Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Heelsum verdeeld zijn.

1. Italiaans Heelsum

Gabriella van der linden

Altijd druk, dus het is aan te raden om te bespreken. Het was een warme voorjaarsavond, heerlijk buiten gegeten. Als voorgerecht gebakken mosselen, een aanrader. Tot de volgende keer!

2. Italiaans Heelsum

Anja en Herman

Op woensdagmiddag 17.00 Uur heerlijk op het mooie en ruime terras gezeten. Gezellig praatje met de chef heerlijk gegeten. Wij blijven komen minimaal 1 x per week als het kan.

3. Italiaans Heelsum

Wij hebben hier lekker pizza gegeten en met nagenoegen erg van genoten! Hier komen wij zeker weer eens terug, ondanks dat we ver weg wonen. Complimenten voor de chef-kok.

4. Italiaans Heelsum

Het eten was lekker en de bediening vriendelijk. Er stonden veel mensen in bediening en voornamelijk de hele tijd met zijn allen achter de bar. Er werd weinig aandacht aan de gasten besteed door bijvoorbeeld te vragen of we nog wat wilde drinken. Na het hoofdgerecht werd ook niet gevraagd of we dessert wilden. Hier hebben we een tijd op gewacht, uiteindelijk maar gewoon afgerekend. Gemiste kans, want er had meer omzet behaald kunnen worden aan onze tafel.

5. Italiaans Heelsum

Ik heb hier pizza afgehaald, dit was echt een heerlijke pizza! Aanrader voor pizza liefhebbers!

6. Italiaans Heelsum

W.van Holland

Leuke ambiance, prima menukaart met veel keuze.

7. Italiaans Heelsum

Warm en gastvrij ontvangen. Sfeervol restaurant met nostalgische uitstraling. Uitgebreide kaart met moderne en een paar ‘ouderwetse’ gerechten. Mooi opgediend en heerlijk van smaak. Open keuken dus geen geheimen. Pizza’s terplekke vers gemaakt. Een klein foutje met mijn gerecht werd snel en zeer keurig opgelost. Reden te meer om nog eens terug te komen.

8. Italiaans Heelsum

Peter de Koning

Smakelijke Italiaanse pizza’s en vleesgerechten gegeten. Ambiance, bediening en prijs-kwaliteitsverhouding zijn goed. Een aanrader als je een keer Italiaans wilt eten.

9. Vriendelijke bediening. Maar dat is dan ook alles. De service inderdaad ver onder de maat. Tweemaal verbrande friet gekregen. Een stuk hertebout dat niet te kauwen was.
    De teruggestuurde friet werd wel in rekening gebracht. Ik had gevraagd of het vlees wel lekker mals was en er
    werd mij verzekerd dat die wens extra aan de keuken zou worden doorgegeven. Daar is dus ook wat fout gegaan. Het eten is ronduit slecht. Kleine porties en vlees was taai. Vrijwel geen groente en verbrande friet moet extra worden betaald. Het kaasplankje als dessert was ronduit droevig. Een paar uitgedroogde kaaskorstjes op een schoteltje. Nooit weer.

1,3
  10. Italiaans Heelsum

Wij hadden een prima ervaring Bij La Porta!
    Nu een keer geen Italiaanse gerechten, maar spare ribs en vis.
    Geen spijt!
    Heerlijk gegeten!

11. Chinees-Indisch Heelsum

Super goed eten, vriendelijk personeel. Eigenaresse kwam nog een praatje maken omdat ze ons niet eerder had gezien. Contact met de klant vinden we erg belangrijk. De tomatensoep is echt een topper, deze moet je geproefd hebben, hier kan een ander restaurant niet tegen op. We gaan regelmatig uit eten, maar dit restaurant wint het, zo ongelooflijk goed. Het was onze eerste keer en we gaan hier zeker nog veel vaker heen. Supergoed.

