Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Steijl verdeeld zijn.

1. Hans

2. Een weinig hartelijk welkom. Zelf de jassen opgehangen. Een van onze gasten had een allergie en dat was maar lastig, lastig. Ze waren zeer zuinig met de wijn. De bediening zet het eten voor je neer. Zonder glimlach. Het eten was lekker, maar van een restaurant met een ster had ik meer verwacht. Borden waren vrij sober opgemaakt, smaakvolle, maar simpele gerechten. Ben je een echte wijnliefhebber, dan heb je betere wijn thuis.

Kortom het viel enorm tegen, vooral het gastheerschap was ver onder de maat. Bij het weggaan heb ik twee keer 'dag mevrouw en tot ziens' geroepen, maar er kwam geen reactie terug. Toen heb ik zelf de deur naar buiten maar opengedaan en ben naar huis gegaan.

Kortom, dit restaurant is zeker niet sterwaardig. Wij gaan er niet meer heen.

2,9
  3. Met enige regelmaat bezoeken wij Aubergine. Gisteren ter ere van onze huwelijksdag die om een culinaire omlijsting vroeg. We genoten dit keer van het zeer verrassende 'Lazy Sunday arrangement. De amuses waren al de moeite waard: je kon goed merken dat hier weer veel zorg aan was besteed. Ook leuk dat een amuse op een soort mini BBQ werd gepresenteerd. De amuses lieten wij vergezeld gaan van een glaasje heerlijke champagne. Ik ben de naam van het champagnehuis vergeten, maar wij vonden deze champagne nog lekkerder dan Moet et Chandon, die je meestal in een sterrenzaak krijgt. We raakten in het arrangement haast de tel kwijt bij het aantal gangen die stuk voor stuk de moeite waard waren. Bovendien werd uitstekend rekening gehouden met onze dieetwensen. Iedere gang was een miniatuurschilderij, of het nu om een vlees- of visgerecht ging, alles was niet alleen een lust voor het oog, maar ook fantastisch van smaak. Het mondgevoel was telkens dik voor elkaar: mals en niet te droog. Ook schuim, cremes, saus of jus vonden wij heerlijk. Wat wij ontzettend waarderen dat er ook altijd iets met groente wordt gedaan, geheel in overeenstemming met het niveau van het gebodene (waarbij je dus geen schalen groenten, frites en appelmoes moet verwachten....) De wijn die bij iedere gang rijkelijk, op tijd, op goede temperatuur en met goede uitleg werd geserveerd paste telkens voortreffelijk. Aubergine is haar Michelinster dubbel en dwars waard. De bediening hebben wij als heel gezellig (geen 'hignose gehalte') en deskundig ervaren. Wij kregen in Aubergine, zoals wij dat altijd eerder hebben ervaren, het gevoel dat zowel de keukenbrigade als de bediening ons wilde verwennen en dat hebben ze ook gedaan! Wij komen op korte termijn na de feestdagen weer genieten.

4. Zeer goed restaurant. Kundige bediening en de gastvrouw stelt je echt op je gemak. De smaaksensaties van de gerechten zijn echt top. Een ware belevenis! Ook de mogelijkheid om te blijven slapen is geweldig!

5. Afgelopen week op zaterdagavond uit eten geweest in het, met 1-ster bekroonde, restaurant Aubergine. We hadden een wow-deal arrangement met 8 verrassingsgerechten en we waren er met 8 personen, waarvan 1 persoon glutenvrij moet eten (vanwege coeliakie).

Bij aankomst viel ons op dat de ruimte waarin wij zaten te koud was; dit bleef de hele avond zo. De eerste amuse viel ons ook wat tegen; weinig smaak en het kwam wat 'vettig' over. Er werd meteen een eerste fout gemaakt bij de amuse: er werd een marshmallow van bockbier geserveerd, die dus NIET glutenvrij is. De bediening, lees ook: gastvrouw, was van mening dat "een klein beetje gluten niet uit maakt". Toen was het kwaad al geschied. Dit is natuurlijk ongehoord.

