De Lachende Koe in Leeuwarden

Eten van de kaart incl onbeperkt bier/wijn en fris!

Corona informatie

parkeren op de eewal / parkeergarage hoeksterend

ma vanaf 17:00

Uitzonderingen

Gesloten

• Corona – 14 okt t/m 11 nov

eten van de kaart

inclusief onbeperkt tapbier/wijn en fris

2 gangen kiezen van de kaart 22,95

1382822023 89
1568261964 84

1. Informele locatie.

Redelijk goed eten.
    Maar je kon merken dat het te druk was.
    Koude varkenshaas. En een erg sumiere mixed grill.

2. Jannie de Jong

Muziek stond erg hard en mocht niet zachter van de bediening was een order van de baas werd ons verteld. Ander tafeltje gekregen ergens achteraf waar het sfeerloos en koud was, mochten nog een andere tafel maar hadden geen behoefte om nog een keer te verkassen. Hoofdgerecht besteld wat matig was, daarna vertrokken zou hier nooit meer reserveren ondanks dat de bediening aardig was. Is meer een studentencafe/restaurant waar de coronaregels met mate werd nageleefd.

3. Peter Maaskant

Heerlijk gegeten, door het menu inclusief de drankjes weet je van tevoren wat je kwijt bent. Goede nette bediening. Een aanrader.

4. Elly Stellema-Koehoorn

De bediening was erg attent en we werden goed verzorgd. Ook de sfeer was goed en het eten van goede kwaliteit. We hebben genoten!

5. We zijn vrijdag en zaterdag bij de lachende koe geweest, het eten was heerlijk, bediening heel vriendelijk.
    Als we weer naar Leeuwarden gaan, dan eten we zeker weer daar...

6. heerlijke daghap gehad met patat en bier. Gezellige tent en een aanwinst voor Leeuwarden.

7. Eten was goed, alleen wat misverstanden met de bediening en kok qua eten.

8. Chang van 't Klooster

Het eten smaakte redelijk, de bijgerechten waren niet echt lekker, behalve de patat. Hoofdgerecht was erg weinig op een groot bord. Het was onbeperkt drinken en dat maakt de prijs/kwaliteit verhouding wel goed. Het personeel en de sfeer zijn erg goed en vriendelijk. Ook dat maakt dat het daar gezellig en waard is om het te bezoeken.

9. Het eten(alles)was erg lekker en de service was ook goed

10. Mark Meintjens

Prima geregeld, veel aandacht voor de klant. We mochten zelfs een dessert kopen voor thuis. 😋

11. Tenbergen

Bij toeval binnengelopen, wat vroeg op de avond nog, het 2, 3 gangen concept een verassing maar echt heel aardig, bediening deed hun best, friet en drankjes werden vlot aangevuld, de gerechten goed voor de prijs.

12. Jammer genoeg stond niet op de kaart dat het vlees pittig gekruid was. Aangezien niet iedereen pittig eten mag hebben. Niet alle bedienings personeel was even vriendelijk. Er waren een paar gasten die een tafel verder zaten die gewoon afgesnauwd werden. De bediening vergat de helft en de patat was zo hard gebakken dat het net steen was. De salade die op tafel werd gezet was zo zielig dat het bijna uit de kom viel van treurigheid. Heb nog nooit mee gemaakt dat het zo slecht was.

13. Inez Timmer

De gevulde tomaat had te weinig gorgonzola en de portie was wat aan de kleine kant. De groentestrudel was beter. De sla maakte niet veel indruk, maar patat en wedges waren lekker. Heerlijk buiten gezeten, vriendelijke bediening, Goed tempo, verhouding prijs-product goed.
    We komen weer!

14. Ronnie Broekman

Vriendelijk personeel en complimenten voor de keukenstaf. Heerlijk gegeten. Echt de moeite waard. Echt een goede formule.

15. Vanavond heerlijk gegeten bij de lachende koe. Gezellige sfeer, goede vriendelijke bediening en prima eten. Echt een aanrader.
    Goed betaalbaar.

