In Zoutelande kunt u gratis parkeren.

Bezorgrestaurants in de buurt van Restaurant Het Verschil

• Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Gesloten

• 26 nov t/m 21 dec

Niet voor niets is ons Restaurant Hét Verschil. Wij willen ons onderscheiden in kwaliteit, sfeer en entourage. Anders zijn dan anderen. Wij willen het verschil maken in eten en genieten en u een onbezorgde fijne tijd bezorgen.

Kom genieten in ons smaakvolle restaurant. Wij bieden u een verrassende kaart met regelmatig Verschillende gerechten voor vlees- en visliefhebbers. Een intiem diner voor twee of een volmaakt groepsuitje, wij maken voor u Het Verschil.

Ons a la carte restaurant is sfeervol en warm. Op de kaart prijken verrassende gerechten voor vlees- en visliefhebbers. Bovendien verschijnen er naast de kaart regelmatig verschillende seizoensgerechten.

Wij beschikken over een huiskamerrestaurant, waar u in 'huiskamer'-sfeer kunt dineren met uw gezelschap met de service van een restaurant. Ideaal voor een diner, besloten feest, vergadering enz. Dit restaurant biedt plaats voor 10 tot 25 personen.

Aan de achterzijde hebben wij een heerlijk tuinterras waar u op warme dagen beschut kunt genieten van uw diner of gewoon gezellig een drankje kunt drinken.

Voor de kinderen hebben wij in ons restaurant een compleet ingerichte kinderhoek met speelgoed en een tv met dvd-speler, waar uw kinderen lekker kunnen spelen en tv kijken. Uw kinderen vermaken zich prima en u kunt lekker genieten van uw diner. Ook in ons huiskamer-restaurant zijn zitbankjes met daarin speelgoed voor de kinderen gecreëerd.

Het Verschil kan worden omgetoverd tot feestlocatie. Alles is er mogelijk, van verjaardagsfeest tot babyborrel. Voor het geven van bijv. een receptie, brunch, een borrel of een diner tot 120 personen.

5. Betalen Visa Master Card pin

• 26 nov t/m 21 dec

1307205026 89
1419986731 83

1. G.visscher

Het eten was erg slecht. Carpaccio net uit de vriezer, vissoep gekleurd water. We moesten erg lang wachten. Vis van visschotel: snot. Visjes waren net braaksel. Wat waren we teleurgesteld. Er was wel iets positiefs: Groente waren goed en voldoende. Ook de bediening was goed.

Koffie als " genoegdoening" aangeboden. Nu ja.

2. Soep was te zout, visschotel te droog, zwaardvis werd te koud geserveerd en de mosselen waren niet gaar genoeg. Een echte afknapper. Van enige tegemoetkoming was geen sprake. Jammer vooral omdat we in het verleden al enkele keren wel goed gegeten hebben.

3. Patricia Nagtzaam

Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer met mijn liefsten om me heen.

4. Uitstekend gegeten voor redelijk prijs. Een echte aanrader. Enige minpunt: zelf frites of gebakken aardappelen maken zou het geheel nog flink verbeteren.

5. rosa-mari van hoydonck - peter van loock

we waren er al eens geweest en toen was het ons erg bevallen
    daarom dat we opnieuw hebben gereserveerd
    het menuutje (week/maand?) was erg lekker, met als extraatje een lekkere amuse-gueul
    de bestelde wijn een Gruner Veltliner was ook heerlijk en werd correct gebracht in een wijnkoeler om hem gedurende de maaltijd fris te houden
    de bediening was erg vriendelijk
    we keren waarschijnlijk nog wel een derde keer terug in de toekomst bij een volgend bezoek aan Zeeland

6. Die Atmosphäre ist sehr angenehm, das Personal freundlich und aufmerksam. Mit unserem Menü waren wir sehr zufrieden : schmackhaft und hübsch angerichtet. Wir kommen wieder😊

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

De sfeer is zeer aangenaam, het personeel vriendelijk en oplettend. We waren zeer tevreden met ons menu: smakelijk en leuk opgemaakt. Wij komen terug 😊

7. Es war sehr schön und ruhig auf der Terasse. Die Bedienung aufmerksam und freundlich und da Essen gut.

Vrije vertaling door Eet.nu:
    Het was erg mooi en rustig op het terras. De bediening was alert en vriendelijk en het eten was goed.

8. frank berkers

Heel lekker gegeten voor een nette prijs.

9. Wim Zijlstra

Prima ontvangst, gezellige sfeer. Samenstelling EMTE menu prima en zeker een aanrader.
    Zeker geen klagen. Alles kan, maar..... je moet er wel naar informeren! Prima gastheer/vrouw. Verzorgd menu. Wijnkaart beschikbaar.

10. Christien Schilders

Heerlijk eten en vriendelijke bediening.

11. Via Emté Fijnproevers hebben wij een 3-gangenmenu aan 50% korting genoten.
    Nu, of dit effectief zo is dat het 50% korting was, kan ik niet zo zeer zeggen.
    Heb wel buiten gezien dat er een 4-gangenmenu beschikbaar was voor 29€ en ja, als je dan gaat vergelijken, dan vrees ik dat het concept "50% korting" niet echt van toepassing was.
    We konden dit ook niet echt nagaan, daar er ons enkel een menukaartje aangeboden werd met de keuzes die je kon maken binnen het voorgerecht en hoofdgerecht.
    Nagerecht kon je helemaal niet kiezen en bijgevolg was dit vooral voor mij een nadeel als persoon met een maagverkleining.

Buiten dit menukaartje, welke zonder prijsaanduiding was, hebben wij enkel nog een mapje gekregen met de keuzemogelijkheden van de wijn.
    Drankenkaart hebben we niet gezien en dus hadden wij ook het raden naar de prijzen en de mogelijkheden.
    Dat is best wel jammer.

