Ruime parkeergelegenheid op parkeerterrein vlak voor restaurant, tegenover Dolfinarium.

Bezorgrestaurants in de buurt van Olympia

Online eten bestellen

1341964809 83
1420412880 83
1561619408 72
1663601900 80

1. Heerlijke plek. Heerlijk eten. Super personeel.

2. J. Compagne

Goed/lekker eten ook voor vegetarische eters.
    De bediening was top.

3. Genoten van heerlijk eten in een gastvrij restaurant. Uitstekende bediening en een heel gezellige serre. Wij komen graag terug!

4. Super lekker gegeten, fijne bediening. Minpunt was de keuze aan rode wijn. We vragen een fruitig, niet goed gekomen. Hij was te zoet

5. Vrouwelijk ouder personeelslid is stuk chagerijn.
    Duur zeker voor een portie mayonaise.
    Geen gyros zonder saus te krijgen.
    Te zout.
    Vrij kleine porties.
    Geen aanrader!

6. We hebben binnen 1 week twee keer hier gegeten omdat het onze verwachtingen overtrof.
    We hadden een mix grill. Het vlees was heerlijk sappig. Zelfs de gyros was tot de laatste hap niet droog door de gesmoorde uitjes erdoor. Prima aanrader.

7. Na de corona lijkt het wel achteruit zijn gegaan.
    En de prijzen lijken wel behoorlijk opgedikt. Best jammer.. je hebt een mooi uitzicht zit aan de boulevard. Maar blijkbaar hebben ze niet door dat hun prijzen aan de hoge kan zit.. een pizza dat begint vanaf 14 of zijn schotel vanaf 18 euro.. is het niet waard. Er zijn maar beperkt aantal schotels en hun duurste zit op 25,95 wat je er voor krijgt 1 kotelet is klein ossehaasje en een kipstokje.. daarvoor verwacht je wel wat voor terug. En kwa vis moet je hier niet echt zijn. Er is maar 1 zalm meer niet.. zit je aan een boulevard zon zee boten maar 1 vis? Hoop dat ze hier wat tegen doen.. anders blijven we voorlopig wel even weg.

3,1
  8. De moussaka was niet te eten. Het leek wel op opgewarmde puree uit de vriezer. Het was smakeloos en niet te eten. Maar ik moest wel de volle prijs gaan betalen, terwijl ik er een paar happen van genomen had. De sperziebonen waren de helft te veel gekookt en de andere helft bijna rauw. Vraag me af hoe dat kan. En de rijst… niet te eten, smakeloos.

1,4
  9. Hedenavond hier gegeten. De groentes waren veel te lang gekookt. De moussaka was puree en veel te sompig. Aan het eind kregen we gewoon de complete rekening (zonder excuses). Na de afrekening konden we een flesje wijn krijgen. Zo slecht!

1,4
  10. Hilda Riemer

De kwaliteit van het eten was goed.
    Vele tafels waren leeg, met daarop een bordje gereserveerd. Daarom konden we achterin een plaatsje krijgen. De verwarming werd hoger gezet. Na het desert werd ons meegedeeld dat we voorin konden zitten, wegens een afzegging. We stonden op het punt om weg te gaan. Zinlose actie dus. Tot onze verbazing waren de gereserveerde tafels nog steeds leeg.
    Zeer irritant dat men vijf keer vroeg of alles naar wens was. Dat is 4 keer te veel.

11. peter Mannie

Heerlijk vegetarisch gegeten samen met mijn partner op 24 maart. Uitstekend Grieks restaurant waar alles vers is. Vlotte bediening (oprechte gastvrijheid) in een prachtig pand gelegen aan de nieuwe boulevard van Harderwijk.

12. Geweldig lekker Grieks eten, zeer vriendelijk personeel, in overleg kan er heel veel.
    Prachtige locatie, sfeervol restaurant.
    Kortom een aanrader

13. Marieke Luiten

Mooi restaurant, heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening, wel wat duurder dan een gemiddeld Grieks restaurant maar wel waar voor je geld

14. Alrik de Haas

Zeker moeite waard, echt alles was even vers en uitstekende persoonlijke bediening!

15. Op 4-1-2017 heerlijk gegeten bij dit restaurant. Gezellige sfeer en heel vriendelijk personeel. Eten is van bijzonder goede kwaliteit. Je krijgt echt waar voor je geld. Kan dit restaurant zeker aanbevelen!

16. Super lekker gegeten. Prettige bediening en gezellige sfeer in mooie omgeving. Hadden een vegetarische ovenschotel en mixed grill. Met broodmandje vooraf met heerlijke tzatzikisaus. Eerlijke smaken, niet zo fabrieksmatig. Prijs/kwaliteitsverhouding prima. Echt een aanrader!

17. Geert vd Heiden

Mijn vrouw en ik zijn gisteren bij dit restaurant naar binnen gestapt om 21:00 op vrijdagavond. Er waren twee tafeltjes bezet en wij waren dus een van de in het totaal, tien gasten. Daar wij geen grote honger hadden maar wel zin in lekker Grieks eten wilden wij 4 voorgerechten bestellen inplaats van voor- en hoofdgerecht. Helaas dat feest is niet doorgegaan daar er minimaal een hoofdgerecht genuttigd diende te worden. De wijntjes die we al besteld hadden hebben we niet gekregen en wij werden verzocht het restaurant te verlaten.

Totaal flabberguested zijn wij in het leuke Harderwijk op zoek gegaan.

