Restaurant Da Vinci in Maasbracht

1220447719 98
1321936293 89
1430190772 82
1464020297 89

1. Beste Da Vinci ervaring ooit! Top. Heerlijk ontspannen gegeten en gedronken.

2. Ans Dols

Vrijdag met 4 vrienden de eerste keer gegeten in Da Vinci en zeer zeker niet de laatste keer. Dit was een geweldige ervaring. Buitengewoon vriendelijke ontvangst, we voelden ons direct op ons gemak en werden met heerlijke amuses verwend. Het 4-gangen Margo's Alliance menu had de ene smaaksensatie na de andere. Voortreffelijke kwaliteit, heel mooie presentatie en een zeer vriendelijke bediening, goede uitleg van de gerechten en een heerlijk, passend wijnarrangement.
    Eén minpuntje: de menugangen werden vrij snel na elkaar geserveerd. Voor ons had het tempo iets langzamer kunnen zijn.
    Nietemin voor elke kategorie 5 sterren!

3. Mooie strakke zaak aan de Maas.
    Service onder leiding van Petro Kools staat op eenzame hoogte in Limburg: geweldig. De bediening weet precies de juiste snaar te raken bij iedere gast, en schat exact in wat deze nodig heeft.

Eten is prima in orde, Margot Reuten heeft een pretentieloze en smaakvolle stijl. Ze weet ondertussen wat wel en niet werkt en experimenteert niet veel, maar wat ze presenteert is uitstekend. Aanrader: 7 gangen menu + wijnarrangement.

Eén van de beste restaurants van het zuiden.

4. Vanavond verblijven we wederom dicht bij huis want nu zwaait de deur wijd open bij restaurant da Vinci in Maasbracht. Dit blijft voor ons een van de allermooiste locaties om te kunnen dineren. Modern en strak maar toch ook gezellig en warm. Na een aantal handdrukken (blijft toch mooi) nemen we plaats en bestellen een alcoholvrij aperitief. We krijgen knabbels en meteen daarna volgen diverse amuses. We kiezen voor een viergangenmenu en losse glazen wijn. Vervolgens verplaatsen we ons naar de etage lager en nemen plaats (helaas niet met uitzicht op de keuken). Lekker brood, boter en olijfolie komt op tafel en we kunnen van start.
    Er volgt een voorgerecht met krab, kreeft en asperges. Prima van opmaak en ook lekker maar verwend als we zijn, missen we iets. Het gerecht is vrij vlak (oa door ietwat flauwe asperges) en mist spanning en frisheid bv via een zoet/zuurtje. Het bijgerecht heeft wel meer pit en is dus ook lekkerder.
    Daarna een topper van tarbot, ravioli van broccoli en geitenkaas, asperges en hollandaisesaus. Mooi om te zien en zacht van smaak.
    Vervolgens het hoofdgerecht met superzachte kalfshaas, krokante zwezerik, weer asperges en perfect zachte kalfswang. Een zeer lekker gerecht maar de volgende keer graag wat meer saus aub. Of nog beter, een klein kannetje op tafel laten staan waar je dan zo heerlijk (op z'n Italiaans) je brood in kunt doppen.
    Tot slot het dessert met vanillesoufflé, ijs van karnemelk en cheesecake van rabarber. Een plaatje op het bord en lekker van smaak.

Conclusie: we hebben weer heerlijk gegeten bij Da Vinci. Prima gerechten, lekkere wijnen en aardig personeel.

5. Wij hebben gisteravond een avond gehad met een gouden randje! Wat hebben wij genoten van jullie vakmanschap. Het eten, de wijnen, de sfeer. Alles zoals het hoort te zijn! Super! Bedankt Petro, Margo en jullie team. Jullie weten mensen gelukkig te maken!

6. Donderdag mogen genieten van een heerlijk 4-gangen menu en mooie begeleidende wijnen. Eerst lekker veel amuses gevolgd door twee voorgerechten van absolute wereldklasse. Vervolgens een mooi hoofdgerecht met top ganzenlever en afsluiten met een chocolade-peer gerecht. Bijna een foutloze voorstelling. Bijna, want een soufflé mag toch echt niet naar ei smaken. Maar dat kleine foutje wordt jullie vergeven. Dank voor een prachtige avond!

7. M. 25 punten

Jarenlang op verheugd, iedere keer echter weer uitgesteld in verband met stijgende prijzen, waarschijnlijk veroorzaakt door sterren status. Ik ben niet arm maar zeker ook geen miljonair. Op 24 maart 71 jaar geworden, Da Vinci helaas dicht, dan maar op 25 maart.

De ervaring: Hypermodern gebouw, voor mijn gevoel koud en volkomen sfeerloos. Eerst een halfuurtje in de lounge op een ongemakkelijke diepe bank waar we werden "getrakteerd" op enkele culinaire verwennerijtjes. De pijnboompitten vielen hierbij enigszins uit de toon, later werd mij duidelijk waarom deze erbij zaten (vulling). Als drankje wilden we graag een prosecco, had men niet, dan maar een glaasje sekt, was er ook niet maar een mousserend wijntje van de Gerardushoeve zou zeker ook voldoen. Helaas, een waterig futloos glaasje, ondanks alle aanprijzingen van de sommelier.

Mijn vrouw ging voor de koningskrab, dus wij kozen Margo's Meesterlijk 5 gangen menu. Omdat éen persoon de Bob moest zijn koos ik voor één maal een wijnarrangement (+€ 60,-) en voor de Bob moesten dan maar 2 glaasjes wijn apart komen (+ € 18,50) en natuurlijk veel water a €8,-. De smaakafstemming was overigens geweldig, we mogen zeggen dat we toch wat goede restaurants in ons leven gezien hebben, maar dit was dan tot nu toe toch wel een van onze topervaringen.
    Echter één kleine (of grote) maar: de kans om echt te proeven was door de wel erg kleine porties ook heel klein. En soms overheersten de "bijlagen" die dan wel redelijk aanwezig waren de fijne smaak van het vlees of vis. En de koningscrab? Gelukkig had ik mijn bril meegenomen. Maar daarom werd je dan wel tussendoor ijverig "bijgevoerd" met verschillende soorten kleine broodjes. Als die er niet waren geweest waren we zeker met honger weggegaan.

