Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Sprang-capelle verdeeld zijn.

1. Vandaag voor het eerst vegetarisch wezen eten bij Sfeerlijk. Het 3 gangen menu was fantastisch lekker. Er is bijzonder veel aandacht besteed aan smaak en uiterlijk. Alles is gemaakt van verse streek producten. Ook de bediening is zeer vriendelijk. Wat we ook verbazend vonden dat de chef kok de rekening kwam brengen. Bij navraag blijkt dat de chef ook graag zijn gasten wil zien. Dit restaurant is een echte aanrader voor vegetarisch eten. Wij zullen er zeker terug komen.
    Frans en Ingrid uit Dongen.

2. Met 10 familie leden bij 't Spoor gegeten. Voorgerecht en nagerecht was oké. Het verrassingsmenu was voor vijf personen, met name de zalm ook oké. Maar de rest was niet tevreden. Het vlees was taai en vette randen en niet voor herhaling vatbaar jammer.

3. Hildegard Verbaarschot-Bockweg

Zaterdag tijdens een uitje, met drie vriendinnen bij Sfeerlijk gelunched. Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten, Ook de vegetarische lunch was heerlijk en met veel fantasie klaargemaakt.
    De lunch droeg helemaal bij aan deze bijzondere dag.

4. Johan en Elly van Leijsen

We hebben ontzettend genoten van de gastvrijheid, de kookkunst en de live muziek. Goede sfeer en zeker voor herhaling vatbaar. Hopelijk is volgende keer het weer ook top, zodat we van jullie mooie terras gebruik kunnen maken. Nogmaals de complimenten en veel succes in de toekomst.

5. C.teeuwen

We hebben heerlijk gegeten eerste pinksterdag, met 8 man. Als er een speciale aanbieding is wil ik daar graag van op de hoogte worden gehouden. Gr

6. Arni Heuer

Zojuist thuisgekomen van een etentje bij Sfeerlijk. Dit adres was ons aangeraden door Marcel en Nelleke (zie recensie verder hier onder) en ze hebben gelijk: het eten is er heerlijk. De service nog ouderwets, met oog voor detail en voor de klant. Alles wordt prima uitgelegd en mijn neefje van 8 (hij weet nu al dat hij later kok wil worden) mocht in de keuken zijn eigen voorgerecht mee uitkiezen én zijn eigen dessert mee bereiden. Je kunt de "eerlijkheid" van de producten echt proeven en ze worden prima klaar gemaakt. Kortom; wij waren zeer tevreden en zullen zeker terugkomen.

7. Internationaal Sprang-capelle

Susanne

Gisterenavond gegeten bij James. Was eens en nooit meer. Met 2 personen hoofdgerecht asperges besteld, andere 2 personen iets anders. Asperges waren nog helemaal hard, en koud van binnen. Gemeld, werd mee terug genomen. 15 minuten later weer opgediend. De andere 2 waren inmiddels klaar met eten. De aangesneden asperges van de eerste keer werden gewoon mee geserveerd. Nu wel gaar en lekker. Toen de baas de borden op kwam halen en vroeg of alles gesmaakt had hebben we gemeld dat de asperges niet gaar waren en dat we daardoor niet gezamelijk konden eten. Zijn reactie: Hij haalde zijn schouders op. Geen excuus kon eraf, laat staan een drankje van de zaak. Bij het afrekenen stonden er diverse drankjes op die we niet genuttigd hadden. Hierdoor viel de rekening 35 euro!!!! duurder uit. Na wat discussie tussen ons en eigenaar/ baas drankjes eraf en uiteindelijk 2 drankjes cadeau gekregen. Dus eens en nooit meer voor ons.

9. Geachte dagelijkse kost. Wij hebben met vijf personen heerlijk gegeten en zullen dat zeker doorgeven aan anderen. Wij waren wel een beetje luidruchtig, daarvoor excuses maar vijf meiden zijn af en toe weer tiener. Zeker tot een volgende keer.
    Gr Ricky Nelissen

10. Wij hebben heerlijk gegeten met erg vriendelijke bediening. Zeer de moeite waard.

11. braspenning/donders

Leuk restaurant, een beetje Engelse pup stijl/kleur, sfeervol. Toevallig mijn smaak. Eten was prima, mooi verzorgd voorgerecht en ook hoofdgerecht (zwaardvis). Goede portie, niet te veel maar ook niet te weinig zoals tegenwoordig nogal eens gebeurd. Nagerecht (DameBlanche) was niet als zodanig te herkennen, smaakte wel maar was zeker geen Dame Blanche wat ik verwachte. Dus dat nagerecht zou ik een andere naam geven. Al met al een lekker etentje met een goede prijs/kwaliteit verhouding, en zeker voor herhaling vatbaar.

