Op dit adres zit nu: Restaurant Italië

Samiramis in Grootegast

Parkeren is gratis en kan voor de deur

De bus van Groningen naar Grootegast stopt voor de deur

Bezorgrestaurants in de buurt van Samiramis

• Buffet: € 25,50
  • Veganistisch

• Rookruimte

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1282921901 90
1319227209 90
1371091935 90
1459261969 88
1485194331 89

1. Erg lekker gegeten in dit gastvrije restaurant! Het buffet is een aanrader!

2. Heerlijk gegeten. Erg goed met verrassende amuses tussendoor. En wat de prijs betreft, prima in verhouding met wat werd geserveerd.
    Voor herhaling vatbaar!

3. Hier al vaker gegeten en altijd voortreffelijk! Ook het buffet (met de verschillende smaaksensaties) dat we deze keer voor het eerst kregen. Bij binnenkomst komen de heerlijke geuren je al tegemoet.
    Gezellige, warme sfeer door de aankleding, de bediening en de kok die altijd in is voor een praatje.
    Ook voor mensen uit Groningen een aanrader: het is maar hooguit 25 min. rijden en gratis parkeren voor de deur.
    Uitstekende prijs-kwalitiet verhouding.

4. Vanwege mijn glutenintolerantie is uit eten gaan niet altijd leuk, door vele slechte ervaringen voel ik me lang niet altijd op mijn gemak in een restaurant. Maar bij Samiramis weet ik dat ik goed zit. Ik voel me 'veilig' en Samir bakt altijd speciaal voor mij glutenvrije broodjes! En dan is het eten ook nog gewoon erg lekker en de bediening vriendelijk.

5. heel lekker gegeten! zeer gezellige entourage

6. H. van der Wal

Kok is zonder meer goed.
    Zelfgebakken kleine bolletjes brood vooraf, koude voorgerechten, soep en lopend buffet; alles goed verzorgd en ruim aanwezig.
    Voor de liefhebber life cooking; de kok maakte de kok vis, kip, lam en kalf op de grill klaar; zelfgemaakt sausje erbij, erg lekker!
    Toetjes- en ijsbuffet was goed; zelfgemaakt volgens mij.
    Koffie na voor de liefhebber.
    All-in prijs.
    Een gezellige (en lekkere) avond met familie gehad.
    We zijn hier al vaker geweest en komen er zeker nog vaker.

7. Heerlijk gegeten op Tweede Kerstdag.
    Genoten van een gevarieerd buffet in een gezellige en warme omgeving.
    Service van het personeel was perfect.

8. Superleuke plek. Bijzonder interieur en een heerlijk verrassend buffet met genoeg diversiteit.

9. Heerlijk eten in een gezellige sfeer. De kok heeft echt liefde voor zijn vak en is ook ontzettend vriendelijk. Wij zijn hier al meerdere keren geweest en komen zeker terug!

10. G.Dijkstra

Wij hebben heerlijk gegeten.
    Voor de familie die wij meenamen was het zeer verrassend wat ze kregen voor geschoteld.

Familie Dijkstra

11. We hebben heerlijk gegeten bij Samiramis. We hebben gebruik gemaakt van het 4 gangenbuffet. Er hangt een gezellige sfeer, de bediening is vlot en een ruime keuze van het buffet. De kok maakt met liefde en passie graag een stukje vlees/vis voor je klaar incl. een sausje wat daar prima bij past.

Kortom: we komen zeker weer eens terug!!

12. Heerlijk gegeten bij Samiramis. We wilden eens wat anders proberen en kwamen daardoor bij dit Mediterraanse restaurant uit. We kozen voor het buffet, hierdoor konden we overal van alles een beetje proberen. Heerlijk gegeten en gedronken. Alles wordt met kwaliteit bereid. Bediening was goed, vriendelijk en snel. We komen graag nog eens een hapje eten!

13. Het is altijd fijn als een kok creatief is, hetgeen naast de kookkunst een 1e vereiste is, deze kok heeft dat en tevens passie voor zijn vak.
    Als ik toch een minpuntje moet noemen: de inrichting van het buffet zou wat meer sfeer mogen hebben de stalen warmhouders bakken zijn wat kil. misschien wat minder prominent in het midden?

14. Jacqueline

Mooi en sfeervol ingericht, verrukkelijk gegeten en ontzettend aardige mensen, heerlijk relaxte sfeer. Aanrader!

15. Fantastisch, wat een heerlijk lopend buffet. We waren met 5 volwassenen meer dan tevreden. Ook de grote keuze aan toetjes was verrukkelijk.

16. A. Zijlstrs

Gastvrij ontvangst. Vriendelijke service. Het eten was goed bereid en smaakvol.

17. Ook vanavond weer uitstekend gegeten in dit gezellige restaurant. We komen hier zeker terug!

18. Jasper Bergwerff

Erg lekker gegeten na de gastvrije ontvangst. Tussen de gerechten door verwend met 2 extra amuses. Je proeft dat er aandacht besteed wordt aan de bereiding van de gerechten. Echt heerlijk!