De wel erg jonge "vinoloog" kon ons alles over de aangeboden wijnen vertellen, van druivensoort tot oogstrijpheid, streekherkomst en noem maar op. Ook paste het een en ander uitstekend bij de verschillende gerechten, maar dat hij nu echt kon zeggen hoe de smaak was, op wat nietszeggende kretologie dan na, daar miste ik toch het een en ander. Zijn theorie beheerste hij, helaas had hij zelf echter geen praktijkervaring.

Kortom, de koude nogal tochtige kelder waarin we zaten, de porties van datgene wat misschien wat geld kostte zoals het heel kleine stukje tong, het flinterdunne schijfje
    st. Jacobsoester met 2 x 2 cm asperges, en zo kan ik nog wel even verder. En de koningskrab? Het visioen dat mijn vrouw hiervan had (we hadden ze ooit eens ergens in zuid Frankrijk gehad), daar bleef dus echt niets meer van over. Maar zoals reeds gezegd; áls je het kon proeven dan was het geweldig.

Gewoon een over-decadent circus gebeuren, voor tenminste mijn levensstandaard onverantwoord, maar ik wilde gewoon één keer Da Vinci meemaken. En dat was het dan. 300 euro voor 2 personen, een illusie armer maar wel een ervaring rijker. We waren bij Da Vinci geweest.

8. J. 531 punten

Vorige week bij Da Vinci gekozen voor het 4-gangen lunchmenu en het was echt geweldig om dit eens te mogen meemaken. Bij binnenkomst wordt je meteen door een medewerker van Da Vinci begeleid naar de lounge alwaar je een drankje kan nuttigen en je een drietal kleine gerechtjes krijgt. Eenmaal aan tafel past men de snelheid van het serveren aan op je 'gedrag' aan tafel. Ondanks dat het hier om een twee sterren restaurant ging was het personeel best informeel, wat ik echt een pluspunt vind.
    De gerechten die we kregen waren fantastisch en voor mij bijna niet te beschrijven. Piccalilly-topping op de koude soep, bladgoud (eetbaar) bij het ijs... wie verzint het ! Al met al was het een geweldige ervaring. Het kost iets, maar het is wel echt een belevenis om te gaan eten bij Da Vinci.
    Enige minpuntje was dat het er die dag niet druk was. Dat gaat dan ten koste van de sfeer en beleving die wij hadden. Wanneer het vol zou zitten dan had ik vast en zeker een hoger punt gegeven.

9. J.

10. cs15

11. Over smaak valt te twisten... Zo strak als de zaak boven is, zo oubollig is deze beneden. Beetje hoog wohnwelt pallen gehalte. Bediening mag een metertje afstand van de tafel houden want nu wordt de uitleg welhaast in je oor geroeptoetert. Sommige gerechten absoluut briljant, sommige gênant. Een gortdroog gebakken tarbot mag de keuken van een sterrenzaak gewoon niet verlaten. Hoe dan ook, toch een erg goede zaak, veel vriendelijkheid maar op sommige puntjes mag iets beter gelet worden gezien de prijs.

12. Rob en Els

13. osmen27

14. Met één woord fantastisch!

Wat een geweldige ervaring. Het eten ( 6 gangen) was van zeer hoog niveau waarbij elk detail met kunst is verheven. Daarbij kregen we een mooie plek met uitzicht op de keuken.

De service en de ambiance waren ook helemaal top. Rondleiding door de keuken gekregen en de chef had zelfs nog even tijd voor een praatje.

Na vijf uur tafelen gingen we met een zeer bevredigend gevoel naar huis.

Onze complimenten!

15. Gastvrijheid ten top, deze zaak schittert niet zozeer door alleen culinaire kwaliteit die je mag verwachten van één michelinster of meer maar hoofdzakelijk door de warme ontvangst en aandacht die iedere gast krijgt.

16. gerrie lumey

Afgelopen zaterdagavond voor de eerste keer gegeten in een sterrenzaak, samen met mijn vrouw en zoon/schoondochter.
    Al bij binnenkomst voelden we ons meteen op ons gemak. Alleen maar lovende woorden:
    -aardige, overwegend jonge, bediening
    -fantastisch om eens in een "sterrenkeuken" te mogen kijken, zelfs met een vriendelijk woordje van de
    chef
    -gezellige tafel
    -fijne stoelen om in te zitten
    -fantastische gerechten, begeleid door bijpassende wijnen (uitgebreid toegelicht)
    -heerlijk nagetafeld onder het genot van koffie c.q. cognac (weer begeleid met allerlei lekkere snoeperijen)
    Mevr. Margot en het voltallige team, het was in één woord overweldigend.

