Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Voorschoten verdeeld zijn.

1. Mitchel Wagner

2. Slechte service, niet te vreten, geen communicatie, veel te late levering...

3,4
  3. Aalt Landman

Een erg gezellig restaurant in het oude centrum van Voorschoten.
    Prettige snelle bediening en het eten was voortreffelijk.

4. Kwaliteit van de friet was ondermaats. Licht en slap. Frikandel bevroren…

De eigenaresse reageerde boos op de klacht. Drama voor je klanten.
    Ons gezin zien ze niet meer daar.

3,3
  5. Het was op Valentijnsdag gezellig druk. Gelukkig had ik gereserveerd. Het toeval wil dat ik na verschillende keren daar gegeten te hebben iedere keer gezellig bij het raam (tafel voor 2 personen) gegeten heb. Voor herhaling vatbaar.

6. Na een “must go” tip van een journalist op avontuur in Voorschoten bij chef Kelvin Lin. Het menu sprak me eerlijk gezegd niet zo aan maar de lovende recensies maakten nieuwsgierig.
    We waren keurig op tijd zodat de chef tijd had om zijn concept uit te leggen. Hij is zo’n vier jaar geleden na een sabbatical iets gaan doen wat hij leuk vind. Geen chique gedoe maar een laagdrempelig lunchconcept met daarnaast catering en private dining sessies. Dit laatste is een keer per maand met kleine groepen gestart, maar word nu bijna iedere vrijdag en zaterdag gedaan met groepen van zo’n 60 personen. Helaas zijn ze helemaal uitverkocht en de wachtlijsten zijn lang. Hiernaast is de mogelijkheid ontstaan om tijdens de lunch gebruik te maken van de gerechten die op deze avonden worden gepresenteerd. We waren erg nieuwsgierig en gaven de chef carte blanche.

Als aperitief een La Rocca uit de Soave 2016 van Pieropan geschonken uit een luxe drie liter fles die zeer goed beviel. Helaas geen geen hapjes vooraf maar meteen door naar de eerste gang.

De eerste begeleider was een Ine Mankai sake die die deels is gemaakt van zwarte rijst, vandaar de rode kleur. Een verfijnde ronde smaak die aan granaatappel deed denken. In een schaaltje een dikke Hollandse haring gelakt met een 24 jaar oude soja (gelagerd op oude whiskyvaten) met een crunch van gekarameliseerde softshell krab, aan tafel afgewerkt met een dressing van een Japans zoetwater visje. Verfijnde smaken die prima werden aangevuld door de verrassende begeleider, een speciale beleving. (8,75)

vorig jaar heeft chef Kelvin Lin in Japan succesvol een speciale opleiding afgerond voor het bereiden van wagyu. Dit wilde hij ons graag als pièce laten proeven. Het stuk doorregen wagyu werd even gepresenteerd voordat hij met de speciale bereiding ging starten. De garing gebeurt door middel van maar liefst 18 warmtestootjes van ongeveer 45 seconde met flinke tussenpozen om de warmte door het vlees te laten geleiden.

We gingen verder met een sekt gemaakt van Gewürztraminer 2014 van Bamberger geschonken en een bourgogne glas van Zalto, speciaal! In een stuk verticaal geplaatste boomstam een licht gerookte, subtiel gekruide tartaar van het Spaanse Rubia Gallega rund waarop krokantjes van Japanse aardpeer en afgedekt met een luchtige crème van 48 maanden gerijpte reggiano parmigiano. Verrukkelijk lepelen, mooie volle smaken met ernaast een originele begeleider die het gerecht aanvulde, prima. (9,25)

uit de Pfalz een droge Riesling Burgweg 2015 van Philipp Kuhn, lekker mineralig en dik met vleugje petrol, heerlijk. Uit de keuken een speciale gerecht, een uitbundig aroma van limoen kwam je tegemoet. Op het bord bereidingen van cassave, papaja en kimchi afgedekt met een lobbig crème van limoenblad, citroengras en gemberwortel, waarop gedroogde vissenkopjes, grof gemalen rode peperballetjes en doperwten cress. Wow wat een smakenavontuur, uitbundig met pikante toets waarnaast de toch krachtige Riesling een beetje weg viel. (9)

