• Lid sinds 19 maart 2012

Cafetaria Smul

IJmuiden

Dubrovnik

Haarlem

Turkeystick heeft nog geen foto toegevoegd

1. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Kreta

Vandaag een afhaal besteld en afgehaald.
    De aardappelschijfjes waren hard gebakken en verbrand, niet te eten.
    Dit moet de keuken gezien hebben, maar 'yallah' in de zak en dit durven mee te geven aan de klant.

De eigenaar was aan de telefoon niet 'begaan' en zei, dat we de volgende keer een extra zak konden krijgen.
    Wie zegt, dat ik volgende keer bestel bij jullie en dat het mij om een extra zak gaat?
    Ik betaal ervoor en wil geen bagger, als ik eten bestel.
    De friet was ook te weinig voor drie.

Maakt voor jullie natuurlijk niet uit met genoeg klandizie.
    Na jaren kwaliteit is dit een regelrechte farce.
    Voor ons NOOIT meer Kreta onder de huidige leiding.

2. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft gereageerd op een recensie van Cafetaria Smul

Ik lees zonet, dat de tent begin 2020 van eigenaar veranderd is.
    Dat verklaart e.e.a.

3. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Smul

Ik dacht al, kwaliteit is al een tijd niet, wat ik gewend was.
    Patat is elke keer donkergeel en verbrande stukjes; dit kan haast niet anders verklaard worden dan het feit, dat reeds (teveel) gebakken patat van een vorige bestelling opnieuw gebakken wordt.
    Kroket was koud.

Sorry, maar na twee keer dit aangegeven te hebben in eerdere recensies, bestel ik hier nooit meer.
    Aanfluiting!

4. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick vindt de recensie door Gerard voor Vrouwtje Köfte leuk

De originele Turkse keuken. Erg lekker eten, ook voor de vegetariërs onder ons.
    Leuke sfeer, mevrouw Kofte is erg aardig. Echt een aanrader.

1 positieve stem1 negatieve stem
  5. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Dubrovnik

Vandaag wilden we langs om te eten, maar helaas gesloten.

Geniet van je pensioen, maestro!

6. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Mama
    Internationaal Wormerveer

Ruim restaurant met een leuke kinderhoek.
    Soep is goed (gember!) en lamsshoarma en merkez ok.

7. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Marina

Zeer hygiënisch, uitstekende en verse producten en recent gerenoveerd/opgeknapt, waardoor er nog meer sfeer gekomen is. Voor mij met stip nummer 1 in IJmuiden e.o.

8. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Dubrovnik

Goulashsoep en vlees/lever goed zoals altijd. Prijzen nog steeds lekker klein.

9. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Mezza Luna

Met spontane SD-reservering hier wezen eten. Net als 5 jaar geleden nog hetzelfde knusse decor en ruimtelijkheid. Toiletten proper.

Als voorgerecht beiden een carpaccio, smaakte goed en rijkelijk gegarneerd, vooral hoeveelheid pijnboombitten (niet te krenterig). Lekker.
    Als hoofd mijn vrouw de kaasfondue. Lekkere variatie aan dipmateriaal naast brood (komkommer, walnoten etc), maar hoeveelheid brood (3 sneetjes stokbrood) mag wel wat meer zijn (6-7) p.p. Kaas zelf was niet denderend; blue cheese was dominant en naar ons idee niet helemaal zacht. Is een waxinelicht genoeg?
    Ik de pepersteak met salade. Salade was ook lekker gegarneerd met o.a. eerdergenoemde pijnboompitten en een subtiele dressing. Vlees was goed, maar zenig. Volledig genieten kon ik dus niet. IJsdessert was lekker.

6,3
  10. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor MOES
    Regionaal Amsterdam

Via Nudeal kennis gemaakt met Moes, met compleet gezin. Tafelreservering leuk gedaan met voornaam op zwart minibordje gekrijt. Van harte welkom geheten.
    Water in fles bleek gratis en men kwam zelf met flinke karaf kraanwater om uitdroging door de rode wijn te voorkomen.

Alle smaken waren op en top biologisch, zoals de carpaccio. De risotto was perfect met een heerlijke array van smaken. De hoofdgerechten (beiden een burger, rund en lam) smaakten prima met zelfgemaakte bunnies. Huisgemaakte frietjes zoals mijn moeder ze maakte en ook mayonaise zelfgemaakt. De komkommeramuses en brood met olijfolie waren van het huis.

