De Lachende Koe in Leeuwarden

Eten van de kaart incl onbeperkt bier/wijn en fris!

parkeren op de eewal / parkeergarage hoeksterend

ma vanaf 17:00
di vanaf 17:00
wo vanaf 17:00
do vanaf 17:00
vr vanaf 17:00
za vanaf 17:00
zo vanaf 17:00

eten van de kaart

inclusief onbeperkt tapbier/wijn en fris

2 gangen kiezen van de kaart 21,85

1207481576 95
1339208867 75
1419708879 89
1500208890 87

1. Het eten was matig en mijn voorgerecht was koud... terwijl het de champignons met brie uit de oven moest zijn.. dus dat viel erg tegen. Maar voor de goedekope prijs waar het drinken ook al bij in zit is het wel prima voor een avondje uit als je goedkoop wil eten en veel wilt drinken.

2. Veel te druk en een slecht tafeltje gekregen. Ergens in het dode deel van het restaurant in een gang. Typisch zo'n plaats waarvan je denkt dat er geen tafeltje hoort. Zaten dan ook nog eens in de gang richting WC en continu kwamen er mensen langs.

Het is een eetcafe en heeft dus niet dezelfde standaard van kwaliteit als een echt restaurant, maar er mag wel verwacht worden dat tafels leeg en schoon zijn voordat je er aan plaats moet nemen. Ook krijgen gasten gratis drank en zorgen ze op een gegeven moment voor veel overlast.

Omdat we zo achteraf zaten werden we amper geholpen en was het duidelijk dat de serveerders het niet echt zagen zitten om ons extra drinken te brengen of te informeren hoe het smaakte. Vragen voor extra saus was dus bijna onmogelijk en er werd denigrerend gedaan toen de saus eindelijk aankwam. Grote groepen gaan voor mensen die met zijn 2en komen.

Zijn met hoofdpijn en honger vertrokken en de kortingsactie werd niet verrekend. Al met al één van de slechtste ervaringen die ik gehad heb.

3. Zijn vaste bezoekers, altijd goed.
    Deze x was minder omdat het mooi weer was waren ze veel met de bezoekers buiten bezig. Personeel voor binnen was er niet echt, moest er tussendoor. Lang wachten, werd niet gevraagd als we iets wouden(drinken) zelf constant gevraagd.
    Dus deze x was niet naar tevredenheid!

4. De Koe

5. Arjen Santhuizen

Het was wel erg drukte en ook rumoerig, bediening attent en enthousiast, mogen bijna wel kilometervergoeding krigen. Eten lekker en ruim voldoende.

6. GCFC

7. Goed verzorgde eten. Wat wel jammer is dat het door de drukte het vlees wat aan de koude kant was, wat overigens niets aan de smaak afdeed. Oplossig kan gezocht worden in warmhoudplaten.
    Tenslotte viel het op dat veel mensen struikelen bij het poduim. Zorg voor betere afrandingen.

8. Marte Eveline

9. Het eten was geweldig.
    Voor mensen met lange benen zijn de tafeltjes wat laag.

10. Jesse Holdijk

11. Yvonne de Booij

Het was een drukke avond tijdens de culturele hoofdstad openingsdag. Ondanks de drukte was de bediening heel goed en vriendelijk. Het eten heerlijk en echt niet duur. Supergezellig!

12. Sietske de Boer

Het diner op Tweede Kerstdag was uitstekend, en ook nog alle drankjes, inclusief koffie toe, bij de menuprijs inbegrepen! Service was prima, aardige bediening. Kortom, op z'n Fries: 'it koe minder'. Dat wil zeggen: uitstekend!