18. Uit eerdere ervaringen wisten we dat we bij Olympia heerlijk konden eten. Daarom hier ons 25-jarig huwelijk gevierd. Het werd een super geslaagde avond. Het voorgesprek met de eigenaresse was al heel aangenaam en ze nam alle tijd om alles door te nemen, tot aan de versiering aan toe. Het menu kon geheel aangepast worden naar onze wensen en ze kwam zelf ook met leuke ideeën. We kwamen met 40 personen en alles verliep soepel. Knap om dit voor zo'n grote groep voor elkaar te krijgen, terwijl er ook nog veel andere gasten waren. De groep was zo groot dat we de achterste zaal en het bargedeelte tot onze beschikking hadden, ons eigen privé gedeelte dus. Hier is ook een achter uitgang, zodat de rokers makkelijk naar buiten konden en toch bij de groep bleven. Met het prachtige weer was het zowel binnen als buiten heel sfeervol en ongedwongen. Het eten was weer geweldig en in overvloed. Jammer genoeg 1 klein minpuntje dat de drankjes soms lang op zich lieten wachten. Al met al was het een topavond! Hier eet je Grieks alsof je in Griekenland bent, een echte aanrader.

19. Afgelopen dinsdag 9 augustus heel goed gegeten in 'Olympia' Harderwijk. Reisgenoot Bertie heerlijke zalm, ik lekkere lamskoteletten. De bijlagen waren zeer divers en omvangrijk. We konden zelfs bij bestellen.

De bediening was zeer hulpvaardig, attent en vriendelijk. De achtergrondmuziek was zacht en Grieks. Wij zullen dit Griekse restaurant zeker aanbevelen bij onze vrienden. De eerste tips hebben we al gegegeven. Een aanrader!
    Bertie en Jan.

20. Hans 25 punten

Van de week werkelijk heerlijk gegeten daar. Wat een goede Grieks is dit! De omstandigheden zaten niet mee. Het leek een geweldig mooie zomeravond en we besloten op het terras plaats te nemen. Dit hadden we beter niet kunnen doen, want er brak een enorm noodweer uit. De uiterst aardige en behulpzame dame in de bediening bood aan naar binnen te verhuizen, maar dit aanbod sloegen we af. Ook de andere mensen op het terras verplaatsten hun tafel zo dat ze strategisch onder een parasol kwamen te staan. En we kregen geen spijt want het was eigenlijk juist heel knus en gezellig zo. Een heel bijzondere ervaring. En dan het eten, in 1 woord geweldig... We komen best vaak bij een Griek, maar dit was echt vele malen beter. We hadden onder andere biefstuk. Ik kan me niet heugen zo'n lekker sappig stukje vlees te hebben gehad. Het mes sneed er vanzelf doorheen. En het was goed gekruid, prima gegrild. Ook de rest smaakte prima. Zaak van binnen heb ik ook even bekeken en zag er fris en verzorgd uit. Ook de toiletten. Bediening was niets op aan te merken en ze hadden het toch best druk. Sfeer lekker ontspannen en heel hartelijk en persoonlijk. We voelden ons meer dan welkom en hebben lang niet meer zo heerlijk gedineerd. Ze gaan ons vaker zien!

21. Ronald 868 punten

Gegeten met twee volwassenen en twee kinderen.
    Leuk aangekleed restaurant. Toiletten iets minder fris. Ook afwerking ietwat groezelig.

Eerste biertje was lauw en doodgeslagen in het glas. Leek erop alsof 'ie al een kwartiertje klaar had gestaan...
    Even laten ruilen voor een vers getapte.

Eten was goed. Vlees was mooi mals. Goed gegrild. Groenten waren ook fris en eerlijk van smaak. Patat was slap.

Bediening was niet alert. Wat is het voor moeite om even rond te kijken om te zien of er nog mensen een drankje willen bestellen? Op een gegeven moment wilde de serveerster wéér doorlopen. Ze bedacht zich echter toch nog even en kwam toen alsnog langs.

Ook presentatie van het bestelde was niet optimaal (zie foto espresso: wat is er moeilijk aan om een schoon kopje en schoteltje te presenteren??).

Personeel kwam 'gemakkelijk' over.
    Een stapje harder lopen en iets oplettender, zou een goed plan zijn...

22. Jan en Thea

Zeer goede kwaliteit. Ruime porties. Heerlijk stokbrood. Uitstekende en vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker terug.

23. Op aanraden van familie daar afgelopen zaterdag wezen eten. We hadden mazzel dat er nog net een tafel vrij was helemaal achterin. Goed bevallen. Kwalitatief goed vlees, ruime porties, goed op smaak. Opvallend lekker brood van eigen keuken met knapperige korst, kruidenboter en lekkere inktvisringetjes. Voorafjes hadden we binnen kwartier. Hoofdgerechten duurden wel lang, denk bijna een uur, maar we zaten gezellig. En het eten was het wachten zeker waard. We waren met vrienden uit het buitenland, die geen varkensvlees eten. Maar zij hadden genoeg te kiezen. Kinderen waren ook mee en voor hen was ook genoeg keus. Serveersters waren ook erg aardig voor de kinderen. Ze brachten kleurpotloden en een Griekse placemat om op te tekenen. Dat maakt dat je je echt welkom voelt. Op de achtergrond een Grieks muziekje. Had van mij wel wat harder gemogen, zoals in Griekenland zelf vaak. Alles bij elkaar prima ervaring!

24. Zaterdagavond met mijn vrouw, dochter en schoonzoon bij Olympia gegeten. Ik heb hier vaker gegeten en het eten was zoals vorige keren weer prima. We kozen alle 4 alleen een hoofdgerecht. Helaas hebben we hierop 2 uur en 5 minuten moeten wachten. Na anderhalf uur gevraagd wanneer het eten zou komen was de reactie hierop dat het druk was omdat het zaterdag was. Misschien moet je dan zorgen dat er meer personeel is op een drukke dag, en dat niet als excuus gebruiken. Ik moest wel voor 4 hoofdgerechtjes en een paar drankjes bijna 130 euro afrekenen. Erg jammer van het geld en ik kom dus nooit meer terug bij dit restaurant

Patrick uit Harderwijk

25. Gigantisch lekker gegeten. Lang niet zo naar mijn zin gehad, met vrienden zitten genieten van begin tot eind. Samen schaal vlees gedeeld, een vriendin is vegetarier, ook goed. Meiden en jongen van bediening waren vrolijk en oplettend ent décor oogde erg mooi en fris.