uit de Pfalz een Chardonnay Schweigen 2017 van Friedrich Becker gemaakt in heerlijke bourgogne stijl met verfijnde hout toets. Op een wit bord een borstfilet van roodpootpatrijs bedekt met jonge scheuten en verse kruidenblaadjes waarnaast een crème van gepekelde papaja met Japanse pompoen, aan tafel afgewerkt met een saus van gerookte Elzasser zuurkool. Na de uitbundige smaken van de vorige ronde was dit even terugschakelen naar meer bekende smaken. De patrijs had een goede cuisson en de wijn sloot naadloos aan. (8,5)

over naar rood met een Rioja 2005 van het gerenommeerde huis Tondonia geschonken uit een magnum. Ondanks zijn leeftijd nog vitaal en fruitig. In een schaaltje dendeng.
    Blado van ossenstaart (72 uur op 60 graden zonder pikante peper), afgedekt met gestoofde ui, crème van Hollandse aardpeer en stukjes gebakken ganzenlever, aan tafel afgewerkt met vers geschaafde zwarte truffel. Heerlijke smaken die prima combineerden waarnaast de wijn helemaal tot zijn recht kwam. (9,25)

voor bij het pièce een top Valpolicella 2011 van Dal Forno Romano, geconcentreerd en verfijnd met fluweelzachte afdronk. Voor partner een exclusieve Pu Ehr thee uit 1952 die te vergelijken is met de Romanee Conti (niet in smaak, wel in prijs). Op een leiplaatje keurig getrancheerde, gekonfijte wagyu waarop een kruiden blend van steranijs, zoethout, kruidnagel en Szechuan peper met ernaast een mousseline. Erbij een pincet om te eten. Een perfecte bereiding uitgeserveerd op de optimale temperatuur, absoluut een delicatesse. (9)

het dessert was een meesterwerk. In een cocktailglas als basis een crème van tonkaboon waarop kruim van Kopi Loewak en een ronde kruidensaus van steranijs, zoethout, kruidnagel en Szechuan peper. Hierin een quenelle ijs van tahiti vanille, gesmolten ganzenlever, soja en kokos en macadamia noten gekarameliseerd in Gula djawa (Javaanse bruine suiker). Wow, wat een smaakbeleving met uitstekende balans tussen zoet, zout en bitter, top! (9,75)

als afsluiter nog een krachtige espresso met twee heerlijke makarons met hartige luxe smaken (truffel en ganzenlever), jammie.

Bediening vond ik zeer goed verzorgd met de chef in de hoofdrol, gedetailleerde uitleg bij gerechten, keurige wijnselectie en veel achtergrond informatie.

Samengevat was de beleving boven verwachting, originele gerechten met top ingrediënten waarnaast originele en luxe wijnkeuzes. Een memorabele middag. Het prijskaartje was wel even slikken maar was het helemaal waard. Het slechte nieuws voor Nederland is dat de chef medio april mei naar Azië vertrekt. Dus grijp je kans nu het nog kan.

7. Jacqueline

Gisteren hebben wij gegeten bij het Griekse restaurant Akropolis in Voorschoten. Wat een gewéldige mensen werken daar en wat een overheerlijk eten kregen we voorgeschoteld. Bij binnenkomst werden we heel hartelijk begroet door de eigenaresse en een van de obers. Later kwam de eigenaar/kok ons begroeten en konden wij hem vertellen hoe ontzettend wij hadden genoten van o.a. het heerlijk gekruide en malse vlees en de groeten die daarbij werden geserveerd. Ook het dessert (verschillende soorten nagerechten op schalen) was niet alleen een streling voor het oog, maar ook een streling voor de tong.
    Zeker is dat we terugkomen bij dit restaurant om ons weer te laten verwennen, niet alleen door het eten, maar ook door het warme onthaal en de gastvrijheid van de mensen die er werken. Zij hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd.