Over het eten zelf (amuse, voorgerecht, hoofdgerecht) ben ik echter wel tevreden.
    Het was zeer lekker.

12. Weststrate

Super gezellig, goede ontvangst en heerlijk eten. Echt top!

13. K van Duivenbode

wij zijn vorig weekend wezen eten in Het Verschil, prima keuken en vriendelijke bediening, sfeervolle zaak.
    Oesters waren erg lekker in combinatie met de wijn.

14. klaus stockfisch

Toller Empfang, alle wunderbar freundlich. Essen ausgezeichnet, wir hatten einen wundervollen Abend, wir werden immer wieder kommen!

Vrije vertaling Eet.nu

Goede ontvangst, iedereen is zeer vriendelijk. Het eten was uitstekend, wij hebben een geweldige avond gehad en we zullen zeker terug komen.

15. Wat een tegenvaller. Een drie gangen menu voor € 23,00 p.p. via Social Deal van € 49,00 p.p.
    Wij dachten met een deal, je krijgt korting op een bestaand menu. Helaas dat is hier niet het geval. Ze hebben niet eens een 3 gangen menu voor € 49,00. Wel een 4 gangen menu voor € 29,00. Acties zoals de AH restaurant, Iens deals enz., geeft de gast de mogelijkheid om kennis te maken met een restaurant. Heel fijn. Maar hier worden we belazerd. Een deal is een gelijkwaardig product voor een aantrekkelijke prijs, dat is hier niet het geval. De gerechten worden aangepast in hoeveelheid. Prijs/kwaliteit is hier ver te zoeken.
    De bediening gaat niet om met gasten maar met klanten. Gastvrijheid is ver te zoeken. De dames communiceren niet met gasten, alleen “wilt u nog iets drinken, heeft het gesmaakt” verder niets. Er werd geen wijnkaart aangeboden, niet gevraagd of we misschien water wilden. De wijnen werden achter ingeschonken, niet aan tafel. We moesten het maar geloven. De amuse met breekbrood was 1 stukje brood p.p. Wijnen voor € 5,00 per glas is hier veel te hoog. Jammer van deze ervaring.

16. heerlijk gegeten en gelogeerd bij het verschil. zeker een aanrader!

17. Hanneke van Asten - Beekmans

Wij zijn afgelopen zomer 6 dagen in Zoutelande geweest en hebben 2 avonden bij Het Verschil gegeten.
    We werden gastvrij ontvangen, hebben heerlijk buiten op het terras kunnen zitten en genieten van een fantastisch diner en overheerlijke wijnen. Zelfs onze hond werd verwend. Een echte aanrader.

18. Gisteren gedineerd. Prima kwaliteit, smaak en prijs.
    Alleen om een hele goede recensie te verkrijgen, is een restauratie/vernieuwing van de restaurantstoelen noodzakelijk. Ik schoof de hele avond van de ene veer in de stoel naar de andere.

19. Heerlijk gegeten.
    Een leuk restaurant, we komen er graag.

20. Vandaag weer naar het restaurant van Hotel-Restaurant Het Verschil. Met de kaart krijgen we een amuse van diamanthaas met zoete balsamico en wat broodjes met een kruidenboter/crème. Erg lekker.

Vanavond gaan we voor de carpaccio en het taartje van geitenkaas vooraf, de runderbavette en de rode poon als hoofdgerecht en een grand dessert als nagerecht. De quiches zijn erg smakelijk, voldoende gevuld en netjes opgediend. We krijgen er een glaasje met een zachte crème van geitenkaas en granaatappelpitjes bij en uitgebakken Schwarzwalder ham. Deze ham is mooi krokant gebakken en erg smakelijk. Gerecht is mooi in balans.
    De carpaccio is één van de betere die ik gegeten heb. Het vlees is niet als vloeipapier gesneden, maar wat dikker waardoor het veel meer smaak heeft. Het blijft goed snijdbaar en de hoeveelheid is prima, eindelijk een carpaccio zoals deze ooit bedoeld is. Verder wordt het gerecht afgemaakt met balsamico, oude kaas, sla met dressing, tomaatjes en cashewnootjes.

Het hoofdgerecht is een filet van rode poon met een coulis van paprika. De poon is smakelijk gebakken, maar de huid is net niet krokant genoeg. Overigens wel uitstekend gefileerd! De coulis van paprika is prima en smakelijk bij de poon. Voor het krokante accent zorgt de cassave. Verder krijgen we heerlijke zeekraal op het bord met gele biet, risotto en een pomme Dauphine. Verder nog een klein bakje met tomaat en een flinke schaal friet.
    Het hoofdgerecht vlees is de bavette. Ook hier prima garing en goed op smaak. De rode wijn jus is voldoende en bijzonder smakelijke met wat tijm. De garnering is verder gelijk aan het andere hoofdgerecht.

Het nagerecht is een proeverij van kleine gerechtjes. Een crème brûlée, een mooie, zalvige chocolademousse, een fris sorbetijs van bloedsinaasappel en een stukje cheesecake met karamel.

Prima gegeten, prettig bediend. Aanrader.

21. Josca Boogert

Heerlijk gegeten, echt een aanrader. Goede sfeer en de bediening is goed. Dit was de tweede keer dat we hier hebben gegeten en is wederom weer voor herhaling vatbaar.

22. Margareth en nies

Elk jaar eten we in mei een keer in het Verschil. Prima personeel, lekker gegeten. Sfeer goed, ruimte aan ronde tafel ook! Kleine aanmerking, de smaak van het eten heerlijk. Wel de ervaring dat de tijd wachten tussen voor- en hoofdgerecht lang duurt. Dat mag wat ons betreft korter. Maar smaak eten, opdienen gerecht, sfeer, leuk en goed!

