Sfeerlijk in Sprang-capelle

7 gratis parkeerplaatsen voor de deur, in de straat overal gratis parkeren en voldoende parkeerplaatsen bij zalencentrum Zidewinde. (aan de overkant).

wo lunch vanaf 13:00

1404209247 94
1431913080 94
1442302017 94
1487320746 97

1. Gisteren een fietstocht gemaakt in de buurt van het restaurant. Ondanks dat ze 's morgens nog niet open waren konden we toch koffie krijgen.
    Eind van de dag besloten daar ook te gaan eten. Het was voortreffelijk.
    Heerlijk rustig buiten gegeten. De bediening deed het ook rustig aan. Dat vinden wij heerlijk. We werden toen we aan het eind van de avond naar huis gingen door de eigenaren gedag gezegd. We moesten daarna nog 1 1/2 uur met de auto naar huis. Al met al een heerlijke dag gehad. We komen hier zeker nog eens terug als we in de buurt zijn

2. Hikke Dender

3. Wederom weer genoten van de ambiance en het heerlijke eten, altijd weer een belevenis en een bijzondere gelegenheid om te genieten. We komen er weer op terug. Bedankt!

4. Vandaag voor het eerst vegetarisch wezen eten bij Sfeerlijk. Het 3 gangen menu was fantastisch lekker. Er is bijzonder veel aandacht besteed aan smaak en uiterlijk. Alles is gemaakt van verse streek producten. Ook de bediening is zeer vriendelijk. Wat we ook verbazend vonden dat de chef kok de rekening kwam brengen. Bij navraag blijkt dat de chef ook graag zijn gasten wil zien. Dit restaurant is een echte aanrader voor vegetarisch eten. Wij zullen er zeker terug komen.
    Frans en Ingrid uit Dongen.

5. Hildegard Verbaarschot-Bockweg

Zaterdag tijdens een uitje, met drie vriendinnen bij Sfeerlijk gelunched. Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten, Ook de vegetarische lunch was heerlijk en met veel fantasie klaargemaakt.
    De lunch droeg helemaal bij aan deze bijzondere dag.

6. Arni Heuer

Zojuist thuisgekomen van een etentje bij Sfeerlijk. Dit adres was ons aangeraden door Marcel en Nelleke (zie recensie verder hier onder) en ze hebben gelijk: het eten is er heerlijk. De service nog ouderwets, met oog voor detail en voor de klant. Alles wordt prima uitgelegd en mijn neefje van 8 (hij weet nu al dat hij later kok wil worden) mocht in de keuken zijn eigen voorgerecht mee uitkiezen én zijn eigen dessert mee bereiden. Je kunt de "eerlijkheid" van de producten echt proeven en ze worden prima klaar gemaakt. Kortom; wij waren zeer tevreden en zullen zeker terugkomen.

7. Verrassend lekker, eerlijke producten, goede bediening, goede zit.

8. Sfeerlijk heeft bij ons een trackrecord van heerlijke gerechten en ook deze woensdag was dat (uiteraard) weer het geval. Het was gezellig druk binnen en we hadden het geluk dat we de 1e avond van een nieuwe aanwinst in de bediening mochten meemaken (die onder de bezielende vleugels van Enid haar eerste activiteiten mocht ontplooien :) ).

Zoals gewoonlijk kan Enid het menu zo heerlijk uitleggen, dat het water ons al in de mond loopt en we toch maar weer voor een 4 gangen menu gaan. Die keuze maken we eigenlijk bijna altijd ter plekke op basis van wat we horen en hoe Enid de bereidingen/smaken uitlegt. Chantal, de andere ervaren kracht in de bediening deze avond zorgt ondertussen voor het knabbeltje vooraf, de lekkere broodjes en de drankjes zodat we langzaam warm draaien voor het culinaire avontuur van deze avond.

De keuzes die we deze avond gemaakt hebben zijn 4 van de 6 gangen uit het maandelijks wisselende maandmenu
    ◾Langoustine, rolletjes butternut pompoen gevuld met espuma van langoustines, rode biet sellofaan, hazelnootcremé, peer en pompoen brunoise
    ◾Gebakken zeebaars op gesmoorde schorseneren en bundelzwammen, chips van truffelaardappel
    ◾Gebakken lendebiefstuk met truffelsaus op roerbakken groenten, mousseline en frieten met mayonaise
    ◾Mousse van mokka, cremeux van chocolade, bastogne, citrus kletskop en zoethout gel

Voordat we voor het tussengerecht kozen, werden we nog even mee in de keuken genomen omdat we niet zo van de meeste paddestoelen houden en Enid bod spontaan aan om even te kijken hoe ze eruit zien. Gerust gesteld zijn we daarna toch maar voor dit gerecht gegaan ;)
    Trouwens het komt wel vaker voor vaker dat mensen wordt aangeboden in de keuken te kijken of ze iets wel lusten/hoe het eruit ziet als ze niet zeker van een gerecht zijn, je hoeft daar echt geen vaste gast voor te zijn. Geeft ook wel aan hoe open en vrij ze omgaan met gasten en hoe hygienisch de keuken eruit ziet dat ze gasten er een blik in laten werpen.

