Kreta laten bezorgen?

Een stijlvol interieur, rondom uitzicht op het water, een verrassende menukaart en gastheerschap, zorgen voor uw perfecte avond uit. Het restaurant biedt plaats aan 150 personen. Het buitenterras, dat zowel boven als aan het water is gelegen, heeft ruimte voor nog eens 130 personen. Daarnaast is er ook een uitgebreid lounge-gedeelte voor ongeveer 25 personen.

4. Betalen Visa Master Card pin American Express

1200754665 18
1207467016 18
1220891718 18
1381988145 79

1. Komen hier regelmatig. Erg lekker eten en zeer vriendelijke bediening!

2. Als kleine jongen kwam ik hier al geregeld met mijn ouders. Jaren later kom ik er nog wel eens. Heerlijke omgeving zeker in de zomer! Maar ook in het voor en na seizoen met de heaters erg goed te doen.

Mijn voorkeur: Simpelweg de Souvlaki.

3. Eten en drinken super lekker bediening heel goed klantvriendelijk ook goed echt een aanrader we komen zeker terug groetjes allard tea Ronnie janita

4. Nienke timmerman

Samen met mijn man heerlijk gegeten! Het was druk, maar gezellig en de bediening was erg vriendelijk. Wij komen zeker terug.

Groet,
    Nienke en Fabian

5. TEGENVALLER! Ik was er al 'n paar keer eerder geweest, maar dan onder werktijd en dan snel iets eten... nu met mijn vrouw samen en we hadden de tijd om rustig te eten. Bestellen ging moeilijk, onervaren dame en het duurde best wel lang. Stokbroodje met Remia sausjes (zo uit een flesje cocktail sausje), tegenvaller. Het voorgerecht (soort van mezes) viel ook tegen qua smaak en variatie en hoeveelheid, (zeker gezien de prijs). Hoofdgerecht was normaal, niet overdreven lekker of zo en voor het nagerecht moesten we ook erg lang wachten, zelf er twee keer voor naar de bar gelopen en tot slot Griekse yoghurt (kwakje met wat honing zonder liefde op het bord gegooid). Bij het afrekenen gaf men aan dat het 'haar eerste dag was', alsof dit een rechtvaardiging is voor het niet fatsoenlijk inwerken van je nieuwe collega. Dat krijg je als je kinderen van 16 in de bediening laat werken zonder instructie en begeleiding. Jammer van deze ervaring, dit restaurant kunnen we van ons lijstje skippen.

6. Hans krijnsen

Net met zn zessen bij Kreta gegeten. Gereserveerd om 19.15u eten was prima. Wat we echter vervelend vonden is dat om ons heen de tafels al om 9:30u gepoetst werden en de winkelwagentjes met afval al naar buiten werden gereden. Het afsluitende glaasje whiskey en kopje koffie smaakte daardoor minder. Jammer.

7. Zeer prettige ervaring gehad. Geweldige service, top bediening en een prachtig restaurant. Zeker de moeite waard om hier een hapje te komen eten.

8. fam Schumer

We hebben een Kreta hapjes menu gehad voor 2 personen. Het was super lekke. Tijden niet zo heerlijk gegeten. Het was grandioos.

9. Gisteren bij Kreta gegeten. Ondanks dat het erg druk was. Snelle service en vriendelijk personeel! Wij komen zeker weer terug.

10. Wij eten wel vaker in Kreta, maar het diner op Eerste Kerstdag is telkens weer een ware belevenis. Heerlijk en gezellig met een uitgebreide keuze van gerechten door het management voor ons uitgezocht (met keuzes). Het is voor ons het (wat eten betreft) een jaarlijks hoogtepunt, vergezeld van een voortreffelijke- en uiterst vriendelijke bediening. Jammer dat het maar éénmaal per jaar Eerste Kerstdag is!

11. Goed eten ,druk ,dus meestal gezellig. Te veel personeel waardoor t chaotisch word. 6 maal gevraagd of alles goed smaakt, door 3 of je nog een koffie of iets na wil. Comunicatie probleem? Prijs van het totaal iets te duur . Aanrader .. nee in mijn geval .