23. Collard, Wolfgang

Wij zijn met 6 personen geweest - gasten uit Duitsland. Erg gezellige avond in en mooi restaurant met sfeervolle atmosfeer, goed en lekker eten (vis) en lekkere dranken (huiswijn). Erg voorkomende service. Goede prijs-kwaliteit relatie. Graag tot naaste keer.

24. Nick Struijcken

Prima hotel, mooie kamer met alle voorzieningen. Heerlijk gegeten in het restaurant. Een echte aanrader

25. Roel en familie

Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Huiselijke sfeer.

26. Super gezellige avond gehad in het Verschil, het eten was heerlijk. De bediening goed.

27. Eén van onze favorieten, Restaurant Het Verschil.

We beginnen met een heerlijke amuse met aardappelsalade, gerookte makreel en wakame. Daarbij krijgen we vers gebakken brood en kruidenboter.
    Het voorgerecht is een kort gebraden runderrosbief met een huisgemaakte salade van zoete aardappel, basilicum mayonaise, geroosterde tomaat, rucola, balsamico azijn, kappertjes en wat sesamzaad crackers. Het gerecht ziet er netjes uit. Het smaakt ook prima. De balsamico is wat stroperig en lekker zoet met licht zuurtje, de mayonaise smaakt prima naar de basilicum, rosbief is lekker gesneden, niet te dun. Een prima begin, we hadden niet anders verwacht.

Het hoofdgerecht is de gebakken zalm en kabeljauw met een saus van grove mosterd. Het bord is netjes opgemaakt met gebakken groente (paprika, boontjes, bleekselderij), chip van gekrulde cassave en een eigen interpretatie van de pommes Daupine. In dit geval een aardappel/kerrie met een korst van cornflakes.
    De zalm heeft een smakelijke hoeveelheid dille. De garing van zowel de kabeljauw (de vis valt uiteen in mooie glanzende lamellen) en de zalm (heerlijk mals) is prima. De mosterdsaus is voldoende aanwezig en de gebakken groente is voldoende en ook prima op smaak gebakken.
    We krijgen er smakelijke friet bij en twee schaaltjes farmersalade met madrassaus.

Nadat dit even heeft kunnen zakken volgt het Grand dessert. Ook weer een mooi opgemaakt gerecht met bijna allemaal huisgemaakte lekkernijen.
    We krijgen een stukje chocoladecake met een heerlijke laag chocoladecrème, een koekje met daarop zeer smakelijk, romig walnoot ijs, chocolademousse, een glaasje warme kersen, een stuk "drie in de pan" en een stuk banaan in filodeeg met karamel.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het allemaal prima op smaak is. Het is ons niet gelukt om ook meer een klein punt van aanmerking te kunnen vinden.
    Een aanrader!!

Kijk voor meer op restaurantrecensie.blogspot.nl

28. De sfeer was goed. Lekker gegeten en het is voor herhaling vatbaar.

29. Heerlijk gegeten. Voor herhaling vatbaar :)

30. jh wessels

Was voor ons de eerste keer, was helemaal super! Als we nog een keer weer in de buurt zijn, zullen we zeker van dit restaurant gebruik maken.

32. henk en janny Stolk

Het was weer heerlijk vertoeven in Het Verschil, aardige mensen, prachtige kamer. Ruim, schoon, netjes, de douche was ruim en warm. De tong en de oesters waren geweldig, zeker aan te raden.

33. Vandaag, 21 februari, weer naar Het Verschil. We reserveren vooraf en onze tafel staat gereed. Vanavond gaan we voor het taartje van Zeeuwse aardappelsalade met gerookte makreel en saffraan mayonaise vooraf, de diamanthaas als hoofdgerecht en het grand dessert als nagerecht. Terwijl we wachten krijgen we een amuse. Een prima begin. Het is een minigerecht met Zeeuwse aardappelsalade met gerookte forel en saffraan mayonaise. Erg smakelijk. Ook ontbreken de broodjes met kruidenboter niet. Even later wordt de amuse gevolgd door het voorgerecht. Hier wordt de aardappelsalade geserveerd met gerookte makreel, de smakelijke saffraan mayonaise en wat rucola sla. Erg goed op smaak. Het gerecht is gelukkig niet te koud waardoor de smaken goed behouden blijven. Het hoofdgerecht wordt geserveerd op warme borden. Het is een varkensmedaillon en diamanthaas met een saus van rode wijn en wat gebakken groente. De cuisson of garing van het vlees is perfect, de diamanthaas is rood en de varkensmedaillon is licht rosé. Het vlees is ook prima op smaak, zeker samen met de rode wijn saus. We krijgen er nog twee schaaltjes met een frisse salade van tomaat bij en wat friet met mayonaise. De friet is wat bleekjes maar wel gaar. Het grand dessert is een bolletje vanille ijs en boerenjongens, crème brûlée, loempia van appel en rozijn en een stukje parfait van Zeeuwse bolus. Ook het nagerecht is erg lekker. Zeker de loempia is een extra vermelding waard. Heerlijk.

34. Een maand of 9 na ons laatste bezoek gaan we weer naar één van onze favoriete restaurants, restaurant Het Verschil. We nemen plaats bij de haard, een aangename plek. We worden vanavond vriendelijk bediend en ervaren het personeel bekwaam, vragen over het gerecht weet men perfect te beantwoorden en ook is men alert op lege glazen.

Vanavond gaan we voor de carpaccio vooraf, het vistrio als hoofdgerecht en het grand dessert als nagerecht. Terwijl we wachten op de eerste gang krijgen we een amuse met rauwe ham, pesto en een krokant plakje aardappel. Een aangename start. Ook wat bolletjes brood met kruidenboter ontbreekt niet.

