• Lid sinds 13 september 2009
  • Leeftijd: 57

Ik hou gewoon van lekker eten.....en koken is niet echt mijn ding. Daar komt bij dat ik voor mijn werk nogal eens in een restaurant zit. Vandaag (25 december 2011) heb ik een plaatje in mijn profiel van Obelix toegevoegd......als iemand ervaren is met lekker eten is Obelix dat wel.....en soms voel ik me een beetje Obelix, vandaar het plaatje.
Sinds medio 2016 eet ik thuis voor meer dan 80% Paleo en zeker voor meer dan 90% biologisch omdat ik de overtuiging heb dat onze voedselindustrie ons eten teveel, lees negatief, manipuleert. Op een of andere manier zijn wij als mensheid verslaafd gemaakt aan suiker en zout etc. Wist je dat er smaakversterkers worden gebruikt? Dan mag jij raden wat voor gezonds ze daar voor gebruiken? Zoals gezegd sinds 2016 heb ik het inzicht gekregen en probeer ik daar zo ver als mogelijk vandaan te blijven. In mijn beoordelingen probeer ik objectief te blijven maar je zal begrijpen dat ik ernaar neig om biologisch voedsel beter te beoordelen dan het eten wat bij de grote supermarkten dagelijks over de band gaat.

Lijsten

Activiteiten

1. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Restaurant Elpitha

Wisselend!
    Om gelijk met de deur in huis te vallen, mijn vleesschotel bestond uit 3 verschillende vleessoorten. De Suzuki kruimelde uit elkaar tijdens het snijden, wel lekker. De souvlaki smaakte vlak en was qua kwaliteit middelmatig, niet echt sappig en smaakvol. De gyros miste een bite en ook redelijk vlak van smaak.
    De vegetarische moussaka was volgens mijn vrouw verrukkelijk, wel ontzettend klein. Ik heb nog gevraagd waarom de vegetarische moussaka de helft zo groot was als de normale moussaka (ik heb diverse vlees moussakas voorbij zien komen) kreeg ik een niet samenhangend en onbevredigend antwoord (groente is duurder dan gehakt en ik had het niet goed gezien blijkbaar, sterker nog de vegetarische moussaka zou eigenlijk duurder moeten zijn…). Kun je nagaan wat de kwaliteit van het vlees is, zou je kunnen concluderen!
    De frietjes komen recht uit de diepvries en de mayonaise uit een groothandel emmer, niet echt lekker dus.
    De tzatziki was heerlijk en zo ook de bij gevoegde salade, lekker.
    Lekkere koffie in een onmogelijk kopje met een mini oortje wat je bijna met wat grotere handen niet vast kunt houden.
    De inrichting ziet er in eerste indruk mooi uit, geen standaard ingericht Grieks restaurant… Maar als je verder kijkt zie je dat nagenoeg de helft van de stoelen beschadigd (zitting gescheurd of gaten).
    Aardige mensen in de bediening maar toen ik de vraag stelde waarom de vegetarische schotel zoveel kleiner was dan de standaard moussaka ging men gelijk in de verdediging… Het was maar een vraag!
    Ik ben niet enthousiast en kom in het geheel op een 6, meer kan ik er niet van maken.

2. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Fendertse Hoeve

Mooi weer vandaag, lekker buiten geweest en de dag afsluiten met een gezellig etentje op het terras… Geen gek idee, vandaag naar de Fendertse Hoeve in Fijnaart.
    Het terras ziet er gezellig uit, mooie glazen scheiding tussen de tafeltjes zodat je de buren niet letterlijk verstaat en minder last hebt van de rokers die er nog steeds zijn.
    Een trekje hadden we wel en helaas moesten we anderhalf uur wachten op ons eten. In mijn beleving was het gezellig druk maar kon men dat niet aan.
    Lekker wijntje en een trippel biertje, jammie!
    Op de kaart staan meerdere Vega keuzes, en dat is verrassend en voor ons ook de hoofdreden om hier te gaan eten.
    De borden zien er mooi opgemaakt uit maar de kwaliteit is ons tegengevallen. Ik kan het eenvoudig samenvatten: al het eten komt rechtstreeks vanuit een supermarkt cq groothandel en heeft geen voedingswaarde, het vult wel maar is ongezonde vulling. Smaakloze diepvries friet, groente uit het water etc. Jammer om te zeggen maar het lijkt op een friettent plus!
    We hebben een gezellige avond gehad, aardige mensen in de bediening maar de kwaliteit van het eten is onvoldoende.

3. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Commerce

Eerste indruk, leuke omgeving, mooi weer dus op het terras een koffie met lunch. De tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar en dat merk je pas wanneer er mensen op het tafeltje naast je gaan zitten, bijna bij elkaar op de schoot en dat is niet prettig.
    De dame in de bediening is hoogst aardig en gastvrij, de service vandaar een 7.
    Koffie met een onverpakt speculaasje en een vingerhoedje advocaat met slagroom, onverpakt koekje voelt niet fijn qua hygiene en het advocaatje is erg leuk.
    De uitsmijter als lunch, ziet er mooi uit maar dat is de eerste indruk. Platte lege smaakloze boterham uit de supermarkt, zo ook smaakloze eieren en een dot huzarensalade uit een emmer van de groothandel. Wat groente als garnering. De uitsmijter is smaakloos, vulling maar geen voeding. Op de kaart ontbreekt het woord VEGA!
    Of we er nog eens gaan lunchen… ik denk het niet.

4. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Gaudim

Positief beginnen, vriendelijke ontvangst, leuk ingericht restaurant en vriendelijke mensen in de bediening, je voelt je gelijk welkom.
    Het eten, allemaal tapas gerechtjes, zien er lekker uit (zie foto’s van een paar gerechtjes) maar al etende kom je er achter dat het er lekkerder uitziet dan dat het smaakt. Smaakbeleving is een zesje, niet echt bijzonder, zeg maar 13 in een dozijn!
    De kaart is beperkt, net voldoende keuze om 4 tot 5 gerechtjes te kiezen. Daarentegen, De chocolade verrassing is een echte smaakvolle verrassing, jammie jammie!
    De prijs kwaliteit verhouding is helemaal scheef, te duur in verhouding tot het gerechtje zoals 4 euro voor 4 kleine stukjes aardappel braves, 6 euro voor een flesje Belgisch bier, 6,5 euro voor 1 klein bolletje chocolade mouse etc.
    Kortom, een zesje tot een zeseneen half voor het geheel!

5. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Fratelli

Pizza 4 formaggi en vegetariana waren lekker maar niet bijzonder, een zesje of zesje plus. Grand dessert (zie foto) ziet er leuk en lekker uit, ook niet echt bijzonder maar wel gezellig om samen te genieten. Leuk pand met een prachtige ronde trap, leuk sfeertje en aardige mensen in de bediening. Sfeer zou ik een zeven geven en zo ook de service. De tafeltjes staan wel erg dicht bij elkaar waardoor je weinig privacy ervaart.
    Totaalbeeld een zes tot maximaal een zeven min.

6. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor VJFB | Westside

Super lekker vega gegeten. Vriendelijke en gastvrije ontvangst.Wij hebben de Royal Smash Burger en de Mc Cruelty Free gegeten met daarbij natuurlijk french fries met mayo... HEERLIJK… Smaakvol en je voelt ook gelijk dat het voeding is in plaats van vulling. Afgerond met voor ons beide Chocozito desert, ook bijzonder smaakvol…. Jammer dat het op ‘n gegeven moment op is want van genieten kan je geen genoeg krijgen, wel een volle buik.
    Binnenkort weer naar Amsterdam en dan nemen we iets anders van de kaart, daar kijken we nu al naar uit.
    Een welverdiende dikke 10. Tot snel.

7. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Helios

Ik ben de tel kwijt, minimaal 10 maal bij Helios in Roosendaal gegeten.
    Iedere keer een Vega verrassing voor mijn vrouw, telkens een met liefde gemaakte Vega plaat met lekkers (zie foto voor het resultaat van vandaag). En voor mij een lekker gegrild vleesgerecht, je proeft de kwaliteit van het vlees en de manier van bereiding. We hebben weer heerlijk gegeten in een gastvrije omgeving. Tot zondag!

8. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Oude Plek
    Chinees-Indisch Rotterdam

HEERLIJK… bijna niet te geloven dat dit Vega is! Ontzettend lekker gegeten, erg smaakvol en ieder gerecht smaakte minstens zo goed als bij de betere Chinese restaurantjes in Nederland. Gado Gado, sate, babi pang-hang, tjap tjoy… allemaal even lekker, zo ook de bami en de sate sous. Zoals bekend is de horeca vandaag nog gesloten, dus het was afhaal vandaag, dan is sfeer en service moeilijk dan wel niet te beoordelen. Omdat het zo ontzettend verrassend lekker was heb ik op alle criteria een 10 gegeven. Welverdiend hoor, en voor ons een nieuw adres waar wij voortaan gaan genieten van de Chinese keuken. Tot binnenkort en ook dan zal ik een ervaring plaatsen.

9. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Le Toko
    Indonesisch Numansdorp

Voor degene die hier niet bekend zijn, het is afhalen en je kan er voor kiezen om het geheel in een magnetronoven op te laten warmen, dat kan je natuurlijk ook zelf thuis doen.
    Vriendelijke ontvangst in een mooi opgeruimde winkel waarin alle gerechten achter glas zichtbaar zijn. Een en ander ziet er schoon en netjes uit.
    Mijn vrouw heeft een vegetarisch menu samengesteld en ik ben voor deels vlees en deels groente gegaan.
    De gele rijst smaakt vlak en de overige gerechten smaakten lekker, sommige erg lekker.
    De porties zijn erg klein, ik had een zogenaamd dubbel portie Gado Gado, volgens de dame een grote bak, maar dat viel ontzettend tegen ( qua volume de grootte van 3 gekookte eieren).
    Extra portie sathe sous… ook klein en relatief duur. De verhouding hoeveelheid is ongeveer de helft of minder dan bij een gemiddeld Chinees restaurant en de prijs twee maal zo hoog. Klein stukje spekkoek voor toe, wel lekker thuis gegeten maar daarna toch nog een trekje!
    Kortom, lekker gegeten, te kleine porties waardoor duur.

10. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Schuiven

Eerder deze week, afspraak was uitgelopen, wij hadden al honger en thuis koken zou voor ons te laat worden. Mijn vrouw had zin in een frietje en wij reden toen door Oudenbosch. Frietje gehaald en in de auto opgegeten gezien de toen geldende corona beperkingen.
    Er staat een frietsnijmachine, maar voor de show denk ik want de friet was het niveau van de diepvries groothandel, slap en smaakloos. De mayonaise uit de bekende groothandel emmer en de bijgekochte snacks zoals een vega kroket en gehaktbal waren tevens beneden ieder niveau.
    Kortom een slechte ervaring, echt smakeloos.
    Het cafetaria ziet er mooi en ruim uit, dat is het enige pluspuntje wat ik kan bedenken. Jammer!

11. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Black & White KAFE

Een heerlijke vegan lunch in lunchcafe Black and White te Breda. De foto’s spreken boekdelen, heerlijk rijkgevulde salade (Harvest Bowl) voor mijn vrouw en zelf had ik de beyond meat burger met gebakken aardappeltjes.
    De mensen in de bediening hebben een groen hart, je voelt je direct welkom, ontzettend fijne sfeer hangt hier.
    Gezond eten, fijne omgeving, en dan ook nog eens smaakvol…. Wat wil een mens nog meer… had ik al gezegd lekkere koffie met lekkere vegan zoete lekkernijen!
    Van mij krijgen ze een 10.

12. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Friet Panters

Friet zoals friet hoort te zijn…. Heerlijk gebakken aardappelfriet, niet van de groothandel maar vers en smaakvol.
    Daarnaast ontzettende leuke klantgerichte mensen die deze zaak nog leuker maken.
    Wanneer ik in Breda centrum ben kan ik er niets aan doen maar moet ik daar een heerlijk frietje eten. Tot snel.