17. We pikten Ole op op station Echt, waar hij naartoe was gereisd uit Maastricht en reden naar ons enigszins gedateerde hotel in Thorn, mooi gelegen tegenover de verlichte abdij. We fristen ons op en hebben nog wat zitten kaarten in de lounge en zo tegen half 8 reden we naar Maasbracht, waar ik een tafel had gereserveerd bij Da Vinci. Beluga, De Leuf en Slagmolen waren helaas complet deze avond.
    Parkeren kon niet meer voor de deur en we wandelden binnen, terwijl de deur gastvrij voor ons werd opengehouden. De jassen werden aangenomen en we werden naar een tafel voor vier in de lounge, in het nieuw aangebouwde gedeelte geleid. Veel glas, veel staal en zicht op de keuken.
    Een aperitief wilden we wel, champagne voor ons allevier, van Moët & Chandon van het blauwe label hier. Vrijwel direct verscheen er een bakje met zonnebloempitten en gemarineerde olijven op tafel en na enige tijd kwamen er langwerpige bordjes met drie hapjes.
    Aan een stokje een gelei van kardemom en kweepeer, een kroepoek van bier met bieslook en een marshmallow van bier met kriek (heren Bok) en kruiden. Lekkere hapjes, vooral de kroepoek vond ik erg lekker.
    Ook kwam er een schaaltje waarin vier ijshoorntjes van filodeeg stonden, gevuld drie keer bloemkool en hazelnoot, ook smakelijk. Ondertussen bekeken we de kaart. Men heeft een aantal mogelijkheden hier, allen gebaseerd op Margo’s Meesterlijke Menu. Een Culinair Arrangement bestaande uit 5 gangen, incl. aperitief, wijnen, water en koffie met friandises en Margo’s Meesterlijke Menu in 3, 4, 5, 6 of 7 gangenuitvoering. Drie van ons kozen voor het Culinaire Arrangement en eentje - de BOB - voor het menu in de 5 gangenuitvoering. Puur uit nieuwsgierigheid bekeken we ook nog even de wijnkaart, die uiteraard erg mooi is. Iemand van de goede, maar wel wat geroutineerde, zwarte brigade vroeg of we een rondleiding door de keuken wilden, wat het geval was en dus daalden we een trapje af en stonden we plots in de keuken, waar we eigenlijk alleen maar doorheen liepen zonder enig woord van toelichting. De chef riep ons nog even toe dat we ‘zodadelijk erg lekker zouden gaan eten’ en we werden naar onze tafel geleid. Water werd ingeschonken, brood kwam, boter, peper en zout stonden al op tafel en ter plekke werd een Italiaanse olijfolie in bakjes geschonken. De eerste wijn, een Ronco dei Folo, Friulano, Folonari 2010, werd ingeschonken en die beviel me uitstekend. Ik ben nu eenmaal een groot fan van de wijnen uit Friuli.
    Hij begeleidde in eerste instantie een amuse. Eentje in drieën. Op het vrij drukke onderbord wat al op tafel stond een zo mogelijk nog drukker kopje met erin een heerlijk soepje van prei met piccalilly, een makaron van bietjes, ook lekker en een bitterbal met aubergine. Het soepje was heerlijk, de rest vond ik gewoontjes. Het eerste gerecht was in tweeën.
    Op het - rustige - bord een taartje van coquille met citroen en een parel van olijfolie en in het glas een cocktail van Atlantische Koningskrab. Het taartje van coquille vond ik lekker, erop nog wat Granny Smithreepjes en die best leuke parel, wat een suikerbolletje was gevuld met citroenolijfolie.. In het glas lekkere krab met ook wat Granny Smithreepjes en ik meende ook iets van aardappel te proeven. In ieder geval een fris gerechtje. Jammer dat ze hier zulk lelijk bestek hebben, dat viel me echt op. De tweede wijn was een Domaine Mourgues du Gres, Terre d’Argence, Gard. Een wijn die me bijzonder beviel, mooi diep van smaak en uitstekend passend bij het tweede gerecht.
    Dat gerecht was zeebaars, briochelaagje met lavendel, citroenrisotto, saffraanbouillon en gekarameliseerde kreeft. Wederom op een vrij druk bord waar de saffraanbouillon aan tafel werd bijgeschonken een rondje citroenrisotto met erop wat tomaat. Daarop de zeebaars en het briochelaagje met lavendel. Op een apart plateautje een salade met venkel en een krokant koekje, een bakje met een mayonaise-achtige rouille en aan een grote prikker een stukje gekarameliseerde kreeft. Het vreemde is dat dit ongetwijfeld ingenieuze gerecht erg weinig herinnering heeft achtergelaten. Ik vermoed echter dat we het vast smakelijk vonden. De volgende wijn kwam uit Portugal. Een Quinta de Religães, M Chardonnay, Vinho regional Minho, Castelo de Paiva, ook al eentje die ik erg lekker vond.
    Het derde gerecht kwam op een bord wat in kleur was met het gerecht...Noordzeetarbot met gepocheerd ei, Hollandaise saus en peultjes. Onder de vis lag wat aardappelmousseline met wat worteltjes, daarop dus de tarbot, die perfect was. Erop de mooie Hollandaise saus, het gepocheerde ei wat verstopt was in krokante noedels, die zorgden voor een mooie bite. Erbij nog een gevulde courgettebloem en een courgettetorentje en daarmee was het gerecht compleet. Goed uitgevoerd en lekker. Vooral het gepocheerde ei met de krokante noedels vond ik leuk. De rest is - excuse me - toch behoorlijk bekend, hoe goed uitgevoerd dan ook. We waren toe aan de rode wijn. Een glas Casa de la Ermita, Petit Verdotree met witlof, ravi werd ingeschonken, een zeer prettige wijn moet ik zeggen.
    Helaas werden de glazen van mij en echtgenoot weer meegenomen, want de Casa de la Ermita moest gedronken worden bij het ree met witlof, ravioli met rode biet, kersen en een rode wijnsaus. Beide zonen hadden voor het ree en ze waren tevreden met de genoemde onderdelen, waarbij ook nog wat groentjes, zoals snijboontjes en een groene asperge lagen.
    Bij het gerecht werden apart nog een kers en een ijsje van ganzenlever gepresenteerd en ook dat vonden de zonen erg lekker. Wij kregen een glas Musar Jeune, 2008, Libanon ter begeleiding van de krokant gebakken kalfszwezerik met sjalot, soja en artisjok.
    Ook hier wat aardappelmousseline, een aantal nogal klein uitgevallen stukjes zwezerik, wat groentjes en een tempura van zwezerik. Waarmee we toe waren aan het dessert. Op de kaart had ik in het menu een leuk gerechtje zien staan met kaas, namelijk geitenkaas Saint Mauré, rucola, dressing van sherry en honing en volgens mij heb ik aangegeven dat ik dat graag wilde.
    Ik kreeg echter een bordje met vijf - mooie - stukjes kaas gepresenteerd met erbij een glaasje Tawny Port van Graham’s. Ook geen straf natuurlijk, maar wel vreemd.
    Erbij een garnituur van vruchtenbrood, een stroopje en iets zoetigs met waarschijnlijk abrikoos of kweepeer, maar ik eet mijn kaasjes altijd zonder iets, dus daar heb ik niet van geproefd.
    De mannen kregen een dessert in drieën. Een soufflé van citroen en speculaas, gepresenteerd in een schaaltje op een bord; een Mandarin Napoleon met vanilleijs in een gekleurde beker met een zilverkleurige binnenkant en hangop in een glas. Erbij nog een glaasje dessertwijn, een Viu Manent, Valle de Colchagua, Chili en ze waren tevreden.
    De espresso dronken we weer in de lounge boven. Erbij nog wat snoepjes en na het betalen van de rekening verlieten we Da Vinci. Niet ontevreden, maar ook niet juichend en dat verwacht ik toch eigenlijk wel op **niveau. Nu ligt dat niet alleen aan het restaurant, het ligt ook aan mij. Ik vind het er te routineus, te afstandelijk en het is gewoon niet mijn restaurant.

