Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Grootegast verdeeld zijn.

1. Internationaal Grootegast

Lekker met de kinderen gegegeten. Ongedwongen sfeer en zeer gastvrije mensen. Eten was goed en in overvloed. Prima Noord- Afrikaanse keuken!

2. Internationaal Grootegast

Els Dikkers-Noordenbos

Was heel gezellig met 8 vriendinnen. Prima bediening en heel lekker eten. We vonden het wel een klein beetje te koud in het restaurant.

3. Internationaal Grootegast

We hebben de 1e kerstdag heerlijk van het kerstbuffet genoten. Mijn man wilde graag een ander glas voor zijn pilsje en kreeg het. We komen zeker in het nieuwe jaar terug.

4. Internationaal Grootegast

We hebben een heerlijke ongedwongen avond gehad met vrienden. Het eten was heerlijk. Zeer leuke ambiance en bijzonder gastvrij. Zeker een aanrader. Dichtbij parkeren en vlakbij Groningen en Drachten.

5. Internationaal Grootegast

F.J. de Boer

Gezellig uit eten geweest met vrienden. Was lekker en goed! Gezellige en ongedwongen sfeer.

6. Internationaal Grootegast

Roel Menke

Heerlijk gegeten. Absoluut waard om vanuit Stad heen te gaan

7. Internationaal Grootegast

Wij hebben met 5 personen super lekker gegeten, echt een aanrader! Ook vegetarisch is het genieten.

8. Internationaal Grootegast

Anne Marie

Heerlijk gegeten. Omdat we erg vroeg moesten eten vanwege een verplichting elders, waren we de enige gasten. Vandaar maar 3 sterren voor sfeer. Maar de aankleding is heel leuk. Komen zeker terug.

9. Internationaal Grootegast

Amis-menu voor € 29, 75. Heerlijk gegeten in een warme sfeer. Enige minpuntje: een koud bord bij het hoofdgerecht. Dit ook gemeld.

10. Internationaal Grootegast

Heerlijk gegeten in een mooi restaurant. We hadden het tapas menu voor twee personen, dat smaakte werkelijk geweldig!! We hebben genoten!! Voor herhaling vatbaar.

11. Internationaal Grootegast

Gerard en Tineke Krijnsen

Prima ambiance. Erg lekker gegeten met vrienden. Zij hadden dezelfde ervaring, lekker gegeten.

12. Internationaal Grootegast

Hieke Stellema

Erg lekker gegeten, in een aangename sfeer.

13. Internationaal Grootegast

Jo

We hebben heerlijk gegeten in jullie sfeervolle restaurant. De bediening en gastvrijheid was prima. Een klein puntje wat we jammer vonden was dat we er pas later achter kwamen dat jullie ook pizza, spareribs etc. hebben. Dit staat alleen op de afhaallijst en het is dus onduidelijk of je het ook kunt bestellen terwijl je bij jullie eet. Mijn man had het namelijk erg moeilijk qua kiezen van de dinerkaart i.v.m. de vermelding van diverse kruiden in de gerechten en zag pas later dat de jonge lui aan de lange tafel pizza's etc. zaten te eten.

14. Internationaal Grootegast

Heerlijk eten voor een prima prijs! Vriendelijk personeel!

15. Het eten was heel heerlijk, afhalen duurt wel lang maar anders is het een top restaurant!

16. Internationaal Grootegast

Dirk

17. Kees Verwey

Een menu besteld en nog een portie nasi rames. Toen we thuis kwamen, bleek alleen het menu ingepakt te zijn. Nasi rames ontbrak. Dit niet opgehaald, omdat anders het andere eten koud zou zijn geworden (kwartier rijden). Helaas heeft men niet op mijn mail gereageerd. Slordig. Dus geen bezoek meer aan deze Chinees.

5,5
  18. Internationaal Grootegast

Op een regenachtige sombere avond naar binnen gelopen. Na ruim 2,5 uur genieten met een stralende glimlach weer naar buiten. Geweldige zondagavond gehad. Helaas maar een paar klanten om naar te loeren deze avond zodat ik mij wel op mijn vriendin moest concentreren. De proeverij van diverse gerechten kan ik iedereen aanraden. Deze chef kan een potje toveren.

19. Internationaal Grootegast

Hannah Jo

Vanavond heerlijk gegeten in Grootegast, in een bijzonder restaurant met kleden aan het plafond en warme uitstraling. De chef maakt bijna alles zelf en je proeft zijn vakmanschap. Wij zijn vertrouwd met de Franse, Italiaanse en Turkse keuken, maar dit was weer heel anders. Royale porties en verfijnde smaken. Absoluut een aanrader! Ook prettig met parkeren, want je hoeft niet naar een dure parkeergarage, maar parkeert bijna voor de deur.

20. Fam. Veenstra

Het eten is vrijwel altijd goed. Vergeleken met Chinese restaurants in de omgeving (Leek, etc.) springt deze Chinees er echt met kop en schouders uit qua kwaliteit.