12. Na onze vervelende ervaring met restaurant Kreta nam de leiding van het restaurant de moeite om contact met ons te zoeken.
    Hij kwam met een prima oplossing wat wij heel netjes vonden en gaan er van uit dat het een incident betrof en gaan het in de toekomst zeker nog eens proberen.

13. Hele slechte kwaliteit vlees, er was geen aandacht aan besteed. Wat ossehaas moest wezen was een stukje vlees met pezen en draadjes, de gyros was bijna nog rauw en erg weinig voor de 21,50 die het menu kosten.

Na 2 borden terug te hebben gestuurd kwam er een klein nieuw stukje maar de eetlust was voor ons al bedorven. We kregen als compensatie wel een kopje koffie aangeboden.

Tip voor het restaurant: schenk aandacht aan je vlees, zowel bij inkoop als bereiding. Ons zal je zeker hier niet meer zien.

2,1
  14. Rob kloppenburg

Een gezellig restaurant ah water ,ook erg aardig personeel
    Ik mis alleen het zgn Griekse element.
    Waarom geen Griekse muziek. Ipv andere background muziek, dit geeft onmiddellijk een fijne Griekse sfeer, en daarvoor heb je het restaurant uitgekozen.
    Verder zou het zeer gastvrij zijn om in de sfeer te komen, een gratis ouzo aan te bieden bv. pv brood en olijven
    De mix neptunis was goed, maar wat was het Griekse eraan? Kan zoiets in ander restaurant ook bestellen.

15. Het eten was heerlijk. Aandacht aan besteed. Bediening heel vriendelijk. Een aanrader!

16. Gisteren een heerlijke avond gehad bij restaurant Kreta en genoten van het verrassingsmenu met heerlijke vis en vlees gerechten! Onze complimenten voor de smaken en de presentatie! En niet te vergeten... Onze gastheer Matthias was een topper! Bedankt voor deze fijne avond ons en tot snel!

Groet Erik en Inge

17. Erg lekker eten, smaakvol bereidt en mooi geserveerd. Vriendelijke bediening en fantastische ligging. Hier krijg je geen spijt van!

18. Caren Koppelman

Ik vind het een top restaurant. Je kunt er mooi zitten en er is een goede service. Het eten is echt super lekker en het ziet er verzorgd uit. Ook is het personeel heel sociaal.
    Het is echt een aanrader naar andere mensen toe!

19. Pluspunten:
    Toplocatie voor avondje uiteten. Zeer goede en vriendelijke bediening, eten was perfect bereid evenals de opmaak, vlees was subliem. Sfeervolle inrichting. Mooie locatie.

Minpunten:
    Eigenlijk geen. Als ik er toch een moet bedenken: geen eigen parkeerplaats aanwezig. Betaald parkeren dus of bij de dichtstbijzijnde bank parkeren.

Kortom: complimenten voor Kreta Almelo!

20. Gisteravond (29/09) de verjaardag van mijn vrouw gevierd in Kreta. Carpaccio, oesters, mixed grill, souvlaki, het kon niet beter (en we kennen hier al heel wat restaurants). Voortreffelijke huiswijn. Een fantastische bediening in een gezellige (ook al was het niet druk) sfeer met juiste verlichting. In één woord geweldig.
    Hebben gelijk maar voor de a.s. Kerst geboekt.

21. herwy scholten

Al een paar keer er wezen eten met familieleden. Helemaal niets op aan te merken. Heerlijke gerechten en een mooi uitzicht.

22. Henk Op de Laak

Heerlijke Mixed Grill voor 2 personen gegeten. Als vooraf garnaaltjes met sauzen en gerookte zalm met salade.
    Het vlees, ossenhaas, biefstuk, kipfilet, lamsrack was allemaal sappig en lekker gekruid. Elke vleessoort was anders gekruid dus smaakte niet hetzelfde wat je anders vaak tegenkomt.

Naast Grieks eten hebben ze ook andere gerechten. Hoewel de naam anders doet vermoeden is het dus niet alleen een Grieks restaurant.

Wij gaan vaak een weekendje weg en eten dan geregeld Grieks. Voor ons was het hier het beste vlees ooit gegeten.
    Voor een indruk zie de foto van een deel wat op de schaal lag.

