• Lid sinds 26 juni 2011

LIVE

Utrecht

Van der Valk

Breukelen ut

Hans van den Berg heeft nog geen foto toegevoegd

1. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Restaurant Het Verschil

Waarschijnlijk door de Corona zat er weinig sfeer in het restaurant. Toen we kwamen waren we de enigen, later werden nog 2 tafels gevuld. Eten smaakte wel lekker, alhoewel de gebakken gamba’s wel beter waren/zijn bij andere restaurants. Verder is de kaart erg karig in keuze en zeker voor een volwassen prijs. Toch wel smaakvol gegeten, maar ga toch naar iets anders kijken.

2. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Eetcafe de Roskam

Uitzicht vanuit het restaurant is magnifiek. Vervelend is dat de mensen aan de bar de boventoon voerden, de gehele avondvoorstelling. Zelfs de eigenaar zat aan de bar mee te drinken en slappe praat te verkopen. Jammer.

Verder: eten was goed, niets bijzonders, maar smaakvol en voldoende. Bediening was ook vlot, alleen kon je merken dat ze er nog niet zolang werkte.

Verder een aanrader voor wie er onderweg langs komt.

3. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor San Juan

Afgelopen week hier gegeten. Was blij dat ik gereserveerd had (donderdagavond), het zat helemaal vol.

Geen voorgerecht genomen, maar een mandje met stokbrood en aioli. Daarna als hoofdgerecht Plato San Juan, drie soorten vlees. Was meer dan voldoende, wat niet vaak gebeurt, ik hield eten over. Mijn vrouw had twee verschillende enchiladas. Was ook ruim voldoende.

Kortom, eten is lekker, smaakvol en meer dan voldoende. Beide serveerders liepen de benen onder hun lijf uit, en bleven ondanks dit erg vriendelijk.

Een aanrader!

4. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Bom
    West-Europees Burgh Haamstede

Twee avonden gegeten bij Bom. Was lekker, geen culinaire hoogstandjes. En avond spareribs gegeten. Deze waren goed, met een sausje en uiteraard frietjes. Daarnaast een schaaltje met salade. De volgende dag de trio gegeten, was wat minder, maar smaakte wel. Vrouwelijk personeel is wel vriendelijk, de eigenaar zelf moet wat meer aan zijn time-management doen.

5. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Gauchos

Gisteravond met de kids en aanhang wezen eten. Was verrassend lekker, vooraf de gamba's. Wel prijzig, 4 gamba's voor 12 euro, snel verdiend. Hoofdgerecht een Argentijnse steak, mals en erg lekker. Wel moet je alle bijgerechten apart betalen, dat maakt dat het toch een prijzig avondje wordt. Eet nu nog steeds knoflook, van de frietjes waar het rauw opzat. Personeel is wel aardig.

6. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor La Folie

Pas gegeten bij La Folie. Keuze was gevallen op een 6-gangen diner. Wat een weelde, borden waren complete schilderijen, echt mooi. Je weet van te voren dat als je in zo'n restaurant gaat eten de smaak boven de hoeveelheid gaat, ook nu was dat weer zo. Echt kunstwerkjes, complimenten voor het geheel hoor.

7. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Van der Valk

Pas wezen eten in Breukelen. Had me verheugd op een saladebuffet waar van der Valk zo om bekend is (bij een aantal restaurants). Was voor mij een tegenvaller dat er geen saladebuffet was. Zou aan tafel worden geserveerd. Was een klein bakje met een soort salade, jammer dat hier niet meer aandacht aan geschonken werd. Verder heel lekker gegeten, sliptong, die goed gegaard waren en als nagerecht de o zo bekende van der Valk sorbet. De moeite waard.

8. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Hotel Goes
    Nederlands Goes

Voor mijn werk een "midweek" in hotel Goes gebivakkeerd, en daar gegeten. Eten is goed, gewoon een eerlijke maaltijd en smaakvol. Jammer alleen dat er altijd weer frietjes bij geserveerd worden, een gekookte aardappel, witte rijst of spaghetti naturel is ook erg lekker. Voor de vleesliefhebber is een steak Agnus zeker een aanrader, er komt onderhad een "halve koe" op je bord, en erg, maar dan ook erg lekker. Daarnaast de mosselen, goed gekookt, lekker mals en zeker niet te lang gekookt. En is je pannetje leeg? Geen probleem, lust u nog een pannetje? Complimenten hoor...