18. Onlangs ontvingen wij een uitnodiging om samen met een aantal andere genodigden tijdens Margo’s Alliance Menu diner in het twee sterren restaurant Da Vinci te Maasbracht afscheid te nemen van een echte vrijwilliger.
    Onder een zonovergoten hemel en in een echte herfstsfeer reden wij naar Maasbracht om aldaar in het voormelde restaurant te gaan genieten. Wij hadden een rolstoelafhankelijk persoon in ons gezelschap, die bij de entree werd opgevangen en aansluitend via een lange weg buitenom via een smal straatje werd “begeleid” naar de achterzijde. Daar moest hij gebruik maken van een heuse betonnen hellingbaan om in het gebouw te kunnen komen. Het was bijna niet te doen en de eerlijkheid gebiedt te vermelden dat dit “gehandicapten onvriendelijk” is. En zelfs na afloop ’s-avonds laat was dit een hele moeilijke operatie. En als het regenachtig weer was geweest ook nog eens zeer gevaarlijk!
    Vervolgens werden welkom geheten in de kelder die sfeervol was ingericht en waar twee tafels op royale afstand van elkaar stonden. De tafels zijn keurig ingedekt met fijn linnen en comfortabele fauteuils. Hier kregen wij champagne en nadat we compleet waren werden de borrelhapjes met een aantal amuses geserveerd. Een drietal amuses werden op een klein schaaltje uitgeserveerd, een schuim op een diepe lepel, een rode lolly met vloeibare kern en een marshmallow. Zelfs heuse kaviaar ontbrak niet en heerlijke olie met een rijke keuze uit diverse broodjes completeerden het geheel.
    De eerste arrangementswijn is een Duitse van Emmerich uit Franken gemaakt van Scheurebe, een droge Spatlese 2009. Een mooie fruitige wijn met lichte kruidigheid. Hierbij werd de volgende amuse geserveerd. In een fleurig gedecoreerd kopje een soepje met hierop een prikker met een stukje groente dat in amandelschaafsel is gerold. Aan een lange stalen stengel zit er per persoon nog een bitterbal geregen. Het soepje moest van boven naar beneden gegeten worden. Eerst de subtiele preigroente met schaafsel, daarna een dik gedeelte van de soep met fruitigheid van piccalilly en hoe dieper je kwam hoe vloeibaarder het soepje werd en de smaak ging van fruitig naar hartig met een toets van kerrie. Op het eind de bitterbal die heel erg lekker was en met een krokant jasje. De combinatie met de geschonken wijn vonden wij voortreffelijk.
    Het voorgerecht bestond uit canadese kreeft met zacht gegaarde zeebaars en gekarameliseerde kreeft en saffraan. Het werd in twee delen uitgeserveerd. In een kom de krokant gebakken sardine met compote en groene mousse. En op een driehoekig bord een stukje poot van de koningskrab, een schijfje makreel, marshmallow en een cilindertje van noordzee krab waarop wat saltyfingers. De hoofdrol was weggelegd voor de twee krab bereidingen.
    Op een lang wit warm bord kregen wij aansluitend Noordzee tarbot met een saus van eekhoorntjesbrood.
    Op een driehoekig bord een lange cilinder van ganzenleverpaté, ganzenlever ijs krokante ring en ernaast nog een quenelle van vijg. De begeleidende wijnen waren in harmonie, maar men is niet erg scheutig en wij moesten regelmatig vragen om “bijschenking” hetgeen niet echt ruimhartig gebeurde.
    Het hoofdgerecht bestond uit ree, rode biet, koolrabi, snijbonen, witlof en een meer dan voortreffelijke saus van rode wijn en vijgen, ganzenlever ijs en een bonbon van ganzenlever met een meer dan uitstekende rode wijn
    Het dessert kwam in verschillende delen: gepocheerde peer, een bombe van witte chocolade mousse met citroen en peer en een soufflé van citroen en vanille ijs. De soufflé was prima gelukt en erg luchtig. Een echte topper.
    Tenslotte konden wij kiezen uit koffie of thee met friandises en opnieuw werden onze stoutste dromen overtroffen: creativiteit, smaak en afwisseling waren dik in orde!
    Afsluitend wil ik graag vermelden dat de keukenprestaties geheel in overeenstemming waren met het verwachte en een tweesterren restaurant waardig!
    Maar, ik wil een aantal verbeterpunten aangeven voor het gehele randgebeuren:
    • De bediening heeft indruk gemaakt op een negatieve wijze vanwege onvoldoende invoelingsvermogen in combinatie met niet correct (dan weer l en dan weer r) serveren en/of afruimen
    • Te snelle presentatie van diverse gangen, zo zelfs dat gasten nog aan het eten waren als de volgende gang al aanwezig was. Een kwestie van timing?
    • Het schenken van diverse wijnen werd totaal niet begeleid door een korte toelichting en het bijschenken liet meestal lang op zich wachten.
    • In een sterren restaurant mag het niet gebeuren dat er kurk in het glas zit, en indien dat het geval is, dan dient dit gecorrigeerd te worden.
    • Bestek was niet in orde: als men een kaas-nagerecht besteld heeft dient men er geen hartvormige ijslepel bij te leggen.
    • Indien men een tweede kopje koffie of likeur besteld heeft dient men daarvoor zorg te dragen en niet de een wel en de ander niet.
    • Als een rolstoelafhankelijk persoon van het toilet gebruik wil maken, is dat helaas onmogelijk, want de “begeleidend” ober stuurt hem naar de urinoir, terwijl voormelde gast totaal immobiel is!
    • De “vegetarische gast” kreeg meerdere malen geen uitleg over hetgeen werd geserveerd of pas na verzoek.
    • De tafelschikking was zeer onvriendelijk: het 17 personen tellende gezelschap werd verdeeld over twee ovale tafels en acht personen zaten met de rug tegen elkaar. Onacceptabel om een gezamenlijk afscheid te vieren.
    • Vanuit de diner ruimte keken een aantal gasten uit op een groot raam waarachter een ruimte met dozen van wijn en een aantal andere storende zaken. En ….. dat in een twee sterren restaurant.
    • De grote afwezigheid van de sommelier stoorde enkele van onze gasten.
    Bij het afrekenen hebben wij geappeleerd aan het feit dat een drietal gasten geen wijnarrangement hebben genomen om hen moverende reden(en). Maar daar werd niet op gereageerd en dus moest de volle arrangementsprijs betaald worden. Grote schande!

