• Lid sinds 16 juni 2009

Kraton Rosbeijer

Leusden

1. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Kraton Rosbeijer

Al meerdere malen geweest keurige bediening. Het was er koud. En het eten werd ook snel koud, de empeng was taai. Verder oke.

2. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Restaurant Ie-Sicht

Voor ons groepje met 90 jarige moeder, was keurig een gedeelte van het terras gereserveerd. Voor de kleinste was er direct een waterijsje. Vegan was geen probleem en de eenvoudige lunch gerechten werden goed geserveerd. Mooie locatie met uitzicht over het water en voorbij varend pontje. Er wordt duidelijk aan de het restaurant gewerkt. Gewoon we komen terug!

3. pieter's profielfoto
    pieter vindt Restaurant Ie-Sicht leuk

4. pieter's profielfoto
    pieter vindt de recensie door pieter voor De Tjotter leuk

pieter

Heerlijk gegeten. Als eerste restaurant na de Corona had ik mij de Tjotter beloofd, op een erg mooi hoekje met terras aan de Noorderhaven. Meer mensen waren op dit goede idee gekomen. Het was vol. Gelukkig vond Jaap, de gasteer nog een plekje.
    Het is zondermeer een sfeervol restaurant en Jaap en zijn vrouw zijn hartelijk en gastvrij. Ik had er een heerlijke zeetong, perfect gebakken en gekruid. Twee goede glazen witte huiswijn. Wat kan men nog meer wensen! Jaap het was perfect!

5. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor De Tjotter

6. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Hermitage
    Nederlands Zeist

Voor lunch even van de fiets afgestapt. Mooie locatie. Vriendelijke ontvangst. Lekkere sauvignon blanc. Yummy bouillabaisse, breekbrood en rouille. Gewoon goed! ’

7. pieter's profielfoto
    pieter vindt Hermitage leuk
    Nederlands Zeist

8. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Pier's Hiem

pieter

Een eenvoudig etablissement maar wat een heerlijk eten! I het weekend waren we er. Temidden van de groene weiden vol met koeien onder mooie luchten, waarbij een kanoër in de vaart voor het restaurant voorbij peddelde, konden we genieten van gebakken paling, gebakken zalm en gebakken kalfslever. We begonnen de maaltijd gelijk al met een unaniem “mmmm” en subliem! De chef kookt zonder franje maar let wel o p de goede smaken zoals het hoort! Klasse! De rekening viel bijzonder mee en dat is ook een mooi positief punt. De bediening was vriendelijk We komen terug!

9. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor de Jong
    Internationaal Nes Ameland

pieter

Tijdens onze midweek op Ameland twee maal hier gedineerd! En naar tevredenheid! Gezellige ambiance. Een drankje eerst op het terras (leuk uitzicht met alle bedrijvigheid rondom) vriendelijke bediening en goede kaart (niet al te uitgebreid maar dat hoeft ook niet) we hadden mixed grill (biefstukje wat te gaar, maar alles smaakte goed en kippedijen in pittige pindasaus (erg lekker en pittig). Ook hadden we de lamscurry (heerlijk en origineel opgediend) en de de entrecote. De bijgerechten oa lekker gebakken aardappeltjes. Smakelijk en snel opgediend met een glimlach: aanbevolen dus!

10. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Anna Casparii

Restaurant Anna Casparii is prachtig gelegen aan de Noorderhaven. Door een enthousiast team is het restaurant opnieuw culinair leven ingeblazen en dat merk je gelijk als je binnen komt :prachtig interieur, erg ruim opgezet, compleet met wandschilderingen!
    We hadden gereserveerd en dat was ook nodig. Vriendelijke ontvangst (let u op het opstapje). Mooie tafels en stoelen. We hadden een drankje als voorafje en er kwam heerlijk warm brood met wat smeerseltjes. Gezellig!
    We kozen voor kabeljauwfilet in kreeften saus, met vooraf garnalen cocktail op de wijze van het huis. De tomaten soep met blokjes ham was heerlijk. Prachtig opgediend beiden. Wellicht wat veel sla en minder garnalen in de cocktail, maar de verfijnede garnalen kroket erbij maakte veel goed. Mijn disgenoten genoten van Sticky Chicken met rijst en de mixed grill. Beiden ook weer prachtig gepresenteerd. De bediening was vriendelijke en goed. Rekening was in orde, zodat we ook een fooi achterlieten. De toiletten zijn pico bello en voor de deur kan geparkeerd worden. Alle reden om snel nog eens langs te gaan!

11. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor 't Noorderke & Noorderpoort

Voorafgaande aan het Kerstmenu, de sfeer en de nw kaart bij Het Noordeke geprobeerd! Gelaagd zeiden we! Allereerst is de sfeer erg gemoedelijk maar ook attent en snel. Interieur is gezellig! We hadden een heerlijk stoofpotje met rund en zuurkool en puree, een mixed grill en een heerlijke wildzwijn filet met garnituur. De rekening viel ook weer alles mee! Zeer tevreden!

12. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Klein Java
    Internationaal Sneek

Na een wijle weer een hernieuwde kennismaking bij klein java. Het interieur is smaakrvol en ruimer geworden nu het houtsnijwerk verwijderd is. Mooi open met palmen. We kozen voor rijsttafel bandung, een excellente klassieker. Alle gerechtjes een duidelijk andere smaak en mooi gegaard. Vooraf een krokant smaakvol loempiaatje met nogal pittige saus. De service blijft wat achter bij de mooie rijsttafel. Enige minpunt is dat hoewel er een hete rechaud onder stond de schaaltjes de warmte niet opnemen en doorgeven :en een kwartier was alles lauw tot koud.

13. pieter's profielfoto
    pieter heeft een foto toegevoegd van Klein Java
  14. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Bistro Paul

Gewoon goed! Dat dekt de lading helemaal! Gewoon in de zin doe maar gewoon. Geen gedoe. Goed, ja, prima smaken. Geen streepjes, bolletjes of bizar garnituur op je bord, maar een smakelijk geheel. Leuke locatie, snelle bediening, mooie eerlijke smaken. Aanrader.

15. pieter's profielfoto
    pieter vindt Bistro Paul leuk

16. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor 't Noorderke & Noorderpoort

Heerlijk! Omdat we goede ervaringen hadden voor het kerstmenu met de hele familie wezen dineren en... groot succes. Alles was feestelijk in kerstsfeer!
    Het kerstmenu (dat ook nog eens zeer mooi geprijsd was) was voor velen de goede keuze: heel aparte amuse, coquilles mooi gegaard, kruidige en romige champignonsoep, reebiefstuk heerlijk, ook mooi gepresenteerd (jammer van de minder voor verwarmde borden) en er was een royaal nagerecht met ijs en warme strudel met een verfijnde vanille saus. Anderen kozen a la carte wat zonder uitzondering mogelijk was. Alles stond mooi vlot op tafel. Extra bakje gebakken aardappelen (en die zijn daar heerlijk) was er ook zo weer. De wijnen waren lekker. De bediening was zeer attent en goed! We hadden een heerlijk en gezellige kerstmaaltijd. Dank jullie wel!

17. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor 't Noorderke & Noorderpoort

Zaterdag weer gegeten bij rest het Noordeke in Harlingen omdat het eerder zo bevallen was!
    Eigenlijk zijn het twee mooie panden aan de Noorderhaven die door een brede gang met elkaar verbonden zijn. Links is het donkerbruin bar Cafe t Noordeke waar het gezellig toeven is. In de corridor is ook netjes gedekt en het rechter gedeelte is het restaurant de Noorderpoort dat ruim is opgezet. De keuken is al vroeg geopend, wat een groot voordeel is voor ons omdat we van ver komen.
    De tafels zijn stijlvol gedekt er is mooi modern servies en het bestek is recent vervangen lijkt het wel. Prachtig.
    We werden hartelijk verwelkomt. We kozen voor een tournedos, gebakken scholfilet en kip curry met rijst. De wijn werd netjes aan tafel uitgeschonken en er stond ook een karafje water klaar. De tournedos mooi gekruid, de scholfilet dik en krokant gepaneerd en de kipcurry met naan brood en gekruide rijst was echt heerlijk. We waren unaniem dat het weer uitmuntend was. Verder geen streepjes of bolletjes op je bord maar heerlijk en eerlijk eten met de goede smaak. Er waren geen frieten bij maar heerlijk ouderwets lekkere gebakken aardappelen. Een aanrader. De bediening was hartelijk en attent! Kortom het was weer genieten en hebben dan ook gelijk maar gereserveerd voor het Kerstmenu. Het was geweldig! Van harte aanbevolen!

