Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eelde verdeeld zijn.

1. Henk

Wij zochten een locatie in de buurt van Eelde voor een familie-diner. Wij waren aan de beurt om het te organiseren.

Na meerdere kijkjes hier en daar zijn we terechtgekomen bij de Waterburcht voor een "proefdiner".
    Op het terras namen we een drankje en hadden een mooi uitzicht op een opstijgend vliegtuig.

We werden vriendelijk verzocht om binnen te eten voor de warmte en de vliegende monsters.

Het was niet druk maar de airco werd voor ons aangezet.

We hebben heerlijk gegeten en daarna hebben wij direct besloten om te reserveren voor het familie diner.

2. Zondag weer eens gegeten... elke keer weer een teleurstelling.

Dit keer kregen we een verkeerde maaltijd. Eigenlijk werd ons haast verzocht deze wel gewoon op te eten. Dit hebben we toen maar gedaan. Hiernaast kregen we een tournedos met de verkeerde saus en waren ze de salade en groente vergeten. Toen we hierom vroegen kregen we alleen de salade, erg jammer. Het eten op zich wel van goede kwaliteit.

De bediening was erg slecht, afgezien van het verkeerd opnemen van de bestelling... Na het eten wouden we nog een nagerecht. Toen er na ruim 20 minuten wachten nog niemand was (er was ook nog niets opgeruimd) zijn we weggegaan. Aan de bar zagen we twee mensen bestek rollen terwijl wij heel graag geholpen hadden willen worden! Over de verkeerde gerechten werd niet meer gesproken tijdens het afrekenen, we kregen zelfs geen excuses.

We hebben het vaak geprobeerd, maar dit was de druppel. Wij gaan hier nooit meer heen!

5,5
  3. Gisteren wezen bowlen en eten bij de Waterburcht. Het begon al bij het bowlen. We waren met 9 personen en er was geen plek voor 5 van ons om te zitten. 1 baan naast ons was vrij en hebben meerdere malen gevraagd of we die baan erbij mochten huren. Dat was volgens de medewerkster (op een erg pinnige manier) niet mogelijk. Vervolgens gingen we dineren in het restaurant. Een aantal van ons slikken medicijnen en als antwoord op de vraag of we een karafje water mochten kregen we als antwoord dat dat niet kon en we een fles water moesten kopen! En dan de manier waarop het weer gezegd werd! De bediening hoort gastvrij en vriendelijk te zijn! Horeca is een vak en hier wordt het compleet vergeten! Op een chagrijnige en erg onvriendelijke manier zijn wij behandeld. 1 persoon was er jarig (88jaar geworden) en bij de vraag of er een kaarsje op het ijsje kon werd er gezegd dat ik dat aan het begin had moeten zeggen aangezien ik al heel lang weet dat mijn oma jarig was! Wij kijken op een zeer negatieve manier terug op ons bezoek aan de Waterburcht in Eelde en zullen hier zeker nooit weer heengaan. Wat een gezellige en ontspannen avond had moeten worden is door de medewerkers ontzettend beïnvloed!

4. Wat een leuk bedrijf. Gezellig! Vlotte bediening. Alles aanwezig voor een geslaagd feestje. Eén ding moet de directie van de Waterburcht echt aanpakken. Neem een kok aan Met smaak. De keuken nu is echt beroerd. Echt matige happen komen er nu op tafel, terwijl wij weten dat men hier beter kan.

6,3
  5. Roelf & Anneke

Ik spreek uit ervaring en maak vaak gebruik van de arangementen (uitgebreide keuze) van Waterburcht, gezellig en uitmuntend. En veel keuze en gezellig personeel. Dus reden om te klagen is er niet. Dus een echte aanrader voor een gezellig avond uit.

Waterburcht ga zo door. Succes verder, groet Roelf.

6. Wij zijn afgelopen zaterdag wezen steengrillen in buffet vorm.

Echt onbeperkt eten. Voor-, hoofd- en nagerecht. Keuze uit 8 soorten vlees. Ik heb heerlijk en ontzettend veel gegeten. Echt geweldig en wat gezellig.

Dit is in 2010 elk weekend te doen. Wij gaan dit zeker weten nog een keer doen. Want je kunt nu zelf kiezen wat je lekker vindt. En wat een sfeervol restaurant met al die Kerst versiering.