13. Ron Donkers's profielfoto
    Amerikaans Breda

Vandaag in de buurt van de Konijnenberg Breda, trek om wat te eten dus naar Subway aldaar gezien onze eerdere ervaring.
    Deze ervaring is overtroffen door de vriendelijkheid van de betreffende medewerker achter de balie. Mijn vrouw een vegan wrap en voor mij een sub BTO… Toen de medewerker van de sub naar de vegan wrap schakelde stelde hij de vraag of hij van handschoentjes moest wisselen. Dan snap je waar je mee bezig bent en dat is top!
    Daarnaast, de wrap en de sub heerlijk gevuld en smaakvol, zie foto’s want die spreken voor zich. Lekker gegeten!

Eén vorige recensie
  14. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor 't Paviljoen

Wederom een hartelijke ontvangst en een vriendelijke gastvrije benadering van de gastheer en zijn personeel. Fijne plek om koffie te drinken of voor een lekkere lunch. Je voelt je altijd welkom hier!
    Zelfgemaakte gebakjes maakt het toch wel bijzonder, een heel andere beleving dan gebak van de groothandel.
    Lekkere koffie, zelfgemaakt gebak, fijne sfeer, makkelijk parkeren en bij mooi weer een groot terras… Oh ja fijne mensen in de bediening… Wat wil je nog meer. We komen binnenkort weer op de koffie hoor!

3 vorige recensies
  15. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Helios

Inmiddels al 4 keer bij Helios in Roosendaal gegeten en het lijkt erop dat iedere keer net iets lekkerder is dan de vorige keer, maar ja hoger dan een 10 kan ik niet geven. De foto’s spreken voor zich, mijn vrouw een vegetarische verrassingsschotel, die vond ze verrukkelijk en ik weer ouderwets vlees ( suzuki schotel) ….. ook heerlijk. Afgerond met heerlijk desert zoals chocolade taart…. Heerlijk!
    Klantvriendelijkheid zegt iets over het contact, dat is hier fantastisch, je voelt je bij wijze van spreken alsof je thuis bent, super vriendelijk en attent.
    Klantgerichtheid zegt iets over iets meer doen dan dat je mag verwachten, ook op klantgerichtheid is de score een dikke 10. Staat niet op de kaart maar gelijk aangeboden om weer een speciale vegetarische schotel te maken, dat is toch fantastisch. Deze mensen denken niet in problemen maar in mogelijkheden. Een perfecte plek voor diegene die gaat voor een fijne gastbeleving.
    Oh ja, ik heb mijn kerst diner alvast geboekt!

16. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Helios

Nieuw Grieks restaurant in Roosendaal en een echte aanwinst!
    Hartelijke ontvangst en persoonlijk contact met de eigenaar en zijn partner, erg leuk en gastvrij.
    Het eten…. Heerlijk en smaakvol, met liefde bereid en mooi opgemaakte borden. Vega staat nog beperkt op de kaart, maar er werd soepel op ingespeeld en de koks hebben ons blij verrast met een heerlijk vegetarische schotel. Zelf heb ik regelmatig een stukje vlees, ook die schotel met diverse soorten vlees was heerlijk en smaakvol bereid. Oh ja, zeldzaam in een restaurant, maar zelfs de frietjes waren smaakvol.
    We hebben er inmiddels al twee keer gegeten en kijken daar met erg veel plezier en voldoening op terug. Wij gaan daar weer snel weer aan tafel. Bedankt voor jullie goede zorgen en tot snel.

17. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Nuland

Lastig om op al deze 4 criteria een oordeel te geven. Op dit moment wegens verbouwing een pop up locatie, mooi, goed verzorgd, netjes en sfeervol ingericht, uitgezonderd de toiletgroep. Klein, niet corona proef, geen beluchting, handdoekjes op, je voelt er jezelf niet veilig en prettig.
    Doelstelling was even een lunch, ontzettende aardige en meedenkende mensen in de bediening, top. Maar het eten, een soort van twaalfuurtje viel qua smaak erg tegen. Soep uit blik, brood uit de supermarkt, koud gebakken eitje en zelfs de kroket was lauw. Kwaliteit dus zwaar onvoldoende, wel leuk opgemaakt en uitgeserveerd maar vwb eten niet wat je mag verwachten van een vd Valk in 2021.
    Wat mij betreft een 1 voor het kantine voedsel, en een 8 voor de bediening. Maak daar maar eens een gemiddeld cijfer voor!

18. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Athene

Wat een tegenvaller !!
    Bij binnenkomst eerste indruk is dat het een mooie zaak is, sfeervol ingericht, weliswaar wat Grieks klassiek maar dat verwacht je ook. Leuke tent is de eerste indruk. Wij waren met z’n tweetjes en moesten eerst naar de toilet, dat viel tegen, gedateerd of ouderwets, stinks wegens geen of slechte afzuiging, handen droger die wel geluid maakt maar nagenoeg niet blaast, gladde vloer. Toilet zou het visitekaartje moeten zijn!

Tafeltjes dicht op elkaar en voor iemand die langer dan 180 cm is zijn de tafeltjes onmogelijk, dikke onhandige poten in het midden van de tafel met een grote lompe voet zodat je moet klunen om aan tafel te komen, daar is mee te leven toch!

Een van ons tweetjes is vegetarisch ingesteld en dan is de keuze hoofdgerechten uit 1 en wel de Vegetarische ovenschotel. Paprika gevuld met rijst en tomatensous, champignons, courgette, aardappelen overbakken met kaas en feta. Klinkt goed he? Wat een tegenvaller, de schotel oogt mooi, zodra je er met het bestek in gaat kom je er achter dat het 60 procent aardappel en 30 procent rijst is. Jawel, 1 armzalig schijfje courgette, 3 mini champignons en ergens hebben wij een sliertje paprika ontdekt. Een dergelijke schotel zou volgens Europese richtlijnen een aardappel schotel moeten heten, wat een dikke tegenvaller.

Uiteraard hebben we daar de bediening op aangesproken wanneer zij de vraag stelden of alles naar wens was, vervolgens kwam de eigenaar nog even bij ons aan tafel. Maar zowel de bediening als de eigenaar reageerde erg nonchalant, de schouders ophalend, we kunnen er niets aan doen en zullen het intern bespreken. Dat roept het beeld op van: niet zeuren klant, jij niet dan een ander graag, kom je toch niet meer terug. Griekse klantgerichtheid is ver zoek. Dat was ook bij het opnemen van onze bestelling, we wilde er nog graag een Griekse salade bij maar de ober was al verdwenen, hij stond bij het opnemen in de ‘ hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg stand! ‘

Mijn schotel, de Onassisschotel (ossenhaas, varkenshaas, lamshaas en kipfilet) zou toch het beste vleesgerecht moeten zijn, maar ook die was middelmatig van smaak en kwaliteit. Kantine niveau in mijn beleving waar je geen echte kok voor nodig hebt om dit voor elkaar te krijgen.

Het desert, grieks chocolade taart en de Athene surprise was lekker, niet geweldig omdat het fruit uit blik komt en het ijs vanuit de groothandel.

De Griekse salade was lekker maar de frietjes daarin tegen levensloos, leeg, smaakloos etc. Uit de diepvries, vulling maar nul voeding. Een soort van aardappelloze friet.

Het ergste vind ik nog de ongeintereseerde houding van zowel de eigenaar En het personeel, hoe krijg je het voor elkaar om zo om te gaan met je gasten.

Bij elkaar een dikke vette onvoldoende en wanneer je als gast de verwachting hebt om serieus genomen te worden moet je iets standaards eten waar geen kok aan te pas hoef te komen, of naar een ander restaurant gaan.

1,3
  19. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor McDonald's

Ik kwam in de file en had al geruime tijd een trekje, het was voor mijn doen al laat en het zou nog meer dan 1,5 uur duren voor ik thuis zou zijn… dus eerste afslag genomen en daar was Mc Donald Ochten.
    Lege frietjes, smaakloos en een zogenaamd groot portie wat veel weg had van een heeeel klein portie. De Big Mac…. Plak broodje, half warm, smaakloos….. als je dit broodje met de ogen gesloten zou eten zou je werkelijk niet weten wat het is. Vreselijk, wat een bagger!
    Milkshake lekker, die heb ik als laatst bewaard om met een redelijk lekker smaakgevoel weer de file tegemoet te gaan.
    Kortom, slechte ervaring, een vette onvoldoende!

20. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Rhodos

Vandaag weer in Enschede en dan vanzelfsprekend genieten van een heerlijk diner bij Rhodos, heerlijke ossenhaas die perfect is klaargemaakt. Lekkere bijgerechten die het compleet maken en Grieks desert om het geheel af te maken.
    Daarnaast en zeker zo belangrijk is de gastvrije ontvangst en de gehele gastvrije beleving in het restaurant.
    Wat mij betreft een van de beste Griekse restaurantjes in het land.
    Zodra ik weer in de omgeving van Enschede ben schuif ik weer aan om te genieten van die heerlijke keuken.

21. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Thuis!
    Internationaal Dinteloord

Blij verrast en een welverdiende 8.
    Mooi opgemaakte gerechten zoals de geitenkaas salade en het hamplateau, streling voor het oog. Als hoofdgerecht beide de vega taart, ook leuk opgemaakt en smaakvol.
    Minpuntje vind ik het aanbod vegetarisch, dat is erg mager en de bijgeleverde frietjes mogen wat mij betreft van zelf gesneden aardappelen zijn in plaats vanuit de diepfries. Friet is in mijn beleving zo niet lekker!
    Het grand desert en de koffie voor toe met lekkers is ook echt een feestje.
    Omgeving, mooie nette en schone locatie, fijn terras en beschaafde leuke mensen in de bediening.
    Kortom een fijn restaurant, leuke sfeer, aardige mensen in de bediening maar wat mij betreft een iets te kleine kaart.
    Stel dat bij mijn volgende bezoek, want dat gaat zeker gebeuren, er biologisch eten mogelijk is en de keuze vega wat ruimer is gaan ze een dikke 9 krijgen. Nu een 8.

22. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Bali Baru

Het eten is lekker maar niet bijzonder. Nasi Koenig smaakt niet naar Nasi Koenig, te droog en veel te duur (10 euro voor een portie rijst). Gado gado lekker, sate babi lekker maar de vegetarische sate valt tegen. Spekkoek erg dun gesneden en dan 2 kleine plakjes.
    Kortom, de prijs is te hoog in relatie tot de hoeveelheid en kwaliteit. Een zeven voor de kwaliteit, meer kan ik er niet van maken.
    Sfeer en vriendelijkheid van de bediening is top, fijne omgeving om buiten de deur te eten.

5 vorige recensies
  23. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Delphi

Er hangt hier wel een fijne collegiale sfeer, zoals het personeel onderling met elkaar omgaat is sfeerbepalend.
    Het pand is onhandig, veel opstapjes, verhogingen, is oorspronkelijk niet ingericht als restaurant, beperkte toilet capaciteit.
    Een 7 voor het eten, lekker maar niet bijzonder.
    Wat fijn is dat je zelf aan een buffet salade kan pakken, dat is fijn voor die paar groente liefhebbers onder ons. Saladebar staat op een onhandige plek in verband met de afhalers en de kassa die daar is gepositioneerd. Saladebar en corona is wel een dingetje!

24. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Chinese Lange Muur

Zesje… en waarom?
    Het restaurant is qua sfeer blijven hangen in de vorige eeuw, klassiek, oud bolloge inrichting. Tafeltjes met onhandige poten waar je met je voeten constant mee in de knel zit.
    Tjap tjoy is met lekker veel groente maar het sausje is te zoet en mag wat pittiger, ku lu yuk te hard en te droog, babi pangang was lekker gebakken, de bami ook lekker droog en smaakvol, saté saus ook te zoet, tipan gerecht vegetarisch veel groente wat erg lekker is maar het bijbehorende tipan sausje was smaakloos. Op tafel een potje met sambal die uitgedroogd en bijna leeg was, echt een misser en niet uitnodigend om sambal te nemen!
    Aardige beschaafde jonge man in de bediening, maar de jonge dame mag nog wel ingewerkt worden zoals uitserveren, afruimen en communicatie vwb drankjes opnemen etc.
    Al om al een zesje!