24. Michel en Hannah

Tijdens een weekendje weg gisteren dit restaurant bezocht. Ontvangst was prima. Bediening was top door verschillende mensen. We hadden een verassings menu gekozen voor 2 personen. De smaken waren subliem op elkaar afgestemd goede combinaties, alles kwam aan bod. Hoeveelheden meer dan voldoende. De bediening was vriendelijk vlot en met vleugje humor. Inrichting was comfortabel met een chic tintje. Prijs vs kwaliteit was niets op aan te merken.

Bedankt! Ga zo door!

25. Na een jaren geleden mindere ervaring op advies van een sportvriend toch weer naar Kreta gegaan. Alles was anders, positief verrast. Het was gewoon goed, gezellig, prima bediening, en het eten was jammie, lekker dus! Komen er zeker terug en nemen onze vrienden mee.

26. Wietske en Jan

Zondag 21 september ter afsluiting van onze vakantie gegeten bij Kreta.

Hoewel we moesten vragen om de menukaarten was de bediening verder uitstekend en snel. Aan de kwaliteit van het eten hebben we niets toe te voegen. In een woord geweldig.

Complimenten aan Stefan en zijn personeel die als een goed geoliede machine aandacht besteden aan alle gasten.

27. Ome Dick Veenvliet

Wederom super gegeten. Uitstekende bediening. Ze hebben voor iedereen een luisterend oor. We komen snel weer terug, gr Ome Dick

28. wen 254 punten

Toevallig bezocht toen we in de buurt waren, goede keuze ! Lekker eten, fijne ambiance.

29. Wat een leuk restaurant! Heerlijk gegeten en een vriendelijke bediening.

30. frans 7 punten

Top restaurant, niet een standaard griek maar ook heerlijke bistro gerechten. Voor ieder wat wils.
    Bediening is erg hartelijk en behulpzaam. Prijs kwaliteit is goed. Vooral in zomer op buiten terras is erg mooi zitten.

31. Heerlijk eten, top sfeer en vriendelijk personeel. Komen hier regelmatig!

32. Lekker gegeten, goede service, vriendelijk personeel. We komen nog eens terug!!

33. Geweldig. Service.. klantvriendelijkheid! We wonen nog niet zo lang in Overijssel, maar al aardig wat keertjes bij Grieks Restaurant Kreta in Almelo geweest. Ook morgenmiddag weer (Sint..) en eerste Kerstdag staat onze reservering er weer.

34. Super goed restaurant, top bediening!!

35. Geweldig !!! Tip van Diane van van Dael schoenen om hier te gaan eten, maar wat een goede tip zeg. Wij verbleven een weekend in Almelo en wij zochten een Grieks restaurant. Toen wij binnen kwamen voelde het direct goed, wat een prachtige locatie en wat ontzettend mooi ingericht zeg. Warm, sfeervol en ook ontzettend schoon. Hier is de bediening top en weten ze hoe je een restaurant moet runnen, wat geweldig ! Alles verliep goed, geen enkele kritiek punt te vinden eigenlijk ! Eten, bediening, alles super ! Het is jammer dat we niet in de buurt wonen, maar als we in de buurt zijn komen we zeker een keer terug.

36. Om een avondje gewoon weer te genieten, lekker eten in een gezellige sfeer komen wij geregeld bij Kreta. Stefan en zijn familie hebben een erg leuk restaurant in en onder de schoorsteen in de haven van Almelo.
    Dat we hier zo vaak komen zegt toch genoeg over kwaliteit en zo.

37. Koninginnedag 2013. Alweer een een recensie van ons voor Kreta Almelo. Eigenlijk in één woord geweldig. Of het nu gaat om de locatie, het ultieme gastheerschap of de culinaire hoogstandjes, alles is gewoon perfect. We hadden onze kleine man bij ons en hebben heerlijk ontspannen gegeten in de loungeset op het terras, helemaal af. Eerder weg dan men van ons gewend is vanwege ons zoontje maar complimenten en onze dank voor de leuke afsluiting van Koninginnedag!!!!! Tot snel

38. Sanne Vis

Een nachtje in Almelo en hier gegeten. Het was heel druk, maar gezellig druk. Het personeel was goed. Het eten was lekker. De prijs misschien wat aan de hoge kant, vooral van het drinken, maar het was in totaliteit heel goed. Bedankt, we hebben een fijne en lekkere avond gehad.