7. Helaas ben ik, samen met 11 collega's, naar de Waterburcht geweest op 3 december en heb geen goede ervaring.

Er was totaal geen uitstraling van het personeel, die niets bleken te weten. Heel goedkoop vlees, en er werd moeilijk gedaan als er gevraagd werd om meer (patat en sausjes). We hoorden ook pas achteraf dat we beter een arrangement hadden kunnen nemen, maar helaas daar was niets meer aan te doen. 2 bolletjes ijs p.p ging er niet eens vanaf, geen koffie van het huis als excuus voor de slechte service. Aan het einde van de avond gingen we 440 euro lichter, een onvoldaan gevoel en een bittere nasmaak naar huis. Daar ga ik nooit meer heen!

8. Wij zijn er 3 weken geleden geweest met een familiefeestje. Bij binnenkomst hing er echt al een grafstemming. Het personeel van deze tent wist niet hoe ze konden lachen. Dat is erg jammer, want wij wilden als familie onderling lekker lol maken. Eerst gebowled, erg leuk, maar precies na een uur werd ons met een chagrijnige blik vertelt dat 't uur voorbij was. ( nadat de baan 4x was vastgelopen...)

Daarna gegeten, slecht vlees, goedkope meuk op tafel. We vroegen daarom ook nog vriendelijk of dit alles was. Het personeel wist ons niks te vertellen en moest voor iedere vraag die we stelden terug om het na te vragen. Erg jammer!

Uiteindelijk bleek ook dat we beter een arrangement konden boeken qua kosten, hier was ons niks over gezegd bij het reserveren. Daar misten we een stukje service, maar we vroegen of ze dat dan niet alsnog konden regelen, dan kregen we tenminste nog een toetje na. Maar nee hoor, ook dit was te veel gevraagd.

Kortom, niet 1 goed woord heb ik voor deze tent over. Mensen, als je gezellig iets wilt doen samen, hoef je niet hier naar toe.

9. De afgelopen jaren verschillende keren pizza gegeten bij Il gatto Rosso in Eelde, zowel afhalen als in de pizzeria zelf gegeten.

De pizza's waren erg matig. Lijken wel diepvriespizza's van de supermarkt. Vaak zitten er grote bobbels op je pizza met alleen maar lucht eronder. Ook van een aangebrande pizza moet je niet vreemd opkijken.

Personeel heeft inderdaad een voorkeur voor vaste klanten. Heb regelmatig meegemaakt dat de vaste klant voor een incidentele klant geholpen wordt. Wel is het attent dat je bij het wachten vaak een drankje van de zaak krijgt.

4,7
  10. Meerdere keren geprobeerd, maar nooit de twijfel overwonnen. Het eten is meestal redelijk, maar de wachttijd kan flink oplopen. De bediening is vriendelijk en uiterst informeel, en heeft een uitgesproken voorkeur voor de vaste klanten. Het kan er flink lawaaiierig zijn. Geen topper.

5,9
  11. K & J

12. Ik vind het eten prima, maar helaas heb ik nog geen 1 bestelling volledig mee gekregen. Vaak ontbrak de saus terwijl ik duidelijk aangaf dubbele saus te willen.
    Service is dus erg slecht!

13. Afgelopen weekend heerlijk gegeten op het bloemen terras bij de waterburcht. Mijn vrouw had vis en ik een big dish.

Wij gaan er absoluut volgend weekend weer heen. Wij waren in totaal nog geen € 50,00 inclusief de drankjes kwijt. Friet aardappelen warme groente en rauwkost etc. Waar kan dat nog tegenwoordig? Een aanrader.

14. henk v dijk

We komen al een aantal jaren in het restaurant tot volle tevredenheid.

Maar vandaag een slechte ervaring, en dat vinden we jammer, de klachten zijn : te lang moeten wachten op het eten.

Koud en niet gaar en niet echt vers [vis]

Personeel wat het niet goed aan kon.

Als je in de vakantie periode toch open blijft, zorg dan dat de klant daarvan niet de dupe wordt want dat mag nooit.

1,4
  15. Ik ben al meer dan 20 jaar kok.

Wij hadden een feestje, dus naar de Waterburcht : lekker bowlen en dan lekker steengrillen (niet direct een liefhebberij van mij).
    Maar het was goed en lekker, zeker een aanrader.
    Ik heb natuurlijk ook eens om me heen gekeken wat er zoal uit de keuken kwam en naar mijn mening (en ik vind dat ik er best wel een beetje verstand van heb) zag alles er piekfijn uit.

16. Geregeld kom ik bij de Waterburcht.

Ik ben nl. een bowler en vind het heel gezellig in de Waterburcht.
    Wanneer ik met mijn vrouw samen ga, willen wij nog wel eens een hapje eten in het restaurant.
    Van de menukaart, maar vorige week hebben wij gesteengrild met nog een stelletje vrienden.

