• Lid sinds 8 april 2010

Seven Seas

Amsterdam

Inspired

Utrecht

delete heeft nog geen foto toegevoegd

1. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Seven Seas

Na de geweldige eerste ervaring, dit keer minder. Met name de bediening (vast en zeker studenten) had er niet zo veel van begrepen. Eten prima, maar de beperkte menukaart was nog beperkter omdat, in tegenstelling tot vorige keer, geen combinaties mogelijk waren van voorgerecht en hoofdgerecht uit de 2 menu's. Reden: het zou te complex zijn voor de koks... De sfeer was ineens een stuk minder. Dus voorlopig maar niet meer.

2. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Seven Seas

Dit is een heel goed restaurant in een bijzondere omgeving. De kelner zeer attent, veel uitleg over eten en het gebouw. Het eten verrassend, mooie porties en heerlijke contrasten die de smaakpapillen kietelen. Voorgestelde wijnen precies goed. Dit is een aanrader voor iedereen die in Amsterdam lekker wil eten in een verrassende omgeving.

3. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Vermeer

Met een grote groep aan een grote tafel. Het was allemaal best te happen, soms tongstrelend, maar niet dat je 'oh my G.' wilde roepen. Het duurde een eeuwigheid voordat de wijn op tafel kwam en het wijnadvies vond ik persoonlijk - laat ik het zo uitdrukken - verrassend. Uitleg over de gangen was prima al meende een van de kelners allerlei grappige toevoegingen te moeten geven. Best aardig maar voor die hoeveelheid centen kun je in Amsterdam elders beter terecht.

4. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem
    Nederlands Cuijk

Na de vorige goede ervaring weer terug geweest. Nu lekker buiten gezeten. Het was weer top. Lekker, attent en heb nu al besloten binnenkort nog maar eens te gaan.

5. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem
    Nederlands Cuijk

Eindelijk is het er toch van gekomen. Na een 'valse' start tussen kerst en nieuw, toen het restaurant was overgenomen door een luidruchtige groep en wij dus snel vertrokken omdat we elkaar niet meer konden verstaan, nu een mooie avond.
    We zijn voor het verrassingsmenu gegaan, 4 gangen + wijn. Ik MOET altijd een dozijntje oesters vooraf en dat is een echte aanrader; ERG lekker! met een hele delicate balans tussen het zoute van de oester en het zure van de wijnazijn. Verrassende smaak en precies goed!
    Voorgerecht een vijftal kleine hapjes (o.a. coquille-saint-Jacques, hollandse garnaaltjes, stukje zeewolf), heel lekker, maar net niet het 'hallelujah' waarop ik had gehoopt.
    Vooral de witte wijnen zijn prima gekozen (o.a. een verrassende witte uit de het portgebied van de Douro).
    Het tweede gerecht was een zachte maar beetje 'standaard' smakende kabeljauw. Het derde gerecht, de kalfsentrecôte en sukade, was misschien ietsjes te droog, maar sausje maakte veel goed. De rode wijn een montepulciano die nog wat had mogen liggen. Het toetje was mooi verzorgd en lekker.
    Het personeel is erg attent, doet goed hun best om je avond prettig te laten verlopen (al mag het gerust wat minder 'ingestudeerd' en dus spontaner bij het beschrijven van eten en vooral de wijn). Het is zeker een aanrader, niet goedkoop, maar als er geen groepen zijn een zeer aangenaam avondje uit.

6. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Bloemers
    Nederlands Oeffelt

Ik had mijn hoge verwachtingen al snel iets naar beneden bijgesteld. Bij binnenkomst zag ik een hele lange gedekte tafel en de ervaring leert dat dit een luidruchtige avond gaat betekenen. Toch maar gaan zitten...
    De huidige menukaart bleek niet meer overeen te komen met die op hun website. De eigenaresse gaf een reden die ik niet kon volgen (iets over snelle menuwisselingen, zucht...). Toch, ik had de oesters (die van de menukaart waren verdwenen) echt als voorgerecht in mijn hoofd en gelukkig waren er nog genoeg op voorraad om aan mijn wensen te voldoen. ERG lekker. Mijn gaste had als voorgerecht de 6 kleine entree's genomen, 5 waren er meer dan prima. Ik nam een carpaccio van Zeeduivel. Geen aanrader, te waterig en dressing te neutraal. Tarbot als hoofdgerecht met sausje met heerlijke luchtige citroensmaak, erg lekker. Mijn gast een een stuk rood vlees dat toch te taai bleek. Intussen waren de gasten aan de andere tafel gearriveerd en reeds luidruchtig genoeg "doe nog maar een pilske!". Heerlijke brabantse gezelligheid, maar NU even niet. Dus na de koffie maar naar huis. Maar als het rustig is dan is dit een hele mooie zaak. Als ze ook nog de 'Lesser Gods' van hun menukaart halen komt het allemaal goed... Tenminste als de oesters weer op de kaart komen!

7. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Inspired
    Internationaal Utrecht

Ooit was ik een grote fan van SOMS, de voorganger van het huidige INSPIRED. Inspired is best aardig. Leuke inrichting, prima bediening (maar goed, er zaten dan ook maar 4 mensen toen wij er waren). Eten is goed verzorgd en veel. De carpaccio verzoop in de rucola en als voorgerecht was het nogal aan de grote kant (al kan ik me voorstellen dat dit voor velen een pre is). Hoofgerecht: een mooie hap vlees met prima huiswijntje. Ik zat te vol voor een nagerecht. Prijs is ook prima. Leuke plek voor rustig tafelen, maar niet te vergelijken met SOMS in hun toptijd. Maar dat is al jaren geleden. Toch jammer dat het verdwenen is in een stad waar goede restaurants best zeldzaam zijn.

8. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Van Buuren

Prima (studenten) restaurant. Geen formeel gedoe, gewoon bestellen en door eten! Niet te veel bij voorstellen: menu is standaard, bakkie friet met mayo erbij en iedereen is blij. Echte doordeweekse tent voor vlotte hap met alert personeel. Prijs is helemaal prima. Prima alternatief in een redelijk dure buurt.
    Toch een klein puntje voor verbetering: kaasplankje is wat marginaal, ook voor deze zaak en beoogde eters..

9. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Bistro Bellair

Dit was een zeer prettige verrassing. Het eten was voortreffelijk. Voorgerecht 'Brussels Lof' heerlijk! Hoofgerecht 'Tournedos Bordelaise' perfect (rare2medium). Eten = 9, drinken = 7 (dus 8). Personeel kan iets attenter (oogcontact) en het enige minpuntje is het nog niet hebben van een wijnkaart. Maar - zo heb ik me laten vertellen - daar wordt aan gewerkt (overigens zijn de huiswijnen best te happen). De atmosfeer is een beetje 'bruin cafe' maar stoort zeker niet. Veel potentie.

10. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor MaS restaurant

MAS wordt steeds beter. Goede wijnkeuze. Eten heeft mooie variaties en is goed van smaak. Personeel mag iets attenter zijn op lege glazen en in ons geval (grote groep) bleek de kok niet te kunnen tellen (1 amuse te weinig...ik heb me opgeofferd, snif...). Terecht dat MAS niet happig is op grote groepen want de bovenzaal is daar niet goed voor geschikt (als iemand naar het bekende kleine hokje moet dan dient de hele rij op te staan). Verder prima en de ook de wijnen mogen er zijn.

11. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Berlage
    Internationaal Eindhoven

Gewoon inhouse nog even happen & sappen na een gezellig verblijf aan de bar. Dus vooral als je geen zin (of geld over) hebt om naar een echt restaurant te lopen (de meeste buren van Berlage zijn flink aan de prijs). Verder niet te veel bij voorstellen en zeker geen entrecote bestellen, komt het allemaal goed. Personeel doet zijn best... met mooi weer buiten happen is best leuk.

12. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Anna
    Internationaal Amsterdam

Een mooie ervaring! Met spanning uitgekeken naar Anna. Je wordt attent door al het personeel verwelkomd (en er lopen nogal wat mensen rond...). Eten was van prima tot voortreffelijk (iedereen roept over de risotto: die was ook erg lekker al is het al beroemde gepocheerde ei volgens mij overbodig). De porties mogen wat groter. We waren wat vroeg en de keuken had er zin in; we hebben moeten vragen om het tempo iets naar beneden bij te stellen. Wijnkeuze was goed en soms verrassend. Verbeterpuntje: het zou goed zijn om één persoon verantwoordelijk te maken voor een aantal tafels. De tafeltjes staan overigens op een mooie afstand van elkaar, op een enkele uitzondering na (die naast ons...)
    Dit kennelijk jonge restaurant is duidelijk al gevonden door de smulpapen.
    Enne… zeer boeiende toiletten. Als je ze kunt vinden…

13. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Terang

Al jaren een van mijn hang-outs voor een vlotte hap. En al jaren hetzelfde menu. Niet dat het storend is overigens. Aanrader is de mixed starter voor 2 personen. Soepen zijn wat minimaal (vulling en binding). Personeel verandert nog al eens, maar doet in ieder geval hun best. Je kunt buiten aan de gracht zitten of binnen. Wel jammer dat binnen de mooie en sfeervolle schilderingen zijn vervangen door een witte tex. Iets minder knus...

14. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Moshi Moshi

Dit is best een aardige plek om even lekker rustig te happen. Sushi is toch een kunst, het is zeker niet het beste onderdeel. In Japan zeggen ze dat de rijst het belangrijkste is, en dat proef je in Uden... Om de klanten tegemoet te komen zit er geen wasabi tussen de vis en de wat flauwe snelkookrijst. Maar het menu is best uitgebreid en er zitten vele lekkere keuzes tussen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Het personeel is prima, hoewel het 'all you can eat (Tabehodai)' is, zijn ze alert. Een aanrader, maar neem geen Japanse gasten mee, die zullen er niets van begrijpen.

15. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor HanTing Cuisine

Ik ben geen fan van fusion koken omdat maar weinig koks deze kunst beheersen. Maar deze kok maakt het boeiend en ERG lekker. Twee aandachtspunten: De wijn niet te koud serveren (ook al hebben ze er een mooi verhaal bij… ) en belangrijker, als je een sterretje wilt (en in die categorie zit dit restaurant), doe dan iets aan de toiletten. Deze moeten zeker zoveel aandacht krijgen als het eten. Dan komt het allemaal goed.

16. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Wilhelminapark

Ieder jaar is er weer de discussie of dit restaurant nu wel of geen sterretje verdient. Het antwoord is simpel: Nee. Een goede reden om hier te gaan 'eten' is de wijnkeuze. Die is al jaren prima: vooral de witte. Het eten is er niet beter op geworden. Soms is creatief namelijk verre van smakelijk. Plakken rauwe vis tussen warm vlees kan lekker zijn, maar dan moet je het meteen opdienen. Nu was de vis bijna gegaard door het vlees. Op veel details gaan ze in de fout. Niet attent op lege glazen; geen vraag om extra brood (moesten wij vragen); geen oogcontact (het was verre van druk - ik denk 11 personen - dus het personeel had veel lol in de keuken, en vooral oog voor elkaar. De kok was al mixend met een garde duidelijk geëngageerd in de discussie betrokken). Het toegewezen tafeltje was dicht bij de keuken ipv de mooiere plekken achter in het restaurant, makkelijk voor de bediening maar dat is dus niet boeiend voor de gasten. Het is eten is best aardig maar veel te duur voor wat je krijgt.

Kortom, dit is een redelijk restaurant met mooie wijn, dat kennelijk teert op 'hoe het ooit' was. Al heb ik dat na 3 bezoeken nooit meegemaakt en driemaal is scheepsrecht...

17. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Restaurant Señor PP

Interessante ervaring. Niet bijzonder positief. Als je voor hun 'hele avond tapas' gaat moet je wel de tijd hebben. De tijd tussen het opdienen van de diverse hapjes kan lang zijn. Dat is - niet verrassend - afhankelijk van hoe druk het is. Ze doen erg hun best, maar management is toch een vak apart. De manager loopt en loopt, maar er gebeurt weinig. Je kunt 3 verschillende serveerder/serveersters aan je tafel krijgen, met als resultaat dat de een denkt dat de ander het regelt (en de kans bestaat dat je vergeten wordt). Wel is het personeel aardig en doet erg hun best. De kwaliteit van het eten is heel afwisselend. De (tijdelijke) mosselen waren heerlijk bereid, de patat een duidelijke 'vuller' (te veel, maar natuurlijk wel goedkoop). Prijs is prima.

18. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Konnichi WA
    Internationaal Utrecht

Mijn Japanse gasten zijn in de regel kritisch maar waren zeer lovend over de sushi & sashimi. Beetje storend als hele groepen luidruchtig achter de baktafels zitten en hun jaarlijkse uitje hebben van firma 'alleen op de wereld'. Dan kun je beter voor in het restaurant plaatsnemen (aan de straatkant). Als je toch achter gaat zitten, zorg dat je het tafeltje bij de trappen naar de toiletten vermijdt, er zijn kennelijk meer mensen met prostaatproblemen dan je lief is...

19. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Smalle Haven

Tja... na een paar goede ervaringen, nu twee keer onder de maat. Ze gaan onder aan hun eigen (eerdere) succes. Lange wachttijden, te weinig personeel (en dus lange tijd lege glazen, geen oogcontact). Keuken heeft nu een (te) beperkt aanbod. Meest storende is hun nieuwe 'volle plank' idee. Beetje vlees/vis omringd met bakken rauwe en geroosterde groenten. Sneller voor de keuken, maar niet fijn voor de klant, zeker als je met een grotere groep bent. Voorlopig maar weer overslaan totdat ze weer creatief worden...

5,5
  20. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Restaurant Claire

Al verschillende keren bij Claire geweest. Altijd iets verrassends of creatiefs. Goede atmosfeer en personeel is goed geïnstrueerd.

21. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor La Provence

delete

Als je een avondje echt wilt genieten van heerlijk eten met een mooi wijnadvies (pak 5-gangen + wijnassortiment) is dit a place to be. De verzorging is af en kundig. Niet goedkoop, maar een ommetje waard. Dit zou wel eens een 'sterretje' kunnen worden.

22. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Soms

delete

Na een mindere periode heeft dit restaurant het roer weer helemaal omgegooid in een uitstekende richting. Lekker gegeten en goed verzorgd. Weer helemaal terug in het beperkte rijtje van uitstekende Utrechtse restaurants. Vooral ook interessant als je lekker wilt eten en ook nog een goed gesprek wilt (kunnen) voeren.

23. delete's profielfoto
    delete heeft een recensie geschreven voor Lekkernij

delete

Goed verzorgd! Leuke smaakvolle variaties. Prima huiswijn.

Aanrader, ook om de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.