Al met al vervolgde de avond met nog een 'gluten fout', die niet hersteld werd. Maar de gerechten voor de overige gasten waren over het algemeen wel goed. Er zaten wel echt wat prachtige gerechten tussen, waaronder de kabeljauw met rijstschuim en groenten en de wilde haas met eekhoorntjesbroodsaus.

Dus op enkele grote en kleinere fouten na, was deze ervaring redelijk. We waren als gezelschap wel van mening dat onze volledige ervaring niet 'ster' waardig was. Treurig, zeker gezien het feit dat je er heen gaat om een uniek ervaring te beleven.

4,7
  6. Prima gastvrouw die weet wat ze doet. Erg vriendelijk tegen de klanten en prijs/kwaliteit is dik in orde!

7. Tom

8. Geen idee qua eten, bij gastvrijheid haken wij af. We werden opgebeld door een medewerkster dat ons gereserveerde tafeltje (een reservering een maand geleden gemaakt) ter ere van onze trouwdag plaats moest maken voor een grotere groep, probleem bij de gast neerleggen is niet netjes...

9. Met vier personen gegeten. We wilden een keuzenmenu nemen maar moesten alle vier precies hetzelfde nemen, uiteindelijk maar voor een voor- en hoofdgerecht gekozen a la carte en met koffie afgesloten. De kwaliteit van het eten was prima, wel was het weinig verrassend. De hoeveelheden weinig en de groente zeer beperkt, ondanks dat iedereen iets anders had bijna overal hetzelfde. De bediening liep zeer vaak langs, wat we als storend hebben ervaren. Over de wijn werd geen achtergrond gegeven, wat ik meestal wel gewend ben in een ster restaurant. We waren bijna €100 pp kwijt, veel te duur voor wat we gekregen hebben. Ik heb vaker in diverse sterrestaurants gegeten, maar ik vond het in totaal niet ster waardig. Zal er niet snel meer terug gaan.

3,1
  10. Huis mayo? Yeah right. Tenzij men aandelen heeft in Remia. Niet bijster lekker dus, terwijl de kok schijnbaar 'echte' mayo maakt en zelf gemaakte Vlaamse frieten. Not! Zelf gebakken ja, dat dan weer wel.

Helaas heeft men een of andere frut over het bijgerecht gemikt. Damn! Niet nodig. Was zonder veel lekkerder. Schnitzel was goed, geen gedoe en zo hoort het. Beetje jammer van de friet, ook hier weer hergebakken stukjes oude en harde stukjes erbij. Lijkt alsof Nederland dat erbij vindt horen, dat je van overgebleven dubbelgebakken patat gewoon erbij krijgt.

Bediening leek in de war, moesten echt vaak vragen voor service. Menukaart en tafel wat plakkerig. Zonde! Toch een leuke plek, maar service (lees eigenaaresse) mist 'feeling' met de zaak. Klagen heeft geen zin, staat ze niet voor open. Grote groepen hebben wel aandacht.

11. In juni via een wow-deal een 8-gangendiner gegeten bij restaurant Aubergine in Steijl. De meeste tafels waren bezet en de sfeer was prima.
    Het eten viel ons tegen. Technisch goede gerechten, maar met bijzonder weinig smaak (vooral de amuses). In dit restaurant met ster verwacht je toch gerechten met een smaakexplosie, maar deze was vaak ver te zoeken.
    We vonden de tijd tussen de gerechten vaak lang. Ook was het personeel niet alert op de gasten en ik moest tweemaal vragen om water en wijn bij te schenken, terwijl ik al meer dan 20 minuten niets meer te drinken had.
    De grootste afknapper was de rekening. Er werd een fles wijn in rekening gebracht die we niet hadden gedronken en deze was bijna dubbel zo duur. Toen ik de medewerker hierop aansprak, gaf hij aan dat hij de rekening zou aanpassen maar bood hierover geen excuus aan. Ondanks dat we het eten al via de wow-deal betaald had, was de rekening nog gepeperd. De volgende keer kies ik iets anders.