39. Eten was prima en van goede kwaliteit.
    Bediening laat te wensen over. Het drinken werd op tafel gezet zonder enige aandacht voor de klanten.
    Ook bij het brengen van de borden werden de borden bijna op tafel gesmeten.
    Tussendoor werd er niet gevraagd of alles naar wens was en of we misschien nog wat te drinken wilden.
    Toen we een nagerecht besteld hadden moesten we een half uur wachten, hierna werd het nog steeds niet gebracht. We besloten maar te gaan betalen voor wat we wel ontvangen hadden.
    Bij de kassa kregen we nog wel excuses voor het late nagerecht.
    Maar dit was voor ons te laat.
    Mijn eerste ervaring bij Kreta is dus niet positief. Ik kom hier ook zeker niet meer terug.
    Het enige pluspunt was dus het eten. Dit was erg lekker en vol van smaak.

40. Een goed restaurant. Het eten is er goed, en erg vriendelijk personeel.
    Jammer dat met 5 personen aan een ronde tafel er 1 continu tegen een paal aan zit.
    En het is er niet echt goedkoop.
    Maar een goede uitgebreide kaart en het was er lekker warm in het restaurant.
    We hadden echt het idee dat we uit eten waren.
    Daarom zien ze ons er zeker nog eens weer.

41. Wat een top restaurant! Gisteren heerlijk aan het raam gezeten bij de toren. Alles klopte ondanks de enorme drukte. Van het eten en drinken tot de sfeer en zeer charmante bediening!

Ga zo door!

42. Hele mooie locatie, super vriendelijk personeel en het eten is altijd super!

43. Met groep mensen daar gegeten. Drinken werd voorgezet zonder glas, vroeg er om maar werd niet gebracht. 2 uren wachten op eten. Tussen door werd niet gevraagd of het goed was. Eten niet echt goed, er kwam niemand langs om drankjes te serveren.

44. Goede kaart, goede wijnen, goede sfeer. Het eten is gewoon erg lekker en het nodigt uit om een lange avond heerlijk te tafelen.

45. Op aanraden van collega bij kreta gaan eten. Absoluut geen spijt. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Erg smakelijk gegeten in mooie ambiance en bediend door vriendelijk, vakkundig personeel. Pluim voor de kok. We komen absoluut weer.

46. Op zondag wezen eten. Alles was echt goed. Vriendelijke bediening. En het eten is echt heel lekker. Van lange wachttijden hebben we niets gemerkt. Wij komen zeker weer terug!

47. Zondag na lange tijd het weer eens geprobeerd. Ben een tijdje weggebleven, omdat ik vond dat de prijs/kwaliteit verhouding toen zoek was. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een tafel aan het raam. We werden snel voorzien van een drankje en brood. We hebben een drie gangen verrassingsmenu besteld en dat was uitstekend. De enige domper achteraf was, toen ik de prijs van een glas whisky zag.
    Daarom een 7 voor prijs/kwaliteit.

48. psa.caruso

- Mooie sfeervolle lokatie, uniek plekje.
    - Prima eten, gekruid, moet je van houden is persoonlijk .
    - Vlees en vis heerlijk
    - Vriendelijk personeel

Prijs kwaliteit = oke

En weekends super druk

Volgens mij zegt het al voldoende als het druk is.

Kreta is gewoon een begrip in Almelo

Kom er regelmatig, zeer vriendelijk personeel .

49. Femke Beuze

Onze eerste ervaring met Kreta was goed. De tweede ervaring was wat minder. Het eten was prima, echter zaten we in een 'vergeten hoekje' en had ik graag nog een 2e drankje gewild, echter er kwam niemand langs om het aan te vragen.