Een aanrader

9. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor LIVE
    Internationaal Utrecht

Wezen eten bij Live, als er iets is wat ik dus niet meer doe is daar gaan eten. Tjonge, wat een afknapper. Totaal geen aandacht, het enige wat telde was het zingen van de serveersters en het gezelschap wat daar bij hoorde. Wij, met z'n 5-en, telden totaal niet mee, we hadden het idee dat we lastig waren en maar snel wegmoesten (overigens, dat ging niet lukken omdat de bediening dramatisch traag was). Vorig jaar wezen eten en dat was een succes, nu voor de 2e keer, maar nooit meer.

5,1
  10. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Sprankeling

Gisteren met z'n vieren bij Sprankeling wezen eten. 't Was verrassend, een 4-gangen menu voor 27,50, daar mag je absolut niks van zeggen. Daarnaast was het eten lekker, zeker als je prijs-kwaliteit bekijkt. Meer dan de moeite waard. 2 Minpuntjes heb ik wel, bij het hoofdgerecht, wat overigens heel netjes op het bord lag, werden frietjes geserveerd. Als er iets is wat je eten naar beneden haalt zijn het de frietjes wel. Leg er dan een bolletje aardappelpuree of iets van rosti neer, maar toch geen frietjes. Alles lag keurig op het bord, en dan een mandje fietjes.. jammer. Daarnaast werd, naast het gewone drinken, een kan water besteld, we kregen een flesje mineraalwater, 0,7 ltr. Niet aan tafel opengemaakt, maar open geserveerd. Aan de kraag zaten al kalkvlekken, waarbij ik het idee kreeg dat dit een fles was die aan de kraan gevuld was. Prijs 3,75 euro. Dit zorgde ervoor dat mijn fooi beduidend minder werd dan ik voor ogen had.
    Een kan plat water mag gewoon besteld worden en geen cent kosten... Als dit verbeterd zou worden is het zeker een 8 waard, nu voor mij minder.

11. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor HOOM | Van der Valk

Vanuit mijn werk weer gelegerd in Urmond. Vandaag een nieuwe kaart aangetroffen. Verrassend. Geen voorgerecht genomen, met de wetenschap dat een hoofdgerecht toch fors aan de maat is. Een visstoofschotel genomen, zag er leuk uit, en heel goed gevuld met vis. Kwam mosselen, garnalen, kleine stukjes kabeljauw, iets van wijting en surimisticks tegen. Afgemaakt met een witte wijnsaus. Saus had iets minder mogen zijn, overheerste iets te veel. Daarnaast uiteraard de ozo bekende frietjes, gebakken aardappels en een groente (knolrapen, zeker niet mijn favoriet, maar smaakte redelijk goed) Als nagerecht maar eens gekozen voor de aloude van der Valk-sorbet. Smaak en uitvoering is nog net als 25 jaar geleden, kan dus niet veel verkeerd mee zij, alleen erg voedzaam. Kortom, geen tegenvaller en wat je van van der Valk kan verwachten.

12. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Gasterij den Dijk

Weer eens bij 'den Dijk' ingekozen. Gekozen voor een 6-gangen ménu. Verrassend wat je dan voorgeschoteld krijgt. Ik kan niet anders zeggen dat het wederom erg goed was. Met als uitschieter kikkerbillen. Qua smaak wat flauw, maar de dressing die erbij zat was meer dan voortreffelijk. Wij hebben weer lekker gegeten, zonde dat het zo prijzig is anders zouden we zeker daar vaker gaan eten. Voordeel nu is wel dat het toch een beetje exclusief blijft. Een aanrader!

13. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Den Tol
    Nederlands Meteren

Een familielunch gehad. Sfeer is saai, had ik meer van verwacht. Eten smaakt, maar daar is alles mee gezegd. Van te voren een champignonsoep, die maak ik zelf thuis ook. Verder was alles vrij donker, en moest je goed kijken wat waar stond. Zodra de bediening het idee kreeg dat we klaar waren met eten werd het al weggehaald, je moest dus opschieten. Als toetje een ijsbuffet, was eenvoudig, daar alles mee gezegd. Zou een volgende keer toch wat meer rondkijken.

