Restaurant Dertien in Rotterdam

1. Whoa! Het was even schrikken toen de Eendracht dicht ging. Vanavond, bij Dertien, ben ik helemaal gerust gesteld. En meer nog! Ik ben nu al helemaal onder de indruk! Geweldige gerechtjes, een prijs/kwaliteitsverhouding die ongekend is in Nederland. Relaxte sfeer, geen gedoe met reserveringen en had ik al gezegd dat er geweldige gerechtjes geserveerd worden?

Vandaag had ik een genereuze portie kokkels met lardo en wildzwijn ribs "to die for". Toe peer, gin en bloedsinaasappel ijs.

Way to go Pepijn, Rotterdam heeft een heuse Bror, I'll be back! Soon!

2. Linda Hartog

Gisteravond in dit restaurant gegeten, wat een domper. Het eten is goed, maar de service zeer slecht. Nadat de wijn was gebracht,wachtten we op de menukaart. Na lange tijd kwam de dame aan onze tafel, of we al een keuze hadden gemaakt, nee want we hebben nog geen menukaart. Dat hangt boven de bar, moesten we maar zelf naar gaan kijken, waarop we het hele restaurant door moesten. Dit had zij van tevoren niet gezegd en bij andere tafels stond zij wel uitgebreid het menu uit te leggen en zagen haar collega's dit ook gewoon doen. Meerdere malen stond zij het stel naast ons te woord en stond daarbij met haar nogal brede achterwerk half over onze tafel. Andere tafels kregen brood, wij moesten erom vragen. De rest van de avond was zij ook vooral druk met de overige gasten en negeert ons. Ze vergeet vervolgens nog een besteld drankje, om ons vervolgens helemaal te negeren waardoor we uiteindelijk na lang wachten bij een collega afrekenen. Kortom waardeloos!! Gefrustreerd gaan we weg, om hier niet meer terug te komen.