Akropolis in Voorschoten

1426195001 93
1571917802 94
1620492069 95

1. Carla Slingerland

Is altijd een feest om daar te eten en we worden als vrienden binnen gehaald 😘

2. Altijd een gezellige sfeer en het eten is super! Ook de bediening is altijd vriendelijk. Specialiteiten van de chef zijn echt een aanrader. Je kunt hier nog heerlijk eten voor een normaal bedrag.
    Aanrader!

3. Mijn favoriete Griek! Vriendelijk personeel, onwijs goed en veel eten voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Alles vers. Zowel het vlees als de visgerechten zijn hier super lekker! Ik blijf terug komen.

4. Paar dagen geleden naar mijn favorite restaurant Akropolisch restaurant geweest (grieks). Blijft een voortreffelijk restaurant met heel erg viendelijk personeel klant vriendelijk. Dit keer Moussaka met vlees besteldt dat was uitstekend klaargemaakt hier wordt alles zelf vers klaar gemaakt alle produkte zijn vers ook vis alles word vers ingekocht, komt hier graag eten is gewoon heel erg lekker patat en salade wordt ook vers gemaakt. Je kunt hier rustig eten is kleinschalig en het personeel is erg vriendelijk niet opdringerig. Dus ja dit is mijn de favorite restaurant kom heel graag hier met eten bij Akropolis, eten is uitstekend. En kan iedereen aanbevelen keer tegaan eten bij Akropolis gewoon viendelijke mensen niks is teveel dus een top restaurant waar klantvriendelijk voorop staat dus ga keer eens eten bij de gezelligste restaurant akropolis voorschoten top.

5. Gezellige lokatie, lekker druk, jonge plezierige bediening.

6. Voor het eerst hier besteld en afgehaald. Zeer vriendelijk personeel/eigenaren. Sfeer niet te beoordelen, vanwege corona. Maar zag er allemaal gezellig uit tijdens afhalen. De aubergine dip was heel erg lekker! Ook het vlees perfect gebakken. Heerlijke verse salade erbij. Tzatziki ook erg lekker, net als de rijst bij de hoofdgerechten.

7. Coby Zuijdwijk

Fantastisch gegeten was erg lekker wij komen gauw weer terug.

8. Jacqueline

Gisteren hebben wij gegeten bij het Griekse restaurant Akropolis in Voorschoten. Wat een gewéldige mensen werken daar en wat een overheerlijk eten kregen we voorgeschoteld. Bij binnenkomst werden we heel hartelijk begroet door de eigenaresse en een van de obers. Later kwam de eigenaar/kok ons begroeten en konden wij hem vertellen hoe ontzettend wij hadden genoten van o.a. het heerlijk gekruide en malse vlees en de groeten die daarbij werden geserveerd. Ook het dessert (verschillende soorten nagerechten op schalen) was niet alleen een streling voor het oog, maar ook een streling voor de tong.
    Zeker is dat we terugkomen bij dit restaurant om ons weer te laten verwennen, niet alleen door het eten, maar ook door het warme onthaal en de gastvrijheid van de mensen die er werken. Zij hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd.

9. Het was heerlijk. En lekker rustig gegeten top👍👍

10. Voortreffelijk!
    We logeren in de buurt en via recensies op internet hier terecht gekomen. We hebben al vaker Grieks gegeten, maar nog nooit zo lekker.
    Heerlijk mals vlees en ook de bijgerechten kwalitatief hoogwaardig!
    Complimenten voor de kok!
    Ook de bediening erg vlot en gezellig.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

11. Joris Geerts

Super lekker gegeten. Perfect

12. Vanavond op de bonnefooi binnen gegaan om 'n hapje te eten. Keuze gemaakt op basis van eerdere recensies.

We troffen een enorme drukte aan i.v.m. ziekte van ongeveer de helft van het personeel. We werden door de eigenaar er op gewezen dat het allemaal wat langer zou duren. Desondanks was de wachttijd acceptabel, bleef de bediening vrolijk en probeerde tijd te maken voor een praatje.

Het eten was buitengewoon lekker.

We zijn dik tevreden weggegaan en de belofte achtergelaten om weer eens terug te komen zodra we weer in de buurt zijn.

Aanrader!