De carpaccio wordt even later uitgeserveerd. Een leuke manier van presenteren en eens wat anders dan anders. Men heeft er een soort bombe van gemaakt. De carpaccio is in dit geval gevuld met een frisse salade en wordt opgemaakt met balsamico, basilicumolie, kappertjes en een stuk uitgebakken spek. Heerlijk.

Ook het hoofdgerecht is keurig opgemaakt. Het is een trio van tongfilet, zalm en gamba met een coulis van rode paprika. De vis is prima gebakken, nergens droog. De saus is smakelijk maar net wat te weinig. Het bedje van gewokte groente (paprika rood en geel, courgette, champignons en sperzieboon) is prima. Ook erg lekker is de dauphine aardappel, een bolletje aardappelpuree, gekruid, met een omhulsel van cornflakes. Weer eens heel wat anders en erg smakelijk. We krijgen er wat friet bij geserveerd. Deze is smakelijk maar ziet er wat bleek uit.

Het nagerecht is een grand dessert. Een crème brûlée, een loempia met appel, rozijn en kaneel, een glaasje boerenjongenns met vanille ijs en een stukje parfait van Zeeuwse bolus. Heerlijk allemaal. Ook hier is het bord keurig opgemaakt en is aan ieder afzonderlijk nagerecht de nodige aandacht besteed. De crème brûlée heeft een perfect krokant laagje gekarameliseerde suiker, de loempia is lekker krokant en ook dit een leuke vonst, de boerenjongens zijn heerlijk met het ijs en de parfait is ook top.

We hebben vanavond genoten. We hadden een fijne tafel bij de haard met prima stoelen. De bediening is vriendelijk en het eten was prima. Zie ook restaurantrecensie.blogspot.nl

Aanrader? Jazeker!

35. Gewoon goed eten met een goede en vriendelijke bediening.

36. Vriendelijke bediening en heerlijk eten!!

37. Fijne sfeer, heerlijk gegeten en zeer vriendelijke gastvrouwen. We zullen er zeker vaker komen!

38. Dick Huibers

We komen er al jaren een paar keer per jaar en er is zeer zeker niets mis mee, in tegendeel. Bediening, service en eten prima. Tot de volgende keer!

39. Heerlijk gegeten, prima sfeer en goede bediening....niets op aan te merken!!

40. Goed eten in een gezellig restaurant met vriendelijke bediening! Aanrader!

41. Dianne

42. Dezeure Luc

Gemoedelijke sfeer, vlotte bediening, zeer lekkere vis.

43. Van Dijck Luc

29 maart 2014. Het was niet de eerste keer dat we hier kwamen eten en het was zoals de vorige keer weer heel lekker. Het personeel is super vriendelijk. Dit restaurant is echt een aanrader.

44. 15 maart 2014: We gaan vanavond voor de geitenkaas vooraf, de varkenshaas en zeebaars als hoofdgerecht en het nagerecht wordt het grand dessert. Met het uitserveren van de drank krijgen we wat broodjes met een prima kruidenboter en olijventapenade. Beide zijn huisgemaakt en erg lekker. Ook de amuse valt in goede smaak. Dit is een stukje Iberico ham met walnoot, balsamico en pesto. Een perfecte start. Het voorgerecht bestaat uit een in ham gebakken geitenkaas op een gemengde salade met walnoot, balsamico en een dressing van honing. Het is een prima combinatie. De salade is heerlijk vers en heeft voldoende dressing. De geitenkaas is omwikkeld met ham en daarin even gebakken. Het hoofdgerecht met varkenshaas bestaat uit varkenshaasmedaillons met mozzarella en tomaat en een saus van paddenstoelen en rozemarijn. Een prima gerecht met ruim voldoende saus. We krijgen er heerlijke verse friet bij met mayonaise. Ook een klein schaaltje met een soort farmersalade wordt er bij geserveerd. Het is een prima gerecht. De zeebaars wordt geserveerd met drie gamba's en een saus van peterseliewortel en gedroogde tomaat. Bij het serveren krijg ik geen doekje om de handen schoon te maken. Al snel blijkt dit niet nodig. De gamba's zijn gepeld en daarna is de kop er terug opgezet. Handig zo en even lekker. Het grand dessert bestaat uit een slagroomsoes, chocolademouse, een stukje tiramisu, vanille ijs en een bolusparfait. Het is zonder uitzondering allemaal erg lekker. We sluiten af met een bakje koffie. Ook hier is aandacht aan besteed. we krijgen er per persoon nog twee koekjes en twee chocolaatjes bij. Een prima afsluiting van een prima avond.

Aanrader? Ja, zonder twijfel. We hebben een prima avond gehad, prima gegeten en komen graag terug. Een topper!

45. Erg sfeervol restaurant met goed meubilair, de juiste verlichting en rustige muziek. Uitstekende bediening. Eten is goed, maar er mag wel iets meer groente bij de gerechten geserveerd worden. Toetjes (ananas) zou wat beter kunnen. Maar in zijn totaliteit absoluut een aanrader!

46. Op 14 februari hier voor het eerst gegeten naar aanleiding van de reacties op eet.nu. Dit viel behoorlijk tegen. De tafels staan erg dicht op elkaar, dus elk gesprek is duidelijk te volgen.

Het voorgerecht was nog wel redelijk maar na een uur gewacht te hebben kwam ons hoofdgerecht terwijl de tafels naast ons die later binnen waren gekomen al aan het hoofdgerecht bezig waren. Dit hoofdgerecht viel tegen, weinig smaak en flauw. De gebakken varkenshaas leek eerder gekookt dan gebakken, de frites misten knapperigheid. Het hoofdgerecht van mijn vrouw zag er anders uit dan aan de tafel naast ons terwijl ze hetzelfde had besteld.