19. Mieke

20. Met de 'vintage' Rolls Royce van de hoteleigenaar vanuit Gasterij Smeets naar restaurant Da Vinci gebracht en door de eigenaar weer terug. We hebben heerlijk gegeten en de service was top. We hebben er een mooie herrinering aan over gehouden.

21. Rob 2499 punten

Afgelopen weekend gedineerd bij Da Vinci in Maasbracht. Dit is door de jaren heen toch wel verworden tot één van de culinaire tempels in Nederland. De verwachtingen zijn dus hooggespannen en worden vanavond volledig waargemaakt. Het prachtige restaurant bezit grootstedelijke allure en dat in het kleine plaatsje Maasbracht. We kiezen vanavond voor het Q-linar arrangement. Voor 155 euro pp krijg je dan het 5 gangen Margo’s Meesterlijk Menu, inclusief wijnen, tafelwater, koffie met friandises en een glas Moet et Chandon als aperitief.

We beginnen dus met een glas champagne en hierbij krijgen we de eerste drie kleine amuses meteen geserveerd. Kleine, eetlustopwekkende hapjes zonder een al te uitgesproken smaak. Aan tafel volgt nog een warme amuse in de vorm van een aspergesoepje met een piccalilly schuim en daarbij nog een mini bitterbal van Parmezaanse kaas. Een heerlijk begin. Daarna volgt de eerste echte gang op twee borden geserveerd. Op het ene bord een taartje van koningskrab met komkommer en gember en op het andere bord, spetterverse, dungesneden en rauwe coquilles met een ‘mos’ van dragon en appel. Beide gerechten blinken uit in topkwaliteit producten en daarmee ook zeer volle en fantastische smaken. Een fantastisch begin. Hierbij drinken we een Sauvignon uit Friuli van Visintini, die hierbij prima combineert.

Tweede gang is risotto met tomaat en zeekraal, hierbij een tempura van kreeft en een werkelijk sublieme bouillabaisse. Apart geserveerd daarbij nog een klein slaatje met venkel, saffraanmayonaise en tomaat en op een prikker nog een gekonfijt stukje kreeft. Dit is werkelijk genieten in optima forma. Zulke intense smaken en zulke perfecte bereidingen. Lekkerder dan dit zal eten zelden worden. Hierbij een witte wijn uit de Loire, die ondanks zijn zeer expressieve geur een beetje in het niet valt bij dit smaakintensieve gerecht.
    Tweede tussengerecht is klassieke noordzeetarbot met een lichte hollandaisesaus, asperges en twee verschillende cremes. Hierbij weer apart geserveerd een in champagne gewelde oester met avocadocreme en kaviaar. En wederom is dit gerecht één groot genot, de Oester met avocado is een smaaksensatie en de tarbot klassiek en zeer kundig bereid. Hierbij een wat vlakke Saint Veran van Joseph Drouhin. De wijn combineert weliswaar goed, maar doet ons minder omver blazen dan het gerecht dat doet.

Als hoofdgerecht komt de duif voor twee personen ter tafel, waarbij het boutje gekonfijt is en het borstje tot in de perfectie gegaard is. Hierbij een Merlot uit Zuid-Afrika van Veenwouden, een zeer intense en krachtige Merlot die de duif perfect begeleid. Ook komt er twee keer het hoofdgerecht van kalf ter tafel, krokante zwezerik, rose gebraden haas en een stoof van de wang met een ravioli, gekarameliseerde witlof en een saus van eekhoorntjesbrood. Wederom is alles hoog op smaak en zijn de producten van topkwaliteit en krijgen ze ook een uitstekende bereiding. Bij het kalf een Teroldego uit Trentino van Foradori. Een prachtige begeleider van het kalf, niet te zwaar, maar toch voldoende smaak.