12. Internationaal Sprang-capelle

Jan en Edward

Geweldig goed gegeten, mooie combinatie van vlees en bijgerechten (wij hadden Ossenhaas). En als afsluiting chocolade taart en kaaskistje, dit maakte het compleet. Leuke en vlotte bediening ondanks de drukte. Heerlijk sfeertje! Eerste helft RKC wel gemist maar deze eerste helft was veel aantrekkelijker en gezelliger. Dik compliment voor gastheer, de kok en het personeel. Jan en Edward

13. Verrassend lekker, eerlijke producten, goede bediening, goede zit.

14. Verse producten en heerlijk gegeten super!!!

15. Sfeerlijk heeft bij ons een trackrecord van heerlijke gerechten en ook deze woensdag was dat (uiteraard) weer het geval. Het was gezellig druk binnen en we hadden het geluk dat we de 1e avond van een nieuwe aanwinst in de bediening mochten meemaken (die onder de bezielende vleugels van Enid haar eerste activiteiten mocht ontplooien :) ).

Zoals gewoonlijk kan Enid het menu zo heerlijk uitleggen, dat het water ons al in de mond loopt en we toch maar weer voor een 4 gangen menu gaan. Die keuze maken we eigenlijk bijna altijd ter plekke op basis van wat we horen en hoe Enid de bereidingen/smaken uitlegt. Chantal, de andere ervaren kracht in de bediening deze avond zorgt ondertussen voor het knabbeltje vooraf, de lekkere broodjes en de drankjes zodat we langzaam warm draaien voor het culinaire avontuur van deze avond.

De keuzes die we deze avond gemaakt hebben zijn 4 van de 6 gangen uit het maandelijks wisselende maandmenu
    ◾Langoustine, rolletjes butternut pompoen gevuld met espuma van langoustines, rode biet sellofaan, hazelnootcremé, peer en pompoen brunoise
    ◾Gebakken zeebaars op gesmoorde schorseneren en bundelzwammen, chips van truffelaardappel
    ◾Gebakken lendebiefstuk met truffelsaus op roerbakken groenten, mousseline en frieten met mayonaise
    ◾Mousse van mokka, cremeux van chocolade, bastogne, citrus kletskop en zoethout gel

Voordat we voor het tussengerecht kozen, werden we nog even mee in de keuken genomen omdat we niet zo van de meeste paddestoelen houden en Enid bod spontaan aan om even te kijken hoe ze eruit zien. Gerust gesteld zijn we daarna toch maar voor dit gerecht gegaan ;)
    Trouwens het komt wel vaker voor vaker dat mensen wordt aangeboden in de keuken te kijken of ze iets wel lusten/hoe het eruit ziet als ze niet zeker van een gerecht zijn, je hoeft daar echt geen vaste gast voor te zijn. Geeft ook wel aan hoe open en vrij ze omgaan met gasten en hoe hygienisch de keuken eruit ziet dat ze gasten er een blik in laten werpen.

Terug naar het menu: ikzelf ging voor de bijpassende wijnen en mijn partner deed het rustiger aan, die was de bob.
    Bij het voorgerecht waren de langoustines heerlijk en het bijzondere 'blaadje' van gedroogde rode biet een mooie verrassing. In 2 woorden: heerlijk gerecht
    De andere 3 gerechten waren ook gewoon heeeeeeerlijk. Alles is even vers, mals, bijzonder, heerlijk, goed klaargemaakt etc etc. Het is altijd weer genieten. Ik had me telkens weer voorgenomen om eerst een foto te maken van het gerecht, maar telkens als het gerecht voor onze neuzen gezet werden, roken die zo lekker en de uitleg van het gerecht deed daar nog een stapje bovenop, dat ik iedere keer al een hap genomen had, voordat ik me weer herinnerde dat ik een foto moest maken... Dit gezegd hebbende, kan ik me eigenlijk geen beter compliment bedenken dan wat ik hierboven beschreven heb :)

Na afloop kwam de chef, Michael nog langs (zoals bij alle andere tafels) en zitten we ons nu alvast stilletjes lekker te maken voor het komende kerstmenu dat we ook bij Sfeerlijk gaan genieten.

