• Lid sinds 13 september 2009
  • Leeftijd: 59

Ik hou gewoon van lekker eten.....en koken is niet echt mijn ding. Daar komt bij dat ik voor mijn werk nogal eens in een restaurant zit. Vandaag (25 december 2011) heb ik een plaatje in mijn profiel van Obelix toegevoegd......als iemand ervaren is met lekker eten is Obelix dat wel.....en soms voel ik me een beetje Obelix, vandaar het plaatje.
Sinds medio 2016 eet ik thuis voor meer dan 80% Paleo en zeker voor meer dan 90% biologisch omdat ik de overtuiging heb dat onze voedselindustrie ons eten teveel, lees negatief, manipuleert. Op een of andere manier zijn wij als mensheid verslaafd gemaakt aan suiker en zout etc. Wist je dat er smaakversterkers worden gebruikt? Dan mag jij raden wat voor gezonds ze daar voor gebruiken? Zoals gezegd sinds 2016 heb ik het inzicht gekregen en probeer ik daar zo ver als mogelijk vandaan te blijven. In mijn beoordelingen probeer ik objectief te blijven maar je zal begrijpen dat ik ernaar neig om biologisch voedsel beter te beoordelen dan het eten wat bij de grote supermarkten dagelijks over de band gaat.

Eetkavee De Belhamel

Stroming

Yang's Garden

1. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Eetkavee De Belhamel

Inderdaad een soort van eet cafe, gezellig en wat rumoerig maar dat kan je verwachten in een cafe.
    De vleeshamburger is lekker smaakvol en zo ook de mini hamburgertjes vega. Wel erg klein in vergelijking met de prijs van 18 euro. Zo ook het kleine schaaltje koolsalade wat voor de helft gevuld is met ijsberg salade, ergggggg klein (een haps salade)… De vegetariër komt hier iets te kort!
    Lekker biertje, bierkeuze is erg groot, lekker wijntje en zo ook de koffie.
    Kortom, leuk plekje en lekker gegeten (prijs kwaliteit is wat mij betreft onvoldoende omdat ook de frietjes standaard diepvries zijn).

2. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Stroming
    Internationaal Etten-Leur

Wederom een lekkere lunch op een mooi plekje aan het water in Etten-Leur. Prijs is iets aan de hoge kant, locatie is perfect!

3. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Yang's Garden

Inmiddels al een aantal keren hier gegeten en telkens een warme ontvangst. Verschillende gerechten gegeten en telkens weer heerlijk.
    Zie ook mijn foto’s van vandaag, die spreken toch boekdelen.
    Het enige punt van kritiek c.q. Feedback is de toiletgroep, die is echt aan vervanging toe!

4. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers vindt de recensie door Ron Donkers voor Plan B leuk

Gezellig en sfeervol restaurant, mede ingegeven door de kerstsfeer van lampjes zowel binnen als buiten.
    Aardige mensen in de bediening, erg gezellig.
    Kwaliteit en kaart is vergelijkbaar met de collega aanbieders van Tapas, niet echt bijzonder waardoor de prijs kwaliteit verhouding ook niet bijzonder voordelig is.

5. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers vindt de recensie door Ron Donkers voor Stroming leuk
    Internationaal Etten-Leur

Sfeervol en smaakvol ingericht restaurant, ontzettend leuke plek aan het water met een oud Hollandse molen in de tuin. Helemaal top!
    Lekker gegeten en mooi opgemaakte lunch gerechten. Smaakbeleving goed maar niet echt bijzonder waardoor de prijs kwaliteit beleving het laagst (7) scoort in mijn recensie. Tarieven zijn bovengemiddeld hoog.
    Totaalbeeld wat mij betreft een acht (8).

6. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Petits Saveurs

Een van de betere plekjes in Etten Leur, mooi sfeertje en lekker gegeten.
    De prijs is bovengemiddeld hoog.

7. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Donker & Blond
    Kleine eetwaren Etten-Leur

Gezellig lunch restaurant, niet alle mensen in de bediening zijn even gastgericht c.q. professioneel. Een van de serveersters laat een mes op de grond vallen die vervolgens niet in de vaatwasser gaat maar in de bak met messen, een andere serveerster pulkt aan haar neus en pakt vervolgens als een soort van grijper de koffie kopjes onder de koffiemachine op. Hygiene dus wel een dingetje, terwijl de mooie open keuken iets anders oproept.
    Ondanks dat de lunchgerechten mooi zijn opgemaakt valt de smaak wat tegen (vlak).