Tot slot het dessert, dat bestaat uit een vanillesouffle, een bonbon van witte chocolade en grapefruit, een schuim van grapefruit, mousse van pure chocolade en ijs van citroengras. Bij het dessert een klassieke Beerenauslese uit Burgenland in Oostenrijk. Het ijs is één van de lekkerste die we ooit aten en sowieso vormt dit dessert een fantastisch afsluiter van een geweldig diner.

De beste producten, klassieke en perfecte bereidingen en doeltreffende op smaak gerichte toevoegingen uit de ‘moderne keuken’. Daarbij de vlekkeloze service maken het een fantastische avond uit eten. De wijnen waren daarbij altijd lekker en ook goed passend bij de gerechten, en worden royaal ingeschonken, maar waren ook wat gewoontjes en niet zo tot de verbeelding sprekend als de gerechten. Gezien de kwaliteit van het gebodene is een prijs van 155 euro, alles inclusief, een zeer te verantwoorden prijs. Wij gingen voldaan van tafel en aten deze avond op absoluut topniveau.

22. Rob

23. Ben

24. scissormister

25. Bart 782 punten

Niet alleen is het eten in dit etablissement een genot, ook zit men hier in een heerlijke ambiance in de haven van Maasbracht.

Margot mag met recht trots zijn op deze gastronomische tempel in het zuiden.

De producten zijn altijd van de beste kwaliteit, welke door de mooie bereidingswijzen tot sterren worden getransformeerd, elke avond.

De wijnen spelen ook een mooie rol, door nooit te overheersen en elk gerecht te complimenteren.

In een woord: Fantastisch.

26. Bart

27. adriaan 19271 punten

Wat een indrukwekkend gebouw van binnen met een open structuur. Je kunt op een drietal etages vertoeven die alle verbonden zijn met trappen. Op de begane grond is een lounge gedeelte met uitzicht op de Maas en met een kijkje op het restaurantgedeelte en keuken die zich in de kelder bevinden. Er is nog aardig wat ruimte in de kelder die sfeervol is ingericht en waar de tafels op royale afstand van elkaar staan. De tafels zijn keurig ingedekt met fijn linnen en er staan comfortabele fauteuils aan. Ook is er een open keuken waar Margo al volop met de voorbereidingen bezig is. Ik mocht wel even binnen in de keuken kijken, mooi hoor, een keuken waar menig chef jaloers op is. Op de eerste etage is een luxe meer sfeervolle lounge met leren fauteuils en een bankstel. In dit gedeelte nuttigde we de champagne en nadat we compleet waren werden de borrelhapjes gelijk met een aantal amuses uitgeserveerd.

De geschonken champagne is een bekende, de brut van Moët & Chandon met een mooi bruisje. De borrelhapjes waren een paar bakjes met zaden en een bakje met zwarte olijven. Een drietal amuses werden op een klein schaaltje uitgeserveerd, een schuim op een diepe lepel, een rode lolly met vloeibare kern en een marshmallow. In chromen pannetjes werden nog puntzakjes gevuld met fruitige kaviaar en knetters die een leuk effect geven in je mond.

De eerste arrangementswijn is een Duitse van Emmerich uit Franken gemaakt van Scheurebe, een droge Spatlese 2009. Een mooie fruitige wijn met lichte kruidigheid. Margo kwam zelf met een volgende amuse. In een fleurig gedecoreerd kopje een soepje met hierop een prikker met een stukje groente dat in amandelschaafsel is gerold. Aan een lange stalen stengel zitten per persoon nog een bitterbal geregen. Het soepje moest van boven naar beneden gegeten worden. Eerst de subtiele groente met schaafsel, daarna een dik gedeelte van de soep met fruitigheid van piccalilly en hoe dieper je kwam hoe vloeibaarder het soepje werd en de smaak ging van fruitig naar hartig met een toets van kerrie. Op het eind de bitterbal zie lekker zalvend was met krokant jasje. De combinatie met de wijn was prima, deze gaf bij ieder hapje meer van zijn geheimen prijs.

Het voorgerecht was Gemarineerde makreel met Koningskrab, marshmallow van rosé bier, avocado en sardientje. Het werd in twee delen uitgeserveerd. In een kom de krokant gebakken sardine met compote en groene mousse. En op een driehoekig bord een stukje poot van de koningskrab, een schijfje makreel, marshmallow en een cilinderje van noordzeekrab waarop wat saltyfingers. De hoofdrol was weggelegd voor de twee krab bereidingen. Helaas was halverwege van de gang mijn glas leeg en moest ik nogal even wachten voordat deze werd aangevuld. Slechts een vingerhoed werd bijgeschonken wat een raar gevoel opleverde. Na enkele nipjes was het glas wederom leeg en moest ik zelf om nog een slokje vragen, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Een fijne gang die gemengde gevoelens opleverde, de bediening krijgt hiermee een gele kaart. (9)

Een mooie witte Rhone (Crozes Hermitage 2007) Les Meysonniers van het huis Chapoutier gemaakt van Marsanne werd geschonken. Een iets vollere witte met aroma's van bloemen. Uit de keuken rode mul met briochebrood, lavendel en Canadese kreeft, gemarineerde tomaat en saffraanbouillon, op een mooie gedecoreerde stapel borden gepresenteerd. De rode mul had een hele mooie cuisson en was lekker sappig, de smaak was subtiel. De zeekraal was knapperig en een mooie ondersteuning, zo ook de saffraan bouillon met hints van lavendel, het bedje van groenten vond ik een beetje afbreuk doen en maakte het gerecht voor mij net wat te dun. Op een apart plankje vonden we een mooie langoustine met een zoet jasje, erg lekker. Ook nog een bakje rauwkost salade, tja dat was niet nodig geweest en hier geld de stelling dat minder, meer is. (8,5)