26. Dijkhuis

Grote zaak. Ruime opstelling tafels en veel open ruimte en daardoor voldoende privacy. Tevens comfortabel meubilair. Ambiance verder erg plezierig. Bediening aangenaam. Keuken is kwalitatief zeer goed.

27. Al vaak langs gekomen op doorreis. Donderdag toch maar eens geprobeerd. Na enig twijfelen. En beslist niet tegen gevallen. Prettige sfeer, aardig geholpen. Goede dolmades gegeten, met rijst en gehakt. Verse. Heel anders dan wat je meestal krijgt. Wel een verschil zeg met die uit blik. Samen delen menu daarna, surf en turf heette het. Combi van vlees en vis. Goed klaargemaakt, gewoon basic gegrild en smaakvol gekruid. Niets op aan te merken... Huiswijn zowel wit als rood ook prima. Witte behoorlijk droog maar heerlijk fris. Rode vrij stevig, ook goed. Kende de druifsoorten niet waarvan ze gemaakt waren, Grieks. Rekening viel niet tegen. Heb wel eens goedkoper Grieks gehad, maar kan me niet heugen zo lekker!

28. In de krokusvakantie met de hele familie er geweest na een dagje Dolfinarium. Prima bevallen.

We zaten apart in een zaaltje achterin. Daar waren we eerst niet zo blij mee, maar dat bleek uiteindelijk ideaal. Zo had niemand last van onze lieve kleinkinderen. En dan zit je toch meer op je gemak.

Het eten was echt heel goed. Iedereen was heel tevreden. Voor de kinderen was ook genoeg keus. Het enige dat we misten waren kroketten, wellicht een idee om die op de kaart te zetten?

Ze zijn verder ook goed op kinderen ingesteld. Op de damestoiletten een verschoonkussen, niet zo'n uitklapbaar ding, maar een mooi stevige. Kinderen krijgen meteen kleurpotloden en kunnen tekenen op een placemat. De kinderijsjes zaten in grappige glazen kindercoupes. Heel leuk.

Mooie afsluiting al met al van een gezellig dagje uit. Hartelijk dank voor alles!

29. Annet921

Boven verwachting lekker gegeten. Goede service, mooie inrichting. Als we weer in de buurt zijn, gaan we hoe dan ook weer. Voor werk veel onderweg. Zulke adresjes zouden er meer moeten zijn.

30. Het is niet mijn stijl om te recenseren. Dit keer voel ik me toch geroepen. Ik ben namelijk zo'n vaste gast, wiens mening in twijfel wordt getrokken. Al jaren komen we regelmatig bij Olympia. Olympia heeft niet alleen vaste gasten maar ook echt fans. Het is namelijk een zaak die je in je hart sluit. Het eten is altijd heerlijk, de inrichting gezellig en de bediening warm en hartelijk. Al vanaf de eerste keer voelde het als een warme deken. We hebben al vele vrienden en collega's meegenomen en eigenlijk is iedereen altijd enthousiast. Velen van hen zijn nu ook vaste gast. Het is denk ik de toewijding waarmee wordt gekookt en die ook in de bediening zo duidelijk voelbaar is. Je bent er geen omzetgenerator, maar echt gast. Ik heb er, vooral in het toeristenseizoen, helaas ook al een aantal keren mensen gezien die er denk ik niet thuishoren en beter een bak shoarma ergens kunnen halen. Eerlijkgezegd nogal genant om te zien hoe de bediening dan uitvoerig hun best doet ze het toch naar de zin te maken. Zoveel geduld zou ik niet op kunnen brengen, maar ik werk dan ook niet in de horeca. Ik zou willen zeggen: lieve mensen van Olympia, laat je niet van de wijs brengen. Jullie hebben niet voor niets zo'n grote vaste clientèle. En tegen de lezers van dit stukje: laat je niet leiden door deze en gene, maar ervaar zelf wat voor fijn restaurant het is!
    Groeten, Marco

31. Joel en Sanne

Wat een heerlijk avondje uit moest wezen viel zwaar tegen. Achteraf de recensies te lezen, kloppen de negatieve recensies over dit restaurant. Zo was ons eten koud en na twee keer opnieuw teruggestuurd te hebben naar de keuken was het eindelijk de temperatuur die het wezen moest. Er wordt in eerste instantie ontkend dat er met de magnetron wordt opgewarmd, als we dan beginnen over het voorgerecht, die koude en loei hete balletjes had, dan wordt er gezegd dat die wel in de magnetron zijn opgewarmd. Wat is er nu nog waar van wat er gezegd word?

De bediening is in eerste instantie erg vriendelijk, maar een cursusje omgaan met kritiek zou niet verkeerd zijn. Omdat wij ons niet echt gehoord voelen. De reactie is: 'dat komt omdat het van de grill afkomt' (gyros en groente hoort daarentegen wel heet te zijn), 'dat horen we nooit' (de recensies zeggen anders).

Maar na het eten wordt er toch erkend dat het niet goed gegaan is, waarschijnlijk te laat uitgeserveerd. Wie zal het zeggen? Er wordt niet gezegd, 'wat vervelend voor jullie dat het niet op temperatuur was, hoe kan ik het goed maken etc etc.' Uiteindelijk als het eten klaar is, wordt ons aangeboden een dessert of iets van het huis. We hoefden geen dessert meer of iets van het huis. We kregen een wijntje mee van het restaurant en een korting op de bon. Toch netjes!

