Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Koudum verdeeld zijn.

1. P.Bakema

Ontvangst was weer eens wat anders, er werd gemopperd over klanten die niet zoveel gerechten bestelden als er personen waren. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat met de aanwezige klanten de andere klanten besproken werden...

De kaart is vrij eenvoudig en we kozen de varkenshaas met gebakken champignons en champignon-peper saus. Hierbij werd frites, gebakken aardappelen, rauwkost en warme broccoli en rabarber geserveerd.

De varkenshaas was te lang gebakken waardoor hij droog was, de champignons waren zwart geblakerd en de saus kwam uit een pakje. De frites waren prima maar de broccoli stukgekookt met wat nootmuskaat erop en de rauwkost een niet bij elkaar passende creatie. De rabarber was mierzoet.

De echt vriendelijke serveerster liet twee keer bestek op de grond vallen en gooide ook nog een fles water over een gast en zijn tafel waarna ze de opmerking maakte dat het gelukkig geen rode wijn was. De spare-ribs die daar geserveerd werden waren gedeeltelijk zo zwart als roet. Ons toetje was wel prima.

2. Roelofje van Dijk

We hebben heerlijk gegeten voor een leuke prijs, de bediening was ontspannen en de ijs-etagère is een aanrader.

3. Het was weer geweldig: prima eten voor een mooie prijs en gezellig.

4. Melissa van der Ven

Het eten was heerlijk en voldoende. Mooie garnering met vers fruit. De bediening was prima.

5. Top zaak heerlijk eten, fijne gemoedelijke sfeer en super personeel!

6. Het eten was super! Voldoende voor iedereen. Kortom het was geslaagd.

7. Henk Schottert

Wij hebben super lekker gegeten bij Spoorzicht te Koudum. Een geweldige plek met een zeer goede bediening.

8. Familie Soetaert

Wij vonden het een fijne ervaring. Lekker gegeten en een goede prijs//kwaliteitverhouding. Mooi kader.

9. Gijs

Vanmiddag waren wij met 12 fietsers uit Dronten in Eetcafe Spoorzicht Van ons 220 km rondje IJsselmeer hadden wij er in Koudum 145 km al onder het zadel doorgetrapt. En dan heb je wel trek in pannenkoek.
    En die smaakte daar goed. De bediening was prima. Het achter terras gezellig. En de prijs van de consumpties en pannenkoeken uiterst correct.
    Wij uit Dronten hebben vanmiddag weer adres gevonden om weer terug te komen.

10. Flowery Blue

Lekker gegeten. Binnen vind ik het erg naar bier ruiken, ben toen maar buiten gaan zitten. Opzich een mooi uitzicht als je naar links kijkt (de haven). Ik vond de baas erg aardig en vriendelijk. De bazin wat terughoudend en leek zich wat te vervelen ofzoiets.

11. Chinees-Indisch Koudum

Als we wat te vieren hebben maken we meestal op de zaterdag- of zondagavond gebruik van het buffet. Heerlijk eten en een goede bediening en nog betaalbaar ook. Mensen doen naar mijn idee er alles aan om iets goeds op tafel te zetten.

12. We komen al minstens 10 jaar en het eten is altijd goed. De sfeer is gezellig en Ineke en Peter en personeel zijn super aardig. Af en toe zijn we wel eens vreemd gegaan, maar bij terugkomst in Spoorzicht vragen we ons elke keer weer af waarom we dat gedaan hebben. Het is gewoon altijd weer genieten in dit gezellige etablissement. Keer op keer gaan we "poestert" naar huis. Tot gauw!

13. Kerstbrunch hier gegeten. Super ontvangst. We hadden om een tafeltje aan het raam gevraagd en dat kregen we ook. Raam stond open omdat het nog wel warm zou worden, maar als we er last van hadden moesten we het aangeven.

Soep werd aan tafel geserveerd, daarna super goed buffet met warme en koude gerechten. Vlees en vis, diverse soorten kaas. Drinken werd keurig geregeld, bediening was prima. Geen haast, als we even rustig aan wilden doen kon dat.

Het toetje, een grand dessert, werd weer aan tafel geserveerd. Daarna nog koffie. Het bedrag viel ons alleszins mee.

Jammer alleen dat we de ons toegezegde reserveringsbevestiging niet gekregen hebben. Verder geen enkel minpuntje te ontdekken.