Bediening vriendelijk en attent. Af en toe wat vergeten (bestek), maar dat mocht niet deren.

Toetjes (Rode bieten macarons en biologisch ijs) waren heerlijk en zich flink onderscheidend van het conventionele.
    Adres om te onthouden

11. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Mantoe

20-08-2016
    Voor de 2de keer hier, nu met 3 volwassenen en twee kleine kids, via SD-spontaan etentje reservering. Tsja, we moeten letterlijk en figuurlijk op de kleintjes letten.

Van harte welkom geheten, zoals vorige keer, gastvrijheid ten top.

De mantoe was weer zalig, zoals vorige keer, een sensatie aan smaken. Ik zou zo een vol bord hiervan kunnen eten.
    Wel meenden we, dat er vorige keer linzen in de (zelfgemaakte) tomatensaus zat, maar alla, nog steeds top.

De hoofdgerechten (kipkluifjes met zelfgemaakte gebakken aardappelen, koolraap en heerlijk gestoomde licht vallende rijst, allemaal tiptop op smaak door o.a. koriander, zonder dat de kruiden overheersten.

Als toetje een pudding en dat allemaal voor 14.75 p.p. aan de hand van eerdergenoemde SD-reservering.

Ik zei nog aan de jongedame in de bediening, dat ze voor het kindermenu ook iets moesten rekenen, maar daar wilde ze niets van weten ("niet alles is geld").
    Wat een gebaar!

Kortom, als we in Amsterdam gaan uit eten, passeert Mantoe bij ons altijd de revu als een van de opties.

12. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Anko aan Zee

Spontaan geboekt via SD om eens uit te proberen. Tot onze verrassing was daar de bedienende gastheer van ChiLing van ernaast. Zij hadden dit ook overgenomen.
    Miso soep, sushi en de kipfilet waren in orde. Dessert (groene thee ijs) was overheerlijk.
    Bediening kundig en zeer vriendelijk voor kinderen.

Mooie lokatie om te zitten, zo aan de Zuidpier (oh nee, tegenwoordig moet je Seaport zeggen).

13. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Van der Meer

Altijd al hier willen eten, gezien de goede verhalen.
    Met onze twee kleine kinderen van 3.5 en bijna 1.5 gekomen, ruime tafel achterin de tuin voor ons gereserveerd.

We werden helemaal blij van de kaart, niet allemaal standaarddingen (natuurlijk wel paar klassiekers), maar originele gerechten, die ik nergens anders gezien had.

Ik en mijn vrouw allebei aan 't Russisch ei als voorgerecht.
    Als hoofdgerecht ik het stoofpotje en mijn vrouw de entrecote, met lekkere rode wijn/biertje erbij.
    Alles smaakte heerlijk en ook nog heel mooi gepresenteerd en dat voor IJmuidense prijzen.

De eigenaar zou m.i. meer kunnen verdienen hiermee in grotere steden, maar daar zijn de huren weer hoger (alhoewel Velsen er ook wat van kan), dus van ons mag meneer Van der Meer gewoon op zijn huidige, zeer smaakvol en rustiek ingerichte stek blijven.

Bediening zeer kundig, attent en sympathiek.
    Kortom prima eerste kennismaking en ik wil in de r-maanden hier ook wel eten in de lobby

14. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Restaurant Scampi

Met AH deal wezen eten in een van onze favoriete steks. Het was allemaal weer goed, de kangoeroebiefstuk, lekker stevig vlees voor mij en de pittig gekruide scampi voor mijn vrouw.

Mijn chèvre vooraf had heerlijk zacht smakende geitenkaas, goed bereid.

De fles rode wijn (Argentijns dacht ik) was lekker vol en stevig, kwam lekker binnen.

We will be back (again) !

15. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Homan
    Internationaal Eext

Een leuke en gemoedelijke familiezaak in het kleine dorpje Eext, waar verrassend goed gekookt wordt. Met een AH-restaurantactie deal hier terecht gekomen tijdens weekendje weg en vanaf nu behoort Homan tot onze favorieten.
    Een hartelijke gastvrouw, die proactief uitleg geeft over de bereiding van bepaalde gerechten, zoals de soep met het oog op onze dieetwens.
    De pepersteak van mijn vrouw was gewoon goed en smaakte ouderwets natuurlijk (bio?!). Mijn kipkluiven smaakten ook naar de kip van vroeger (ook bio?) en de frieten deden ons aan onze kindertijd (80ies) terugdenken qua smaak. Hoeveelheid royaal. Mijn sinaasappelbavarois was ook prima, wellicht tikje te koud, maar dat deed verder niets af aan de overall smaakbeleving.
    We komen hier zeker terug, mochten we weer eens in de buurt zijn.

16. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft Homan toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Internationaal
    Hoofdstraat 12 Eext
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  17. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Spices India

Met AH-actie wezen eten. Vriendelijk ontvangen door gastvrouw van het huis. Inrichting eenvoudig, maar sfeervol.

Tomaten-linzensoep had meer weg van tomatensoep, weinig linzen geproefd. Ik zou willen adviseren pure linzensoep aan te bieden; tomatensoep kan je in bijna elk restaurant wel krijgen. Tapas waren OK, maar de uien battarje (of hoe je't ook spelt) was niet echt gelukt volgens ons. Nogal droog. Als hoofd waren de kofta, mango kip en groente OK, niet meer niet minder. Heel mild gekruid.

Al met al te tam, niet indrukwekkend. Verder hielp 't niet echt dat de 3de/hoofdgang (kofte etc) opgediend werden in een metalen bord met vakjes. De gerechten koelde hierdoor relatief snel af en gaf het niet echt een restaurantervaring (meer schoolkantine of gevangenis). Ik zou aardewerk aanraden. Bovendien had het bord van mijn vrouw nog paar druppels afwaswater van de spoelbeurt.

Wijnglazen waren niet schoon, 1ste wijnglas was gewoon niet goed gewassen en ook de 2de was niet helemaal schoon, maar dat hebben we maar zo gelaten. We wonen sowieso aan de andere kant van het land, maar anders zouden we sowieso ook een andere Indiër zoeken.

18. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Griftpark 1

Er wordt goed gekookt op basis van prijsniveau. Hoofdgerecht (beiden gildehoen) zeer smakelijk met royale hoeveelheid groenten (waaronder spruitjes :-) !!!). Carpaccio is OK, niet top, maar goed te behappen. Muntthee - je mag zelf je zakje verse munt uitzoeken, nooit gezien heel origineel en leuk. Zeer goede kindverschoonfaciliteit in de gehandicapten-WC.
    Samen met de vriendelijke bediening, mooi en ruim decor + omgeving is Griftpark 1 een aanrader.

19. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Hans en Grietje
    Pannenkoekenhuis Noordwijk

De zaak ziet er prima uit, inclusief speelkelder voor oudere kids met camerabeelden in het restaurant. Na afloop mogen de kids een kleinigheidje kiezen. Bediening en eigenaar zeer gastvrij en behulpzaam.

Maar nu waar 't echt om draait, de pannenkoeken nog. Het beslag lijkt volgens mij essentiële ingrediënten (ei, boter ?!) te missen, aangezien ze op Matzes leken. Volgens mij gemaakt van mengsel van alleen bloem en water, gezien de smaak. Alleen al met 't 'normaliseren van 't beslag valt al heel wat te winnen

Eventuele garnituren (zoals kaas en uien) worden niet meegebakken, maar apart bereid en in het midden van de pannenkoek 'gedumpt'. Plakken kaas in het midden van de pannenkoek (+ evt andere garnituren), buitenste randen zodoende 'naturel'.

Mijn advies is: neem een echte pannenkoekenbakker in dienst.

20. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Mantoe

20-08-2016:

Van harte welkom geheten, zoals vorige keer, gastvrijheid ten top.

Wat een gebaar !

21. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor MarktZicht

Een vriendelijke, vaderlijke eigenaar, die de benen uit zijn lijf loopt in de bediening. Naar mijn idee meer dan de (jonge) personeelsleden zelf. Hartelijk welkom geheten, ook al hadden we 'spontaan' geboekt via SD. Dat is positief.
    Mooi buitenterras en uitzicht op de 't Broekerveilingmuseum en ruime tafelindeling.

Als nu ook de gerechten naar een iets hoger niveau getild worden, dan is het plaatje af. Ook een eetcaféhahah mag deze ambitie hebben.
    Het sleutelwoord is hier saus/dressing; hiermee wordt naar onze smaak scheutig mee gezwaaid (met de fles dan).