13. Ria Weeda

Afgelopen zaterdag hebben wij gegeten bij Akropolis in Voorschoten. Het eten is voortreffelijk. De bediening is goed en ze zijn erg vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.

15. Ben zaterdag 17 januari 2015 bij de beste Griekse Restaurant van Europa geweest. Het blijft een top restaurant Akrapolis in Voorschoten. Je wordt hartelijk ontvangen in dit restaurant, net of je bij hun thuis bent, gezellig personeel en een hele goede snelle bediening want service is gewoon top dus super!

Want ik ga hier graag eten om de twee weken, want alles is hier van zéér goede kwaliteit, alles wordt vers ingekocht, vlees en groente, en de patat wordt door hun zelf gemaakt. Niks fabriekspatat, gewoon normale aarappels dus verser kan het niet!

Een product springt er helemaal uit! Dat is zéér lekker, je eet er je vingers bij op zo lekker. Normaal krijg bij elk restaurant fabrieksstokbrood, maar deze chefkok/eigenaar maakt zijn stokbrood zelf! Dat is zeer smakelijk. Je wilt er meer van, van dit stokbrood, want hij heeft pas een grote machine gekocht wat het speciale deeg maakt en eerst deed hij dat met de handen, dat was geen doen meer! Iedereen wilde meer stokbrood, het is erg lekker en smeuïg. Je kan zelfs bij een echte warme bakker niet zo'n lekker stokbrood kopen, want bij hem is het zéér lekker en smeuïg en zacht en krokant. Het is gewoon zeer goed stokbrood wat met liefde is bereid.

Want het vlees is ook zo lekker vers en wordt steeds beter. Iedere keer gaat hij op zoek naar steeds beter vers vlees dat hij zelf personlijk inkoopt. Zaterdag had ik weer lamshaasjes besteld, je weet niet wat je proeft! Mals en sappig en hij komt ook even vragen hoe je het gebakken wilt. Je eet je vingers er bij op, zo lekker is het vlees. Er zijn zoveel lekkere vleessoorten wat je op de menukaart kan bestellen, alles wordt super vers ingekocht, verser kan het niet!

Ga zelf maar eens eten in dit de beste Griekse restaurant van Europa. En als je dan de tweede keer komt eten, bestel dan eens een vismenu, dat is ook zo super vers! Vis wordt ook elke keer vers ingekocht en is super vers. Pas nog een soort kabeljauwvis gegeten op een speciale manier bereid. Het valt zo uit mekaar, zo goed gaar en zeer goed bereid. Op de menukaart staan niet alle vissoorten! Als je een week van tevoren bij de chefkok/eigenaar langs gaat in het restaurant, kan je met hem bespreken om een vissoort te eten wat niet op de menukaart staat! Dat kan hij voor je bestellen. Wel een week van tevoren bestellen, dan gaat hij speciaal kijken waar hij deze vis kan kopen en goed vers is. En als je dat op je bord krijgt of geserveerd, daar kan geen enkel goed visrestaurant tegenop! Zo vers is deze vis.

Het eten is gewoon top, elke keer verbetert hij het menu. Hij wil perfectie en tevreden klanten hebben. En alles kan je zelf bepalen: hoe laat je eten wilt hebben na je voorgerecht en nagerecht. Verder kan je hier glutenvrij eten en ook wordt aan diabetis gedacht, dus het is een gewoon een top restaurant. En de soepen zijn ook voortreffelijk, wordt vers gemaakt. Kippensoep met veel kip erin en ook de vleessoep is super en goed heet en alle ingedienten zijn vers in de soep.

En wat ook leuk is: de Griekse muziekavond! Op 1 februari is het weer zo! Dan gaat de beuk erin, dan is het super gezellig, dan waan je je echt in Griekenland in familiesfeer met live-muziekkant. Doe dat elke keer en reserveer ik dan, dat is super gezellig dan wordt het soms erg laat dat je naar huis gaat. Dus kan iedereen deze Griek Akropolis aanbevelen. Een top restaurant, klantvriendelijk met super serice. Dus ga maar eens een keer eten en vergeet niet dat overheerlijke, verse, eigengemaakte stokbrood te vragen dat is gewoon super, dat stokbrood, je eet je vingers erbij op!

16. R.W. Wolff

Omdat wij meer dan een uur hebben moeten wachten tussen voor- en hoofdgerecht geven wij de service een dike onvoldoende.
    Verder geen enkele wanklank, wij gaan zeker terugkomen.

