Op dit adres zit nu: Tierney's

Patxaran in Haarlem

Parkeergarage Appelaar

Bezorgrestaurants in de buurt van Patxaran

• Rookruimte
  5. Betalen pin Visa Master Card

1371928336 83
1419929640 76
1491931595 78
1519360912 79

1. Weer lekker gegeten op 16-07 j.l., nu met een AH-bon. Lekker simpel, gewoon 50% korting op de eindafrekening v.w.b. gerechten (behalve een special, die er logischerwijs niet onder valt). Vergeleken met vorige keer waren de smaken anders (andere kok(s)?!), maar ook goed. Deze keer was voor mij de inktvis met aiolli van inkt de topper; nooit eerder 'inkt' gegeten, maar moest 't eens proberen.

Volgende keer weer! Wijnen blijven goed!

2. Een leuk restaurant. Heerlijk gegeten met vrienden, bediening vlot.

3. Interieur mooi!! Bediening zeer goed en behulpzaam. De sfeer is inderdaad heel rustig en aangenaam. Maar eten.. viel een beetje tegen. Maar nou heb ik 5 jaar in Spanje gewoond onder de Spanjaarden. Dus ik ben iets anders gewend. Aioli is met meer knoflook lekkerder en ook de gazpacho kan wel wat knoflook gebruiken. Chipirones waren wel heel lekker maar een stukje brood erbij zou wel lekker zijn. Ook de jamon Iberico viel tegen, die smelt op je tong (als je het een beetje dunner snijdt wel ja). Was een beetje teleurstellend. Ik had met zo verheugd op een beetje Spaans eten.. :-( Maar goed weer een ervaring rijker. Eigenaar zeer aardig.

5. We waren niet onder de indruk. De selectie koude tapas aan de bar waren niet overtuigend. De kaart met warme tapas niet uitgebreid. Bediening vriendelijk. Huisgemaakte bonbons bij de koffie hebben we wel anders meegemaakt, zeer simpel. Restaurant was slecht bezet op zondagavond. Dat komt de sfeer niet ten goede. Een volgend bezoek zit er voorlopig niet in.

6. In de herfstvakantie een dagje Haarlem en daar hoort ook een heerlijke afsluitende maaltijd bij. En of het heerlijk was!

We hadden het verrassingsmenu gekozen en mochten drie gerechten aan de bar uitzoeken. De keuze was groot en moeilijk kiezen. De gekozen gerechten waren niet alleen een lust voor het oog maar zeker voor de smaakpapillen.. heerlijk.

Daarna twee gerechten van de chef als verrassing. De croquettas waren lekker, maar niet heel bijzonder, de gamba's in pannetje en de schelpen daarentegen waren heerlijk. Ook de aubergines waren de moeite waard.

Kortom: erg genoten en blij dat we voor dit restaurant hadden gekozen. Helaas beetje ver rijden voor herhaling.

7. Gisterenavond, 13-7-14 de Paella gegeten. Zondag is de paella avond bij Patxaran. Als men bij Patxaran paella wilt eten, moet er van te voren gereserveerd worden. Dit hadden we dan ook enkele weken terug gedaan. 11-7-14 kwam er onverwacht een gast van ons bij, deze lust geen paella. Na een telefoontje met Patxaran, om aan te geven dat er een stoel bij kwam, was dit geen enkel probleem. De vierde tafelgenoot kon gewoon van de kaart bestellen.

Zondag, ons verheugend op de paella, naar Patxaran toe! Daar aangekomen, werd ons een plaatsje bij de uitgang van het restaurant toegekend. Niet ideaal, daar wij liever binnen zitten. Dit bleek helaas onmogelijk. De tent was immers volgeboekt door een groot gezelschap! Vooruit, we hadden ons verheugd op de paella, dus namen we deze tochtige plaats maar voor lief.

Tijd om voor onze vierde gast te gaan bestellen van de kaart. Deze was er dus niet die avond. Als excuus werd er gezegd dat dat niet mogelijk was, er was immers een groot gezelschap, en daardoor was het assortiment die avond beperkt! Had men dit niet aan kunnen geven, toen ik 11-7-14 opbelde om aan te geven dat er een extra stoel bij kwam? Een uur later en 100 euro lichter zijn we huiswaarts gegaan.

8. Gezellig vanwege het gezelschap waarmee we waren. Prijs-kwaliteitverhouding erg scheef. Brood van pinxtos hard en groot, waardoor het eten niet gemakkelijk ging. Garnalen waren wat droog. Croquetas terug naar de keuken laten gaan, omdat ze niet goed warm waren, dat was overigens voor de bediening geen probleem. Octopus vonden we erg zout. Bediening erg vriendelijk, maar we moesten wel zelf wenken als we drinken wilden bestellen, daarnaast tot 2x toe bij de één besteld waarna de ander een paar minuten later kwam vragen of we iets wilden bestellen. Al met al een redelijke ervaring. Ik zou hier helaas niet snel naar teruggaan.

9. Wotchao Sun

10. Remko

11. Wat een leuk restaurant! Het concept dat ze hier hebben is erg sterk, je kan heerlijke gerechten bestellen of ook gewoon even naar de bar lopen en een paar lekkere tapas pakken. Ik was hier met mijn vriendin uit eten geweest. De sfeer was erg goed, ik had echt het gevoel alsof ik in een Baskisch tapas restaurant was, maar dan met een modern tintje. De bediening was erg goed en professioneel. De Torpedo garnalen zijn een echte aanrader! Ik en mijn vriendin komen hier zeker terug! Ga zo door jongens!