16. Fam. Veltman

Lekker eten met een prettige bediening tegen een leuke prijs.

17. Het was goed verzorgd. Lekker gegeten.

18. Hannie Schaper

Samen met mijn vriendin Janet lekker gegeten bij de Lachende Koe. Het was heerlijk zomerweer en we konden buiten op het terras zitten. De bediening was perfect en de sfeer relaxed. Door de corona maatregelen was er ruimte genoeg. Veel prettiger dan in een overvol restaurant 'hutje mutje' te zitten.
    Kortom een gezellige, geslaagde avond voor ons... Hannie.

19. Sleegers

De kwaliteit was in verhouding tot de prijs te laag. Presentatie eten hadden wij anders ingeschat.

20. Het eten was echt matig. Het vlees wat we kreeg was erg droog. De smaak was niet lekker. We zaten in een smalle ruimte. We konden niet fatsoenlijk aan de tafel plaats nemen omdat het erg vernauwd was door de andere tafels. Erg jammer.

21. Top, zeer gezellig & de spare ribs waren echt om te smullen!

22. Helaas hebben ze te weinig personeel om de wachttijden aanvaardbaar te maken.
    Er is eigenlijk geen sfeer: te vol, lawaaierig en een irritante bas van de muziek.
    M’n eten was niet echt warm en mijn flesje sap werd geleverd zonder glas.
    Maw: dit kan op alle fronten beter.

23. Chantal schuurman

Reservering gemaakt .. bevestigd door lachende koe.
    En 12 uur later door personeel gebeld dat ze geen tafel voor ons hebben, en niet meer welkom zijn.
    Nooooiiiit meer lachende koe, slechte zaak.

24. Eten, drinken en bediening was goed. Maar tijdens lopen moet je echt je ogen gericht houden naar de vloer met de verschillende hoge en lage opstappen. Allemaal onoverzichtelijke drempels!!!!
    Zal niet de eerste, maar ook niet de laatste zijn die er met een smak op de grond viel.
    Kan mij niet voorstellen dat hier nog geen enkele klant een klacht over in heeft gediend en dit niet word aangepakt.

25. Driegangen menu met veel keuzes per gang inclusief onbeperkt fris, wijn en bier voor een heel mooie prijs! We komen hier regelmatig. En het verveelt nooit, lekker eten, vriendelijke bediening. In weekend is het meestal druk, dan wel reserveren. Als je glas leeg, krijg je meteen de vraag: wilt u nog wat drinken? Eten wordt snel geserveerd. We komen weer!

26. Vertaal van English naar Nederlands

Vlotte en vriendelijke bediening met als verrassing een gratis proeverijtje van rose. Eten was rustiek maar heerlijk en vers.

27. TC Kruidhof

Het eten was heerlijk, en de bediening was vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

28. H.Dijkstra

Altijd heerlijk gegeten bij de lachend koe in Leeuwarden! Maar de laatste tijd gaat de kwaliteit van het eten achteruit! Jammer want voor de bediening niks anders dan lof! Dikke 10....Ik hoop dat ik dat ook weer eens kan zeggen voor het eten.

29. De Lachende Koe in Leeuwarden is ons favoriete restaurant. We komen hier al heel lang en vaak wel 1x per maand. Het eten is altijd geweldig, wat je ook besteld. Ondertussen hebben we alles wat er op de menukaart staat wel een paar keer gegeten. Het verveelt ons daar nooit en we zullen blijven komen. De bediening is uitstekend, vlotte bediening en aardig personeel. Je zit niet erg ruim, maar dat mag de pret niet drukken. We gaan ook wel eens ergens anders heen, maar onze referentie is steeds de Lachende Koe en die is vaak toch beter. Het concept is uitstekend, voor Euro 25,95 een 3 gangen diner met onbeperkt wijn of bier. Geweldig!!

