke avond gehad en ook nog eens lekker gegeten. Wij komen er zeker weer.

22. JW 44 punten

Wij hebben met zn tweetjes het 6 gangen menu genomen met wijnarrangement. Echt helemaal super: zeer attente en vriendelijke bediening, zeer verrassende en lekkere gerechtjes en gerechten, verrassende wijn-spijscombinaties met bovendien heel bijzondere wijnen die je vrijwel nergens anders tegenkomt.

Kortom: wat ons betreft klopte het helemaal.

Een topavond gehad, echt!

23. Jan 48 punten

Het is een schitterend restaurant. Dan verwacht je ook heerlijk eten. Echter viel dat ontzettend tegen. Smaak was wel oké, maar niet bijzonder. En als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhoudingen betaal je veel te veel in vergelijking wat je op je bord krijgt. Te weinig dus.

5,1
  24. Dirk 183 punten

Even een borrel op het terras. Rosébier bleek over datum. Toen ik het weer op liet halen zei men alleen: "Oké.' Geen excuses of iets dergelijks. Na een kwartier kwam men vertellen dat het hele pakket over datum zou zijn. Ik moest maar iets anders gaan drinken. Nog steeds geen excuses of een drankje van de zaak ofzo. Brood dat we bestelden was oud.

25. Lange tijd in Leeuwarden gestudeerd en als hotelschool student wil je zo af en toe een avond goed uit eten. In mijn ogen een restaurant geschikt voor alle leeftijdsgroepen. Wat een gaaf restaurant voor een stad als Leeuwarden. Lekker eten, passende wijnen en attente, vriendelijke bediening. Wij hadden het 6 gangen menu met bijpassend wijn-arrangement, helemaal goed! Absoluut een aanrader voor iedereen.

26. Jeroen Meppelink Bedrijfsleider Sems

Beste Bert,

Even een reactie op je ervaring bij sems. Ik vind het jammer dat niet alles klopte bij je bezoek aan sems. Maar wij serveren geen amuses voorafgaande aan het diner. De wijnen zoeken wij bij de gerechten uit maar blijft wel een kwestie van smaak, maar ik zal er nog scherper op zijn dat de wijnen op tijd bij het gerecht geserveerd worden. Mocht je in de toekomst een wijn niet bij het gerecht vinden passen of niet lekker vinden, zijn wij bereid om iets anders te schenken. Tot een volgend bezoek.

27. Het valt ons op dat iedereen zo lovend is over Sems maar enige tijd geleden hebben wij bij dit restaurant gegeten.

Wij waren met zijn 3-en en hebben een 4 gangen menu gegeten met bijpassende wijnen.

Maar bij ons is de amuse vergeten, de wijnen kwamen te laat aan tafel terwijl de gerechten al enige tijd op tafel stonden. Daarbij vonden wij de wijn spijs combinatie niet echt passend.

Erg jammer was dat voor zo'n mooi restaurant.

28. De beide keren dat ik bij Sems gegeten heb is het mij uitstekend bevallen! Vooraf in de wijnbar een aperatiefje drinken, wat nog lastig kiezen is uit het grote aanbod van lekkere wijnen! Daarna in het restaurant aan tafel schuiven voor een proeverij is een aanrader. Het bijpassende wijnarrangement voorziet in een passend wijntje bij elke gang. De open keuken heeft geen geheimen, de bediening is netjes, professioneel en kundig.

De sfeer in het klassieke pand met een stijlvol modern interieur is prima. Het enige nadeel is dat het vanuit Groningen nét iets te ver rijden is..

29. Meerdere malen heb ik mogen genieten van het heerlijke eten bij Sems! Het is van begin tot eind perfect verzorgd voor een goede prijs kwaliteit verhouding! Echt heerlijk eten! Daarnaast is de wijn ook geweldig! Alsof er een engeltje over je tong heen piest! De gastheer is ook zeer gastvrij, kortom alleen maar goede woorden voor Sems.

30. Algemeen & sfeer.

We hebben nu meerdere malen een bezoek gebracht aan Sems. Elke keer weer is een bezoek aan dit prachtige restaurant, zowel van binnen als van buiten, een ware beleving. Je kan zien, horen, ruiken, proeven en merken dat hier men zich hier bezighoudt met ambacht van hoogste klasse.

Gerechten.

Over zowel de gerechten, wijnen en combinaties van voornoemde is nagedacht. Dat merk je bij elke hap en elke slok. Ik heb mij al meerdere malen verwonderd over de stillistische opmaak van de borden; het zijn haast kleine kunstwerkjes. De chefkok blijkt daarnaast ook nog eens erg enthousiast, en legt graag uit wat je zonet geserveerd hebt gekregen en hoe dit alles tot stand is gekomen. Dit geeft een aardige dimensie aan je avond!

Service.

Het personeel is kundig, vriendelijk, professioneel en servicegericht, en je kan zien dat men plezier heeft in zijn/haar werk. De afgelopen keer kwamen sommige personeelsleden (met name de bedrijfsleider?) een beetje chaotisch over, maar dat is niet verwonderlijk als je gehele restaurant volgereserveerd is.

