Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Oeffelt verdeeld zijn.

1. Internationaal Oeffelt

Het was een tip van vrienden, Bistro Enzo in Oeffelt, ga maar eens en dat hebben we gedaan. In een mooi wit pand met een ruim terras aan de straatzijde en opzij vinden we de Bistro Enzo. Binnen een eigentijdse inrichting. De ontvangst is hartelijk en al snel worden de eerste drankjes gebracht, of we de huiswijn mogen proeven hoeven we niet te vragen, dit wordt aangeboden en zo hoort het waar het ons betreft.
    Vooraf een salade van huisgerookte zalm, subtiel gerookte zalm, smeltend op de tong, erg lekker. Als hoofdgerecht bavette op Toscaanse wijze met een garnituur van gegrilde pastinaak, courgette en sjalot. Het mes gebruiken was bijna zinloos geweld, zo mals was het vlees. Na een aantal mooi kazen, waaronder Roquefort, Munster, Chaumes, Morbier met een garnituur van dadels en vruchten/notenbrood.

Deze tip was een schot in de roos, met de nodige wijntjes en speciaalbieren vormde de nota de volgende aangename verrassing. Warm aanbevolen, ik ken een gids die zou zeggen; een omweg waard, zeker in haar klasse ongeëvenaard en dat zeg ik niet snel.

2. Zaterdag 4 juli op een mooie zomeravond richting Oeffelt voor een hapje eten in 't Veerhuis. Uit onze studententijd herinnerde wij 't Veerhuis als een heerlijk restaurant met een prachtige ligging. Wat een desillusie. Bij aankomst eerste aanblik op terras. Zonneschermen met de "weer" er in. De totale aanblik maakte een desolate indruk. Toch maar gaan zitten, per slot het uitzicht over de Maas en het glooiende heuvellandschap blijft prachtig. Vlotte bediening. Bij het bestellen van de wijn alleen een witte Chardonnay op voorraad. De gewenste Cabernet Sauvignon, helaas niet verkrijgbaar. Vervolgens het eten van de kaart besteld. Zonder verder in detail te treden was de conclusie dat prijs/kwaliteit echt te wensen overliet. Vlees niet gaar/ visgerecht niet op juiste temperatuur/ schamele groenten/ geen salade. Wat een heerlijk avondje uit eten had moeten worden eindigde in mineur. Slechte reclame, nodigt niet uit om op korte termijn nog eens terug te keren.

3. Internationaal Oeffelt

Van het weekend voor het eerst hier gegeten en we hebben genoten.

Allereerst mooie, gezellige zaak en een originele kaart. Iets anders dan het standaard sateetje of biefstukje. Heerlijk gegeten en een goede, leuke service.

Wij komen zeker nog een keer terug, ga zo door!

4. Internationaal Oeffelt

Vorige week wezen eten bij Bistro Enzo. Gelukkig hadden we gereserveerd want na een uur zat het restaurant vol! Na een goede Hertog Jan kregen we al snel ons heerlijke voorgerecht (carpaccio). Als hoofdgerecht nam ik de onglet en mijn disgenoot de paupiette, die werden na ongeveer 20 minuten geserveerd.

Ook de hoofdgerechten waren lekker en er was veel aandacht aan besteed! We zaten door de goede porties zo vol dat we geen nagerecht meer namen maar koffie, die werd ook snel gebracht door de charmante bediening!

Kortom super restaurant, we komen snel terug!

5. Internationaal Oeffelt

Wij willen u danken voor de aandachtspunten die u gegeven heeft, wij nemen alle punten zeer serieus. Wij zijn een opstartend bedrijf en waarderen dat u mee denkt met ons.

Graag tot zien bij Bistro EnZo

Nina en Richard

6. Internationaal Oeffelt

Wij hebben weer lekker gegeten! En het terras is niet druk, het ligt aan een drukke weg, maar dat weet je toch van tevoren, onderstaande recensenten! Het ziet er kleurig en gezellig uit. Ga zo door!

7. Nelleke Delfgou

Op terras mijn verjaardagslunch met vrienden. Bitterballen(2), Falafelballetjes(2) doorgesneden en door en door gefrituurd. Klein bakje sla en klein bakje friet voor €9,90. Ondanks dat het terras niet vol zat, zo lang moeten wachten dat we 3 drankjes op hadden voor het eten(!) uiteindelijk kwam. Totaal afgerekend; €72,50. Echt niet normaal en geen goede reclame!