Terug naar het menu: ikzelf ging voor de bijpassende wijnen en mijn partner deed het rustiger aan, die was de bob.
    Bij het voorgerecht waren de langoustines heerlijk en het bijzondere 'blaadje' van gedroogde rode biet een mooie verrassing. In 2 woorden: heerlijk gerecht
    De andere 3 gerechten waren ook gewoon heeeeeeerlijk. Alles is even vers, mals, bijzonder, heerlijk, goed klaargemaakt etc etc. Het is altijd weer genieten. Ik had me telkens weer voorgenomen om eerst een foto te maken van het gerecht, maar telkens als het gerecht voor onze neuzen gezet werden, roken die zo lekker en de uitleg van het gerecht deed daar nog een stapje bovenop, dat ik iedere keer al een hap genomen had, voordat ik me weer herinnerde dat ik een foto moest maken... Dit gezegd hebbende, kan ik me eigenlijk geen beter compliment bedenken dan wat ik hierboven beschreven heb :)

Na afloop kwam de chef, Michael nog langs (zoals bij alle andere tafels) en zitten we ons nu alvast stilletjes lekker te maken voor het komende kerstmenu dat we ook bij Sfeerlijk gaan genieten.

Als afsluiter: ja, we zijn beide bevooroordeeld omdat we hier minimaal 1x per maand komen en gelijk voeg ik daar aan toe dat Sfeerlijks sfeer/service aanpak over de jaren gelijk gebleven is (dus ook als je geen vaste gast bent wordt je enorm in de watten gelegd). + wij komen bij veel andere restaurants dus we hebben wel degelijk referentie materiaal wat eten/smaak/sfeer/service betreft en Sfeerlijk blijft voor ons gewoon een topper.

9. R.Labordus

Elke keer weer een smaaksensatie bij sfeerlijk. Ze doen hun naam eer aan. De sfeer is er altijd goed en het eten altijd heerlijk. Ook een zeer geschikte locatie voor een besloten feest. Wij hebben hier 's middags gelunched op onze trouwdag met al onze gasten en ook dat was wederom perfect geregeld.
    De kok is altijd bereid een woordje uitleg te geven over zijn bereidingen en de gastvrouw en het ander bedienend personeel zijn altijd zeer beleefd, kennen de details van de gerechtjes en hebben altijd een goed advies. (niet alleen qua eten of dieet maar ook qua wijn). Als ik echt moet zoeken naar een minpuntje dan is het dat het er soms wat rustig is. Het is voor hen jammer dat sprang-capelle niet zo bruisend is, want ik weet zeker dat ze dan nog meer aanloop zouden hebben. Wij gaan er in ieder geval zeker terug! Wat ook het proberen waard is zijn de huisgemaakte friandises voor bij de koffie of thee. Heerlijk! Een koekje kan zo lekker zijn als het vers is!
    Al met al kan ik niets dan lof uitspreken over deze fantastische gelegenheid. Het ziet er van binnen trouwens ook altijd fantastisch uit. Lekker sfeervol en elke week mooie verse bloemen.

10. Ed 301 punten

Gegeten op een rustige doordeweekse avond. Heel plezierig ontvangen en uitgebreid geïnformeerd over de keuzes. Prima voorafje en goed hoofdgerecht. Vier verschillende kaasjes als heerlijke afsluiter.

11. Ed

12. O o o wat kun je hier toch heerlijk eten! Alweer een jaar geleden voor de eerste maal geweest. Sindsdien al vele malen onze smaakpapillen laten verwennen. Vanavond weer een ervaring en sensatie rijker. Afgerekend met mijn 'bieten-trauma' van de jaren 80. Nog nooit zo lekker, verfijnd bieten-tartaartje gegeten. Tja, je moet het wel lekker maken natuurlijk. Maar laat dat maar aan Michael over! En dan de overtreffende trap van lekker: coquilles op een crême van pompoen met schuim van sereh en geschaafde witte chocolade. Alsof er een hele kudde engelen op je tong piest. En dan moet het nog kerst worden.... TOP! En natuurlijk ook hulde voor de gastvrouw en het hele team. Jullie verdienen een plaatsje in de eregalerij!

13. Afgelopen week is hier, heel naar, ingebroken en is de hele keuken en bar leeggehaald... Zelfs de koelcel etc was leeg. Professionele bendes schrikken nergens voor terug...