19. Wij waren er om ons 12 ½ jarig huwelijk te vieren met zijn vijven. De ontvangst was warm en de ambiance is gezellig. Het nieuwe concept is een mediterraan buffet begeleid door heerlijke warme broodjes. Voorgerechten waren divers en heerlijk. Hoofdgerechten waren ook heel verschillend en allemaal even smakelijk net als de live cooking van het vlees of vis. Zelf kon ik niet veel meer van het nagerecht proeven, zo goed was alles ervoor, maar de andere hebben zich ook hier tegoed aan gedaan. Een hele dikke pluim voor Samir en de gastheer en gastvrouw van de avond.

20. Het is altijd een feest om bij Samiramis te eten. Dit keer was er een lopend buffet. Daardoor konden we van alle heerlijkheden proeven en dat hebben we gedaan! Ook de bediening was erg relaxed en hulpvaardig. Wat ook altijd zo heerlijk is, is dat het restaurant zo mooi is aangekleed met zachte stoffen wanden, vloer en plafond waardoor geluiden gedempt worden. Daardoor kun je heel rustig gesprekken voeren aan tafel zonder dat anderen daarvan hoeven mee te genieten.

21. Het was heerlijk vertoeven bij jullie en zowel het eten, als de bediening was een heerlijkheid. Succes voor dit overheerlijke restaurant.

22. Familie Kuiper

Prima gegeten. Goed gevarieerd buffet en hele gastvrije mensen. Aanrader: linzensoep met gebakken uitjes, de saladbar en gegrilde zalm met pesto-tomatensaus. Wel wat mager in de vegetarische hoek (= klein verbeterpuntje).

23. Lekker met de kinderen gegegeten. Ongedwongen sfeer en zeer gastvrije mensen. Eten was goed en in overvloed. Prima Noord- Afrikaanse keuken!

24. Els Dikkers-Noordenbos

Was heel gezellig met 8 vriendinnen. Prima bediening en heel lekker eten. We vonden het wel een klein beetje te koud in het restaurant.

25. We hebben de 1e kerstdag heerlijk van het kerstbuffet genoten. Mijn man wilde graag een ander glas voor zijn pilsje en kreeg het. We komen zeker in het nieuwe jaar terug.

26. We hebben een heerlijke ongedwongen avond gehad met vrienden. Het eten was heerlijk. Zeer leuke ambiance en bijzonder gastvrij. Zeker een aanrader. Dichtbij parkeren en vlakbij Groningen en Drachten.

27. F.J. de Boer

Gezellig uit eten geweest met vrienden. Was lekker en goed! Gezellige en ongedwongen sfeer.

28. Roel Menke

Heerlijk gegeten. Absoluut waard om vanuit Stad heen te gaan

29. Anne Marie

Heerlijk gegeten. Omdat we erg vroeg moesten eten vanwege een verplichting elders, waren we de enige gasten. Vandaar maar 3 sterren voor sfeer. Maar de aankleding is heel leuk. Komen zeker terug.

30. Amis-menu voor € 29, 75. Heerlijk gegeten in een warme sfeer. Enige minpuntje: een koud bord bij het hoofdgerecht. Dit ook gemeld.

31. Heerlijk gegeten in een mooi restaurant. We hadden het tapas menu voor twee personen, dat smaakte werkelijk geweldig!! We hebben genoten!! Voor herhaling vatbaar.

32. Gerard en Tineke Krijnsen

Prima ambiance. Erg lekker gegeten met vrienden. Zij hadden dezelfde ervaring, lekker gegeten.

33. Hieke Stellema

Erg lekker gegeten, in een aangename sfeer.

34. Jo 159 punten

We hebben heerlijk gegeten in jullie sfeervolle restaurant. De bediening en gastvrijheid was prima. Een klein puntje wat we jammer vonden was dat we er pas later achter kwamen dat jullie ook pizza, spareribs etc. hebben. Dit staat alleen op de afhaallijst en het is dus onduidelijk of je het ook kunt bestellen terwijl je bij jullie eet. Mijn man had het namelijk erg moeilijk qua kiezen van de dinerkaart i.v.m. de vermelding van diverse kruiden in de gerechten en zag pas later dat de jonge lui aan de lange tafel pizza's etc. zaten te eten.

35. Heerlijk eten voor een prima prijs! Vriendelijk personeel!

37. Op een regenachtige sombere avond naar binnen gelopen. Na ruim 2,5 uur genieten met een stralende glimlach weer naar buiten. Geweldige zondagavond gehad. Helaas maar een paar klanten om naar te loeren deze avond zodat ik mij wel op mijn vriendin moest concentreren. De proeverij van diverse gerechten kan ik iedereen aanraden. Deze chef kan een potje toveren.