Desondanks zijn we afgelopen weekend weer gaan eten bij Kreta. Bediening was vriendelijk, correct en oplettend. Dit keer geen lege glazen gehad en op zich ook weer prima gegeten. De Neptunes schotel viel mij qua samenstelling (en prijsverhouding) een beetje tegen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn man vond het namelijk wel erg lekker. Het eten, de bediening, eigenlijk was alles goed. Na het lezen van meerdere recensies vraag ik me wel af, of je hier niet beter in het weekend (bij drukte) kunt gaan eten, dan op een rustige(re) avond.

50. Tijdens een weekend Almelo op zoek gegaan naar een restaurant in de stad om ons 1-jarig huwelijk te vieren, het aanbod restaurants in het centrum bleek beperkt maar bij Kreta bleek nog plek. De keuze bleek een goede, want het eten en drinken bleek zeer smakelijk en ook tegen een goede prijs (porties ook voldoende groot). Voor een Grieks restaurant is de inrichting vrij modern, er loopt voldoende behulpzame bediening rond en de sfeer is prima. Wellicht dat de bediening te wensen kan overlaten als het erg druk is, hier hebben wij in ieder geval niets van gemerkt. Goede keuze.

51. Ongelooflijk trage bediening !

Ja, ze zijn wel druk maar voornamelijk met zichzelf !

Eten mag de naam Grieks niet dragen, erg zout, en nee... zo is het in Griekenland ook niet !!

Nadat we eindelijk na ruim anderhalf uur wachten ons hoofdgerecht kregen was het ook nog eens gortdroog.

Tussen alle gangen zat zoveel tijd dat we uiteindelijk maar een ijsje bij de Mac hebben gegeten...

Lokatie is verder wel mooi maar dat weegt absoluut niet op tegen de erg prijzige gerechten. Elders in Almelo krijg je meer kwaliteit en kwantiteit voor je geld.

Voor ons absoluut nooit meer !

52. Lois

53. Twee van de laatste drie reacties kan ik echt niet plaatsen bij onze ervaringen met Kreta.

Niet alleen is de ligging fantastisch maar geeft het personeel je ook het gevoel dat je welkom bent en gewaardeerd wordt. De gerechten zijn gewoon goed, met een goede smaakbalans. Natuurlijk kun je zeggen dat het zoutig is, maar vergeet niet dat het een Grieks restaurant is en de Griekse gerechten zijn juist sterker gekruid dan onze lokale gerechten.

Ik vind het een aanrader en rijd alleen voor dit restaurant graag naar Almelo.

54. Paar keer gegeten met groot gezelschap (15 man), maar dat was niet zo'n succes. Lange wachttijden en slechte aanvulling van de bijgerechten.

55. Nu twee keer geweest in de afgelopen maand. Service en eten geweldig. Goede tijd tussen soep en hoofdmaaltijd en redelijk GE rijst voor zo een lokatie. Wij komen zeker terug!

56. Peter van Ruth

57. Superlocatie en geweldig lekker gegeten!

Als het druk is, (en dat is het vaak) kan het heeeeel af en toe wel eens gebeuren dat het eten niet meer superwarm is als je het krijgt... dat is het enige negatieve puntje wat ik kwijt wil.

58. Top restaurant op super locatie!

Altijd lekker eten en betaalbaar.

De locatie maakt het helemaal af..

59. geert 117 punten

In Februari bij Kreta wezen eten voor het eerst in vele jaren. De gefrituurde inktvisringen waren ok. De rest beroerd. Bediening total niet geinteresseerd in ons(de enige klanten). Te duur, te slecht. Stom! Er was ook weer een reden waarom we er al 10 jaar niet zijn geweest.

60. Geweldig restaurant. Als ik weer in Almelo ben, ga ik hier zeker weer eten. Een echte aanrader!

61. Fijne avond gehad, het was druk, prima kwaliteit, heerlijke wijn en eten zoals altijd perfect.

62. Sander en Laura

Wij komen hier al vanaf 2000 en meerdere keren per jaar. We zijn zeer tevreden over het eten, bediening, persoonlijke aandacht en de sfeer. In mei van dit jaar gaan we er zelfs onze bruiloft houden. Aanrader!

63. Hapje gegeten met een vriendin op een regenachtige herfstdag. Bij binnenkomst al wat wisselende indrukken, de entree is een soort gang met kapstok en de ontvangst bestaat uit niemand. Na aan een personeelslid gevraagd te hebben of er nog plaats was voor 2, mochten we ergens gaan zitten. Zitplaats 1 zat op de tocht maar zitplaats 2 was prima.