5,5
  12. Sonja Gubbels

Afgelopen woensdag bij jullie lekker gegeten.
    Wat een beetje vreemd was, was dat we aan een tafeltje zaten midden tussen een gezelschap wat hun bruiloft aan het vieren was! Ik denk dat dit gezelschap zich hier ook niet erg prettig bij voelde.

13. C. van Spijk-van den Eeden

L.S

Afgelopen woensdag hebben wij bij u gelunched. Bediening vriendelijk en kaart prima.

Minpunt: Wij constateerden dat de bediening, na het pakken van de vlapunten, steeds zijn vingers aflekte. Bij het afrekenen stond de keukendeur open en zagen we de kok, bij het opscheppen van het ijs, ook zijn vingers aflikken. Érg onhygiënisch!

Wellicht kan iemand met een goede horeca-opleiding iedereen goed voorlichten.

Gaarne uw reactie.
    C. van Spijk.

14. Ronduit een tegenvaller, hier gaan wij nooit meer heen! Erg onprofessionele en zelfs kribbige bediening door de eigenaresse. Het was helemaal niet druk en dat voor een zondag. En nog was het personeel niet alert op de gasten. De wijn, die bij het hoofdgerecht veranderde, werd pas ingeschonken toen we allang aan het eten waren en we moesten lang wachten voordat we konden betalen. De avond werd ook veel te lang gerekt. Wij hadden geen gemoedelijk gevoel wanneer de bediening aan tafel kwam. Eten is prima, maar wij zijn van mening dat het 'probleem' van deze zaak en veel overeenkomsten in de klachten mbt de bediening en gastvriendelijkheid bij de eigenaresse ligt...!! Het gevoel van een gezellige avond, waarin je je als gast prettig behandeld voelt, weet de eigenaresse je hier absoluut niet te bieden! Ons advies: doe iets aan deze punten, want op deze manier is deze zaak niet Michelinster waardig!

5,1
  15. Rene van Geffen

16. Tijdens ons weekend in chateau Holtmuhle aten we 1 avond in restaurant Aubergine.
    We werden er naar toe gebracht en er wachten ons een warm welkom met een heerlijke huis cocktail. Wij kregen een heerlijk 6 gangen diner met een prima wijn arrangement. De bediening was goed en kundig. Bij de koffie na afloop werden wij verrast met allerlei snoeperijtjes waaronder caramel met zout. Heerlijk!!
    Wat ons opviel was dat niemand van de zwarte of witte brigade rond liep met enige vorm van stress. De "tent "zat echt vol. Chapeau . Wat onenigheid over de rekening bij een tafel na ons werd proffesioneel opgelost en zei meer over de klant dan over de klacht. Na afloop werden we door de eigenaar weer terug gebracht naar chateau Holtmuhle. Wij zijn een ervaring rijker en een mooi restaurant op ons lijstje om zeker nog eens terug te komen.

17. In juli via een wow-deal gegeten bij restaurant Aubergine en jammer genoeg viel het tegen, vooral de service.
    Ontvangst was prima en het restaurant is prima in orde. Eten is wat eenvoudig maar wel lekker. Ik weet niet of het aan de deal ligt of aan de kookwijze an de chefkok. Service was slecht. Van de 4 personen hadden er 2 een wijnarrangement. De andere 2 werden steeds overgeslagen als men wat drinken wilde. Tijdens het toetje kregen we nog brood geserveerd terwijl we al tijdens het hoofdgerecht hadden aangegeven dat we genoeg hadden. Inserveren was knullig, van van links en voorlangs zonder te vragen. Niet gewend van een sterrenrestaurant. Koffie na het diner hebben we maar overgeslagen omdat we zeker een half uur moesten wachten om te bestellen. Maar direct de rekening gevraagd. Jammer, een gemiste kans!!