1,4
  8. Internationaal Oeffelt

Vandaag hier voor de derde keer geweest. Echt een leuke moderne bistro; de rookoven stond aan en dit rook heerlijk.

Wij hadden vandaag de onglet, stond niet op de kaart maar dit zou er snel opkomen. Het terras ziet er steeds beter uit.

Tot snel Bistro EnZo.

9. Internationaal Oeffelt

Dirk

10. Internationaal Oeffelt

Super gezellige bistro, waar je lekker kunt eten tegen een goede prijs!! De bediening is top en zeker de moeite waard om er lekker na te tafelen!!

11. Internationaal Oeffelt

Plasmolen

12. Internationaal Oeffelt

2 enthousiaste eigenaren die hun droom verwezenlijkt zien in deze bistro! Goed van eten en drinken, sfeervol, laagdrempelig, gezelligheid kent geen tijd! Al verschillende keren daar gegeten! Een aanrader voor wie van een ongedwongen sfeer houdt!

13. Internationaal Oeffelt

Verwaaijen

Wederom gegeten bij Bistro EnZo en wederom tevree en verzadigd naar huis!! Het smaakt naar meer.. Steeds weer! Dus tot de volgende keer ;) Aanrader!

14. Vandaag heerlijk geluncht bij 't Veerhuis. Het eten werd snel bediend en dat door een erg leuke ober! Het eten smaakte heel goed en werd verbeterd door het prachtige uitzicht op de Maas. Aanrader!

15. Nederlands Oeffelt

Ingo

16. Lekker en gezellig. Buitenboel mag wat opgeknapt worden, binnen is t sfeervol.

17. Heerlijk 4 gangen verrassingsdiner! Alle gangen erg lekker en steeds heel anders: vega, vis, vlees... Echt goed. Gemoedelijke sfeer en prima kamer met uitzicht op de Maas. Goed toeven hier!

18. Op eerste pinksterdag lunch in het zonnetje. Mooie locatie, maar onhandig terras. Bediening onwetend, onervaren en hebben nog veel te leren. 50 minuten op maaltijdsalades moeten wachten. We kregen een handvol sla, 3 halve cherrytomaatjes, wat pijnboompitjes, een centimeter komkommer en 3 stukjes gerookte zalm. Voor 10,95!. We hadden hoge verwachtingen, maar dit was echt ondermaats. Goede reactie op onze klacht, maar wij waren echt teleurgesteld en komen hier niet meer terug. Jammer!

2,3
  19. 1ste paasdag gegeten "een verassingsmenu".
    Het was erg eentonig, saai en weinig. Of je nou vlees had, vis of vegetarisch, alles lag op een bedje rode kool.
    Vis was erg droog. Voor wat je te eten kreeg vond ik het erg duur.
    Uitzicht is prachtig.

3,2
  20. Marry Schuddebeurs

Met zijn zessen hadden we een arrangement geboekt: viergangen verrassingsmenu. Prima gegeten, mooi opgemaakte borden met o.a. Winterkabeljauw, eendenborst op rode kool, crème brulee van kastanjes.
    De wijn was lekker. Onze kamers ouderwets, maar bedden sliepen goed.
    Lekker ontbijt. Vriendelijke bediening, kortom, een heerlijk weekendje weg

21. Afgelopen zaterdag het maasmenutje uitgeprobeerd. Een 3 gangen keuze menu voor slecht € 22.50 ! Ik heb heerlijk gegeten, echt een aanrader. De bediening was vriendelijk en erg behulpzaam.

22. Wat we zo waarderen aan t veerhuis is dat je er zowel uitgebreid culinair kan eten als wat eenvoudiger en low budget (maar even heerlijk!). We zijn aangenaam verrast door het nieuwe 'maasmenuutje': een erg lekker 3 gangen-keuzemenu voor maar 22,50 euro. Nog nooit zulke lekkere frietjes gegeten, veerhuisfriet, in kokosolie gebakken. We komen snel nog eens!

23. Super verrassingsmenu gegeten! Inderdaad verrassende, goed bereidde gerechten en interessante smaken. Bereid door een gepassioneerde, jonge chefkok. Zeker een aanrader !

