Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Sprang-capelle verdeeld zijn.

1. Sfeerlijk heeft iedere maand een heerlijk wisselend keuze menu. De foto's laten de menus van de afgelopen 2 maanden zien.

Bij lekker weer kun je op het terras zitten en binnen is er voldoende ruimte tussen de tafels, zodat je niet het idee krijgt dat je op elkaars lip zit, erg prettig.

Bij het menu in Juni hebben Enid en Michael vooraf een frisse amuse toegevoegd, zodat je smaakpapillen alvast in de juiste stemming komen :)
    Wij hadden deze keer voor 4 van de 6 gangen gekozen, welke echt alle 4 zeer bijzonder smakelijk waren.
    - gepekelde zalm met yuzu (met nog veel meer smaakjes erbij: tip om niet elk onderdeel apart op te peuzelen, maar vooral veel smaken bij elkaar ineens proeven)
    - bouillabaisse
    - ikzelf had de coquille op erwtencreme en wasabi schuim als tussen gerecht gekozen en bestempelde deze meteen als beste coquille variant tot nu toe (en ik heb er echt al een heel aantal op). Deze combinatie was zo goed... de smaken, de basis van erwt, het krokantje, het klein beetje pittig van de wasabi, heerlijk
    - Turf & Surf, oftewel gamba met hoenderfilet en licht pikante tomaten-kokossaus. Die saus is echt...... niet te beschrijven zo lekker en het vlees zoals altijd heerlijk mals
    - witte chocolade & kers waarbij het steeltje van chocolade is gemaakt.
    Bij ieder gerecht zijn, uiteraard zou ik haast zeggen, bijpassende wijnen en samen met het zonnetje op het terras was dit een vernoemenswaardig menu/avond, vandaar deze recentie.

2. José Schmidt

Vorige week met mijn vriendin sandra hier wezen eten. Kan niet anders zeggen dat het voortreffelijk was! Fijne bediening, eten was heerlijk en de wijn super! Gastvrouw heeft me er toe gekregen een mooie sherry bij het kaasplankje te drinken. Nu ben ik een echte wijndrinker. Sherry. Nou nee! Maar deze was echt subliem! Paste zo goed bij de kaas! Ik ga hier zeker terug komen!

3. adriaan

We kregen een tip om eens naar De Proeverij te gaan. Op hun website staan pakkende teksten. “Een Bourgondisch restaurant waar het genieten nog echt centraal staat. Een fijnproever zal zich meteen thuis voelen bij ons.” De prijzen zijn laag. De lunch is helaas wat later dan gemiddeld en de prijzen zijn aantrekkelijk. Met bescheiden verwachtingen richting Sprang-Capelle.

Na een fijn ontvangst mochten we een tafel uitkiezen. Dit werd er een aan het raam met uitzicht op de open keuken. Het restaurant is vrij basic ingericht en doet denken aan een bruin café.
    Als aperitief een Sauvignon uit Zuid Afrika die goed beviel. De groet uit de keuken zag er verzorgd uit. Een eidooier op een bedje van wakame met toefjes gel van calamansi, rolletje zoetzure komkommer en wat truffelkaviaar. De dooier was net gesold en lekker smeuïg, de calamansi gaf een mooie frisse toets, de wakame een aangename bite, origineel.

De tweede groet werd gepresenteerd in sigarenkistje. Cilinder fijne tartaar van huisgerookte zalm tussen sesam kletskopjes afgewerkt met crumble van wakame. Lekker puur met een zoete toets van de kletskop.

De eerste begeleider werd beknopt toegelicht. Een Montblanc 362 gemaakt van Macabeu en Chardonnay, lekker sappig en fris. Ernaast een mooie presentatie op een zwart bord. Getrancheerde kreeftenstaart, cilinder delicate kreeftentartaar op een streep pompoencrème. Ernaast rolletjes zoetzure wortel, stukje lente-ui en lamsoren, aan tafel afgewerkt met een heldere kreeftenbisque afgekruid met five spices (hoog op smaak). Mooie bereidingen en een goede smakencombinatie, de saus was een beetje gedurfd maar sprak ons erg aan. De wijn vulde het gerecht aan met zijn zuren. Voor ons de topper van de middag. (9,4)