13. We waren helaas alle 5 niet zo tevreden. De vegetarische maaltijd (strudel) was smaakloos, het vlees dat de rest had besteld was lauw. Het toetje was anders dan was uitgelegd van te voren (helaas… er was iets op) en we voelden ons erg opgejaagd. We hadden amper het voorgerecht geproefd of er werd al gevraagd wat we verder wilden bestellen. Het hoofdgerecht stond heel snel op tafel en met het toetje hetzelfde verhaal. Het voelde alsof we snel weg moesten, we hebben voor ons gevoel amper met elkaar kunnen praten. Binnen een uur (!) hadden we voor/hoofd/nagerecht gehad… we zijn dus maar in de kroeg gaan zitten om bij te praten. Beetje jammer van de avond… Het personeel was ontzettend aardig maar er kwam zo'n 10× iemand aan onze tafel om te vragen of alles naar wens was. Vriendelijk maar teveel van het goede, Het stoorde ons elke keer in ons gesprek en dat was vervelend.

14. Ik kom vaak bij De Lachende Koe met vrienden of familie en het is altijd een goede ervaring. Deze keer waren m'n vrienden er eerder dan ik en zij kregen te horen dat er geen reservering was gemaakt op mijn naam. Toen ik aankwam en met hen naar binnen liep en vroeg naar mijn reservering kreeg ik het idee dat ze van niets wisten en het puur geluk was dat er nog genoeg plaats was… Misschien was de reservering niet goed doorgegeven? Gelukkig wel alsnog een gezellige avond gehad met als altijd een TE lekker dessert! 🍰

15. Heel gezellig gezeten. En het eten was super

16. Suzanne Harms

Het was goed eten, maar wij zaten in de gang aan de hoge tafels. Daar komen veel mensen langs lopen etc. Dat was wel vervelend om te eten.

17. KarinTigchelaar

Lekker gegeten, vriendelijk, vrolijke bediening. Gewoon lekker gezellig.

18. Goed eten, verrassende menukaart met veel keus. Drinken is inclusief en ze komen vaak langs om te vragen of je nog iets wil drinken. We komen weer!

19. Eten was erg lekker niet te weinig ! Prijs was goed, goed geholpen ....niets op aan te merken !

20. E. De Jong

Wij hebben heerlijk gegeten. De bediening was ook heel attent. Kwamen regelmatig vragen of we nog iets wilden drinken en of het smaakte. Kortom een aanrader.

21. Heerlijk gegeten en topservice!

22. Lekker gegeten voor weinig geld. De bediening kwam heel vaak om te vragen of we nog drinken wilden, maar het duurde wel bij elke gang lang voor het eten kwam. We zaten lekker in de binnentuin. De bediening was wel heel vriendelijk.

23. christa

Het eten was weer prima, maar het lawaai is oorverdovend. Als er daar nog iets aan gedaan zou kunnen worden?! Verder is het personeel zeer attent en vriendelijk. Wij zijn tevreden.

24. Ondanks een grote groep van 24 man verliep alles soepel, heerlijk gegeten lekkere sfeer, vlotte bediening, leuk personeel, en erg goede kwaliteit/prijs verhouding! De meesten hadden al een goede ervaring bij de Lachende Koe, en dat is ook nu weer uitstekend bevestigd!!

25. Tjitsje

We hadden gereserveerd, alleen jammer dat er nog om een tafeltje gezocht moest worden... van de ene baar de andere kant! Verder was alles goed👍🏻

26. Altijd fantastisch, vaste klanten!

27. Zoals altijd was het eten en de bediening erg goed. Ondanks de drukte wist de bediening ons steeds tijdig van het natje en droogje te voorzien. Ook werd er tijdig gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Een minpuntje was dat het in de eetgelegenheid bijzonder warm en gehorig was. De airco ging niet aan (was wel aanwezig aan het plafond) en door het lage plafond is het erg rumoerig en kun je elkaar slecht verstaan (veel mensen in de ruimte). Verder dik tevreden en we komen zoals veel vaker, gewoon weer bij dit restaurant terug.

28. gezellige sfeer lekker eten en goede service

29. W wester

We hebben heerlijk gegeten, en komen zeker terug.

