Strandlodge in Winterswijk

Ultiem & Eigentijds genieten bij de haard of aan het strand

eigen parkeerterrein

Ervaar het strandgevoel bij de nieuwste hotspot in Winterswijk. Verrassend door de bijzondere gerechten, het hippe loungegedeelte en het buitenterras met uitzicht op het Strandbad. Prikkel de zinnen in de trendy kookstudio en de Achterhoekse Winkel. De kids? Die vermaken zich opperbest in de Kekke Kids Klup!

• High tea: € 19,50

5. Betalen pin Master Card Visa

1358219479 74
1419519435 76
1480819391 78

1. bram 86 punten

Dit restaurant is een ster meer dan waard. Zelfs met een AH bon een uitgebalanceerd menu met voor -, hoofd - en nagerecht en lekkere huiswijn. Vooraf de vraag wat we niet "lekker" vinden en daar werd rekening mee gehouden. Kraanwater op tafel en ongevraagd werd later een tweede neergezet.
    Koffie oid toe en wederom de vraag met of zonder iets lekkers? Van iedere gang werd goed uitgelegd wat er op het bord lag: prima! Wat we aten? Ik kan het niet uitleggen; de verscheidenheid met verschillende smaken was bijzonder. We hebben volop genoten.
    Een cijfer? Ik geef nooit hoger dan een 8!

2. Erg lekker gegeten! Een ware smaaksensatie, zeker leuk en lekker om eens mee te maken!
    Goede leuke uitleg van de wijnen ook.
    5-gangen verrassingsmenu, allemaal even lekker!
    Enige nadeel is dat je de garnituur extra betaald, €4,50 per garnituur. Uiteindelijk waren we voor salade, warme groenten en gebakken aardappeltjes dus €13,50 kwijt.

3. Ongeveer twee weken vooraf gereserveerd om te dineren. Bij binnenkomst bleek er een bruiloft te zijn en waren we niet welkom om te eten. Degene die ons hielp deed er nogal laconiek over. Er kon net excuus van af. Hij vroeg bij wie ik had gereserveerd, toen ik dit niet meer wist gaf hij aan er ook niets mee te kunnen. Overal waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt, mij gaat het om de oplossing en hoe er mee om wordt gegaan. Nou dit is hier niet bepaald gelukt. Ik ga hier niet meer naar toe! De avond was uiteindelijk nog wel geslaagd. We zijn naar een ander restaurant geweest in Winterswijk. Dit is zeker wel een aanrader!

4. Hoewel we zelf gewoon in Winterswijk wonen, vandaag pas voor de eerste keer geweest. Bij binnenkomst word je netjes ontvangen. De trap naar boven mag wel echt een keer gestofzuigd worden. In het restaurant zelf zag alles er hartstikke leuk en netjes uit. Mooie inrichting, gezellig. We hebben a la carte gegeten; runderlende en een vegetarisch gerecht. Beide waren overheerlijk, zeker Michelin-ster waardig. Als dessert hadden we het kaasplankje en de verschillende ijssoorten. De kaas was prima en het ijs in principe ook, maar ontzettend bijzonder vond ik het niet; het hoofdgerecht was lekkerder. Verder was de bediening prima; aardige en nette mensen. We moesten wel wat betalen aan het einde, maar ik denk dat het in vergelijking met andere sterrenrestaurants wel meevalt :)

Het was hartstikke leuk en lekker, we komen zeker nog eens terug!

5. gerda dekker

Als afloop van onze vakantie zouden wij hier eten wegens de mooie locatie. Een xl zalm hoofdgerecht besteld. Hier was geen patat of groente bij. Die moesten wij apart erbij bestellen. Het xl zalm gerecht moesten wij haast met een vergrootbril opzetten om te zien wat we aten.. Drie stukjes van 1cm bij 4cm was het hoofdgerecht. Personeel was niet aardig. Na het hoofdgerecht snel afgerekend. €41,20 betaald en met een lege maag naar huis gereden. Het was een behoorlijke afknapper.

6. Ontzettend lekker gegeten! Echt heel goed... heel veel complimenten voor de kok! Waar we van schrokken en onder de indruk waren was de smerige trap bij binnenkomst, de stoffige tafels, de knietafels vol etensresten... Echt vies. Heel erg jammer en zo NIET passend bij de hoge kwaliteit van het eten..