De tweede gang was de favoriet van de maître. Gelakte paling op een dikke schijf buikspek, ernaast een zuurdesem krokantje met brunoise van granny smith, crème van doperwt, stukjes groene asperge, wortel, paddenstoel en een crunch van macadamia. De paling was lekker sappig, het buikspek had nog een redelijk stevige textuur, in ieder geval steviger dan verwacht. De smakencombinatie was prima met een aardse toets. Met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De rosé de Provence combineerde in mijn beleving niet helemaal optimaal. (9)

Het pièce was kalfszwezerik, gebraisseerd in de roomboter en nog even geflambeerd. Ernaast asperge, gebakken bloemkoolroosjes met kerrie, dubbel gedopte tuinbonen en toefjes crème van peterseliewortel. Aan tafel afgewerkt met een jus de veau op smaak gebracht met rode port. De zwezerik heb ik op deze wijze het liefst, lekker zacht en delicaat van smaak. De saus was lekker geconcentreerd met zoete toets. Mooie pure smaken in het garnituur. De Vacqueyras 2015 van Olivier Ravoire sloot aromatisch goed aan maar vond ik in de mond net wat te krachtig. (9,2)

Als afsluiter nog een krachtige Kimbo espresso met een drietal lekkere friandises.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd door de hele sympathieke Michel Van Oosterhout in een ongedwongen Brabantse sfeer.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik top, met deze mooie luxe ingrediënten.

Samengevat kunnen we stellen dat we aangenaam verrast waren. Hier wordt al door drie generaties gekookt en de stijl ontwikkeld naar naar “aardig verfijnd met veel smaakbeleving”. Chef Marco van Oosterhout werkt niet met recepten, maar met liefde en gevoel voor goede smaken. Aan de wijn-spijs combinaties wordt gewerkt.
    Het klopt dus helemaal wat ze schrijven, “een bourgondische fijnproever voelt zich hier thuis”.

4. Henk en Wilna

5. Anoniempje

Fantastisch! Super lekker en hele aardige mensen! Ook een fijne kinderkamer en goede begeleiding daar. Bedankt!

6. Internationaal Sprang-capelle

Eerste indruk… gezellige, sfeervolle locatie.
    Maar direct na binnenkomst al een te intieme opmerking van de eigenaar, tegen één van onze gasten. De gastheer gedroeg zichzelf behoorlijk populair.
    Maar dat mocht de pret nog niet drukken.
    Die avond hebben we best lekker wat gegeten met elkaar.
    Nadat we de rekening betaald hadden en van tafel opstonden om weg te gaan, kwam de eigenaar erbij staan en maakte daar een 'grappige' opmerking die echt zo grensoverschrijdend was! Ook nog eens inhoudelijk over de gespreksvoering van die avond, tussen onze gasten en ons! Zoiets kan echt niet, is gewoon te gek voor woorden!
    We zouden zeker nog eens zijn teruggegaan, maar dit verwachten wij niet van een gastheer, maar zeker niet van de eigenaar himself!
    Nee, voor ons allemaal… nooit geen James meer!
    Er zijn genoeg andere leuke plekken, waar je wel respectvol wordt behandelt!

7. fam. Jager

We vierden de verjaardag van onze zoon (18 jaar) met het gezin. Hij werd door de gastvrouw in het zonnetje gezet en de hele entourage eromheen was zeer geslaagd. We hebben fantastisch lekker gegeten.
    Leuke en gezellige gastvrouw, vriendelijke koks en serveerder. Ze namen de tijd voor gasten met een gezellig praatje, wisten goed de etiketten te gebruiken, je kreeg het gevoel er te mogen zijn. Een thuis gevoel.
    Het was daar keurig netjes schoon, de toiletten waren voorzien van een parfummetje, deodorant, gel en handcrème. Overal werd aan gedacht.
    We hadden niet op de centen gelet, maar het was wel eventjes slikken. Maar dat heb je al snel als je met z'n vijven bent. Het was wel zeker de moeite waard!
    Bedankt voor de gezelligheid. Wij komen zéker een keertje terug!