12. Italiaans Heelsum

Afgelopen dinsdag een fijne avond gehad bij La Porta. Vooraf heerlijk champignons, daarna een top pizza met spinazie en gorgonzola. Geserveerd door vriendelijke jongeman in de bediening. We komen graag weer terug.

13. Italiaans Heelsum

Fam. Van Aalst

Echt lekker gegeten. Goed eten en eerlijke prijs.

14. Italiaans Heelsum

Heerlijk eten.

15. Italiaans Heelsum

Carla van Dikk

Hebben heerlijk gegeten, vriendelijk personeel echt een aanrader.

16. Italiaans Heelsum

Gisteravond samen gezellig gegeten bij La Porta.
    We zaten in het nieuwe gedeelte met het lampjesplafond…
    Goede, correcte, bediening.
    Eten kwam snel, ondanks dat het druk was.
    Kortom; prima ervaring!

17. Italiaans Heelsum

Erik Hooijer

Heerlijk gegeten tegen een hele nette prijs!

18. Italiaans Heelsum

Geen toeters, bellen, of culinaire poespas! Gewoon heerlijk eten in hele ruime porties voor een hele scherpe prijs.

19. Italiaans Heelsum

Vrijdag avond heel lekker gegeten. Bediening ook gezellig!

20. Italiaans Heelsum

Te kleine ruimte vol met tafeltjes. Te druk, te vol, te weinig personeel, lang wachten. Erg jammer deze uitbreiding. Jullie hebben geen oog en tijd meer voor de gasten!!

21. Italiaans Heelsum

Marie Veenendaal-Latupeirissa

We hebben er heerlijk gegeten, sfeer en service waren goed!!

22. Italiaans Heelsum

Marijke van Toen

Heerlijk gegeten! Lekker buiten kunnen zitten. We komen zeker terug!😀

Na een indrukwekkende eerste ronde in de winter nu geboekt voor een lunch in de zomer. Het was mooi zomerweer, het terras was ingedekt. We kregen een plaatsje onder het luifel, fijn. De tuin heeft rondom een hoge haag. Als aperitief een Chardonnay 2014 van Domaine Trichon die goed beviel. Ernaast een tweetal keurig gepresenteerde krokantjes, lekker. Chef Tonny Berentsen kwam onze wensen doorspreken, prima.

De amuse was weer uit de reizen reeks die ditmaal door zuid Amerika gaat. Die van mij was geïnspireerd op Cuba en gepresenteerd in een sigarenkistje. Met cola gelakt buikspek waarbij bereidingen van amandel en suikerriet, gerookt in sigaar. Mooie smaken waarin de rooktoets van sigaar goed te proeven was.

Ronny Brouwer, sommelier van het jaar was er ditmaal wel. Hij presenteerde keurig redelijk uitgebreid de eerste, hele originele, begeleider. Een sake Azure geschonken uit een Azuur blauwe fles en gemaakt van water uit een bron gevonden in de bodem onder de Grote Oceaan. Een complex drankje, aangenaam droog met een ziltige toets. Op het zwarte bord een strakke presentatie in Japanse stijl. Een mooie plak sashimi van hamachi, erop wakame en een gedroogde grijze garnaal, ernaast gepelde grijze garnalen, gepocheerde oester, quenelle ijs van yuzu en crunch van zeegroenten. Heerlijke ziltige toetsen die mooi combineerden met het heerlijke zoetzure ijs en prima texturen. De sake sloot keurig aan en was duidelijk op zijn lekkerst naast de oester, prima. (9.7)

Verder met een cava geschonken uit een mooie magnum. De Blanca Cusine 2010 gemaakt in een stijl van een rijpe champagne. In een wit schaaltje een op de huid gebakken rode mul op een bedje van gewelde quinoa met ertussen een plak chorizo, ernaast een bruin gebakken pétoncle, gebakken cantharellen, lamsoren en koren asperge. Het geheel was afgewerkt met een krokantje met tandoori en bouillabaisse saus. Heerlijke mediterrane smaken, sappige pétoncle met een naadloos aansluitende cava. (9.7)