7. Gisteren gegeten bij de strandlodge. Het sharing diner menu. En het was heerlijk. Aparte gerechtjes die voor voor mij glutenvrij gemaakt waren, desondanks was dat ook heerlijk. Dat is wel eens anders. Bediening erg vriendelijk, werken goed samen. Goede wijnen, kortom een aanrader. We komen zeker terug, ook omdat de strandlodge je wil halen en brengen zodat je allebei kunt drinken.

8. Hans van Dinther

Voor een hele positieve ervaring. Een heerlijke avond gehad met heerlijk eten wat op een hele leuke manier geserveerd werd.

9. Een paar weken geleden genoten van het driegangen "Proef De Strandlodge"-menu. We begonnen met een lekkere amuse. Vervolgens kregen we drie gangen met lekkere mini gerechtjes. Zo konden we van alles proeven, van vlees tot vis en van groente tot fruit. Als opmerking wil ik nog even vermelden dat sommige componenten echt gifgroen gekleurd zijn, later bleek het een mousse van vis te gaan. Zonde van het mooie product om dit zo te kleuren. De smaak was overigens wél goed. Met onze eetwensen is goed rekening gehouden. Er werd niet voor de makkelijke weg gekozen (beide hetzelfde serveren) maar we kregen steeds deels hetzelfde en deels verschillende gerechtjes. Erg slim was dat de tweede gang (het hoofdgerecht) in twee delen geserveerd werd, dit in verband met afkoelen van de gerechtjes. We sloten af met een lekker dessert, al vielen deze een beetje in het niet bij de voorgaande gangen.

10. Gert

11. charlotte van diepeningen

Afgelopen zaterdag genoten van een 4 gangen menu. Wij kwamen via een bongo kaart. De service was vriendelijk en zeer verzorgend. Geweldig dat ze een terug breng service hebben zodat wij volop konden genieten van de Big Five wijn en een heerlijke aperitief.

Het eten was prachtig opgediend en tong strelend. Zeker voor herhaling vatbaar als we weer een keer in de buurt zijn.

Als ik recensies terug lees moet ik erkennen dat er veel tijd tussen de gerechten zat.

12. Heerlijk verrassend gegeten. AH actie, dus verrassings menu (was uit te breiden met bij betaling). Niet gedaan, vonden 3 gangen voldoende. Alles was bijzonder, heerlijk en voldoende.

13. Robert Bakker

In het kader van de Albert Heijn spaaractie mochten we bij Strandlodge eten voor half geld. Het blijkt om een gezellig restaurant te gaan, sfeervolle verlichting, met veel kaarsjes en net, vriendelijk en hulpvaaardig personeel. In het restaurant heerst een gezellige sfeer, de "muzak" ontbreekt, je hoort enkel het zachte geroezemoes van de stemmen van de klanten. Voor de spaaraktieklanten was een speciaal verrassingsmenu voorbereid, dat nog met een 4e of 5e gang tegen bijbetaling was uit te breiden. De gerechten waren vrij exclusief bereid en creatief opgemaakt. Hoewel je bij een verrassingsmenu altijd tegen gerechten aan kunt lopen die je niet bevallen, was het gros van de gerechten erg lekker. Mij beviel alleen het zoethoutijs in het toetje wat minder, mijn vrouw vond dat daarentegen erg lekker. Kortom: een gezellig exclusief restaurant, waar de prijs zonder spaaractie wel redelijk hoog is. Maar je wordt dan ook top bediend.

14. Hielkje van Staa

Helaas een zeer teleurstellende ervaring.

We kozen voor de 'proeverij Strandlodge', de 4-gangen keuze. Mijn man en ik hebben van tevoren nadrukkelijk gezegd dat 1 van ons beiden geen vis wil eten. Bij de eerste gang gaat het nog goed, daarna gaat het mis!