14. Heel goed en bijzonder opgemaakt met vers fruit. Grote schnitzel, prima!!

15. 2x gegeten tijdens de vakantie en ik moet zeggen het eten is voortreffelijk. Alles vers. Behalve het nagerecht. Daar moet meer aandacht aan besteed worden want wat er op de kaart staat komt rechtstreeks uit een bakje van de groothandel. Daar zijn we dus maar niet aan begonnen. De 2 serveersters kijken en praten nogal nors. Misschien dat ze af en toe gestoord werden omdat Studio Sport aan stond in het cafe en er net een spannende wedstrijd bezig was. Nu zijn Brabanders eenmaal anders dan Friezen dus daar moet je maar even doorheen prikken. Je komt er niets tekort want als er een leeg schaaltje op tafel staat wordt er gelijk gevraagd of deze nog gevuld moet worden. Het cafe gedeelte is prachtig, helaas kan dat van de aanbouw niet gezegd worden. Conclusie, gewoon naar toe gaan en niet te veel rond kijken en neem de mensen zoals ze zijn en gewoon heerlijk eten.

16. W. Boonstra

17. Aan de buitenkant denk je moet ik daar gaan eten, maar eenmaal binnen: ontzettend aardige bediening, goede service, eten erg goed, prijs-kwaliteit verhouding prima. Meerdere keren wordt er gevraagd of het voldoende is, je hoeft nergens om te vragen want aan alles is gedacht. Prima tent!!

18. Rabarber met Vanille Vla

Zondag 1 juni 2014. Twee Brabanders komen rond 20.00 uur binnen en vragen of er nog plaats is in de herberg. Antwoord: "Jazeker, neemt u plaats". We bestellen een biefstuk en spareribs, bijlagen: friet, gebakken aardappelen, broccoli, gemengde sla, mayonaise, knoflooksaus en... Rabarber. Lang verhaal kort, alles van top kwaliteit.

Wilt u nog een dessert, eigenlijk niet maar we vragen of we nog een bakje rabarber mogen. Dat zal ik eens vragen aan de kok (rabarber als dessert zien we denken?). De kok komt aan tafel en vraagt wat zou u bij de rabarber willen. De kok stelt voor vanille ijs. Wij vragen naar rabarber met Vanille Vla, De kok gaat naar de keuken en komt later terug met een heerlijk dessert van Vanille Vla met Rabarber.

Beste mensen van Spoorzicht, jullie laten zien door eenvoud, geen hoogdravende poespas, gastvrij te zijn met daarbij heel lekker eten tegen een prachtige acceptabele prijs.

Lang Leve de Rabarber van Spoorzicht.

Frans en Jolanda.

19. Chinees-Indisch Koudum

Wij waren op vakantie in Koudum en hebben verscheidene malen gebruik gemaakt van het afhalen van een maaltijd. Wij waren zeer tevreden over de kwaliteit en het enthousiasme van het personeel. Hier wordt nog echt met verse groente en vlees gewerkt. Voorbeeld voor velen. Prijs/kwaliteit verhouding prima..

20. Peter en Erna

Na een reis van ruim 2 uur vanuit het zuiden des lands, om het optreden van Deadline bij te wonen, bleek Spoorzicht helaas vol te zijn. We gingen op zoek naar iets anders, toen de eigenaar ons met de auto uit het dorp oppikte om te melden dat ie plaats had gemaakt!! 10 minuten later zaten we aan Beppe's stoofpotje, heeeeerlijk. Toen nog koffie na met een slagroomsoes ter grootte van een sinaasappel, bonbon, slagroom en kandijsuiker voor een prima prijs. U krijgt van ons de 'warme douche' onze avond kon niet meer stuk, groet, Peter en Erna

21. Leuk gelegen aan het water, lekker gegeten. Prijs / kwaliteit verhouding is oké. Jammer van het raam wat open stond, dit gaf een onaangename tocht aan tafel.

22. Karel Hofstra

Wij komen al jaren bij Peter en Ineke en dat is niet voor niks!
    Prima service, heerlijk eten tegen een goede prijs. Niks is teveel en we kunnen altijd extra groente/aardappelen of sla bijbestellen (al is dat vaak niet eens nodig).
    Wij zijn blij dat er nog een restaurant bestaat waar je je zo thuis kan voelen!! Alle lof voor Spoorzicht!!