30. C. Hoekstra

Wij waren met zeven personen en hadden gereserveerd.
    Er stond keurig een tafel voor ons klaar.
    Er was een enorme keuze en alle gerechten waren voortreffelijk. De bediening was uitermate vriendelijk.
    Voor een uitermate vriendelijke prijs heerlijk gegeten en wij bevelen “De Lachende Koe” in Leeuwarden van harte aan.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

31. Lachende koe is over gegaan naar een andere eigenaar. Dat is te merken. Bediening laat te wensen over. Eten laat lang op zich wachten. Om 18.00 Uur al geen biefstuk meer. Eten lauw. Jaren met plezier gegaan. Maar het is nu echt voorbij.

2 vorige recensies
  32. De nieuwe menu kaart is goed.
    Eten was heerlijk en de service was ook geweldig.

33. H.Terpstra

Heerlijk gegeten de bediening was geweldig!

34. Wij hebben een gezellig avondje gehad het eten was heerlijk, wel jammer dat de biefstuk erg doorgebroken was en daardoor taai en smakeloos, al het andere vlees was heerlijk.

35. aukje klooster

Altijd gezellig en eten is leker en niet duur beiening is goed.

Eén vorige recensie
  36. Het eten was matig en mijn voorgerecht was koud... terwijl het de champignons met brie uit de oven moest zijn.. dus dat viel erg tegen. Maar voor de goedekope prijs waar het drinken ook al bij in zit is het wel prima voor een avondje uit als je goedkoop wil eten en veel wilt drinken.

37. Veel te druk en een slecht tafeltje gekregen. Ergens in het dode deel van het restaurant in een gang. Typisch zo'n plaats waarvan je denkt dat er geen tafeltje hoort. Zaten dan ook nog eens in de gang richting WC en continu kwamen er mensen langs.

Het is een eetcafe en heeft dus niet dezelfde standaard van kwaliteit als een echt restaurant, maar er mag wel verwacht worden dat tafels leeg en schoon zijn voordat je er aan plaats moet nemen. Ook krijgen gasten gratis drank en zorgen ze op een gegeven moment voor veel overlast.

Omdat we zo achteraf zaten werden we amper geholpen en was het duidelijk dat de serveerders het niet echt zagen zitten om ons extra drinken te brengen of te informeren hoe het smaakte. Vragen voor extra saus was dus bijna onmogelijk en er werd denigrerend gedaan toen de saus eindelijk aankwam. Grote groepen gaan voor mensen die met zijn 2en komen.

Zijn met hoofdpijn en honger vertrokken en de kortingsactie werd niet verrekend. Al met al één van de slechtste ervaringen die ik gehad heb.

38. De Koe

39. Arjen Santhuizen

Het was wel erg drukte en ook rumoerig, bediening attent en enthousiast, mogen bijna wel kilometervergoeding krigen. Eten lekker en ruim voldoende.

40. GCFC

41. Goed verzorgde eten. Wat wel jammer is dat het door de drukte het vlees wat aan de koude kant was, wat overigens niets aan de smaak afdeed. Oplossig kan gezocht worden in warmhoudplaten.
    Tenslotte viel het op dat veel mensen struikelen bij het poduim. Zorg voor betere afrandingen.

42. Marte Eveline

43. Het eten was geweldig.
    Voor mensen met lange benen zijn de tafeltjes wat laag.

44. Jesse Holdijk

45. Yvonne de Booij

Het was een drukke avond tijdens de culturele hoofdstad openingsdag. Ondanks de drukte was de bediening heel goed en vriendelijk. Het eten heerlijk en echt niet duur. Supergezellig!

46. Sietske de Boer

Het diner op Tweede Kerstdag was uitstekend, en ook nog alle drankjes, inclusief koffie toe, bij de menuprijs inbegrepen! Service was prima, aardige bediening. Kortom, op z'n Fries: 'it koe minder'. Dat wil zeggen: uitstekend!