Verderop staan recensies over vlees wat niet goed is en de bediening waar het aan schort, maar ik weet niet waar het vandaan gehaald wordt.
    Helemaal in orde.
    En wanneer u iets aan te merken heeft, meldt u dit dan ook aan de direktie?
    Als het niet goed is moet je het zeggen en als het goed is mogen ze dat ook weten.

Wij gaan zeker weer eten en bowlen bij de Waterburcht.

17. Wij (collega`s) zijn als afsuiting voor de vakantie naar de waterburcht geweest. Heerlijk op het terras ( wat een prachtig gezicht wanneer je aan komt rijden met al die bloemen op het terras) koffie met gebak en daarna lekker bowlen. Het was erg warm buiten maar binnen was het lekker koel door de airco. Ook wij zijn net als de vorige recensie wezen steengrillen (ook vaker gedaan) en ook deze keer was alles naar wens. Heel gezellige avond middag/avond gehad met vriendelijk en gastvrij personeel en met het vlees e.d. Was niks mis hoor.

Wij gaan zeker weer naar de Waterburcht.

18. Ik en mijn man twijfelden aan de kwaliteit van het vlees. Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als de Waterburcht "verkeerd" vlees aanbiedt, maar dan moet het toch wel anders gekruid gaan worden.

De kruidenboter was wel om de vingers bij af te likken. Echter de manier van klanten benadering en de daardoor gecreëerde sfeer kan stukken beter!

Het bedrijf is zo mooi en kan zo goed zijn! Het bowlen is nagenoeg perfect. Leuke muziek, leuk personeel, goede benadering, etc. Maar voor het restaurant kan een communicatiedeskundige toch echt wel op zijn plaats komen.

3,6
  19. Christien

Slechte ervaring bij de slecht grillende steengrillen van de Waterbrucht. Hoe de bijgeleverde uien en paprika's gegrild kunnen worden zonder zwart te blakeren is mij een raadsel.

Ik heb precies 1 slavinkje gegeten. De rest van het vlees zag er niet vers uit. Door meerdere tafelgenoten werd aan het vlees geroken om vast te stellen of de vieze lucht door de kruiden kwam of door het vlees zelf. Ruim twintig euro betalen voor gebakken aardappelen, sausjes uit een flesje, droog stokbrood en wat patatten is toch iets aan de hoge kant. Zeker geen aanrader.

Gelukkig was het onnderling gezellig. Dit bepaalde voor ons de sfeer.

3,1
  20. Na een uurtje bowlen dachten wij lekker te gaan steengrillen.

Het eten was ronduit slecht, er zat een vieze smaak aan het vlees het rook zelfs over de houdbaarheidsdatum heen.

Jammer, in het verleden stond deze tent voor kwaliteit.

1,9
  21. Wij zijn met afgelopen maandag wezen bowlen en eten in de waterburcht in eelde. Wij kregen het adres via kennissen.

Nou de complimenten aan de kok, het was heerlijk.

Wat ons opviel dat de sfeer en aankleding zo sfeer vol was er waren die maandag niet super veel gasten, maar de sfeer en de gezelligheid was geweldig.

Heeft u iets te vieren ga gerust hierheen.

22. Wij 4 collega`s hadden een cursus bij de Waterburcht (zeer geschikte locatie, geen parkeer problemen, zaal met airco) en nadat deze om 5 uur was afgelopen zijn we daar een hapje wezen eten. A la Carte en ik kan u dit van harte aanbevelen. Heerlijk eten in een gezellige ambiance voor een redelijke prijs wat wil een mens nog meer.

Gaan we zeker nog eens weer heen.

23. Wat in het verleden een leuke en smakelijke ervaring was, is tegenwoordig onhebbelijkheid van de (wellicht nieuwe) eigenaar, en biedt geen waar meer voor je geld. Wat is hier toch mis gegaan. De gerechten zijn in niveau zeer en zeer gedaald. De keukenkwaliteit is dramatisch. Wie hier de keuken runt mag zichzelf officeel culinair gehandicapt noemen.

Dit is een bedrijf met een schitterende ambiance. De entree is iets verouderd maar het restaurant gedeelte is vernieuwend en speelt goed in op de sfeer die men wil bereiken. De balans tussen keuken en bedieningbrigade is erg uit evenwicht. De hoog blonde gastvrouw maakte een iets gestresste indruk. De druk op haar was hoog. Echter de kwaliteit van haar service verlening had hier niet onder te leiden. Ze was zeer professioneel en adviseerde ons vriendelijk en met veel charme een lekkere fles wijn. Echter, hoe zij ook haar best deed, zij kon de slechte keukenkwaliteit niet verbloemen. Ze heeft haar uiterste best gedaan. Deze zondag gingen er enkele gerechten van onze tafel terug naar de keuken, maar dat mocht niet baten.

