Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Schoorl verdeeld zijn.

1. Gezellige vriendelijke bediening.
    Klantgericht en meedenkend met dieet van deze klant.
    Natriumarm is geen probleem en ook echt goed over nagedacht in de keuken.
    Perfect en zonder kapsones ;-)

2. Snackbar Schoorl

Ik was er gisteren nog en het eten en de service vind ik top!!!
    Zeker een aanrader.

3. Gezellig informeel restaurant, vriendelijke bediening die ook meedenkt met wat voor jou de beste keuze is. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed.

4. Gezellige tent… leuk ingericht.
    Eten is oke, maar redelijk prijzig qua porties.
    Dat je friet moet betalen als extra bij een gerecht, en dan een mini portie in kopje krijgt (voor 3.50 ) vind ik niet kunnen…
    Toiletten beter schoon houden.

5. Snackbar Schoorl

Heerlijk en gastvrij.

6. Internationaal Schoorl

Wederom heerlijk gegeten! We komen hier graag.
    Deze keer was er ook braderie waardoor het volle bak was.
    Dat hebben we ook met uitlevering van de borden gemerkt. Deze kwamen voor 4 personen in 3 verschillende momenten. Dat was jammer omdat we pas eten als iedereen zijn/haar eten heeft. Werd overigens na de tweede uitlevering gecommuniceerd dat de derde ook zou volgen.
    Al met al prima en komen graag weer terug.

7. adriaan

We moesten pa naar Schiphol brengen, dat was de ideale gelegenheid om even door te reizen naar het noorden van het land voor een bezoek aan de winnaars van het gouden koksmuts 2019. We waren erg vroeg en mochten van de vriendelijke receptioniste fietsen lenen om de mooie duinen te verkennen, wat een service!
    We startten in de lounge met als aperitief een Sauvignon die in het glas werd gepresenteerd en goed beviel. Ernaast kroepoekjes gepresenteerd in een stuk koraal waarnaast twee heerlijke dipjes. Een pittige linzen mousse met 1001 nacht specerijen en een frisse op basis van jalapeño.

Hierna werden we begeleid naar het geheel vernieuwde restaurant. Modern sfeervol met uitzicht op de keuken die door een venster gescheiden is. We werden verleid naar de tuin met prachtig uitzicht over een bloemenveld, waar een keurig gedekte ronde tafel onder de dakplataan met verkoelend briesje ons deed zwichten. We hadden gelijk een vakantie gevoel.

Een amuse drieluik verscheen. Plakken Hollandse kers op een quinoa salade aangemaakt met haricots verts, gemalen pistache en dressing van gember met citroen, aan tafel afgewerkt met gepofte quinoa. Verfijnde smaken met aangename textuur.
    Op een lepel kimchi met stoof van ossenstaart afgewerkt met dotjes crème van koriander waartussen een pommes soufflé. Mooi op smaak.
    En een kroepoekje van rode biet waarop, compote en gelei van rode biet met stukje gerookte paling en toefje gel van verjus, heerlijk!

Gevolgd door een amuse tweeluik. Op een mooi wit bord een quenelle forel tartaar aangemaakt met yuzu in een vinaigrette op basis van gerijpte soja met sap van duindoorn, waarop plakjes rettich gemarineerd in duindoornbes, forelkuit en dotjes gember gel. Dat lepelde prima weg.
    Om af te sluiten een woestijnroos waarop een nagemaakte woestijnroos van karamel en bospeen, gevuld met crème van amandel waarop stukje terrine van ganzenlever en dotje gel van sinaasappel.