Prijs/kwaliteit.

Daar kan ik heel kort over zijn; dat viel enorm mee. Uiteraard is het zo dat je het zo gek kan maken als je zelf wil, maar dat geldt voor praktisch alles. Bij "concullega's" in de stad ben je voor vergelijkbare kwaliteit in sommige gevallen twee keer zo duur uit. Voor ons gold: twee maal een 3-gangen menu met elke gang een ander wijntje, plus een fles water voor +/- 95 euro. De prijs/kwaliteit verhouding kan ik dan ook goed noemen.

Kortom;

Tops.

- Prachtig pand, zowel van binnen als buiten.

- Aangename warme sfeer.

- Heerlijke gerechten, die op aanraden van het personeel gecombineerd worden met zo mogelijk nog mooiere wijnen.

- Vriendelijke, kundige bediening.

- Toegankelijke, open keuken.

- Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Tips.

- Wachttijd tussen de gerechten (waarschijnlijk te wijten aan de drukte tijdens ons laatste bezoek).

- Markering bij de WC's - pas op - laaghangend plafond. Proefondervinderlijk, tot twee maal toe op een avond.

31. mevr snijder

Wij hebben met de bridgeclub bij sems gegeten en het was 1 groot verwenfeest!

De fijne sfeer draagt zeer zeker bij aan de voortreffelijke gerechten die werden geserveerd en de zeer persoonlijke aandacht van de gastheer hebben we zeer zeker op prijs gesteld.

Bravo! Onze complimenten.

32. Van begin tot eind perfect verzorgt.

Dit is een van de betere restaurants waar ik heb gegeten. Het is genieten met elke hap en slok die je neemt. Er is veel aandacht besteed aan de gerechten. Daarnaast is er voor de wijnliefhebbers genoeg keuze. Ik heb mijn wijnkeuze per gerecht laten bepalen door de gastheer. Ik kreeg per gerecht een wijn die daar goed bij paste. Dat is een aanrader.

Als je dan vervolgens na het heerlijke dessert ook nog een kistje krijgt bij de koffie met zulke lekkere versnaperingen.

Kun je een heerlijk avondje uit eten afsluiten.

Hier moet je zeker een keer gaan eten.

33. Ik heb onlangs ook mogen genieten van dit geweldige restaurant. Heerlijk gegeten in een zeer gezellige ambiance. Zeer te spreken over de gastheer en inderdaad is de koffie met alle lekker lekkernijen een aanrader. Ik kom zeker terug om nogmaal te genieten. Aanwinst voor Leeuwarden!

34. Heerlijk culinair genieten bij een van de mooiste restaurants van Leeuwarden. Naast het lekkere eten, zijn er ook de heerlijke wijnen die Sems kenmerken. Ik kom er dan ook graag om een klein hapje te eten en daarbij de topwijntjes te proeven.

In de zomermaanden kun je ook heerlijke genieten op het meest gewilde terras van Leeuwarden! Echt een aanrader voor iedereen!

35. Wij komen dus nooit weer bij Sems.
    Ik had geboekt om als jaarafsluiting een hapje bij Sems te gaan eten. We zouden eerst een drankje doen in de bar. Bij aankomst werd ons doodleuk meegedeeld dat dit niet kom omdat de bar aan een andere groep was gegeven. Onze reservering was dus gewoon geschrapt omdat men dacht aan deze groep meer te kunnen verdienen. Ondanks onze protesten bleef men er bij dat ondanks onze reservering wij geen gebruik mochten maken van de bar. We hebben overwogen om op te stappen maar besloten dan toch maar gelijk aan tafel te gaan. Het gevoel bleef echter dat wij tweederangs klanten waren waarbij het normaal is dat je gewoon lak hebt aan afspraken als je aan andere klanten meer kan verdienen.

Het eten was overigens wel goed. Bij de rekening had ik nog wel verwacht dat er minimaal een drankje van de zaak zou zitten als compensatie, maar niets van dat alles, gewoon de volle mep. Er werden wel excuses aangeboden maar daar koop je niets voor.

36. Het is niet een restaurant dat ik aan vrienden zal aanbevelen. Het eten vonden wij ronduit slecht. Ook de bediening was middelmatig en meer met elkaar bezig dan met de gasten. Het was op een maandag en niet ontzettend druk, dus dan verwacht je dat de bediening wel meer tijd aan de gasten zou besteden.

37. Yvonne

38. We gaan graag uit eten in de "betere" reataurants in Noord West Friesland. Gisteravond was Sems aan de beurt. Het vijf gangen diner met wijnarrangement was een verademing. Uitstekend eten, prima bijpassende wijnen en prettige service. Ook de prijs/kwaliteit was naar ons inziens goed. Een aanrader waarbij wij ons hebben voorgenomen om weer naar terug te keren.

39. Op zondagavond gegeten. Sfeer is doorgaans prima, mooie tent met een prettige ambiance. Bediening was niet echt bezig met het restaurant en dat was meteen een dik minpunt zeker toen we ons voelden weggekeken om een uur of elf. Eten was redelijk goed, met hier en daar een uitschieter naar boven. Kleine porties en tweemaal moeten vragen voor extra Frites. Koffie met verrassingen was echt top! Beetje aan de dure kant.