Toch knap dat dit restaurant gemiddeld een 8,2 scoort? Wie schrijft de recensies met geweldige verhalen en geeft voor alles een 10! Dat kan geen klant zijn, lijkt mij. We gaan toch liever de volgende keer weer naar ons vertrouwde plekje, wat goed op temperatuur is.

Wat zo'n goede locatie moet zijn, tegenover het dolfinarium, en wat er knap uitziet en sfeervol. Ook het voorblad van de menukaart wat over de geschiedenis van dit restaurant en eigenaren spreekt, zou ik toch wat beters gunnen. Het was vandaag zondag, het restaurant zat niet vol? Zonde! Echt, verander de temperatuur van het eten, verwarm minder in de magnetron, want dat maakt dat het veel sneller afkoelt, en hopelijk trekt het weer meer mensen aan. De foto's op deze site van de glazen uitbouw waar we mochten zitten, doen niet af van hoe het er in het echt uitziet. Veel mooier en sfeervoller.

32. Al meerdere malen komen wij hongerig naar dit restaurant. Wanneer je hier binnenloopt, ervaar je direct de hartelijke benadering die we van de Griekse cultuur gewend zijn. Wij merkten al snel dat kwaliteit en gastvrijheid hoog in het vaandel staan.

In een recensie kun je nauwelijks kwijt wat dit voor een perfecte zaak is. Alles klopt hier en het eten is uitstekend! Bij dit restaurant weten ze waar ze het over hebben. Het eten is verrukkelijk van het voorgerecht tot en met het dessert. De smaakcombinaties zijn voortreffelijk. We hebben al veel van de kaart geprobeerd, keer op keer worden we verzadigd met heerlijk Grieks eten. Het maakt niet uit of je 'maar' een broodje kruidenboter neemt, (zelf gebakken brood en kruidenboter), 'maar' mixed grill neemt of een uitgebreid samendeel menu, het eten is te allen tijden vers en het vlees heerlijk mals.
    Niet alleen voor volwassenen bestaat er een groot diversiteit aan gerechten. Ook aan kinderen wordt gedacht. Een Griekse kaart die zij kunnen bekijken en een verrassing bij het kindermenu. Dat zijn de kleine dingen die toch indruk maken!

De service is optimaal van al het personeel. Ze zijn altijd in staat om een praatje te houden, vlot, sympathiek en behulpzaam. Wanneer je bepaalde wensen hebt, wordt er altijd zorgvuldig meegedacht. Geweldig.

Verder viel ons op dat dit restaurant erg naar smaak is ingericht. De inrichting is een combinatie van modern, maar toch met een traditionele ambiance.

Kortom: wij merkten dat de gast in dit restaurant centraal staat en dat er vanuit het hart wordt gewerkt. Mijn complimenten, ga vooral zo door wij komen zeker vaker!!

33. Weekendje weg. Carnaval ontvlucht, hier terecht gekomen. Zeker geen spijt van. Vlees lekker mals, ook kip en lamscotelet. Goed op smaak en genoeg. Gelukkig niet van die giga bergen vlees, die we bij ons in de buurt vaak krijgen. Maar zeker ruim voldoende, ook voor mijn schoonzoon die toch een grote eter is. Gemoedelijke atmosfeer heerst er. Aardige, vlotte bediening. Ongedwongen maar correct. Mooi aangekleed decor. Op loopafstand van winkelgebied, dus ook nog even geshopt in mooie stadje/dorp. (koopavond) Veel vaste klanten, viel ons op, altijd goed teken. Ja, hier komen we zeker terug als we weer in de buurt zijn.

34. Wij hebben afgelopen zaterdag daar gegeten. Het eten was lekker, helaas was het hoofdgerecht niet warm, werd leuk gezegd "had je maar snel moeten eten".

35. Heel fijn restaurant in prachtig pand aan de boulevard van Harderwijk. Gezellige sfeer en informeel en heel vriendelijk personeel. Gerund door een Griek in de keuken en zijn vrouw in de bediening. Bediening is nooit te beroerd om wat extra's te doen. Even een praatje, aanbieden een foto te nemen. En toen mijn vader jarig was hebben ze hem echt in de watten gelegd. En dan het eten. Altijd goed. Je proeft dat er met passie wordt gekookt. Zelfs het brood en de Griekse gebakjes maken ze zelf. Geen kant en klaar spul. We komen er graag voor uit Dronten rijden! Ga zo door!

36. Op zondag 3 januari 2016 om 18.45 uur gingen wij uit eten bij de Olympia in Harderwijk. We werden vriendelijk ontvangen. De eigenaresse was erg betrokken bij iedereen en kwam geregeld langs om te vragen of alles naar wens was. Ik ben bij meerdere Griekse restaurants geweest, maar deze staat nu zeker op nummer 1. Olympia is ook gevestigd in Almere en ik vond persoonlijk die van Harderwijk het beste.
    We zaten romantisch in een hoekje in de serre en alles was sfeervol verlicht. Wij besloten de Theodorakis (kipsouflaki, biefteki en gyros, € 17,95) & Zorba (varkenssouflaki, biefteki en gyros, € 17,95) te nemen. Alles was zo heerlijk en het was mooi opgediend. Voortreffelijk! Ik nam als dessert koffie met een glas Koum Koaut, ik wist niet hoe dit smaakte en daardoor kreeg ik eerst een klein glaasje om het te proeven. Top service. Mijn vriend nam een meedoen dessert (zo heet het ook letterlijk). Nog nooit zo heerlijk gegeten bij de Griek. Top service, top personeel, je eet met smaak en alles is van goede kwaliteit. Wij komen zeker terug.

37. Diana Molenkamp

38. Gerard Woutersen

Vanuit Tiel bezoeken wij regelmatig dit restaurant. Het eten, de bediening en sfeer zijn zeer goed. Een echte aanrader.
    Gerard en Gonny

39. C. van Hilten

Heerlijk eten, goede bediening. Super service. Ik ga graag hier heen.