De eerste begeleider werd op kundige wijze gepresenteerd, een Zuid Afrikaanse Chenin Blanc 2017 Hemel & Aardevallei van Flotsam en Jetsam gemaakt in een frisse, volle rijke stijl met een toets van amandel. De chef had van dagverse zeebaars, gevangen op het strand van Schoorl, delicatessen gemaakt die werden gepresenteerd in drie delen. Op het bord drie rolletje dungesneden sashimi in een bouillon van gebarbecuede knolselderij, aan tafel afgewerkt met schaafsel van gerookte en geperste kaviaar dat in een leuk verguld Arabisch schaaltje lag. Zeer delicaat!
    Op het marmer een nigiri sushi met rijst van Noordzeekrab waarop een beetje verse wasabi, zeer verfijnd waarin de krabtoets slechts subtiel aanwezig was.
    In de kom een bolletje tartaar van de vette buikfilet in een olie van groene kruiden afgewerkt met een lepeltje Anna Dutch Royal kaviaar en een bloemetje. De heerlijke wijn was keurig in balans, genieten! (9)

Verder met een speciale Zuid Afrikaanse Sémillon 2017 van David & Nadia, heerlijk exotisch aroma met een hint van boenwas, avontuurlijk in de mond. Op een groot bord met brede gouden rand drie bereidingen van IJslandse langoustine. Een platte cilinder tartaar, aangemaakt met hele kleine stukjes groene appel, ernaast een hele dikke geroosterde staart licht pikant afgekruid, aan tafel aangevuld met een heldere jus, ernaast nog toefjes citrus gel en crème van citroen wit. Wow, spartel verse top kwaliteit, feestje! (9,75)

De sommelier maakte het nog spannender met een natuurwijn. Fontanasanta 2018 gemaakt van Manzoni bianco door Elisabetta Foradori, kraak helder, complex en minder ruw dan andere gedronken natuurwijnen. Ernaast een complex vegetarisch gerecht met maar liefst 20 verschillende soorten mini groenten en bloemen van de Noorderhoeve. Erop een heerlijke frisse kruidenmousseline met saffraan om de smaken te koppelen. Subtiele smaken met frisse tonen en aangename kruiden toetsen die met de spannende wijn voor een hele mooie beleving zorgden. (8,75)

Uit de Arbois een speciale Chardonnay Chantemerle 2015 van Jérôme Arnoux, verfijnd complex met mooie zuren, wow. De chef presenteerde zelf het pièce, een klassieker, paling in het groen à la Jonathan. Op het bord vijf eilandjes met als basis een salade van opperdoezer ronde aangemaakt met appel en bleekselderij waarop een stukje gestoofde paling met gepofte quinoa en een stukje zacht gerookte paling, aan tafel aangevuld met een groene kruidensaus en een vinaigrette van appel, zuring en dille-olie. Wow, delicate smaken, gekoppeld door de heerlijke kruidensaus en verrassend licht door de vinaigrette die de koppeling naar de wijn perfectioneerde. (9,5)

Als afsluiter nog een espresso met een keuze van de royaal gevulde friandise trolley.

Bediening was uitstekend verzorgd, keurige uitleg van wijn en spijs met gevoel voor humor en gezelligheid.

Samengevat was het een topbeleving. Zeer verfijnde gerechten met perfectionistische bereidingen waarin het hoofdingrediënt centraal staat, begeleid door zorgvuldig geselecteerde originele wijnen. Dit in een hele prettige ambiance met mooi uitzicht. De lange reis helemaal waard. Hier voelen verwende fijnproevers en wijnliefhebbers zich helemaal thuis. We voegen ze gelijk toe aan onze favorietenlijst, bedankt!

8. Vreselijk klant onvriendelijk. Daar eet ik nooit niks meer. Bah bah vooral de eigenaar wat een botte beer mvg uit limburg.

1,5
  9. M. Schmidt

Gezellig sfeervol restaurant.
    Vriendelijke bediening eten auper. Dit is onze 2e keer en komen zeker nog terg!

10. J. Klaasen

Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Hartelijke mensen in de bediening een de hond kreeg na plaats genomen te hebben een bak water en een honden snoepje. Het eten was super lekker. Gezellige huiselijke sfeer. En het wachten op de gerechten was ook goed geregeld qua wachttijd. Ik zeg… We komen terug. Dank voor jullie gastvrijheid.
    Familie Klaasen uit Leusden.