Dit bedrijf is geen aanrader voor de gast die ook lekker wil eten. Alhoewel onze gastvrouw wel een reden was om terug te keren, is de kwaliteit van de keuken toch dusdanig slecht om in de appendix terecht te komen voor slechtste restaurants van de omgeving. Jammer van dit bedrijf met zoveel potentie.

24. Meerdere malen bij de waterburcht wezen bowlen en steengrillen,en dit was goed voldoende vlees en alles wat erbij hoort,maar we zijn ook een keer wezen bowlen en eten en dan konden we kiezen uit een keuze menu varkenshaas of vis nou het was niet om over naar huis te schrijven het was een armoedig bij eengeraapt zooitje van producten die op moesten ijs met vers fruit was er als nagerecht. nou bij mijn weten komt vers fruit niet uit blik!!!!!????

25. Wij zijn met de familie (8 pers.) 2 januari bij de Waterburcht geweest. A la carte gegeten en was prima verzorgd. Zowel de bediening als het eten zeer goed. Een prima zaak waar je zowel kan bowlen als eten in een sfeervolle omgeving.
    Dit was niet de eerste keer en zeker ook niet de laatste keer in de Waterburcht.

26. Wij zijn 24 december net voor de feestdagen aan met z'n vieren in de Waterburcht wezen steengrillen onbeperkt vlees als we wouden kregen we nog een schaal vlees maar we waren al vol. Gezellig en mooi aangekleed bowlingcentrum. Wij zijn in diverse zaken geweest te bowlen en grillen maar deze sfeer vinden wij nergens anders. Het is geen super modern kill strak gebouw een echte oude boerderij die warm is aangekleed. En die kale ober Top.

27. Wij zijn 3 januari met de familie 28 pers. uiteten en bowlen in de Waterburcht geweest. Het was een onvergetelijke avond. Heerlijk a la carte gegeten waar kan dat tegenwoordig nog met een groot gezelschap. Variatie genoeg schnitzels, spareribs, biefstuk etc. veel keuze. en alles smaakte heerlijk. Ons zien binnenkort weer terug.

28. Slecht echt slecht
    Eten bij de waterburcht nooit meer
    we zijn gaan zitten in de barokzaal of zoiets wat ze zeiden, komen we binnen in een zaaltje, wat totaal niet bij een bowling centrum hoort vind ik, bediening gaat wel, beetje langzaam, eten rond uit smerig, knapperige schnitzel stond er op de kaart, ik weet wat hun knapperig vinden , maar wat een stuk soppig stuk vlees zeg, bah
    m'n tafelgenoot had spareribs genomen, hoeft ze ook nooit weer
    kan wel doorgaan met klagen maar dit was echt waardeloos, kom er nooit meer

1,9
  29. Bowlen was leuk, maar het eten was zeer slecht. De huisgemaakte tagliatelle was een bijeenraapsel van zeer slappe pasta, bedorven kip en half verbrande champignons. Op het bord zag het eruit als drap. Eenmaal thuis begonnen de buikkrampen en hebben we de rest van de avond doorgebracht in het kleinste kamertje. Prima om de bowlen, maar ga voor het eten ergens anders heen.

2,2
  30. Fennie Boelens

zondag 28 september jongstleden zijn wij een stel van vier vrienden een avondje wezen bowlen en dineren bij de Waterburcht te Eelde, eenmaal aan de dinertafel, werden bij prima bediend alleen het eten was uitermate SLECHT, op de kaart stond huisgemaakte pasta, dit was absoluut geen verse pasta maar gewoon uit een pakje, mijn twee vrieden hadden gekozen vor onbeperkt spareribs eten, dit was uitermate slecht, de een was verbrand en de andere spare ribs hadden allemaal een vreselijke geur echt naar oud vlees. na eenmaal contact te hebben gehad met de eigenaar via de telefoon, krijgen we te horen dat als we op deze manier aan gratis eten willen komen we ophet verkeerde adres zijn. ook al zouden we een week lang mogen komen eten deden we dit niet omdat het gewoon erg SLECHT is. bij deze wil ik iedereen aan raden de waterburcht te ontwijken en er niet te gaan eten. het eten is er echt heel SLECHT en nog eens SLECHT.

1,7