• Lid sinds 6 maart 2012

De Weerribben

Kalenberg

Gulle Graef

Hilversum

Gijs heeft nog geen foto toegevoegd

1. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De Weerribben

En weer was het prima!
    Fietsen door de Wieden en Weerribben zorgt altijd voor trek in iets.
    Altijd is het in CR de Weerribben prima in orde om die trek te stillen.
    De bediening is altijd snel en correct.
    En het gebodende, koffie met appelgebak, prima van smaak.
    En ook de andere eenvoudige gerechten zijn voldoende en smaakvol.
    Top restaurantje op een mooie plek.

2. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De Weerribben

Een prima eenvoudig restaurant.
    Waar het altijd goed verzorgd is en goed van smaak is.
    Een eenvoudige toppertje.

3. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Gulle Graef

De Gulle Graef.
    Het is, als je de recensies moet geloven, zou de Gulle Graef één van de beste restaurants van Hilversum moeten zijn.
    Helaas hebben wij daar zaterdagavond 19 juni niet veel van gemerkt.
    De bediening en keuken waren traag. Om half zeven aanwezig om twintig voor zeven voor gerecht en hoofdgerecht besteld. Om kwart over zeven werd voorgerecht geserveerd en om kwart over acht een te koud hoofdgerecht van matige kwaliteit. De mogelijkheid van de kaart om bij te bestellen, wat wel de bedoeling was, daar hebben wij maar geen gebruik meer van gemaakt.
    Werd door een ongeïnteresseerde bediening trouwens ook niet meer naar gevraagd.
    Een opmerking van uit ons gezelschap daarover werd afgedaan met, als antwoord, het was erg druk vanavond en daar moet u begrip voor hebben.
    Van die drukte hebben wij niet veel gemerkt mede omdat de bediening meerdere momenten stond te niksen.
    Nee Gulle Graef in het vervolg beter jullie best doen want zaterdagavond scoorde u geen enkele voldoende.

4,5
  4. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De Friese Doorloper

Gijs

Een heerlijk rustige plek in mooie omgeving.
    Prima gezellig terras en ook binnen Is het prima toeven.
    De bediening is altijd prima, correct en netjes.
    En het eten en drinken is altijd prima verzorgd en van uitstekende kwaliteit.
    En dat alles voor een nette prijs.
    Er zijn daar het hele jaar door altijd gasten uit vele landen van Europa en daar buiten.
    Museum, winkel en restaurant zijn echt het aanbevelen waard. TOPPERTJE!

5. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Grand Café Winston

Gijs

Wat een ongastvrije zaak, waardeloos.
    Dinsdag kwamen wij, twee fietsers uit Dronten, om ongeveer 1 uur aan op het terras van Winston.
    Onze fietsen zetten wij uit het zicht achter een grote partij stoelen neer in een hoekje van het terras. Nog voordat wij naar de stoelen en de tafeltjes toeliepen van het terras om daar wat te drinken en te eten stond er een mevrouw van Winston in de deur te schreeuwen weg met die fietsen daar weg van het terras. Met dien tot gevolge dat wij en nog 4 personen vertrokken naar een ander terras. Wij en de andere 4 personen voelden ons duidelijk niet welkom.
    Geen wonder dat het terras slecht bezet was.
    Winston in hoorn een gast onvriendelijk restaurant!!!

6. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Sluiszicht

Gijs

Donderdag 28 mei. Stonden wij met twee fietsers uit Dronten en nog twee bezoekers uit Amsterdam om 11 uur voor de deur bij Sluiszicht. Daar kwam mevrouw de eigenaren aan gerend van de overkant.
    Sorry, ik heb mijn tijd verkletst riep zij. Maar toch stonden er vier minuten later 6 bekers koffie op de tafel volgens de Corona regels. DAN BEN JE EEN TOP ONDERNEEMSTER!! Bedankt mevrouw van Sluiszicht voor het lekker bakkie koffie!!!

7. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Aan de Fonteyn
    Internationaal Dronten

Zaterdagavond 19 oktober met 4 personen bij Aan de Fonteyn gegeten.
    Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht waren van hoge kwaliteit.
    Gewoon een toprestaurant waar voor een nette prijs heerlijk gegeten kan worden.
    Wij hadden een topavond.
    Team van Aan de Fonteyn bedankt daarvoor.

8. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Bistro Het Kleineverschil

Gijs

Van uit Dronten komen wij vaak op de fiets bij het Kleine Verschil, vaak voor de koffie of thee met appelgebak. En zo nu en dan om te Dineren. Moeten wij vaker doen! En altijd is het prima in orde. De kaart is eenvoudig, maar de gerechten die er opstaan worden zeer smakelijk bereid en verzorgd door nu de jonge Frits, zoon van de oude Frits.
    Ook gisteravond hebben wij weer genoten van de keuze die wij hadden gemaakt.
    Weer terugkomen en genieten, moeten wij vaker doen!

9. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De Schout van Ermel

Gijs

Een paar keer per jaar komen wij bij de Schout van Ermel met onze fietsgroep uit Dronten.
    En altijd voelen wij ons welkom.
    De sfeer, de service, de koffie met heerlijke appeltaart en echte slagroom is altijd geweldig.
    Een extra service ligt buiten op de stoep, een 6 meter lang kabelslot waar wij onze racefietsen mee op slot konden zetten.
    De Schout van Ermel, een fietsvriendelijke top café restaurant.

10. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Hajé
    Internationaal Joure

Van middag waren wij met de fietsgroep uit Dronten bij Hajé.
    Alles klopte.
    Een prettige ontvangst, een vlotte bediening en de uitsmijters, tosti's en andere snelle hap was goed bereid en goed van smaak.
    En de prijs, uiterst correct.
    Hajé in Joure en de Hajé restaurants aan de A6 bij Lelystad waar wij geregeld komen zijn allemaal uitstekende restaurants voor een goede maaltijd.

11. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Next
    Internationaal Lelystad

Een paar maand geleden waren wij ook bij Next toen ging het nog wel maar vanmiddag viel het erg tegen de bediening ging bij ons nog wel maar naast ons ging het er erg ondeskundig aan toe.
    Het aller ergste was dat men doeken tegen de zon aan het plaatsen was met het gevolg dat stofwolken over het terras waaiden waar mensen aan het eten waren.
    En nog meer, een gezet persoon, wij denken de eigenaar liep rokend over het terras gooide as op de vloer en de peuk verdween door de vloer.
    Viespeuk.
    Verder stond de muziek erg hard en liep er veel bediening terwijl het helemaal niet druk was.
    Rondom het gebouw groeide het onkruid welig tegen het terras omhoog en ook het parkeerplaats kon wel een bezem gebruiken.
    Nee Next als jullie zo doorgaan dan wordt het hem niet dan zien wij het bordje gesloten wegens omstandigheden steeds dichter bij komen.
    Eigen schuld eigenaar / bedrijfsleider.

12. Gijs's profielfoto
    Gijs vindt de recensie door Julie voor Aan de Fonteyn leuk
    Internationaal Dronten

Eerst bij een ander restaurant hier in Dronten binnengelopen en er eigenlijk met dezelfde vaart weer uit doordat we onvriendelijk verzocht werden te verhuizen naar een ander tafeltje, terwijl er geen kaartje stond dat aangaf dat de tafel gereserveerd was. Toen door naar dit restaurant. En het was top! Heel vriendelijk personeel, goede service en overheerlijk gegeten. Echt een aanrader!

13. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Mama Mia

Gijs

Koningsdag op het terras bij Mamma Mia. Wat een slechte organisatie, een normaal bezet terras en heel veel bediening die niet snapten dat er geld te verdienen viel vanmiddag.

Men liep elkaar gewoon ondersteboven, de briefjes waar de bestellingen op stonden werden schijnbaar continu door elkaar geschud want op het terras was het steeds een verrassing wie nou eerst wat geserveerd kreeg.

Een bepaalde tafel haalde de consumpties gewoon bij de buren en aan die tafel werd het helemaal leuk toen daar een dame van de bediening kwam vragen of alles naar wens was.

Nee Mamma Mia ga niet klagen dat het niet goed gaat want bij jullie was heel veel mis op Koningsdag.

14. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De Rede van Dronten

Gijs

De Rede, een restaurant in Dronten die z.g.n. goed is maar in werkelijkheid een heel gewoon restaurant is met een matige keuken. Maar schijnbaar zijn ze in Dronten niet veel gewend wat kwaliteit betreft, want in dat polderdorp heeft men het altijd over de kwaliteit van De Rede.