38. Hannah Jo

Vanavond heerlijk gegeten in Grootegast, in een bijzonder restaurant met kleden aan het plafond en warme uitstraling. De chef maakt bijna alles zelf en je proeft zijn vakmanschap. Wij zijn vertrouwd met de Franse, Italiaanse en Turkse keuken, maar dit was weer heel anders. Royale porties en verfijnde smaken. Absoluut een aanrader! Ook prettig met parkeren, want je hoeft niet naar een dure parkeergarage, maar parkeert bijna voor de deur.

39. Even op doorreis geweest naar verre familie in het Noorden..komen wij aan bij Samiramis in Grootegast. Heel mooi pand aan de buitenzijde maar weinig te ontdekken vanaf straatkant. Toch maar naar binnen. Wat een zaak! Groot,wat je totaal niet verwacht!!! We werden keurig ontvangen door een personeelslid en voelden ons echt welkom. Toen kwam het eten. We genoten, en genoten van die heerlijke smaak..De wijn die we aanbevolen kregen pastte inderdaad uniek bij ons menu. Kortom dit is voor ons, mensen uit Dordrecht een prachtige ervaring geweest. Jammer dat we er niet iedere week kunnen eten omwille van de afstand. En zeer verrast dat dit nog geen Michelinster draagt. Maar voor mensen uit deze omgeving is dit een absolute aanrader! En als wij weer die kant op gaan, dan gaan wij hier zeker weer heen.

40. Fantastisch eten, elke keer als ik hier weer eet ben ik aangenaam verrast.
    Goede service en smaakvolgenieten van vele gangen en sierlijke amuses.

Grt
    Johan

41. Anja 101 punten

De kwaliteit van het eten is van hoog niveau. Wat hoeveelheid betreft zou het wat meer mogen zijn.

Gegeten in de bedoeienentent. Heel apart. Hoe hou je dit schoon en fris?

Vriendelijke bediening.

Jaren geleden voor de verbouwing/brand ook een paar keer geweest. Ook toen was het eten van een hoog niveau.

Wat ik nu mis en er toen wel was waren de pizza's. Die kun je tegenwoordig alleen nog maar afhalen en daar hoor ik geen goede verhalen over.

Ik zou de potten aan de buitenkant op de stoep weghalen of vervangen door iets minder pompeus. Plaats een bord buiten met daarop het maandmenu of dagtip oid.

Zorg buiten voor een iets aantrekkelijker aanzicht, iets toegankelijker. Laat mensen wat makkelijker naar binnen kijken en het mooie interieur zien. De buitenkant oogt nu wat somber en gesloten. Zorg buiten voor meer licht aan de muren, plaats een lantaarn. Haal de buxus uit de potten en zet er een mediterrane plant in. Mogen er geen stoelen buiten staan?

Jammer dat de gemeente niks doet aan de kavel die er naast ligt. Kan daar niet een leuk klein stukje groen gemaakt worden? Zoals het nu is doet de uitstraling van Samiramis geen goed.

42. Een leuke entourage, maar erg warm! De hoeveelheid eten was voldoende, maar kon wel iets meer. De broodjes als 'appetizer' waren lekker, maar veel in tegenstelling tot het kuipje met' garnering van de broodjes. Het uitserveren van de gerechten duurde erg lang. (Mediteraans tempo?) De aangeboden 'appetizer' (eendenpaté) is gedurfd. Niet iedereen kan dit waarderen. Het verbaasde ons dat er geen couscous werd geserveerd, maar enkel rijst en gebakken aardappelen. De serveerster gaf aan na te vragen m.b.t. de couscous, maar kwam hier niet op terug. Rijst en aardappelen waren wel lekker alsmede het hoofdgerecht. Er ontbrak een koffie (en thee) kaart. Op de vraag of er een lekkere Marokaanse koffie geserveerd kon worden, werd er Grand Marnier bij de koffie geserveerd.
    Kortom: Goede sfeer, lekker eten, maar nog wel puntjes op de i.

43. Een toprestaurant!

Heel erg lekker eten, erg comfortable en topbediening!

44. Heerlijk gegeten, rustiek in een bedoeïenentent. Een echte aanrader.

45. Prima restaurant. Het eten is er heerlijk, de bediening is goed.

Echt een aanrader!

46. Samiramis is prima restaurant. Vorige week er weer gegeten en ook ditmaal had eigenaar het weer prima voor elkaar. Het is sfeervol en gastvrij en een bijzondere prachtige oosterse sfeer. Een prachtig terras, heerlijke zelfgemaakte en vers gebakken broodjes. Hoeveelheden zijn iets aan de kleine kant maar wel ontzettend lekker en bijzonder. Gevarieerd menu. De huismenu's zijn een echte aanrader!

Wij komen hier nog veel vaker!

47. An 25 punten

Samiramis is een bijzonder sfeervol restaurant. Het eten is uitstekend en de bediening is vlot, gastvrij en hartelijk. Er hangt een heel vertrouwde sfeer waardoor je je thuis voelt en anderzijds een mysterieuze sfeer zodat je je gegarandeerd gast voelt. Zeer zeker aan te raden!

48. Wat een genot om hier te zijn. Deze tent verdient een ster.