Als afsluiter: ja, we zijn beide bevooroordeeld omdat we hier minimaal 1x per maand komen en gelijk voeg ik daar aan toe dat Sfeerlijks sfeer/service aanpak over de jaren gelijk gebleven is (dus ook als je geen vaste gast bent wordt je enorm in de watten gelegd). + wij komen bij veel andere restaurants dus we hebben wel degelijk referentie materiaal wat eten/smaak/sfeer/service betreft en Sfeerlijk blijft voor ons gewoon een topper.

16. Internationaal Sprang-capelle

Ralph D

17. jan van den Heuvel

Gelukkig was er afgelopen zaterdag nog plaats voor 4 personen.

Alles maar ook werkelijk alles klopt in dit restaurant. Wij hebben een betaalbare

Top avond gehad. Maurice tot snel. Jan en Jan.

18. R.Labordus

Elke keer weer een smaaksensatie bij sfeerlijk. Ze doen hun naam eer aan. De sfeer is er altijd goed en het eten altijd heerlijk. Ook een zeer geschikte locatie voor een besloten feest. Wij hebben hier 's middags gelunched op onze trouwdag met al onze gasten en ook dat was wederom perfect geregeld.
    De kok is altijd bereid een woordje uitleg te geven over zijn bereidingen en de gastvrouw en het ander bedienend personeel zijn altijd zeer beleefd, kennen de details van de gerechtjes en hebben altijd een goed advies. (niet alleen qua eten of dieet maar ook qua wijn). Als ik echt moet zoeken naar een minpuntje dan is het dat het er soms wat rustig is. Het is voor hen jammer dat sprang-capelle niet zo bruisend is, want ik weet zeker dat ze dan nog meer aanloop zouden hebben. Wij gaan er in ieder geval zeker terug! Wat ook het proberen waard is zijn de huisgemaakte friandises voor bij de koffie of thee. Heerlijk! Een koekje kan zo lekker zijn als het vers is!
    Al met al kan ik niets dan lof uitspreken over deze fantastische gelegenheid. Het ziet er van binnen trouwens ook altijd fantastisch uit. Lekker sfeervol en elke week mooie verse bloemen.

19. Ed

Gegeten op een rustige doordeweekse avond. Heel plezierig ontvangen en uitgebreid geïnformeerd over de keuzes. Prima voorafje en goed hoofdgerecht. Vier verschillende kaasjes als heerlijke afsluiter.

20. Ed

21. Vanavond weer heerlijk gegeten. Top restaurant waar blijkt dat hoogwaardige gerechten hand in hand kunnen gaan met kindvriendelijkheid. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt in de kinderkamer. Ik kan me niet vinden in de negatieve reactie hieronder. Ik had ook de parelhoen, welke geserveerd werd met risotto (Ravigotti?!?!). Deze was precies zoals Risotto hoort te zijn. Echt een aanrader! Wij komen snel weer eens terug.

22. Het was al weer even geleden dat wij in 't Spoor waren geweest. Onze laatste ervaring was namelijk geen beste geweest. Toch maar weer een keer het voordeel van de twijfel gegeven. Helaas! De mostersoep was zo zout dat opeten geewoon gevaarlijk was. Opmerkingen hierover werden afgedaan als we zullen het doorgeven. We waren met z'n vieren waarvan 3 er een tournedos bestelde, allen medium doorbakken.. De een was nog rauwer dan de ander toen ze gereserveerd werden. Bedienend personeel deed dit af met de opmerking dat ze uit de oven kwamen, dat ze daardoor zo waren als ze nu geserveerd werden. Het vierde gerecht Parelhoen werd geserveerd met ravigoti. De parelhoen dreef in een diep bord in de bijna vloeibare ravigoti, waardoor het gerecht geen voldoende verdiende. Volgens ons zijn ze in dit restaurant behoorlijk het SPOOR bijster, wij zullen er in ieder geval nooit meer gaan eten, zonde van je geld.

1,1
  23. Vorige week zijn we hier via de dinerdagen als kennismaking gaan eten. Voorheen zat hier een ander restaurant in en volgens de gezellig kletsende gastvrouw bestaan ze nu een half jaar. Het pand ziet er gezellig uit en ons tafeltje had een sfeervol uitzicht op de kerk van Sprang. Het kennismakingsmenu was een 3-gangen verrassingsmenu en bestond uit mooi opgemaakte borden en vooral goed smakende gerechten. Dit was een doordeweekse dag en ik heb niet opgeschreven wat we nu gehad hebben maar kan me nog wel herinneren dat onze voorgerechtborden helemaal schoon (bijna gelikt) mee terug gingen en dat de bijpassende wijn erg lekker smaakte. Het was een op vat gerijpte witte wijn welke het zachte/zuurtje had wat geweldig bij de zalm paste maar ook de body en kracht bij de andere ingrediënten. Het hoofdgerecht was een goed klaar gemaakte eend, weinig op aan te merken, misschien iets meer saus. Nagerecht kan ik me niet meer herinneren maar smaakte uitstekend en ook hier een mooie bijzondere bijpassende wijn. Telkens een goed verhaal/uitleg waarom voor deze wijn bij dit gerecht gekozen is, daar hou ik wel van.