17. Erg lekker gegeten, alleen was de bediening vooral erg druk met zich zelf druk maken dan dat het druk was in het restaurant.

18. Een dag voor onze vakantie naar Griekenland hebben wij besloten alvast wat Griekse hapjes voor te proeven. Naar aanleiding van de hoge scores op iens.nl van Akropolis in Voorschoten zijn we voor het eerst daar gaan eten. Het was op een dinsdag avond en toen wij binnen liepen zat de zaak vol. Gelukkig hadden wij gereserveerd. Wij begonnen met de dolmadakia, inktvisringen en gebakken mosselen. Alles smaakte heerlijk, zulke inktvisringen heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Vervolgens kozen wij voor de poseidon schotel voor 2 personen en de arni gemisto. Alles smaakte zo vers! Wij waren zeer blij met deze positieve ontdekking net voor onze vakantie naar Griekenland. Wij komen zeker terug!

19. M. Spruit

Voor ons Griekofielen (gezin met 2 kinderen) was dit de eerste keer bij Akropolis, maar het zal ook zeker niet de laatste keer zijn. Heerlijk gegeten. De taramosalata, ons favoriete voorgerecht is perfect, zacht en smeuïg, en zeker niet te zout. Ook het gegrilde vlees is lekker gekruid en zacht van smaak. Lekkere salade erbij, smakelijke rijst en tzatziki en krokante patatjes. De borden zijn leuk opgemaakt. Het oog wil ook wat. Na het voorgerecht mag je zelf aangeven wanneer je klaar bent voor het hoofdgerecht. Je wordt zeker niet opgejaagd. Na een heerlijke frappé nog een korte rondleiding van de zoon van de eigenaar gehad. Hij vond het leuk om te horen dat wij al vanaf 1989 naar de Griekse eilanden gaan.
    Kortom, het was een geslaagde avond. Bedankt voor de goede service en prettige bediening en tot ziens!

20. A. Kiel

Gezellig Grieks sfeertje. Bediening en gerechten uitstekend. Als ik weer eens heimwee naar Griekenland krijg, dan weet ik Akropolis te vinden.

21. Fantastisch gegeten, de sfeer is gezellig. Een aanrader.

22. Een heel gezellig restaurant met prima bediening lekker eten, goede sfeer. Een echte aanrader voor diegene
    die van Grieks eten houden. Bij binnenkomst een Ouzo van het huis. Al met al komen er zeker terug.

23. Dick en Polien

We hebben heerlijk gegeten, was wel erg veel. Porties mogen wat minder zijn. De sfeer was erg goed, vriendelijke en zeer alerte benadering. Ondanks de drukte werden alle signalen opgepikt. Goed om even te vragen of er tijd tussen de gerechten moet zitten. Zo was het echt een avondje uit.

24. Tino Peeters

Gisterenavond hebben we heerlijk gegeten bij grieks restaurant Akropolis in Voorschoten. De borden waren fantastisch opgemaakt, het eten smaakte heerlijk en de gastvrijheid was zoals het alleen bij een goede griek kan zijn...HEEL GOED! Het gevoel dat ik kreeg toen ik het restaurant binnenstapte kan ik alleen maar beschrijven als een warm gevoel alsof je thuiskomt. Het personeel is ontzettend vriendelijk en de griekse muziek die door de ruimte klinkt maakt het helemaal af en waan je jezelf een beetje in het mooie Griekenland. Een absolute aanrader voor een gezellige avond uit met heerlijk eten en drinken, mooie griekse muziek en die typische griekse gastvrijheid.

25. Vanavond de verjaardag van oma hier gevierd met 24 personen. Er werd van alles op tafel gezet, zodat je zelf een keuze kon maken. Lekkere verse groentes, malse vleesgerechten, inktvisringen, mooi opgediend. Ontzettende aardige en correcte bediening, rondom de tafel was versiering aangebracht voor de jarige. Aan het eind van de avond kreeg oma nog een heerlijke fles wijn cadeau. Overigens mochten wij ook de keuken bekijken, zag er allemaal brandschoon uit ! Echt een aanrader, dit restaurant !

