Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Rotterdam verdeeld zijn.

9 1960
  1. Nederlands Rotterdam

Leo

Zondag 19 januari 2014 met vijf personen spontaan zonder reservering bezocht. Sfeerloos restaurant (wekte associaties op van een stationsrestauratie) met open keuken. Beperkte kaart met behoorlijk hoge prijsstelling. Lange wachttijd voordat uitgeserveerd werd. Mals vlees met vrijwel geen groente. Drie mini aardappeltjes met spek omwonden. Mini gebakken zilveruitje. Bij het afruimen van de tafel vond de bediening het nodig om een van onze groep belerend toe te spreken over het open liggend bestek. Kort samengevat: geen tweede keer.

5,3
  2. Omdat we een avondje Ahoy aandeden en uit ervaring wisten dat de restaurants in de buurt vol zouden zitten, heb ik via TripAdvisor dit restaurant gevonden dat goede recensies kreeg. Een paar maal geprobeerd te bellen en nadat ik de vermoedelijk eigenaar te pakken had en een enigszins verbaasde reactie kreeg op mijn verzoek was het toch gelukt en kwamen we op een donderdag rond 17:45 met 4 personen aan. Het restaurant ligt midden in een (volks annex achterstand) wijk. De ramen waren volledig beslagen, maar eenmaal binnen was het best fris. We werden echter zeer hartelijk ontvangen en naar onze 'tafel' begeleidt. De meubels leken wel bij elkaar getimmerd. Al snel werd ons duidelijk dat dit een uniek concept is. Alles in dit restaurant straalt goedheid uit. De groenten en kruiden komen (meestal) uit 'eigen' tuin. Het eten is zoveel mogelijk biologisch van aard en je eet wat de pot schaft. Deze avond een heerlijk Courgette soep als voorgerecht. Het hoofdgerecht was gehaktbrood, sperziebonen, kikkererwten en aardappels. Het dessert was een door de eigenaar zelf gemaakte citroentaart. Maar een van de mooiste dingen in dit restaurant is dat de bediening en keukenspullen worden verzorgd door buurtkinderen, die op deze manier leren, bezig zijn en iets heel moois aan het doen zijn. En deze bediening was echt oprecht en allervriendelijkst. Hier kunnen sommige volwassenen nog iets van leren. En voor een prijs per persoon van € 7,00 per persoon is de prijs kwaliteit verhouding enorm positief. En je gaat nog positiever weg als je een etensbon kado geeft ad € 14,00 zodat 2 personen die het van de voedselbank moeten hebben hier kunnen komen eten. Als restaurant gewoon goed eten, als beleving nog beter en met een zeer goed gevoel weg ... best!! Dus moet je bij de Ahoy of in de buurt zijn en je wilt nog ergens eten... mensen dit is het helemaal waard. Je avond krijgt een perfect begin.

3. Chinees-Indisch Rotterdam

J.P.Kevenaar-Dubbelman

Gisterenavond met de kinderen bij U mijn verjaardag gevierd en heerlijk gegeten, ik wil U alsnog hartelijk bedanken voor het cadeau dat ik van U mocht ontvangen, ik waardeer dit bijzonder.
    Vr.Gr. J.P.Kevenaar-Dubbelman en tot ziens.

4. Ik ga hier nooit meer bestellen. Ik moest lang wachten (20min) op mijn eten, en omdat het zo lang duurde vroeg ik "heeft u enig idee wanneer het klaar is"? Waarop ik het antwoord kreeg "dat ik niet zo moest zeuren", ik was niet de enige die had besteld. Nadat ik vroeg "mag ik dan mijn geld terug, dan haal ik het ergens anders" kreeg ik de reactie "wat denkt u zelf, eerst bestellen en dan weggaan". De bereiding duurt veel te lang en werd niet netjes te woord gestaan.

5. Rob

Onlangs hier heerlijk Chinees gegeten. We zaten aan een hoge tafel met direct uitzicht op de open keuken, waar in alle rust authentieke Chinese gerechten bereid werden. We bestelden wat verschillende gerechten van de kaart en de gastvrouw deed nog enkele suggesties. Peking eend, traditioneel met flensjes absoluut zalig en ook vooraf de oester, coquille en dim dum van uitstekende kwaliteit. De eend met een wat zoetige saus is niet heel speciaal, dat is wel de jodenhaas met zwarte peper. Ook enkele leuke wijnen op de kaart staan en de service is prima. Prijzen zijn aan de hoge kant.

6. Voor de Night of the Proms bij Huijsmans gegeten. Voor de 5e keer al want bij Huijsmans is het altijd perfect geregeld. Op tijd alles op tafel om tijdig in Ahoy te zijn, parkeren in de buurt is goed geregeld! Geweldig aardige bediening met Herman, Lin en een leuke blonde mevrouw. Goede kwaliteit prijs verhouding. Echt een grote aanrader! Blijf zo doorgaan en tot de volgende keer! Anne-Marie, Irma, kale Gerard en kale Jan.