Eén vorige recensie
  25. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Burger King

4 Mensen en dus bestellingen voor mij en bij 2 van de 4 gaat het fout. Mooie score!
    Loaded fries, frietjes met een beetje sous en een paar kleine stukjes spek of zo… niet echt bijzonder. De whopper is lekker maar bijna koud en de milkshake was weer lekker. Oh ja, geen servetjes gekregen en mijn handen waren best wel vet omdat er natuurlijk ook geen bestek is.
    De sfeer is een beetje rommelig, corona stikkers en linten hangen op half elf, tafeltje niet schoon… bij elkaar opgeteld net een voldoende of net niet!

26. Ron Donkers's profielfoto
    Amerikaans Breda

Vriendelijke mensen achter de balie, netjes in het contact en een heerlijk broodje en wrap voor ons gemaakt.
    Balie en vitrine zag er schoon uit en de vulling van de wrap / broodje was ruimhartig… top.
    Lekker gegeten in een schone omgeving. Een 8.

27. Ron Donkers's profielfoto
    Broodjes Breda

Binnen gelopen en het gebrek aan hygiene heeft ons doen besluiten om er maar niet te gaan eten. Hygiene zou de basis moeten zijn!!
    Dus een dikke 3.

28. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Délifrance

Lastig want hele aardige mensen achter de balie, vitrine zag er ook netjes uit wat je niet kunt zeggen van de vloer en de toiletgroep. De serveerster was ook wel amicaal, gastbeleving is zoek voor mensen die ouder zijn dan twintig en nog last hebben van fatsoensnormen.
    Broodje met best wel vettige zwaar op de maag liggende kaas, de grote koffie is normaal van formaat maar groot qua prijs.
    Prijs kwaliteit is echt onvoldoende, bij een groot warenhuis 200 meter verder eet je hetzelfde voor de helft van het geld. Niet voor herhaling vatbaar.

29. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor Rhodos

Helaas door corona 2 jaar geleden dat ik bij mijn klant in Enschede was geweest, zie mijn vorige ervaring. Vandaag was het weer zo ver, niet eten in het hotel maar in het vriendelijke Griekse restaurant Rhodos in Enschede.
    Nog geen 5 minuten binnen en de gastvrouw schiet mij aan met de vraag ‘ u bent hier een aantal jaren toch eerder geweest? Ik herken u… van harte welkom’… dat is toch het ultieme gevoel van welkom zijn!
    Daarnaast, heerlijk gegeten, mals vlees en heerlijke Griekse yoghurt voor toe. Een fijn restaurant met fantastische klantgerichte mensen en dan ook nog eens heerlijk eten… wat wil je nog meer?
    Begin oktober mag ik weer naar Enschede… mag jij raden waar ik dan ga eten?
    Groetjes en tot over 4 weken… een dikke 10.

30. Ron Donkers's profielfoto
    Ron Donkers heeft een recensie geschreven voor De Biltsche Hoek

Inmiddels al weer een jaar geleden dat ik mijn vorige ervaring met jullie deelde. Vandaag was ik verrast door het feit dat de frietjes van aardappelen waren, ongetwijfeld niet vers en niet zelf gesneden, maar relatief smaakvol richting een aardappel… Dit in tegenstelling van de afgelopen jaren dat het vieze diepfries friet was. Complimenten hoor! Crème brûlée als toetje… heerlijk. Terras want het was prachtig weer, dat maakt het feestelijk. Dat was het positieve deel.

Groente bij het hoofdgerecht is zo weinig dat je het met een vergrootglas moet bekijken… niet gevraagd of het voldoende was en derhalve ook niet aangeboden om groente bij te bestellen. Bediening, allemaal aardige jonge mensen… maar met oogkleppen op… terwijl ze rondlopen kijken ze niet naar de gasten en zien niet of er iemand is die iets zou willen vragen of bestellen. Tafeltje aangewezen waar nog servies van de vorige gasten op stond, wel afgeruimd maar niet schoongemaakt. Vwb gastbeleving vanuit de bediening liggen er nog kansen!

4 vorige recensies

Meer updates