1. Het was een tip van vrienden, Bistro Enzo in Oeffelt, ga maar eens en dat hebben we gedaan. In een mooi wit pand met een ruim terras aan de straatzijde en opzij vinden we de Bistro Enzo. Binnen een eigentijdse inrichting. De ontvangst is hartelijk en al snel worden de eerste drankjes gebracht, of we de huiswijn mogen proeven hoeven we niet te vragen, dit wordt aangeboden en zo hoort het waar het ons betreft.
    Vooraf een salade van huisgerookte zalm, subtiel gerookte zalm, smeltend op de tong, erg lekker. Als hoofdgerecht bavette op Toscaanse wijze met een garnituur van gegrilde pastinaak, courgette en sjalot. Het mes gebruiken was bijna zinloos geweld, zo mals was het vlees. Na een aantal mooi kazen, waaronder Roquefort, Munster, Chaumes, Morbier met een garnituur van dadels en vruchten/notenbrood.

Deze tip was een schot in de roos, met de nodige wijntjes en speciaalbieren vormde de nota de volgende aangename verrassing. Warm aanbevolen, ik ken een gids die zou zeggen; een omweg waard, zeker in haar klasse ongeëvenaard en dat zeg ik niet snel.