Het nagerecht kwam rechtstreeks van de Sligro en er zat ook nog ijs in het ijs (is ontdooid geweest en weer in gevroren oud ijs dus). Jammer ook dat er niet wordt gevraagd of men nog iets wil drinken want voor €5 per glas moet dit toch lucratief zijn. Alles bij elkaar genomen zullen we hier niet terug komen

47. Heerlijke avond gehad met vrienden en honden. De kaart had een mooie variatie in gerechten inclusief onverwachte gerechten zoals konijn, botervis, etc. Service was attent en gemotiveerd. Sfeer was warm en welkom. Zeker voor herhaling vatbaar!

48. w.van jongeren

Afgelopen zaterdag gedineerd bij Het Verschil. Echt werkelijk genoten van goede bediening, fijne sfeer en lekker eten. Wij komen hier zeker terug na deze aangename ervaring.

49. Corrie Wisse

Op zaterdag 4 januari diner met 5 personen. Werkelijk alles was zeer goed, in alle opzichten. Dus dan heb ik het over smaak, hoeveelheid, presentatie, bediening, sfeer, en ik vergeet vast nog wel iets. Mijn tip: gewoon doen!

50. J van duivenbode

Prima gegeten vorige week ,mooie herterug,verse oesters en goede wijnen op de kaart. Wij komen zeker terug

51. Met 6 personen gegeten. Kwaliteit was matig, evenals de bediening. Komen 1x vragen wat we willen drinken en verder zie je niemand meer. Ronduit veel te duur voor het gebodene. Bij vertrek staat de bediening achter de bar en heeft niemand iets in de gaten. Niet erg gastvrij. Was vroeger onder de Fam. Goedman een stuk beter!
    Dit was echt de laatste keer.
    Geen aanrader.

52. Met 6 personen gegeten bij restaurant Het Verschil. Het eten was eigenlijk net te weinig voor een complete maaltijd. De extra frietjes kwamen echt na de maaltijd. Vooraf wordt er vriendelijk een aperitief aangeboden dat vervolgens tegen een te hoge prijs op de rekening staat. Overigens was er wel een menu kaart maar daar stonden geen prijzen op van de drankjes. Die vervolgens natuurlijk veel te duur waren. Bij de wijntap was de kelner niet erg gerustgesteld over de kwaliteit. Elk getapt glas ( € 5,00 per glas) werd bekeken of het nog wel heldere wijn was en vervolgens stak de kelner zijn neus in het glas om vast te stellen of de wijn nog aan de klant kon worden verkocht. Geen uitleg bij de gerechten, geen vriendelijk woord bij vertrek. Kortom, geen restaurant om nog eens naar terug te gaan.

53. We hebben hier vanavond met 12 personen heerlijk gegeten en gedronken.
    Echt een aanrader.

54. Ida Maassen

Heerlijk gegeten op het buitenterras, goede sfeer en goede service. Een gevarieerde kaart met verrassende gerechten. Iedere gang was een feestje! Een aanrader!

55. Leuke atmospheer, goede service. Eten lekker, al was mijn vis plateau prijzig gezien de kwaliteit (sliptong en zeebaars lekker, zalm beetje saai en gamba's melig).

56. L.Balledux

Prettige ervaring, heerlijk gegeten.
    Wij waren hier voor de 5 de keer, elk jaar als we in Zoutelande zijn eten we daar een heerlijk visje. Prettig dat je nu kunt reserveren via e-mail.
    De sfeer is erg gezellig en ook met konderen geen bezwaar daar te eten.

57. Goede en vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Een aanrader!!!

58. veenendalers

In een woord geweldig. En inderdaad de naam het verschil doet zijn naam eer aan. Bediening correct. Mochten voor de soep heerlijk wat vis proeven. Heerlijkebroodjes met kruidenboter. Alles was perfect.

59. We hebben prima gegeten in een sfeervol restaurant met uitstekende en vriendelijke bediening. De bestelde vis was goed gebakken. Is elders vaak niet het geval.
    Tip: Als er vis gegeten wordt geeft er dan een leeg bordje bij voor de graten.

60. Anne en Bert

Heerlijk gegeten, de tonijn als voorgerecht had gewoon zijn eigen eerlijke smaak behouden en was niet bewerkt. Het hoofdgerecht was prima, de toetjes goddelijk. Twee kleine minpuntjes: geen schaaltje voor graten en geen apart bakje voor je theezakje. Deze kleinigheden vielen in het niet bij de rest, het is lang geleden dat wij zo heerlijk gegeten hebben en precies voldoende. De plaats waar we zaten was vrij slecht verlicht, zodat we wat moeite hadden met de menukaart... Verder is het restaurant sfeervol en modern ingericht. De prijzen waren niet laag, maar het was het waard!

61. rrrobb 2191 punten

Gegeten op 15 juni. Eigenlijk kwamen we hier bij toeval naar binnen, omdat één van onze vrienden gewoon doorliep terwijl de rest nog buiten op de kaart stond te kijken.
    Maar spijt hebben we daar niet van gehad. De bediening was erg vriendelijk en het eten erg lekker. De entourage met een hoop tegenlicht van de zon die fel naar binnen scheen was modern, en niet echt mijn smaak. Maar een volgende keer zou ik hier zomaar weer naar binnen stappen. En dan hoef ik niet meer eerst de kaart te bestuderen.

62. Twee keer heerlijk (vis) gegeten, alles lekker vers en met smaak bereid.
    Goede bediening, prettige sfeer. Echt een aanrader !

63. Zoals vanouds weer voortreffelijk gegeten in dit restaurant waar we altijd heengaan wanneer we een dagje of weekeinde in Zoutelande zijn.
    Vriendelijke en plezierige bediening verdient aparte vermelding.

