Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Valthe verdeeld zijn.

1. Prima gegeten bij Schuttershof.

Goed eten, goede bediening en ook zeker leuk voor de kids, die mogen rondlopen.

Zeker een aanrader.

2. Heerlijk gegeten en de bediening is vlot en vriendelijk. De sfeer in Schuttershof is ontspannen en gemoedelijk.

We hebben er een heerlijke avond gehad en we hebben gelijk maar geboekt voor de kerst!

3. Heerlijk gegeten in Valthe!

Goed verzorgde maaltijd met lekkere frisse salade en heerlijk mals vlees!

Bediening prima en vriendelijk..gemoedelijke sfeer!

Ook leuk..de entourage!

We komen zeker een keer weer!

4. Een ster waardig!

Iedere keer wanneer ik hier kom eten verbaas ik me weer waarom ze hier nog geen ster hebben gekregen.

Fantastisch eten.

Super bediening.

Alles tot in de puntjes verzorgd....

En.. voor een normale prijs!

Absoluut mijn complimenten!

5. We hebben buitengewoon lekker gegeten. Onze maaltijd bestond uit Drentse schnitzel en het kippannetje. Beide gerechten waren uitstekend bereid. De moeit waard. Dit is over te doen.

6. Wij hebben heerlijk gegeten in de Schuttershof. De dagschotel voor 9 euro was goed en voldoende, en het kippannetje voortreffelijk. Aardige bediening en leuk voor de kinderen die lekker mogen rondlopen en spelen.

7. Gea en Patrick

Onlangs, na een lange periode, weer eens gegeten bij restaurant De Gaffel. Het was heerlijk!

Geweldig dat er nu gewerkt wordt met een dagmenu; ook het bijpassende wijnarrangement was goed gekozen.

Goede wijn/spijscombinatie!

Komen zeker gauw terug.

Succes Roderick!

8. Wij komen hier niet elke wekelijkse uit-eten-avond (het restaurant is vrij prijzig), maar wel met enige regelmaat, omdat wij vinden dat De Gaffel een van de beste restaurants in de noordelijke regio is. Chefkok/eigenaar Roderick heeft het sterkoken in zijn vingers en is vooral een meester op het gebied van voorgerechten, waarvan je er daarom rustig twee (of zelfs drie) zou kunnen nemen; het zijn vrijwel allemaal kunststukjes. Maar dan mis je de hoofdgerechten en ook die zijn voortreffelijk en inventief. Eten en drinken krijgen van mij dus een 9 (ik geef nooit tienen).

De gast wordt in de watten gelegd door hoffelijk, vriendelijk en deskundig personeel. Ontvangst bij de open haard met een apéritief en een tweetal amuses, begeleiding naar je tafel en uitleg over het gebodene zijn standaard. De Gaffel staat voor een avondje verwend worden.

Een schrikbeeld: men schijnt te overwegen om met vaste en zogenoemde verrassingsmenu's te gaan werken. NIET DOEN! Juist de keuzemogelijkheid is hier een zeer belangrijke attractie. Als dat gaat veranderen, zullen wij er toch minder vaak heen gaan, vrees ik. Houd het zo exclusief als het nu is. Daar hebben wij best een flinke prijs voor over.

9. Geweldig eten, goede sfeer en uitstekende bediening die weet waar ze over praten. Wij hebben hier reeds meerdere malen gegeten en iedere keer is het weer erg goed.

Het eten is iedere keer weer verrassend. De bediening is zeer professioneel en gastvriendelijk. Het pand op zich ziet er sfeervol uit en door de nieuwe eetstoelen van stof ook wat "warmer". Wij komen binnenkort zeker weer eens terug.

10. Vorige week bij de Gaffel gegeten, met vrienden. Helaas waren we de enige gasten, maar we werden vriendelijk ontvangen en hadden gekozen voor een vier gangen diner. Het was een verrassing, maar het was voortreffelijk. De steentjes buiten zijn niet ideaal om op te lopen met hoge hakken en de toiletten zijn prima schoon, maar een beetje gedateerd. Het eten maakte alles goed.

Als we nog eens in de buurt zijn gaan we zeker nog eens terug.

11. Een geweldig avondje uit. Heerlijk gegeten. Zeer gastvrije bediening, die weet hoe het hoort, maar toch ongedwongen. Prachtig wijnarrangement. Kortom grote klasse. Wij komen zeker nog een keer terug.

12. Eten was absoluut niks bijzonders. De witlof, die nog zwom in het kooknat, was afgedekt met een plak ham en kaas. Salade was weinig aandacht aan besteed. Gebakken aardappelen waren zeer zacht gebakken. Vis was een minimaal stukje. De prijs was veel te hoog, zeker gezien de kwaliteit. Smakeloos.

13. Eén van de betere restaurants van Drenthe. Qua keuken ster niveau. Sfeervolle ambiance, gezellige open haard, goede wijnen. Kortom een aanrader!

14. We hebben hier heerlijk gegeten. We begonnen met een aperitiefje bij de open haard, waarna wij ontspannen konden genieten van een kaart met veel wild. 1 minpuntje, eigenlijk een grote blunder. Mijn moeder zei expliciet dat ze geen eend eet, ze is dol op die dieren. Ze kreeg toch eendepatee. We hebben haar maar wijsgemaakt dat het iets anders was.

15. J.H. van beuzekom

Eten was goed maar ook niet meer dan dat.
    Was eenmalig.

16. Heerlijk eten! Heerlijke wijn, 1 vd betere restaurants.

Erg vriendelijk personeel.

Een aanrader...

17. We hebben hier gisteravond gegeten, en het eten was heerlijk en het zag er erg mooi en smaakvol uit, ook de bediening was top.

We hebben genoten van de avond, net als onze gasten.

18. Mijn vriendin en ik eten hier regelmatig, daar dit toch 1 van de betere restaurants is in de buurt van Emmen.

Eten is goed, bediening ook.

Wijnen behoren tot het betere segment.

19. Morgen avond gaan we weer eten bij de gaffel erg gezellig en heerlijk eten en prima bediening!

20. van Dam

Het duurde erg lang voordat we bediend werden, tevens was het eten niet volledig naar wens en de bediening zwak/matig.

Erg jammer, we hadden er meer van verwacht.

5,9
  21. Heerlijk eten, en vriendelijke gastheer

22. Gelukkig hadden we een fijne gastvrouw die het gastvak verstaat, wat we helaas niet van de gastheer kunnen zeggen, het eten en de ambiance en zijn lieve collega maakten deels zijn grove communicatieve missers goed. Desondanks aanrader!

6,7
  23. Heerlijk

24. Met zorg bereide gerechten. Creatief en origineel. Fantastische desserts. Wat prijzig, maar ook waar naar je geld.