• Lid sinds 13 september 2009
  • Leeftijd: 59

Ik hou gewoon van lekker eten.....en koken is niet echt mijn ding. Daar komt bij dat ik voor mijn werk nogal eens in een restaurant zit. Vandaag (25 december 2011) heb ik een plaatje in mijn profiel van Obelix toegevoegd......als iemand ervaren is met lekker eten is Obelix dat wel.....en soms voel ik me een beetje Obelix, vandaar het plaatje.
Sinds medio 2016 eet ik thuis voor meer dan 80% Paleo en zeker voor meer dan 90% biologisch omdat ik de overtuiging heb dat onze voedselindustrie ons eten teveel, lees negatief, manipuleert. Op een of andere manier zijn wij als mensheid verslaafd gemaakt aan suiker en zout etc. Wist je dat er smaakversterkers worden gebruikt? Dan mag jij raden wat voor gezonds ze daar voor gebruiken? Zoals gezegd sinds 2016 heb ik het inzicht gekregen en probeer ik daar zo ver als mogelijk vandaan te blijven. In mijn beoordelingen probeer ik objectief te blijven maar je zal begrijpen dat ik ernaar neig om biologisch voedsel beter te beoordelen dan het eten wat bij de grote supermarkten dagelijks over de band gaat.

Lijsten

Nieuwe recensie

Activiteiten

1. Ron Donkers's profielfoto
    Afhaal en bezorg Breda

Zoals aan mijzelf beloofd, zie mijn vorige ervaring, een heerlijke Gado Gado. Heerlijke gele rijst, lekkere saté saus… Lekker gegeten dus binnenkort weer op herhaling.

2 vorige recensies
  2. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Scoop

Het lekkerste ijs in Etten-Leur!
    Bij de collega ijssalons is het ijs veel zoeter (suikers).
    Wil je lekker ijs in Etten, dan weet je nu waar je moet zijn.

3. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Yang's Garden

Vandaag weer eens heerlijk Tipan gegeten, een kleine aanpassing op de kaart is geen probleem. Fijn plekje op de markt Etten Leur, aardige mensen en goed eten. Het is een wekelijks ritueel aan het worden en dat zegt genoeg (zie ook mijn foto’s).

4 vorige recensies
  4. Gastropub "De Kleine Wereld" is pas sinds 1 juni open en wordt bestierd door Gijs Cornelisse. Met zijn slechts 24 jaar heeft hij al wel ervaring opgedaan in diverse restaurants, waaronder ook zaken met een of meerdere Michelinsterren.

De Kleine Wereld is wat toegankelijker en vriendelijk geprijsd. Je kan á la carte eten (keuze uit 4 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 3 desserts, of je kan je laten verrassen door de chef met een 3 of 4 gangen diner (45 of 55 euro) en wij gingen voor dat laatste.

Eerst kregen we nog een kleine amuse in de vorm van een kaasstengel met oude kaas en piccalilly. Erg lekker en krokant, al was de piccalilly niet echt terug te vinden in de smaak.

Vervolgens kregen we de volgende 4 gangen:

Hamachi met citrus (en avocado): Dit was gelijk een goede binnenkomer en een behoorlijke smaakexplosie. De vis was zalig en de in dunne plakken gesneden avocado gaven een lekkere vettig/romig mondgevoel. Wauw!

Ravioli met pompoen en saus van saffraan. Prima gerecht, lekker dunne pasta (al waren de randjes ietsje droog). Goed op smaak, heerlijke saus.

Bavette met madeira. Bavette is tegenwoordig weer in. En terecht... Iets meer "bite" dan normale biefstuk, maar wanneer het goed bereid is zoals hier: Zalig! Een goede madeira saus, lekkere groente (boontjes, witlof, broccoli) en een gelei van ui. Wauw... een top-gerecht. En je krijgt er nog meer dan prima frietjes bij met mayonaise.

Het dessert was een bewerking van een kersenslof en ook heerlijk van smaak. Het ijs het een of twee minuutjes langer uit de vriezer mogen zijn, maar een kniesoor die daar op let. We hebben heerlijk gegeten.

Ik wil ook even aanstippen dat het restaurant in een superklein oud pand zit aan de grote markt in Breda. De indeling is dan ook bijzonder en knus en doet wat denken aan een krappe, drukke bistro in Frankrijk. Maar het eten is echt wel bistro++ te noemen.
    Voor het geld denk ik dat je in Breda niet snel nog zo goed kan eten. Ik snap prima dat ze een maand nu hun opening dan ook helemaal vol zitten!
    Het is ook leuk dat de chef ook (bij sommige gangen) aan tafel komt. Het was wel hard werken: Ze (de chef & gastvrouw) stonden met zijn 2-en in een volle zaak. Maar ze hebben het hier wel begrepen. Breda is weer een pareltje rijker.

5. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Spelderholt
    Internationaal Beekbergen

De omgeving buiten is fantastisch! Het hotel binnen is tweeledig, het restaurant is netjes en ruim opgezet, de kamers zijn niet van deze tijd en doen denken aan een medische instelling in plaats van een hotel. Lekker gegeten en gedronken, maar niet geweldig waardoor in het geheel de prijs kwaliteit verhouding wat minder is. Het aardige personeel van de receptie en het restaurant zijn top, een voorbeeld voor veel collega horeca ondernemers. Wat mij betreft een gemiddelde score van zeven tot zeven plus.

6. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Tijd
    Internationaal Eerbeek

Een dik verdiende 10!
    Heerlijk gegeten, zelfs de frietjes waren lekker. Mooi opgemaakt, fijn restaurant wat ruim is opgezet zodat je niet te dicht op het tafeltje van de buren zit, aardige beschaafde mensen in de bediening etc. Het hele plaatje was compleet en dan verdien je een 10.

7. Ron Donkers's profielfoto
    Afhaal en bezorg Breda

Wederom lekker gegeten, niet zo lekker als de Gado Gado afgelopen week. Vandaag heerlijke bami, Rendang vond ik iets te zoet en de Vega schotel van mijn vrouw was kekker, met name de gele rijst. De porties zijn ook iets aan de kleine kant, wellicht omdat ik een grote eter ben…. Jammer dat we niet gelijktijdig onze hoofdschotel kregen, vandaar de 7 voor service want dat had gekund in mijn beleving (zo druk was het niet). Binnenkort weer voor de Gado Gado!

8. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Oude Plek
    Chinees-Indisch Rotterdam

Het paradijs voor de Vega liefhebber, de Chinese keuken maar dan zonder vlees en dierlijke producten. Helemaal top! Aardige mensen in het restaurant, lekker eten, wat wil een mens nog meer.
    Minder is de omgeving, de toiletgroep en het restaurant zijn wel aan vernieuwing toe! Als je daar doorheen kunt kijken kan je hier lekker vegetarisch eten.

2 vorige recensies
  9. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Houten

Mixed grill… niet echt bijzonder qua smaak, wel mooi opgemaakt. Biefstuk niet mals, frietjes 13 uit een dozijn, bloemkool lekker. Klein portie vlees in vergelijk met de prijs. Lekker biertje en aardige beschaafde mensen in de bediening. Het geheel is voldoende!

10. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Dolce e Salato

Een ontdekking, heerlijk drie gangen menu in een leuk klein restaurant met ontzettende aardige klantgerichte mensen in de bediening. Mijn Penne ovenschotel zag er zo lekker uit en de geur was veelbelovend waardoor ik ben vergeten om er een foto van te maken. De zelfgemaakte Tiramisu… Streling voor de tong. Prijs kwaliteit is helemaal top. Een dikke vette 9 voor het geheel.

11. Ron Donkers's profielfoto
    Afhaal en bezorg Breda

Vandaag een heerlijke echte Indische lunch genoten (heerlijke Gado Gado met gele rijst). Verrukkelijk!
    Aardige dame in de bediening, kleinschalig, wat mij betreft een ontdekking en ik denk dat ik er nog heeeeel vaak ga eten.

12. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Berk

Prachtig weer vandaag dus naar De Berk voor een heerlijke salade op een mooi plekje met een fantastisch uitzicht. Vandaag wederom vriendelijk geholpen, lekker wijntje en biertje, grote salade en koffie voor toe. We komen, vanzelfsprekend, weer snel terug (volgende week)….. tot dan.

19 vorige recensies
  13. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Eetkavee De Belhamel

Bahhhh, vandaag op het terras iets lekkers gedronken en gegeten, helemaal niets mis mee… waarom met bahhh deze ervaring beginnen zou je zeggen? Dat komt omdat het tafeltje naast ons iemand zijn hond op de gedekte tafel liet zitten, met zijn kont zittend op een tafeltje waar jij straks jouw biertje op zet of wellicht een frietje of nootje laat vallen en besluit toch op te eten. Dat is echt smerig, even los wat je van honden vindt op een terras of in een restaurant, dit is echt onhygiënisch! Ik ben benieuwd of al het bedienend personeel (4 personen) dit niet hebben gezien of dit niet willen zien. Een tafeltje daarnaast zat een grotere hond op een stoel aan tafel en die werd door de eigenaar van die hond met zijn vork gevoerd, en dan bedoel ik dat de hond en die man om de beurt een hap kregen met dezelfde vork. Sorry, maar dit is toch vies en moet je niet in je restaurant willen! Doe er wat aan want het is verder een leuk plekje met lekkere biertjes (de bier keuze is reuze).

14. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Dennenlucht
    Pannenkoekenhuis Breda

Vandaag terug, maar zonder de kids om na het rondje met de fiets te genieten van een heerlijke lunch… Toetje de zelfgemaakte appeltaart. Helemaal feest omdat het zonnetje scheen en we lekker buiten konden zitten. Een tip ter verbetering is de dame die ons ontving (we hadden ons netjes gemeld en gevraagd om een plekje in de schaduw). De tip is… ga alstublieft niet zuchten alsof je de hele jeuken moet verbouwen, kaartjes van 2 tafeltjes omwisselen en klaar is kees, paar keer zuchten alsof ik iets onmogelijks vraag is niet klantgericht. Voor de rest een perfecte ervaring, mooie omgeving, lekker eten etc. Wij komen snel weer eens terug.

15. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Jade Garden
    Chinees-Indisch Breda

Zie ook mijn eerdere ervaringen hier! En ik kan wel zeggen wanneer je in ‘n jaar ergens meer dan 25 keer eet en het altijd erg lekker is je met een gerust hart kunt stellen dat het een fijn plekje is om even lekker te eten, in dit geval de Chinese keuken. Vandaag Tipan saté… lekker!!!
    Tot volgende week dan maar want het zal geen hele week meer duren voordat ik weer zin krijg in de Chinese keuken!

16. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Berk

Vandaag hadden we iets te vieren, dus naar ons favoriete plekje in de bossen van Bergen op Zoom.
    Heerlijke biefstuk, lekkere frietjes, heerlijk dessert… wat wil je nog meer, een dik verdiende 9.

17. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Gys
    Eetcafé Utrecht

Ontzettend lekker gegeten, leuke omgeving, fijne mensen, kleine kaart en de prijs is aan de hoge kant.
    Gijs heeft overigens twee restaurants in Utrecht, beide gelijk scorend wat mij betreft (9).

18. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Family

Schuif je gezellig aan is het motto bij Family Etten-Leur. Enfin, wij de openingstijden op internet opgezocht, hun eigen website, daar aangekomen, sterker nog speciaal met de fiets er voor omgereden om de teleurstelling te horen dat de keuken gesloten is, en dat een aantal uren voor sluitingstijd. De reden die er voor werd aangegeven was dat het die avond niet druk was dus hadden ze de keuken alvast op slot gedaan!
    We konden nog wel iets drinken want ze waren nog geruime tijd open!
    Dus een vette onvoldoende van ons.

19. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Yang's Garden

Vandaag lekkere TjapTjoi ….. en nog steeds, ik kom hier regelmatig, aardige mensen in een goed Chinees restaurant.

20. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Dennenlucht
    Pannenkoekenhuis Breda

Vandaag kennis gemaakt met een ontzettende leuke plek in de Bredase bossen, een pannenkoeken restaurant met een uitgebreide kaart. Heerlijk gegeten, lekkere pannenkoeken en een heerlijk dessert. Zeker weten dat ik daar binnenkort weer met mijn kleindochter ga eten, liefst op een zonnige dag zodat ze ook in de grote speeltuin kan spelen. Leuk plekje, lekker gegeten!

21. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Babis

Het was alweer 18 maanden geleden dat we hier hadden gegeten, en ook vandaag was onze ervaring top. Heerlijke Griekse vleesschotel gegeten, lekkere tsatsiki, lekker Mythos biertje, wat mij betreft helemaal top. Mijn vrouw die vegetarisch is vond de aubergine schotel uit de oven lekker, maar als hoofdgerecht veel te klein waardoor ze haar buik vol heeft moeten eten met de frietjes. S’avonds had ze thuis weer honger! De chocolade taart is voor herhaling vatbaar.

22. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Bagels & Salads

De chocolate overload is wel heeeeel erg klein, en dat voor 4,95 euro is de prijs wel aan de hoge kant. Mijn vrouw is verslaafd aan chocolade, liefst puur, en die heeft er wel van genoten. Ook de koffie is lekker van smaak, aardige mensen in de bediening, in feite helemaal prima. Een 7.

23. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Stroming
    Internationaal Etten-Leur

Aan het werk en dat liep iets uit en op de weg naar huis reed ik toevallig weer langs restaurant Stroming….. een lekkere lunch op een fantastische plek. Pluspunt is de locatie en de aardige mensen in de bediening, minpunt de prijs kwaliteit verhouding omdat de porties best wel klein zijn en de prijzen niet. Maar toch kan ik het niet laten om hier regelmatig van de lunch en de omgeving te genieten.

24. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Jade Garden
    Chinees-Indisch Breda

Ik kan er niets aan doen maar je kan mij wakker maken voor een heerlijke Chinese of Indische maaltijd. Afgelopen dinsdag geen tijd om te koken … dus langs Jade Garden. Heerlijk gegeten, zoals altijd, in een fijne omgeving. Ontzettende aardige mensen, klantvriendelijk en klantgericht. Ik kan je hier de Tipan en de Indische bami Rames aanraden ( mijn favoriete gerechten). Jammie jammie!
    Wat ons betreft een wel verdiende negen (9).

25. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor 't Ogenblikske

Leuk ingericht restaurant en ook een heerlijk terras. Omdat het weer niet meewerkte hebben we binnen van onze lunch genoten. De boterhammen van mijn sandwich waren lekker geroosterd (toast), de boterhammen van de uitsmijter waren helaas fluffy… Borden leuk opgemaakt, kortom een lekkere lunch. De plussen zijn de omgeving en de aardige mensen in de bediening, de minnen zijn het fluffy brood van de groothandel en het standaard koekje bij de koffie. Hier liggen nog wat verbeterpunten wat mij betreft!

26. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Quick & Easy

Ik wil het niet spannender maken fan dat het is, wat zijn de verwachtingen van een Friet zaak? Wat je mag verwachten krijg je ook, diepvries frietjes en geen zelfgemaakte bijgerechten of sausjes. Oftewel alles vanuit de groothandel. Dit alles wetende en vergelijken met soortgelijke friettentjes is het hier prima. Pluspunten zijn met name de aardige mensen, minpunt het standaard van de groothandel voedsel.

27. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Stroming
    Internationaal Etten-Leur

Een van de mooiste plekjes in Etten-Leur, mooi ingericht restaurant en een fantastisch terras aan de waterkant naast een mooie molen. Top plek!
    Lunch mooi opgemaakt en lekker, geen hoogstandje maar lekker. Daardoor is de prijs kwaliteit verhouding ook een beetje scheef… ach, het zonnetje scheen vanmiddag en wij reden erlangs en nog niets gegeten… Oh ja, leuke aardige mensen in de bediening. Een aanrader dus wanneer je eens in de buurt bent (N weg tussen Prinsenbeek en Zevenbergen).

28. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Bullion
    Hamburger Breda

Heerlijke hamburgers!! Lekkere bataat frietjes, maar de gewone frietjes zijn gewoon zoals bij alle andere restaurantjes in Nederland (geperste friet uit de diepvries). Hamburger verrukkelijk, de rest lekker! Leuk restaurant en een ontzettende aardige gastheer. Blijkt dat hij onlangs met zijn vrouw dit restaurant is gestart, bij deze mijn oproep om deze startende ondernemer op weg te helpen en jezelf hier een heerlijke burger te gunnen (win win situatie). Van ons krijgt dit restaurant een 9min, de volgende keer een negen plus!

29. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Berk

Vandaag wederom heerlijk bij De Berk gegeten, niet mijn favoriete gerecht maar de Berk Burger…. Knap als je die Burger zonder knoeien kunt eten, heerlijk en rijkelijk gevuld. Mijn foto’s zijn niet goed gelukt dus je moet mij maar op mijn blauwe ogen vertrouwen dat het hier heerlijk vertoeven is (leuke plek, aardige mensen en heerlijk eten). Blijf allemaal a.u.b. weg want anders wordt het te druk en kunnen wij er niet meer bij.
    Wederom een dikke 9.

30. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor K.O.I Kanpai

Als lekkere lunch vandaag de chicken katsu curry rice voor mij en de vegan gyoza curry rice voor mijn vrouw die vegetarisch geniet van haar maaltijden. Heerlijk, smaakvol en voedzaam! De koffie op een ouderwetse manier gezet, opschenken… lekker maar niet echt bijzonder. Leuk plekje met ontzettende aardige dames in de bediening, je waant jezelf even op vakantie in het verre Japan! Bijzonder is… er is geen toilet… dat kan je toch niet bedenken in een eetgelegenheid waar je wel koffie kunt drinken (plas verhogend) en geen toilet om je vochtpeil intern op peil te houden, echt een dik minpunt! Hoe doen ze dat in Japan reist de vraag.
    De volgende keer, want die gaat er zeker komen, gaan we eerst ergens anders koffie drinken en plassen, en dan genieten van de overheerlijke curry gerechten want het was echt smullen.

Meer updates