40. Dit is een restaurant met een mooie aankleding van het interieur, het werken met hout geeft een warm gevoel.

Het eten was degelijk van kwaliteit, mooi dresseren van de borden (het oog wil ook wel wat). Enkel bij het hoofdgerecht was ik wat teleurgesteld, die frieten en sla in zo'n klein kommetje bieden echt geen meerwaarde! Zonde ook dat bij mijn hoofdgerecht eigenlijk frieten worden geserveerd.

Bij de bediening liep toch ook wat mis, twee maal wijn moeten vragen en dan nog ieen lang wachten voor het glas op tafel staat.

Raar is ook dat men bij het vragen naar wijn eerst nog eens moet lopen naar de naastgelegen wijnbar, dit is niet erg logisch en efficiënt.

Tip: zorg dat elke medewerker zijn tafeltje of gebied doet, dit zal volgens mij al wat helpen. Ik ben bediend door wel 3 verschillende medewerkers.

Verder is die open keuken wel leuk voor eventjes maar na verloop van tijd begint dit toch wat rumoerig te worden.

Mijn conclusie: degelijk kwa eten en drinken maar er is nog veel werk aan de service!

41. Erick Boom

42. Mooie locatie, mooie entourage maar eten viel tegen. Kleine porties, smaak wat flauw en bijgerechten karig (alleen een beetje sla en frietjes). Prijs/kwaliteit verhouding niet goed. Wel heerlijke wijn en lekkernijtjes bij de thee/koffie en vriendelijke bediening.

5,5
  43. Vond het nogal tegenvallen. Geen culinaire hoogstandjes, maar meer een "luxe" eetcafe. Kant en klare diepvries frieten bij het hoofdgerecht.

Moest erg lang wachten en zat in hok achterin zonder ramen (alleen een raam naar de gang naar het toilet).

Inrichting is wel mooi.

5,9
  44. Karen Kraay

Wat een teleurstelling! Gingen een weekendje naar Leeuwarden en hadden dit restaurant opgezocht mede naar aanleiding van de recensies op deze pagina. Hebben om 19.20 uur het 3 gangen menu (SEMS proeverij) besteld en om 20.05 uur maar eens gevraagd of het voorgerecht nog lang ging duren. Het was er toen in 2 minuten! Weer een klein uur later gevraagd wanneer het hoofdgerecht zou komen en wederom was het er in 2 minuten..............! Kwalitatief was het goed maar niet spectaculair maar dat mag je ook niet verwachten voor € 32,50. Om ons heen zagen we ook van alles misgaan. Frites bestemd voor een tafeltje buiten waar we op keken ging na ruim 10 minuten naar een andere tafel buiten (jammer koude frites is niet echt lekker), een andere tafel kreeg helemaal geen frites en salade (miste je trouwens niet veel aan, salade zonder dressing is net konijnenvoer). Deze mensen kwamen ook klagen binnen dat het vlees niet warm was en dat ze er niets bij kregen. Als de inwoners van de prachtige stad Leeuwarden blij zijn met dit restaurant heb ik medelijden met ze. Tip: eigenaar of bedrijfsleider hou het overzicht i.p.v. Zelf als een bezetene mee te hollen in de bediening, dit kan niet als je alleen maar studenten in de bediening hebt lopen! We hadden overigens een prima gastheer die ook bij ons vertrek nogmaals z'n excuses heeft gemaakt en de koffie en thee aanbood. Het lekkers bij de koffie en thee was prima alleen wel vreemd dat er zo'n grote brokken chocolade bij zijn dat je iedereen de brokken ziet breken en de rest terugleggen. Niet zo'n fris idee dat ik deze dan weer krijg.

Al met al gaan we zeker terugkomen in Leeuwarden maar niet bij SEMS!

6,1
  45. Echt goed gegeten bij Sems, een echte aanrader!

Sfeer is goed, en je kan goed mee kijken in de 100% open keuken. Bediening erg alert, is er snel met alles bij maar komt niet haastig over....

Hier ga ik vaker terug komen!

46. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en geweldige ambiance!

Een echte aanrader!

47. Gjelt 169 punten

Mooi interieur, lekker eten. Sems proeverij was top.

48. Jeroen

49. Erg lekker gegeten, verrassende gerechten in het verrassingsmenu. Top avond gehad!

50. Het eten is hier echt heerlijk en precies genoeg. Vooral de koffie met allerlei heerlijkheden is erg verrassend!

51. Een hele goede aanvulling op het Leeuwarder restaurantaanbod. Eigenlijk altijd goed. Bediening prima, in de zomer lekker terras met niet te versmaden plankje vol lekkers. Aanwinst voor de stad.

52. Was een lange sessie. Kan leuk zijn, maar zorg ervoor dat je niet in de kleine kamer achterin komt te zitten (melden bij reservering).
    Eten was verder prima en personeel aardig en professioneel.