5,9
  14. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor De Beleving
    Internationaal Utrecht

Ontzettend leuk restaurant, hele leuke bediening en eten was zeer boven verwachting. Alles smaakte erg vers, en absoluut niet het idee dat je moest opschieten. Personeel is erg vriendelijk en probeert het naar je zin te maken. Zeker voor herhaling vatbaar. Binnen ziet het er erg bijzonder uit door de gewelven van Utrecht. Een aanrader

15. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor HOOM | Van der Valk

Van mijn werk uit een midweek daar gezeten. Eten viel zeker niet tegen, enige nadeel is dat er overal (behalve bij de spaghetti) frites geserveerd wordt. Het wildplankje en wildragout is zeker een aanrader (te bestellen via het menu van 23 euro) Als nagerecht een keer een kaasplankje gehad met een glaasje port, zeker ook een aanrader.

16. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Azië
    Chinees-Indisch Stiens

onlangs daar wezen eten, niks schokkends. Chinees eten wat ik 20 jaar geleden ook al te eten kreeg. Smaakte allemaal wel, satesaus alleen erg flauw en flets. Enige bijzonderheid was dat we daar ongeveer 1,5 uur gezeten hebben, en geen chinees of iets wat er op lijkt gezien.. heel apart. Zal de volgende keer toch maar een klein eindje verder rijden.

17. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Het Gerecht

daar met collega's wezen eten. Verwachtingen waren hoog gespannen, daar de recensies goed waren. Klopte inderdaad. Eten was echt goed. Leuke vlotte bediening, en ook weer niet dat je het gevoel had dat je moest opschieten. Voorgerecht was een vegetarische salade, lekker gevarieerd en smaakvol. Als hoofdgerecht de aanbeveling van de chef, sliptong. 3 stuks, heel lekker gebakken in de roomboter, en zeker niet door en door gaar. Enige is dat er altijd weer frites bijzitten, hier zou een oplossing voor gevonden moeten worden (bijv. witte rijst, of blanke macaroni) Als toetje kaasplateau, dat kan nooit fout gaan. Prijs was echt heel erg schappelijk, kortom, zeker de moeite waard om op herhaling te gaan.

18. Hans van den Berg's profielfoto
    Internationaal Hengelo

"midweekje" van der Valk gehad. Daar van het restaurant gebruik gemaakt. Als voor gerecht een lichtgebonden champignonsoep. Nou, neem je mes mee, deze soep was veel te veel gebonden. Niet lekker. Daarna een rib-eye, met, zoals verwacht, hier en daar een randje vet. Was wel een echte rib-eye, groot, en goed gebakken. Kon alleen niet aangeven hoe ik hem wilde hebben. Dus werd het wel een bloederig geheel op het bord. Maar smaakte verder wel goed. Daarbij de steevaste frietjes, gebakken aardappeltjes, snijboontjes met iets te ongare worteltjes en wat groenten bij het vlees. . Algeheel oordeel, voorgerecht waardeloos, hoofdgerecht smaakte goed,

19. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Van der Valk

Eeer een keertje gegeten in Gilze Rijen, smaakvol, maar daar ook alles mee gehad. Een geluk was het dat het lekker weer was en we buiten konden eten.

6,7
  20. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor De Branding

Gisteren (21-10) samen met mijn vrouw wezen eten via Vakantie-veilingen. Je bent altijd een beetje huiverig wat je geserveerd wordt, uiteindelijk betaal je zeker niet de topprijs voor een 4-gangen diner. Bij binnenkomst kregen we een kir-royale, wat al gezellig aandeed. Daarna kregen we een amuse, een deegpakje met zalmmousse. Ik kan niet anders zeggen, het eten was echt heel erg lekker, werden vlot (soms veel te vlot door de ADHD-mevrouw) geholpen. Enige vreemde wat mij nog steeds verbaast is dat we een wijnarrangement hadden voor € 13,50. We kregen bij iedere gang maar 1 glas wijn (voor- hoofd- en nagerecht) Bij het hoofdgerecht vroeg ik nog een glaasje wijn, en achteraf stond deze gewoon op de rekening a € 4,00. Dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs.
    Verder was het de moeite waard, een aanrader (maar vraag eerst wat een wijnarrangement inhoud)

21. Hans van den Berg's profielfoto
    Internationaal Gilze

Gezien de prijs viel het eten zeker niet tegen. Had vis genomen, en deze smaakte echt lekker zelfs. Bijzonder was dat het kersje op de appelmoes nog steeds niet ontbrak.

22. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor McDonald's

Wat een vreetschuur.... binnen was het een rommeltje, bediening erg traag, tafeltjes waren erg vies en alle 3 de prullenbakken stroomden over...

