1. Sfeerlijk heeft bij ons een trackrecord van heerlijke gerechten en ook deze woensdag was dat (uiteraard) weer het geval. Het was gezellig druk binnen en we hadden het geluk dat we de 1e avond van een nieuwe aanwinst in de bediening mochten meemaken (die onder de bezielende vleugels van Enid haar eerste activiteiten mocht ontplooien :) ).

Zoals gewoonlijk kan Enid het menu zo heerlijk uitleggen, dat het water ons al in de mond loopt en we toch maar weer voor een 4 gangen menu gaan. Die keuze maken we eigenlijk bijna altijd ter plekke op basis van wat we horen en hoe Enid de bereidingen/smaken uitlegt. Chantal, de andere ervaren kracht in de bediening deze avond zorgt ondertussen voor het knabbeltje vooraf, de lekkere broodjes en de drankjes zodat we langzaam warm draaien voor het culinaire avontuur van deze avond.

De keuzes die we deze avond gemaakt hebben zijn 4 van de 6 gangen uit het maandelijks wisselende maandmenu
    ◾Langoustine, rolletjes butternut pompoen gevuld met espuma van langoustines, rode biet sellofaan, hazelnootcremé, peer en pompoen brunoise
    ◾Gebakken zeebaars op gesmoorde schorseneren en bundelzwammen, chips van truffelaardappel
    ◾Gebakken lendebiefstuk met truffelsaus op roerbakken groenten, mousseline en frieten met mayonaise
    ◾Mousse van mokka, cremeux van chocolade, bastogne, citrus kletskop en zoethout gel

Voordat we voor het tussengerecht kozen, werden we nog even mee in de keuken genomen omdat we niet zo van de meeste paddestoelen houden en Enid bod spontaan aan om even te kijken hoe ze eruit zien. Gerust gesteld zijn we daarna toch maar voor dit gerecht gegaan ;)
    Trouwens het komt wel vaker voor vaker dat mensen wordt aangeboden in de keuken te kijken of ze iets wel lusten/hoe het eruit ziet als ze niet zeker van een gerecht zijn, je hoeft daar echt geen vaste gast voor te zijn. Geeft ook wel aan hoe open en vrij ze omgaan met gasten en hoe hygienisch de keuken eruit ziet dat ze gasten er een blik in laten werpen.

Terug naar het menu: ikzelf ging voor de bijpassende wijnen en mijn partner deed het rustiger aan, die was de bob.
    Bij het voorgerecht waren de langoustines heerlijk en het bijzondere 'blaadje' van gedroogde rode biet een mooie verrassing. In 2 woorden: heerlijk gerecht
    De andere 3 gerechten waren ook gewoon heeeeeeerlijk. Alles is even vers, mals, bijzonder, heerlijk, goed klaargemaakt etc etc. Het is altijd weer genieten. Ik had me telkens weer voorgenomen om eerst een foto te maken van het gerecht, maar telkens als het gerecht voor onze neuzen gezet werden, roken die zo lekker en de uitleg van het gerecht deed daar nog een stapje bovenop, dat ik iedere keer al een hap genomen had, voordat ik me weer herinnerde dat ik een foto moest maken... Dit gezegd hebbende, kan ik me eigenlijk geen beter compliment bedenken dan wat ik hierboven beschreven heb :)

Na afloop kwam de chef, Michael nog langs (zoals bij alle andere tafels) en zitten we ons nu alvast stilletjes lekker te maken voor het komende kerstmenu dat we ook bij Sfeerlijk gaan genieten.

Als afsluiter: ja, we zijn beide bevooroordeeld omdat we hier minimaal 1x per maand komen en gelijk voeg ik daar aan toe dat Sfeerlijks sfeer/service aanpak over de jaren gelijk gebleven is (dus ook als je geen vaste gast bent wordt je enorm in de watten gelegd). + wij komen bij veel andere restaurants dus we hebben wel degelijk referentie materiaal wat eten/smaak/sfeer/service betreft en Sfeerlijk blijft voor ons gewoon een topper.