40. Henny Compier

Lang geleden dat wij zo lekker Grieks hebben gegeten, super vriendelijke bediening kortom een perfecte avond.

41. Met 4 personen gegeten zeker niet slecht, wel vrij kleine porties. Al met al iets te duur voor wat je krijgt.

42. Fam.dePeel

Super gegeten, vlotte bediening en heerlijk buiten op het terras gezeten.

Zon ging prachtig onder bij Dolfinarium.

Een aanrader

43. ThijsvdMeer

Wat een ontdekking dit restaurant. Kwamen er toevallig langs en waren blij verrast.

Normaal gesproken zijn we niet zo gesteld op Grieks eten, maar dit is van een andere orde. NIet alleen de gyros (die was ook erg goed overigens) en souflakis, maar ook echt bijzondere gerechten. Heerlijk stoofpotje van rundvlees met groenten gehad en mijn partner koos voor lamskoteletten van de grill. Na een perfecte baklava met een goede espresso (is ook al wat waard, vaak van slechte kwaliteit).

We werden op een prettige, persoonlijke wijze bediend en zaten aangenaam in een nisje in de middeleeuwse stadsmuur van Harderwijk, echt heel knus en gezellig, in heerlijke fauteilles.

Hier komen we zeker terug als we in de buurt zijn!

44. Het smaakte ons echt heel goed. Ikzelf had gyros en mijn man mixed gril. We eten vaak Grieks, maar dit vonden we echt uit de kunst. Elk stuk vlees had zijn eigen smaak en zelfs de kipsouvlaki, vaak nogal droog, was heerlijk mals. Vooraf hadden we tsatsiki met brood en inktvisringetjes, beiden ook erg lekker. Je merkt echt dat alles vers wordt gemaakt en niet klaar wordt gekocht.
    Eigenlijk zaten we al vol, maar we zagen een enorme schaal met nagerechten voorbij komen en dat lokte ons toch ook wel aan... Geen spijt van gekregen, ook stuk voor stuk verwennerijtjes. Vooral het gebak met pudding tussen bladerdeeg vonden we heerlijk. Ik hou echt van die zoete nagerechtjes en bestel ze vaak, maar zelden zo lekker gehad.
    Verder zag de inrichting er erg smaakvol uit en de bediening was heel vriendelijk en behulpzaam. Een echte aanrader dus en we komen zeker terug!

45. Bing yap

Met 12 mensen gegeten. Gyros was erg verdacht, smaakt zurig en ruikt bedorven. Eigenaar ontkent zonder ook maar te ruiken of te proeven. En zegt dat ze zich beledigd voelt en bijna moet gaan huilen: "Want het kan gewoon niet, omdat we alles zelf maken"...? Maar we denken toch echt dat iets niet goed is. We komen zelf uit een horeca familie. Nog nooit zoiets meegemaakt.

3,5
  46. Na een regenachtige dag even iets zonnigs eten, dus naar de Griek Olympia in Harderwijk via internet een aanrader. Het klopt, heerlijk voorafje, met een geweldig hoofdgerecht. Met als afsluiter een overheerlijk Grant dessert, echt een aanrader dus. De bediening was zeer gastvrij en vriendelijk. Hier komen we zeker nog een keer. Vriendelijke groeten, Bernadette en Theo

47. Danielle

Snel, vers, lekker, veel en echt Grieks eten. Uitstekende bediening en een fijne afsluiting van een dagje Harderwijk!

48. pim 44 punten

We hadden enige tijd getwijfeld of we hier zouden gaan eten. Dit vanwege wat slechte recensies op deze site. Vanavond toch een poging gewaagd. Ik weet werkelijk niet wat mensen aan te merken hebben op de porties, smaak en bediening! Als je dit niet goed vind ga dan lekker een patatje halen! Grote porties, super op smaak en aardig personeel. Oke het was niet super druk, dus weten niet hoe men een volle tent runt, maar dit was top. Heb de eigenaresse ook verteld dat we huiverig waren en waarom, maar dat het 200% mee viel. We gaan absoluut nog meerdere keren terug! Grieks zoals grieks moet zijn vind je hier. Enige puntje, persoonlijk vind ik de aankleding van het restaurant te modern. Ik houd meer van de zuilen, blauwe verf etc etc zodat het lijkt dat ik ergens in Griekenland zit, maar dat is een kwestie van smaak. Het gaat om het eten en de gastvrijheid en dat was een dikke 10.

49. A.J. van der Kamp

Vanavond heerlijk gegeten. De gerechten waren heerlijk en goed bereid; en niet te vergeten bijzonder aardig personeel. Een aanrader.

50. Corjan en Annemiek

Heerlijk gegeten. Met liefde bereid door de kok en dat proef je!!

Een top Grieks restaurant. Hier komen we zeker terug.

51. Linsey Jansen

Ik heb al bij veel Griekse restaurants gegeten.. Maar dit was echt veruit de beste. Heerlijk gegeten!! Sfeer was goed en bediening was top! Echt een aanrader!!

52. Domenique Stout

Fantastisch gegeten. Kundig en erg aangenaam personeel. Beste Grieks wat ik ooit op heb. Is echt heel erg goed! Jammer dat we zover wonen, anders kwamen we veel vaker. Goede afsluiting van een goede dag! Ga zo door.

53. Heerlijk gegeten en een gezellige gastvrouw! !!

54. Familie Swakhoven

We komen uit Limburg en hebben met 10 personen hier gegeten. Het eten was super lekker en ook voldoende. Het personeel was zeer (kind)vriendelijk. Wij zullen als we in Harderwijk zijn zeker weer hier gaan eten. Toppie!!