23. Van buiten ziet de zaak er erg leuk uit, binnen was het een rommeltje. De pizzakoerier had een kapotte bromfiets, die moest in de hal gerepareerd worden, tussen de afhaalpizza's in. Hij kreeg op een gegeven moment assistentie van een collega bij de reparatie, maar even later kwamen ze gesneden tomaten tekort. Die collega moest dus weer weg en ging met ongewassen handen tomaten snijden. Op de grond lagen onderdelen genoeg om nog een bromfiets te maken....

6,3
  24. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor In Petto

Gisteren met de kinderen bij In Petto gegeten. We hadden drie weken geleden besproken, met speciaal verzoek voor de ronde tafel. Was heel goed doorgekomen, deze was netjes voor ons gereserveerd.

Wederom was het eten erg goed en de bediening erg vriendelijk. Als je met z'n zessen gaat eten bestaat altijd het risico dat iemand het eten niet zo smaakvol vindt, maar allen waren overtuigd dat we daar nog eens naar terug moeten gaan. Complimenten voor de kok en de bediening, als je zo blijft doorgaan komen we zeker weer terug.

25. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Het Mussennest

Afgelopen vrijdag via vakantieveilingen bij het Mussennest gegeten. Complimenten voor het team daar, als je ziet voor hoe weinig je de veiling gewonnen hebt en hoe goed het eten is, vind ik dit een compliment meer dan waard. Ik hoop dat jullie volgend jaar nog meedoen met vakantieveilingen, ik ga in ieder geval proberen om nog wat veilingen te winnen.

26. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor Le Grand Jardin

Hebben daar laatst gegeten, vond het vrij duur ten opzichte van hetgeen ze bieden. Grootste verbazing was toen we een karaf plat water vroegen we de opmerking kregen ze deze niet hadden. Hiervoor kregen we een fles Sourcy-water, waarvoor we € 3,25 moesten betalen. Ik dacht juist dat het de bedoeling was dat restaurants voor kraanwater niks in rekening zouden brengen en gewoon zouden reserveren. Zeker op een rekening van iets meer dan € 100,00 valt me dit enorm tegen. 2e keer zit er niet meer in.

5,3
  27. Hans van den Berg's profielfoto
    Hans van den Berg heeft een recensie geschreven voor In Petto

Gisterenavond gegeten in In Petto. Ik was van te voren geïnformeerd door vrienden die een niet zo'n fijne ervaring hadden. Een reservering die waarschijnlijk niet goed was doorgekomen en daardoor was er eigenlijk geen plaats voor hen. Door deze informatie ga je toch met aarzeling naar het restaurant.

Telefonisch gereserveerd, en toen we aankwamen was er inderdaad een tafeltje vrij voor ons (mijn vrouw en ik) We werden heel vriendelijk ontvangen, en al snel werd gevraagd wat we wilden drinken, en dit stond ook binnen no time op tafel. Daarna kregen we de menukaart (leuk gevonden overigens, de kaart in een schilderijlijstje) Mijn vrouw koos de tomatensoep en de tournedos, ikzelf koos de sashimi en de lamsrack.

Was voor mij weer sinds jaren dat ik lamsvlees zou gaan eten. De laatste keer dat ik het gegeten heb was het van een overjarig schaap, en heb het toen tegengegeten. Wij waren precies 7 uur binnen, en het voorgerecht stond om 10 voor 8 op tafel. Dat was echt lekker, met plezier dit gegeten. Daarna het hoofdgerecht. Ik ben weer om, lamsrack komt bij mij weer op een vaste plaats in mijn voorkeuren te staan. Ik kan dit iedereen aanraden, het waren 4 lamskarbonaadjes, prachtig rosé gebakken. Deze lagen op couscous, met een rand van gestoofd lamsvlees. De salade die je erbij kreeg was lekker, en de frietjes hadden van mij niet eens gehoeven, het was ruim voldoende.

Als toetje een kop koffie voor mijn vrouw, en voor mij een French koffie. En bij het eten een fles witte wijn van het huis, een aanrader voor iedereen die van een tikkie droge wijn houdt.

Uiteindelijk was ik nog geen € 100,00 kwijt voor ons tweeën. In juli willen we met ons 6-en uit eten gaan, vermoedelijk zal dit bij In Petto worden.

Complimenten voor de kok en de bediening, wij waren zeer tevreden.