7. Rob van der Pluijm

Voor ons bezoek aan Ahoy "vrienden van Amstel" heerlijk gegeten bij dit eetcafé. Als je aankomt en je ziet de cafetaria en het eetcafé dan denk je zal het wel wat zijn? Maar wij hebben hier heerlijk gegeten, prima bediening, erg vriendelijk en behulpzaam. Ontzettend lekker gegeten en een gezellige tent.
    Wij zijn blij dat we dit adresje kennen en komen hier zeker voor ons volgende bezoek aan Ahoy weer terug.

8. Mediterraans Rotterdam

In tijden niet zo lekker gegeten, echt heerlijk en met zorg bereid. Prachtig opgemaakte borden, zeer vriendelijke bediening. Hier kom ik terug!

9. Linda Hartog

Gisteravond in dit restaurant gegeten, wat een domper. Het eten is goed, maar de service zeer slecht. Nadat de wijn was gebracht,wachtten we op de menukaart. Na lange tijd kwam de dame aan onze tafel, of we al een keuze hadden gemaakt, nee want we hebben nog geen menukaart. Dat hangt boven de bar, moesten we maar zelf naar gaan kijken, waarop we het hele restaurant door moesten. Dit had zij van tevoren niet gezegd en bij andere tafels stond zij wel uitgebreid het menu uit te leggen en zagen haar collega's dit ook gewoon doen. Meerdere malen stond zij het stel naast ons te woord en stond daarbij met haar nogal brede achterwerk half over onze tafel. Andere tafels kregen brood, wij moesten erom vragen. De rest van de avond was zij ook vooral druk met de overige gasten en negeert ons. Ze vergeet vervolgens nog een besteld drankje, om ons vervolgens helemaal te negeren waardoor we uiteindelijk na lang wachten bij een collega afrekenen. Kortom waardeloos!! Gefrustreerd gaan we weg, om hier niet meer terug te komen.

6,5
  10. Kleine eetwaren Rotterdam

Het eten is er heerlijk. Vooral de kiploempia's, zo lekker en zo vers gemaakt waar je bij staat.

11. Vandaag een heerlijk menuutje besteld bij Funglin. Dit restaurant valt op door de uitstekende kwaliteit en versheid van de producten. Het eten, de service en bezorging zijn allemaal werkelijk top! Ik kan dit restaurant aan ieder aanbevelen!

12. Pannenkoekenhuis Rotterdam

Monica v.d. H.

Laatst met een groepje wezen eten, is prima bevallen! Veel keus, voor elk wat wils, poffertjes, pannenkoeken, zeer royale hamburger, sate! Ik had zelf eentje die niet op de kaart stond. Spek, champions, ui, & kaas, heerlijk!! Volgende keer ga ik de hamburger proberen (die had mijn collega) maar moet wel goed honger hebben want is een flinke hap! Leuke zaak, lekker eten, leuke locatie.

13. Aanrader! De Snackbar onder de snackbars, zeker in Overschie. Voor lekker en kwalitatief eten moet je echt bij deze snackbar zijn. Probeer zeker de overheerlijke broodjes kip-kerry. Vriendelijke bediening, maar soms wat chaotisch.

14. Het eten was prima, een beetje duur naar mijn mening, maar de sushi was heerlijk. Wat ik heel erg slecht vond, was dat je geen glaasje kraanwater kon bestellen. Er zat één verplicht drankje bij het menu (waar je natuurlijk wel voor betaald) en dat hadden we genomen. Toen ik daarna om een glas water vroeg kreeg ik dat niet. Na vele keren vragen aan verschillende obers, ging iemand 'het even met de bedrijfsleider bespreken' en kreeg ik uiteindelijk een klein glaasje water. Ik moest de ober zeer dankbaar zijn, vond hij zelf. Ik vind het belachelijk dat je behoorlijk veel betaald en dan geen glaasje water kan krijgen. Dit stoorde mij erg en daarom wil ik dit met jullie delen.

15. Perfect restaurant. Alleen te duur. Erge mooie ambiance. Het restaurant zou de tafels verder uit elkaar mogen zetten wat ons betreft. Wij hebben ons praktisch de hele avond onprettig gevoelt vanwege het feit dat wij letterlijk konden horen wat onze buren tegen elkaar zeiden (tafels staan echt te dicht naast elkaar) en andersom.

16. Vertaal van English naar Nederlands

Very nice cafe. Good music, great atmosphere. I recommend.

17. Al woon ik niet meer in Rotterdam. Ben ruim 10 jaar weg nu, ga ik altijd ff eten halen bij Poon als ik in de buurt ben. Goed eten tegen een hele scherpe prijs. Toppie al jaren zo!