18. G.Driessen

Zondag brunch in jochumhof gehad, was het geld echt niet waard. Was minimaal wat op tafel kwam, om 11 u afgesproken maar even voor 12 u kwam pas de soep. Was maar één serveerster en die kon het niet allemaal bijhouden, ze wist ook niet wat het allemaal was wat ze neerzetten. Voor dat geld kun je beter naar een ander gaan want dit is het niet waard. Op het laatst tellen ze ook nog een euro erbij om door de tuin te mogen lopen, wat zwak.

19. We hebben er gegeten met een WOW-deal, het was ons van tevoren niet duidelijk dat we een aangepast menu kregen en dus niet van de kaart mochten eten. De keuze was hierdoor erg beperkt! Het voorgerecht was prima. De visschotel was erg klein, een klein soepkommetje met weinig vis en heel veel aardappelpuree! De vleesspies was van een goede kwaliteit, maar de vieze gebonden saus, deed het gerecht helemaal te niet! De verse frietjes werden ook nog extra in rekening gebracht! Het nagerecht was goed van smaak, maar niet bijzonder.
    Door deze ervaring voor ons niet voor herhaling vatbaar!

20. Tijdens de heerlijk10daagse zijn wij op zoek gegaan naar een voor ons onbekend restaurant. We kwamen in Aubergine in Steijl terecht. Wij eten erg vaak in allerlei soorten restaurants. De verwachting was om in een stijlvol restaurant te komen met strak en stijf personeel. Dat laatste was zeker niet het geval. Het personeel was erg vriendelijk en het restaurant was mooi en stijlvol maar zeker niet strak.
    Onze plaats zouden wij zelf nooit daar hebben uitgezocht want wij vonden het een en beetje een uithoekje ( bij binnenkomst na de garderobe meteen in de volgende ruimte terwijl er meerdere gezellige ruimtes waren leek het meer een ontvangstruimte!). Langs ons was nog 1 tafeltje en tijdens ons diner hebben zij zeker wel 4 uitgebreide telefoontjes gekregen ( met ringtoon ) en ook de gesprekken uitvoerig aan tafel gevoerd. Wij vonden dat het personeel daar wel wat van had mogen zeggen.
    Over het eten waren wij zeer tevreden. Door de heerlijk10daagse was er de gelegenheid om voor 35 euro een 3 gangenmenu te nemen en voor 7,50 kon er een 4de gang worden toegevoegd. Dit hebben wij dan ook direct gedaan.
    Eerst kregen we een amuse waarna de 1ste en 2de gang in rap tempo werden uitgeserveerd. Nadat we hebben gezegd dat het allemaal een beetje te snel ging werd daar gehoor aan gegeven. Wij hebben echt genoten van het eten en de daarbij behorende wijn ( die we zelf uit de wijnkaart hadden gekozen ). De moeite waard om nog een keer terug te gaan.

21. Herman Marissen

22. In vergelijking met onze eerdere ervaringen in een Bib Gourmand restaurant was het eten van vergelijkbaar niveau. Maar de manier van serveren, de manier van bereiden, en de uitleg over dit alles was dan weer zeer apart en verrassend. Een van mijn vier gangen (wij hadden een uitbreiding op het Iens Menu genomen) vond ik echt minder geslaagd, achteraf had ik daar misschien melding van moeten maken. Maar mijn tafelgasten waren over alle gangen zeer tevreden. Het was ook zeker niet weinig, want de desert-proeverij ging gewoon door tijdens de koffie terwijl wij eigenlijk al voldaan waren. Het enige slechte vind ik persoonlijk de smaak/prijs verhouding. De smaken zijn niet extreem apart terwijl de prijzen wel flink hoger liggen dan een gemiddeld restaurant of zelfs Bib Gourmand restaurant.
    Een heel toegankelijk restaurant met een zeer sympathieke gastheer. Ik had een grote zaak verwacht waarbij het persooneel wat stijfjes zou zijn, maar dat was zeker niet het geval. Wij hadden geen wijn-arrangement, maar we kregen wel veel uitleg over bijvoorbeeld de olijfolie en hoe het eitje en het lamsvlees gegaard was.
    De sfeer van het restaurant heeft een klassieke uitstraling (tafels en stoelen) maar zeer modern afgewerkt (accessoires en schildering). Op een enkele plaats was iets vervangen en was het schilderwerk niet bijgewerkt. Op een andere plek waren wat kabeltjes nog niet weggewerkt. Anders had dit zeker een nog hogere waardering gekregen.
    Geen keuze in gerechten, maar wel uitbreidingen mogelijk tijdens het Iens Menu. Zo heb je dus niet genoeg aan de beoogde 30 + 10 (ster) euro. Maar +7,50 voor extra gang, +9,95 voor apperatief-menu, en een glaasje wiskey kost 15 euro.