24. Met een slechte kijk door voorgaande recensie's en een slechte ervaring van jaren geleden gingen we toch maar weer een keer naar 't Veerhuis. De keuze hiervoor was door een ander gemaakt.
    Het was rustig in het restaurant en de bediening was vriendelijk. De eerste 2 gangen waren naar tevredenheid. Bij het hoofdgerecht werd kritiek gegeven maar daar werd helemaal niets mee gedaan. De laatste 2 gangen ; het kaasplankje en het zoet er achteraan. Daar had ik toch wel wat meer van verwacht! Al met al voor mij was het gezellig door de tafelgasten om ons heen maar een echt tevreden gevoel van heerlijk eten heb ik niet mee naar huis kunnen nemen..........

4,9
  25. Verkeerde voorlichting. Smerig en vies terras, hele slechte bedieniening. Sobere maaltijd. Een plastic wc bril die scheef op het toilet zat.. jammer, zo'n mooie locatie!
    Wij komen zeker niet meer terug.

Augustus 2012

2,3
  26. Nederlands Oeffelt

Al 4 jaar lang doen we ieder jaar de 7 gangen bij Bloemers en ieder jaar is het een culinaire belevenis. Het eten is werkelijk subliem en de bediening correct en geruisloos aanwezig. Er is oog voor detail. Het is fijn te weten dat je in goeden handen bent die avond. Ik noem iets kleins maar wel essentieel;water en brood worden zonder vragen (in een perfecte timing) weer aangevuld en dat bij 7 gangen, iedere gang opnieuw. (niet op de rekening) klasse noem ik dat. Alle lof voor Susanne en Maarten (en team) van Bloemers! Toen we 4 jaar geleden voor het eerst kennismaakte met Bloemers voelde dit gelijk goed. Soms heb je dat in een restaurant! Terecht, een parel in Oeffelt!

27. Maria Vreser

Kwamen voorheen regelmatig bij het veerhuis eten. Jammer dat de vaste gezichten niet meer werkzaam zijn die ons altijd vertrouwelijk, informeel maar professioneel geholpen hebben.
    Prijzen worden hoger maar de kwaliteit blijft hetzelfde. Mooi dat er nog steeds met de juiste producten gekookt wordt.

28. Jammer dat er niet meer uit deze locatie wordt gehaald! Schitterende plek, maar het is het allemaal nét niet.. Het eten is niet goed op smaak; voor de prijs toch echt ondermaats. Dit geldt ook voor de staat waarin t terras verkeert; overal onkruid, vieze parasols en rijkelijk vogelpoep op het plexiglas wat je zicht op de Maas vertroebelt. Elke dag beginnen met een sopje jongens! De camping ernaast van dezelfde exploitant is trouwens prachtig!

29. Nederlands Oeffelt

Ik had mijn hoge verwachtingen al snel iets naar beneden bijgesteld. Bij binnenkomst zag ik een hele lange gedekte tafel en de ervaring leert dat dit een luidruchtige avond gaat betekenen. Toch maar gaan zitten...
    De huidige menukaart bleek niet meer overeen te komen met die op hun website. De eigenaresse gaf een reden die ik niet kon volgen (iets over snelle menuwisselingen, zucht...). Toch, ik had de oesters (die van de menukaart waren verdwenen) echt als voorgerecht in mijn hoofd en gelukkig waren er nog genoeg op voorraad om aan mijn wensen te voldoen. ERG lekker. Mijn gaste had als voorgerecht de 6 kleine entree's genomen, 5 waren er meer dan prima. Ik nam een carpaccio van Zeeduivel. Geen aanrader, te waterig en dressing te neutraal. Tarbot als hoofdgerecht met sausje met heerlijke luchtige citroensmaak, erg lekker. Mijn gast een een stuk rood vlees dat toch te taai bleek. Intussen waren de gasten aan de andere tafel gearriveerd en reeds luidruchtig genoeg "doe nog maar een pilske!". Heerlijke brabantse gezelligheid, maar NU even niet. Dus na de koffie maar naar huis. Maar als het rustig is dan is dit een hele mooie zaak. Als ze ook nog de 'Lesser Gods' van hun menukaart halen komt het allemaal goed... Tenminste als de oesters weer op de kaart komen!

30. Meerdere keren hier gegeten en altijd erg goed. Veel kennissen van ons komen hier graag. Vriendelijke bediening en een mooie locatie.