Daarom zijn nog maar eens extra langs geweest om Enid en Michael via die weg te sponsoren en een hart onder de riem te steken. Kunnen ze wel gebruiken nu.

Goed om te zien dat ze beide gewoon weer de schouders eronder zetten en positief blijven naar de gasten toe. En nog steeds weet Enid je te mee te slepen op de culinaire reis langs al hun gerechten, hoe die gemaakt worden, wat er zo lekker aan is etc etc. Je loopt al te watertanden voordat je nog maar iets geproeft hebt. Dit is niet een droge opsomming van de ingredienten die erin zitten maar gaat veel verder en ik heb dit nog bij geen ander restaurant zo goed zien gebeuren. Hier begint je restaurant ervaring gewoon al bij het begin

Deze keer weer eens het 4-gangen maandmenu genomen. (uiteindelijk is het een 6 gangen menu maar kun je zelf bepalen hoeveel gangen je neemt en ook welke gangen).
    Zoals altijd werden er weer een huis gemaakte knabbeltje vooraf gegeven en 2 kleine broodjes vooraf en boter, olijfolie en/of zeezout.

Als voorgerecht hadden we de heerlijke start met de Salade van huisgerookte scharrel kipfilet, little gems, gepofte rode paprika, gegrilde courgette, krokantje van mais, rucola en een mayonaise van framboos. Toppers hier waren zeker de gerookte kip, gepofte rode paprika en de framboos was een heerlijke combi met de rest van dit gerecht.

We hadden als tussengerecht deze keer niet voor de soep gekozen maar de Gestoomde schelvis, gefrituurde mossel, schuim van mossel en kerrie met een kruidenslaatje van venkel, bieslook en kervel, hummus van erwtjes en citroen en dat alles met goed bijpassende wijnen.

Het hoofdgerecht was de Duroc varkensfilet met pruimensaus en tutti frutti, roerbakken groenten, mousseline van bospeen en verse frieten met mayonaise. Ook hier zijn alle gerechten weer zelf gemaakt/geselecteerd/biologisch verkregen. Ik hou normaal niet zo van pruimen maar Michael heeft mij al diverse keren lekkere gerechten gegeven met ingredienten die ikzelf thuis niet zo snel zou nemen en me echt iedere keer weten te overtuigen dat die toch ook wel heel erg lekker zijn. Vandaag dat ik ook voor de pruimensaus ging en ook deze keer smaakte die heerlijk en de combinatie met de rest van het gerecht was weer jummie. Sfeerlijk's handgeschilde frietjes blijven ook heeeeeeerlijk

Als toetje namen we niet de kaas, maar de Claufoutis van blauwe bessen, hangop van griekse yoghurt, gel van blauwe bes en kletskop van citroen (vergezeld van een Muscat) en was een mooie afsluiting van het diner.

Na afloop zijn we nog even de keuken/magazijn etc ingeweest om te kijken wat de inbraak nu allemaal teweeg heeft gebracht (het fysieke, niet het geestelijke) en hartverwarmend om te zien dat Enid en Michael van alle kanten geholpen worden/zijn om weer hun bedrijf draaiend te kunnen houden.

Beide hebben gewoon zoveel passie voor eten, kunnen dit zo goed overbrengen en leggen hun gasten zo in de watten dat aan de kant van de gasten hier ook wel eens speciale aandacht voor gegeven kan worden.

(sommige foto's zijn wat donker, zal ik de volgende keer meer rekening mee houden)

14. Joop Bisselink

Op 11 juli gaan eten; vooraf en tijdens het eten steeds een heerlijk verhaal van gastvrouw Enid over het eten en de wijnen. Een belevenis waar ogen, neus en smaakpapillen erg veel te verwerken kregen.Eten is daar een feestje voor iedereen. Hele dikke complimenten aan Enid en zeker aan de kok Michael

15. Wij hebben er op 6 juli 2013 gegeten, het was een culinaire beleving. Het was echt een avondje uit. Geweldige bediening, heerlijke vers bereidde producten, een prachtige presentatie, mooi servies en glaswerk. Wij komen hier zeker terug.

16. Alexandra

We konden zonder reservering terecht en de speciale voedselwensen (geen melk en geen soja) waren totaal geen probleem; er werd gelijk iets vervangends voorgesteld indien dat nodig was. Alles wordt vers bereid en de bediening is super vriendelijk. Het feit dat er biologische en streekproducten gebruikt worden, is super.
    Het eten smaakte heerlijk en alles was tot in de puntjes verzorgd. Echt waar voor je geld! Ik kom er zeker snel terug.

