• Lid sinds 23 januari 2010
  • Leeftijd: 57

Mijn vrouw en ik houden van uit eten gaan. Soms omdat we geen zin hebben om te koken, maar meestal om een avondje uit te gaan, waarbij we op ons gemak de avond willen doorbrengen. Ik heb geen voorkeuren voor het soort eten, het mag uit alle windstreken komen. Het hoeft ook niet apart te zijn, maar wel vers en goed klaargemaakt. Een goede bediening en sfeer vind ik essentieel.

Manca

Veldhoven

Natlab

Eindhoven

Surabaya

Eindhoven

Herman heeft nog geen foto toegevoegd

1. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Manca

Het restaurant ziet er mooi uit en heeft een goede sfeer. We hebben eens Pizza gehaald en die was erg lekker. Nu o.a. Lasagne gehad. Die was gewoon niet goed, niet lekker. Weinig saus, veel kaas. Ook het kraanwater was erg duur.

2. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Natlab
    Internationaal Eindhoven

Herman

Het eten is heerlijk, maar niet heel bijzonder, en de variatie ten opzichte van vroeger in plaza futura is niet groot. De zaal is veel mooier dan vroeger en we zullen hier dan ook zeker vaker komen.

3. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor FINE
    Nederlands Veldhoven

Herman

We hebben een paar jaar geleden hier gegeten en het gisteren weer eens gedaan. Het is duidelijk verbeterd. We hadden een 4 gangen verrassingsmenu, die heel interessant en goed gebalanceerd was. De bediening is prima en de sfeer ook. Duidelijk een aanrader.

4. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Mangiare

Het voorgerecht, geroosterd stokbrood met beleg, was heerlijk. De hoofdgerechten vielen echter dik tegen. De lasagne bestond voornamelijk uit gehakt met tomatenpuree, nauwelijks bechamel saus of kruiden te proeven. De pizza was OK, maar te zout. De bediening was niet erg kundig, maar wel vriendelijk. De sfeer in het restaurant is heel gezellig.

5,5
  5. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor De Weefkamer

Dit is primair een snackbar en daar moet je het ook mee vergelijken. Het grote verschil is dat er een redelijk ruime zaal is waar je redelijk rustig kunt zitten, vergelijkbaar met een McDonalds. De andere verschillen zijn dat je aan tafel wordt bediend en dit gaat ook vlot, vriendelijk en professioneel. De gerechten hebben net iets extra's in vergelijking met standaard snackbars. Een minpunt: Ik ben het eens met andere recensenten dat de frieten veel te hard gebakken zijn.

6. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Tin Fook
    Chinees-Indisch Veldhoven

Naar aanleiding van de andere recensies hadden we hoge verwachtingen en hebben hier iets afgehaald. Ten opzichte van de eerdere recensies viel het tegen.

Wat mij betreft is het een chinees die niet boven de anderen uitsteekt. Zoals bij veel andere chinese restaurants wordt de knapperige buitenkant van gepaneerde gerechten, in ons geval de kow lu yok aangeraden door een andere recensist, tenietgedaan doordat het in de saus wordt geserveerd; volgende keer toch maar weer de saus apart vragen. Waarom doen chinese restaurants dat niet standaard vraag ik me vaak af.

De nassi was ronduit slecht en absoluut niet vers gebakken.

6,7
  7. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Funkenstein

We hebben hier met een grote groep (> 20) mensen gegeten. Hiervoor is een zaaltje achterin het restaurant, met voldoende privacy. De bestelling ging vlot en de bediening was vriendelijk. Van de bestelling was echter een gerecht vergeten, waardoor die persoon langer moest wachten. Het werd echter redelijk snel opgelost. Het eten is niet echt bijzonder, en de spareribs waren bijna verbrand. Behalve deze minpunten was het over het algemeen redelijk, en van een eetcafe verwacht je ook niet veel meer.

6,5
  8. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Dijk9
    Internationaal Eindhoven

We hadden gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Dit menu bestond uit zeer originele onderdelen en was heel goed klaargemaakt. Er was echter een slechte balans in de gangen. De twee voorgerechten leken erg op elkaar, beiden met rauwe vis. Het hoofdgerecht bestond uit vlees, maar hier misten we groenten en aardappel/pasta/rijst. Ik had die avond niet veel honger, maar anders waren de porties te klein geweest, met name doordat het hoofdgerecht groente en rijst/pasta/aardappelen mist.