23. Helaas moet ik de meing van Yara hier onder delen. Ik weet niet of het alleen aan de gastvrouw lag die ons bediende maar de gastvrijheid was afschuwelijk slecht. We voelden hier ons echt niet welkom. Ze maakte tevens ruzie met de overige aanwezige gasten.
    Deze gasten hadden graag wat extra aadappelen bij hun dinier willen hebben.
    "Dat zit er niet bij!" werd ze op een uiterst onvriendelijke manier mede gedeeld.
    Ze plofte na veel klagen uit ongenoegen een bak aardappelen op tafel en liep zonder iets te zeggen weer weg. De sfeer was grimmig.
    Wij dronken alleen even een koffie maar ik werd bij het verlaten na gesnauwd "schijven meneer!" Ze doelde op de manier hoe ik de stoel onder de tafel zette.
    Geen woord van bedankt of tot ziens.
    Het kan zijn dat ze even een slechte dag had maar dat is nog niet een reden om op een dergelijke manier gasten te behandelen.

24. E. Struiksma

5-07-12: Zeer goed gegeten, zeer goede ontvangst en bediening, We waren met relaties. Volledig drie gangen
    diner. We kregen stokbroodje vooraf. Alles perfect. Van
    het begin tot het einde!
    12-07-12: Eten was zeer eenvoudig, ontvangst matig en
    bediening zeer matig. We kwamen met jarige zoon.
    We kozen voor hoofdgerecht, toetje en koffie.
    We kregen omdat we geen voorgerecht hadden ook geen
    stokbroodjes vooraf. Meten met 2 maten. Overal werd brood
    geserveerd maar niet bij ons. Slecht begin. Kwam erg ongastvrij over. Hoofdgerecht werd opgediend zonder opmaak. Varkenshaas met een kwak champignonsaus (?) zo op de varkenshaas. Rest was smakeloos. Aardappelen waren niet gaar. Bloemkool en Broccoli slecht (zonder smaak). Geen frietjes, rondom ons werden frietjes geserveerd. Wederom omdat we geen voorgerecht hadden? Toetjes waren weer perfect en koffie met friandises ook.
    Zoon zijn hoofdgrecht was ook niet op smaak te krijgen. Vader had captains dinner en was prima tevreden.
    Hoe is het mogelijk dat er zo'n groot verschil zit tussen
    dag 5 van juli en dag 12 van juli. We zijn zeer teleurgesteld
    naar huis gegaan. Wij vonden bediening geen partij voor ons.
    Wij wilden dit u graag laten weten. Met vriendelijke groet,
    Els Struiksma

25. Jeanne Baijens

Ondanks slecht weer (week 4 juni) hadden wij bij de Galamadammen toch een fijne vakantie dankzij het lekkere eten. Vooral de vismenu's spraken ons erg aan. Ook het nagerecht : Fries bruin brood met kaas en oude port was voor ons nieuw en erg lekker.
    Wat betreft de receptie: hier hebben wij ook een fijne ervaring gehad. Wij hadden een arts nodig en er werd onmiddelijk een huisartsenpost voor ons gebeld waar wij meteen terecht konden.
    Tot een volgende keer.

26. pieter

Tijdens pinkster weekend een maal op het terras geborreld en andere dag gegeten.
    Mooi terras , levendig uitzicht. Vriendelijke en snelle bediening voor beide keren.
    Eten smaakvol en redelijke prijs. Toiletten super.

27. Hans Machura

Zeer slecht gegeten.
    Brood was oud.
    Voorgerecht paste in een holle kies,
    en het vlees van het hoofdgerecht was grauw, oud en zeer penetrant van smaak. Na het hoofdgerecht afgerekend omdat het TE SLECHT was.
    Zeker geen aanrader!!!!

1,6
  28. Wat een vriendelijke en persoonlijke bediening. Lekker met de familie gegeten. Echt een aanrader. Dit is nu nog echt een café waar je een lekkere hap kan eten.

29. Piet en Monique westerhuis

Wij komen hier al vele jaren en dat geeft dus al aan hoe het restaurant ons bevalt.
    Het is er gezellig , en je kunt er Fantastisch eten.