30. T. Rondema

Prima restaurant en erg lekker eten!
    Bediening ook prima!

31. Super lekker gegeten in een gezellige sfeer. Vriendelijke en snelle bediening.
    Goed eten voor een mooie prijs. Echt een aanrader

32. Tineke vellema

Prima, zeer vriendelijke bediening!

33. F van der Leij

Lekker eten voor een koopje.

34. Prima eten en drinken in een gezellige ambiance voor een heel schappelijke prijs!

35. Super avond gehad, lekker gegeten, sfeer is top. Dit is het beste restaurant van Leeuwarden!

36. Kwaliteit/prijs en sfeer prima. Afrekenen wat rommelig. Voor 14 personen hebben we 22 menu's gehad en derhalve 15 € teveel betaald. Jammer

37. Tartaglia

De kwaliteit was uitstekend, bediening is snel en vriendelijk. Wij geven een 9.

38. Paul Papendorp

Vorige week meerdere malen bij jullie gegeten, met broer Fons en eenmaal ook met mijn zoon erbij. Super gezellig gehad en heerlijk gegeten.
    Speciale groet aan de charmante bedrijfsleidster en haar team.

39. J.mulders

Zeer leuke ervaring.
    Waren verrast
    Prijs kwaliteit sfeer alles tip top in orde

40. R. Kooistra

Eten was prima, alleen jammer dat je geen nieuw bestek krijgt na het voorgerecht, maar verder alles goed

41. Prima gegeten, zeer attente bediening, lawaai overweldigend!!

42. Erg vriendelijk personeel. We hebben 3x hier gegeten, het eten is er erg lekker en ook ruim voldoende. De eerste 2x ging het prima met de snelheid. De laatste keer ging het even mis met het toetje, maar dat was ook weer zeer vriendelijk opgelost.
    Echt waar voor je geld. Het was alleen erg rumoerig, maar daar kunnen alleen de gasten wat aan doen.

43. Mirjam Cornet

Heel gezellig en lekker gegeten met grote groep van bijna 60 man! Tuurlijk maken die veel lawaai, maar dat krijg je als het gezellig is en iedereen zit te genieten van zijn eten.

Niet aan te raden voor een romantisch diner voor 2.
    Helaas accepteren ze geen creditcards.

44. Het was gezellig en heerlijk eten. Ook de snelheid van serveren stond ons zeer aan. Kortom een prima restaurant, heerlijk eten en prima prijzen.

45. Het kost bijna niks en het is dan ook bijna niks. Aan drankjes mankeert niks, maar het eten is zeeer matig.

46. Laura Hoekstra

Lekker gegeten, met leuk personeel!

47. Bij binnenkomst erg donker en vol. Plekken erg op elkaar gepropt en enorm gehorig. Je moest erg hard praten om een ander te verstaan. Het eten vond ik redelijk. Niet heel bijzonder. Op zich leuk om de keuken te zien maar ik vond dat er nogal ruig met het eten omgegaan werd. Groente werd zo in de bakjes gekwakt en de bediening gooide zout over het eten... Ga er niet gauw weer heen.

48. Van Zeijts

Goed en lekker eten, alleen als je binnen bent goed uitkijken waar je loopt omdat het allemaal op- en afstapjes heeft.

49. Supergezellige sfeer, gewoon goed eten voor een fijne prijs!

50. Heerlijk gezeten op het buitenterras. Het eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. De prijs was incl. drank. Je kon dus tijdens het eten héél veel drinken. Maar eigenlijk had je aan 2 drankjes genoeg. Zeker voor herhaling vatbaar.

51. Was heerlijk weer, dus fijn op terras lekker gegeten met heel leuk gezelschap.

52. Gisteravond heerlijk gegeten. Fantastische ervaring. Leuke vlotte bediening die alle medewerking verleende met onze wensen. De kipsaté was erg goed, maar de spareribs waren nog veel beter. Heerlijk en veel, voor een grote eter als ik was het echt genoeg. De rekening werd nog aangepast vanwege de aanbieding voor een 2-gangendiner met onbeperkt drinken. En dat voor € 21,85. We hebben er 200 km voor gereden en het was iedere kilometer waard. Echt een aanrader om naartoe te gaan.