De bediening was vriendelijk en goed, alleen had ik iets besteld wat vervolgens vergeten werd. De prijs is zeer schappelijk, het restaurant is mooi ingericht en er is een aangename sfeer.

9. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Osteria Dal Baffo

Herman

Ik geef niet vaak een tien - zie mijn andere recensies - maar deze keer zit er wel een tien bij, namelijk voor prijs/kwaliteit verhouding.

We waren met drie personen. Mijn vrouw en ik hadden het Sicilie menu gekozen en dat is absoluut een aanrader. 7 voorgerechtjes, pasta, een hoofdgerecht, toetje en koffie voor slechts 38,50. Geen geld voor zoveel lekkers. De voorgerechten, die op een prettig langzaam tempo geserveerd werden, waren heel apart en zeer smakelijk.

Mijn vrouw besteld een glas prosecco en later witte huiswijn. Deze waren erg goed. M.a.w. de huiswijn is aan te bevelen.

Als hoofdgerecht had ik zeebaars. Aangezien ik niet veel ervaring heb met het fileren van deze vissoort, werd het door de italiaanse serveerster vakkundig en met aandacht voor mij gedaan. Ik vroeg haar om het mij uit te leggen, zodat ik het de volgende keer zelf kan :-), en ze deed dat met veel plezier. De zeebaars was overigens heerlijk.

Onze gast had pizza en een voorgerecht. De pizza was niet echt bijzonder, maar wel smakelijk en goed gevuld.

We werden bij binnenkomst gevraagd of we op het terras wilden zitten. Het woord terras is wel een beetje overdreven. Het is eigenlijk een aangebouwd overdekt houten gedeelte met een kant gedeeltelijk open (uitzicht op parkeerplaats). Een nadeel was dat er daar wel gerookt mocht worden wat soms leidde tot onaangename geurtjes. Gelukkig waren er weinig mensen die rookten en wij zaten bij het open gedeelte en hadden er derhalve niet veel last van. Het zou echter wel beter zijn als gewaarschuwd wordt dat er op het terras gerookt mag worden.

Het opvallende is dat er zeer veel verschillende recensies zijn, sommigen positief en anderen heel negatief.
    - Inderdaad kan het als storend ervaren worden als de bediening geen nederlands kent, maar er waren bij ons voldoende Nederlands sprekende obers met een mooi Emmens accent.
    - Sommige mensen houden van snel eten en dan zit je hier niet goed.
    - Voor de pizza hoef je niet naar dit restaurant te gaan; dat is ook zonde met zoveel andere heerlijke gerechten.
    - De andere recencies over het "terras" herken ik wel en anders had "sfeer" van ons ook een 9 gekregen.

10. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Brasserie Ludiek

Voor een eenvoudige lunch, tussen het winkelen door, is dit een geschikte plek, vooral als je op het terras in het zonnetje kunt zitten. Het is echter aardig prijzig, omdat de gerechten niet echt bijzonder zijn en ook niet erg goed klaargemaakt.

6,3
  11. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Mt. Everest

Aan de vele andere recensies te zien valt onze een beetje uit de toon. Wij waren niet zo tevreden.

We hadden de mt. Everst special menu aangezien we weinig gerechten zagen die echt apart waren, het meest is toch standaard Indiaas.

Van de gerechten waren niet alle goed klaargemaakt. Met name de kip op steenplaat was niet gaar en de kip (kipkarbonade) niet goed schoongemaakt. Het overige was smaakvol, maar de rijst was niet warm genoeg en de salade sloeg nergens op, garnering in een schaaltje.

Een aanrader zijn de nan, zeer vers en geurig en dit maakte veel goed. Het toetje, een soort ijs van mango en cocos was heerlijk.

De bediening was aangenaam en het restaurant zag er verder goed uit.

Aangezien veel anderen erg tevreden waren gaan we het toch nog een tweede keer proberen. Mischien hebben we dan meer geluk.

6,3
  12. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor De Lindehof

We hebben hier een lunch gegeten via de restaurantweek. Dit restaurant, is qua kwaliteit van het eten absoluut een Michelin ster waard. Zeer veel interessante en originele gerechten, uitstekend geserveerd, hoewel soms iets te snel. Het restaurant is echter erg klein en de inrichting heeft weinig sfeer.