11. F. Groot

Dit weekend heerlijk gezeten bij Honky Tonk onder aan het klimduin. De kinderen konden lekker hun gang gaan in het zand terwijl met vrienden lekker zaten te borrelen en eten. Prijs/kwaliteit was goed, grote porties en lunch gerechten zagen een super uit! Ook erg vriendelijke bediening die met een glimlach rondloopt (zie je niet overal tegenwoordig). De wijn vond ik erg lekker en veel verschillende biertjes voor de mannen. We komen hier zeker nog een keertje terug.

12. Maria-Luisa

Ik ben een fan van goed Italiaans eten en met een pizza kun je weinig verkeerd doen.
    De mokerslag was de Tiramisu. De slechtste, die ik ooit heb gegeten.
    Zelfs van de aldi 10 keer beter.

5,1
  13. A de Vries

Nadat wij voor onze dochter van 7 geen glaasje water kregen wilde ik de eigenaar spreken. Als je dan met 2 serveersters al een discussie hebt gevoerd verwacht je dat de ‘gastvrouw’ die, denk je dan nog, graag een blije klant heeft zegt, “Natuurlijk krijgt u een glaasje water mevrouw.” Ik kreeg een uitleg met een sneer, over andere klanten die te veel gratis water wilden, beetje gek eigenlijk, wij wilden echt maar 1 glaasje (plus lunch en meerdere drankjes voor 8 personen 😏). Dat ik €1,20 moest betalen voor het glaasje gekoeld kraanwater was nog tot daar aantoe, maar toch gek dat ik net zo benaderd werd als de scholieren die voor deze mevrouw werken.

14. Blokhuis

Pizza smakeloos niet gaar overgoten met saus uit blik.
    Pizza quartro stagione leek nergens op. Alles had dezelfde smaak.
    Heb dit restaurant voor de tweede keer geprobeerd.
    Maar is tevens de laatste keer.
    De menukaart stelt ook helemaal niets voor. In 1 woord gezegd dit.
    Restaurant is ver onder de maat.

15. Schmidt

Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker terug.

16. Heerlijk gegeten en een prima bediening. Lekker gezeten met de familie,

17. L.hopman

Late lunch / vroeg diner en een aantal biertjes. Heerlijke hapjes plank en onze dag is weer goed. Gezellige bediening. Bedankt dames. Groetjes Leo.

18. Joris Donker

Onverwacht hier terecht gekomen. Gezellige onbevangen sfeer. Lekker gegeten en gedronken. Zullen er zeker nog een keer komen als we hier weer in de buurt op vakantie zijn.

19. Internationaal Schoorl

Anne de Jong

Zondagmiddag heerlijk geluncht met het gezin. Het hele terras zat vol en de bedienig was erg snel, leuke meiden in de bediening! Ook leuk dat de hond mee het terras op mocht en een meisje van de bediening kwam zelfs uit zich zelf een bakje water brengen.

De broodjes waren ruim belegd en heel erg lekker. Ik had een broodje beenham met brie (aanrader) en de kinderen hadden een broodje carpaccio. We hadden keuze uit wit, bruin en spelt brood. Het spelt brood was echt heel lekker. De kinderen waren ook erg enthousiast.

Zeker de moeite waard om weer eens terug te komen!