55. Angelique

Nog lang spijt van gehad. Erg teleurstellend. Belachelijk hoge rekening voor matig eten. Griekse salade voor 8,90 als voorgerecht was het toppunt. Paar blaadjes sla, veel ui, amper tomaat en komkommer en mini stukje feta op een klein bordje. Schandalig dat ze daar bijna 9 euro voor durven te vragen. Andere voorgerecht was vrij smakeloos.
    Hoofdgerechten waren op zich wel okee, wel jammer dat je de bijlagen niet gewoon op je bord krijgt. Weer een kleine salade voor 4 personen en een klein schaaltje friet voor 4 personen, niet in verhouding met wat je betaalt. Het nagerecht was wederom een dieptepunt. Bougatsa en baklava niet vers, smaakte zelfs naar "koelkast" (als het er al lang ligt met andere producten en die smaak gaat erin zitten). Vies en droog. Bediening was vriendelijk maar wel opdringerig met nieuw drinken. Niet weer naar dit restaurant.

2,7
  56. Van Putten

Hier gegeten vanwege de goede recensies. Het eten was heel erg slecht, geen aanrader. De gyros schotel was een kinderportie en de mousaka was ook veel te weinig. Na afloop hadden we nog honger. Geen aanrader dus, zonde van je geld, is de moeite niet waard.

1,2
  57. Anja Bernard

Na alle positieve recensies te hebben gelezen, zijn we beland bij Olympia. Wat een teleurstelling! Super lang moeten wachten, en toen kwam het eten. Giros was zo zout dat ik het niet naar binnen kon krijgen, groente koud. Voor het eerst in mijn leven kwam ik met honger uit de Griek. Voor ons zeker nooit meer!

2,7

59. Nog nooit in Nederland zo lekker grieks gegeten. Alles is vers bereid, fantastisch, ga zo door. Wij komen zeker nog eens terug.

60. De bediening was goed net als de sfeer. Het eten was aardig, maar niet bijzonder. Veel lijkt uit een potje te komen. Ben geen kok, maar het meeste kan ik waarschijnlijk ook zelf maken. Als ik uit eten ga, wil ik iets krijgen dat ik zelf niet kan maken. Prijs in verhouding hoog. Water is alleen te krijgen in dure fles (0.75 liter voor € 5,50). Is natuurlijk erg raar in Nederland waar het kraanwater van gelijke kwaliteit is. Vraag dan € 0,50 per glas o.i.d.

5,3
  61. We komen uit Limburg en waren al vaker hier. Weer super lekker gegeten. Ook de eigenaresse is super vriendelijk. Kwaliteit van het eten is buitengewoon goed. Zeker een aanrader.

62. debois philippe

Dagje Dolfinarium in Harderwijk. Toen werden we, als Belgische gastronomen en liefhebbers/kenners van de Griekse keuken, en uit angst voor de Nederlandse keuken, met onze 3 jonge kinderen aangetrokken door restaurant Olympia. Dat was een fantastisch idee, zo bleek.

Voor de kinderen waren de grillades van kip, runds, lams en brochetjes fantastisch, met juiste kruiding en cuisson. Goede Griekse wijnen. Fantastische, verse Tiropita. Overheerlijke stoofpotjes zoals Giouvetsi met 4 extra lamskoteletjes er bovenop, overheerlijk traaggegaard. Lekkere desserts.

Zou hiervoor zelfs in Harderwijk willen wonen!

63. Heerlijk gegeten voor de tweede keer, alles tot in de puntjes verzorgd. Vriendelijk personeel, goede gastvrouw die alles ziet. We voelde ons er thuis en daar gaat het volgens mij om. Het eten, alles is vers. En ontvangst klopte helemaal. Wij komen er zeker weer, echt een aanrader.

64. Na een heerlijk dagje dolfinarium beland bij dit restaurant, wat een teleurstelling. De koffie zat vol met koffie prut, de opmerking van de gastvrouw "het zijn maar een paar dingentje die in uw koffie zitten" vond ik echt te ver gaan. Het klopte dat er maar een paar dingetjes in mijn koffie zaten, de rest had ik in mijn mond en probeerde dapper het weg te slikken. Eten: ik bestelde de onasis, een Ossenhaas gerecht. De kwaliteit was zo slecht dat ik hele grote twijfel plaats of dat dit wel Ossenhaas was. De saus leek wel water, weinig smaak en niets op het blaadje sla na was vers. De mixed grills large waren echt vlak en smaakte alles hetzelfde. Voor 4 personen een klein bakje salade en friet. Op de vraag smaakt alles mijn probleem met het eten verteld. Wij kregen van de gastvrouw te horen "zo word het nu eenmaal hier klaar gemaakt". Was zo jammer, er werd helemaal niets met onze klacht gedaan. Helemaal niets. Mijn mening; vraag dan ook niet of het smaakt als het je niets uitmaakt als gastvrouw.

1,9
  65. Ja, daar zaten we dan weer heerlijk Grieks te eten buiten in de zon op woensdag 30 juli 2014. Het was voortreffelijk. Ook de bediening was goed. Als we nog eens naar het Dolfinarium gaan, weten we waar we moeten zijn. Er recht tegenover bij Olympia.

66. Afgelopen maandag hier samen met mijn vrouw gegeten en echt genoten. We eten graag grieks maar dit is heel erg goed, alles vers en heerlijk mals vlees. De porties meer dan voldoende. Zeer vriendelijk en attent personeel en de uitbaatster zelf loopt mee in de bediening. Echt een aanrader en wij komen zeker terug.

67. Rudi Ailliet

Uitstekend gegeten (Alexandros en Mixed Grill Medium) voor een perfect prijsje. Heel vriendelijke bediening.