De (chili dacht ik) saus heeft niets te zoeken in de gegratineerde champignons. De smaak van de champignons wordt overstemd en je proeft dan alleen maar de kaas (en de saus).
    Tip: peterselie, knoflook en zwarte peper.
    De carpaccio ook 'overdressed' met iets te zurige dressing en was niet rood (volgens mij is carpaccio rood).
    Hoofdgerechten: vegetarische Mexicaanse tortilla, smaakte OK, maar -heb je 'm weer- dezelfde (chili?!) saus al erin verwerkt.
    We zijn in Nederland van de sauzen, maar niet iedereen vindt dat lekker. Be on the safe side en geef de saus er apart bij in een schaaltje.
    Geldt ook voor de salade, royale hoeveelheid maar ook overdressed (naar mijn smaak met kant-en-klare saladedressing). Geef het er desnoods bij; ik heb er 't liefst alleen olijfolie (supermarktkwaliteit meer dan genoeg) en balsamico bij, maar desnoods helemaal zonder.
    Voor 't andere hoofdgerecht (kipsaté) werd pas laat aangegeven dat 't op was (het was ook heel druk deze avond door 't mooie weer) en biefstuk werd gesuggereerd. Was niet bijzonder, maar oké. Eigenaar maakte erg beleefd zijn excuses.
    Positief was de ruime hoeveelheid bijgerechten (gratis!), keus uit frietjes en krielaardappeltjes + sperzieboontjes.

Prima plek om te vertoeven, maar wat ons betreft aan de kok/zaak om bepaalde gerechten (o.a. de genoemde gegratineerde champignons) dringend aan te passen.
    Voor het merendeel waarschijnlijk goed genoeg, maar voor ons wel een must.

5,3
  22. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Addis Ababa

Na 20 jaar (in 1994 gegeten tijdens mijn studententijd, restaurant was toen net opgericht) eindelijk terug gekomen met vrouw, kids en goede vriend.

Allen heerlijk gegeten middels de Addis Ababa special. Extra Injera's waren geen probleem. Vooraf allen een salade, royaal, gezien de kleine prijsjes.
    Ook het ijs met fruit en (spuitbus)slagroom (5 euro) was royaal qua fruit; andere restaurants mogen hieraan wel een voorbeeld nemen.

Uitstekend en lief gastheerschap van het eigenaarsstel. Kids kregen mandarijntje en sinaasappeltje mee.
    We komen zeker weer terug voor nog een voedzame maaltijd.

23. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor De Bokkedoorns

Voor de 3e keer hier nu geweest (21-07-2016), nu samen met de buren, die hier ooit eind jaren '60 geweest waren (toen 't nog geen Michelinrestaurant was).
    De Bokkedoorns kwaliteitstrein dendert maar door, sensationele amuses (waaronder een van Thaise soep, de naam even vergeten), oogverblindende en tongstrelende gerechtjes en uitstekende wijnen, waarbij de rode wijn uit Duitsland (Philip... rest vergeten) nog lang in 't geheugen zal blijven).
    Deze keer de kaaswagen niet links laten liggen, er was nog ruimte voor!
    Samen met de topbediening en (groot)meestergastheer Peter Bruins was 't ((weer) een hattrick van) een topervaring.

24. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor De Gouden Klok

Nostalgisch ouderwets hotel. Heerlijk om anoniem te vertoeven en gerechten met kleine prijzen zijn hun prijs dubbel en dwars waard. Kabeljauwfilet en kipschnitzel werden geserveerd mer royale hh garnituur, waarvoor je niet hoeft te betalen. 2 verschillende soorten friet. Er is constant aanloop, wat bijdraagt aan een gezellige gemoedelijke sfeer op zijn Fries.
    Als je hier verblijft, bezoek ook eens het eveneens klein geprijsde Waddenbelevingscentrum "De Noordhoren".

25. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Bistrot Neuf

Op de bonnefooi in Amsterdam dit onverwachte pareltje in de Haarlemmerstraat binnen gestapt.
    Mijn vrouw en mijn moeder namen een hoofdgerecht, respectievelijk een boterzachte goed gegaarde Dorade met de kop er gewoon aan (zoals mijn vrouw 't wil), lekker sappig (Dorade wordt al snel droog als je niet oppast), vergezeld door een perfecte antiboise saus.
    De lamsbout van mijn moeder ook perfect gegaard.
    Mijn voorgerecht palingmousse leuk opgediend (in een confiturepotje), naar mijn gevoel iets aan de koude kant, maar voor de rest prima.
    De gevulde kwartel ook top.
    Verder ook vermeldenswaardig dat de witvis en de frietjes van het kindermenu ook bovengemiddeld waren, vooral de frietjes met schil. Anders (en lekker) bereid t.o.v. van wat je standaard krijgt.
    Mijn afsluitende clafoutis ook lekker, niet te zoet, niet te zacht.