Tweede gang: allebei vis. Bij het weghalen van de borden hebben we er iets iets van gezegd. Daarna hebben we zeker 3 kwartier moeten wachten op de volgende gang. Het gevolg was dat mijn man een lekker vleesgerecht kreeg, maar voor mij was er koude koolvis. Die heb ik teruggestuurd. Weer een half uur wachten en toen kreeg ik mijn schotel. Mijn man was inmiddels klaar met eten. De groente was inmiddels koud en de serveerster was verbaasd dat ik vroeg om warme groente.

Het dessert was prima, maar onze avond was al bedorven. Geen enkele tegemoetkoming of korting op de rekening, helemaal niets! Hoe moeilijk is het om rekening te houden met vooraf gestelde wensen?

Zoals het nu gegaan is en de betaalde hoge prijs, dat verwacht ik niet van een restaurant dat pretendeert een van de betere restaurants in de Achterhoek te zijn. Voorlopig komen wij hier niet meer terug.

15. Uitstekend!! Bediening zeer correct en attent, zonder opdringerig te zijn. Het eten was zeer goed.
    Bij elke gang weer een verrassing tegemoet.

16. Geen goede ervaring helaas. Ondanks reserveren:
    Na 3 kwartier nog geen hapje van de high tea op tafel. Dan word verwacht dat je het binnen een uur op hebt, en of je nog lang werk hebt of anders naar beneden wilt gaan.. er kwamen bruiloftsgasten. Als ze voordat we gingen zitten het uitgelegd hadden, dan waren we beneden begonnen. Hadden we echt niet erg gevonden.. Nee, ons zien ze er niet weer..

17. Denise de Zwart

Prachtige locatie, mooie accommodatie en heerlijk geluncht. Voor herhaling vatbaar.

18. Prachtige locatie aan het water, heerlijk eten en uitmuntende service.

Vooral een aanrader als trouwlocatie of voor andere feesten en partijen maar voor een gewoon avondje uit is dit ook echt een goed restaurant!

19. 7rinsjes

Wij hebben een heerlijk 'proef de Strandlodge" gehad, lekker buiten op het balkon. Prachtig weer en super leuke bediening. Gezellig en bijzonder mooi opgemaakte borden met verrukkelijke gerechten.
    Echt een aanrader!

20. Maria konings

Heerlijk gegeten, niet goedkoop!

21. Erg leuke locatie en prima eten. Wel aan de prijs maar dan heb je ook wat!!

22. Henk Lensink

Gegeten met een Groupon voucher. Het eten was prima, veel kleur en smaak, afwisselend en lekker.
    Communicatie tussen personeel kan beter. Tot 3 maal toe kwam men tweemaal de bestelling opnemen.
    Duidelijker had men mogen aangeven dat je voor salade en/of aardappelen - frietjes dient bij te betalen. Een karaf water kost € 5,50 maal 2 = € 11,00 beetje een afknapper. Verder een gezellige avond gehad.

23. Goed gegeten en prima service op een bijzondere plek. Ga er zeker ook 's zomers een keer langs, het moet heel plezierig toeven zijn op het grote terras.

24. Paul Puntman

Heerlijke entourage, ook als je buiten kunt zitten. Prima eten, fraai geserveerd. Niet degenen die bedienen, maar de organisatie kan wel wat soepeler. Maak dit 2 keer per jaar mee, dan blijft het leuk. Topper in Winterswijk en omgeving.

25. Hvdmeiden

Sfeervol betaalbaar en hele vriendelijke bediening.
    Eten was perfect en origineel geserveerd .
    En de ligging prachtig landelijk.

26. Henny de Jong - Berga

Heel gezellige, warme ruimte, waar je lekker kunt eten. Bijzondere locatie.

27. Arjan 31 punten

Leuke locatie, perfecte ambiance. Zeer goede keuken, vooral de keuze van de chef is aanrader.

28. Frans Szabo

Wat een ontzettend smaakvol restaurant. De plek en omgeving zijn schitterend. De inrichting is warm en modern. Topdineren in een relaxte stijl.
    We hadden shared dining, iedere gang was weer een nieuwe smaaksensatie en afgestemd met de juiste wijn.
    De borden zijn mooi opgemaakt en na 4 gangen heb je ruim voldoende gegeten. De bediening is kundig en attent.
    Jammer dat we niet boven konden eten met uitzicht op het zwembad i.v.m. besloten feest. Misschien een tip om dit tijdens de reservering aan te geven.