47. We waren helaas alle 5 niet zo tevreden. De vegetarische maaltijd (strudel) was smaakloos, het vlees dat de rest had besteld was lauw. Het toetje was anders dan was uitgelegd van te voren (helaas… er was iets op) en we voelden ons erg opgejaagd. We hadden amper het voorgerecht geproefd of er werd al gevraagd wat we verder wilden bestellen. Het hoofdgerecht stond heel snel op tafel en met het toetje hetzelfde verhaal. Het voelde alsof we snel weg moesten, we hebben voor ons gevoel amper met elkaar kunnen praten. Binnen een uur (!) hadden we voor/hoofd/nagerecht gehad… we zijn dus maar in de kroeg gaan zitten om bij te praten. Beetje jammer van de avond… Het personeel was ontzettend aardig maar er kwam zo'n 10× iemand aan onze tafel om te vragen of alles naar wens was. Vriendelijk maar teveel van het goede, Het stoorde ons elke keer in ons gesprek en dat was vervelend.

48. Ik kom vaak bij De Lachende Koe met vrienden of familie en het is altijd een goede ervaring. Deze keer waren m'n vrienden er eerder dan ik en zij kregen te horen dat er geen reservering was gemaakt op mijn naam. Toen ik aankwam en met hen naar binnen liep en vroeg naar mijn reservering kreeg ik het idee dat ze van niets wisten en het puur geluk was dat er nog genoeg plaats was… Misschien was de reservering niet goed doorgegeven? Gelukkig wel alsnog een gezellige avond gehad met als altijd een TE lekker dessert! 🍰

49. Heel gezellig gezeten. En het eten was super

50. Suzanne Harms

Het was goed eten, maar wij zaten in de gang aan de hoge tafels. Daar komen veel mensen langs lopen etc. Dat was wel vervelend om te eten.

51. KarinTigchelaar

Lekker gegeten, vriendelijk, vrolijke bediening. Gewoon lekker gezellig.

52. Eten was erg lekker niet te weinig ! Prijs was goed, goed geholpen ....niets op aan te merken !

53. E. De Jong

Wij hebben heerlijk gegeten. De bediening was ook heel attent. Kwamen regelmatig vragen of we nog iets wilden drinken en of het smaakte. Kortom een aanrader.

54. Heerlijk gegeten en topservice!

55. Lekker gegeten voor weinig geld. De bediening kwam heel vaak om te vragen of we nog drinken wilden, maar het duurde wel bij elke gang lang voor het eten kwam. We zaten lekker in de binnentuin. De bediening was wel heel vriendelijk.

56. christa

Het eten was weer prima, maar het lawaai is oorverdovend. Als er daar nog iets aan gedaan zou kunnen worden?! Verder is het personeel zeer attent en vriendelijk. Wij zijn tevreden.

57. Ondanks een grote groep van 24 man verliep alles soepel, heerlijk gegeten lekkere sfeer, vlotte bediening, leuk personeel, en erg goede kwaliteit/prijs verhouding! De meesten hadden al een goede ervaring bij de Lachende Koe, en dat is ook nu weer uitstekend bevestigd!!

58. Tjitsje

We hadden gereserveerd, alleen jammer dat er nog om een tafeltje gezocht moest worden... van de ene baar de andere kant! Verder was alles goed👍🏻

59. Altijd fantastisch, vaste klanten!

60. Zoals altijd was het eten en de bediening erg goed. Ondanks de drukte wist de bediening ons steeds tijdig van het natje en droogje te voorzien. Ook werd er tijdig gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Een minpuntje was dat het in de eetgelegenheid bijzonder warm en gehorig was. De airco ging niet aan (was wel aanwezig aan het plafond) en door het lage plafond is het erg rumoerig en kun je elkaar slecht verstaan (veel mensen in de ruimte). Verder dik tevreden en we komen zoals veel vaker, gewoon weer bij dit restaurant terug.

61. gezellige sfeer lekker eten en goede service

De nieuwste recensie
  62. W wester

We hebben heerlijk gegeten, en komen zeker terug.

63. T. Rondema

Prima restaurant en erg lekker eten!
    Bediening ook prima!