64. Hallo daar , wat waren wij verrast wij waren 40 jaar getrouwd (29 juni) en werden door mij dochter en schoonzoon en 2 klein kinderen verrast bij jullie.
    Het was heerlijk en wat zijn jullie een fijn team. Een pluim voor jullie.

65. Na een wandeling over de boulevard uiteindelijk bij Het Verschil aan tafel gegaan. We hebben hier fantastisch gegeten. Ze hebben echt het verschil gemaakt. Een echte aanrader als je luxe wil eten in Zoutelande.

66. Reginald

We eten regelmatig in dit restaurant en ook nu, met een prima Sweetdeal 4-gangen menu, was het weer erg lekker. Het restaurant is zeer sfeervol met een prettige bediening! Als je hier nog niet geweest bent, zeker doen!

67. Gisteren uitstekend gegeten met een voucher van Sweetdeal. Het aangeboden menu voldeed volledig aan onze verwachtingen en doet denken aan vervolg bezoeken. Attente en prettige serveerster, die zich op een juiste en correcte wijze presenteerde.

68. Een prima restaurant met een ervaren en vriendelijke bediening.Het eten was prima en voldoende.
    Zeker een aanrader.

69. Erwin

70. Dit weekend weer naar Het Verschil in Zoutelande gegaan. De laatste keer was alweer 10 maanden geleden en was ons toen goed bevallen.
    We reserveren via de mail. Dit werkt hier perfect, binnen één dag ontvangen we reactie dat de reservering is genoteerd.
    De ontvangst is ook keurig. We zetten nog maar net een voet binnen en we worden welkom geheten. We kunnen kiezen waar we willen zitten, het is nog niet druk. De openhaard is aan en we nemen hierbij plaats. Een zeer gezellig plekje, alle tekenen wijzen op een fijne avond.
    We krijgen een amuse met gerookte zalm en knoflookmosterd mayonaise. Erg lekker. Ook de stukjes stokbrood met een zelfgemaakte kruidencrème vallen goed in de smaak.
    We krijgen de kaart en bestellen vooraf carpaccio van runderhaas en een duo van gerookte makreel en forel. Hier is het Verschil merkbaar. Zelf gesneden carpaccio, geen vloeipapier van rundvlees maar smakelijk redelijk dun gesneden plakken. De salade is ingepakt in de carpaccio. De dressing is voldoende aanwezig evenals de rode pesto en de balsamicosiroop.
    De forel en makreel worden geserveerd in gerookte filets en als mousse. Erg lekker en gelukkig niet te koud geserveerd. Er liggen wat toefjes knoflookmosterd mayonaise tussen en wat wasabi mayonaise. Heerlijk. De wakame valt wat minder in de smaak maar dat ligt meer aan mijzelf. Ik moet zeewier nog leren te waarderen.
    Als tussengerecht nemen we witlofsoep. Weer eens heel iets anders. Het valt prima in de smaak, zonder te bitter te zijn en is goed gevuld met gerookt gevogelte.
    Het hoofdgerecht wordt een pannetje met varkenshaas en peperroomsaus en de wildstoverij met rode kool en aardappelpuree.
    Het wordt leuk gepresenteerd, bij het wild zit alles apart in gietijzeren pannetjes en ook de varkenshaas wordt in een pannetje met de saus geserveerd.
    Naast het gerecht krijgen we lekkere friet. Het is allemaal perfect bereidt. De varkenshaas is prima rosé. Voor dit gerecht geldt ook dat we nergens betere varkenshaas hebben gegeten dan hier. Het stoofpotje van wild (hertenvlees) is lekker evenals de rode kool met appel en rozijn.
    Als nagerecht hebben we het grand dessert. Prima keuze met spekkoek, slagroomsoes, verse slagroom, mousse van chocolade en vanille ijs. Geweldig allemaal, ook het ijs is lekker romig en smaakt goed naar vanille.
    We sluiten af met een koffie. Ook hierbij worden we in de watten gelegd met sinassnippers, chocolade boontjes, mini koekjes, choco sticks en een snoepje “zacht fruit”.
    De avond was geweldig, heerlijk gegeten, aangename bediening, sfeervolle haard enz. We horen dat de baas op vakantie is. Met het personeel in dienst bij het Verschil kan hij echter met gerust hart de zaak achterlaten.
    Eten/drinken krijgt een 9. Hier kunnen we weinig op aanmerken. Sfeer ook een 9. We zitten erg leuk bij de haard. Wel dicht bij de speelhoek voor de kinderen maar hier is deze avond geen gebruik van gemaakt. Het restaurant is 60-70% gevuld maar het geluid is nergens hinderlijk. Service is dik in orde. Personeel is vriendelijk en straalt hartelijkheid uit, mail wordt snel beantwoord enz. De bestelde mayonaise bij de friet wordt niet extra berekend en bij vertrek worden wij uitgeleide gedaan.
    Prijs/kwaliteit een 8. Alles is van goede kwaliteit. Het is niet het goedkoopste restaurant maar de prijzen zijn alleszins redelijk. De prijs van het menu bedraagt ca. € 50,- pp.
    We komen zeker terug en kunnen dit restaurant ieder aanbevelen.

71. Graag hadden wij gezien dat bij binnenkomst onze jassen werden aangepakt en aan de kapstok werden gehangen , en bij vertrek weer werden aangerijkt.Een palcemat op de tafel is wel wat netter , dan je vork op de kale tafel.De bediening is wel vriendelijk en doen hun best voor de klanten, eten was goed, en toch komen we nog wel eens terug.

72. Ronald en Nel Hollebrands

Wij hebben lekker gegeten in een gezellige sfeer en de bediening was goed.
    Ja hier komen we nog wel eens een keer terug.