8. richard de Jong

Het tafeltje wat we gevraagd hadden (een uur eerder was ik nog speciaal daarvoor langs geweest!) was al vergeven. Daardoor zaten we in een sfeerloos gebied. Naast ons zat een echtpaar ook te mopperen tegen de bediening over hun placering.
    De bediening aan tafel was goed (maar helaas geen persoonlijke touch).
    Eten was goed, maar hertenvlees kon beter.
    St. Emillion was veel te duur voor de kwaliteit (thuis drink ik elke dag een betere!)

9. Net spaghetti la matriciana besteld via thuisbezorgd. Voorheen ook eerder bij jullie besteld en dat was heerlijk! Versgekookte zachte spaghetti hmm. Maar helaas, wat ik nu heb gehad was bar slecht. Spaghetti niet vers gekookt maar opgewarmd, en er zaten harde stukken spaghetti tussen. Te lang opgewarmt? Als dit voortaan zo is, is de kwaliteit hard achteruit gegaan en het geld echt niet waard! Ben echt beter van jullie gewent.
    Jammer. Hoop dat het niet meer gebeurt, want het was echt slecht.

10. Frits Fransen

Fantastisch gegeten, tapas zoals in Spanje zeer gevarieerde kaart met gamba's, albondigas etc. Gezellige ongedwongen bediening. Heerlijk avondje uit.

11. Het was heerlijk. En lekker rustig gegeten top👍👍

12. We hebben heerlijk gegeten.
    De bediening was goed en gezellig.
    Ossehaas was perfect.

13. Eten besteld en nooit geleverd.
    Toko was gesloten ineens.. En ja hoor geld ook kwijt.
    Gecontacteerd maar geen response. Zijn naar Griekenland vertrokken volgens de berichten.
    Brutaal hoor om je website niet offline te halen als je je deuren sluit.
    Achterbaks!

14. Wijnand Trippenzee

15. Nelly van driel

Lekker gegeten maar de ontvangst was belabberd. Had zoals je weet om die tafel bij het raam gevraagd en er nog eens over gebeld ook. Het zou in orde komen!
    Wij komen daar al 15 jaar of langer.
    Had het idee dat het serveerstertje ons expres daar geplaatst had waar wij absoluut niet willen zitten. Ook stond zij meteen over ons te smoezen met de jongen achter de bar.
    Helaas is de sfeer veranderd sinds de aardige Antonio is overleden een paar weken geleden.
    Wij zijn inprincipe niet meer van plan daar te gaan eten (en wij eten daar uitgebreid en dus niet zo maar een pizaatje)!
    Heb geen zin om ons in de maling te laten nemen door zo’n grietje!
    Voortaan weer elders waar ze wel weten hoe het hoort.

16. Op 28 februari ben ik samen met mijn echtgenote naar Upstairs geweest om haar verjaardag met een etentje en een overnachting bij de Goudenleeuw te vieren.
    Via de tam-tam had ik vernomen dat de Chef en souschef sinds het nieuwe jaar niet meer bij Upstairs de keukenbrigade aanvoerde wegens een andere uitdaging.
    Dus met een beetje twijfel over de kwaliteit, maar wel werd mij verzekerd door de Maitre Simone, bij de telefonische reservering, dat ze volledig achter de kookkwaliteiten van de Chef de Parties stond.
    Nou met recht, wij werden alleraardigst ontvangen door Simone die ons als aardigheidje bij een heerlijk glas bestelde champagne van het huis Pommery, een oester p.p. aanbood.
    Tegelijkertijd een heerlijke amuse en zonder probleem werd er op ons verzoek een karaf leidingwater geserveerd.
    Wij kregen na enkele ogenblikken de kaart waar bij wij de keuze uit de a la carte en het het menu hebben kunnen maken.
    Wij kregen daarna heerlijk brood en daarbij reeds op tafel een leistenen plaatje waar o.a..
    Boter, olijfolie en zeezout op lag.
    Wij hebben een prachtig wijnarrangement genomen die met een juiste hoeveelheid werden ingeschonken.
    Toen kwamen de voorgerechten, mijn vrouw de steak tartaar met een oosters tintje en ik de eendenlever/vijg/rode ui compote etc.
    Mooi gepresenteerd met veel aandacht en detail en heerlijk van smaak.
    Hierna nog drie gangetjes die ik niet meer benoem om de essentie van deze avond niet uit het oog te verliezen.
    Kortom het was een fijne avond met een leuk team die uitstekend hun best hebben gedaan om alle gasten die avond te plezieren.
    Welkom aan de nieuwe Chef-kok die per 1 maart is begonnen.
    Tot de volgende keer.