64. Super lekker gegeten in een gezellige sfeer. Vriendelijke en snelle bediening.
    Goed eten voor een mooie prijs. Echt een aanrader

65. Tineke vellema

Prima, zeer vriendelijke bediening!

66. F van der Leij

Lekker eten voor een koopje.

67. Prima eten en drinken in een gezellige ambiance voor een heel schappelijke prijs!

68. Super avond gehad, lekker gegeten, sfeer is top. Dit is het beste restaurant van Leeuwarden!

69. Kwaliteit/prijs en sfeer prima. Afrekenen wat rommelig. Voor 14 personen hebben we 22 menu's gehad en derhalve 15 € teveel betaald. Jammer

70. Tartaglia

De kwaliteit was uitstekend, bediening is snel en vriendelijk. Wij geven een 9.

71. Paul Papendorp

Vorige week meerdere malen bij jullie gegeten, met broer Fons en eenmaal ook met mijn zoon erbij. Super gezellig gehad en heerlijk gegeten.
    Speciale groet aan de charmante bedrijfsleidster en haar team.

72. J.mulders

Zeer leuke ervaring.
    Waren verrast
    Prijs kwaliteit sfeer alles tip top in orde

73. R. Kooistra

Eten was prima, alleen jammer dat je geen nieuw bestek krijgt na het voorgerecht, maar verder alles goed

74. Prima gegeten, zeer attente bediening, lawaai overweldigend!!

75. Erg vriendelijk personeel. We hebben 3x hier gegeten, het eten is er erg lekker en ook ruim voldoende. De eerste 2x ging het prima met de snelheid. De laatste keer ging het even mis met het toetje, maar dat was ook weer zeer vriendelijk opgelost.
    Echt waar voor je geld. Het was alleen erg rumoerig, maar daar kunnen alleen de gasten wat aan doen.

76. Mirjam Cornet

Heel gezellig en lekker gegeten met grote groep van bijna 60 man! Tuurlijk maken die veel lawaai, maar dat krijg je als het gezellig is en iedereen zit te genieten van zijn eten.

Niet aan te raden voor een romantisch diner voor 2.
    Helaas accepteren ze geen creditcards.

77. Het was gezellig en heerlijk eten. Ook de snelheid van serveren stond ons zeer aan. Kortom een prima restaurant, heerlijk eten en prima prijzen.

78. Het kost bijna niks en het is dan ook bijna niks. Aan drankjes mankeert niks, maar het eten is zeeer matig.

79. Laura Hoekstra

Lekker gegeten, met leuk personeel!

80. Bij binnenkomst erg donker en vol. Plekken erg op elkaar gepropt en enorm gehorig. Je moest erg hard praten om een ander te verstaan. Het eten vond ik redelijk. Niet heel bijzonder. Op zich leuk om de keuken te zien maar ik vond dat er nogal ruig met het eten omgegaan werd. Groente werd zo in de bakjes gekwakt en de bediening gooide zout over het eten... Ga er niet gauw weer heen.

81. Van Zeijts

Goed en lekker eten, alleen als je binnen bent goed uitkijken waar je loopt omdat het allemaal op- en afstapjes heeft.

82. Supergezellige sfeer, gewoon goed eten voor een fijne prijs!

83. Heerlijk gezeten op het buitenterras. Het eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. De prijs was incl. drank. Je kon dus tijdens het eten héél veel drinken. Maar eigenlijk had je aan 2 drankjes genoeg. Zeker voor herhaling vatbaar.

84. Was heerlijk weer, dus fijn op terras lekker gegeten met heel leuk gezelschap.

85. Gisteravond heerlijk gegeten. Fantastische ervaring. Leuke vlotte bediening die alle medewerking verleende met onze wensen. De kipsaté was erg goed, maar de spareribs waren nog veel beter. Heerlijk en veel, voor een grote eter als ik was het echt genoeg. De rekening werd nog aangepast vanwege de aanbieding voor een 2-gangendiner met onbeperkt drinken. En dat voor € 21,85. We hebben er 200 km voor gereden en het was iedere kilometer waard. Echt een aanrader om naartoe te gaan.

