in Valthe

Ontdek, Proef & Geniet!

1. Wij komen hier niet elke wekelijkse uit-eten-avond (het restaurant is vrij prijzig), maar wel met enige regelmaat, omdat wij vinden dat De Gaffel een van de beste restaurants in de noordelijke regio is. Chefkok/eigenaar Roderick heeft het sterkoken in zijn vingers en is vooral een meester op het gebied van voorgerechten, waarvan je er daarom rustig twee (of zelfs drie) zou kunnen nemen; het zijn vrijwel allemaal kunststukjes. Maar dan mis je de hoofdgerechten en ook die zijn voortreffelijk en inventief. Eten en drinken krijgen van mij dus een 9 (ik geef nooit tienen).

De gast wordt in de watten gelegd door hoffelijk, vriendelijk en deskundig personeel. Ontvangst bij de open haard met een apéritief en een tweetal amuses, begeleiding naar je tafel en uitleg over het gebodene zijn standaard. De Gaffel staat voor een avondje verwend worden.

Een schrikbeeld: men schijnt te overwegen om met vaste en zogenoemde verrassingsmenu's te gaan werken. NIET DOEN! Juist de keuzemogelijkheid is hier een zeer belangrijke attractie. Als dat gaat veranderen, zullen wij er toch minder vaak heen gaan, vrees ik. Houd het zo exclusief als het nu is. Daar hebben wij best een flinke prijs voor over.