53. Lekker gegeten. Ik vond alleen wel dat de gerechten snel na elkaar kwamen, zodat je minder kon genieten van je gerecht.

54. A. Vd Zwan

Wij waren hier gisteren met 3 personen. Vroeg komen, heb je een fijn plekkie!! Mosterdsoep top! Zalmbonbon ook top! Spareribs waren flink zwart, maar wel lekker. Varkenshaas prima. Drie sliptongen ook heerlijk.
    Aardappeltjes en friet lekker. Allerlekkerste de rabarbercompote! Kreeg op vetzoek nog een beker mee zodat ik thuis nog na kon smullen.
    Prijs top! Bediening geweldig.

55. Catrijn 126 punten

Gezellig en lekker gegeten met mijn vriendinnen. Leuke kaart en goede prijs. Vlotte bediening.

56. Weer super verwend door de bediening gisteravond en het eten was weer uitstekend! Aanradertjes blijven gewoon de spareribs, die zijn nergens lekkerder te krijgen! Tot volgende week ;)

57. Marieke

Heel lekker gegeten! Verrassend goed en hele leuke bediening! Zeker een aanrader!

58. Heerlijk gegeten in De Lachende Koe. Eten was prima voor een betaalbare prijs. Als het erg druk is kan het geluid niet goed wegkomen en galmt het een beetje. Verder prima sfeertje en we komen zeker nog een keer

59. Op een zondagavond hier met ons vieren gegeten. We kregen een tafeltje aan de muur. De tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar! Als wij, of de mensen achter ons, wilden opstaan dan lukte dat eigenlijk niet. Ook stonden 2 stoelpoten over een soort verhoging waardoor de tafel scheef komt te staan. Voorgerecht was matig, trio van wraps viel echt tegen. Hoofdgerecht was wel goed te doen, net als het nagerecht. Bediening was niet erg alert op wenken. Het was ook erg druk, vol en roerig.

60. Bediening was zeer matig. Vriendelijk maar onoplettend. Was erg lastig om contact te krijgen met ober.
    Rekening klopte niet, er stond €5,50 teveel op. Bedrag is na melding aangepast.

61. Erik de Haan

62. We waren met zes personen en hebben allemaal heerlijk gegeten. Vlees was lekker en veel, vegetarisch was prima, de vis ook alleen niet echt heel warm meer maar wel goed van smaak. We hadden allemaal inclusief met 2 gerechten. 3 met een voorgerecht en 3 met een nagerecht, allemaal lekker en ruim voldoende. Vriendelijke bediening en kwamen regelmatig drankjes aanvullen. Echt een aanrader.

63. Vanavond hier gegeten met het all in koe sief menu van 25.35 inclusief drankjes. Eten was goed en bij het hoofdgerecht veel bij garnituur. Spareribs een van de beste ooit gegeten. Goed gemarineerd en gleden zo van botjes af. Zeer vriendelijke bediening, kwamen constant vragen of je nog drinken wilde. Zelfs toen hoofdgerecht al uitgeruimd was en we dessert hadden besteld, dit maak je vaak anders mee met inclusief drankjes. Als we weer in de buurt van Leeuwarden zijn komen we zeker terug.

64. Was weer toppie, zoals altijd.

65. Vanavond weer heerlijk gegeten met mijn vrouw Pauline. Was weer helemaal top en gezellig druk. Ga toch regelmatig naar de koe, en nog nooit teleurgesteld.👍

66. Ina Beekman

Super gegeten, vriendelijke bediening, eerlijke prijzen. Als je vooraf deelt krijg je heel eerlijk een twee en een drie gangen menu. Klein minpuntje is dat je op sommige gerechten een toeslag moet betalen.