Terug naar Frankrijk naar Saint Veran 2009 van het huis Joseph Drouhin, een chardonnay met licht houtrijping. Een fruitige wijn zoals een chablis. Op een wederom mooi gedecoreerd bord Noordzee tarbot, bloemkoolroosjes, gepocheerd kwarteleitje en Bearnaisesaus. De tarbot was net aan de droge kant maar smaakvol, de bloemkool was een leuke aanvulling zo ook de saus en een kruidig blaadje wat net wat extra's gaf aan het gerecht. De wijn combineerde prima maar het was geen topgerecht. (8,5)

Nu kwam de groet uit de keuken. Eerst een verrassende wijn. Een Huxelrebe Spatlesse 2008 van Erbeldinger uit de Rheinhessen, een mooie gele volle wijn met fijne zuren en restsuikers in het aroma wat kruidigheid. We beleven nog wat in spanning totdat Margo met de gerechten kwam. Een beetje opgelaten voelde ik me toen er voor mij een veel grotere portie verscheen als bij de andere. Een actie van John omdat hij weet dat dit een favoriet is en omdat het allemaal nog net iets onder de hooggespannen verwachtingen was.

Op een wit warm bord drie partjes warme perzik met hierop een stukje gebakken ganzenlever omcirkeld door saus van rood fruit. Een heerlijke combinatie met de wijn en super lekker gerecht.

Op een driehoekig bord een terrine van eend met hierop een lange cilinder van ganzenleverpaté, ganzenlever ijs krokante ring en ernaast nog een quenelle van vijg. Ook nu weer een leeg glas, vervelend. Deze keer geen lange wachttijd maar gewoon met water combineren wat zeker niet mijn voorkeur heeft. Gelukkig had ik deze keer wat in mijn glas. De ganzenlever was voortreffelijk.

Verder een derde bord met quenelle van ganzenlevermousse met karamelblaadje, een brioche met appelstroop en een parel van ganzenlever, erg mooi maar nu een rode kaart voor de bediening. (9,6)

De begeleider van het hoofdgerecht was een Zuid Afrikaan uit de Paarl gemaakt van Merlot 2006 van het huis Veenwouden. Mooie diep paarse kleur, geconcentreerd met tonen van leer en rood fruit en een lange afdronk. Op het bord Zomer ree, ravioli’s gevuld met ui, koolrabi, snijbonen, dikke regionale kersen en rode wijnsaus. De ree was een tikje te droog maar de wijnsaus met kersensap, kersen en rodebietenzalf gaven prima ondersteuning, dit werd nog eens versterkt door de wijn die nu overvloedig bijgeschonken werd. De groentes en ravioli speelde een rol langs de zijlijn. (8,8)

De fles van de dessertwijn heb ik helaas niet bestudeerd, het was een rode Italiaan op de wijze van Moscato d'Asti. Het dessert kwam in drie delen, frambozen met frambozenmakaron, hangop met aardbeien en granité van rozenblaadjes en frambozen, duo soufflé van vanille en frambozen. De soufflé was prima gelukt en erg luchtig. In een hoog glas de aardbeien met de hangop met als verrassing de heerlijke granité van rozenblaadjes die ook wat van lychee had. Op het driehoekig bordje mooie verse frambozen met grote makaron. (9)

Na het dessert verhuisde we weer naar de lounge op de 1e etage waar we onze afsluiter dronken. Een lekkere pittige espresso met een serie lekkere friandises.

De bediening had indruk gemaakt op een negatieve wijze en verdient mijn inziens een onvoldoende. Daar de andere verder geen problemen hebben gehad met de wijn ga ik ervan uit dat dit een uitzondering was. Petro blonk uit in afwezigheid, ik heb hem niet aan tafel gezien, Margo was de spits die zich regelmatig van haar beste kant liet zien, wat ik als erg positief heb ervaren. De keuken prestaties waren beneden verwachting dit komt natuurlijk ook omdat ik royaal boven mijn gangbare budget vertrok. Het werken in een sterren zaak kan vergeleken worden met top sport en de mooiste gerechten worden gemaakt als alle koks in topvorm zijn, vandaag was het volgens mij eens wat minder. Na terugkoppeling met Margo blijkt dat ze de gerechten een extra zomerse toets heeft meegegeven dat iets minder in mijn straatje past. Prijs kwantiteit was beter dan de prijs kwaliteit, we hebben een middag vullend programma gehad van ruim vijf uur.

28. Oeps wat is dit geweldig. Alles perfect! Zelfs met zeer hoge verwachtingen kon ik geen enkele negative kritiek verzinnen!

29. Robbie 194 punten

Informeel eten op nivo.

Je wordt hier heel goed verzorgd, overal wordt rekening mee gehouden. Vanaf binnenkomst tot de laatste gang, alles is perfekt.

De smaakbeleving is een sensatie. Uit de zeer uitgebreide wijnkaart weet men de perfekte combinaties met het eten te maken.

Goed, het is prijzig, maar is 't waard.

Komen hier zeker terug!

30. We hebben hier heerlijk gegeten. Alles klopt! De gerechten, de wijnen, de bediening, de sfeer. Het was een fantastische avond met mooie gerechten en verassende smaakbelevingen.

Margo en Pedro zorgen goed voor hun gasten.

31. Prachtige ligging, helemaal mijn smaak wat betreft inrichting en een zeer vriendelijke bediening.

Een perfecte avond uit dus met vele highlights zoals knisperende amuses, schuim van Wieckse rose bij langoustine in komkommergelei, superzachte saffraanbouillon met mul en citroenrisotto, heerlijke kreeft, de lekkerste Morillessaus ooit, perfecte ganzelever met daarbij een Duitse Auslese wijn (!). Daarna een licht teleurstellend hoofdgerecht met lamsfilet, pesto en rode bietjesmousse wat ondersneeuwde tussen al het andere voorafgaande geweld. Maar dit werd weer goedgemaakt door een heerlijk uitgebreid dessert met o.a. hangop, frambozen en witte chocolademousse. Tot slot bij de thee vele lekkere friandses incl. een mooie Creme Brulee.