6,5
  8. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor The Butler

Lekker soepje vooraf, kleine wel lekkere hamburger als hoofdgerecht zonder groente en matig smakende frietjes, desert brownie die smaakte naar muffin en een redelijke stevige bosbessen cheesecake.
    De kwaliteit van het eten zit tussen een 6,5 en 7, niet echt bijzonder maar wel mooi gepresenteerd.
    Het restaurant is gezellig en ruim ingericht, de toiletgroep is niet meer van deze tijd en zo ook het gangetje naar de toiletgroep (mag een opknap beurt krijgen).

9. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor The Butler

10. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Jade Garden
    Chinees-Indisch Breda

Wederom bij Jade Garden gegeten en wederom weer heerlijk!
    Fijne mensen in de bediening, gastvrije ontvangst, prettig restaurant om in te vertoeven.

11. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Yang's Garden

Lekker gegeten in een prettige sfeer, aardige mensen in de bediening en een uitgebreide kaart. Ook voor de Vega liefhebber is er wat te kiezen.
    Mijn fotos spreken voor zich en aangezien wij sinds kort in de buurt van dit restaurant wonen zullen we daar vaker gaan eten. Lekker!

12. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Spruit.
    Lunchroom Breda

Zo te zien is de doelgroep ouders of grootouders met kleine kinderen. Heerlijk ontspannen sfeertje met fijne mensen in de bediening.
    Wanneer het zonnetje weer schijnt kunnen we ook buiten genieten van een lekkere lunch. Goed belegd flatbread, zie mijn afbeeldingen, lekkere Giraf koffie. Kortom een leuk plekje om even bij te komen en genieten van de spelende peuters. Wij komen zeker terug!

13. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor McDonald's
    Hamburger Breda

Heeeeeeeel lang geleden dat ik een frans frietje bij de Mac had gegeten, en nu weet ik weer waarom. Smaakloos en peperduur! 10 euro voor 2 frietjes met een zakje mayonaise. Zeker in de avond wanneer het donker is vind ik dit ook geen fijne veilige locatie. Een welverdiende 2!

14. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Stroming
    Internationaal Etten-Leur

Totaalbeeld wat mij betreft een acht (8).

15. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Plan B

Aardige mensen in de bediening, erg gezellig.

16. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Happy Garden
    Chinees-Indisch Breda

Aardige mensen in de bediening, lekker gegeten. Het restaurant is niet sfeervol ingericht en daardoor wellicht dat het er niet druk is met eters, wel met afhakers van eten.
    De toiletgroep is netjes. Mooie aquaria, het restaurant zelf is rommelig.

17. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Jade Garden
    Chinees-Indisch Breda

Lekker gegeten, zowel de normale en de Chinese bami. Fijne mensen in de bediening, leuke sfeer in het restaurant.
    Binnenkort nog eens terug voor de ti pan.

18. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor il Primo

Leuk restaurant op een minder leuk winkelcentrum. Prettige ontvangst en aardige mensen in de bediening. Het restaurant is leuk ingericht maar geen hoogstandje.
    Zo ook het eten, lekker maar niet bijzonder, ik zou er niet voor omrijden.
    Pizza was lekker maar niet warm, de kofta lekker mals, salade en frietjes 13 uit een dozijn.

19. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Kota Radja
    Chinees-Indisch Dinteloord

Zie ook mijn eerdere ervaring en de foto’s.
    Ontzettende aardige dame in de bediening, erg rustig in het restaurant wij waren net als de vorige keer de enige bezoekers (en dat op vrijdag avond). Zo te zien wel voldoende afhalers waar je helemaal geen last van hebt.
    Ziet er allemaal mooi en verzorgd uit.
    Ik had een bami rames en vond de smaakbeleving erg vlak.