67. Zitplaats bij de naast gelegen keuken was niet onze voorkeur. (niet gezellig, onrustig, veel lawaai). Teveel mensen in een te kleine ruimte.

68. T. Buwalda

We voelden ons welkom, het eten was heerlijk, de bediening vriendelijk en attent. Kortom we komen terug.

69. Heerlijk met zijn 4en gegeten bij De Lachende Koe... Perfect voor ons gezin omdat we precies weten wat we kwijt zijn van te voren zonder verassingen. Carpaccio super lekker, breekbrood heerlijk vers en ook de tomatensoep van de kinderen waren heerlijk! Als hoofdgerecht hadden de kinderen spare-ribs en die waren overheelijk! Zelf had ik een biefstuk en mijn vrouw de sliptong. Beiden erg smakeijk, er gaat niets boven een lekker stukje vlees met kruidenboter! Wij komen zeker weer terug. Bij De Lachende Koe in Leeuwarden krijg je veel waar voor je geld! Goed eten hoeft niet duur te zijn

70. Wij waren 2 dagen in Leeuwarden en hebben 2 maal bij de Lachende Koe gegeten. Het was beide keren heerlijk, vriendelijk personeel en leuke sfeer!! We werden de 2de avond herkend door verschillende personeelsleden wat een thuis gevoel gaf.

71. De Lachende koe is een leukste Eetcafé in Leeuwarden! Diverse keren biefstuk gegeten bij de Lachende koe altijd goed betaalbaar. Geserveerd met patat of aardappels en warme groente en salade. En een heerlijk warm welkom.
    Bedankt voor alles, we komen binnenkort nog weer eens bij jullie eten!

72. Twee keer hier gegeten, niet erg tevreden. Kwaliteit is niet erg goed. Biefstuk was net een supermarkt biefstukje. Bediening is wel super. Maar niet voor herhaling vatbaar.

73. Karen sikkel

74. Janke Broere

Heerlijk gegeten. Komen zeker terug.

75. Weer heerlijk gegeten!! Snelle bediening en je staat geen moment droog.

76. Rick en Lisanne

Het eten was erg lekker en helemaal niet duur. We zijn snel geholpen door het erg vriendelijke personeel, en het restaurant heeft een gezellige sfeer. We komen sowieso nog eens!

77. Ik eet hier altijd graag! Erg gezellig, het eten is goed en je hoeft je eigelijk niet druk te maken om de prijs als je voor bier fris of wijn kiest. Gewoon drinken als je zin in wat hebt :)

78. Gerben en Louise

Heerlijk gegeten in gezellige ambiance. Eerst buiten gezeten maar omdat het wat frisser werd uiteindelijk maar naar binnen gegaan. Super vriendelijk personeel, zeker voor herhaling vatbaar!

79. wielinga

Heerlijk gegeten, leuke bediening.. Heel druk, personeel vloog heel snel door het restaurant.. voelt een beetje opgejaagd.

80. Een super leuke avond gehad. Heerlijk gegeten, lekker kunnen natafelen. Zeker voor herhaling vatbaar.

81. Het personeel kwam steeds netjes vragen of we wat te drinken wilden, we hadden onbeperkt drinken erbij. Er was een serveerster die nogal zenuwachtig over kwam (waarschijnlijk was ze nieuw), ook was er een andere serveerster die te gehaast over kwam wat na ons idee niet prettig is. De stoelen zaten totaal niet lekker, ze waren erg hard.

Mijn vriend had de mixed grill deze vond hij erg lekker op de kip na die was erg droog namelijk, ik had de vegetarische wrap die erg lekker was maar wel iets minder vet kon.

De sfeer was leuk met een kaarsje maar voor de rest was het er erg druk, je kon er niet rustig met zijn tweetjes zitten. Het was zelfs op de maandag avond (8 juni) erg druk.

We komen hier zeker weer nog eens een keer maar niet voor een romantisch etentje, want dat is dit totaal niet.