17. Sinds dat Enid en Michael hier gestart zijn hebben we alweer enkele keren hier gegeten. De kwaliteit, zorg en aandacht voor het eten en de gast hebben ze zeker meegenomen.

We nemen meestal het maandmenu met bijbehorende wijnen en de seizoensinvloed zie je iedere keer weer terugkomen in de gerechten. De ingredienten komen uit de streek en zijn erg vers en van goede kwaliteit en dat proef je.

Een van de laatste keren was er een bijzonder wijn/spijs avond waarbij we *alweer* gewoon een geweldige avond hebben gehad. Zo iedere keer rond het hoofdgerecht vergeet je dat je in een restaurant zit en ben je gewoon aan het Genieten (met een hoofdletter G). Het is ook gewoon heerlijk te zien dat de gastvrouw zoveel passie voor het vak/eten heeft.

Het eten, de wijnen, de aandacht voor ons.... het klopt gewoon allemaal zodat je kunt genieten van de avond. La dolce vita.

18. Marcel & Nelleke

19. ChrR 7 punten

Fantastisch restaurant. Heerlijk gegeten. Heb een lactose-allergie en menu wordt hier volledig op aangepast, geen sausjes of dergelijke worden weggelaten, alles wordt aangepast. Top kwaliteit en top gastvrouw!

20. Taalente

We hadden een informeel salesdiner vanavond gepland bij Sfeerlijk in Sprang-Capelle en gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu.

Alles was tot in de puntjes verzorgd en zo konden we zaken bespreken en tegelijkertijd genieten van een heerlijk diner.

Onze complimenten en graag tot een volgende gelegenheid!

Loes Heijs
    Taalente Waalwijk
    Vertalingen en taaltrainingen

21. Na op de oude locatie al verkocht te zijn aan de producten van deze top kok, ook nu ze zijn verhuisd naar deze schitterende locatie moeten we gewoon ééns in de paar maanden komen genieten van het eten en de service bij Sfeerlijk...

22. In december 2012 dit restaurant ontdekt. Sindsdien driemaal gegeten. Dat zegt natuurlijk al genoeg. Als frequente restaurantbezoekers kunnen wij met overtuiging zeggen dat je hier fantastisch eet en een geweldige service van de gastvrouw tegemoet kunt zien. Eerlijke producten, zoveel als mogelijk uit de omgeving. Prijs/kwaliteit dik in orde. Uitstekende bijpassende wijnen. Wil je een ontspannen culinaire avond zonder gedoe? Niet twijfelen, meteen doen! Qua inrichting sluit ik me bij de vorige recensie aan. Ook wij hadden de gedachte dat een ronde tafel met groot boeket, middenin het restaurant, een verbetering zou zijn voor de inrichting.

23. Al 2x heerlijk gegeten, met eerlijke producten! Geweldige gastvrouw en zeer goede kok.

Wat de aankleding betreft, willen wij adviseren om in deze royale ruimte, in het midden bijvoorbeeld een showtafel of mooie planten/aankleding neer te zetten, om een afscheiding te krijgen en daardoor meer privacy maar ook zeker wat meer aankleding te creëen. Het ziet er verder sfeervol uit, maar wij missen net dat beetje extra! Ga verder zo door! We komen zeker nog eens terug!

24. Vandaag geluncht met collega's. Heerlijke eendeborstfilet op, ontzettend mals en mooi opgemaakt. Kom hier zeker nog een keer terug!

25. Al heel vaak gegeten en iedere keer opnieuw genieten. Prachtig restaurant, heerlijk eten en top bediening. Iedere maand hebben ze een nieuw maandmenu zodat je altijd voor een leuk bedrag heerlijk kunt eten.

Dit restaurant is ook echt perfect voor een romantisch diner, mooi gedekte tafeltjes, muziekje op de achtergrond en zeer smaakvolle inrichting. Een echte aanrader dus!

26. Wij zijn met deze twee jongen mensen "meeverhuisd" en hebben inmiddels alweer twee keer gegeten in hun nieuwe restaurant. En zoals we gewend waren was alles weer perfect.
    Het eten heerlijk en goed verzorgd. De bediening goed, professioneel en toch persoonlijk en de sfeer ook prima.
    Het is zeker niet de laatste keer dat we weer naar Sfeerlijk gaan. We kunnen het iedereen aanbevelen.

27. Inmiddels twee maal bij Sfeerlijk gegeten. Wij namen het maandmenu en dat was beide keren heerlijk. Mooi opgemaakte borden. Een super gastvrouw en chefkok. Genieten! We gaan zeker nog eens terug.

28. herman en carine hoefangel

Zondagavond heerlijk uit eten geweest bij Sfeerlijk. Herman zegt de naam moet veranderd worden in Heerlijk!
    Geweldig gegeten komen zeker snel terug.

29. michel

1 punt