18. pieter's profielfoto
    pieter vindt 't Noorderke & Noorderpoort leuk

19. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor 't Noorderke & Noorderpoort

Vlakbij de aankomst van de veerboten ligt aan de Noorderhaven als vanouds.
    Café 't Noorderke & Restaurant Noorderpoort. En zoals op de website te lezen staat: ze zijn van alle markten thuis! Vis, vlees en vega!
    Recent zijn we daar maar eens binnengestapt en het ziet er sfeervol en gezellig uit. We konden ook wat vroeger eten. Nee dat was geen probleem.
    Een enthousiaste jongeman bracht ons naar de tafel en deed gelijk even een raampje dicht. “Met die wind zou het wel eens fris kunnen worden aan tafel”
    De kaart gaf wat traditionele gerechten, maar die moeten ook goed zijn en. Dat waren ze!
    We deden alleen een hoofdgerecht maar we komen terug! Er was een mooi gegaarde en smakelijke biefstuk. Op de huid gebakken zalmforel en een scholfilet, mooi goudbruin gebakken. Als garnituur waren nu eens geen frites maar heerlijke “ ouderwetse “ gebakken aardappels. Toen we opmerkte dat die wel erg lekker waren kwam er gelijk een nw bakje met dat heerlijks: yummy! Verder op tafel een prima gegaarde bloemkool. De borden waren degelijk opgemaakt zonder toeters en bellen, je kon gewoon zien wat je at! Een paar lekkere glaasjes Sauvignon Blanc, die uit de fles aan tafel werden uitgeschonken. Water stond ook op tafel! De bediening was correct en goed.
    Kortom erg tevreden en een restaurant dat we van harte aanbevelen!
    Misschien ziet u ons ook dan weer zitten: want we komen terug!

20. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor De Zingende Wielen

pieter

Wellicht wat oubollig, maar gister heerlijk gegeten. Echte verse garnalen cocktail, mooi gebakken visje. Er was ook een heerlijke gehaktbal voor een liefhebber. Debiefstuk was smakelijke.
    Frieten goed. Alleen de gebakken aardappelen hadden wat lang liggen sudderen. Verder voor herhaling vatbaar! Ruime parkeerplaats, vriendelijk echt goed personeel en schone toiletten.

21. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Van der Valk

pieter

Even snel eten onderweg naar klant. Rest op eerste verdieping. Laag en ongezellig. Zat ook nog in een verkeerde afdeling. Bomvol. Serveersters ruzieden onderling om klanten een plek te geven. Zalm met wittewijn saus en wilde spinazie. Smaakte redelijk. Garnituur van frites met gebakken aardappelen ( ) en broccoli boontjes was bedroevend. Niet meer

5,3
  22. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Restaurant Oan 'e Boarn

pieter

Gister wat verdwaald voor paling in Akkrum. Helaas was het er niet. Maar wel heerlijk en eerlijk gegeten. Mooie locatie aan het water. Helder toch sfeervol restaurant. Uitzicht op het water. Heerlijk frisse tomaten soep en zalm salade. Skrei, eend en biefstukje stroganoff. Prima. Goede gebakken aardappelen erbij etc etc. Vriendelijke en correcte bediening. Lekkere huiswijn Goede parkeer gelegenheid en frisse toiletten.

We komen terug als er paling is. Een aanrader voor eenieder!!

23. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor De Tjotter

pieter

Weer eens heerlijk gegeten bij de Tjotter. De Tjotter is een knus en gezellig restaurant in Harlingen. Knus betekent niet dat het propvol staat en klein is. Nee het is ruim opgezet en er is met warme tinten gewerkt. Goede rieten stoelen. Er ligt zelf een heuse tjotter in het restaurant. Prima stoelen en grote tafels. Kaarsen op tafel. Kortom altijd erg gezellig.