6,5
  20. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Tati
    Eetcafé Nijmegen

Een ontzettend leuk restaurant met aardige vriendelijke mensen in de bediening. Je voelt je gelijk thuis!
    Heerlijk vegetarisch eten zoals sate, wrap, salade etc. Een vitrine vol met waanzinnig mooie taarten en andere soorten deserts. Mijn oog viel gelijk op de zelfgemaakte tiramisu…. Die zag er uitnodigend uit en ik heb hem kort na binnenkomst gereserveerd als desert. Die was lekker!!
    Wanneer wij weer in Nijmegen zijn weet ik waar ik ga eten…. Hier bij Tati, heerlijk gezellig Vega. Een dikke acht plus.

21. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Brownies & downieS

Ontzettende leuke mensen in de bediening en in de keuken. Mooi en sfeervol ingericht restaurant.
    De lunch viel tegen qua smaakbeleving, mijn uitsmijter was smaakloos op slap brood, ook nadat ik wat zout en peper had toegevoegd. Zo ook de sandwich met gegrilde groenten van mijn vrouw, verschillende groente met allemaal de vlakke zelfde smaak.
    Dus voor de sfeer zou ik terug komen, voor de kwaliteit van het eten niet!

22. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Hajé De Aalscholver

Geen culinair hoogstandje, maar voor een wegrestaurant waar je binnen 10 kunt eten, in mijn situatie een aangeklede schnitzel, helemaal prima.

23. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Vivaldi

Niet bijzonder ondanks dat de verwachtingen hoog waren. Steak klein en niet bijzonder mals, heel weinig groente als garnering, wel leuk de gekleurde stukjes bloemkool, geen salade, en de frietjes zijn niet vers en komen gewoon uit de diepvries rechtstreeks van de supermarkt terwijl je toch verse frietjes van gesneden aardappel mag verwachten voor die prijs en hoeveelheid. Het desert was volgens de ober een tiramisu, wel lekker maar ook niet echt bijzonder en in mijn beleving geen tiramisu.
    Het geheel is een zes en een half, niet meer.

24. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor TASTE The Original

Heerlijke lunch en snel op tafel. Broodje omelet zowel Vega en met extra spek, smaakt naar meer, zo ook het gebakje met caramel…. En dan zonder al te veel suiker. We hebben een heerlijke lunch genoten op een leuk plekje in Breda met aardige mensen in de bediening. TOP!
    TIP is de beker met messen en vorken erin, deze staan al op tafel en kunnen door meerdere mensen aangeraakt zijn, zet ze op zijn minst anders dat het handvat aan te raken is en niet het eetgedeelte van de vork. Hygiene is mijn motivatie.
    We komen zeker en snel nog eens lunchen.

25. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Jack & Jacky's

Dat viel tegen vandaag in vergelijking tot eerdere ervaringen.
    Vega kip salade… smaak matig tot onvoldoende. Leuk restaurant, gezellig ingericht. De toiletgroep… 1 handdoekje formaat A4… handen wassen prima, afdrogen gaat niet wanneer je hygiëne belangrijk vindt!
    Totaalbeeld vandaag maximaal een zesje!

26. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Mitzy
    Lunchroom Roosendaal

Leuk ingericht, mooie schone toiletgroep en aardige mensen in de bediening.
    De kwaliteit van het eten is supermarkt niveau zoals slap brood en diepvries frietjes. Een en ander is leuk opgemaakt, prijs kwaliteit verhouding is onvoldoende.

27. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Berk

Vandaag weer heerlijk gegeten, 30 graden buiten dus een heerlijke salade en desert achteraf. Geitenkaas en Cesar salade, chocolade desert en de Berk special. Fijne omgeving en ontzettend aardig personeel.

28. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor La Cubanita

Verrassend gezellig en lekker gegeten. Allemaal kleine hapjes (tapas), voor een vast bedrag onbeperkt eten en drinken. Leuke en vooral hulpvaardige mensen in de bediening.

29. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Hajé
    Nederlands Nieuwegein

Wederom heerlijke lunch, zie ook mijn eerdere ervaringen.
    Vandaag ook gezellig buiten de lunch genoten, heerlijk aan het water, wat een mooi uitzicht.
    De porties zijn wel erg klein, dat is mijn enige kritiek!

30. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Berk

Ik kon het niet laten, diner bij De Berk en als verrassing… zie foto.
    Lees ook mijn vorige ervaringen en dan zie je een evenwichtig beeld van mij over het restaurant.

Meer updates