Nee de kok moet nog veel leren. De grote gamba's kwamen, van een dikke laag paneermeel voorzien, zo uit de frituur, zeer matig. Het varkenshaasje was wel mals geweest maar had erg lang onder de lamp gelegen en daardoor erg uitgedroogd aan een kant. Friet genoeg in de aardappelpolder maar de groentes die op het bord lagen kon je met twee keer prikken van je bord halen. Het nagerecht, een ijsje, was fantasieloos al was de smaak wel goed.

Kom op De Rede, de concurrentie ligt op de loer en als de Drontenaren verstand van eten krijgen zijn jullie zo jullie klanten kwijt.

15. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Spoorzicht

Gijs

Vanmiddag waren wij met 12 fietsers uit Dronten in Eetcafe Spoorzicht Van ons 220 km rondje IJsselmeer hadden wij er in Koudum 145 km al onder het zadel doorgetrapt. En dan heb je wel trek in pannenkoek.
    En die smaakte daar goed. De bediening was prima. Het achter terras gezellig. En de prijs van de consumpties en pannenkoeken uiterst correct.
    Wij uit Dronten hebben vanmiddag weer adres gevonden om weer terug te komen.

16. Gijs's profielfoto

Bob.
    Wel bij de tijd blijven, wij leven in 2015 en niet meer in 1991 toen de Flevohof failliet ging. En de mensen die een thermoskannetje meenemen, zie hoe die genieten, en daar hoef jij je niet druk om te maken die komen echt niet bij jou.
    En dat gratis pretpark, van een echte collega agrarische ondernemer, is er wel Hans en Grietje pannenkoekenhuis helaas afgebrand voor een paar week terug.
    Misschien moet je eens gaan praten met Hans Dielissen, kun je nog veel van leren denk ik.
    Het gaat om die mensen die even lekker willen genieten op een terras, zoals wij oudere fietsers uit Dronten.
    Helaas zit er in Flevoland geen één terras meer bij de 100 beste terrassen van Nederland.
    Voor een 69 jarige is arrogantie geen hinderpaal meer, daar telt levenservaring.

Leuke opmerking van mijn vrouw.
    Ik ken die familie van Bob al meer dan 60 jaar, ze zijn niks veranderd, ze zijn allemaal gelijk dat blijkt wel uit wat Bob allemaal aan reacties bij elkaar tikt op zijn tabletje.

17. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft gereageerd op een recensie van Netl Park

Entree betalen voor koffie. Hahaha.

18. Gijs's profielfoto

Bedankt.

19. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft gereageerd op een recensie van Netl Park

De speciale regel gedachte voor ouderen, dat is natuurlijk de vraag, die je natuurlijk nog steeds bezig houdt en daar graag een antwoord op wildt hebben.
    Nogmaals:
    Ik ben een bijna 70 jarige agrariër, 45 jaar boer geweest waarvan 20 jaar veehouder, geen ondernemer van naam. Ben door mijn fietshoby 30 jaar overal geweest en heel veel op fietsgebied georganiseerd.
    Ik heb vooral gemerkt de laatste jaren dat er door de goede zaken heel veel service wordt verleend aan ouderen om die binnen de deur te krijgen en te houden.
    Die service hebben wij bij Netl nog niet aangetroffen.

Maar laten wij maar stoppen met deze dagelijkse discussie.
    Bob Crebas en ik, bewust anoniem, willen beiden ons gelijk.
    Maar ik beloof als ik je persoonlijk een keer tegen kom zal ik mij bekend maken en krijg ik misschien wel een kopje koffie van jou, bij Netl ?

PS. En toch denk ik dat mijn gelijk krijg, daar ben ik ondernemer genoeg voor geweest.

20. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft gereageerd op een recensie van Netl Park

Een hobby fietser die niet weet wat er op de weg fietst.
    Als fietsende zakenman zal je het ook niet ontgaan zijn wat voor soort fietsers er op de weg zijn, dat zijn dankzij de elektrische fiets vooral de vroeg gepensioneerden en de ouderen, waar wij ons ook toe rekenen op de racefiets.
    Deze groep heeft veel geld te besteden en daar moet je gebruik van maken en als bedrijf binnen de deur halen en houden.
    En als opa en oma goed behandeld worden dan komen ze weer terug met kinderen en kleinkinderen. Een goede zakenman speelt daar op in en zorg er voor dat deze groep, door veel service te verlenen zijn zaak vult en zijn portemonnee.
    Bedrijven hebben maar een beperkte houdbaarheid je moet continu vernieuwen en bij de les blijven. Maar o wee als je denkt ik, o.a. Bob, ik heb de wijsheid in pacht.
    Dan ben je zo aan de beurt en is het einde verhaal want de consument is spijkerhard. Crisis of geen crisis het maakt niet uit.
    Ik kan alleen al in Flevoland tientallen bedrijven opnoemen die hebben zitten slapen en vooral niet goed voor de ouderen hebben gezorgd en deuren hebben moeten sluiten.
    En daar wil Netl vast niet bijhoren. Wel wakker blijven Bob.

21. Gijs's profielfoto

Bob.
    Iemand die Marktplaats verkoopt heeft op dat moment zakelijk inzicht.
    Maar dat wil nog niet zeggen dat als men iets nieuws begint dat men daar ook wel de juiste zakelijk inzicht voor heeft. Brandnetels zijn andere dingen dan spullen op Marktplaats. En de veranderingen van Brennels naar Netl zijn niet zo maar genomen.
    Dat is ook wel naar voren gekomen uit de gesprekken die wij met de medewerkers van Netl in 2014 mochten hebben.
    Kies een andere hoby dan fietsen. Dat is nou juist een opmerking van niet van deze tijd zijn, geen inzicht wat er gaande is in dit Nederlandse fietsland.
    Moeten wij misschien kiezen voor de paardensport want dit is duidelijk een opmerking van een paardenboer.
    Mijn vader zei altijd, als je denkt dat je geld hebt moet je met paarden beginnen dan ben je het snelste weer blut.
    Maar wij blijven bij het fietsen, vele grote bedrijven houden zich bezig met fitheid in allerlei vorm, waaronder veel fietsen.
    De afgelopen maanden hebben velen van ons een uitnodiging gekregen van bedrijven om mee te fietsen in activiteit rond de start van de Tour de France.
    En met fietsers van die zelfde grote bedrijven bezocht ik voor een paar jaar terug Brennels en daar werden wij toen welkom geheten door een persoon die Crebas heette. Wat denkt Bob als ik tegen deze zakenmensen zeg dat wij nu entree moeten betalen voor de koffie.
    Ik fiets persoonlijk 13000 km / jaar, kom overal in binnen en buitenland.
    In Duitsland kom je veel tegen, de morgen is voor opa en oma en de middag voor pappa en mamma met de kleintjes. Ook op de Veluwe en veel in Brabant draait de deur tot twaalf uur voor een andere prijs open dan daarna.
    Daar hebben ze wel begrepen dat het o zo belangrijk is om die grijze koppen onder die valhelmen, met al hun relaties binnen te halen voor de koffie met vaak wat erbij.
    De beste reclame is nog altijd mond tot mond reclame.
    Maar misschien weet Bob dat niet meer en is Crebas het vergeten.

22. Gijs's profielfoto

Dat het Netlpark het beleid ging veranderen was ons bekend in april 2014,
    daar is duidelijk met ons en een groep dames uit Marknesse over gesproken.
    De dames van de bediening hebben dat goed uitgelegd.
    Maar zeg er dan wel bij dat ook groepen oudere fietsers zoals wij uit Dronten, die al jaren bij Netl komen ook onder het entree beleid gaan vallen.
    Dat hebben wij niet mee gekregen in dat gesprek.
    Als wij dat geweten hadden waren wij niet voor niks naar Netl gefietst.
    Entree betalen voor koffie drinken. Zakelijk inzicht, och.

23. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Netl Park

Gijs

Wij komen met een groep fietsvrienden, allemaal 65+, uit Dronten al sinds de opening bij Netl. Zo ook op dinsdag 26 mei, voor het nuttigen van koffie met appelgebak. Maar tot onze grote verbazing moesten wij eerst entree betalen voor dat wij naar binnen mochten in het park. Dat was ons nog nooit eerder overkomen. Wij zijn daar natuurlijk niet op ingegaan. Wij geven dan het Netlpark ook een grove onvoldoende. Wij als fietsgroep voor ouderen uit Dronten en onze relaties hebben dan ook een dikke streep getrokken door het Netlpark.

24. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Da Pietro

Vrijdagavond met een vriendengroep van 12 personen uit Dronten bij Da Pietro gegeten, wij lieten ons verrassen door de chef en dat was geweldig.

De service was ook geweldig, één persoon moest gebruik maken van een aangepast menu om gezondheidsredenen en kon dat al een paar dagen eerder overleggen en kon daardoor ook meegenieten van het gebodene.

Het team van Da Pietro zorgde er met de vele verassingen voor dat wij als vriendengroep, actief in de sport, een geweldige periode van 25 jaar samen iets organiseren op een prachtige manier hebben afgesloten.

25. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De DorpsKamer

Vanmorgen met zes fietsers uit Dronten hier voor de eerste keer koffie gedronken omdat de buurman gesloten was. Toen wij de koffie met appelgebak en het bij behorende likeurtje genuttigd hadden zeiden wij bijna in koor, hier gaan wij vaker naar toe. Het was gewoon prima in orde en de bediening was ook belangstellend en vriendelijk en vlot. Heerlijk om als fietser bij deze zaak te komen, de Dorpskamer in Ermelo.

26. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Buitengewoon De Bosrand

Een week samen met mijn vrouw op fietsvakantie geweest en daardoor overal gegeten en wat gedronken. In Scheveningen was het ook niet best, maar bij de Bosrand was het ook niet zoals het zijn moet. Het restaurant met terras is prachtig gelegen in Lage Vuursche maar daar maakt men wel erg misbruik van. De bediening is gewoon lomp. En de prijs voor twee kop koffie met cake gewoon erg duur. Het was van de 14 restaurants die wij overdag bezocht hebben voor de koffie met wat erbij of een kop soep met een broodje veruit het duurste restaurant. Maar ik denk dat de eigenaar van de Bosrand zich daar niks van aan trekt, want de gasten komen wel. Men wil toch gezien worden in Lage Vuursche.

27. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Puur
    Italiaans Vlieland

Ik ben persoonlijk geen pizza fan, maar het gezelschap waar ik mee op stap was op Vlieland wou graag aan de pizza op zaterdag 16 augustus, daarom maar naar Puur en daar hebben wij geen spijt van gehad. En ik ook niet.

Alle pizza's, noedels en spaghetti waren van hoge kwaliteit en zeer smakelijk. De bediening was zeer vlot. Ook voor de kinderen in ons gezelschap was het daardoor plezierig toeven.

Het eind resultaat was dan ook dat wij na twee dagen weer terug zijn geweest met twee van onze oudere kleinkinderen en weer geen spijt van gehad.

28. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor De Richel

Een prima restaurant, De Richel, een aanrader. Vaak op Vlieland geweest, daar nog nooit gegeten, gemiste kans. Vorige week met twaalf personen, waaronder drie kinderen. Keuze uit een beperkte kaart vanwege de grootte van het gezelschap, maar dat was niet hinderlijk.
    Alles was van hoge kwaliteit en zeer smakelijk. De bediening was zeer vlot, feitelijk stonden wij na 1.5 uur al weer buiten: voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht wat zeer plezierig is als er kleinere kinderen in het gezelschap zijn.

29. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Spier

Gijs

Wij weten wel wat kwaliteit en lekker eten is, vooral na een dag fietsen in Drenthe.

Gisteravond bij van der Valk in Spier gegeten. Alle tafels waren om 19.00 uur bijna bezet, druk dus. Wij snappen nu waarom.

Er worden volle glazen geschonken, smaakvolle soep. Het dagmenu zeetong was prima, ruim voldoende twee soorten aardappels, heerlijke twee soorten warme groenten en voldoende sla.

Nagerecht keuze prima, maar niet meer aan begonnen, ons buikje was vol. En dat alles voor een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.

30. Gijs's profielfoto
    Gijs heeft een recensie geschreven voor 't Wapen van Norg

Gijs

En weer was ik even bij 't Wapen van Norg, nu met vier fietsvrienden. Enkel maar een kop mosterd soep gehad. En dat soepje was zo verschrikkelijk lekker. En het was op het terras in het zonnetje ook weer gezellig. Het is jammer dat Norg zover van Dronten afligt anders zou je er iedere week een keer naar toe gaan, naar 't Wapen van Norg.

Meer updates