29. Jos Beest

2x Cappuccino besteld en 2x cola met appelgebak de cappuccino kleine kopjes. Het appelgebak volgde toen we de cappuccino al lang ophadden. Horeca trucje?

Bijna € 27,00 betaald m.a.w. we komen hier nooit meer terug! Moet dat nou echt zo!

30. Erg goed gegeten, verassend goed opgebouwd menu wat de kok op tafel zette, de bediening is van een hoog niveau .

31. Heidi en Rob

Inmiddels voor de derde keer hier gegeten. Hadden een viergangen verrassingsmenu.
    Wederom uit de kunst. De diverse gerechten werden geserveerd als een schilderijtje op je bord.
    De verfijnde smaak doet de rest.
    Mike weet ons keer op keer te verbazen met zijn creatieve kookkunsten.
    Voor wie eens wat anders wil dan een standaard gerecht is hier zeker aan het juiste adres.
    Een absolute aanrader waar je graag een stukje voor wilt omrijden!

32. De zondagmiddagproeverij is echt een aanrader! Super lekker en goed verzorgd !
    9 verschillende overheerlijke gerechten .
    Gezellig met familie of vrienden!
    Voor 25 euro eet je je buik werkelijk rond en lik je je vingers erbij af .

33. Bestelling koffie met appelgebak. Het is niet de eerste keer dat het gebak (veel) later dan de koffie wordt geserveerd.
    Zonder excuus te maken wordt de bestelling neergezet.
    De kwaliteit is prima, maar geenszins bijzonder. De prijs daarentegen wel, te hoog dus. Arrogantie is wat ik 'proef'.

34. van Bruggen

Ik moet ook zeggen dat t zwaar tegen viel, wanneer je nagaat dat het ook nog de restaurant-week was. Kwart voor acht gereserveerd voor 6 personen, om half negen hadden we ons eerste drankje. Als excuus noemden ze dat druk was, sorry maar 13 tafels bedienen met 3 man? Vervolgens een half uur later een amuse.. gevolgd door t voorgerecht om kwart voor 10. Uiteindelijk 5 voor 11 het toetje... Dan de hoeveelheid en kwaliteit, inclusief hoofdgerecht, waren het allemaal 1-haps gerechten. Echt te weinig, en ook niks bijzonders!

Nee, de strandlodge zal ons niet meer terugzien, het blijft een eenmalig bezoek.

35. Nou nou, zo geweldig vond ik het niet.
    Het ziet er allemaal mooi en leuk uit (locatie).
    Voor de rest wat je betaald voor wat je krijgt vind ik zeer mager. Bediening was verder prima.

36. gerhard te voortwis

Top!
    We konden buiten op het terras beginnen met eten en verhuisden in de loop van de avond naar binnen.
    De bediening was top, heel attent, het eten was heerlijk, de locatie is prachtig en sfeervol. Plezierig is dat je niet op elkaars lip zit.
    Absoluut een aanrader.

tip:
    1. Geef aan het eind van de mooie avond een overzichtje mee van wat er gegeten is... kun je het nog 'ns nalezen en nagenieten..... is meteen een goed markering instrument... Mensen hangen dat op hun prikbord enzo.

2. ik zocht jullie tevergeefs op tripadvisor

37. Wat een ontzettend goed restaurant. De plek en omgeving zijn schitterd. De inrichting is warm en modern. Topdineren in een relaxte stijl. Super!
    We hadden shared dining en dat is ons uitstekend bevallen. Ieder gerechtje was weer een nieuwe smaaksensatie.
    De borden zijn mooi opgemaakt en na alle gerechtjes heb je tuim voldoende gegeten.
    De bediening is kundig en attent.
    Het restaurant bestaat net een jaar, maar daar komen nog heel veel jaren bij als ze zo doorgaan.
    Een absolute aanrader voor diegenen die smaakvol eten, bereid met lokale producten hoog in het vaandel heeft staan.

