• Lid sinds 7 januari 2010

World kitchen by Shiran

Eindhoven

De Stad

Venray

Tjebbe heeft nog geen foto toegevoegd

1. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor World kitchen by Shiran

Het diner is vastgesteld en veranderd om de 2 maanden. Deze keer een combinatie van de Turks keuken en de keuken van Maleisie. Je proeft de klasse van deze kok. Hij zoekt de juiste kruiden bij de gerechten en maakt er een op en top culinair feestje van. Het zijn allemaal kleine gerechtjes. De turkse Mezze en Köfte was buitengewoon geslaagd. De kokos soep had ietsje minder zout gemogen maar dat was het dan ook wel. Ik ben zelf fan van curry. De geserveerde dahl curry vond ik top! Mijn tafelgenoot vond de choy sum (buikspek) heerlijk. Terwijl voor mij de beef rendang weer een klein hoogtepuntje van smaak was. De kok / eigenaar verteld vol passie over de wijze van bereiden. En dat proef je 100% terug op tafel. We hebben een klein Eindhovens pareltje ontdekt!

2. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor De Stad
    Internationaal Venray

Ongedwongen sfeer. Prima huiswijn! Prijs kwaliteitsverhouding 3 gangen menu is goed. Zalm had van binnen iets warmer gemogen maar klein detail. Bediening is attent en vriendelijk. Gastvrouw J. is top. Voelt de gasten en sfeer goed aan.

3. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor 't Centrum | Aan Tafel bij Jan

Bediening vlot en gezellig. Sfeer en gastvrijheid top. Willdgerecht, garnalencoctail, runder carpaciowaren uitstekend. Vegetarische curry oversteeg het nivo olvarit niet. En smaakte alles behalve naar curry. Jammer. Nagerechten waren stuk voor stuk weer prima. Al met al een aanrader.

4. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Hong Kong Garden
    Chinees-Indisch Bunnik

Heerlijk gegete. Tradioneel chinees restairant qua inrichting en uitstraling. Het eten is vers en bijzonder goed van kwsliteit. Buitengewoon goed!

5. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Bankoh

Super mooie plek om te eten. Prettige sfeer. Mooi uitzicht. Kwaliteit van het eten was prima maar de prijs kwaliteitsverhouding was ronduit belachelijk. Met 3 personen voor bijna 100 euro (zonder drank) een wel hele karige rijsttafel gegeten. Wat dat betreft geen aanrader en het advies om de kwantiteit eens dringend te herzien.

6. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor 't Centrum | Aan Tafel bij Jan

Super fijn restaurant. Eten is uitstekend evenals de bediening. Geen dikdoenerij, gewoon goede sfeer. We komen er graag.

7. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe vindt de recensie door Tjebbe voor Old Dutch leuk

Deze keer in cafetaria Old Dutch een Hamburger schotel gegeten. Super lekker. De grote hamburger was goed klaargemaakt en ouderwets lekker van smaak. Wat ook opviel is dat er bijzonder veel verse groente werd mee geserveerd. (Kan mening restaurant nog wat van leren !) Het personeel had het heel druk maar ze bleven zeer correct hun werk doen. De inrichting is netjes en schoon maar niet bijzonder sfeervol of eigentijds. Meer dan prima cafetaria.

8. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Old Dutch

9. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor La Dolce Vita

Warme ontvangst. Prima sfeer. Voorgerecht was super. Een antipasti plank met allerlei Bruschettes. Hoofdgerecht, Tagliato di Manso (biefstuk) was te koud van binnen. Mals maar niet goed klaargemaakt. Afknapper. Jammer. Beetje groente. Was prima maar niet bijzonder. Geen nagerecht meer genomen.

10. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Vain's
    Aziatisch Venlo

Ongedwongen sfeer. Muziek stond wat hard maar werd op verzoek direct zachter gezet. Eigenaresse had bij reservering aangegeven dat ze een heerlijk soepje als voorgerecht zou gaan koken die avond. Niets teveel gezegd de Soto Ayam was fantastisch. Als hoofdgerecht de Beef Rendang geprobeerd. Prima, een aanrader wat mij betreft! Werd overigens geserveerd met een prima rode wijn. Als nagerecht een creme brulee. Was goed maar niet heel bijzonder.
    Bediening was netjes.
    Volgende keer als ik in Venlo iets met relaties moet reserveren die van de oosterse keuken houden is dat weer bij Vain's. Dit restaurant is een absolute aanwinst voor Venlo!

11. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor D'n Optie
    Nederlands Druten

Tjebbe

Heerlijk gegeten. Biefstuk was voortreffelijk klaargemaakt. Groente had iets meer gemogen voor 4 personen. Sfeer in z'n algemeenheid heel leuk. Mooi restaurant. Kok verstaat z'n vak! Kritisch punt zijn de tafels en met name hoe dicht ze op sommige plaatsen op elkaar staan. We hadden oprecht last van het feit dat de andere restaurantbezoekers te dicht op onze tafel zaten. We hebben dan ook geen nagerecht meer genoten en zijn voortijdig vertrokken.

12. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor In de Witte Dame

Tjebbe

Bediening heel correct, snel en spontaan. Asperges waren voortreffelijk klaargemaakt. Bij het nagerecht gekozen voor zoet. Niet teveel, precies goed. Voor ons een verrassing dit restaurant. We wonen in de buurt maar nooit binnen geweest. Onterecht blijkt nu. Aanrader!

13. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Smaak
    Nederlands Cuijk

Wederom bij Smaak een prima ervaring gehad. Mijn hertenbiefstuk was voortreffelijk klaargemaakt! Disgenoten vonden het allebei uitstekend (biefstuk), bediening is adequaat maar in de presentatie "brabants relaxed". Het werd opeens heel druk maar ze pakten het prima op.
    Voor ons een restaurant om terug te komen.

14. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor De Zwaan

Eten was verrassend en smakelijk. Prima sfeer. Ronde tafel stond iets te dicht bij keukendeur maar mocht zonder morren worden verplaatst.
    Gastvrouw heel attent.
    Van buiten lijkt het allemaal wat ouwerwets, inrichting niet helemaal eigentijds maar mijn advies; kijk er door heen want eten en sfeer is namelijk prima !

15. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft gereageerd op het topic: Kyoto Japans restaurant Eindhoven

oeps ging verkeerd. zie bovenstaand bericht. ...........Misschien even een reminder sturen dat ze zich kunnen aanmelden bij jullie :)

16. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft gereageerd op het topic: Kyoto Japans restaurant Eindhoven

Gistren bij MOUT gegeten in Hilversum. Had graag een recensie achter gelaten. De zaak is blijkbaar zo nieuw dat ze nog geen aanmelding hebben gedaan. Misschien even een

17. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Restaurant NoVice

Prachtige locatie. Frisse uitstraling
    Eenvoudige lunch genoten op het terras.
    Jongeman in de bediening. Uitermate attent en snel.
    Het eten duurde niet lang voordat het werd opgediend. Kwaliteit was prima.
    We waren aangenaam verrast.
    ( Klein puntje van aandacht; hoewel mooi om te zien maar let even op van welke kant de wind komt als jullie de toortsen laten branden. Wanneer ik er langer had gezeten dan een lunch had ik zeker gevraagd om er 1 uit te doen. De walm komt de smaak niet ten goede.)

18. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Smaak
    Nederlands Cuijk

Toevallig een bezoek gebracht. Verrassend. Eten was bovengemiddeld goed. Sfeer was relaxed. Bediening prima maar mag net een tikje attenter en alerter. Klein voorbeeld: als je de jas aanneemt van je klant bij binnenkomst mag je die bij vertrek ook weer aanbieden bijvoorbeeld.( ipv zoek zelf maar uit waar die hangt)
    Met wat kleine aanpassingen in het concept en de stijl is hier wat ons betreft vrij eenvoudig een 4x10 te scoren !
    We komen zeker terug.

19. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor De Watervogel

Verrassend goed!
    Geen uitgebreide, maar wel een leuke, kaart.
    Malse ossenhaas met een sesam-achtige saus gegeten. Prima. Het hoofdgerecht werd uitgeserveerd met heerlijke groente. De hoeveelheid was zonder meer voldoende. De locatie is gezellig met een mooi terras en uitzicht op de maas. De bediening jong maar correct. Op de achtergrond werd wel supervisie uitgevoerd en dat begrijp ik. Toen ik naar binnen liep hoorde ik de kok(s) zingen. Ze hadden plezier in het werk en dat proefde je. Wat mij betreft een aanrader.

20. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Kade 60
    Internationaal Den Helder

Tjebbe

Met het gezin van een uitgebreide lunch genoten. Prima kaart. Voor elk wat wils. Kwaliteit "helemaal top" Bediening vriendelijk en snel. Super schoon restaurant (laat de smaakpolitie maar komen)! Aan de buitenkant zie je het er niet aan af dat er zo'n geweldig restaurant achter schuil gaat. Absolute aanrader (gelet op de matige reacties in 2012 ben ik er van overtuigd dat er in de tussentijd een stevige personele wisseling heeft plaatsgevonden).

21. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Asteria
    Nederlands Venray

Tjebbe

Restaurant is weer helemaal bij de tijd. Prachtig opgefrist. Wat opvalt zijn de bekende gezichten in de bediening. Crew is blijkbaar erg loyaal. Goed teken! Het eten was buitengewoon goed. Meer dan voldoende en de kwaliteit was prima. Deze keer geen puntjes van kritiek, integendeel!

22. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Chico's

Tjebbe

Kwaliteit en snelheid is top. Haal daar heel graag af, maar entourage is nou niet van dien aard dat ik aan tafel zou gaan zitten. Verlichting en aankleding maakt op mij weliswaar een schone, maar ook een wat kille indruk.

23. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor De Beejekurf

Tjebbe

Gezellige avond gehad. 4-gangendiner genoten. Kwaliteit en presentatie van het eten was weer top. Wijn was verrukkelijk. Maar jongens wat zijn jullie toch "zunig" met broodjes, groente en bijgerechten. Na thuiskomst toch nog maar even de koelkast ingedoken om de honger te stillen. Mag dus wel ietsje meer zijn.

24. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft Sunndays toegevoegd als favoriet restaurant
    • Regionaal
    Berkelstraat 21 Valkenburg
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  25. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor De Gulperberg

Locatie is prachtig. Moeten zo langzamerhand wel wat bomen worden gesnoeid wil het uitzicht niet al teveel verloren gaan in de zomermaanden. Maar belangrijker, het eten. Dit is prima maar helaas ook niet meer dan dat. Geen verrassing. Recht toe recht aan.

Snelheid en vriendelijkheid van de bediening en keuken is goed. Toiletruimtes dateren uit het jaar kruik. Tegeltjes + spiegel zitten er al meer dan 40 jaar in schat ik in. Het geheel maakt geen vieze indruk maar door de ouderdom oogt het toch smoezelig. Kan echt niet meer. Even wat aan doen is mijn advies. Daarom een zes bij Sfeer.

Het is een locatie en restaurant met potentie. Er kan veel meer uitgehaald worden dan wat het nu is.

26. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Sunndays

Op een heerlijke zomerse middag neergestreken op een terras in Valkenburg. Onder het motto we laten ons eens verrassen. En een verrassing werd het zeker.

De uitstraling van het terras is eigentijds en netjes. Voldoende ruimte tussen de tafeltjes om fatsoenlijk een gesprek te kunnen voeren en niet het gevoel te hebben op elkaars lip te zitten.

De bediening was snel, uiterst vriendelijk en hulpvaardig.
    Het eten was voortreffelijk. Smaak, versheid en hoeveelheid waren dik in orde. Het is dat we verder moesten maar we hadden het daar nog veel langer uit kunnen houden.

4 tienen geef ik eigenlijk nooit maar heb nu echt geen reden om het niet te doen!

Wij komen hier gegarandeerd terug

27. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Vertraging

Nu twee keer een lunch genoten. Kwaliteit is prima. Bediening is vriendelijk. Inrichting eigentijds. Puntje van aandacht is dat ik tussen de middag niet de wereld aan tijd heb, het mag allemaal iets vlotter doorlopen.

28. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Wissink

Broodjes lekker vers met meer dan voldoende beleg. Prima.

29. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor Herberg Erve Kots

We hebben hier uitstekend gegeten. Het was opeens erg druk maar de bediening pakte het adequaat op. Pannenkoek smaakte lekker incl. roggebrood en suiker. Voor mij een aparte combinatie maar dat is blijkbaar een traditie in deze regio. Het smaakte in ieder geval goed. Ambiance was voortreffelijk. Leuke speelgelegenheid voor de kinderen.

30. Tjebbe's profielfoto
    Tjebbe heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur

Kijk naar de score; "Do I need to say more" ?
    We zijn er geweest net na de verbouwing en heropening.
    Wat een mooie ambiance is het geworden. Stijlvol, modern, strak. Goed gedaan !
    Het eten en daar gaat het uiteindelijk om is verrukkelijk. Ik had een hoofdgerecht met rundvlees. Super mals ! Heerlijk. Bediening ondanks de drukte snel en alert. Wat mij betreft een absolute aanrader.

Meer updates