73. Ziet er heel gezellig, huislijk en verzorgd uit. De bediening was gastvrij.
    Het eten was geweldig!

74. De ontvangst was uitstekend evenals de service en bediening
    dan nog niet gesproken van de bereidingen, deze waren top

Doe zo voort

Marc

75. Lekker zoals het moet zijn. Maakt echt een verschil met gewone restaurants. Kinderen hebben zich ook goed vermaakt.

76. Wij hebben afgelopen weekend in Het Verschil een 3-gangen diner gegeten. Het was zeer de moeite waard! De kaart is zeer gevarieerd met mooie produkten. De kok kookt met liefde en je krijgt meer dan genoeg. Ze maken hun naam waar. Het eten is uitstekend en de bediening vriendelijk en vakkundig. Wij hebben genoten van deze avond en. Zeker een aanrader.

77. 24.5.2012 geweest te eten bij Het Verschil in Zoutelande. Dit was via een Sweetdeal arrangement en we kunnen niets anders zeggen dan het was perfect.
    (Wij hebben bij andere restaurants anders meegemaakt)!
    Wij mochten alles van het kaart kiezen - plus nog meer seisoen gerechten - en de porties waren zeer royaal en zeer smakelijk.
    Wij hebben een amuse, voorgerecht en hoofdgerecht gehad maar toen waren we zo vol dat we niets meer op kon, ipv een nagerecht mochten we een espresso nemen geen probleem.
    Vriendelijke bediening, heerlijk eten. Helemaal top. Bedankt lieve mensen voor een heerlijke uit eet moment, wij komen zeker binnenkort nog eens terug.

78. Met zijn twee-en naar het Verschil geweest. De Duitsers hadden lang weekend en dat is te merken in een badplaats als Zoutelande. Parkeren was echter nog wel mogelijk in de buurt.
    Bij binnenkomst kijk je meteen op de speelhoek voor de kinderen. Wellicht fijn om je kinderen hier achter te laten als je hier zit te eten, het maakt het voor ons, zonder kleine kinderen, minder aantrekkelijk. Het is redelijk rumoerig.
    We worden redelijk snel naar een tafel gebracht. Het was wel een beetje jammer dat twee gasten die later binnenkwamen eerder naar hun tafel werden gebracht, maar hier nu niet moeilijk over gedaan. Ik vermoed dat dit de hotelgasten zijn van Hotel-Restaurant het Verschil.
    Onze tafel ligt in een ander restaurant gedeelte. De “huiskamer”. Hier is het inderdaad rustiger. We krijgen een driepersoons tafel. Een halve ronde tegen het raam. Leuk idee, nooit eerder gezien. Het geeft je wat vrijheid waar je gaat zitten omdat je niet aan een kant gebonden bent, een ronde tafel heeft geen kanten.
    We krijgen de kaart en bestellen vooraf een salade van rucola met lauwwarme geitenkaas, gerookte ham, walnoten en honing-mosterd dressing en een salade van Zeeuwse kleiaardappel met veldsla, gerookte forel, rode ui en mayonaise van peterselie en dille.
    Bij het serveren van het drinken ontvangen we een amuse. Dit is een stukje gerookte zalm met huisgemaakte aardappelsalade en een dillemayonaise. Lekker, ook de aardappelsalade pas hier goed bij. Hierna werd een mandje met drie broodjes met kruidenboter geserveerd. Jammer dat de broodjes niet even in de over zijn geweest. Ze zijn nu wat taai, ook de kruidenboter is in verhouding wat weinig, wel goed op smaak.
    Toen werd het wachten. Het voorgerecht kwam uiteindelijk 70 minuten na binnenkomst. De broodjes waren al op. Er werden excuses gemaakt voor het lange wachten. Dit kwam omdat een grote groep werd geholpen aan het hoofdgerecht. Dan is het wel prettig als alles op tijd gereed is. Voor ons geen probleem dit keer.
    Het voorgerecht met gerookt ham is lekker, de sla is vers en er zit genoeg walnoot door. De salade met forel is ook lekker. Jammer is wel dat de forel niet even is opgewarmd. Gerookt forel is toch het lekkerst als deze een beetje temperatuur heeft. Ook is de dressing van de sla over een deel van de forel gekomen. Ook dat is een klein minpuntje. Ook hier verse producten gebruikt. De mayonaise met peterselie en dille is heerlijk.
    Vleescombinatie van tournedos en eendenborst met een saus van bruine honing en rum.
    De tournedos is perfect rood gebakken en warm. Kan niet beter. De eendenborst is ook perfect gegaard, niet te rood. Het huidje had wat meer gebakken mogen worden. Verder erg mals.
    Het bord is netjes opgemaakt en bovenal warm.
    Het gerecht wordt geserveerd met prima gebakken frites en gebakken aardappeltjes. Goed gebakken. Daarbij krijgen we een schaaltje met 3 koude groentes. Een komkommer is stukjes met dilledressing, een witte kool met kerriedressing en een frisse tomaat met zoetzure dressing. Lekker bij de aardappeltjes die, hoewel goed gebakken, altijd wat vettig zijn.
    Als nagerecht nemen we een Zeeuwse sorbet: boerenjongens, bolusbrood, schuim van Appelaere en roomijs.
    Geen verkeerde keuze. Veel boerenjongens en die lusten we graag, een hard gebakken plak bolusbrood, het schuim van Appelaere is wat sterk. Als ik het juist heb zit hier ook wijn bij, anders zijn de appels gegist. Het roomijs is prima, goede kwaliteit zonder schilfers (water)ijs.
    We besluiten de avond met een kop espresso. Helaas geen water bij de espresso die hier wel heerlijk is. De koffie wordt geserveerd met een etagère met koffieboontjes, pindarotsjes, caramelsnoepjes en een klein koekje. Helemaal af en ook hier proef je kwaliteit.
    Alles bij elkaar gegeten voor ca € 65,-
    Resumerend hebben we wat puntjes van kritiek maar we zijn die avond prima bediend, hebben erg lekker gegeten en kunnen ieder dit restaurant aanbevelen. Reserveren is wel gewenst, bij ons was het restaurant vol. Gelukkig hadden wij dus gereserveerd.