Als je binnenkomt gelijk hartelijk verwelkomt en de jassen worden aangenomen. Jaap de eigenaar weet hoe het hoort. Als we plat water bestellen zegt Jaap dat hij ook een karaf plaatst en dat de een fles bronwater dan niet zo nodig is. Hij denkt mee.

Er was een mooie amuse met geitenkaas. Voorgesneden warm stokbrood en boter met zeewier, heerlijk! Verder een vernieuwde kaart met natuurlijk weer veel vis gerechten. We kozen voor zeetong en paling op drie manieren bereid. Heerlijk. We wilden ook wel weer eens ouderwets gebakken aardappelen hebben i.p.v. frites, geen probleem. De koks maakten een royale portie en deden er lekker spekjes bij en uitjes. Yummy. De wijn is goed en wordt royaal uitgeschonken. De toiletten zijn kuis. De rekening is prima voor elkaar.

Gewoon een erg goed restaurant zonder franje waar we graag weer terug komen.

24. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Allerlei & Visserij

pieter

Mooi restaurant. Vriendelijke ontvangst. We namen olijfjes en pata negra als voorgerecht. Goed. Ham met wat droge randjes. Biefstukje brood met mooie jus en salade en een steak tartare. Goed. Wijn goed (een half glaasje was geen probleem). Erg goede en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar

25. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Klein Java
    Internationaal Sneek

Met zijn drieën weer eens langsgegaan bij Klein Java. Hartelijk ontvangst en de namen waren onthouden. Zeer goed. Jassen aangenomen. Warme sfeer zonder dikdoenerij.

We kozen voor rijsttafel bandung: van alles wat, behalve vis. Goede royale glazen wijn. Alles heerlijk vers en lekker en goed gekruid. Parkeren is wat lastig maar dat heb ik er graag voor over.

Een heerlijke avond. Uiteraard komen we terug

26. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Knossos

Goede ervaring bij Knossos. Op een doordeweekse dag daar 's avonds i.c.m. AH diner spaaractie. Reservering duidelijk met herinnering.
    Locatie met parkeerplek. Zaak zat vol. Niet zo erg Griekse inrichting maar je komt voor het eten. Konden kiezen uit twee tafeltjes.

Voor de dineractie kon je kiezen uit een aantal gerechten via een A4tje. Genoeg keus voor iedereen. Het zal de drukte wel geweest zijn, maar het voorgerecht (gefrituurde inktvis en gehaktballetjes in saus) kwam pas na een half uur. De inktvis was taai en smakeloos. Na een opmerking daarover kon de keuken het opnieuw serveren, maar we hadden inmiddels wel echt trek.
    De hoofdmaaltijd grillschotel was oké met zelfs het lamskoteletje mooi rosé. Goed gekruid en niet te zout. Volle bak sla en voldoende knapperige frites
    Nagerecht was ook goed (yoghurt met honing en ijs met slagroom). Vond het opvallen dat de gerechten mooi werden gepresenteerd

De bediening was goed en de dames moesten er hard werken. De eigenaar en zijn vrouw staan achter de tap en verzorgen de drankjes. Kennelijk doet een zoon de nagerechten in de keuken.
    Bij het nagerecht kregen we een drankje van het huis i.v.m. de mislukte inktvis. Goed gedaan.

De entourage is zoals gezegd niet echt Grieks maar het eten is goed. De toiletten wat gedateerd maar schoon. De rekening was gezien de actie meer dan in orde.

27. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Sneek

Vorige week weer eens bij van de Valk gegeten. Interieur was wat veranderd, niet mijn smaak maar daar kom ik ook niet voor.
    De kaart is duidelijk en gevarieerd met ook kleinere maaltijden voor senioren. Brood kwam na de bestelling op tafel maar zonder bordjes en niet voorgesneden. Wat onhandig. Beter gewend bij vd Valk. We kozen een goed geurende groetensoep en een tomaten soep en Hollandse garnalen cocktail. Royaal maar voor dat geld mag er wel een mooi toastje bij en wat roomboter.
    De bedienig is wat haastig en is in gedachten al weg bij het uitserveren. Ook veranderd dus. Als hoofdgerecht een saté, een lekker runder stoofpotje en zeetong voor een goede prijs (leek wat voorgegaard en even onder de grill doorgejaagd, op het zoute af). Prijs bij elkaar was redelijk. Bij bezoek toilet waren de muren “bevuild”. Even wachten om weer te gaan.

28. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Restaurant Ekkelenkamp

Tijdens een van de laatste mooi dagen half september nog even naar Ommen geweest. Camping. Traditioneel is dan om op de laatste dag wat te eten bij Ekkelenkamp. Goede locatie als je er van houdt om wat te zien. Het verkeer komt langs het terras en rustig zitten is er niet bij, maar is niet storend. Het heeft zijn charme.

Rond 8 uur 's avond nog gekozen voor buiten zitten en een keuze menu voor E26,50. Plankje brood met sausjes komt vooraf en is inclusief. Koos voor gerookte zalm met kreeften mayonaise. Zalm was heerlijk. Mooi opgemaakt. Men schenkt royale glazen wijn en daar kan men elders wel wat van leren. Entrecote met garnituur. Ietsje te flauw wellicht. Toe een alcoholisch drankje met ijs. Prima.

Bij elkaar een goede prijs en goede, vriendelijke en alerte bediening. Op naar volgend jaar.

29. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Seburch
    Nederlands Workum

Na een mooie tocht door het Friese land aangekomen bij de haven van Workum om een mooie maaltijd te genieten bij Seburgh.

Een mooi statig oud okerkleurig pand dat hoog uittorent boven de historische haven en ommelanden. De entree omgeven met mooie paarse hortensia. Een oude zeemansherberg met op de eerste verdieping (brede trap) in de voormalige gelagkamer een mooi aangekleed restaurant met heerlijk uitzicht over die haven. Als je goed luistert als je over de krakende houten vloer loopt, hoor je nog de oude verhalen van de zeebonken die onder het genot van een of meer glaasjes jenever weer wat bijwarmden. Die jenever is er ook nog steeds. Op een tafel staat een prachtig display cadeau flesjes met het stevige spul. Maar terug naar het heden.

De ontvangst is vriendelijk en de jas wordt aangenomen (altijd een goed teken). Een aperitief met een mooie witte wijn (men schenkt onder andere wijnen van de Salentein in Nijkerk en dat schept een band).

Het voorgerecht was een mooie gratin van rivierkreeftjes en coquille (in schijfjes), leuk geserveerd. Het hoofdgerecht dat ook weer per etenslift naar boven kwam, was een royale zeetong (een dag special) en een mixed grill en een prachtig sappige kalfslever met appeltjes. Het garnituur was ook weer anders dan alledaags en daarom stond er ook wellicht een schildje op de deur dat het restaurant terecht vermeld is in de Guide Michelin. Mooie aardappel gratin, verse spinazie, frisse selderij salade en rabarber compote. Niet alledaags en erg lekker. Er wordt pittig gekruid, maar dat was gelukkig niet merkbaar bij de tong.

De bediening was vriendelijk en vlot. Het uitzicht is prachtig over de havenkom met de bruine vloot. Een adres waar we nu al naar uitzien als de herfst komt met zijn heerlijke stoofschotels en wild.

Een aanrader! Wel reserveren!

30. pieter's profielfoto
    pieter heeft een recensie geschreven voor Overwijk

Van horen zeggen: ga eens naar Laaksum, kun je heerlijk vis eten. En zo gingen we via de rode klif naar het kleinste haventje van Nederland. Er hing onweer in de lucht en ook daar was de reddingsbrigade paraat.
    Een vergadering van bouwsels met een groot terras met allerhande tafels en stoelen. Een snackomgeving, maar ook met vis. Zelden zo'n heerlijk broodje paling gegeten en de witte wijn wordt geschonken in longdrinkglazen en niet eens gek. Er is een binnenterrein en een bar.
    Eigenlijk is het een ervaring daar te zijn geweest. Het hele gezin runt de nering en met succes. We komen terug.

Meer updates