26. Elly van Heeringen

Ik kwam woensdag een folder halen, werd een kaartje, ook goed, Ben nog nooit in dit rest. geweest, kreeg gelijk een rondleiding, de eigenaar liet mij alles zien, zelf de vriezer, koelkast wat er allemaal inzat en een krat met mooie groenten. Was zeer verbaasd, vond het geweldig, hoe hij mij vertelde van zijn kookkunst alles werd van uit zijn hart "de gerechten gekookt". Mijn zoon is ook kok, die heeft het ook.
    Vanavond was ik met een vriendin bij jullie rest., het was geweldig, komt niet veel voor, zo mooi op het bord en heerlijk gegeten. Ik kom terug met andere mensen, om jou kookkunst te laten zien en proeven.

27. Een heel gezellig en sfeervol restaurant
    Leuk en gezellig personeel
    Met een mooi buiten terras waar je het gevoel hebt dat je in Griekenland bent
    Veel verse ingrediënten en lekkere gerechten
    We komen regelmatig terug :-)

28. Hier met collega's heerlijk en veel gegeten in een prettige omgeving. Top sfeer en super gastvrijheid van de gastvrouw. Het restaurant heeft een mooi overdekt terras en gezellige muziek. Zeker voor herhaling vatbaar.

29. Vandaag met een team van collega's hier gegeten. We hadden het met elkaar gezellig, dit kwam mede door de warmte en gastvrijheid die de gastvrouw ons kon bieden. We wisten niet wat we wilden kiezen, ons werd aangeraden om een proeverij van alles te nemen. We hebben dit gedaan voor de voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. De tafel stond te pronken met prachtig opgemaakte borden en heerlijk eten. Geen typisch Hollandse Griek, maar Griekse gerechten zoals deze behoren te zijn!
    Als afsluiter ontvingen we een glaasje Ouzo en werd er vrolijke muziek gespeeld. We hebben gelachen en genoten van lekker eten en het restaurant. Hier gaan we vaker heen!
    Ook fijn dat alles zo lekker schoon is :-)

30. akropolis

31. Y.Hendriks, leiden

We hebben hier gisteren heerlijk gegeten. Heel gezellig restaurant met prima bediening.
    Zeer gevarieerd menu, niet zoals de doorsnee griek. Je proeft dat alles vers is gemaakt, ook de bijgerechten, zoals de patat, salade en groente.
    Ook is er veel aandacht besteed aan de opmaak van de borden. Al met al top! We komen graag weer terug!
    Bedankt, en tot gauw!

32. Thijs van den Hoven

Lekker gegeten! (Vakantie-)sfeervol restaurant en heel vriendelijke bediening. Klein minpuntje dat je (buiten) af en toe de sigarettenrook van het personeel achter de keuken vandaan rook.

33. Topavond!

We hebben hier echt ontzettend lekker gegeten. De bediening is erg vriendelijk, onze kinderen hebben lekker gekleurd :) en gegeten. Je kunt proeven dat alles vers is klaargemaakt, heerlijke salade, vis en uiteraard vlees.

We komen zeker terug.

34. henny hup

Top sfeer en klantvriendelijkheid. Ze weten je een avond gezelligheid te bieden en wil je de sirtakie dansen, geen probleem. Akropolis een aanrader en heeft toegevoegde waarde voor culinair Voorschoten. Dit restaurant moet blijven. Top keuken en goede kaart. Gegeten op 28 mei 2013. Fam Hup, Kuiper en Zitman een gezamenlijke gezelligheid geworden. Ook dat kan bij Akropolis Voorschoten.

35. M Hoope

36. Hier wil een leuk woordje kwijt over deze nieuwe Grieks restaurant voorheen Zorba. Sinds een nieuwe eigenaar is ingekomen is het eten met sprongen vooruit gegaan het is veel
    lekkerde allemaal en veel ik ben erg tevreden zo en erg gastvriendelijkheid en je kunt weer pinnen was een keer pincode vergeten toch nog goed gekomen. Dus ik beveel deze Grieks restaurant
    aan iedereen sfeer goed en heel heel goed eten en leuk buitenter
    ras sfeer super klant vriendelijke en heb ook lekkere Griekse koffie . En top restaurant dit word mijn vaste 1 x in maand stek met eten super John Brands

37. Heerlijk gegeten in dit restaurant met mijn familie ook met 2 kinderen van 9 die zich prima vermaakt hadden met kleurplaten. Met Griekse muziek op de achtergrond! Een heerlijke ouzo van het huis, een mooi overdekt terras en het restaurant is gezellig aangekleed! De bediening is top, veel keuze op de menukaart altijd aardig personeel, er is ruimte voor vragen. Kortom was het in mijn beleving (en van mijn familie) een top restaurant en we zijn al 2 keer terug gekomen.