86. Lekker gegeten. Ik vond alleen wel dat de gerechten snel na elkaar kwamen, zodat je minder kon genieten van je gerecht.

87. A. Vd Zwan

Wij waren hier gisteren met 3 personen. Vroeg komen, heb je een fijn plekkie!! Mosterdsoep top! Zalmbonbon ook top! Spareribs waren flink zwart, maar wel lekker. Varkenshaas prima. Drie sliptongen ook heerlijk.
    Aardappeltjes en friet lekker. Allerlekkerste de rabarbercompote! Kreeg op vetzoek nog een beker mee zodat ik thuis nog na kon smullen.
    Prijs top! Bediening geweldig.

88. Catrijn 126 punten

Gezellig en lekker gegeten met mijn vriendinnen. Leuke kaart en goede prijs. Vlotte bediening.

89. Maas 19 punten

Weer super verwend door de bediening gisteravond en het eten was weer uitstekend! Aanradertjes blijven gewoon de spareribs, die zijn nergens lekkerder te krijgen! Tot volgende week ;)

90. Marieke

Heel lekker gegeten! Verrassend goed en hele leuke bediening! Zeker een aanrader!

91. Heerlijk gegeten in De Lachende Koe. Eten was prima voor een betaalbare prijs. Als het erg druk is kan het geluid niet goed wegkomen en galmt het een beetje. Verder prima sfeertje en we komen zeker nog een keer

92. Op een zondagavond hier met ons vieren gegeten. We kregen een tafeltje aan de muur. De tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar! Als wij, of de mensen achter ons, wilden opstaan dan lukte dat eigenlijk niet. Ook stonden 2 stoelpoten over een soort verhoging waardoor de tafel scheef komt te staan. Voorgerecht was matig, trio van wraps viel echt tegen. Hoofdgerecht was wel goed te doen, net als het nagerecht. Bediening was niet erg alert op wenken. Het was ook erg druk, vol en roerig.

93. Bediening was zeer matig. Vriendelijk maar onoplettend. Was erg lastig om contact te krijgen met ober.
    Rekening klopte niet, er stond €5,50 teveel op. Bedrag is na melding aangepast.

94. Erik de Haan

95. We waren met zes personen en hebben allemaal heerlijk gegeten. Vlees was lekker en veel, vegetarisch was prima, de vis ook alleen niet echt heel warm meer maar wel goed van smaak. We hadden allemaal inclusief met 2 gerechten. 3 met een voorgerecht en 3 met een nagerecht, allemaal lekker en ruim voldoende. Vriendelijke bediening en kwamen regelmatig drankjes aanvullen. Echt een aanrader.

96. Vanavond hier gegeten met het all in koe sief menu van 25.35 inclusief drankjes. Eten was goed en bij het hoofdgerecht veel bij garnituur. Spareribs een van de beste ooit gegeten. Goed gemarineerd en gleden zo van botjes af. Zeer vriendelijke bediening, kwamen constant vragen of je nog drinken wilde. Zelfs toen hoofdgerecht al uitgeruimd was en we dessert hadden besteld, dit maak je vaak anders mee met inclusief drankjes. Als we weer in de buurt van Leeuwarden zijn komen we zeker terug.

97. Was weer toppie, zoals altijd.

98. Ina Beekman

Super gegeten, vriendelijke bediening, eerlijke prijzen. Als je vooraf deelt krijg je heel eerlijk een twee en een drie gangen menu. Klein minpuntje is dat je op sommige gerechten een toeslag moet betalen.

99. Zitplaats bij de naast gelegen keuken was niet onze voorkeur. (niet gezellig, onrustig, veel lawaai). Teveel mensen in een te kleine ruimte.

100. T. Buwalda

We voelden ons welkom, het eten was heerlijk, de bediening vriendelijk en attent. Kortom we komen terug.

Volgende pagina