18. Omdat ik vanavond alleen zou eten en geen zin had om te koken ging ik langs Nr 9. voor een portie patat (medium, geen saus, €1,90). Ontzettend vriendelijke eigenaren die zelf in de snackbar werken en een zeer schone zaak. De zaak is van binnen weinig gezellig, maar voornamelijk bedoeld voor mensen die af komen halen (voldoende zitplaatsen met tafeltjes dus ook voor de snelle hap geschikt!).

Portie friet bleek een ruim bord vol en dus zeer in orde. Goed gebakken patat, mooie goudgele kleur (niet eng wit of te donker gebakken wat je vaak tegenkomt).

Wachttijd was ook zeer kort. Hier ga ik zeker vaker heen!

19. Heerlijk gegeten, erg vriendelijk personeel.
    Jammer dat ik niet in de buurt van Rotterdam woon, anders kwam ik hier vaker!

20. Indonesisch Rotterdam

Een echte aanrader! Súper lekker gegeten! We hadden de grote rijsttafel besteld en die was zeker groot! 2 garnalengerechtjes konden zonder probleem geruild worden voor kipgerechtjes.. Nadat we de helft ophadden zaten we erg vol! Maar wat bleek? Je kreeg bakjes om het resterende eten in te doen. We gingen dus naar huis met nog een complete maaltijd voor de volgende dag! De kip was heerlijk gekruid en super mals en het rundvlees was heerlijk! Super mals en geen vieze vetstukjes.. Ook de groentes waren goed op smaak! Inrichting was goed en het personeel erg aardig! Als we weer in Rotterdam komen, dan weten wij waar we gaan eten!

21. Kom er nu ongeveer een jaar, en het eten is altijd lekker en vers bereid.
    Dit is de enige shoarmazaak waar ik de geur lekker vind als ik voorbijloop

Er zijn verschillende medewerkers, altijd mannen, maar ik vind ze wel klantvriendelijk.
    Ja het gaat op zijn Turks , ze zitten aan een tafel met thee en tv aan Turkse zender.. maar dat is toch niet verkeerd. moeten ze dan met koffie en rtl4 persee aan zittten..

Als je binnenkomt en je groet ze, krijg je vriendelijk antwoord terug en ze zijn altijd in voor een grapje of praatje.

Ze zijn niet duur, en de kapsalons zit genoeg vlees in. Geen belazer acties met veel patat en sla!
    Probeer maar, je zal het eens zijn met me.

Groeten van Dirk

22. martijn goedhart

Uitstekend gegeten, heerlijke selecties en combinaties uit de Thaise, Japanse en Chineze keuken. Sla een Oyster shot nooit over! Bediening attent, locatie goed.

23. Leo & Lisa

Lekkere verse patat. De enige patatzaak bij mij in de buurt die echte aardappels-patat verkopen en dat was echt lekker met pindasaus. Echt om aan te raden.

24. GerBNL

25. Chinees-Indisch Rotterdam
  26. Jacky Mol

Hebben afgelopen donderdag, 2 januari 2014 voor de eerste keer gegeten bij BRUTUS BEER. Waren eerst een beetje terughoudend, omdat men er op sommige dagen onbeperkt spareribs kan eten. Maar: onterecht, die terughoudendheid, want men kan er lekker eten voor een schappelijke prijs! De porties zijn behoorlijk van grootte. De bediening is bijzonder goed , zeer vriendelijk en attent! Een heel klein min-puntje: een glas wijn of een kwart liter wijn wordt uitsluitend geserveerd uit flessen met een schroefdop. Echter: ook deze wijn was goed te drinken. Kortom: zeker een bezoek waard om de 'honger" te stillen! Ook de ambience is zeer leuk.
    Bij een volgend bezoek aan Rotterdam zullen wij hier beslist weer gaan eten!

27. Kleine eetwaren Rotterdam

a van der Waal

28. natasja broekers

Hier is het altijd schoon, zeer vriendelijk personeel, en natuurlijk smaakvolle producten.

29. Wat was het slecht, bediening was er wel maar sacherijnig. We zaten voorin de zaal en de deur ging continue open en dicht. Het eten was ook niet lekker. Ga hier dus nooit meer heen.

2,2
  30. Gezellig restaurant met leuke tablet tafels. Weinig keuze in hoofdgerechten. Prijzen zijn hoog omdat je alles apart moet bijbetalen. De biefstuk kost 18 euro zonder er iets bij de krijgen. Apart rijst kost 3,50, apart groenten 3,50. Een eenvoudige biefstuk komt zo op 25 euro. De gerechten waren het net niet qua smaak. Ook een beetje ananas met hangop is 7,50. De bediening is zeer vriendelijk. Leuke ervaring i.v.m de tafels. Maar voor ons geen tweede keer meer naar Izkaya.