Uit de Loire een Cabernet Franc 2015 van La Mine, tikkeltje boers, heerlijk fris en sappig. Op het zwarte bord een bruin gebakken lams haasje met ernaast een stukje van de rib gemarineerd in sinaasappel waartussen eigen saus, lekker plakkerig. Ernaast een cilinder van komkommer gevuld met lamscurry, dubbel gedopte doperwten, toefjes crème van doperwt met druppels zwarte curry (mild) en lepeltjes verse roomkaas. Het haasje was keurig gegaard, super mals met een relatief milde smaak, deze combineerde prima met wijn en garnituur. Saus was lekker puur, helaas geen kannetje op tafel. Genieten weer. (9,6)

De dessertwijn was een Coteaux du Layon van het huis Cady, friszoet, complex met subtiele honingtoets. Op het blauwe bord structuren van braam, vers, gelei, plaatjes merengue, crunch en quenelle sorbetijs waarin wat lavendel was verwerkt. Centraal een cheesecake met druppels vlierbloesem. Verder stukjes rode biet, granité van groene kruiden en een olie van basilicum. Wat een complexiteit met hierin centraal de bramensmaak. De wijn was in balans maar werd door de wat complexe smaken toch wat weggedrukt. Met zijn aroma vulde hij het gerecht aan. (9,6)

Bediening was uitstekend verzorgd, Keurige wijn presentaties en gedetailleerde uitleg van de gerechten op hele correcte en gezellige wijze.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Kortom een hele geslaagde middag, verfijnde gerechten met luxe ingrediënten waarin veel te proeven was, begeleid door originele dranken. Wel ietsje kleine porties, wat ik zelf niet erg vind bij deze kwaliteit. Dit kon met het luxe brood, dat bij ieder gerecht werd uitgeserveerd, worden gecompenseerd. Aanrader voor de fijnproever, wijnliefhebber en levensgenieter. We voegen ze graag toe aan onze favorietenlijst, bedankt.

adriaan

25. Italiaans Heelsum

We waren bij La Porta voor een feestje ter ere van de verjaardag van mijn moeder (totaal 10 personen varierend in leeftijd van 15-80 jaar). We hebben heerlijk gegeten, en zijn bijzonder hartelijk ontvangen. Ik had het menu eerder afgesproken met de kok, en alles was goed verzorgd, en ook zeker genoeg. Iedereen gaf aan dat ze een hele mooie avond hadden gehad.

26. Italiaans Heelsum

david nieuwboer

Heerlijk gegeten, alleen de bediening kan wat soepeler. Verder helemaal goed.

27. Italiaans Heelsum

Super lekker eten!! En nette service.

28. Italiaans Heelsum

Eddy van Sijll

29. Italiaans Heelsum

Belde op de pizzadag 21:50 op om nog even een pizza te bestellen. Het kon nog en werd vriendelijk te woord gestaan. Na een lange vergadering, thuis nog even van een pizza kunnen genieten.
    Kortom, uitmuntende service tot op het laatste moment!

30. Italiaans Heelsum

Jeffrey Vleeming

Wij hebben een goede ervaring gehad. De prijs was zeer goed voor de hoeveelheid. Bij ons werd het hoofdgerecht direct geleverd nadat we het voorgerecht op hadden, dit beviel ons wel.
    De bediening is vriendelijk en van wat we meekregen ook onderling en dit merk je wel als klant zijnde. Het plafond was heel relax met rustige lampjes, we mistten wel rustige achtergrond muziek. We vonden het een leuke toevoeging dat het eten in het Italiaans en Nederlands stond, dit was het eten in het algemeen dus pizza en pasta etc. en niet elk gerecht apart.
    Nadat we betaald hadden, werden we ook nog door de kok bedankt en begroet, dit geeft je dan ook een welkomstgevoel. Ze hadden dan ook een keuken waar je naar binnen kon kijken, wat zeer vermakelijk was. Het was een gezellige avond en komen er zeker nog eens terug.