79. Wij hebben hier gegeten met de familie , 9 personen, we hadden gebruik gemaakt van de sweatdeal actie.
    Dit was echt een goede deal want het eten was erg goed.
    De bediening/ontvangst was heel goed en het restaurant zag er ook fraai uit. Een goed adres om te gaan dineren.

80. Nel,Saskia,Richard en Ronald

Vanavond 22 dec zijn wij met z'n vieren wezen eten in het restaurant.
    Bij het binnen komen zagen we al gelijk dat er een gezellige en gemoedelijke heerst.
    Het eten was uitstekend en we hebben er lekker kunnen tafelen.
    We werden door de gastrouw goed en erg vriendelijk bediend.
    Ja wij zullen er beslist nog terug komen.
    Nel, Ronald, Richard en Saskia uit Vlissingen

81. Een paar weken geleden hier gegeten, nu toch maar even een recensie schrijven, want het was echt heerlijk! Van amuse tot nagerecht. Hier wordt met liefde gekookt. Ook de vegetariers onder ons waren uiterst tevreden! Vriendelijke bediening. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Komen hier zeker terug.

82. Een heel mooi ingerichte ruimte, zeer sfeervol. Het eten smaakte ons goed, we vonden alles even lekker!

83. Dhr. Jansen

84. Geweldig gegeten vanavond bij Het Verschil! Als vooraf had ik een gevogelte bouillon met oesterzwammen, glasnoedels en gerookte kip, heerlijk op smaak en lekker licht verteerbaar voor een voorgerecht. Mijn partner heeft genoten van de vegetarische salade van cannelloni gevuld met geitenkaas, carpaccio van rode biet, rucola en walnoten.

Als hoofdgerecht heb ik voor de combi van gebakken tournedos van Zeeuws-Vlaams blauw-wit rund en gebakken eendenborstfilet met een saus van oude port en rozijnen gekozen. Dit gerecht goed rosé gebakken en smaakte heerlijk. Mijn partner kreeg als hoofdgerecht de filet van gebakken botervis omwikkeld met gerookte ham en coulis van rode paprika en was zeer enthousiast over de smaak! Ook de groenten hadden een goede garing en stevige bite en niet zo slap/lafjes als je vaak ergens anders tegenkomt.

Ik heb zelf geen dessert genomen, mijn vriendin koos voor het erg machtige, maar super lekkere huisgemaakte ijs van Zeeuwse bolus, stroop en geslagen room met kruim van stroopwafels.

Al met al dus een hele positieve ervaring, het verschil is echt een aanrader voor een etentje in Zoutelande. Misschien wat duurder dat andere tenten in het dorp, maar het is de prijs meer dan waard!

85. EdB 53 punten

Duidelijk onder de maat. 4,95 voor een stuk stokbrood met de kruidenboter ernaast is volledig misplaatst. De gegratineerde mosselen waren simpel maar niet slecht.

De Zeewolf voor 24 Euro was goed maar met weinig fantasie in de bijlage. De tournedos was OK maar de saus was zo dik dat ze nog net geen huid had.

Voldoende wijn keuze.

86. J.Munsters

Wij hebben heerlijk gegeten, prijs/kwaliteit dik in orde en concurrentie ligt ver achter. Houden zo!

Een kritiekpuntje: aan de doorlooptijd van 2,5 uur voor een 3 gangendiner moet echt gewerkt worden. Als dit onder controle is dan is dit restaurant voor ons nummer 1 in Zoutelande en maakt het zijn naam waar.

87. Wij waren met z'n vieren bij jullie te gast op Donderdag 14/10/2010

Dat jullie een goede rating hebben is zeer te recht.

Wij waren ook zeer te vreden; na al deze lovende woorden blijven.

De prijzen toch nog wel acceptabel!?

Met hartelijke groet.

88. Annemiek

Bijzonder goed restaurant - ondanks het feit dat het restaurant totaal volgeboekt was en de mensen van de bediening erg hard moesten lopen om alles bij te kunnen houden, was er ruim voldoende persoonlijke aandacht. En voor wat betreft het eten - in een woord zalig! Complimenten voor zowel de kok als de eigenaar van dit fantastische restaurant. Het is zeker niet de laatste keer dat wij hier geweest zijn! Een aanrader voor eenieder die in de buurt van Zoutelande komt!

89. Een hele verademing!

Prima gastheerschap, goede en kundige bediening, kind en hond vriendelijk, zeer goed eten en een goede presentatie van de kaart op tafel.
    Kom zeker weer terug. Aanrader!

90. Christ

91. We waren even de weg kwijt.
    Het is helemaal veranderd.
    Mooi ingericht. Vriendelijk personeel.
    De kaart is anders geworden. Vooral de vis.
    Het is lekker, maar niet overdreven.
    Volgende keer gaan we weer.

92. Beste eet en drink plek van zeeuwse kust, top prijs/kwaliteit, mooie echte (verse) zeeuwse producten, aanrader voor het hele gezin, blijven graag terugkomen en nieuwe toppers van de kaart ontdekken.

93. Helemaal geweldig.
    Enige plek in Zoutelande waar je lekker kunt eten.
    Ziet er chique uit maar helemaal niet duur. Top personeel!