38. Vandaag op 4 februari op een koude avond voor het eerst hier gegeten met vrienden we werden bijna met open armen ontvangen. De ontvangst ruimte was erg koud maar boven aangekomen was er een warme huiselijke gezellige sfeer.
    We kozen alle vier voor de shared dining en dat is ons super goed bevallen. Erg lekker met heerlijke smaaksensaties.
    We hebben alle gerechten met heel veel plezier gegeten en sloten af met een overheerlijke cappuccino.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

39. Afgelopen zaterdagavond superlekker gegeten, maar ook heerlijk genoten van de wijn die door Danny op een leuke manier gepresenteerd werd.
    Gezellig restaurant, goede kwaliteit, leuke bediening, wat wil je nog meer?

40. Een donkere avond in november gegeten bij de Strandlodge, samen met twee vriendinnen. Parkeerplaats inderdaad een beetje donker als je aankomt, maar binnen wordt dit zeker goeg gemaakt. Wij zaten ook in de kookstudio omdat boven een besloten feest was. Gekozen voor shared dining. Drie gangen. Prima keuze. Chef Mike Vrijdag en team kookten naast ons. Af en toe wat hectiek, maar bracht ook sfeer. Alleen het Livar-varkensvlees viel ons wat tegen. Verder heerlijke avond gehad. Wij gaan in het voorjaar/zomer zeker keer terug.

41. Nadat we in het donker (geen parkeerplaatsverlichting) een het restaurant hadden bereikt en plaatsje toegewezen hadden gekregen op de begane grond (het bovenste, enigszins kitscherige, restaurantdeel was vol) werden we verrast door een overheerlijke amuse. Hoewel de rest van ons 3-gangen (wild)diner regelmatig lekker en overwegend naar behoren was, bleek de amuse achteraf wel het culinaire hoogtepunt. Mooi opgemaakte borden zonder verdere smaaksensaties vonden hun weg op de tafel van mij en mijn goede gezelschap. Hier en daar was er zelfs ronduit een tegenvaller te noteren, zoals de ganzenleverpaté waarvan de smaak verloren ging in een overdaad aan gekaramelliseerde suiker of de hertenbiefstuk die op een van de borden ronduit koud was.

De bediening nam, hoewel soms duidelijk enigszins gestresst door de drukte, wel uitgebreid de tijd om het ons aan niets te laten ontbreken.

Hoewel het eten lekker was, past de exclusieve prijsstelling mijns insziens niet bij de kwaliteit van het gebodene.

Lekker, maar voor het geld zijn er betere plekken te vinden.

42. Wij hebben hier een bruiloft/familiediner gehad met 30 personen. En een kinderreceptie met ouders en leerkrachten.
    Na het trouwen op de gemeentehuis zijn we naar het strandlodge gegaan voor een hapje en drankje. Daarna werd er een 5-gangen diner geserveerd. Erg kindvriendelijk en behulpzaam bij alles wat je maar kunt bedenken.
    De Strandlodge ziet er prachtig uit, de dinertafels waren oogverblindend mooi gedekt en het eten was verukkelijk!
    Geweldig atmosfeer en goede bediening.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

43. Wij hebben hier met 3 personen gegeten.
    Het 6 gangen menu was een compleet avondvullend programma.
    De Strandlodge ziet er erg mooi en modern uit.
    Het eten is prima ! Niet de standaardgerechten, maar met zorg en aandacht klaargemaakte gerechten!
    Bediening is vlot en attent.
    Wij komen zeker terug!

44. Prima eetgelegenheid, goede persoonlijke ontvangst, moderne inrichting in een jaren dertig omgeving.

Eten volgens het het shared dining principe, wat betekent dat je mee smaken en soorten kunt proeven, met een zelfde budget. Kwaliteit en porties zijn prima en overeenkomstig de prijs.

De Strandlodge is wat lastig te vinden (bebording ontbreekt nog) een vergunningenkwestie schijnt.

Bediening loopt goed en is attent op lege glazen en vragende blikken, de hulp moet nog wennen aan zijn nieuwe omgeving en loopt fluitend achterin de zaak. Menukaart is gevarieerd en overzichtelijk, de prijzen zijn redelijk.

De Strandlodge smaakt naar meer.....

45. Gisteren hier een bruiloft gehad, erg benieuwd hoe het eruit zag. Wow! Erg mooi geworden, goede bediening en mooie hapjes werden er geserveerd! Ga zeker eens een hapje eten, ik ben nieuwschierig!