38. Tineke Wassenaar

Heerlijk gegeten met collega' s. Super gezellig en lekker buiten gezeten. Een echte aanrader. Zeker voor herhaling vatbaar.

39. Ellen den Hollander

Enorm goed eten. Vriendelijke en gezellige bediening. Gezellige inrichting. Wij hebben een top avond gehad in restaurant Akropolis.

40. Guillaume

Hier met wat vrienden heerlijk gegeten. Ik vind het restaurant onder de nieuwe eigenaar nog beter dan eerst. Met lekker weer kun je achterin doorlopen naar buiten en kan je plaatsnemen op een gezellig en knus terras. Ik heb gekozen voor de Mixed-Grill. Het vlees en de salade was erg lekker. Ik moet er iets verder voor reizen, aangezien ik in Den Haag woon, maar het is me hier zo goed bevallen dat ik voortaan in Voorschoten Grieks ga eten. Ga zo door!!

41. conny muiselaar

Wij hebben heerlijk gegeten in een prettige omgeving. Ook de binnentuin is een echte aanrader. Je waant je gelijk in andere oorden. Echt een aanrader. Wij zullen in ieder geval vaker gaan.

42. Frank 280 punten

Vernieuwde restaurant (voorheen Zorba) ziet er goed uit. Ik vind het jammer dat het nog steeds een "zaal" is met tafeltjes, geen knusse afscheidingen die men bij andere Griekse restaurants vaak wel ziet. Tja dat kost wel ruimte. Eten was prima, maar de hoeveelheden lijken mij achteruit te zijn gegaan en ook de prijs is hoger, zowel voor het eten als het drinken. € 2,50 voor 'n glas bier is toch wel heel veel. Hoeft voor mij ook geen dure Jupiler te zijn. Bavaria/Amstel/Heineken zou ook goed zijn (met lagere prijs). Salade viel ook wat tegen, ook weinig. Kortom, een redelijk goed begin, maar prijs/kwaliteit is voor verbetering vatbaar, wat mijn betreft prijzen omlaag, hoeveelheden gelijk. Verder wel zeer gastvrije, vriendelijke, snelle en correcte bediening. De vers gesneden aardappelgarnituur was zeer lekker, houden zo!

6,7
  43. jolande

Prima eten, erg gastvrije bediening, uitstekende sfeer. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt een aanrader om te gaan eten in Voorschoten.

44. Ron van den Berg

Wij hebben best wel regelmatig Grieks gegeten, maar zo goed als bij de Akropolis nog nooit.
    Ook de sfeer en bediening waren meer dan uitmuntend.
    Dit is een adres om te onthouden en we zullen zeker regelmatig terugkeren naar dit culinair paradijs!!!

Bedankt iedereen die er voor ons zo'n onvergetelijke avond van hebben gemaakt!!!

45. Jan & Corry

Heerlijk om weer te kunnen genieten van de overheerlijke gerechten uit de keuken van dit gezellige en goede restaurant, een sfeervol ingericht restaurant met een uitstekende bediening!! Een aarader voor ieder die van echt Grieks eten houdt, je kunt er ook uitmuntende mezedes bestellen.

46. Brigitte

Zalig gegeten en wat een gezellige sfeer hangt er! Je waant je gewoon op vakantie met de achtergrondmuziek en het leuke buitenterras helemaal in Griekse stijl. Een echte aanrader voor als je een avondje buiten de deur wilt eten.

47. Heerlijk eten in een relaxte sfeer, men kan heerlijk buiten zitten op de overdekte binnenplaats in griekse sfeer. Uitstekende bediening, nog echte griekse gastvrijheid.

48. Het restaurant is totaal veranderd, ziet er veel leuker uit! Goed eten, goedkope prijzen! Ik ben met wat vrienden geweest en ik heb van de Griekse gastvrijheid kunnen genieten. Ga zo door!