82. Hannie 130 punten

Hier laatst gegeten, was erg druk waardoor ik moeite had om mijn gezelschap te verstaan. Service kon wel beter, in totaal is er 1 x iemand langs geweest om te vragen of het had gesmaakt. Blijkbaar zag deze jongen niet dat onze glazen leeg waren, dus hem erop geattendeerd, dat wij nog wat dorstig waren. Eten is super, en niet duur! Voor herhaling vatbaar. Kom hier zeker vaker.

83. Altijd gezellig. Kom er vaak. Dagmenu kiezen uit vegetarisch, vlees of vis. Zeer smakelijk. Voor een lage prijs. Ook inclusief drankjes is aanrader. Komen vaak bijschenken. Tof personeel.

84. We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was uitstekend. Ook mijn lof voor het personeel. Zeer vriendelijk.

85. L. Van Steen

We hebben heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Het personeel is ontzettend gastvriendelijk.

86. Heerlijk gegeten, ruime porties, goede, vlotte en vriendelijke bediening. Een aanrader en wij komen zeker weer eens eten. Top.

87. Mdevink

Goed eten en uiterst vriendelijke bediening. Arrangement is een zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Dit wordt "ons eetcafeetje" voor de toekomst.

88. D. van de Streek

Heerlijk gegeten en super aardig personeel.
    Voor ons inmiddels al de 4e keer dat we bij de Lachende Koe hebben gegeten, echt een aanrader

89. Gezellig restaurant met lekker eten. Vriendelijk personeel en snelle service. Goede prijs-kwaliteitverhouding!

90. marcelina

Het voorgerecht liet wat lang op zich wachten maar dit kwam de bediening eerlijk melden dat ze het even vergeten waren door de drukte. Maakte verder voor ons niet veel uit en we genoten rustig van een drankje.

Het hoofdgerecht vonden we wat taai dus dit ook eerlijk aangegeven. Hij bood gelijk een nieuwe aan maar we zaten al aardig vol dus dit was niet nodig! Wel werd ons nagerecht gratis aangeboden! Kortom wat een service hebben ze!

Super leuk restaurant en ze lossen problemen prima op! En andere keren heerlijk gegeten dus het kan eens een keer ietsje minder zijn.

91. Ineke Spijker

Ontzettend aardige bediening: het was met het reserveren alleen niet goed gegaan. Specifiek gevraagd om een rustig tafeltje bij de ingang, maar dat werd midden in het meest drukke gedeelte! Echter, dat werd gelijk opgelost zodat we nog hebben genoten op een voor ons wat rustiger plek. Prima eten en toch zo gezellig druk!

92. Lolkje Keegstra

We hebben heel erg lekker gegeten. Sfeervol restaurant. We zaten alleen erg krap tussen de tafeltjes in en mijn vriend zat net met de stoel over een drempeltje heen en dat zit niet heel plezierig.

Vriendelijke groeten Lolkje keegstra

94. Ronald Uit Den Haag

Lekker gegeten voor een zeer goeie prijs. Zeker omdat er ook nog onbeperkt drinken bij zit. Echt een aanrader vooral door de prijs/kwaliteit verhouding.

95. Erg gezellig, lekker eten voor een lage prijs.

96. Arjen Veenwijk

97. Dolf Overzet

Erg gezellig uit eten geweest bij de Lachende Koe. Heerlijk gegeten en niet duur.

98. roelof kingma

Druk, maar de moeite waard. Goed en erg lekker eten.

99. Wat hebben wij een gezellige avond gehad. Het eten was heerlijk, ruim voldoende. Het personeel was erg vriendelijk, vlotte bediening. Een heel, heel klein minpuntje was; waar wij zaten was het wat donker. Maar ik kan het iedereen aanraden.

100. Valid Express

De bediening was geweldig, de sfeer in het restaurant ook en het eten was voortreffelijk.

Volgende pagina