Mooi restaurant met goede gerechten en prima bijpassende wijnen.

24. Gister hier uiteten geweest, we werden snel geholpen door de vriendelijke bediening, het eten was super lekker, we hadden varkenshaas saté en mixed grill, als dessert hadden we chocodessert, ook erg lekker. Verder was het een erg leuk en sfeervol restaurant, zeker een aanrader!

25. Esmee

26. O o o wat kun je hier toch heerlijk eten! Alweer een jaar geleden voor de eerste maal geweest. Sindsdien al vele malen onze smaakpapillen laten verwennen. Vanavond weer een ervaring en sensatie rijker. Afgerekend met mijn 'bieten-trauma' van de jaren 80. Nog nooit zo lekker, verfijnd bieten-tartaartje gegeten. Tja, je moet het wel lekker maken natuurlijk. Maar laat dat maar aan Michael over! En dan de overtreffende trap van lekker: coquilles op een crême van pompoen met schuim van sereh en geschaafde witte chocolade. Alsof er een hele kudde engelen op je tong piest. En dan moet het nog kerst worden.... TOP! En natuurlijk ook hulde voor de gastvrouw en het hele team. Jullie verdienen een plaatsje in de eregalerij!

27. Chinees-Indisch Sprang-capelle

Joke treffers

Wij hebben hier al meerdere keren heerlijk gegeten ! Ook de afhaalmaaltijden zijn uitstekend,bediening erg vriendelijk en behulpzaam! Jammer dat de uitstraling en aankleding van het restaurant wat sober is !mogelijk een reden dat er niet zoveel mensen uit eten gaan hier ,terwijl het bij afhalen wel altijd erg druk is!

28. Gisteren zijn wij hier met z'n drietjes wezen eten. Wij hadden niet gereserveerd, dus wij hadden gehoopt op een tafeltje. De kelner ontving ons en vertelde ons dit even te overleggen met zijn baas. De baas kwam naar ons toe, vroeg ons of wij toeristen waren. Wij vertelden dat wij hier vlakbij wonen en nog nooit hier waren geweest. Hij zei ons nog even te wachten en na enig overleg kwam hij terug met de mededeling dat hij naast de ingang nog een tafeltje had. Eenmaal plaatsgenomen vond mijn vrouw het toch wat fris. (Deur die elke keer open en dicht ging met als gevolg koude luchtstroom). Dit hebben wij direct na het brengen van onze eerste drankjes gemeld, en de baas zelf ging op zoek naar een oplossing. Hij kwam al zeer snel terug en zei ons dat wij aan een tafel voor 8 mochten zitten. Mochten er mensen komen, een prins op het witte paard of een mooie vrouw, dan konden die aan het andere eind zitten, zei de eigenaar met een lach. Al met al konden wij er om lachen en vonden het zeer prettig dat wij mochten verhuizen. De service is uitstekend, mede door de verhuizing. Ook naar kinderen werd uiterst vriendelijk gedaan, zoals het hoort! Onze zoon vond het eten lekker, en ook wij hebben genoten. De prijs viel niet tegen voor hetgeen wat je krijgt.

Wij hebben een leuke avond gehad en heerlijk gegeten in De Proeverij. Dit restaurant met haar heerlijke gerechten en uitstekende en vriendelijke service van het personeel verdient dan ook een pluim. Wij komen hier zeker terug.

29. We hebben er altijd goed gegeten maar vandaag!! We werden keurig ontvangen zoals altijd maar we hadden alleen het hoofdgerecht besteld en ik dacht samen met m'n vrouw de cote de boeuf te bestellen en dit moest een malse biefstuk zijn.

We kregen een groot bord met vlees en groente voor onze neus maar alleen zat er voor 50% vet aan!!
    Ik vind een beetje vet niet erg maar dit sloeg alles bij ieder hapje voelde je het glibberen in je mond!

Ik heb de gastvrouw er op aangesproken maar ze zei dat het zo hoorde..! Ik heb alles laten staan en gelijk de rekening gevraagd..!

Dit was de laatste keer want voor dat geld kun je heel wat malse biefstuk kopen zonder vet!

30. Chinees-Indisch Sprang-capelle

p van thielen