De bediening was vriendelijk maar moet opletten niet te amicaal te worden, dat was af en toe wel het geval met enkele opmerkingen. Dat terzijde, werd er wel netjes uitleg gegeven bij de hapjes en drankjes dus dat was in orde.

Het eten was goed op smaak maar de garnering deed een beetje knullig aan, die kan ook wel weggelaten worden want vooral door het enkele blaadje kale sla en 2 plakjes tomaat werd een ietwat snackbarachtige uitstraling gecreëerd.

Maar nogmaals, het smaakte allemaal prima.

Een paar zaken drukten een wat negatievere stempel op het etentje. Een nogal patserig overkomend gezelschap zat vol bravoure te bellen en tegen het personeel te roepen dat er meer moest komen (wat het personeel kennelijk interessant vond, want zodra deze mensen begonnen met hun drukte, werden wij niet meer gezien). Dat laatste zorgde voor ergernis 2, namelijk toen het dessertbordje leeg was en we aan een kopje koffie na begonnen te denken, hadden we na 20 minuten naar het lege bordje zitten kijken, daar geen zin meer in. De bediening had totaal geen oog meer voor ons.

Kortom, wel een paar puntjes van verbetering maar in essentie een aardig eethuisje.

64. We hebben hier vanavond heerlijk gegeten. Alleen de aardappeltjes waren een beetje zout. Verder: uitstekend!

65. Angelique

2x gegeten. De laatste keer een combigerecht genomen van vis en vlees, speciaal gemaakt door de chef. Nou, sorry hoor, maar hier hoef je geen chef voor te zijn. Garnalen waren taai, vlees wat vet, andere vis (zalm) was zeer droog, lam was weinig gekruid etc. Ook lag dit alles op een schaal en was niet mooi opgemaakt. Wij vonden dat prijs/ kwaliteit echt te wensen overliet. Entourage is mooi maar dat is ook echt het enige. Eten doen we daar na 1x redelijke en nu slechte ervarig niet weer.

66. Mooie zaak, echter totaal niks met Grieks te maken, net zo min als het eten. Kwaliteit is meer dan prima, kwantiteit schandalig. Vriendelijk personeel, jammer dat sinds de verbouwing de eigenaar enkel nog aandacht heeft voor de rijke vaste klanten en niet meer voor de gewone vaste klant.

67. Het eten was lekker maar het duurde een eeuwigheid voordat je bediend werd. Verder vrij duur...

68. Vaste klant, omdat het een top tent is, erg attente gastheren en vriendelijk personeel, over het eten niet meer dan lof... het beste restaurant van Almelo.

Aanrader!

69. Het eten is heerlijk hier, stukken beter dan andere Griekse restaurants. De lokatie en inrichting van het restaurant is top en de gastheren zien er netjes uit en zijn erg klantvriendelijk!

We moesten een keer wat langer wachten op ons eten en kregen een drankje van het huis, erg aardig.

Aanrader!

70. Heb er 1 keer gegeten en dat is ook meteen de laatste keer, we moesten een half uur wachten tot we iets te drinken kregen en een uur op ons eten!

Het duurde echt allemaal heel erg lang! Maar het eten was wel lekker.

71. Koen 55 punten

Ben er inmiddels 2x geweest, en het was 2x echt super lekker!
    Hele aardige gastheer, die er ook nog eens tiptop verzorgd uitzag.

De 1e keer was mijn moeder jarig, en kreeg een fles wijn mee naar huis, zeer attent!

72. Heerlijk genieten van het eten en de heerlijke wijnen samen met uw gezelschap en na afloop naar huis gebracht worden door een BOB chauffeur? www.wijzijndebob.nl

73. peter brugge

top tent heerlijk gegeten

74. Ik heb er nu twee keer gegeten, maar het was zeer slecht.
    De eerste keer was de vis wat naar zand smaakte, maar ik dacht dit kan gebeuren maar de tweede keer was het vlees niet gaar. hier ga ik nooit meer naar toe.