We zaten vlak bij de gang naar de keuken en dan is het wel een beetje te rumoerig en er lopen steeds obers achter je langs. (We hebben het hier wel over een restaurant met Michelin ster en dito prijzen, dus een beetje kritisch zijn mag ook :-) ).

Hoedanook, met een iets betere plek, absoluut een aanrader.

Ik zou de restaurateur aanbevelen een ander, groter, pand te betrekken.

13. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Antonio's

Het restaurant is klein maar heeft een grote, en zo het lijkt, vaste clientele. De eigenaar is een joviale man, een echte gastheer en zorgt voor een ontspannen sfeer. Toen wij er waren was het gezellig druk; maar daar moet je wel van houden.

De menu kaart is zeer uitgebreid en gevarieerd, met ook tal van minder bekende gerechten. Het eten is heel goed klaargemaakt. De wachttijden waren niet te lang tussen de gerechten, en het was ook niet te snel, precies goed.

Enig minpuntje was dat we om 19:00 gereserveerd hadden en pas om 19:45 een tafel hadden. We konden echter aan de bar zitten en begonnen aan een wijntje (de huiswijn smaakte prima) en dat was dus goed vol te houden.

14. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Popocatepetl

Dit is een redelijk standaard Mexicaan met de bekende gerechten. De bediening was goed, de gerechten goed klaargemaakt en de sfeer prima. De ruimte is mooi ruim ingericht.

15. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Le Garage

Het eten is heel goed klaargemaakt en de keuze op de kaart is interessant en voldoende gevarieerd.

Het interieur is erg krap, zonder ramen en de mensen zitten opgepropt, als sardientjes in een blek. Veel van de bezoekers waren zakelijke klanten - we waren er op een woensdag - en rumoerig.

De bediening was goed, maar het was wel jammer dat de rekening een fout bevatte. Ik had een dahmenu besteld - zeer betaalbaar en lekker - maar de gerechten stonden afzonderlijk op de rekening.

16. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Gasterie De Wiemel

De sfeer in het restaurant is prachtig en de bediening en keuze van gerechten uitstekend en de prijzen redelijk. Een paar dingen waren minder goed: Het stoofpotje van kalf was niet smaakvol en voor de biefstuk werd niet gevraagd hoe die klaar gemaakt moest worden. Het was ook jammer dat de openhaard niet tot het einde van de avond van hout werd voorzien.

6,7
  17. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Surabaya

Herman

Een zeer goed Indonesisch. Zowel het lopend buffet is goed, maar a la carte is nog beter. Een standaard rijsttafel hoef je hier niet persee te bestellen, want er zitten hele lekkere a la carte gerechten tussen. De bediening is erg vriendelijk en adequaat, en de prijs is heel behoorlijk. Overigens zijn er meerdere heel betaalbare en goede restaurants aan de kruisstraat op loopafstand, zie mijn andere recenties.

18. Herman's profielfoto
    Herman heeft Chomicha toegevoegd als favoriet restaurant

Chomicha eetgelegenheid gesloten

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  20. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Sri Ganesh

Dit restaurant is strikt vegetarisch en serveert ook geen alcoholische dranken. Voor wie dit geen probleem is, is dit restaurant een absolute aanrader.

De inrichting is heel apart en van buitenaf ziet het restaurant eruit als een eethuisje. De menukaart is zeer uitgebreid en uitleg is wel nodig, die gelukkig ook gegeven wordt. Het zou dan wel prettiger zijn als de gerechten ook in het Nederlands, danwel Engels beschreven zouden worden om de keuze gemakkelijker te maken.

De gerechten zijn heerlijk en fantastisch klaargemaakt. Zelfs een "gewoon" naan-brood is zo vers en geurig, dat je er eigenlijk niets bij hoeft te eten. We hebben meerdere gerechten gegeten die voor ons helemaal onbekend waren (en dat is uitzonderlijk aangezien we tientallen Indiase restaurants hebben bezocht), maar wellicht is dat ook doordat het Nepalese eigenaars zijn.

Een minpuntje is de lange wachttijd voordat de gerechten geserveerd worden. Er is weinig (keuken) personeel en als het druk is dan moet je dus wat langer wachten. Maar het eten bleek het wachten meer dan waard.

Iedere liefhebber van Indiaas eten moet hier absoluut eens geweest zijn.

21. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Jan's Polder

Dit restaurant zit in een mooie oude boerderij. Je kunt er rustig op je gemak eten omdat het aantal gasten beperkt wordt gehouden. Het eten is prima, maar ook niet uitzonderlijk. Een prima bediening.

22. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Lorenza

Een min of meer standaard Italiaans restaurant/pizzeria. Ik heb hier meerder keren gegeten en afgehaald. Ze hebben een redelijk uitgebreide kaart en een goede afhaalservice. Het interieur is wel een beetje verouderd. De pizza die ik vandaag had afgehaald was al wel behoorlijk afgekoeld toen ik thuis kwam, dat was jammer.

23. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Pino's Wereld Eetcafé

Een leuke gevarieerde kaart en een mooie inrichting. Het eten was lekker maar niet bijzonder goed. Het grootste probleem was dat het eten snel koud werd nadat het was opgediend. Het eten zelf was al niet echt warm en de borden waren niet voorverwarmd laat staan dat de tajine ooit in een oven heeft gestaan. Bij sommige gerechten werd de salade op het warme vlees geserveerd, waardoor het meteen afkoelde.

Ook de flensjes van het nagerecht waren al koud. Eigenlijk kan met eenvoudige middelen het eten een stuk lekkerder geserveerd worden, jammer.

24. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Chomicha

We hebben gemerkt dat het sinds een bezoek 8 maanden geleden veel beter is geworden en nu is het erg goed. 8 maanden geleden waren we na twee bezoeken wel uitgekeken, toen waren sommige hoofdgerechten aan de kleine kant en waren voor en na- gerecht tamelijk standaard.

We zijn er echter gisteren geweest en merkten een wereld van verschil. We hadden een 3 gangen verrassingsmenu, waarbij ook aan een specifiek verzoek werd voldaan. De hoofdgerechten waren heerlijk, maar vooral voor en nagerecht uitzonderlijk.

Een heerlijk gevarieerd voorgerecht met drie kleine gerechten, goed uitgebalanceerd. Het nagerecht was hemels met een combinatie van creme brulee met witte chocola en Marrokaanse flensjes. De bediening was nu ook uitstekend. De sfeer en inrichting is niet veranderd, maar die was al heel mooi en verandert hopelijk niet voorlopig.

Na ons laatste bezoek gaan we zeker nog eens. Als tip voor de eigenaars: het blijft belangrijk om de menu af en toe aan te passen en wellicht de keuzes nog iets uit te breiden.

25. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Auberge du Bonheur

De locatie en inrichting zijn prachtig. Het eten wordt langzaam opgediend, wat prima is als je een avondje uit gaat. Als je wat minder tijd hebt, dan kan dat wel een probleem zijn.

Het menu is erg beperkt. Het was voornamelijk wild wat niet goed paste bij de tijd van het jaar. Het eten was prima, alhoewel niet uitzonderlijk. De porties zijn erg aan de kleine kant. Als dessert nam ik daarom de kaas, maar ook daarvan kreeg je plakjes die niet dikker zijn dan die je op een toastje doet.

De prijskwaliteit verhouding voor de menu's is goed, maar voor de à la carte erg slecht.

5,7
  26. Herman's profielfoto
    Herman heeft een bericht geschreven voor Herman Verheijen
  27. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor De Waard
    Internationaal Helmond

Een mooie gevarieerde kaart, uitstekende bediening, een prettige sfeer en een eerlijke prijs. We hebben er heerlijk gegeten en gezellige avond gehad.

28. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Zilst

Het is een standaard snackbar, met weinig variatie, maar wel goed klaargemaakt en de bediening is vlot en je komt op tijd aan bod. De inrichting is smakeloos. Het softijs is wel lekker.

29. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Plaza De Heikant

Leuke plek om een snel hapje te eten en toch nog redelijk rustig te kunnen zitten. Het eten is standaard, maar wordt op nette bordjes geserveerd en is goed klaargemaakt. De bediening is niet altijd even vlot omdat de aandacht tussen afhaal en de bediening niet altijd goed verdeeld wordt.

30. Herman's profielfoto
    Herman heeft een recensie geschreven voor Bagel and Juice

Op zich ziet het er wel trendy uit, maar de keuze is beperkt en de prijzen zijn aan de hoge kant. Dit soort gelegenheden lijkt het toch te moeten hebben van toevallige passanten die alleen op het uiterlijk afgaan.

5,9

Meer updates