12. mirjamhenrike

Bediening was slecht, weinig service, er werd niet gevraagd of wij drinken wilden of wat wij wilden eten...
    Het is een rommelige chaotische bedoening. Niet leuk.

Brood bij de tapas was hard, veel te hard voor dergelijke tapas.
    Wij bevelen dit restaurantje niet aan bij vrienden. En komen hier ook niet weer terug, Jammer.

13. Sunday

14. Afgelopen week zijn we teruggekomen van een vakantie in Baskenland en hebben gezien dat de pintxos van Patxaran uit Haarlem zich zeker kunnen meten met de authentieke en creatieve pintxos die in het Baskenland worden geserveerd.

Alweer enkele weken geleden zijn wij gaan eten bij Patxaran in Haarlem. Een mooi ingerichte zaak met een vriendelijke bediening. Wat ons erg aantrekt is dat je in je eigen tempo kunt eten en niet meteen hoeft te bestellen voor de rest van de avond. Zo bestel je eens wat van de kaart of loop je even naar de bar om te zien wat voor lekkers daar staat.

Je ziet dat de eigenaar en koks passie hebben voor koken door het gebruik van de mooie ingrediënten. Ook de combinatie van verschillende smaken die je niet bij elkaar verwacht, zorgen voor een aangename verrassing.

Ikzelf was erg gecharmeerd van de Txuleton, een stuk rundvlees met erg veel smaak en op een super manier klaargemaakt. Daarnaast is er een goede selectie wijnen en met name de Txakoli, een Baskische witte wijn (ietwat bruisend), vond ik erg lekker.

Nu we vergelijkingsmateriaal hebben na de pintxos in Bilbao en San Sebastian te hebben geproefd, kunnen we zeggen dat Patxaran zich met de Baskische pintxos restaurants zeker kan meten. En de lat ligt daar erg hoog.

Patxaran is een goede aanvulling op de Haarlems culinaire wereld. We komen er zeker vaker.

15. T.H. Alles

Toen wij binnenkwamen, we waren met vier personen, viel ons de leuke ambiance op. We werden keuirig ontvangen de een manspersoon die naar later bleek, de eigenaar bleek te zijn. Hij maakte ons wegwijs in de keur van gerechten en pintxios. Voor ons een van de eerste keren in een dergelijk restaurant in de omgeving. We konden de kleine gerechten van de bar halen en via een "stokjessysteem" wisten we precies wat wij besteedden.Wij waren met nog twee personen uit de restaurant-/horecawereld en zij gaven direct aan dat de entree uitstekend was. Door de medewerkers werden we op een vriendelijke wijze informeert over de door ons gekozen gerechten. De ansjovisjes en heekfilet waren uitstekend van smaak en de licht fruitige witte wijn, eigen keuze maar ook geadviseerd door de eigenaar, maakte het geheel compleet. We hebben ons in een zeer gezellige sfeer twee uurtjes heel goed vermaakt en gesmuld van alle gerechten die wij genuttigd hebben.
    Het geheel, de menuekaart, sfeer en medewerksters nodigen uit om nog eens langs te komen en wat uitgebreider te gaan eten.
    Wij komen zeker terug en dat zal niet zo lang duren.

16. Vrij nieuw tentje in het centrum van Haarlem. We kennen het concept uit Spanje waar je zelf bij de bar hapjes (pintxos) kunt halen en later per hapje afrekent. Naast deze hapjes komen er geregeld warme pintxos uit de keuken waar je uit kunt kiezen en is er nog een (beperkte) kaart.
    Het is vrij donker binnen, maar toen onze ogen daar aan gewend waren was het erg gezellig. We werden keurig welkom geheten door het vriendelijke personeel. Informeel, maar toch correct en attent. Ze raadden ons aan om niet te veel in 1 keer te bestellen.
    We begonnen met een aantal koude hapjes van de bar. De geitenkaas met kweeperengelei was onze favoriet. Daarna smulden we van gefrituurde asperges met aliolischuim en gefrituurde, verse ansjovisjes. Omdat we het niet konden laten proefden we ook nog de heekfilet in groene saus. Het leek alsof we weer in Spanje waren! We sloten af met een machtige chocoladetaart en een heerlijk warm pistachecakje met een vloeibare binnenkant die uitstroomde als je het stuk brak. De wijnkaart is correct. We dronken eerst een glas van de regionale wijn waarvan ik de naam ben vergeten en daarna een krachtige Rioja. Heerlijk!
    De opzet van dit restaurant maakt het mogelijk om zowel uitgebreid te dineren of om snel even een hapje te eten.
    We zijn aangenaam verrast door de kwaliteit van dit restaurant. Er staan mensen met passie zowel in de keuken als in de bediening. Wij komen zeker terug!

17. Hier onlangs gegeten op een vrijdagavond. Je krijgt een beetje het gevoel alsof je in Barcelona bent met de hapjes die je zelf kunt pakken. Nu nog het weer! Het eten is goed. Leuk tentje om snel wat te eten, maar je kunt er ook een hele avond vertoeven. Ze komen regelmatig langs met tapas en aan jou de keus om het te nemen. Van de kaart bestellen is ook mogelijk. Ga zeker nog eens terug.

18. Patatas Bravas of champignons met knoflook en peterselie is geen tapa uit Baskenland.
    De pintxos zijn goed en de porties ook. Wel zou er keer keuze mogen zijn qua tapas. Aan de bar de de koude tapas op een stokbroodje. De kaart was goed alleen zou deze wel ietsje uitgebreider mogen zijn.
    De txakoli was ook heerlijk en de bediening was goed en netjes. Ze komen soms ook langs bij de tafels met tapas om te proeven. Het komt niet opdringerig over en de koks zijn Spaans. Zeker de moeite waard!