68. Slechts 1 minpuntje te weten: een moussaka op traditionele manier gemaakt, dus wat papperig en frituutderig.
    Voor rest alles wat we (mijn vrouw en ik) van een etentje verwachten. Gezellig restaurant, leuk ingericht, prima bediening, goed eten.
    En onze opmerking over de moussaka werd serieus genomen en kregen dus de uitleg waarom die was zoals die was.
    Zouden zeker daar vaker gaan eten als we in Harderwijk woonden.

69. Tijdens een weekendje Harderwijk zagen we dit restaurant op de boulevard, en dachten "we hebben wel trek in iets grieks". Wat een ervaring! Zo hadden we alleen nog maar in griekenland zelf gegeten, alles is vers, heerlijk gekruid, overvloed aan smaken en sappig vlees. De vriendelijkheid van de gastvrouw geeft dat
    persoonlijke tintje wat je vaak mist bij andere restaurants. We zijn de volgende avond gewoon weer gaan eten, waarom? omdat het gewoonweg waanzinnig is en er genoeg op de kaart staat voor elk persoon een smaaksensatie te ervaren. Wij komen zeker weer terug!

70. Wat is het boffen dat dit restaurant er is. Sinds kort gevestigd aan de boulevard. De eigenaresse is erg vriendelijk en je zit meteen lekker. Het eten is van erg goede kwaliteit, heerlijk vers en je proeft alle kruiden goed zonder dat het overheerst. Inmiddels met het gezin en diverse vriendinnen geweest en iedereen is enthousiast!
    Binnenkort maar weer eens hier eten!

71. D.J.Landman

Het eten was heel goed. Genoten van de gezellige aankleding, nu in kerstsfeer, zeer stijlvol.
    En een fijne gastvrouw. Voor herhaling vatbaar.

72. We hebben hier al meerdere keren gegeten, en ook al verschillende mensen meegenomen om de sfeer en het lekkere eten te proeven!
    We komen telkens graag terug. De warme ontvangst doet ons goed.
    De bediening is perfect, de eigenaresse maakt altijd even tijd vrij voor een praatje en waar het bij een restaurant om draait: het eten, dat is ge-wel-dig!
    De kok gebruikt allemaal verse ingrediënten. Dat proef je niet alleen maar dat straalt het bord waar het op ligt ook uit! Ik zou zeggen ga zo door, dan komen wíj in elk geval nog heel vaak terug!

73. Rene baas

We wilden eens lekker gaan uit eten om onze trouwdag te vieren. Bij toeval kwamen we in dit Grieks restaurant terecht. We hebben heerlijk gegeten.
    We waanden ons qua smaak ook echt in Griekenland. Wat was het super.
    Jammer dat we zo ver weg wonen, anders zouden we zeker hier terug komen.
    Rene en Agnes

74. H Schaap

Vandaag een nieuw gerecht voor de menukaart mogen voorproeven ! Net als alle voorgaande keren prima gegeten!! Een streling voor de tong !!

75. Eten gehaald bij deze Griek, van de afhaal kaart. Wat ronduit niet te eten was. Smakeloos en brood zat er niet bij, alles in de vuilnis emmer gedumpt. Zonde van het geld want voor deze prijzen verwacht je ook top eten.

76. Kos 39 punten

Zaterdag maar eens gebruik gemaakt van de afhaalmogelijkheid. Heerlijke bifteki, souflaki en gyros. Eén portie gyros was eigenlijk genoeg geweest voor 2 personen (daarom is het de prijs wel waard). De bijgeleverde salade was lekker vers, met prima dressing. De patat was, doordat ze dit apart verpakken in bakjes, nog lekker krokant. Goed idee dus, als je (met je kinderen) even lekker Grieks wilt eten, zonder netjes 'op te zitten' in een restaurant.

77. Grieks restaurant Olympia kunnen we niet vergelijken met een eerder Grieks restaurant uit Harderwijk.
    Dit restaurant is dan wel aan de dure kant maar het eten smaakt erg goed en de bediening is erg vriendelijk en snel. En deze Griek heeft het voordeel dat het tegenover het Dolfinarium bevind.
    Deze eigenaar doet er alles gedaan om het lekkerste Griekse eten voor zijn gasten een lekkere avond te bezorgen.
    Als Harderwijker kan ik dit restaurant aanbevelen.

78. Super gezellig restaurant, heerlijk eten, leuke aardige bediening en de frappe met vanille ijs is echt super lekker.

79. Wat een top-restaurant is Olympia!
    Heerlijk eten en niet alleen de standaard dingen, juist de echte Griekse gerechten zoals je ze niet vaak op een menukaart ziet staan.
    De bediening is goed, gezellig en vlot en er is ook tijd voor een praatje of een foto.

We moeten een uur rijden maar dat is het meer dan waard!

80. S. Westerink

Kwaliteit van het eten was absoluut top! Een aanrader is de garnalen entree. Ook de mixed grill was super. Goed gekruid en lekker mals

81. Monique en Richard

Erg lekker eten in een goede sfeer met vriendelijk personeel en een mooie accomodatie.

Familie Dijkstra
    Harderwijk

82. Wij zijn hier al een aantal keer geweest en het stelt nooit teleur. Super lekker eten en aardige mensen.

83. j 7 punten

Ontzettend lekker eten, heb in tijden niet meer zo lekker gegeten. Prijs naar kwaliteit zeker niet te duur. Bediening was top, ben der naam even kwijt maar het was een blond meisje en een meisje met donker haar, die hebben ons uitstekend bediend die avond.

84. Heerlijk gegeten in dit gezellig en rustig ingericht restaurant.
    We konden met de kinderen bijna niet kiezen uit de traditionele gerechten.
    Het vlees was mals, heerlijk bereid en er lag genoeg groente op de de rijkelijk gevulde schalen/borden.
    In onze stad missen we een Grieks restaurant, jammer dat dit restaurant niet bij ons is. Hoewel wij niet in de buurt wonen, is dit voor ons wel 'de griek' geworden.
    Wij komen zeker terug.