23. Ik werd netjes te woord gestaan toen de jongen die er stond me aansprak met u en vroeg waarmee hij me kon helpen. Het wachten duurden ook niet heel lang ik denk dat het 10 minuten was en er waren nog 3 anderen mensen die ook geholpen werden. Het eten is van goede kwaliteit en het geld ook wel waard.

Hopelijk ervaren meer mensen het zoals ik het heb ervaren.

24. We hebben hier gedineerd tijdens de Restaurantweek. Ontvangst in deze sfeervolle zaak was heel vriendelijk. Bediening correct en los, op één gastheer na die de indruk wekte niet te zitten wachten op al het "gewone" volk dat tijdens de Restaurantweek zo nodig naar een sterrenzaak wil gaan. Niet één keer heeft hij een woord met ons gewisseld. Gelukkig maakten zijn collega's dit meer dan goed, m.n. de sommelier liep over van enthousiasme. Het eten was goddelijk, porties niet heel erg groot (en dat is best jammer als het zoooooo lekker is) maar met de amuses en de broodstengels erbij heb je echt geen honger meer na 4 gangen. Al met al een zeer geslaagde avond en we zullen hier zeker nog eens gaan eten, ook als het geen Restaurantweek is.

25. Erg duur, weinig eten. Geen herhalingsbezoek voor mij.

3,6
  26. Laatst een keer friet daar gehaald. Een grote friet is daar wel een heel klein frietje, en dan nog kleiner.
    Ik denk nog wat duurt het lang 15 min. heeft mijn friet en kaassouflé in het vet gelegen. Bij thuiskomst zag ik pas de hoeveelheid friet, knoerdhard, en de kaassouflé had er zolang ingelegen dat de kaas niet vloeibaar meer was. De zoon van de eigenaresse (puber) stond alleen in de zaak. Ook viel het me op dat de snacks erg klein waren ten opzichte van andere friettenten.

27. Wij kwamen hier per ongeluk terecht op pinksterzaterdag omdat het hotel waar we logeerden geen plaats in hun restaurant had. We hebben een absolute top avond beleefd, vanaf binnenkomst tot weggaan, bediening super, eten ook en het wijnarrangement maakte het helemaal af! Het is jammer dat het ruim 2 uur van ons vandaan is, anders kwamen we vaker maar dat we teruggaan is wel zeker. De buitenkant is het enige min puntje maar binnen klopt alles. De bediening is correct maar zeker niet stijf deftig en geeft je het gevoel gast te zijn. Tot gauw, Jos en Hans.

28. hans

29. Deze snackbar is echt aan te raden, heerlijke friet, goeie kwaliteit, leuk personeel en een mooie omgeving.

Heel gezellig.

30. Hanneke

Afgelopen weekend hier met 4 personen gaan eten. De ligging is super aan de Maas. We moesten vanwege de straffe wind echter binnen eten. Het eten is van goede kwaliteit en de verhouding tot de prijs is goed. Het jongere personeel (jonge heren) had weinig uitstraling en kwam ongeïnteresseerd over. Terwijl de meer ervaren dames zeer belangstellend waren.

Jammer dat ze geen asperges op de kaart hadden staan en dat terwijl Limburg daar vooral om bekend staat, dat is echt een gemiste kans!