17. Lekker gegeten. Leuk concept. Van alles wat en onbeperkt.

18. Ik haal hier altijd mijn patat. Hele aardige mensen. Goeie kwaliteit en heel snel geleverd ook. Altijd schoon in de zaak en een hele gezellig sfeer echt een aanrader.

19. Op kerstavond een zeer goed lunch menu de chef gehad. We waren er met z'n zessen en hadden van te voren om een ronde tafel gevraagd en die stond ook tot op de puntjes goed verzorgd klaar voor ons. Versierd met kerstcrackers op de tafel. Dat was een groot succes voor ons maar ook voor mijn moeder van 83.
    Zeer gastvrij en vriendelijk personeel.
    Het eten was heerlijk en zeer mooi opgemaakt. Prijs viel ook mee voor 60, - pp hadden we een vier gangen lunchmenu met 2 glazen wijn pp en met koffie en thee na met een extra kerstcake van het huis.
    Al met al een geslaagde middag.

20. Fantastisch mooi opgemaakte bordjes. Het ziet er prachtig uit en is ook nog eens overheerlijk. Hulde aan de kok. Bediening uiterst hoffelijk en charmant.
    Kortom, een middag om nooit te vergeten. Paradijselijk.

21. Si Soek

22. A.J. C. Gerritsen

Het diner heeft ons verwachtingspatroon in alles overtroffen. De kwaliteit van het geserveerde menu du chef inclusief het bijpassende wijnarrangement was uitmuntend.

23. Het was weer een geweldige, gezellige avond.
    Onze gasten hebben ook enorm genoten en willen graag nog een keertje terug komen.
    De wijnen zijn voortreffelijk en de gerechten doen niet onder voor een sterren restaurant.
    Voor mij verdienen zij er een!
    Tot de volgende keer!

24. Wederom gastvrij ontvangen door de directie. Het was weer genieten van de prachtige gerechten en de wijnen. Uitstekende bediening. Kortom een aanrader!

25. Kom er al bijna heel me leven en is altijd top.

26. F.ten Bruggencate

Mijn 2e bezoek aan Allemansgeest. Zeer vriendelijke ontvangst.
    Leuk lunchmenu, zeer smakelijk!!
    Mooie locatie. Zeer centraal.
    Wij houden Allemansgeest er zeker in!!

27. Martin Seegers

De avond ervoor gereserveerd via de website van Allemansgeest. Keurig een bevestiging via een sms-je ontvangen. Toch stonden we de volgende dag niet in het "boek". Er was voldoende plek, dus we waren welkom, maar toch…

28. Marga Wiegant

Het eten was weer heerlijk. We hebben genoten.

29. Glasbergen

Geweldig - als altijd!

30. Steve Harding

I have eaten at Allemansgeest many times for lunch and dinner over the years and have rarely been disappointed. The most recent time was for my wife's birthday. We chose the chef's four course lunch menu and each course was just about perfect as it could be. A gin and tonic, a couple of glasses of white and red wine and we were set for the day. It was difficult to leave. For sure we'll be back sooner rather than later.