8. Annie v Beek

Heerlijke nieuwe gerechten, mooi geserveerd en met een wijn erbij die er uitstekend bij paste

9. Marijke Enders

De service was prima. De uitstraling kan echter heel wat verbeterd worden als.
    De tafels, die er nu uitzien als in een sportkantine of restauratie in een station, voorzien zouden zijn van een mooi tafelkleed. Jammer dat de tournedos toch wat taai waren en de groente op het bord wat simpel. De snapper was echter verrukkeijk, evenals de deserts.

10. Internationaal Sprang-capelle

Marlies Butselaar

Hier nu twee keer gegeten, eerste keer lunch, tweede keer diner. Lunchgerechten waren prima in orde. Diner redelijk, Angus Burger was weinig smaakvol. Een groot punt van ergernis is de zeer trage bediening, zelfs als het niet druk is. Bediening staat met elkaar de kletsen aan de bar en let totaal niet op de gasten. Wachttijd tussen de gerechten is echt onacceptabel lang. Verder werd ons eten verpest door een zware shag rokende medegast naast onze tafel. Dit zou niet moeten mogen.
    Conclusie: niet voor herhaling vatbaar.

11. Marco Hendriks

Omdat m'n vrouw in 2016 bij een evenement in Dongen in september 2016 een tegoedbon had gewonnen, hebben wij deze in onze laatste vakantiedag van 2017 verzilverd, Na een dagje dierentuin in Arnhem zijn we op de terugweg hier gaan eten. De gastvrijheid is top, de hamburger en geitenkaas salade waren allebei super.
    Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker weer eens langs.

12. Internationaal Sprang-capelle

J. Meijer

Matig, lang wachten, de friet is nooit gekomen, helaas.

Kwaliteit van wat we kregen was wel goed, karige porties.

Populair gedrag bij binnenkomst, maar daar bleef het bij.

Toen ik om de rekening vroeg, zei de dame ok, er werd niet gevraagd of we tevreden waren, ook niet of we nog dessert of koffie wilden.

Niet voor herhaling vatbaar, men heeft het restaurant uitgebreid qua zitplaatsen, voor zover ik kan zien is de organisatie er niet op aangepast, waardoor chaotische situaties ontstaan qua bediening en follow up.

13. Annie de Snoo

De bediening was prima, heel vriendelijk personeel, heel kindvriendelijk, het eten was heerlijk, alles was perfect!!

14. Echt beste snackbar in Sprang-Capelle/Kaatsheuvel!
    Wij komen er al heel erg lang en de kwaliteit is heel erg goed.
    Het gebeurt niet vaak dat ik ergens anders lekkerdere friet eet dan bij Lucien; en daarbij, het is ook nog vrij goedkoop!

15. M. P. L. Sjouw

Het is net wat verder weg van huis, echter zeer de moeite waard om hier te komen eten en drinken. Dat doe ik dan ook al meer dan 10 jaren met mijn kinderen en kleinkinderen. Enkele wijzigingen in het restaurant bleven ons een positieve indruk achter laten. Ik kan een bezoek aanbevelen, ook als je geen kleine kinderen bij je hebt.

16. Gisteren een fietstocht gemaakt in de buurt van het restaurant. Ondanks dat ze 's morgens nog niet open waren konden we toch koffie krijgen.
    Eind van de dag besloten daar ook te gaan eten. Het was voortreffelijk.
    Heerlijk rustig buiten gegeten. De bediening deed het ook rustig aan. Dat vinden wij heerlijk. We werden toen we aan het eind van de avond naar huis gingen door de eigenaren gedag gezegd. We moesten daarna nog 1 1/2 uur met de auto naar huis. Al met al een heerlijke dag gehad. We komen hier zeker nog eens terug als we in de buurt zijn

17. We waren met drieën, vooraf gevraagd om bij raam te zitten, was geregeld. Standaard broodmandje op tafel, wordt niet doorberekend. We kozen allen voor het Block Buster menu, 2 kleine voorafjes, 2 kleine hoofdgerechtjes, 2 kleine nagerechtjes, even vermelden dat klein niet klein was maar meer dan klein. Toetjes waren zo lekker, eigenlijk geen plaats meer voor. Dit menu is niet dagelijks mogelijk.
    Aanpassing gevraagd in eten, geen probleem, werd meteen gedaan.
    Je hebt ruim de tijd om het eten even te laten zakken. Helemaal prima.
    Echt een aanrader.
    Komen snel weer terug.

