• Lid sinds 9 november 2009
  • Leeftijd: 69

Wij gaan geregeld uit eten, als het kan een beetje in de buurt, en dan voornamelijk Hollands, soms Chinees of wokken.
Echt culinair in een restaurant met zachte pianomuziek, met 4 glazen, en gigantisch veel bestek is aan ons niet besteed. Wij houden het liever simpel, maar wel gezellig en lekker eten, een soepje vooraf, hoofdgerecht (een varkenshaasje, schnitzel, of kipfiletje, bij de buffetten dus van alles wat) en een lekker toetje, dan is het voor ons al weer geslaagd.

't Maoske

De Moer
  2. 't Maoske

De Moer

Henk en Wilna heeft nog geen foto toegevoegd

1. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna vindt Lucky Corner leuk

Henk en Wilna

2. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Ichizai

Afgelopen week een etentje gehad vanwege een jubileum van een collega. Het was een overvol restaurant, dus heel rumoerig. Maar dat nemen we op de koop toe.

Helaas moesten we met (te) veel personen aan een lange tafel, zodat je heel krap zat, terwijl er toch voldoende plaatsen waren gereserveerd. Ook de bestellingen werden niet volledig gebracht, omdat de keuken het niet kon bijbenen? Het gevarieerde eten smaakte wel, maar je moet er natuurlijk van houden.

Al bij al denk ik toch niet dat we er nog eens naar toe gaan.

6,3
  3. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Gulle Goedzak

Tijdens een ritje door Hellendoorn kwamen we rond lunchtijd langs de Gulle Goedzak.
    Dus daar even een tosti en een paar boterhammen met kroket gegeten. Alles was prima, soep smaakte heerlijk, vlotte bediening en niet te duur. Een aanrader!

4. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor De Lantaren

Tijdens een korte vakantie in Raalte kwamen we hier voorbij rond etenstijd. Dus we zijn daar aangegaan en gevraagd of we eerst op de menukaart mochten kijken. Je weet immers niet vooraf bij een (onbekend) restaurant of ze iets voor jouw smaak hebben. De ober (eigenaar?) liet ons het schoolbord zien met 4 gerechten..... tja, dat was niet veel keus, dachten we. Maar gelukkig was er een uitgebreide menukaart met o.a. de gewone varkenshaas en de schnitzel. Oké, dan eten we hier, zeiden we. Nou, dat is geweldig bevallen. Heerlijke soep, lekker mals vlees, voldoende aardappels, groenten etc.
    Mochten we weer eens in de buurt komen, weten we de Lantaren te vinden!

5. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Natuurlijk aan de Amer

We hadden via Vakantieveilingen hier een 4-gangen diner gekocht. Nadat we de reservering hadden gedaan, lazen we de recensies. Helaas waren die niet om echt vrolijk van te worden. Ook onze dochter met haar vriend waren hier geweest, maar dat was ook niet echt bevallen.
    Dus met enige schroom zijn we gegaan. De aanblik van de entree is niet echt geweldig, wat verf of een paar planken en kozijnen vervangen zou geen overbodige luxe zijn. Ook het onkruid rondom het restaurant zou wel eens verwijderd kunnen worden.
    Maar goed, het ging om het eten, en dat was een hele meevaller ! We werden netjes vooraf geïnformeerd over wat er wel of niet bij het Vakantie-veilingen arrangement zat.
    Nou, dat viel alleszins mee. Alleen de drankjes en de extra bestelling van frietjes, salade en mayo werd berekend.
    De eerste gang, het voorafje, was een combinatie van vismousse, ham, aardappeltaartje en carpaccio. Smaakte heel goed. Vervolgens werd de (tomaten)soep gebracht. Smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden we varkenshaas gekozen. Was mooi van formaat, lekker rose gebakken, pepersausje erbij, prima!
    Het dessert was een trio van yoghurt-mangotaartje, slagroom en bosvruchtenijs.
    Al bij al een zeer geslaagd etentje, de wachttijd tussen de gerechten was niet lang, in totaal waren we binnen 2 uur weer buiten. Wij gaan hier mogelijk nog eens terug, als we weer een Vakantieveiling winnen.
    Onze ervaring is dus gewoon: goed.

6. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor De Zuiderklip

Omdat je hier steppegras kunt eten (maar dat is tegenwoordig op meer plaatsen) zijn we hier naar toe gegaan. Het eten is er wel goed, maar onder de berg steppegras kom je niet veel vlees tegen (ik had Kip-madras besteld, het waren maar een stuk of 10 kleine blokjes kip). De bediening weet soms niet meer hoe of wat, want wij moesten na de soep meer dan een uur (!) wachten op het hoofdgerecht. Dat op houten (kantine) stoeltjes, die pijnlijk voor de billen zijn. En de rekening klopte ook al niet. Ik denk niet dat we daar nog eens terug zullen gaan.

5,9
  7. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Brasserie Petit Paris

Voor het eerst hier geweest, hoewel het bij ons in de buurt is. Het eten was lekker, voldoende ook, gezellige sfeer binnen (net of je thuis in de kamer zit) Bediening mag wat attenter, maar dat is geen reden om daar weg te blijven. Prijs -kwaliteit verhouding: goed. Kortom: een goede gelegenheid om lekker, eenvoudig en ontspannen te eten.

8. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft Brasserie Petit Paris toegevoegd als favoriet restaurant

Brasserie Petit Paris eetgelegenheid gesloten

Grotestraat 210 Waalwijk
  9. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Eethuis Van Holst

Sinds kort hebben we dit Eethuis "ontdekt". En gelukkig maar, want hier krijg je meer dan genoeg, en het is bijzonder smakelijk allemaal. Van de soep t/m het nagerecht in 1 woord: super. En de bediening is netjes, vlot, beleefd. Prijs - kwaliteitverhouding prima. Wij gaan hier nog wel meer naar toe, dat is zeker !

10. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft Eethuis Van Holst toegevoegd als favoriet restaurant
    Kard van Rossumstraat 65 Dongen
  11. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Aap
    Afrikaans Alphen nb

Vandaag heerlijk gegeten bij de oude bekenden van ons, vroeger in Capelle, nu op een heel ander "spoor" in Alphen, op de Zuid-Afrikaanse toer.
    Het eten was verrukkelijk, nette en vlotte bediening, fijne sfeer (zelfs op een herfstachtige, verregende maandag midden in de zomer) en goede prijs-kwaliteitverhouding.
    Michel is het koken nog lang niet verleerd en we komen er vast nog eens terug, ondanks de toch wat verre afstand rijden vanaf ons. Dan moeten we nog wat andere Afrikaanse gerechten gaan proberen !

12. Henk en Wilna's profielfoto

• West-Europees
    Prins Bernhardstraat 6 Raamsdonksveer
  14. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Restaurant Timmy's

Voor het eerst sinds jaren weer eens bij Timmy's gegeten. Het was heerlijk, flinke kom (tomaten)soep. Ieder had een grote schnitzel, of een flink stuk varkenshaas of 2 grote satéspiezen. Nagerecht kon er niet meer bij.....
    Het was niet overdreven druk (maandag) maar wel gezellige bediening. Eén minpuntje: het drinken was lauw. Dat verhelp je niet met snel wat ijsklontjes in je glas te doen. Dus een tip: voortaan koelen !
    We komen nog eens eten hoor !

15. Henk en Wilna's profielfoto

Burgemeester Smeelelaan 124 Waalwijk
  20. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor De Galgenwiel
    Internationaal Waalwijk

Een tijdje geleden hier voor het eerst een diner genuttigd, in verband met het 25-jarig jubileum van een collega.
    En ik moet zeggen: het was zeer goed, ondanks dat we met een hele groep waren, toch allemaal netjes verzorgd. We hadden ons voorgenomen om hier snel eens met het gezin te gaan eten, maar helaas...... op Goede Vrijdag hoorden we het trieste nieuws dat het restaurant afgebrand was. We hopen dat het snel weer opgebouwd mag worden en dan mogelijk weer een goed restaurant mag worden. Voor de eigenaar en/of uitbater: Sterkte.

21. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Etenstijd
    Internationaal Tilburg

Een tijdje geleden hier voor het eerst gegeten, want we hadden al veel goed nieuws over Etenstijd gehoord. Inderdaad, het was heel goed, gigantisch veel keuze, van Hollandse stamppot tot (onbekende) buitenlands eten. Het is wel groot van opzet, als je in het weekend komt, is het er gigadruk, dus dan lange wachttijden voor de bakplaten en zo. Maar als je b.v. op een dinsdag of zo gaat, is het er redelijk rustig, dus kun je op je gemak alles bekijken, en overal wat van proeven. En het smaakt allemaal heerlijk. Natuurlijk kan er op de bakplaten wel eens iets niet helemaal naar wens gaan, maar er is volop keuze van de rest van de buffetten, zodat je toch volop kan kiezen. Wij gaan hier vast nog wel eens terug, hoewel het niet echt in de buurt is.

22. Henk en Wilna's profielfoto

Henk en Wilna heeft Duinoord toegevoegd als favoriet restaurant
    Duinoordseweg 8 Helvoirt
  24. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Duinoord

Reeds verschillende keren hier gegeten. Het buffet is gewoon eenvoudig, maar wel volop keus. Ik denk wel dat als er niet veel gasten zijn, het eten dus langer in de bakken blijft liggen, en dus eerder koud is. Maar dan is het even melden en er wordt nieuwe voorraad gebracht. Verder is de kwaliteit gewoon goed. Gewone Hollandse kost, in buffetvorm zodat je zelf kunt bepalen wat en hoeveel je eet. Ook het dessertbuffet is eenvoudig, maar wel goed van kwaliteit. Ook de bediening is altijd netjes en vriendelijk. Wij gaan hier zeker regelmatig nog naar toe.

25. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur
    Chinees-Indisch Drunen

Afgelopen vrijdag bij de Chinese Muur gegeten. Het was weer goed, alles smaakte prima.
    Alleen kregen we toch een verrassing op de rekening: een kan (spa-blauw?) mineraalwater waar je misschien net 5 glazen uit kon halen, kostte € 9,75 (!) Terwijl een 'losse' consumptie € 1,95 kost, en je dus gewoon die 5 consumpties volledig betaalt. Beetje duur, helaas.
    De volgende keer geen kan 'mineraalwater' bestellen.

26. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor De Schaopskooi

Hoewel we niet in de buurt wonen, gaan we vaak hier eten als we in Roosendaal zijn. Het is hier goed eten, gezellige bediening en niet al te duur. Favoriet is de Chili con carne en natuurlijk de 'gewone' friet met heerlijk stoofvlees.

Houden zo!

27. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft De Schaopskooi toegevoegd als favoriet restaurant
    • Snackbar
    President Kennedylaan 86 Roosendaal
  28. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Cafétaria Catering Ophorst

Eenvoudig ingerichte snackbar met goede kwaliteit eten.

29. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft Cafétaria Catering Ophorst toegevoegd als favoriet restaurant
    • Snackbar
    Raadhuisstraat 109 Sprang-capelle
  30. Henk en Wilna's profielfoto
    Henk en Wilna heeft een recensie geschreven voor Lunchroom De Cambreur

We hebben hier nog geen echte maaltijd op, maar de tomatensoep is verrukkelijk.

Meer updates