20. Internationaal Schoorl

Hanna wagenaar

Wat een verschrikkelijke evaring eerst een kwartier gewacht voor dat we überhaupt geholpen werden, toen een half uur gewacht op het eten. Wij zaten er inmiddels dus al drie kwartier. Toen wij het eten eenmaal kregen, viel het zwaar tegen, i.p.v. truffel mayonaise op de carpaccio kregen we een of andere truffel olie, dat in hun ogen hetzelfde was. Ook had ik i.p.v. wit brood zomaar bruin erbij gekregen. Mijn echtgenoot had een carpaccio zonder sla besteld, wat hij ook niet kreeg. De tomaten die op de carpaccio zaten waren waarschijnlijk nog van vorige zomer. De carpaccio zelf was ijskoud en zat geen smaak aan, bovendien was hij licht roze van kleur. Na het eten in zijn geheel te hebben laten staan, moesten wij alsnog de volle prijs betalen. Daarna is ons zonder enig excuus of schaamte gedag gezegd. Enorm veel spijt dat wij niet aan de overkant zijn gaan eten.

1,1
  21. De Pannenkoek met Kaas is zeer slecht en is een Regel Rechte Afrader en zou zelfs eigenlijk per direct van de Menukaart verwijderd moeten worden.

2,2
  22. Martha Westerhof

Wat hebben we genoten. Het 5 gangen diner was onovertroffen. Een beleving met gerechten met een achtergrond, amuses die werkelijk al onze verwachtingen te boven gingen. Alles in een mooi tempo, sfeer niet formeel maar losjes en bediening top. Echt een beleving die we zeker nog een keer gaan herhalen. Alle lof voor de vriendelijkheid van als het personeel.

23. Heerlijk gegeten, alle gerechten voldoende aanwezig en heerlijk van smaak.

24. Internationaal Schoorl

L&G

Lekker gegeten, porties ruim voldoende. Vriendelijke bediening.

25. De pizza was op zich prima. De schrik kwam bij de afrekening. Een flesje wijn was 25 euro! Niet echt een pizzeria prijs vind ik. We hadden gevraagd om de huiswijn, maar die term kende de ober niet.

26. Chinees-Indisch Schoorl

Eten opgehaald. Nogal onvriendelijke bediening. Direct mee naar huis, binnen 10 min op tafel. Alles was lauwwarm behalve tjaptjoi, maar die was dan ook aangebrand. Gebeld om dit als opbouwende kritiek mee te geven; reactie: we hebben tasje en extra sambal niet berekend, “als niet goed terugbrengen”, tsja.

2,8
  27. Helaas voor groepen niet geschikt. 4 weken van te voren gereserveer voor 30 personen vis en vleesplateaus. 5 min.voor aanvang vh eten meldden ze dat het op schalen kwam. Nou ja ok denk je dan. Maar we kregen niks v d exclusieve plateaus. Ze serveerden sates en gehaktballen en mensenhadden honger nog toen alles op was. Slechts de helft kon een sate krijgen. Maar we mochten per persoon wel hoge bedrag van de plateaus betalen. We hieldenhet feest daar juist vanwege de plateaus. Zware teleurstelling voor alle gasten. Nooit meer.

28. Internationaal Schoorl

Petra

29. Marleide

Super restaurant. Erg lekker eten.

30. Vertaal van English naar Nederlands

DO NOT GO THERE. Zeer teleurstellend, very dissaponting. I ordered two pizza's: 1 vegetariana and 1 frutti di mare. After 15 minutes, a lady came out of the kitchen, saying: 1 frutti di mare and 1 salami. I replied: "no, the salami should be a vegetarian pizza, please have a look at my ticket". "Oh", replied the lady, and she went back to the kitchen. After more than 15 minutes, another lady came back stating that the pizzas were prepared in the correct way, so that they did not make a mistake. The other lady was wrong. I replied that I did not want to come home with old pizzas that had been waiting for more then 30 minutes. The boss of the restaurant showed the pizza's and touched them, you should take them, they are still warm! He touched them again with his right hand... Meanwhile I could see that this was not a real vegetarian pizza, but a salami pizza were they took of the salami... After some discussion, I received my 26 euro back from the owner, who stated that I should go to a snackbar if I did not have enough patience for good Italian food.... I had been waiting for more than 30 minutes for bad pizzas!!! No apologies were made. WILL NEVER GO BACK THERE

1,3