18. Pascal en Patricia Loos

Zaterdagavond gegeten met vrienden. Sfeer was heel erg gezellig en het was vol. Voorgerecht carpaccio was subliem zo ontzettend lekker. Hoofdgerecht tournedos heerlijk mals en echt goed vlees. Vis was ook heerlijk mals, salade erbij was fris en vers. Patat erbij grote portie. Kwaliteit super en prijs was gunstig. Zeker voor herhaling vatbaar, zit ook in mooi pand.

19. Hikke Dender

20. Wederom weer genoten van de ambiance en het heerlijke eten, altijd weer een belevenis en een bijzondere gelegenheid om te genieten. We komen er weer op terug. Bedankt!

21. Internationaal Sprang-capelle

Beperkte kaart maar prima maaltijden. Heerlijk gegeten in prima locatie met vriendelijke attente bediening.

22. w verhagen

Lekker gegeten in leuke sfeer, goede bediening, het was voor herhaling vatbaar!

23. Geweldig eten, leuke sfeer, voor de kids super, eindelijk een restaurant waar je met kinderen kan komen zonder alleen maar keus uit pannenkoek of friet te hebben. We komen hier enorm graag.

24. Adje Bosch

De sfeer was perfect en ook het eten. Het binnenkomen en de service, de ontvangst van de gastvrouw. Hoe het eruit zag, en vooral het eten, een geweldige kok. Gewoon heel erg goed en superlekker. Heerlijk gegeten.

25. J.v.d.Boom en P. van Riel

Wij hebben zojuist bij Dagelijkse kost gegeten (van de AH bonnen) en het was in een woord super. Leuke bediening, heerlijk eten, en ontzettend leuk opgediend. Ook werd er bij elk gerecht verteld wat het was, complimenten, en we komen zeker nog eens terug.

26. Reinder de Groot

Super lekker gegeten. Om de stilte te verbreken was er een muzikant op de achtergrond te horen. De uitstraling zag er goed uit met de zwoele donkere kleuren van de herfst. Deze uitstraling kwam ook op het bord met een lekker stuk wild. Al met al heel lekker gegeten... ookal was het met de schoonfamilie.

27. Fam.heurter

Wij waren met zeven volwassenen en drie kinderen. Het eten was voortreffelijk, ook voor de kinderen was het goed. Voorgerecht, hoofdmenu was voldoende en heel lekker. En ook het toetje was heerlijk. En voor de kinderen was er ook speelgelegenheid, super. Sfeervol en goede bediening.

28. Op een zaterdagavond gegeten maar een slechte ervaring aan overgehouden. Ze waren ons "vergeten " zodat het hoofdmenu bijna twee uur onderweg was... Toen we dan uiteindelijk ons eten kregen was mijn mixed grill taai en droog. Vervolgens was de hamburger van mijn dochter niet lekker, maar hiervoor kreeg ze een frikandel van het huis. Het personeel is zeer vriendelijk en probeerde het allemaal te "lijmen", maar voor ons nooit meer!

3,2
  29. Jack Hesseling

Na eerste minder goede ervaring jaren terug, maar weer opnieuw geprobeerd. Dit bleek een minder goed geslaagd plan. Direct bij aankomst minder goed ontvangen, door onvriendelijke "gastvrouw" . Het eten was niet op temperatuur en zelfs in enige mate niet goed gegaard. De Chef Kok moest niets van onze kritiek weten en nam het niet serieus. Hij wist het wel beter!! Geef het een rapportcijfer maximaal een 3, kom hier nooit meer en zou eenieder hetzelfde adviseren!

1,7
  30. Marja de Wit

Regelmatig eten we bij restaurant 't Spoor. Het eten is er altijd geweldig lekker. En de bediening heel gastvrij en vriendelijk. Hebben alle tijd voor je om te adviseren over gerechten. De sfeer is gemoedelijk en erg gezellig.

De tournedos zijn altijd lekker mals en er is veel afwisseling in visgerchten op de kaart. De nagerechten zijn toppie! Geweldige kok!

Groetjes Marja de Wit