Bediening attent en vriendelijk, vooral naar onze kinderen toe.
    Wel oppassen bij het aflopen van de trap naar de WC's beneden, beetje aan de steile kant, maar overall een plek om te onthouden op de Haarlemmerstraat.

26. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Patxaran

Weer lekker gegeten op 16-07 j.l., nu met een AH-bon. Lekker simpel, gewoon 50% korting op de eindafrekening v.w.b. gerechten (behalve een special, die er logischerwijs niet onder valt). Vergeleken met vorige keer waren de smaken anders (andere kok(s)?!), maar ook goed. Deze keer was voor mij de inktvis met aiolli van inkt de topper; nooit eerder 'inkt' gegeten, maar moest 't eens proberen.

Volgende keer weer! Wijnen blijven goed!

27. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Sea You

Met een Groupon voor 't eerst bij Sea You wezen eten op een geografisch uniek punt met adembenemend uitzicht over onze IJmond-regio.

Als voorgerechten carpaccio (royaal op een meter bier bord), die heerlijk naar truffel(olie) smaakte + uitstekend bereide gamba's.
    Als hoofd slibtong en portabello met risotto. Allebei subliem bereid, de risotto was zeer goed bereid (ook weer lekker met truffel), niet zomaar een vanzelfsprekendheid, omdat veel restaurants dit volgens ons maar niet onder de knie krijgen.
    Als afsluiter ijs en koffie met lekkers.

Tafels ruim geplaatst, dus de nodige privacy.
    Bediening attent.
    Let wel, kraanwater in een karaf wordt niet aangeboden.

28. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor De Meerplaats

Weer eens gegeten in de Meerplaats, deze keer weer eens (voor de 'zoveelste' keer) een diner na vorengaande lunches, samen met vrouw en twee kleine kids.

Kwaliteit blijft consistent en uitstekend met voor ons o.a. onze eigen klassiekers 'zalmbonbon' en trio vis. Voor de oudste koter een kibbeling met patat, salade (die er door mij bij haar ingepropt werd) en ijsje toe.
    De gastheer (die al jarenlang in die hoedanigheid de scepter zwaait in De Meerplaats) is wat mij betreft Michelin-waardig en ook de overige leden van de bediening zeer vriendelijk en attent.

Bij afrekenen mocht mijn oudste een (kinder)cadeautje uitzoeken; het werden 3 gekleurde balletjes van leer, waarbij thuis bijna de TV en vazen omgekegeld werden ;-)

29. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Lust
    Internationaal Hilversum

Met vouchers hier gegeten, waar we werden getrakteerd op een 5-gangen verrassingsmenu met allemaal kleinere hapjes.
    Zoals bekend, zit deze zaak aan een drukke eenrichtingsstraat in het centrum van Hilversum, waarbij onze trommelvliezen last hadden van de voorbijrazende motoren, maar we kozen er toch voor om buiten te zitten.
    Bediening zeer vriendelijk, attent en netjes pratend.
    Gerechtjes (van vis/coquille tot een stukje vlees) waren heerlijk en verfijnd van smaak.
    Decor binnen ook een 'lust' voor het oog met op de bovenverdieping een lounge met heerlijke (lig)banken, misschien iets voor een volgende keer.

Toiletten mooi ontworpen en brandschoon.
    Plek om te onthouden voor als ik weer eens in Hilversum ben.

30. Turkeystick's profielfoto
    Turkeystick heeft een recensie geschreven voor Fozzies

Op donderdagavond 21 april gegeten (voor het eerst) bij Fozzies, met Tank&Dineer vouchers.
    Bijzonder goed concept met alle gerechten in voorgerecht-formaat.
    Pompoensoep was bijzonder, Oosters gekruid, licht pittig. Carpaccio was dik gesneden, maar goed vlees. Hoofdgerecht: kogelbiefstuk en zalm, gewoon goed.
    Creme brulee met butterscotch was apart en overheerlijk.

Zeer ervaren en kundige/snelle dames in de bediening.
    Decor/ambiance zeer knus en nodigt uit (samen met de vriendelijke bediening) voor een volgende keer.

Meer updates