Alles smaaktechnisch helemaal in balans met geweldige wijn-spijs combinaties. Zo goed over nagedacht en dus terecht behorend tot de top van ons land. Om trots op te zijn!

32. Gisterenavond naar Da Vinci geweest voor ons 6 jaar jubileum.

Ontvangst en tijdens het eten was de bediening zeer vriendelijk, correct en gezellig!

Het eten was lekker en goed, maar (helaas) niet verrassend..

Wensen van een vegetarier doorgegeven op voorhand, jammer dat er een eitje in het voorgerecht zat, dit werd erg netjes en correct opgelost!

Absoluut (toch) een aanrader, sfeer en locatie met vriendelijke bediening zorgen toch voor een bijzondere avond.

Tip; overnachting in Kasteeltje Hattem, prachtig en niet duur!

33. Fred en Jet van Arkel

Zaterdagavond, met vrienden weer meer als fantastisch gegeten bij da Vinci in Maasbracht.

Margo en Pedro hebben samen met hun team ons weer verrast. De prachtige ingrediënten en verrassende gerechten, iedere gang is hierdoor een geweldige beleving van smaak.

In combinatie met een geweldig geadviseerde wijn keuze is het voor ons de ultieme avond uit eten.

Margo en Pedro geven, in hun prachtige boek, zelf aan: De maatstaf is perfectie, beleef de klasse en daar geniet ik echt van.

Wij hebben er ook graag een tocht naar het zuiden voor over, het is van begin tot het eind van de avond genieten.

34. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, prettige sfeer, helemaal top!

35. Steven Trienen

Prima sterrenrestaurant. Mooie en verrassende gerechten. Bediening zoals je alleen maar ziet in het zuiden van het land. Mooie ambiance en goede sfeer.

36. Verrassend restaurant: uitstekend geserveerde gerechten in een uitzonderlijke ambiance. Alles heeft een voortreffelijke smaak. Met 8 personen aan tafel en iedereen vrijwel gelijktijdig bediend.

Ps. zeer mooi toilet.

37. Eten fantastisch, sfeer en bediening meer dan waardeloos.

38. Enkele keren per jaar trakteren we onzelf op een avondje bij Margot en Pedro. Het is altijd een feest!

We komen hier al van toen ze nog geen sterren hadden. Van ons hebben ze die derde ster al lang gekregen!

39. Peter

40. Leuke sfeer.

Det tafeltjes net iets te dicht op elkaar.

Prima eten. Het kopieergedrag tussen de sterrenrestaurants is vrij groot is mijn ervaring tot op heden.

41. Pierre

42. Marc Habets

43. Frank Gersen

44. Raymond

45. Peter & Wilma

46. Bij Da Vinci word je van voor tot achter in de watten gelegd, het begint al bij de entree en houdt pas op als je het pand weer verlaat. Margo en Petro zorgen voor een onvergetelijke avond.

Alle gerechten zijn onder leiding van Margo met grote zorg bereid en de bijpassende wijnen worden door Petro uiteraard zelf geselecteerd.

Alle wensen worden vervuld, wat je natuurlijk mag verwachten van een restaurant op dit niveau.

47. pascal&nicole

48. ROBERT

49. Uitmuntend!

Wat een smaken, wat een sfeer, wat een avond(en).

Wijn- en champagnekaart mogen er ook zijn!

50. a. van Bussel

51. SUPER.

De sterren meer dan waard, want het restaurant heeft niet alleen een Meesterkok maar ook een Meesterchef in de vorm van Petro. Je voelt je vanaf het moment dat je binnenkomt tot dat je weggaat door iedereen van het personeel een gewaardeerde gast.

Margo, Petro en personeel geweldig. TOP.

52. N. Schaapkens

53. Super gegeten, absoluut 2-sterrenwaardig wat dat betreft!!!!

Wel vond ik het erg rumoerig en vond ik de tafels net iets te dicht op elkaar staan. Bediening op zich netjes en goed, maar soms (door de drukte? ) niet zo op elkaar afgestemd. Er werd bijvoorbeld per abuis door een tweede kelner nog een keer uitgelegd wat we voor ons hadden terwijl zijn collega dat net uitgebreid had toegelicht. Natuurlijk absoluut geen ramp, maar wel een beetje slordig in een dergelijk restaurant.

54. Fam Siebers

wij hebben afgelopen zondag een geweldige middag gehad bij Da Vinci.Eten, drank en bediening was perfect.komen zeker nog eens terug.

55. Steven Vluggen

Lekker en een welverdiend top michelin restaurant!

56. simone klijnsma

weer wezen eten en het blijft geweldig goed.hier loopt een talent gastheer van ongeveer 21 jaar maar dat is een topper! margo houden die jongen !!!!!

57. Dit Restaurant verdient het om een 2de ster te krijgen, niets dan lof vanaf binnenkomst tot vertrekt perfect. Top

58. sietse terpstra en stefan koch

Met 14-jarige neefje voortefeelijk gegeten; bediening paste zicg moeiteloos aan leefdtijd neef; Top!!

59. Wim Janssen Beek

We hebben op een zeer persoonlijke wijze de culinaire talenten van het Da Vinci team en in het bijzonder van Margo persoonlijk leren kennen: Het was met een woord TOP, in een ongedwongen en sfeervolle ambiance.

60. Ursula Buck

Perfecte wijn-spijs combinaties in voor ons huiselijke sfeer.Topavond dankzij bediening en persoonlijke aandacht voor de gast.Verdient 2e *.

61. math vencent

fantastisch gegeten helemaal top

62. Bart Vaessens

Uitstekende bediening, heerlijke voorgerechten, ossenhaas van superieure kwaliteit en een zeer uitgebreide wijnkaart!