Alleen de prijzen zijn wat aan de hoge kant..

21. Internationaal Grootegast

Even op doorreis geweest naar verre familie in het Noorden..komen wij aan bij Samiramis in Grootegast. Heel mooi pand aan de buitenzijde maar weinig te ontdekken vanaf straatkant. Toch maar naar binnen. Wat een zaak! Groot,wat je totaal niet verwacht!!! We werden keurig ontvangen door een personeelslid en voelden ons echt welkom. Toen kwam het eten. We genoten, en genoten van die heerlijke smaak..De wijn die we aanbevolen kregen pastte inderdaad uniek bij ons menu. Kortom dit is voor ons, mensen uit Dordrecht een prachtige ervaring geweest. Jammer dat we er niet iedere week kunnen eten omwille van de afstand. En zeer verrast dat dit nog geen Michelinster draagt. Maar voor mensen uit deze omgeving is dit een absolute aanrader! En als wij weer die kant op gaan, dan gaan wij hier zeker weer heen.

22. Internationaal Grootegast

Fantastisch eten, elke keer als ik hier weer eet ben ik aangenaam verrast.
    Goede service en smaakvolgenieten van vele gangen en sierlijke amuses.

Grt
    Johan

23. Internationaal Grootegast

Anja

De kwaliteit van het eten is van hoog niveau. Wat hoeveelheid betreft zou het wat meer mogen zijn.

Gegeten in de bedoeienentent. Heel apart. Hoe hou je dit schoon en fris?

Vriendelijke bediening.

Jaren geleden voor de verbouwing/brand ook een paar keer geweest. Ook toen was het eten van een hoog niveau.

Wat ik nu mis en er toen wel was waren de pizza's. Die kun je tegenwoordig alleen nog maar afhalen en daar hoor ik geen goede verhalen over.

Ik zou de potten aan de buitenkant op de stoep weghalen of vervangen door iets minder pompeus. Plaats een bord buiten met daarop het maandmenu of dagtip oid.

Zorg buiten voor een iets aantrekkelijker aanzicht, iets toegankelijker. Laat mensen wat makkelijker naar binnen kijken en het mooie interieur zien. De buitenkant oogt nu wat somber en gesloten. Zorg buiten voor meer licht aan de muren, plaats een lantaarn. Haal de buxus uit de potten en zet er een mediterrane plant in. Mogen er geen stoelen buiten staan?

Jammer dat de gemeente niks doet aan de kavel die er naast ligt. Kan daar niet een leuk klein stukje groen gemaakt worden? Zoals het nu is doet de uitstraling van Samiramis geen goed.

24. jan

Top tent vooral nu ze zijn verbouwd is het helemaal af.
    Pin is er mogelijk. Snel geholpen, vriendelijk personeel, kortom bekijk het zelf echt een bezoekje waart.

25. Internationaal Grootegast

Een leuke entourage, maar erg warm! De hoeveelheid eten was voldoende, maar kon wel iets meer. De broodjes als 'appetizer' waren lekker, maar veel in tegenstelling tot het kuipje met' garnering van de broodjes. Het uitserveren van de gerechten duurde erg lang. (Mediteraans tempo?) De aangeboden 'appetizer' (eendenpaté) is gedurfd. Niet iedereen kan dit waarderen. Het verbaasde ons dat er geen couscous werd geserveerd, maar enkel rijst en gebakken aardappelen. De serveerster gaf aan na te vragen m.b.t. de couscous, maar kwam hier niet op terug. Rijst en aardappelen waren wel lekker alsmede het hoofdgerecht. Er ontbrak een koffie (en thee) kaart. Op de vraag of er een lekkere Marokaanse koffie geserveerd kon worden, werd er Grand Marnier bij de koffie geserveerd.
    Kortom: Goede sfeer, lekker eten, maar nog wel puntjes op de i.

26. Internationaal Grootegast

Een toprestaurant!

Heel erg lekker eten, erg comfortable en topbediening!

27. Vorig jaar wezen eten.. Het duurde erg lang voordat we wat kregen. Had verse jus besteld, kreeg jus van de aldi.. De kinderen van hun liepen daar wat rond, op ons werd weinig tot niet gelet. Het eten was wel lekker maar niet bijzonder warm. We hadden het beter kunnen bestellen en dan daar kunnen opeten want we hebben wel een dik half uur gewacht voordat we wat kregen..

28. Internationaal Grootegast

Heerlijk gegeten, rustiek in een bedoeïenentent. Een echte aanrader.

29. Het eten is gewoon goed. We hebben er nog nooit zitten eten maar halen het altijd af. Het is er altijd druk dus dat zegt ook wat volgens mij.

30. Internationaal Grootegast

Prima restaurant. Het eten is er heerlijk, de bediening is goed.

Echt een aanrader!