85. Eindelijk in nl eens echt lekker grieks gegeten, we hadden het gevoel weer in de haven van Lesbos te zitten. je proeft dat er iemand met passie staat te koken. Het duurt iets langer voor je je eten krijgt maar dat is logisch als je de details ziet en proeft. Wij gaan zeker weer!

86. Jolanda&Dirk

Afgelopen weekend heerlijk bij de griek gegeten. Prachtige sfeer binnen en het eten was geweldig! Dit is echt een aanrader voor iemand die houdt van echt grieks eten en een mooie gezellige sfeer. Bediening ook erg vriendelijk en gastvrij. Kortom, wij gaan zeker weer terug!

Groeten Jolanda en Dirk

87. Olympia is een prachtig restaurant aan de boulevard van Harderwijk. De inrichting heeft een warme en moderne griekse uitstraling. Je voelt je gelijk thuis. De stoelen zitten lekker. Het eten is heerlijk. Het vlees mals en de salades zagen er bijzonder fris en smakelijk uit. De bediening is prettig en informeel. Het was een gezellig avondje uit.

88. Claudia

We hebben echt heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant! Ook erg fijn dat er een ruime keus was voor onze kinderen. Zij vonden het ook heel lekker. Ook de nagerechten zagen er erg leuk uit en waren heerlijk!
    Verder hele vlotte en gastvrije bediening.
    Het was voor ons echt een heerlijk avondje uit!
    Echt een aanrader dus, we komen zeker terug!

89. Martina en Kees

Heerlijk gegeten. prettige bediening. Aanrader

90. Gisteravond deze nieuwe griek eens geprobeerd. en eerlijk gezegd wat teleurstellend gezien de positieve reacties. Het eten was wel aardig maar redelijk vlak gekruid allemaal, sprong er niet uit qua smaak of kwaliteit. Entourage vond ik redelijk, aardige eigenaaresse, maar na het desert werd er niet meer gevraagd of we nog koffie wilden (en dat hadden we graag gewild om het diner af te sluiten). Gaan geloof ik niet zo snel nog een keer

6,1
  91. Afgelopen weekend hier gegeten, op de eerste plaats was het eten zeer goed, restaurant doet gezellig aan, echter een zware afbreuk aan de avond was de zware onderbezetting in de bediening, daardoor veels te lang wachten en bij zeer veel gasten irritaties als gevolg
    Erg jammer, daarom komen wij niet meer

92. Vanavond bij Olympia gegeten. Het was enorm chaotisch. Bestellingen werden verkeerd opgenomen, bonnetjes weg, tafels half afgeruimd, bijna 2 uur op je eten wachten, als je drinken wilde bestellen moest je zelf op zoek naar een serveerster en dan nog een poos wachten. Niet echt klantvriendelijk. Eten was wel goed. Was erg koud binnen. Vervolgens weer lang wachten op de rekening. Je geduld wordt heel erg op de proef gesteld. Er waren maar 2 serveersters, veel te weinig omdat het aardig druk was. Eigenaresse was ook niet echt vriendelijk tegen de serveerster waar de klanten bij waren. Absoluut niet voor herhaling vatbaar.

5,5
  93. Weekendjeweg

Lekker gegeten in een gezellig restaurant. Mooi pand achter de oude stadsmuur, gezellig aan de boulevard. Leuke, vriendelijke eigenaresse!

94. Wij zijn heel blij dat jullie er zijn. Eindelijk weer een Grieks Restaurant in Harderwijk! En wat voor 1 :
    - orginele gerechten
    - traditioneel bereid
    - prachtige opmaak op het bord
    - ruime porties
    - inrichting heel stijlvol
    - supervriendelijke mensen met alle tijd hebben voor een praatje(op praaten wij zoveel :-) .

Je proeft het Griekenland weer en waant je dan ook op een eiland. Wij hebben heerlijk gegeten!
    En wat een mooie zaak op een toplocatie met parkeergelegenheid recht voor de deur
    Wij komen zeker weer - een aanrader.

95. Gezellig Grieks restaurant met heerlijk eten.

Het vlees is heerlijk mals en heerlijk gekruid.
    Het bord is erg mooi opgedient. Het is een plaatje om naar te kijken. Naast het vlees zit er ook wat groente bij welke ook goed smaakt.

Daarnaast zitten de stoelen goed en zacht.
    Het is niet de goedkoopste Griek, maar wel heel erg goed!

96. Een prachtig restaurant, maar nog belangrijker, zeer goed eten en een fijne sfeer. Wij hebben al weer een afspraak gemaakt om te komen eten.

97. Het restaurant ziet er erg sfeervol uit. De bediening hebben wij als heel vriendelijk en klantgericht ervaren.
    Het eten is uitstekend bevallen: lekker gekruid en veel frisse groenten.
    Smaakte absoluut naar meer!
    Dit restaurant slaagt er in ieder geval ook in een smaakvol vegetarisch produkt neer te zetten.
    Voor herhaling vatbaar.

98. Lekker Grieks eten en een fijne sfeer mede door Griekse muziek en mooie foto's van een Grieks eiland. Het was voor ons wat lastig te vinden, maar het is pal tegenover het Dolfinarium. Wij komen zeker nog eens terug.

99. H & M
    Fijn dat er weer een Grieks restaurant is in Harderwijk. Het eten daar is ons wel meegevallen, het vlees was goed, alleen lag er (teveel) groene boontjes en worteltjes op .
    En misschien een tip om verwarmde borden te gebruiken omdat het vlees nogal gauw afgekoeld is.

8 januari 2012

100. Prachtig restaurant met allemaal verschillende sfeerzones. Keuken erg goed met frisse groenten en salade. Bediening erg vriendelijk. Een aanrader!